Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Škoda Superb Combi 2.0 TDI (147 kW) DSG 4x4 Sportline – Možná radši slabší

179 komentářů

ProchyTom
A 4 hvezdy
kesumb
Sup má tři výhody:
1) je to pěkný
2) je v tom dost místa
3) má to velkej kufr
3,5) některý verze jsou slušně naceněný (iV)

oproti tomu:
- mizernej podvozek (slušnější je pouze nastavení pro 200/206kW tsi)
- je jedno, co udělají s DSG ale stejně je to bída (neřadí v zatáčkách a navíc to pořád podtáčí)
- materiály na úrovni nižší střední
- váhající haldex
Avatar - Alf1k
Alf1k
Pěkně shrnuté fakta :yes:
Z pohledu za volantem to podstatné je tak špatně, až tomu moc nerozumím jak může bejt Superb pro tolik lidí “českej sen”. I když u lidí co řídí jenom proto, že musej to může bejt atraktivní z pohledu užitné hodnoty, vzhledu atd. přesně jak jsi popsal.
Edit: V iV vidím hlubší smysl alespoň dokud se plugin neposune zase dál v dojezdu a hlavně když cenotvorba dealerů umí bejt i dnes slušná.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Není důvod se divit "českému snu". Kesumb je hodně náročný uživatel, je spíš s podivem, že vůbec jezdí/jezdil se supem. Kolika běžným řidičům, majícím auto jako služební nebo rodinné, vadí, že DSG nepodřadí v zatáčce nebo že "váhá haldex"? Pro většinu bude jedinou chybou jen to podtáčení.
kesumb
Já jsem se supem jezdil 3 roky a strašně se mi líbilo, jak to auto zapadlo. Ve výsledku jsem já jezdil s Kodiaqem nebo Supem a moje žena s A6. A za ty 3 měsíce co mám X5 jsem slyšel tolik blbejch poznámek, že to bych nevěřil. Proto mi seděl Passat nebo sup, kdyby to sakra pořád jenom nezhoršovali a dali do toho tu "slibovanou" VR6 TSI tak tím budu v klidu jezdit dál.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Velký prémiový SUV mají hroznou image, ale že dokonce osobně slýcháš kecy?

Nemůžeš přece s vážnou tváří vyčítat v r.2021, že nemá Passat VR6. ;-)
kesumb
To co jsem jezdil bylo CC s halogenama, bez výbavy a bez nápisů. Bylo to super, zvuk, vypínatelná stabilizace, DSG co tam klidně na hraně smyku dalo rychlost těsně před červený pole otáčkoměru a k tomu přetáčivě naladěnej haldex. Jo a žádný brždění vnitřních kol v zatáčkách. Nech mě snít:DD
Avatar - _Karel_
_Karel_
A fakt si lidi dovolí mít před tebou poznámky na X5?
kesumb
už jsem se třeba dozvěděl, že už sem se musel definitivně po**at...
Avatar - speedfred
speedfred
V časoch minulých keď som mal X5 (nebola to žiadna novinka) sa aj mne občas dostali do uší hodne blbé kecy.
JanBB
Asi mám štěstí, ale já jsem na nic takového zatím v X5 nenarazil. A nejspíš by mi to bylo dost u pr..., i kdybych nějaké kecy slyšel. Jediný, kdo si pravidelně stěžuje, že je to moc velké, je manželka :D Ale ta tím jezdit nemusí.
Popravdě odpor k velkým autům nechápu, každý si má hledět svého, případně se snažit, aby si to mohl koupit taky. Třeba dnes jsem potkal chlápka s parádním čtyřdveřovým Jeep Wrangler Rubicon s terénní výbavou a hezky jsme pokecali. Já mám radost, když vidím, že se jiným daří a přeji to každému.
h.onzyk
No já bych řekl, že majitel Wranglera si "užije" blbých poznámek podstatně míň, než majitel X5, X6, Q8 a pod.
stealth01
Ja bych souhlasil, až na to, ze většina majitelů X5, Q7 a podobných krabic si mysli, ze ostatní jim závidí a proto se chovají divně a mají různé poznámky. To je asi jejich největší omyl. Nemyslím, ze by někdo toužil po X5 a snažil se na ní vydělat peníze.
JanBB
No to já taky doufám, že se lidi neženou za "vysněným" autem (a ještě SUV :), to by byl život dost o ničem. Jak píšu, já jsem se s blbými poznámkami nesetkal. Spíš v diskuzích narážím na různé "pravdy" a předsudky o SUV. Ta dobrá jsou však z mého pohledu auty, která jsou v přiměřených specifikacích velmi univerzální a uživatelsky příjemná, poskytují prostor, pohodlí, bezpečnost, průchodnost a s dobrým podvozkem i jízdní vlastnosti takové, že se běžný řidič limitům těžko přiblíží (viz třeba losí testy na YT).
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jen pro zajímavost - já jsem se supem nikdy nejel - je to podvozkově horší/lepší než Kodiaq?
kesumb
Já tu zas budu kamenovanej, ale Kodiaq jezdí podle mýho líp. Ale ten zas nemá motor, kterej by s tím důstojně hejbnul (a jsme zase u té vr6 :-) )
Avatar - lamal
lamal
bezny 2.0tdi s manualom je na zadnych miestach drncajuci a hlucnejsi... zhruba ako O3 s 4x4 aj ta mozno jazdila lepsie z pohladu komfortu v zadu
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Hele, vím že to je paušalizování. Ale na druhou stranu mám pro blbý kecy na majitele (resp. řidiče) prémiových velkých SUV i trochu pochopení. Jako skupina si za to můžou sami, protože většina se na silnici chová jako arogantní hovado. Nejhorší pak obvykle je, když za volantem sedí nějaká 30-tiletá pipina... :-!
Avatar - Alf1k
Alf1k
Ale tak samozřejmě, jasně, že je většina co nemá ani páru co všechno mohlo bejt nalazený líp a vidí prostě jen prostorné a pěkné rodinné auto navíc vrchol od Škodovky o tom se nemusíme bavit, nicméně už u supa z roku 2015 jsem nechápal jak můžou ty plusy, které auto určitě má (prostor, kufr, design) převážit třeba ten tragickej podvozek. V té době jsem hodně slýchával od některých “znalců” ale i jednoho majitele supa, že prémie je jen navoněná bída, hroznej paradox, když to tvrdil zrovna on ;-\ Evidentně i podle testů v roce 2021 Superb pokračuje ve vyjetých kolejích předchůdce. Proto jsem rád, když sem přijde někdo jako Kesumb a na férovku nezaujatě popíše jak to s tím autem je.
Za mě má Superb rozhodně svoje kvality, ale v oblasti, která mě osobně vůbec netrápí/nepřitahuje a navíc jsem asi stejně náročnej jako Kesumb, každej to máme nějak, nic víc ;-)
Avatar - palix
palix
Predpokladám, že väčšina vodičov nezistí, že podvozok nie je dobrý. Hlavne takých, ktorí jazdili nejakým slabším, menším autom, prípadne opotrebeným Passatom.
Škoda v naších končinách patrí viacmenej k nedotknuteľným symbolom a Superb je vrcholom.
V tejto triede by som volil Mazdu 6... Určite by som sa ale napočúval poznámok, že to nemá poriadny motor, zato podvozok je skvelý. Pre mňa je ale dôležitejší lepší podvozok ako výkonný motor.
stopel
Napíš mi čo konkrétne je na podvozku Superba zle. Lebo stále čítam len podobne názory majstrov volantu, potom si do tej mazdy 6 sadnem a nestacim sa diviť. Tak poprosim fakty
GeekStar
Superb drncá a naklání se, Mazda 6 nedrncá a nenaklání se.
stopel
Super nedrnca, podvozok je naladený komfortne. Mazda bucha od kolies a je hlučná jak das. Máš tam ešte niečo?
Kamil_kamil
Mozem potvrdit. Ma to 3 urovne, comfort, sport, normal. Ja pouzivam individual, ako mix medzi normal a sport. Problem je v tom, ze porovnavame asi tsi vs tdi. TSI 206kw nebucha o nic viac ako ina premia a komfortny je dostatocne (nie je to samozrejme porovnatelne s AirMatic, ale na bezne tlmice je to dobre dost). U povodneho predfl modelu (2016) mi vadi to, ze nema dvojite skla a lepsie odhlucnenie...
JanBB
Nebouchá "o nic víc, než jiná prémie"... To Superb hodně povýšil!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Odhlučnění, hluk od podvozku. Prost eje to jen škodovka... Nic ve zlém..
Avatar - Mikesus
Mikesus
A buď drncá nebo se houpe jak horská dráha
stopel
Koľko km a s akou verziou si najazdil?
Avatar - Mikesus
Mikesus
1.8TSI s klasikou a 2.0TDI 110kw s DCC. Dokud je krásná silnice, tak je dobrej, ale přijdou typicke české nerovnosti a je to poznat. S každým minimalne 5tis km. Ale snažil jsem se po prvních zkušenostech je brát jen na trasy, kde jsou dobré silnice.
Passat byl/je o něco lepší. A srovnavat s podvozkem Mondea, to už člověk musí být hluchej a zaslepenej. Je to jako nebe a dudy.
Chapu, ze si chceš obhájit garáž, ale tohle zrovna není silna stránka skodovek
stopel
V garáži mám toyotu, stačí ako obhajoba? 1.4 tsi bol od podvozku lepší ako mazda 6 po každej stránke, tichši a pohodlnejši. Mondeo ani nehovorím, to je ťažká buchta, hlučná
Avatar - Ozzman
Ozzman
Mondeem si nikdy nejel, když o něm píšeš, že je hlučné.... stačilo to napsat takhle jednoduše, pochopili bychom to... Mondeo má svá negativa, ale komfort a odhlučnění to fakt nejsou... stejně jako píšeš bludy o Mazdě v které si taky očividně nikdy nejel... proč tohle děláš? Jestli u vás na vesnici jsi za borce s trojkovým Superbem, přeji ti to, ale tam svět nekončí...
stopel
este ze ty vies, cim som jazdil a cim nie :) ocividne dosli argumenty, ale co ine cakat od samozvaneho odbornika
Avatar - Mikesus
Mikesus
Kdybys nepsal naprostý nesmyly, ze mondeo je uvnitř hlučné, tak by tě někdo bral i vážně. Obzvlast v porovnani se superbem.
Avatar - Mikesus
Mikesus
A co znamená, že máš Toyotu v garazi?
No Mondeo je těžké, ale hlučné? To jako fakt? A bavíme se o MK.5?
stopel
znamena to to, ze tvoja teoria o vlastnej garazi nejak nefunguje, nemyslis?
Avatar - Mikesus
Mikesus
No nemyslím zatím. Že máš Toyotu ještě neznamená, že máš jen ji, nebo ze ji skutečně máš.
A pokud jo, takze superb je tvůj vlhký sen?
stopel
pocuj, chod sa takto bavit s kamaratmi niekam von do hospody, ja na taketo sproste reci nemam naladu. napisal som svoj nazor, si schopny to respektovat? alebo sa vas dvoch, majstrov volantu musim najprv opytat, ci mozem?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ne nenapsal si názor, napadáš názory ostatních a svůj zaslepený názor vydáváš za fakt, přečti si jak si začal diskuzi..... a očividně si ničím jiným nejel
stopel
aha, takze nazor proti nazoru nedokazes ustat inak ako tym, ze som podla teba nicim inym nejazdil. ok, uz som pochopil, ze ist proti zdi znamena na tomto fore ist proti tvojmu osobnemu nazoru :) pekne si to tu zazdil
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale ty zabedněnče, ty si začal tím neomylným názorem :

"Super nedrnca, podvozok je naladený komfortne. Mazda bucha od kolies a je hlučná jak das. Máš tam ešte niečo?"

Nejde o Superb, není nekomfortní, jako stará verze, ale o to, že o ostatních autech proti Superbu píšeš, že jsou hlučná.

To stejné si tvrdil o Mondeu a ještě se odkazuješ na Stealtha, který ho netestoval...
stopel
na stealtha sa neodkazujem vzhladom k Mondeu, kde som nieco take napisal? meral to auto objektivne, bolo tichsie ako Passat.
Avatar - Ozzman
Ozzman
"nechcem ta sklamat, ja mam v praci to mondeo, s ktorym jazdim tiez. najviac sa mi pacilo, ked stealth skutocne tu hlucnost zmeral, potom ste tu cumeli jak bagre do jamy a kvicali jak postrelene prasata"


tady a pokud to nebylo k Mondeu, tak se nauč psát, protože si dal do stejného odstavce Mondeo a měření hlučnosti Stealthem, takže buď se teď kroutíš jako had, nebo se vyjadřuješ jako dítě.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To není ostuda, že to nepoznáš :)
stopel
Nepis chujoviny, prosím ťa.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak skodaslepost je docela běžná věc v našich končinách.
stopel
Udivuje ma s akou samozrejmostou sa pasujes na neoblomneho znalca. Ale asi ťa sklamem, to čo píšeš je furt len tvoj subjektívny nazor.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nemusí, projel jsem hodně aut......Nemusíš se stydět, že si nic jiného nikdy nezkusil, ale nevím, proč takhle vehementně jdeš proti zdi...
stopel
jak proti zdi? akoze ty si ta zed? potom uz chapem ten tvoj neoblomny pocit, ze si tu extra odbornik, pritom tipujem ze si v superbe ani nesedel
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nechci tě nějak zklamat. On má v práci služební škodovky, se kterými jezdi po Evropě.
stopel
nechcem ta sklamat, ja mam v praci to mondeo, s ktorym jazdim tiez. najviac sa mi pacilo, ked stealth skutocne tu hlucnost zmeral, potom ste tu cumeli jak bagre do jamy a kvicali jak postrelene prasata
Avatar - Ozzman
Ozzman
A projel si s tím Mondeem, či jiným autem střední třídy třeba díru a pak s tím Superbem ? Asi ne, co? Píšeš tu nesmysly.. pokud tedy nemáš v práci nějaké Mondeo z 90tek, které už má vytlučené tlumiče...No jen se pochlub, jaké máš v práci, dost mne to zajímá.

Mondeo, Insignie, Mazda 6 - auta, která drtivá většina novinářů chválí za komfort, odhlučnění a podvozky a ty jediný na světě tvrdíš, že jsou hlučná, minimálně o dvou z nich si to tu napsal... a proti Superbu a my jsme ti blázni.

p.s. dej se link jak stealth měří hlučnost Mondea, takové video na Youtube není a zrovna stealth je dost objektivní.

p.p.s. Stealth má test akorát EDGE, což je auto na platformě Mondeo a chválí tam odhlučnění...
stopel
Novinari taktiez chvalia Superb pre jeho komfort :) akoze tie tvoje argumenty, jak maly chlapec :)
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale ty píšeš, že Mondeo i Mazda 6 jsou hlučné, já se bavím o odhlučnění. Takže, o stealthovi si nenapsal, ani jaké Mondeo jezdíš (prosím motorizaci a rok výroby), které je hlučné, argumenty nemáš ty chlapče... jen tu plácáš a hájíš si zřejmě svou garáž, ale vše má své meze.
stopel
ja o voze, ty o koze, citanie s porozumenim je u teba na tom istom leveli ako respektovanie inych nazorov. Mondeo je 2020, 2.0 TDCI automat, myslim ze klasika, zakladny Trend
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak ho běžte reklamovat, protože pokud nelžeš, je rozbité... o tom ostatním už tady nebudu zadělávat diskuzi, přečti si co si napsal ...
stopel
jasne, je rozbite :D klasicky prejav syndromu vlastnej garaze
Avatar - Ozzman
Ozzman
Spíš budeš rozbitý ty, protože ten problém máš ve více autech, viz ta Mazda 6 ;) Mondeo má hodně negativ, ale hlučnost to fakt neni ;) Tak si běž pohladit svuj plakát Superbu a neplácej tu blbosti...
stopel
na plagate mam Mazdu mx5, nie superba :) ale tebe skoda nieco hovorit, ty vies s cim som jadzil, co mam v garazi atd...viz tvoje prispevky
Avatar - _Karel_
_Karel_
proboha přestaň, to je tragédie, co ty plácáš.
stopel
rozkaz sefe
Avatar - Ozzman
Ozzman
To bylo na mne ?
stopel
na Karla
Avatar - Ozzman
Ozzman
Vahajici haldex? Vysvětlí prosím? Já znám jen haldex ve starším Supu2 2014 a zadek se sepnul jen při prokluzu, žádné prediktivní chování jako u jiných "falešných" 4x4 systémů.
kesumb
Jedeš klidně rychlostí 40km/h v místě s omezenou trakcí, dáš tam manuálně rychlost a přepneš ESP na sport a dáš plnej plyn. Auto nejdřív prohrábne beznocně předek a pak připojí zadek. Auto ulítne do přetočivýho smyku a v ten okamžik to zas rozpojí.
Pokud se snažíš projet na hranici smyku zatáčku na sněhu, tak se to pokaždý rozpojí/připojí jinak.
Je zvláštní, že v Passatu B8 (jezdil jsem BiTdi) je to jinak než v Superbu a chová se to víc proaktivně.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak já jezdil s tím supem v manuálu, ale u Fordu se to taky chová proaktivne.
kesumb
v Passatu B6 2,0 TDI, v CC R36 a i v B7 se to chovalo tak jak jsme si tu psali. Ale v Kodiaqu a Supu to klidně hrabe předkem
Side
Souhlas s nečitelným haldexem u SUPa (TDI) . Ani jsem nemusel vypínat ESP a dávat režim sport. Při plným plynu mě zadek začal předbíhat. A bylo to jak u 125kw kombi, tak u krátkýho 140kw.
Ale u Kodiaqu (140kw TSI) mám jinou zkušenost. Tam se haldex chová daleko lépe. Letos jsem si to driftování s Kadákem docela užil. A ještě užiju. Zrovna koukám z okna, furt sype a už tu máme zase 30 čísel nového sněhu.
Resp. u benzínu se to chová 100% lépe. Nemusíš si pořád hlídat otáčky, aby ti DSG nepřeřadila. Jedeš pak na 2 (nebo 3) a plynem si krásně reguluješ prokluz obou náprav. U diesselu je to hnus. Jsi před zatáčkou, potřebuješ utrhnout zadek, cukneš volantem a přidáš plyn a ... DSG přeřadí, protože jsi v omezovači.
Avatar - Emel
Emel
+ má velmi slušnou paletu motorů
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Fkodofka dostane vvzdy ftyry hvevdy !!!
Vermo
jazdim 2021 superb combi style 110kw diesel s DSG. popravde nechapem tu kritiku. som asi uplne normalny clovek na Slovensku, mam rodinu a zijem v byte v Bratislave. ale seriozne, to auto je uplne v pohode. tiche, priestranne, ide normalne, pyta si okolo 5l, v style ma ze uplne vsetko co mozes potrebovat (wireless apple car play!) a este nevyzera ani zle. dsg v tomto eve je nastavene optimalne (vs napriklad 2019 VW Sharan 130kw 4m), vobec nepodtaca motor, takmer som zabudol, ze to ma esko. mozno podvozok neni ako v Golfe GTI, ale zasa asi treba mat v hlave zrovnane veci, ked si clovek sada za volant rodinneho kombi, ze ano? nechapem ten hejt.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jestli vse co potřebuješ v aute je wireless Apple car play, tak se nedivím tvému údivu nad některými kritikami.
kesumb
Stejně otrávenej jsem byl s 320xD. Ve výsledku to jezdí za 7,5 (i přes já nevím jaké technologie), je to vydechlý a ještě ke všemu to moc nejede ani když se to nafouká. Silnější verze čtyřválcových naft jsou bída vždycky a je jedno, jestli je to D5, BiTdi nebo tohle.
Avatar - Alf1k
Alf1k
Pokud jde o normální jízdu bez klobouku tak 7,5 je mizérie. Průměr mojí benzínové C43-V6 s 4x4 (i bez já nevim jakých technologií a dpf) je 9,7 kopec-nekopec s projevem a výkonem o dimenze jinde. V naftovém mainstreamu to chce asi volit s rozumem klidně podlazenější verze a dopřát si radši výbavu než zklamání.
Avatar - Anonym
Anonym
Pánové, vy musíte dělat něco špatně. Tady jsem vždycky četl, že nafta jezdí za 3,5 (lhostejno nevím jaké technologie má).
Avatar - Alf1k
Alf1k
Tak nás asi oba nebaví vydržet mít tu nohu na plynu lehkou nějak extra dlouho :D smutné je když to nejede (a nežere v případě nafty) podle očekávání i s nohou těžkou.
kesumb
asi tak nějak ...
Avatar - Ozzman
Ozzman
To jdeš tak 15 let pozdě, Oktavky 19tdi se už nevyrábí.
kesumb
hele to TDI EVO v oktávce je úspornější. To auto má sice mrňavou nádrž, ale ujede to na ní strašně daleko :-))
Avatar - Ozzman
Ozzman
Znám jen ten předchozí 110kw 2018 po wltp a za 5.5 se dá jet, ale za 3.5 ne :D
kesumb
s 103kW ve dvojce se dalo vcelku normálně kolem 5,5. Já se jako nechci účastnit debat na téma oktávka TDI spotřeba ( :-) ), ale to 85kw umělo ukázat i 3,8. Město s kolonama 5...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak město s kolonami - Superb 2 125kw, Superb 2fl 103 kW 4x4 a o3 110kw vždy kolem 8-10 (velké město na 1 mil obyvatel) jinak dálky kolem 5.5 - 6.5 v případě tě 4x4 7 až 7.5.
kesumb
já myslel dvojku jako oktávku a byl to manuál...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tu jsem jezdil se všemi možnými motorizace mi jen ne 2.0 TDI :D
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak to PD 103kw jezdilo poměrně dobře a úsporně. Do těch 5.5 to bylo skoro vždy. A bez problemu i pod 5, ale město ( Prahu ) spíš za 8. Jen kdyby tomu pak nepraskla hlava. Ale v té době to byl dobrwj motor.
Avatar - palix
palix
Jasne, že to jazdí za 3,5.. Občas na ceste stretnem naftovú Škodu / VW, ktorá ide pomaly a vyslovene zavadzia. To je ten vodič, ktorý jazdí za 3,5 :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
:-[]
.Rambousek.
Tak hlavně, jestli je to na stejné trase, stejným stylem, na stejných pneu, atd. Protože mně na stejné trase, v rámci možností obdobným stylem a obojí na stejných 19", bralo 320xd 6,5-7 a C43 11-12.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
... akustický rezonátor potlačující hluk?
Tady už ho třeba nepoužili (snižování nákladů) :-)
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
diesel, 4x4 a rucni brzda je samozrejmosti
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
AntiSkoda
Prosím už ne !! Skelet slušný, vnitřek na prd, motor co táhne pocitově hůř než předchozí a podvozek bída.. za tyhle prachy jsou mnohem lepší auta..
Avatar - Ozzman
Ozzman
Toto je zelená barva? Asi jdu k ocnimu...
Avatar - Emel
Emel
Je to taková žlutá do zelené... barva zajímavá, ale asi bych si ji nevybral. Kola hrozný... černá i tvar.
.Rambousek.
Zajímavá je, ale taky snižuje zůstatkovou cenu auta při prodeji...
Avatar - Emel
Emel
Máš na to nějaký data, nebo je to jen dojem?
Vím, že leasingovky (na krátkodobý operáky) i dealeři (na předváděčky) preferujou bílou / černou / šedou...
Ondris
Za objednávání aut pro jednu leasingovku jsem odpovědnej a auta bez určení beru v poměru 3 auta normální barvy na jednu pestrou / zvláštní lakování.
A ty barevný (Modrá Sea, Rosso Brunello, Modrá Nightfire, Zelená Jungle apod.) se téměř bez výjimky prodají jako první - ať už do leasingu, tak na bazaru.

Pokud člověk nevymejšlí kraviny jako žlutej Sup, tak netradiční barva prodejní cenu těžce zvyšuje...
Onkel_Paul
Taky mě to hned praštilo do očí. Pro mě je to prostě žlutá :-)

Mimochodem v německém konfigurátoru tato barva figuruje jako "Dragonskin-Gold Metallic".
Mr.Murphy
.... musim se vzdycky usmat kdyz vidim Supa na velkych kolech a nejake jakoze sportovni konfiguraci.... to auto na to nema, souhlasim s p.Machalou ze komfortni rezim se pouzivat neda a je to parodie na jizdni vlastnosti....

Je to prostorna krabice na prevoz z bodu A do bodu B, na nic jineho to nema. Ja jsem si ho s vedomim tohoto koupil a jsem spokojen.... kdo z toho dela luxusni auto nebo jakoze neco sportovne strizeneho, je snilek.... ;-) mimochodem i moje predchozi Mondeo z 2014 jezdilo lip....

Ale nic ve zlym, kdo si to rozumne naklika a neceka nesplnitelne, bude spokojen.

Jo a jeste je fajn ze to ma zastaraly tlacitkovy interier, kde vsechno funguje :yes:
Avatar - Emel
Emel
Ono je to těžký. Sportline Superbu celkem sekne, i vevnitř je to hezký, cenově na úrovni Style... ale tohle jsou jediný 18" v nabídce a za mě jsou strašný, takže bych asi skončil nějak takhle
https://cc.skoda-auto.com/…Z/summary-scenic?…
Nejhezčí kola má Octa Scout, 18 i 19.
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Emel
Emel
Taky se množí aerodynamicky optimalizovaný disky... a většina z nich je taky ošklivá.
I Octavia RS má problém, taky tam skoro není co vybrat... v 18" jedinej design ve dvou barvách a nic moc, jakž takž pěkný jsou dvoubarevný 19"... jenže to jsi někde, kde už s Octavií být nechceš.
A přitom... Braga i Manaslu ze Scoutu jsou fakt pěkný kola, ty by mohli dávat všude.
taranrazr
Aerodynamicky optimalizovaný disky... no jeste jsem si nesim ze by se do mainstremu neco takoveho dostalo, to by totiz museli delat leve a prave a to je celkem vzacnost
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Vždyť je má třeba Scala.
Avatar - Emel
Emel
Nemuseli... Obecně je ideál plný disk bez děr... ve kterém se teda zase ideálně nechladí brzdy.
Arese
... a který je hnusný... :-( :no:
Avatar - Emel
Emel
Což jsou právě i ty aerodynamicky optimalizovaný, i když to není placka.
Vzpomněl jsem si na Vega Aero... ale to ještě nejsou ty nejhorší
https://cc.skoda-auto.com/…Z/summary-scenic?…
Avatar - _Karel_
_Karel_
Výběr kol se vážně fest zhoršil, všechny ty aerodynamický napříč modely jsou odporný.
Tyhle by byly skousnutelný, pokud by nebyly černý.
v 19" jsou designy docela fajn.
Avatar - Emel
Emel
Dělaj se ve stříbrný... za mě taky žádná výhra.
https://cc.skoda-auto.com/…Z/summary-scenic?…
Avatar - _Karel_
_Karel_
Výhra sice ne, ale černá jim fakt strašně nesluší. Třeba ty turbínový vypadají docela dobře i černý.
Avatar - Emel
Emel
Jo, ta černá je pekelná, stříbrná je trošku lepší.
Turbínový jdou, mně se asi nejvíc líběj ty Vegy na Superbu... a pak ty dva designy ze Scouta.
Mám radši středově souměrný kola...
Avatar - _Karel_
_Karel_
Freddka
Off topic - podle me nejhezci kola lonskeho roku zde
https://shorturl.at/psORW
Avatar - _Karel_
_Karel_
Pěkný, ale ve stříbrné by se mi líbily víc. :-)
Avatar - Emel
Emel
Trinity pěkný, Canopus... no, já fakt nemusím černou, ale tvarově ok. Oboje jsou asi jen pro L&K, ne?
Mám rád antracit s leštěnými prvky, třeba... no třeba https://media.autohled.cz/…-scout-1080w.jpg
taranrazr
a cim je ta turbina areo? kdyz nedelaj levou a pravou
Avatar - _Karel_
_Karel_
A píšu snad něco takovýho? Ta není aerodynamická už kvůli tvaru, to je snad jasný.
Avatar - palix
palix
Práve Ford by som so Škodou vôbec neporovnával. Fordy majú už dlhé roky špičkové jazdné vlastnosti. Mondeo by som si dovolil porovnať s Mazdou 6, alebo niečím podobným... Ak chcem auto s výbornými jazdnými vlastnosťami, tak hľadám inde.
Škody majú iné prednosti - napr veľký kufor a škrabku vo viečku nádrže ;-)
Mr.Murphy
.... Ford i Skoda jsou mainstramove znacky, proc je neporovnat, zvlast kdyz dam Skodovce jednu generaci naskok ;-) ale OK, to aktualni Mondeo uz neni taky tak dobre a hodne ztloustlo.... kazdopadne problem je ze v mainstreamu uz zadne combi co by hezky jezdilo snad ani nezustalo..... :'-( snad ta Mazda, ale ta je zas jen s atmo benziny a to taky nemusi sedet kazdemu....
Avatar - Emel
Emel
Insignia jezdí výborně. Kombík se nemusí každýmu líbit, v naftě končí na těch 128kW... což je celkem fajn motor, můžeš ho mít s manuálem i automatem i 4x4... ale proti 147kW Evo postavit nejde.
V benzínu je tam dvoulitr 125-147-169 (jen GSi)... bohužel teda všechno AT... ale pokud necílíš vyloženě na tu 200kW sféru, tak se vybrat dá. A zatím pořád za výborný ceny.
Mr.Murphy
Jj Insignia je asi posledni auto v mainstramove stredni kteremu bych dal sanci :yes: az prijde cas tak ji zkusim.... Supa PHEV si necham na dojizdeni do prace a tohle bych prikoupil vylozene na dlouhe streky....
Lubo
Mal som predošlú verziu Superbu (12/2015) s 2.0 TSI 160 kW. Húpavé to bolo riadne, inak veľmi fajn auto, vôbec nič mu nechýbalo. Spotreba dlhodobá pod 7l/100 km.

Keď som mal z požičovne 110kW diesel chrochtalo to riadne, automat trhal, celkovo rodina zhrozená čo je to za auto. Neviem či to bolo tou požičovňou, ale nájazd nebol vysoký, cca 60 tis km. Ak má byť 147 kW ešte hlučnejšia, tak to musí byť riadne trápenie 🤦.

Dokonca ani lampička by mi v novej verzii nechýbala, nikdy som ju nevybral :).

Teraz mám diesel inej značky. Ale ak by som niekedy mal mať ešte Superb, tak diesel určite nie.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Nedávno tu bylo haló kolem Octavie IV jak je hlučná a nepohodlná a kdesi cosi a chvíli na to zase jak je tichá a pohodlná jako limuzína, pak v bleděmodrém u BMW řady 3 atd...

Tak si říkám, jestli je to o tom jak se redaktor vyspí a jak na to šlape a kudy jede, nebo je to kus od kusu, kde jeden funguje a druhý ne, nebo někdo auto blbě zajel hned od novoty, nebo má 4x4 tak špatný vliv a nebo to je otázka vyvažovacích hřídelí?
Netuším, zda je Škodovka nedostala a Audi jo? A jak to je v případě Passatu/Arteonu, kde si nikdo na hlučnost nestěžuje...
Zatím každý nový majitel/uživatel tohoto motoru jen chválí (Octavia RS i Scout/Tiguan/Audi A4, A6/Passat i Arteon, ale i Superb) Všichni si chválí kultivovanost, menší vibrace, zátah, spotřebu nižší cca o 1 litr oproti předchůdci atd... Všechny grafy z brzdy jsou krásný, všechna měření pomocí telemetrie, decibelometrů (Michal Karpat změřil nižší hluk v RS TDI, než v RS TSI) i všechna videa se zrychlením dokazují, že se motor povedl. V pásmu 100-160 nandá předchůdci skoro 5 sekund, ale tady je to najednou úplný propadák. Tož to jsem z toho jelen...
Avatar - _Karel_
_Karel_
1) on to ani tady není propadák, maximálně tak ve srovnání s A6, ono to určitě je třeba brát s rezervou, tady se vše bere strašně do slova. To, že autor čekal klidnější chod, neznamená, že v autě ohluchneš.
2) už A. máš, nebo ještě čekáš?
Avatar - Mokrous
Mokrous
"A" je co? Arteon? Já Arteon okamžitě zavrhnul z důvodu křiklavosti a nepraktičnosti a objednal jsem Passat Variant 147kW předohrab a 17" kola + DCC + laminovaný skla a mrak dalšího. Vše s ohledem na komfort. A stále čekám. Možná za měsíc... Uvidíme. Třeba do tý doby půjde obrázek vložit do profilu zde na vyspělé platformě auto.cz.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Jaj, sorry, popletl jsem to, psal jsi o tom pod Arteonem.
Tak jsem zvědavej, jak bude ten motor fungovat tobě.
Avatar - Mokrous
Mokrous
No to já taky... Jezdil jsem chvíli to HDI 130kW + Aisin v 508 SW a až na špičku při plném plynu to jelo moc pěkně. I když v podstatě furt za 7/100. Pak jsem objednal TDI EVO 110kW s tím, že lehčí Passat a 360(380)Nm bude stačit a navíc to bude jezdit za 5/100, ale pár dní na to jsem si půjčil Passat 110kW TDI manual 2018 a ono to nejelo a člověk by se v tom oproti předchozímu benzínu k smrti uřadil. Tak jsem se vylekal a narychlo ještě požádal o změnu konfigurace na 147kW.
A teď tady čtu, že to nejede, řve a žere.
Naštěstí jak jsem už psal výš, jinde vládne spokojenost, tak prostě uvidím až bude a rozjezdím ho. On ten slabší možná jede hned od nova, když je tam všechno ocelový a má vodičku 0W-20 a ten silnější má původní olej a všechno hliníkový, krom vložek válců a má všechno zesílený. U HDI taky trvalo cca 3000 km, než se motor maličko rozjel a myslím, že dalších 20 000 km potřeboval pro to, aby si fakt sednul. A 147kW EVO se určitě taky musí zajet. Hodnotit to budu až po prvním oleji. Ale na Škoda forum už jsou lidi, co s tím jezdí a jde jim to svižně a naloženým na dlouhých cestách i pod 5/100 s novým autem. Tiguan/Kodiaq to samý. Tak snad nedostanu "redakční" kus a půjde s tím žít.
Šimpanz
No ono je asi lepší přečíst si ten originální test Vaculíka v SM (co se na něj zdejší redaktor odvolává). Tam ten motor chválí (lepší výkon - na válcové zkušebně 155kW, dynamika daleko lepší než u 140 kW verze včetně detailního proměření, dobrá spotřeba, projev v nízkých otáčkách, absence turboefektu etc.) a vytýká mu jenom hlučnost za studena (v Superbu to přičítá čtyřkolce a vysvětluje proč 4x4 roznáší hluk od dieselu) a v závěru říká, že by si vzhledem k ceně vybral předokolku se 110 kW. Tady si pan redaktor vzal z článku chybějící vyjímatelnou lampičku, které Vaculík věnoval dvě věty pod fotografií a udělal z ní obr téma na odvolání ředitele Škodovky.
Avatar - Mokrous
Mokrous
:D:D:D Díky za reakci. Zajdu si po letech pro papírovou verzi testu na benzinku...

Takže když jsem zvolil Passat předokolku s akustickými skly, DCC a pneu 215/55 R17, možná nebudu trpět tolik co pan redaktor.
Šimpanz
Myslím, že v dieselu je to v mainstreamu bezkonkurenční konfigurace, možná ještě ergo sedačky. Jinak je to SM Speciál 1/2021.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak elektrický Ergo-Comfort s masáží beder jsem zaškrtnul samozřejmě taky :D
A taky Harman-Kardon, černej strop a ambientko 30 barev a výhřev čelního skla a volantu a Matrixy a Discover PRO a bezdotyk na kufru a progresivní řízení+XDS, Travel assist high, parkpilot + 360° kamery. atd... Až se skoro stydím, co jsem tam všechno narval :D:D:D Ale střešní ne a tažný taky ne. Pro mne zbytečný kila navíc.
Takže jen sednu, zapnu autopilota a muziku a probudím se na druhým konci republiky. :D
Šimpanz
Tak matrixy, lepší audio, černý strop, progress. řízení jsou dobré fíčury, bez travel assistu nebo pakrpilotu bych se asi obešel, ale proti gustu....
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak ono tam je 80-90% asistentů v základu, připlácel jsem v podstatě jen za lepší senzory na side assist a parkování a přednárazový systémy včetně auta, který se na tebe řítí zezadu. A ten side assist se hodit občas může, když je člověk trošku mimo a auta zleva zprava. A parkování v 95% dávám sám, ale hodí se boční senzory a někdy parkuje třeba žena a někdy třeba hledáš ve stresu mezeru a auto ji perfektně změří ve tmě v dešti a to se může šiknout. A v těchto chvílích párkrát do roka složím ruce a vyzkouším si asistenta, jestli nepřestal fungovat. Dá se bez toho žít, ale je prima, když to tam je. A ve finále to po slevách a bonusech dělá cca 9 tis. bez daně za všechny tyto systémy a to není nic z čeho by člověk umřel.
Šimpanz
Tak pokud je to navíc v rámci cenového jemnocitu prodejce, tak bych to také "přežil".
Avatar - Mokrous
Mokrous
No spíš to bylo brutální vydírání z mojí strany :D Ale můžeme tomu říkat jemnocit :D:D:D
kesumb
Erga byly vzdyck v passatu super!!
Avatar - Mokrous
Mokrous
Přesně! Koupil jsem si je i do Golfu Variant VII, když bejvaly v akci za 8 i s vyhříváním a ještě něčím. A k tomu i polokoženej interiér a to auto po 4 letech vypadalo uvnitř jako první den na salonu a navíc záda nikdy nebolely ani po 1000km cestě.
Jsou tuhý, ale ne nepohodlný, drží páteř a drží i v zatáčce.
Nejem si na 100% jist, ale řekl bych, že až na potah, kde Golf měl odolnou látku a Passat Alcantaru a nově jakejsi ArtVelours jsou po tvarové stránce ta sedadla identická. I když možná v Passatu maličko širší.
A co jsem nikdy nepochopil, proč když VW umí tak super sedačky, tak proč je nemůže dát i do Škodovky. Tam je to jedna kreace na sedačku za druhou a všechny stojí za ***. Nseděl jsem teda ty nový příplatkový v O4 s masáží a ventilací, ani ty ve Scoutu, které vypadají nadějně.
A nedávná zkušenost se sedačkami v 508 GT - láska na první pohled. Vypadaly tak, že by se za ně nemuselo stydět ani auto za 3-4 mega. Nádherný, měkoučký, luxusně prošívaná Alcantara + Nappa + 8 bodová masáž a vše v elektrice. Člověk si řekne, to už nemůže být lepší. A pak v první zatáčce vyletí ze sedačky, která vůbec nemá boční vedení, navíc se po týdnu sežvejká na bočnici a vypadá jak po 5 letech drsnýho provozu, zapne masáž a ono to je, jako by ho dítě píchalo klacíkem do zad a po pár kilometrech ho bolí záda masáž nemasáž, bolí za krkem a člověk má pocit, že má zhroucenou páteř a že ani nejde dát bederku do žádný správný polohy. Pak přesedneš do Passata, řekneš si, hmmm ošklivý tvrdý obyčejný sesle, jak z auta za půl mega, ale pak jedeš 100, 200, 500 km a ono nic. Všechno je jak má být - drží podepírají, netlačí a vypadají pořád jako nová. A navíc jde štelovat opěrka hlavy i podélně, takže člověk nemusí mít moderně zlomený krk dopředu a může se i opřít za jízdy, když chce. Navzdory všemu je zkrátka vidět, že při návrhu Passata/Golfa (ale jen do verze 7.5) někdo přemejšlel.
Avatar - Emel
Emel
Ve Škodovce mi vyhovovaly ty sportovní v Octavii 3. Ty v Superbu taky nejsou nějak špatný, ale na mou postavu zbytečně široky, je to spíš křeslo než sedačka. Ve Sportline jsem neseděl.
Octa 4 má ErgoActive taky, jenže to bohužel svázali s kůží a stojí ranec, navíc pro ty co kůži neradi jako já... vypadá to, že to moc prodávat nechtějí.
V Passatech byly za pár korun, myslím, že jsme to měli asi ve všech autech co firmou prošly.
Ale takhle, já asi nejsem vhodnej tester, mně z auta zatím záda nebolej, snad s výjimkou prvního Logana jsem s žádnou sedačkou vyloženě problém neměl.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Šťastný to řidič... :-)
Avatar - Emel
Emel
No ono to třeba ještě přijde, nedělám si iluze, s převážně kancelářskou prací... a samozřejmě ty lepší oceňuju, taky mi třeba vyhovuje mít opřenou hlavu... tam se mi docela líbily ty "otvírací" opěrky s kloubem nahoře co dělal Renault třeba.
Avatar - Mokrous
Mokrous
No tak třeba v Talismanu Initiale Paris vypadaly lákavě. Jestli myslíš něco v tom stylu. Na pár chvil jsem dokonce uvažoval, zda si nenechat udělat nabídku, ale vím, že bych nakonec stejně nadával, že mám sice na omak luxus, ale zbytek bude zase polovičatý řešení. Ale auto je to pro mne teda fakt krásný.
Avatar - Emel
Emel
Jj, já to viděl poprvé u Laguny II... a Talisman to má podobně.
kesumb
A budeš je mít větraný doufám?
Jinak ty v LK supu špatný nejsou, když se podíváš na cílovku. Což jsou reálně taxikáři a postarší majitele menších firem. Kdo chce sportovní, tak si stejnak supa nekoupí. Kdo chce boční vedení a potřebuje ho, koupí si jiný auto. V Supu jsem strávil jednou i 1880km na jeden zátah a záda byly v pohodě. Na rozdíl od Kodiaqu..
A udělat sedadla co umí vše znamená třeba dofuky a s tím umí bojovat i prémie..
Avatar - Mokrous
Mokrous
Větraný ne. Nechci průvan na záda ani kůži. Vyhovuje mi ta kombinace Vienna EKO "kůže" plus ten velur. Neklouže to, nestudí to, nepálí to, nežvejká se to, líbí se mi to a je to nakonec i levnější. A já nejsem žádnej magnát. I když při pohledu do ceníku Passat/Arteon jsem si říkal, že asi bejt budu muset... Samozřejmě, že od řady 5 BMW vejš umí prémie lepší sezení za podstatně víc peněz. Ale mě se na VW ergo sedačkách líbí, že tak nějak umí všechno za rozumnou cenu. Nejsem závodník, ale když někdy vletíš do zatáčky víc, tak ty sedačky podrží a přitom tě neškrtí jako nějaký závodní. Není to dokonalý, jelikož každej jsme jinej chcípák/prase. Ale v tom je to umění, že udělají jedno křeslo, který odveze 150cm holku až po 2m borce a v pohodě.
.Rambousek.
Ono s těmi sedačkami hodně záleží na postavě a zádech. Sám jsem velký, na záda trpím a sedačky jsou pro ně extrémně důležité. Ženu trápí záda taky a tak si je v autech často rovnáme :-) Cokoliv od škodovky je pro mě zoufalost, ty slibně vypadající ve Sportline nevyjímaje. Passat je mnohem lepší, ale mně zase tak moc nesedí a vadí mi kombinace výplně - tenká měkká nahoře a tuhá pod tím, lehčí lidé s tím problém nemají. Opel umí sedačky dlouhodobě líp, třeba AGR v Insigniích jsou vynikající. Za mě i líp než Audi, byť v některých případech se to Audi fakt povede. Mercedes mi skoro nikdy nesedí, výjimkou budiž třeba GT 4-door a S coupe. Pak je Volvo, třeba aktuální S60/V60 má standardní (Inscription) sedačky se všemi příplatky na špičce, mně jsou ale malá. R sedačky jsou ale vynikající, jen zase bez dofuků a masáží. A pak je tu BMW, které si hraje za mě vlastní ligu a většina jejich (příplatkových) sedadel je prostě dokonalá, byť by to od pohledu často jeden nečekal. Porsche to má dlouho podobně, člověk si musí sednout a jet pár set km. Francouz mi připadá, že to většinou naopak umí udělat na oko, ale dobré umí být maximálně materiály a opěrky hlavy :-)

Važte si všichni, kdo to nemusíte řešit... kolik já už nekoupil daily kvůli sedačkám ;-\
kesumb
jsem z tech komfortnich bmw naprosto nadsenej, To lamani v lopatkach, diky kterymu jde oprit hlava i ramena je k nezaplaceni...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Taky mám problém se zády a dobré/špatné sedačky na moji postavu poznám hned. VW nebo škodovky mi nesedí. Nejhorší snad u Mondea. Po půl dni jezdění jsem se nemohl 3 dny hýbat.
Avatar - Mokrous
Mokrous
A které jsou teda ty dobré?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Premie ma veskrze dobré.
Kdyz zůstanu u mainstreamu, Insi i Talisman měli taky docela dobré, ale nejel jsem nějakou extra dálku. U Toyoty musím do nejvyšších výbav, ty levnější mi nesedí. Camry a Highlander mají spis taková křesla, příjemná, ale bez bočního vedení, Corolla zase perfektně drží, ale je spíše na hubenejsi postavy a ti prostorově náročnější budou utlacovani. Ford mi nesedí obecně, Mondeo bylo ale nejhorší.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Hm, Talisman je mimo, prémie taky, Ford taky, takže přesně to co jsem čekal. Corollu jsem testoval a krom jiných trapností mne odradily sedačky. Nešla tam dát elektrika, nejde je jemně nastavovat, mají neskutečně krátké sedáky atd. A to jsem 2.0 TS ve výbavě Executive měl už naceněnou a vážně ji zvažoval. Vyšla by mě o ranec levnějc.
Líbilo se mi celkem řízení a podvozek a do města geniální pohon. Na dálnici bych to nezkousl. A co do funkčnosti to má taky hodně rezerv. Hřebíček do rakve tomu dali v Brně na salóně. Přijel jsem na testovačku a TS stojí venku a je vybitej tak, že nejde ani otevřít kufr. Vybitej fungl novej hybrid to je to co chceš. Tak jsem to otočil a šel jinam.
Insigniu jsem nejel. Někdo říká sedačky super, ale jsou i tací, kteří lezou z AGR od Oplu po čtyřech a nadávají. Taky jsem nad Insi dumal, ale nakonec mne nijak nepřesvědčila. Vyšla by krapet levněji, než Passat, ale buď benzín a nebo slabá nafta a navíc se mi nelíbí ani zvenku ani zevnitř, ani ovládáním, ani technickými detaily, ani pověstí a zůstatkovou hodnotou. +servis kdesi daleko. Chválu většinou čtu jen na podvozek. Takže z toho vyšly sedadla ErgoComfort.
Avatar - Mikesus
Mikesus
No o Toyotě v Brně už jsem toho slyšel dost. A korunu tomu dali, kdyz Švagi, místní diskuter, koupil corollu a chtěl na me doporučení nechat nastavit fungování matrixů, tak mi pak volal a dal jejich technika, ze prý žádné nastavování matrixů tam není, ze nemají co nastavovat. Kromě toho, ze jsem osobně byl u nastavování přes diagnostiku, tak je to podrobne popsáno i v manuálu. No experti tam asi budou.
S vybitou baterkou jsem se setkal nedávno, kdyz najednou auto nechtělo skočit do režimu "ready" poté, co jsem ujel cca 800km. Přijela asistence, se starter kitem to nahodili. Hned jsem dojel na diagnostiku baterky do Toyoty( cca 10km ) a tam taky vše ok. A od té doby zase v pohodě. Takze netušíme nikdo, co se tam stalo.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Story jak od Francouzů :-)
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo. Trochu mne to znepokojilo. Kdyz by se ukázalo , že je vadná baterka tak ok, stane se. Ale tohle....
Avatar - Emel
Emel
"Vybitej fungl novej hybrid" - jak to vlastně Corolla má, je tam samostatná 12V baterka na palubní systémy i startování, nebo to startuje na tu trakční, nebo je tam jenom trakční? A máš pocit, že byla baterka prázdná, nebo to byl SW problém?

Jinak - nevím jak na tom jsou Japonci dneska, ale třeba Swift to má tak, že pokud nedovřeš kufr, tak klidně vyplácá tou žárovičkou v kufru baterku do nuly, není tam žádný časovač... a už jsem to slyšel i u jinejch jpn aut.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Co vím, tak má i klasickou baterku. A ta se právě nejspíš vybila nějakou trapností typu žárovka na stropě, nebo něčím takovým. A auto nešlo nastartovat. Což ve mě evokovalo doby Škody 105 a utíkal jsem pryč. Protože nechat omylem svítit žárovičku a pak volat servis 60 km daleko. No to fakt nechci řešit. Možná šlo o jinou závadu, ale už jsem to neřešil. Člověk by ale čekal sofistikovaný ochrany palubního napětí a v případě potřeby pomoc od trakční baterie v rámci bezpečných mantinelů. No tak prostě smůla. Stejně mě na tom autě štvalo příliš mnoho věcí.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Má klasickou 12V, 45Ah. Vše se rozsvítilo na palubce a v momentě kdy mělo naskočit ready ( oživení hybridního systému tou 12V baterkou ), tak to hodilo chybu parkivaci brzdy, asistenčních systémů a vyplo se to. Pri seslapnuti brzdy při druhém pokusu o start jsem už slyšel, jak elektrické čerpadlo ma problém natlakovat, tak už jsem to netrápil. Asistence připojila starter kit na baterku a naskočil to vše.

U Corolly mám vyzkoušeno, ze kdyz nechám parkovacky, po cca 20 minutách je vypne. To samé s rádiem atd. Možná něco zůstalo někde viset pusteny kvůli nějaké sw chybě. Nevím
Avatar - Emel
Emel
Insi + sedačky za mě dobrý - prodlužovací a naklápěcí sedák, stavitelná opěrka hlavy... jinak tak normálka. Manuální se dá sedět fakt hodně nízko, elektrický jsem nezkoušel. Dřív nebyla alcantara, jen látka nebo kůže... ale já jsem s látkou ok.
Zbytek interiéru trošku slabší, budíky se mi moc nelíbí, páčky pod volantem jak z Dacie, i čudlíky na volantu nebo na klimu uměl Passat hezčí, jenže... uměl. A funkčně je to nakonec příjemná klasika (jen teda to čtyřsměrný tlačítko na tempomat nic moc).
JanBB
Musím souhlasit. Se zády zatím problém nemám, ale protože mi zdaleka není dvacet a jezdím dlouhé trasy relativně často, na sedačkách mi extrémně záleží. Mají nakonec vždy veliký podíl na celkovém dojmu. Zkoušel jsem kde co a naštěstí mi vyhověly nejlépe ty komfortní v BMW, které mi celkově také nejlépe sedlo, zejména jízdně. Kdyby mi ale nesedly sedačky, nekoupil bych to. Nejvíce jsem v nich ujel 1850 km a záda mě nebolela. U předešlého auta to bylo nepohodlné už po pár stech km, byť na kratší svezení OK. To třeba je jeden z té spousty drobných rozdílů, které rozevírají nůžky mezi prémií a mainstreamem a které, když se při vhodné konfiguraci nasčítají, vytvoří velký odstup a reálný dojem, že člověk ví, za co si připlatil a proč. Totéž třeba motorizace (šesti-, osmiválce), podvozky atd., atd.
Avatar - Emel
Emel
Nojo... Insignia přišla o biturbo, Mazda přišla o naftu úplně... takže motoricky je to těžký.
Šimpanz
Slovy Martina Riggse, "jo nějak prořídly" (jak v dieselu, tak v benalu).
adamzprahy
1) Ten test se několikrát odkazuje na porovnání redaktorových zkušeností s A6 a to nikdy nemůže dopadnout dobře.

2) Superb má podle mě obecně horší odhlučnění motoru a podvozku než třeba Passat/Arteon, přirovnal bych to spíše k O3. Znám před-evo verze a tam TDI hučí dost.

Takže si myslím, že je potřeba to vnímat v tomto kontextu.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak je jasný, že A6 je jinde, ale že by to byl takovej průšvih zkrátka nevěřím. Všichni, kdo přesedli ze 140kW Superbu do 147kW Superbu hýkají nadšením, jak je ten motor jinde. Ať už za vlastní, či za firemní peníze.
h.onzyk
Na tohle téma mluvil v podcastu Honza Koubek. Že když měli první jízdy s Karoqem na Sicílii, tak se večer začali hádat s kolegou z jiný redakce. Koubek vychvaloval Karoqa jako pohodlný auto, ten drujeh trvdil že je to tvrdý prkno Pak přišli na to, že jeden měl TSI v předokolce, druhej TDI 4x4 (prkno) a obě verze maj jiný tlumiče. Takže jo, může to být kus od kusu.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Určitě může mít 4x4 jinačí ladění oproti 4x2. Na druhou stranu pokud bude auto předokolka kombík a jak TSI, tak i TDI budou vážit stejný kila, není důvod mít tlumiče jinak. Možná je ten hluk vážně otázkou verze 4x4.
topten
takze "superkultivovanej" chrot posledni generace (opravdu posledni, protoze dalsi uz nebude), ma v porovnani s obycejnym benzinakem bezicim na 2 valce, stale obtezujici traktorovej projev
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
ty zvasty o posledni generaci plati tak pro benzninove muzeum
Mig_35
To se nikdy nezmění. Diesel bude míň žrát, bude mít větší dojezd, z ekonomického hlediska a pro velké nájezdy bude dávat větší smysl.
Ale kultura projevu bude vždy za benzínem.
Avatar - hugino
hugino
Mne sa nezdá že nahustenie pneumatík na 2,5 bar je veľa.Či ? A čo sa týka podvozku tak aj tu hlavne vidno že Škoda patrí pod VW lebo Passat má už pár rokov podlahu MQB zatiaľ čo Sup má ešte starú platformu takisto Polo vs Fabia.Čo ostane na sklade dajú do Škody nové veci berie VW.Logické. :-)
Avatar - wikinko
wikinko
samozrejme ze 2,5bar je vela. Konkretne na tomto aute staci 2,2.
Avatar - Emel
Emel
Což zase ale není žádnej dramatickej rozdíl...
traveldrive
Podľa mňa by si ten rozdiel už cítil.
Šimpanz
Píšeš nesmysly, Superb současné generace (třetí) i současný Passat (osmý) mají od uvedení stejnou platformu MQB první generace.
https://en.wikipedia.org/…oup_MQB_platform
Avatar - hugino
hugino
Ospravedlňujem sa.Myslel som si že má staršiu platformu keď sa tak pohupuje.Ale u Fábie to sedí.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Přesně tak.
frite
Všichni mu ubližují a všichni dodavate s ním vybrbávají...
Martin Hrdlička vzpomínal na průšvih s rapidem, jehož první série byla velmi tvrdá. Prý za to škodováčtí podvozkáři nemohli, dodavatel jim údajně pro první várku připravil tlumiče tvrdší specifikace, než si mladoboleslavští během vývoje nakonfigurovali.
Jako by nestačilo že jim předtím jiný dodavatel dodal špatne poddimenzovane rozvodové řetězy do TSI.
Čekám kdy přijdou s pohádkou že za krátké sedáky ve skodivjach může dodavatel co dodal kratší než si objednali, za hluk může dodavatel izolace, za infotaiment dodávatel softwaru..
Prostě s tím ve si jak se zdá vytírá ... kazdy.
A oni by nám chudáci přitom chtěli prodávat tak moc poctivá auta..
Mr.Murphy
:D:D:D :yes: :yes: ja tam jako subdodavatel dodavam.... hadaji se o kazdy halir, chteli by to idealne zadarmo a abych za vse rucil.... svym zpusobem mam radost kdyz si nekde u subdodavky nabehnou na vidle a svym ultra-setrenim si zavari treba jako v pripade rozvodovych retezu....
Avatar - Emel
Emel
Kdysi jsem slyšel od někoho z Riccarda, kdo měl zkušenosti s vícero značkama, že nejhorší bylo dodávat do Renaultu... ale je to už stará informace.
Mr.Murphy
Tak ano, mam i treba horsi odberatele z automotive, napriklad Mann+Hummel.... ti jsou schopni reklamovat ze role toaletniho papiru mela 399 utrzku a ne 400... a na vsechno report... 8-s
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Test úplně mimo rámec "zažitých stereotypů"... Vlastně jen takové střípky poznatků. Ale v zásadě proč ne? Lepší než číst obvyklý katalogový popis výbavy novinářského vozu!

Za test :yes:
Avatar - Emel
Emel
Například Volkswagen v podstatě dehonestoval Passat na trhu tím, že se na něj v letech 2017 a 2018 nabízel operativní leasing za dumpingové ceny podporovaný importérem. Prodaly se tu velké počty vozů, a když skončily svůj roční nebo dvouletý nájemní cyklus, nebyly v podstatě na sekundárním trhu prodejné bez radikální ztráty. Passat ztratil svoji hodnotu, a je tak za standardní ceny prakticky neprodejný. Většina se tak prodává v akčních nabídkách," upozorňuje.