"zisky z prodejů modelů se spalovacími motory firma využije k financování produkce elektromobilů."
Tak tato věta nemá chybu a ukazuje absurdnost dnešní situace.
Hele, tak mi poraď - bydlím v širším centru Prahy, čtvrť byla postavena mezi lety 1880-1920 a menší část v padesátých letech. Byt tu stojí jako barák jinde v ČR. (tolik pro představu infrastruktury a toho, že mám v okolí řadu lidí, pro které není suma okolo milionu za auto zásadní problém).
Cca dvakrát do měsíce musím jet pracovně 800km za den, většinou dálnice. Nabíječka není v dosahu ani jedna, garáž, pokud ji seženeš, stojí jako 3+1 v Ústí nad Labem.
Rozhodně si nemyslím, že do deseti let se bude nabíjet na každém druhém stání.
Co mám koupit?
BTW - městská střední /vyšší střední třída jsou jak u nás, tak v DE na vzestupu. Tito lidé na ta auta mají, jen nemají čas nabíjet někde dvě hodiny a zároveň jim to natolik ekologicky myslí, že vědí že největší zhůvěřilost je pořídit auta dvě, jedno elektro.
Řešení jsem před cca deseti lety viděl dvě - buď vodík, nebo standardizovaná baterie, která by se na "benzínce" měnila za jinou (systém"SodaStream"). Bohužel, tuto šanci EU dle mého již promrhala.
VW a jiní se teď řítí do slepé uličky (s úsměvem na rtech), protože to, do čeho nás politici a teď i automobilky tlačí, je pro řadu lidí v rámci každodenního života krajně nepraktické. Viz. článek před cca dvěma dny zde, o tom že výrazná většina Němců zákaz prodejů spalováků od r 2030 nechce.
Možno len nežije v ideálnom svete, ale v tom reálnom, kde sú elektrické rozvody dimenzované preed 50 rokmi na úplne iné odbery a keď traja naraz zapichnú svoj EV do zásuvky, tak vyhodí poistky celej ulici. ;-)
Baterka sama o sobě je k hownu. Aby byla k něčemu, musí se napřed nabít a pak dobíjet elektřinou, která se musí vyrobit a do baterky dopravit. A to je ten zádrhel. :-!
Typický zamestnanec je dnes rád, že má robotu a má z čoho splácať hypotéku na barák a nebude vyjednávať so zamestnávateľom, aby mu v rámci zamestnaneckých benefitov potiahol zásuvku k jeho parkovaciemu miestu, aby si mohol nabíjať zadarmo svoj budúci EV.
Průměrnému čechovi je cca 46, má středoškolské vzdělání/výúční list, je žena a bere cca 31 hrubého. Nemá mega na elektromobil, kupuje německou vojetinu z AAA. Už cenový rozdíl 50tis je zásadní, protože nájmy za posledních 10 vzrostly jako blázen a peněz není nazbyt... A jeho zaměstnavatel opravdu, ale opravdu nenabízí jako bonus dobíjení elektromobilu...
Proste niekto nechce vidieť realitu a hodnotí podľa seba a svojich dvoch kamošov z elektro-bubliny.
Včera som čítal test jediného na Slovensku vyrábaného elektromobilu Peugeotu 208. Cena 33t eur! A to je v podstate mimo Citigo/Up najmenšie a najdostupnejšie elektro. Malé mestské autíčko pre 2+2, ktoré poslúži iba ako druhé auto v rodine. , ale cena ako za vybavený Superb kombi TDI. 8-s
Wishful thinking. Keby to bolo také jednoduché, tak namiesto spájania do koncernov v záujme šetrenia a racionalizácie by pribúdali noví výrobcovia EV ako huby po daždi. A... nedeje sa to. Namiesto toho sa koncerny len zväčšujú, skupujú iné značky. Ostatne aj samotný článok píše, že zisky zo spaľovákov VW ide investovať do EV, čiže je vidieť, že prechod na EV pýta strašne veľa prachov. A to nikto na zelenej lúke len tak nedá.
EDIT: vidím že Ham ma predbehol a píše to isté.
Li-ion baterie jsou stále nákladným zdrojem energie. Cena tohoto odvětvového standardu se v roce 2020 pohybovala okolo 137 $ za kilowatthodinu (kWh). Nejmodernější lithium-nikl-kobalt-hliníkové (NCA) baterie společnosti Tesla jsou dle odhadů za 110 $ / kWh. Volkswagen se díky své expanzi plánuje dostat pod 100 $/kWh. Zdroj : https://www.forbes.com/…ngines-for-audi/?…
BTW - a žádného zaměstnavatele nemám, stejně jako cca další milion lidí, kteří se ve svém životě rozhodli spoléhat výhradně na sebe a svůj um/schopnosti. A kteří do v dněšní šílené době od*írají zdaleka nejvíc, protože důchodci/zaměstnanci zvolili za premiéra egoistického psychopata.
Inovační závod v plném běhu ... a pak si člověk jinde přečte další úhel pohledu http://www.idnes.cz/…000_automoto_fdv ... potom bude asi mnohý čtenář rád za ten vlak, ale asi krapet jináč ;-)
vyvoj auta trva 5-7 roku
takze to co jde ted do vyroby je v podstate uz 7 roku starej klumpr a pritom se to bude vyrabet jeste v 2030.
ted se vyviji to, co bude jezdit za 10 roku.
a vzhledem k tomu, jakej skok udelala elektromobilita za poslednich 10 roku, se mame na co tesit.
chapu ze staromilci, kteri jsou zvykli na klapot dyzlu nebo sepot benzinaku z toho maji opravnenou obavu.
a to vcetne me, i kdyz jsem zastancem elektromobility.
kazdopadne prinejmensim aspon 1 soucasnej benzinak co ted jezdim neprodam a uchovam pristim generacim.
otazka je, jestli za 30-50 let do toho pujde nekde koupit benzin.
mozna jen v lekarnach, jako na uplnym zacatku automobilismu
On by to ten živnostník neřešil ani mimo krizi - zatímco, pokud zaměstnanec má to štěstí a auto fasuje, tzn. to auto prostě "nepočítá", živnostník to počítá vždy, protože to prostě jsou jeho peníze. Fun faktor tam třeba já mám docela hodně, na stranu druhou lidé v mém oboru, s mým vzděláním a postavením mají coby zaměstnanci většinou dražší služební auta než jsem si za svoje koupil já. To ale vůbec neznamená, že si i víc vydělají.
To jsou spíše zbožná přání.
EV auta umožňují vyšší stupeň automatizace výroby tím pádem prostor jenom pro ty největší, protože zainvestovat vysoce automatizovaný výrobní provoz dokáže jen velká automobilka s velkým odbytem. Malosériová výroba připadá do úvahy jedině u exklusivních sporťáků, ale jejich odbyt je na historických minimech a EV to určitě nezmění, spíše naopak. A navíc tento trh je již dávno dokonale obsazen silnými značkami.
Investice do vývoje EV aut jsou extrémní (viz Tesla mnoho let ve ztrátě, viz investice VW), na takové částky mohou malovýrobci rovnou zapomenout. EV povede ještě k větší koncentraci značek do pár skupin (poslední vývoj se vznikem Stellantisu je toho jasným důkazem). A na ty nižší ceny si budeš muset pěkně dlouho počkat, velké nadnárodní korporace si nechají drahý vývoj nejdříve pěkně mastně zaplatit. Já spíše typuji, že chudé země jako ČR na masové zavádění EV nemají kupní sílu obyvatelstva, takže si budou muset 10-15 let počkat až se tato vlna přežene v EU nebo v USA a pak buď budou bohatší (což asi vzhledem k tomu, kdo zde vládne asi nepadá do úvahy) nebo nebudou a pak budou konzumovat odpad ze západních zemí jako u spalováků, kde dosud dominuje prodej ojetin přitažených z vrakáčů Evropy, EV tento problém jenom prohloubí, pouze malé skupině nejbohatších je celkem jedno jestli koupí za 4 mega Taycan nebo Panameru, většina co kupovala pekáče za 0,5 mega se ke koupi nového auta vůbec nedostane..
No jo, jenže o elektromobilitě se píší oslavné románky, jak to je ta jediná správná a nejčistější cesta, zatímco spalovací motory jsou fuj fuj fuj. Pokrytci jsou právě zaslepení zastánci elektro, kteří dopady spojené s těžbou, výrobou a likvidací akumulátorů nevidí. Nehledě na to, že výroba elektřiny není a nebude jen z obnovitelných zdrojů.
Těžba lithia, kobaltu, niklu a tantalu probíhá v povrchových dolech a Africe a Jižní Americe, Austrálii. Takže budeme v rámci ekologie drancovat tyto země a vozit je přes půl Světa, abychom měli zelenou Evropu. To je EU tak pokrytecká, nebo tak bezohledná či hloupá ? Co tam sedí za jantaři?
Prostě říkají co si myslí že si veřejnost přeje.
Kdyby se zeptali, ankety ukazují 90% versus 10% ve prospěch spalováků.
Ale oni se nezeptají protože co by potom proboha dělali?
Peníze za elektro jim tečou v dotacích proudem, peníze za zdražované spalováky jim tečou proudem, jsou v pohodě.
Hnus Velebnosti.
To dnes žijeme v strašnej dobe, keď žiadni zamestnávatelia neprispievajú zamestnancom na cenu do práce, alebo nútia zamestnancov tankovať do služobných áut za vlastné...
Ako, dočerta, môže normálneho inteligentného človeka napadnúť taká chujovina?
.... si hraji na Teslu.... uvidime jak dlouho to vydrzi.... je to paradox, kdyz vidim noveho Golfa a Octu tak je nepovazuju za dobre auta.... ID4 ma zcela tragicky pomaly infotaiment, viz treba test od Doug de Muro (najdi si na YT). Tak uvidime jestli je to jen akciova bublina nebo odraz budoucnosti koncernu....
ale smrdi, 10 mesicu stara 320xd smrdi za studena jak psi ksiry. Projedu tim prujezdem a muzu jit vetrat. Je to mnohem lepsi jez driv, ale bida je to porad
No, akorát žádného takového zastánce elektra, který by popíral i ty dopady, neznám. Na rozdíl od zaslepených vyznavačů pálení ropy, kteří popřou úplně vše negativní s tím spojené.
Je to stale jedna a ta sama zprava - motory VW a audi jsou prece totozne. Audi nepouziva ty nejmensi a VW zas nepouziva ty velke, ale to je prece jedno. Jen trapna medialni masaz.
V tomhle nechci být hnidopich, nebo snižovat jakkoliv tvé dovednosti. Jen by mne zajímalo, kdyz se spoléháš na svůj um, tak tahle doba by měla být maximálně výzva a ne překážka. Taky jsem nechtěl být závislý na někom jinym a spoleham se sám na sebe. Dávám práci dalším, kteří chtějí spise tu jistotu než se spoléhat na sebe. Ale možností vidím dost, obzvlášť když se spolehas sám na sebe. Stačí jen hledat řešení, nikoliv důvody. Je to jen otázka priorit. Něco je někdy potřeba obětovat pro dosažení cíle, tedy např. Ted nemám možnost nabíjet, ale vždy můžu s tím něco udělat
nic se posilovat nemusi.
vetsina auto bude nabijet v dobe, kdy ma sit do spicky daleko.
prijedu vecer domu s 20% v aku, na nabijecce nastavim, ze v 8 rano chci mit 80% a o tom kdy se bude nabijet se postara chytra sit.
Do školy jste chodil, fyziku jste měl? Pak tedy víte, že ty "dráty" mají průřez podle projektovaného odběru sítě. A pokud ten odběr zvýšíte o 30 %, tak ta síť spadne! BlackOut se tomu říká. A to je to, o čem píšu. Od roku 1990 se zvýšila spotřeba EE o 30 %, na to byla rezerva síťě naplánována. Ale nejde tomu "naložit" dalších 30% elektromobility. Prostě se musí rozvodná síť posílit, a to a) stojí prachy b) je to neskutečný ojeb-naplanování, souhlas vlastníků pozemků, stavební povolení..... to je práce na cca 20 let! Ale vy chcete jezdit tady a teď!
Jo jo, zato benzin a nafta vznikají zázračně přímo v nádržích na čerpačce. Vůbec se netěží jen v některých zemích, nevozí se přes celý svět, vůbec tím nedochází k zamoření prostředí a ekologickým haváriím.
Pokrytec jsi ty, když pomíjíš tenhle aspekt spalování ropných produktů.
Proč by nebyl důvod? S novými technologiemi se bude snižovat cena těch starších, kupodivu to je stejné jako u klasických aut.
Je zajímavé, že automobilky mají zájem prodávat náhradní díly na spalovače mrtvol, ale u elektromobilů by to najednou měl být problém. To už jsou fakt absurdní argumenty.
u 10 roku staryho auta original vs. repliku moc lidi resit nebude, kdyz usetri v radu (nekolik) 100tis
spousta lidi co jim po 2 letech skonci zaruka prechazi na neoriginalni dily. a to treba i v takovejch vecech jako brzdovy desticky a kotouce...
Nelze s ním než souhlasit, jen jaksi nepočítá s jedním - a to je, že se v tomto soukolí, kde se skutečně strategicky plánuje ne na deset, ale na dvacet let dobředu, může něco zadrhnout. Uvázne technologický vývoj baterií. Neflexibilní státy nezvládnou připravit infrastrukturu (výrobu elektřiny více či méně regulují na svém území všechny státy). Lidé tomu nebudou věřit/nebude jim to vyhovovat. Atd, atd.
Ale, samozřejmě, držím palce aby to vyšlo. Být přímým svědkem přechodu civilizace z energetické minulosti do budoucnosti je báječné dobrodružství, které tu vlastně více než cca 100 let nebylo.
no musím říct že zatímco vedle mého starého Mondea EUR5 se na volnoběh fakt venku stát nedalo, tak třeba Ducato co má EUR6 fakt nesmrdí.... něco cítíš, ale možná tak 10% toho smradu co dřív.... ten pokrok je znatelný....
Ano, teď stojí baterie dost peněz, protože jich je málo, a všechny vyrobené cpou do nových aut. A protože teď jich je málo, tak budou drahé i za pět, deset, či patnáct let?
Budeme touhle optikou posuzovat jen vývoj elektromobilů, nebo už odpůrci konečně uznají, že i tam je obrovský prostor ke snížení ceny?
Hele, "šofére", za tvůj omezený rozhled nemůžu, ale to, co jsi napsal, je fakt snůška totálních nesmyslů. Předtím i teď. Takže ropná jezera v Rusku... zanedbáme. Havárie tankerů... zanedbáme. Úniky z potrubí a jejich závady, ty pro jistotu taky zanedbáme. Úniky z rafinerií nebo jejich havárie, samozřejmě, zanedbáme. A takové věci jako nehody přepravníků paliv, to musíme úplně popřít, to přeci neexistuje!
Ne, elektromobilita nezachrání lidstvo. Spíš může zachránit vůbec náš svět jako celek. Akorát netuším, co má s elektromobilitou společný povrchový důl, a už vůbec ne s její budoucností. Asi zase nějaká myšlenková vlna fanatických spalovačů.
Zadarmo? Prečo? Zamestnávateľ maximálne poskytne zvýhodnený tarif, alebo na tom bude zarábať.
Ani dnes mi nikto neprepláca palivo len preto, že niekde pracujem. Prečo by to robil niekto v budúcnosti?
Ono ty EV půjdou cenově dolů, musí. Jinak bude málo lidí kupovat nové a celý řetězec se zhroutí.
Ten přechod, se kterým souvisí obecné zdražování aut (v poslední době u některých automobilek až brutální) + vynechání lepších výbyv/motorů jsem zažil teď na vlastní kůži. Již dlouho kupuji auta nová, s tím že 5 let záruky beru jako standart. Měl jsem nějaký rozpočet, za který jsem chtěl pořídit rychlý kombík (200Hp+, Astra 1.6 Turbo nebo Megane GT, např.). A na toto jsem musel rezignovat - nejen, že se zdražuje, ta auta už prostě nejsou v nabídce. A to třeba Megane GT a AT žere reálně méně než žralo 1.2 TCe 130Hp... Prostě jsem byl nucen rezignovat a koupit něco m=ně výkoného, co mi udělá radost jinak. A po více než deseti letech jsem opustil Renault, protože prostě najednou pro mě nic neměl.
Tomu predsa sám neveríš... To som nečakal, že zrovna ty napíšeš taký blud. Klapky na očiach. Akože ja chápem, že máš rád klasické autá a je to pre Teba viac ako presúvadlo z bodu A do bodu B, ale že si omočíš päty do vody niektorých tunajších bezmozgov, ma fakt udivuje.
Hele, za prvé dík, ale tohle si fakt můžeš nechat od cesty. Nic ve zlém - víš o mě úplné p*d. (já o Tobě též). Já tady rozhodně nad sebou nebrečím, ani netvrdím že krachuju.
Jen zhruba v kostce - existují vysoce specializované a sofistikované obory (lékaři, architekti, projektanti apod.) a lidé, kteří tuto práci dělají ji většinou mají rádi a naopak velmi neradi odcházejí z oboru. Stačí pár let a ujede ti vlak. Někteří z těchto lidí pracují jako velmi cenění specialisté ve firmách, jiní jedou na sebe a platí i jiné. Jako třeba já. No a některých takových oborů se covid prostě dotkl.
Nezapomeň na odběry průmyslových podniků, které již neexistují. Velkovýroba zemědělských produktů - velkokapacitní kravíny a vepříny. U nás na vesničce máme bioplynovou stanici a hafooo solárních panelů. V okolních vesnicích mají malé vodní elektrárny. Dovedu si představit problém ve městech a satelitních přílepcích měst.
A že pro svou pohodlnou evropskou mobilitu rozvrtáváme arabské státy, Rusko, USA, mořské dno... to už nevidíš, co? A že tím trávíme oceány, to už vůbec ne. Jsi dokonale hloupý.
Oni ti mladí ekofanatici jsou tak trochu H-Jugend, jak to tlačí silou a Helmuti kráčí za Mrkalovou stejně TUPĚ jako za führerem :no:
Velké podniky v Německu šli führerovi na ruku, situace se opakuje. :no:
Resp pro zamestnavatele (jestli neco takoveho mas) to neni realne?
Ano, infrastruktura je pro nektere lidi zatim nedostatecna.
Ale kdyz vezmes v uvahu zamestnavatele a jejich moznosti plus lidi s vlastnim domem nebo alespon stanim (garazi v bytovem dome), tak skupina, ktera by skutecne nemela moznost nabijet ani doma ani v praci se vyrazne zmensi. ;-)
zapojit 2 draty do elektromotoru je jednodussi nez resit nadrz, katalyzatory, vejfuk, chladis...
serie do urciteho poctu maji jiny naroky na homologaci nez milionove serie
tim, ze se nebude ropa spalovat v motorech, vydrzi dyl pro plasty.
navic, kazdej, kdo nekdy tisknul na 3D tiskarnach vi, ze zakladnim a prvnim materialem na pokusy je PLA, ktery je biologicky rozlozitelny a vyrabi se z biomasy. dobre se tiskne, protoze nevyzaduje vysokou teplotu a ma malou teplotni roztaznost, tak se tolik nekrouti, jako treba ABS, PET nebo ASA. jeho nevyhodou je ale mala teplotni odolnost, coz je duvod, proc ja ho nepouzivam, protoze do prumyslu neni uplne vhodny, aspon ne do aplikaci, ktere mam ja.
to ale neznamena, za pristi rok takovy material nezavisly na rope nebude.
A ano, uvidíme jak na tom ta infrastruktura bude za deset let. A jak baterky (hlavně jaký bude reálný dojezd). Já se jen obávám - a v mém případě je to kvalifikovaný odhad - že EU se vydala do slepé uličky. Řešení jsem nastínil výše. To, že budeme muset (jako civilizace) přejít z fosilních paliv jinam je jasné snad každému. Otázkou je jak - a to je téma k diskuzi.
Dotace, tlačení restrikcemi k "něčemu", to je dle mého cesta do pekel, pokud se to přežene.
SSB se jiz pouzivaji a maji velky potencial pro pokles vyrobni ceny, neb v soucasnosti se vyrabeji temer vyhradne rucne, pokud se chcete svest v elektromobilu ktery ma SSB, je potreba si zajet do Nemecka do nejakeho mesta kde maji v MHD elektrobusy Mercedes, cca polovina z nich totiz vyuziva prave SSB, ty novejsi kousky
diky te rucni vyrobe je to dnes na cca 260 eurech za kWh, automatizace by to mela udajne srazit pri soucasnem stavu trhu a cen komodit na cca ctvrtinovou vyrobni cenu
Poptavka po bateriich bude neustale stoupat, takze neni duvod snizit cenu . Dale automobilky nebudou mit zajem prodavat levne nove baterie, pro ne bude lepsi prodat nove auto. Jiste, ze budou existovat levnejsi nahrady, ale to bude risk.
Nerozumím dotazu, ale sjeďte celé vlákno, aby jste mne pochopil- ve zkratce- pro svou krásnou EkoEvropu rozvrtáme povrchovými doly Afriku a jižní Ameriku! A ani se nezastydíme, jak jsme pokrytečtí!
jenže, na tu ropu- benzín i naftu je už infrastruktura, která nejvíce znečišťovala ovzduší, dávno vybudovaná, navíc se ropa až k hubu v přístavu přepravuje potrubím. Takže vy jste zase jeden, co si myslí, že elektromobilita zachrání lidstvo bez toho, aby použil mozek!!! A pokud nevíte, o co se jedná z hlediska životního prostředí tak vám navrhuji návštěvu jakéhokoliv povrchového dolu na Severu Čich či v Polsku, teď "letí" Turow!!!!
Neděje se to? Já tu co chvíli čtu o nějaké nové značce vyrábějící elektrická auta. Jo, že se většina zaměřuje na kategorii sportovních aut s obřími výkony? Celkem logické, je to nejsnadnější cesta, jak vydělat na další vývoj.
Koncerny se spojují a zvětšují právě kvůli čím dál dražší a náročnější výrobě současných aut. Ne kvůli elektrickému pohonu, ale kvůli čím dál dražšímu vývoji platforem, asistenčních systémů, ovládání, komfortních prvků a dalších věcí.
Pro Vás má budoucnost pouze spalovák a to z Evropy.
Jenomže ostatní svět mimo EU se hýbe,
plánují se baterky solid state €60/kWh.
V Indii začne do roku 2025 vyrábět minimálně 10 domácích značet EV.
Nejzářnější ukázka pokroku je Foxconn, který bude stavět auta pro pro Fisker a i zajišťovat moduly pro VinFast a další hlavně asijské automobilky.
Nejspíše bude u Foxconnu nakupovat určitá řešení i VW.
Vlastne vyvoj baterek jde tak rychle, ze to brzy bude (nebo uz u novych EV to tak ted je?) tak, ze auto doslouzi a baterka bude jeste v pohode...
Neni moc klasickych aut, ktery vydrzi 1,6 milionu km. :-O
Myslim, ze uz dnesnich (u 8 let starych aut...) 650.000km Tesly je dostatecnych a nema se ve srovnani s zivotnosti spalovaku vubec za co stydet.
https://electrek.co/2020/06/06/tesla-battery-degradation-replacement/
PS Nebrat Nissan Leaf jako benchmark, tam byl nedostatecny termomanagement. A jeho clanky taky zrovna nejsou dlouhoveka hitparada. Ale zase bezpecnost byla pokud vim bez vyhrad. O pozarech Leafu jsem neslysel.
Rozumím. Většinu aut jsem vyfasoval a dost z nich byla daleko nad úroveň co bych si pořídil za své, ale posledních skoro deset let jezdím víc na kole než autem. To že půjdou ceny EV dolů je jasné. Pro mě by bylo jednoduché (klidně dvoumístné) malé EV auto s dojezdem cca 100 km úplně dostačující, ale zatím není, tak počkám :-!
Základ je, že tě asi nikdo nebude nutit koupit novou technologii pohonu auta. Nikam není potřeba se hrnout a dělat ze sebe oslíka (kupovat Enyák za meloun) :yes: Myslím, že v bazarech budou hezké kousky za příjemné ceny, protože velké části lidí bude překážet spalovací motor v jejich cool imáge :-!
vsak to pisu hame
malovyrobci
lidi, kteri chteji mit neco extra treba jen pro zabavu pribyva
pak dalsi kategorie, kteri potrebuji nejakou specialitu jako sluzby, remeslnici ..
tohle je v pripade EV jednodussi nez v pripad spalovaku
samozrejme, ze malovyrobce nebude vyvijet a vyrabet aku, elektromotor, elektroniku..., ale nakoupi to jako komponenty a pak to jen slozi jako skladacku
ja mam taky maloseriovou vyrobu v jedny technicky narocny oblasti, v podstate jde o speciality, ktery ti velci neumi, nebo se jim nevyplati.
nakoupim komponenty, sletuju to dohromady, vdechnu zivot a prodam.
a svoje misto na trhu mam a doufam, ze dal mit budu
V tom pripade ti drzim palce a verim, ze za 9 let na tom budes lip.
Myslim, ze tech omezeni je momentalne minimum!
A neni duvod si v dnesni situaci lamat hlavu nad tim, cim budes jezdit za deset let.
Kdy bude infrastruktura samozrejme jinde. Tak jako baterky, energetika atd. :yes:
podobne jako v zacatcich automobilismu.
splnit stale narocnejsi eko-normy u spalovacich motoru je pro malovyrobce velmi obtizne az nemozne, u elektromobilu tohle pada.
zakomponovat elektricky pohon je mnohem jednodussi nez pohon spalovacim motorem.
vysledkem bude mnohem vetsi vyber aut nez dnes a nizsi ceny
Tak naivní jako ty nejsem. Technická životnost karoserie auta předčí baterii vždycky.
Ale co takové věci jako například lehčí baterie se stejnou kapacitou, nebo stejně velká baterie s vyšší kapacitou?
Jenze bez ropy lidstvo nedokaze existovat. Tu tezit proste musime. Vzacny kovy na baterky tezit nemusime. Sami jsme si zvolili ze to delat chceme a cpat je do el. Mobilu
To moc nejde. Spíš záleží na typu ropy kolik čeho z ní dostaneš a většina toho je bohužel pro naše EV budoucnost palivo. Ne suroviny pro petrochemický průmysl. Ovšem co s tím palivem když ho budeš potřebovat čím dál tím méně? Ty ho potřebuješ nějak zužitkovat, v autech, v lodích, letadlech. Není možný říct, že nebudeš používat naftu, benzín a kerosin a tudíž ušetříš ropu na výrobu plastů. Jakmile ji rafinuješ, tak ti z toho ty jednotlivý frakce vycházejí. To vidím jako problém a možné narušení rovnováhy v komplexním využití všech složek, které nám ropa dává. O tom že budeme na ropě závislý i nadále se nepřu. Jen se bojím toho, že nám můžou začít díky její menší spotřebě chybět výrobky, které tě teď ani nenapadnou.
Ne ty mi nerozumíš. Tak to není. Ty si nemůžeš vybrat co z tý ropy vyrobíš. Při rafinaci ropy ti z toho procesu postupně vypadávají jednotlivé složky v ropě obsažené, plyny, benzín, petrolej, oleje a nakonec mazut. Nemůžeš říct jednu nebo dvě složky z toho nechci, tak je nebudu produkovat a o to víc mi zbyde suroviny na to co z té ropy potřebuju dostat. Všechny plasty bohužel mají v naprostý většině původ v ropě a bez ní je nevyrobíš a bez toho aniž by si rafinoval ropu v dostatečným objemu, aby si měl dostatek benzenu, etylénu, propylénu a všech těch petrochemických s-raček jsi prostě v háji.
No spíš by mě zajímalo z čeho se budou vyrábět některé plasty v případě, že se přestane díky masovému rozmachu EV rafinovat benzín a nafta. Jako odpadní produkt při rafinaci paliv totiž vznikají různé složky pro petrochemický průmysl (Ethan, propan, butadien atd), které najednou vznikat nebudou nebo budou vznikat v nedostatečném množství, tudíž nebude z čeho plasty vyrábět. Mají tohle páni politici v EU nějak rozmyšlený? Důsledky tohoto eko experimentu můžeme pozorovat už dnes, kdy s dramatickým poklesem letecké přepravy a provozu na silnicích došlo k poklesu rafinované ropy a v průmyslu chybí obrovské množství surovin z petrochemického průmyslu pro všechna další průmyslová odvětví. Jak se to tedy po přechod na EV bude řešit?
Taková drobná výhoda elektromobilu do budoucna (zatím nevyužitá) je možnost výměny baterie. Třeba i kvůli tomu, že bude vyvinuta lepší a vhodnější varianta. Dovedu si představit, že se časem objeví výrobci, kteří nabídnou baterie pro starší elektroauta, založené na nových technologiích.
Je jen otázkou, zda vůbec někdo bude stát o to udržovat deset, dvacet let staré auto, které bude spíš morálně a výbavou zastaralé, protože tenhle svět letí kupředu rychleji, než pohony.
Lídí, co chtějí něco pro zábavu rychle ubývá, viz prodeje sporťáků. Sestavit auto na koleně v garáži umí i se spalovákem řada lidí, to není až takový problém, ICE motor lze koupit stejně jako elektromotor, v tom také není problém a přesto tito malovýrobci krachli.
A máš tucha co stojí crash testy, nejrůznější testy hlučnosti, prašnosti a celý proces homologace na různých trzích? Dnes se musí homologovat každá ptákovina a mají s tím problémy (časové i finanční) i ty velké automobilky a důsledkem je škrtání řady modelů, kde by homologace stála víc než by na nich vydělaly, pro malovýrobce zcela smrtelná kombinace. Před 120 lety malovýrobce prostě sbouchal auto a prodával, nikdo jej nebuzeroval, nic po něm nechtěl, dnes je to úřad jako kráva, v EU, v USA, prakticky všude. Možná v Indii je proto ještě nějaký prostor. Skutečnost, že se přechází z ICE na EV na tom vůbec nic nezmění, spíše naopak, z aut se definitivně stanou televize a přežije 4-5 velkovýrobců stejně jako u těch televizí nebo ledniček.