Novinky
"zisky z prodejů modelů se spalovacími motory firma využije k financování produkce elektromobilů."
Tak tato věta nemá chybu a ukazuje absurdnost dnešní situace.
Tak tato věta nemá chybu a ukazuje absurdnost dnešní situace.
Áda Hitlerůj by z nich měl radost.... 😒]
Pro Vás má budoucnost pouze spalovák a to z Evropy.
Jenomže ostatní svět mimo EU se hýbe,
plánují se baterky solid state €60/kWh.
V Indii začne do roku 2025 vyrábět minimálně 10 domácích značet EV.
Nejzářnější ukázka pokroku je Foxconn, který bude stavět auta pro pro Fisker a i zajišťovat moduly pro VinFast a další hlavně asijské automobilky.
Nejspíše bude u Foxconnu nakupovat určitá řešení i VW.
Vi
Jenomže ostatní svět mimo EU se hýbe,
plánují se baterky solid state €60/kWh.
V Indii začne do roku 2025 vyrábět minimálně 10 domácích značet EV.
Nejzářnější ukázka pokroku je Foxconn, který bude stavět auta pro pro Fisker a i zajišťovat moduly pro VinFast a další hlavně asijské automobilky.
Nejspíše bude u Foxconnu nakupovat určitá řešení i VW.
Vi
Teba Foxconn platí?
Co mas furt s tim Foxxconem?
Cina ma CATL, BYD a mnoho dalsich vyrobcu, kteri planuji solid-state uz na pristi rok.
V serii!
Korea ma Samsung, LG.
Japonsko Panasonic a Toyotu.
Tesla ma vlastni vyvoj baterii.
A Volkswagen je spolumajitelem Quantum Scape.
Inovacni zavod je v plnem behu. :yes: :yes: :yes😒br />
Omezovat ho na jedinou firmu je nesmysl.
Ale jinak souhlas, lpet na fosilech z Evropy by bylo velmi kratkozrake. Evropa by si nemela nechat ujet vlak.
Cina ma CATL, BYD a mnoho dalsich vyrobcu, kteri planuji solid-state uz na pristi rok.
V serii!
Korea ma Samsung, LG.
Japonsko Panasonic a Toyotu.
Tesla ma vlastni vyvoj baterii.
A Volkswagen je spolumajitelem Quantum Scape.
Inovacni zavod je v plnem behu. :yes: :yes: :yes😒br />
Omezovat ho na jedinou firmu je nesmysl.
Ale jinak souhlas, lpet na fosilech z Evropy by bylo velmi kratkozrake. Evropa by si nemela nechat ujet vlak.
Všichni plánují podobné solid state baterie, ten vývoj je propojen.
Inovační závod v plném běhu ... a pak si člověk jinde přečte další úhel pohledu http😐/www.idnes.cz/…000_automoto_fdv ... potom bude asi mnohý čtenář rád za ten vlak, ale asi krapet jináč 😉
Baterka sama o sobě je k hownu. Aby byla k něčemu, musí se napřed nabít a pak dobíjet elektřinou, která se musí vyrobit a do baterky dopravit. A to je ten zádrhel. :-!
Aha.
Ty zijes zrejme nekde na samote bez pripojeni k elektricke siti...
Ty zijes zrejme nekde na samote bez pripojeni k elektricke siti...
Možno len nežije v ideálnom svete, ale v tom reálnom, kde sú elektrické rozvody dimenzované preed 50 rokmi na úplne iné odbery a keď traja naraz zapichnú svoj EV do zásuvky, tak vyhodí poistky celej ulici. 😉
Nezapomeň na odběry průmyslových podniků, které již neexistují. Velkovýroba zemědělských produktů - velkokapacitní kravíny a vepříny. U nás na vesničce máme bioplynovou stanici a hafooo solárních panelů. V okolních vesnicích mají malé vodní elektrárny. Dovedu si představit problém ve městech a satelitních přílepcích měst.
No a co ,že máte na vesnici VÝROBU, to je k prdu, protože problém je DISTRIBUCE!!! Nikdo k vám na vesnici nebude jezdit, aby si nabil káru!
Nějak ti nerozumím. Dráty vedou všude, tak jakýpak problém :-! . K tomu aby sis nabil mobil taky nemusíš dojet do Temelína.
Do školy jste chodil, fyziku jste měl? Pak tedy víte, že ty "dráty" mají průřez podle projektovaného odběru sítě. A pokud ten odběr zvýšíte o 30 %, tak ta síť spadne! BlackOut se tomu říká. A to je to, o čem píšu. Od roku 1990 se zvýšila spotřeba EE o 30 %, na to byla rezerva síťě naplánována. Ale nejde tomu "naložit" dalších 30% elektromobility. Prostě se musí rozvodná síť posílit, a to a) stojí prachy b) je to neskutečný ojeb-naplanování, souhlas vlastníků pozemků, stavební povolení..... to je práce na cca 20 let! Ale vy chcete jezdit tady a teď!
nic se posilovat nemusi.
vetsina auto bude nabijet v dobe, kdy ma sit do spicky daleko.
prijedu vecer domu s 20% v aku, na nabijecce nastavim, ze v 8 rano chci mit 80% a o tom kdy se bude nabijet se postara chytra sit.
zijes jeste v minulym tisicileti
vetsina auto bude nabijet v dobe, kdy ma sit do spicky daleko.
prijedu vecer domu s 20% v aku, na nabijecce nastavim, ze v 8 rano chci mit 80% a o tom kdy se bude nabijet se postara chytra sit.
zijes jeste v minulym tisicileti
Tomu predsa sám neveríš... To som nečakal, že zrovna ty napíšeš taký blud. Klapky na očiach. Akože ja chápem, že máš rád klasické autá a je to pre Teba viac ako presúvadlo z bodu A do bodu B, ale že si omočíš päty do vody niektorých tunajších bezmozgov, ma fakt udivuje.
Hele, tak mi poraď - bydlím v širším centru Prahy, čtvrť byla postavena mezi lety 1880-1920 a menší část v padesátých letech. Byt tu stojí jako barák jinde v ČR. (tolik pro představu infrastruktury a toho, že mám v okolí řadu lidí, pro které není suma okolo milionu za auto zásadní problém).
Cca dvakrát do měsíce musím jet pracovně 800km za den, většinou dálnice. Nabíječka není v dosahu ani jedna, garáž, pokud ji seženeš, stojí jako 3+1 v Ústí nad Labem.
Rozhodně si nemyslím, že do deseti let se bude nabíjet na každém druhém stání.
Co mám koupit?
BTW - městská střední /vyšší střední třída jsou jak u nás, tak v DE na vzestupu. Tito lidé na ta auta mají, jen nemají čas nabíjet někde dvě hodiny a zároveň jim to natolik ekologicky myslí, že vědí že největší zhůvěřilost je pořídit auta dvě, jedno elektro.
Řešení jsem před cca deseti lety viděl dvě - buď vodík, nebo standardizovaná baterie, která by se na "benzínce" měnila za jinou (systém"SodaStream"). Bohužel, tuto šanci EU dle mého již promrhala.
VW a jiní se teď řítí do slepé uličky (s úsměvem na rtech), protože to, do čeho nás politici a teď i automobilky tlačí, je pro řadu lidí v rámci každodenního života krajně nepraktické. Viz. článek před cca dvěma dny zde, o tom že výrazná většina Němců zákaz prodejů spalováků od r 2030 nechce.
Cca dvakrát do měsíce musím jet pracovně 800km za den, většinou dálnice. Nabíječka není v dosahu ani jedna, garáž, pokud ji seženeš, stojí jako 3+1 v Ústí nad Labem.
Rozhodně si nemyslím, že do deseti let se bude nabíjet na každém druhém stání.
Co mám koupit?
BTW - městská střední /vyšší střední třída jsou jak u nás, tak v DE na vzestupu. Tito lidé na ta auta mají, jen nemají čas nabíjet někde dvě hodiny a zároveň jim to natolik ekologicky myslí, že vědí že největší zhůvěřilost je pořídit auta dvě, jedno elektro.
Řešení jsem před cca deseti lety viděl dvě - buď vodík, nebo standardizovaná baterie, která by se na "benzínce" měnila za jinou (systém"SodaStream"). Bohužel, tuto šanci EU dle mého již promrhala.
VW a jiní se teď řítí do slepé uličky (s úsměvem na rtech), protože to, do čeho nás politici a teď i automobilky tlačí, je pro řadu lidí v rámci každodenního života krajně nepraktické. Viz. článek před cca dvěma dny zde, o tom že výrazná většina Němců zákaz prodejů spalováků od r 2030 nechce.
reseni je jednoduchy - pracovni cestu si prodlouzis na tyden podobne, jako to bylo v dobe konskych povozu a jeste tim podporis hostince podel cesty
😒] :yes:
Nemas moznost nabijeni v praci?
Resp pro zamestnavatele (jestli neco takoveho mas) to neni realne?
Ano, infrastruktura je pro nektere lidi zatim nedostatecna.
Ale kdyz vezmes v uvahu zamestnavatele a jejich moznosti plus lidi s vlastnim domem nebo alespon stanim (garazi v bytovem dome), tak skupina, ktera by skutecne nemela moznost nabijet ani doma ani v praci se vyrazne zmensi. 😉
Resp pro zamestnavatele (jestli neco takoveho mas) to neni realne?
Ano, infrastruktura je pro nektere lidi zatim nedostatecna.
Ale kdyz vezmes v uvahu zamestnavatele a jejich moznosti plus lidi s vlastnim domem nebo alespon stanim (garazi v bytovem dome), tak skupina, ktera by skutecne nemela moznost nabijet ani doma ani v praci se vyrazne zmensi. 😉
Ty kde žiješ, v Utópii? Takú možnosť nemá 90% zamestnancov.
Heled, ja ziju v bytovem dome s garazi.
Prave si budu zrizovat nabijecku u sveho stani.
Pro zamestnavatele, obzvlast v dobe nizke nezamestnanosti, to muze byt benefit, ktery pro sve zamestnance hledaji.
Tohle rozhodne neni utopie a naklady pro zrizeni pomaleho nabijeni nejsou nijak zavratne!
V predchozi firme jsem moznost nabijeni v praci mel...
Prave si budu zrizovat nabijecku u sveho stani.
Pro zamestnavatele, obzvlast v dobe nizke nezamestnanosti, to muze byt benefit, ktery pro sve zamestnance hledaji.
Tohle rozhodne neni utopie a naklady pro zrizeni pomaleho nabijeni nejsou nijak zavratne!
V predchozi firme jsem moznost nabijeni v praci mel...
Tohle je krásná ukázka sociologické bubliny...
Průměrnému čechovi je cca 46, má středoškolské vzdělání/výúční list, je žena a bere cca 31 hrubého. Nemá mega na elektromobil, kupuje německou vojetinu z AAA. Už cenový rozdíl 50tis je zásadní, protože nájmy za posledních 10 vzrostly jako blázen a peněz není nazbyt... A jeho zaměstnavatel opravdu, ale opravdu nenabízí jako bonus dobíjení elektromobilu...
Sorry, žiješ ve vzdušném zámku.
Průměrnému čechovi je cca 46, má středoškolské vzdělání/výúční list, je žena a bere cca 31 hrubého. Nemá mega na elektromobil, kupuje německou vojetinu z AAA. Už cenový rozdíl 50tis je zásadní, protože nájmy za posledních 10 vzrostly jako blázen a peněz není nazbyt... A jeho zaměstnavatel opravdu, ale opravdu nenabízí jako bonus dobíjení elektromobilu...
Sorry, žiješ ve vzdušném zámku.
Proste niekto nechce vidieť realitu a hodnotí podľa seba a svojich dvoch kamošov z elektro-bubliny.
Včera som čítal test jediného na Slovensku vyrábaného elektromobilu Peugeotu 208. Cena 33t eur! A to je v podstate mimo Citig👋Up najmenšie a najdostupnejšie elektro. Malé mestské autíčko pre 2+2, ktoré poslúži iba ako druhé auto v rodine. , ale cena ako za vybavený Superb kombi TDI. 8-s
Včera som čítal test jediného na Slovensku vyrábaného elektromobilu Peugeotu 208. Cena 33t eur! A to je v podstate mimo Citig👋Up najmenšie a najdostupnejšie elektro. Malé mestské autíčko pre 2+2, ktoré poslúži iba ako druhé auto v rodine. , ale cena ako za vybavený Superb kombi TDI. 8-s
Typický zamestnanec je dnes rád, že má robotu a má z čoho splácať hypotéku na barák a nebude vyjednávať so zamestnávateľom, aby mu v rámci zamestnaneckých benefitov potiahol zásuvku k jeho parkovaciemu miestu, aby si mohol nabíjať zadarmo svoj budúci EV.
To jako budete platit nabíjení služebního auta z vlastní kapsy? ! Tož to jste dobrý, na to bych se já a věřím že nejen já, z vysoka vy..kakal!
To myslíš vážně?
BTW - a žádného zaměstnavatele nemám, stejně jako cca další milion lidí, kteří se ve svém životě rozhodli spoléhat výhradně na sebe a svůj um/schopnosti. A kteří do v dněšní šílené době od*írají zdaleka nejvíc, protože důchodci/zaměstnanci zvolili za premiéra egoistického psychopata.
EDIT - sorry, přetlak 😉
BTW - a žádného zaměstnavatele nemám, stejně jako cca další milion lidí, kteří se ve svém životě rozhodli spoléhat výhradně na sebe a svůj um/schopnosti. A kteří do v dněšní šílené době od*írají zdaleka nejvíc, protože důchodci/zaměstnanci zvolili za premiéra egoistického psychopata.
EDIT - sorry, přetlak 😉
Presne tak, určite prvé, čo v dnešnej dobe krachujúci živnostník bude riešiť je, kde si potiahne rýchlonabíjačku pre svoje nové EV. 😒]
Myslim, ze moje zamestnanecka bublina je pomerne velka.
A bublina lidi s RD taky.
Ano Lukas v ni neni, tak si zatim nebude kupovat EV.
Pevne verim, ze Lukas bude mit moznost v r. 2030 nabijet.
https😐/www.idnes.cz/…533_automoto_vok
Napr. 😒br /> Firma se navíc zavázala do roku 2025 vybudovat celkem až 7 000 nabíjecích bodů, a to zejména ve svých výrobních závodech a v jejich okolí.
https😐/www.komunalniekologie.cz/…-elektromobility
Doufam ze ty dotace na infrastrukturu k necemu budou...
Přímé pobídky k budování infrastruktury pro alternativní paliva
Podpora budování neveřejné dobíjecí/ plnící infrastruktury pro veřejnou dopravu
:yes:
Investiční podpora neveřejných dobíjecích stanic u nepodnikajících subjektů (domácnosti, bytové domy)
:yes: :yes: :yes:
A bublina lidi s RD taky.
Ano Lukas v ni neni, tak si zatim nebude kupovat EV.
Pevne verim, ze Lukas bude mit moznost v r. 2030 nabijet.
https😐/www.idnes.cz/…533_automoto_vok
Napr. 😒br /> Firma se navíc zavázala do roku 2025 vybudovat celkem až 7 000 nabíjecích bodů, a to zejména ve svých výrobních závodech a v jejich okolí.
https😐/www.komunalniekologie.cz/…-elektromobility
Doufam ze ty dotace na infrastrukturu k necemu budou...
Přímé pobídky k budování infrastruktury pro alternativní paliva
Podpora budování neveřejné dobíjecí/ plnící infrastruktury pro veřejnou dopravu
:yes:
Investiční podpora neveřejných dobíjecích stanic u nepodnikajících subjektů (domácnosti, bytové domy)
:yes: :yes: :yes:
On by to ten živnostník neřešil ani mimo krizi - zatímco, pokud zaměstnanec má to štěstí a auto fasuje, tzn. to auto prostě "nepočítá", živnostník to počítá vždy, protože to prostě jsou jeho peníze. Fun faktor tam třeba já mám docela hodně, na stranu druhou lidé v mém oboru, s mým vzděláním a postavením mají coby zaměstnanci většinou dražší služební auta než jsem si za svoje koupil já. To ale vůbec neznamená, že si i víc vydělají.
V tomhle nechci být hnidopich, nebo snižovat jakkoliv tvé dovednosti. Jen by mne zajímalo, kdyz se spoléháš na svůj um, tak tahle doba by měla být maximálně výzva a ne překážka. Taky jsem nechtěl být závislý na někom jinym a spoleham se sám na sebe. Dávám práci dalším, kteří chtějí spise tu jistotu než se spoléhat na sebe. Ale možností vidím dost, obzvlášť když se spolehas sám na sebe. Stačí jen hledat řešení, nikoliv důvody. Je to jen otázka priorit. Něco je někdy potřeba obětovat pro dosažení cíle, tedy např. Ted nemám možnost nabíjet, ale vždy můžu s tím něco udělat
Hele, za prvé dík, ale tohle si fakt můžeš nechat od cesty. Nic ve zlém - víš o mě úplné p*d. (já o Tobě též). Já tady rozhodně nad sebou nebrečím, ani netvrdím že krachuju.
Jen zhruba v kostce - existují vysoce specializované a sofistikované obory (lékaři, architekti, projektanti apod.) a lidé, kteří tuto práci dělají ji většinou mají rádi a naopak velmi neradi odcházejí z oboru. Stačí pár let a ujede ti vlak. Někteří z těchto lidí pracují jako velmi cenění specialisté ve firmách, jiní jedou na sebe a platí i jiné. Jako třeba já. No a některých takových oborů se covid prostě dotkl.
Jen zhruba v kostce - existují vysoce specializované a sofistikované obory (lékaři, architekti, projektanti apod.) a lidé, kteří tuto práci dělají ji většinou mají rádi a naopak velmi neradi odcházejí z oboru. Stačí pár let a ujede ti vlak. Někteří z těchto lidí pracují jako velmi cenění specialisté ve firmách, jiní jedou na sebe a platí i jiné. Jako třeba já. No a některých takových oborů se covid prostě dotkl.
V tom pripade ti drzim palce a verim, ze za 9 let na tom budes lip.
Myslim, ze tech omezeni je momentalne minimum!
A neni duvod si v dnesni situaci lamat hlavu nad tim, cim budes jezdit za deset let.
Kdy bude infrastruktura samozrejme jinde. Tak jako baterky, energetika atd.
:yes:
Myslim, ze tech omezeni je momentalne minimum!
A neni duvod si v dnesni situaci lamat hlavu nad tim, cim budes jezdit za deset let.
Kdy bude infrastruktura samozrejme jinde. Tak jako baterky, energetika atd.
:yes:
Dík. 😉
A ano, uvidíme jak na tom ta infrastruktura bude za deset let. A jak baterky (hlavně jaký bude reálný dojezd). Já se jen obávám - a v mém případě je to kvalifikovaný odhad - že EU se vydala do slepé uličky. Řešení jsem nastínil výše. To, že budeme muset (jako civilizace) přejít z fosilních paliv jinam je jasné snad každému. Otázkou je jak - a to je téma k diskuzi.
Dotace, tlačení restrikcemi k "něčemu", to je dle mého cesta do pekel, pokud se to přežene.
A ano, uvidíme jak na tom ta infrastruktura bude za deset let. A jak baterky (hlavně jaký bude reálný dojezd). Já se jen obávám - a v mém případě je to kvalifikovaný odhad - že EU se vydala do slepé uličky. Řešení jsem nastínil výše. To, že budeme muset (jako civilizace) přejít z fosilních paliv jinam je jasné snad každému. Otázkou je jak - a to je téma k diskuzi.
Dotace, tlačení restrikcemi k "něčemu", to je dle mého cesta do pekel, pokud se to přežene.
Docela pěkný článek dneska vyšel : https😐/finmag.penize.cz/…to-muze-byt-burt
Hezký článek, dík :yes:
Nelze s ním než souhlasit, jen jaksi nepočítá s jedním - a to je, že se v tomto soukolí, kde se skutečně strategicky plánuje ne na deset, ale na dvacet let dobředu, může něco zadrhnout. Uvázne technologický vývoj baterií. Neflexibilní státy nezvládnou připravit infrastrukturu (výrobu elektřiny více či méně regulují na svém území všechny státy). Lidé tomu nebudou věřit/nebude jim to vyhovovat. Atd, atd.
Ale, samozřejmě, držím palce aby to vyšlo. Být přímým svědkem přechodu civilizace z energetické minulosti do budoucnosti je báječné dobrodružství, které tu vlastně více než cca 100 let nebylo.
Nelze s ním než souhlasit, jen jaksi nepočítá s jedním - a to je, že se v tomto soukolí, kde se skutečně strategicky plánuje ne na deset, ale na dvacet let dobředu, může něco zadrhnout. Uvázne technologický vývoj baterií. Neflexibilní státy nezvládnou připravit infrastrukturu (výrobu elektřiny více či méně regulují na svém území všechny státy). Lidé tomu nebudou věřit/nebude jim to vyhovovat. Atd, atd.
Ale, samozřejmě, držím palce aby to vyšlo. Být přímým svědkem přechodu civilizace z energetické minulosti do budoucnosti je báječné dobrodružství, které tu vlastně více než cca 100 let nebylo.
Základ je, že tě asi nikdo nebude nutit koupit novou technologii pohonu auta. Nikam není potřeba se hrnout a dělat ze sebe oslíka (kupovat Enyák za meloun) :yes: Myslím, že v bazarech budou hezké kousky za příjemné ceny, protože velké části lidí bude překážet spalovací motor v jejich cool imáge :-!
Ono ty EV půjdou cenově dolů, musí. Jinak bude málo lidí kupovat nové a celý řetězec se zhroutí.
Ten přechod, se kterým souvisí obecné zdražování aut (v poslední době u některých automobilek až brutální) + vynechání lepších výbyv/motorů jsem zažil teď na vlastní kůži. Již dlouho kupuji auta nová, s tím že 5 let záruky beru jako standart. Měl jsem nějaký rozpočet, za který jsem chtěl pořídit rychlý kombík (200Hp+, Astra 1.6 Turbo nebo Megane GT, např.). A na toto jsem musel rezignovat - nejen, že se zdražuje, ta auta už prostě nejsou v nabídce. A to třeba Megane GT a AT žere reálně méně než žralo 1.2 TCe 130Hp... Prostě jsem byl nucen rezignovat a koupit něco m=ně výkoného, co mi udělá radost jinak. A po více než deseti letech jsem opustil Renault, protože prostě najednou pro mě nic neměl.
Ten přechod, se kterým souvisí obecné zdražování aut (v poslední době u některých automobilek až brutální) + vynechání lepších výbyv/motorů jsem zažil teď na vlastní kůži. Již dlouho kupuji auta nová, s tím že 5 let záruky beru jako standart. Měl jsem nějaký rozpočet, za který jsem chtěl pořídit rychlý kombík (200Hp+, Astra 1.6 Turbo nebo Megane GT, např.). A na toto jsem musel rezignovat - nejen, že se zdražuje, ta auta už prostě nejsou v nabídce. A to třeba Megane GT a AT žere reálně méně než žralo 1.2 TCe 130Hp... Prostě jsem byl nucen rezignovat a koupit něco m=ně výkoného, co mi udělá radost jinak. A po více než deseti letech jsem opustil Renault, protože prostě najednou pro mě nic neměl.
Rozumím. Většinu aut jsem vyfasoval a dost z nich byla daleko nad úroveň co bych si pořídil za své, ale posledních skoro deset let jezdím víc na kole než autem. To že půjdou ceny EV dolů je jasné. Pro mě by bylo jednoduché (klidně dvoumístné) malé EV auto s dojezdem cca 100 km úplně dostačující, ale zatím není, tak počkám :-!
Je to stale jedna a ta sama zprava - motory VW a audi jsou prece totozne. Audi nepouziva ty nejmensi a VW zas nepouziva ty velke, ale to je prece jedno. Jen trapna medialni masaz.
podobne jako v zacatcich automobilismu.
splnit stale narocnejsi eko-normy u spalovacich motoru je pro malovyrobce velmi obtizne az nemozne, u elektromobilu tohle pada.
zakomponovat elektricky pohon je mnohem jednodussi nez pohon spalovacim motorem.
vysledkem bude mnohem vetsi vyber aut nez dnes a nizsi ceny
splnit stale narocnejsi eko-normy u spalovacich motoru je pro malovyrobce velmi obtizne az nemozne, u elektromobilu tohle pada.
zakomponovat elektricky pohon je mnohem jednodussi nez pohon spalovacim motorem.
vysledkem bude mnohem vetsi vyber aut nez dnes a nizsi ceny
To jsou spíše zbožná přání.
EV auta umožňují vyšší stupeň automatizace výroby tím pádem prostor jenom pro ty největší, protože zainvestovat vysoce automatizovaný výrobní provoz dokáže jen velká automobilka s velkým odbytem. Malosériová výroba připadá do úvahy jedině u exklusivních sporťáků, ale jejich odbyt je na historických minimech a EV to určitě nezmění, spíše naopak. A navíc tento trh je již dávno dokonale obsazen silnými značkami.
Investice do vývoje EV aut jsou extrémní (viz Tesla mnoho let ve ztrátě, viz investice VW), na takové částky mohou malovýrobci rovnou zapomenout. EV povede ještě k větší koncentraci značek do pár skupin (poslední vývoj se vznikem Stellantisu je toho jasným důkazem). A na ty nižší ceny si budeš muset pěkně dlouho počkat, velké nadnárodní korporace si nechají drahý vývoj nejdříve pěkně mastně zaplatit. Já spíše typuji, že chudé země jako ČR na masové zavádění EV nemají kupní sílu obyvatelstva, takže si budou muset 10-15 let počkat až se tato vlna přežene v EU nebo v USA a pak buď budou bohatší (což asi vzhledem k tomu, kdo zde vládne asi nepadá do úvahy) nebo nebudou a pak budou konzumovat odpad ze západních zemí jako u spalováků, kde dosud dominuje prodej ojetin přitažených z vrakáčů Evropy, EV tento problém jenom prohloubí, pouze malé skupině nejbohatších je celkem jedno jestli koupí za 4 mega Taycan nebo Panameru, většina co kupovala pekáče za 0,5 mega se ke koupi nového auta vůbec nedostane..
EV auta umožňují vyšší stupeň automatizace výroby tím pádem prostor jenom pro ty největší, protože zainvestovat vysoce automatizovaný výrobní provoz dokáže jen velká automobilka s velkým odbytem. Malosériová výroba připadá do úvahy jedině u exklusivních sporťáků, ale jejich odbyt je na historických minimech a EV to určitě nezmění, spíše naopak. A navíc tento trh je již dávno dokonale obsazen silnými značkami.
Investice do vývoje EV aut jsou extrémní (viz Tesla mnoho let ve ztrátě, viz investice VW), na takové částky mohou malovýrobci rovnou zapomenout. EV povede ještě k větší koncentraci značek do pár skupin (poslední vývoj se vznikem Stellantisu je toho jasným důkazem). A na ty nižší ceny si budeš muset pěkně dlouho počkat, velké nadnárodní korporace si nechají drahý vývoj nejdříve pěkně mastně zaplatit. Já spíše typuji, že chudé země jako ČR na masové zavádění EV nemají kupní sílu obyvatelstva, takže si budou muset 10-15 let počkat až se tato vlna přežene v EU nebo v USA a pak buď budou bohatší (což asi vzhledem k tomu, kdo zde vládne asi nepadá do úvahy) nebo nebudou a pak budou konzumovat odpad ze západních zemí jako u spalováků, kde dosud dominuje prodej ojetin přitažených z vrakáčů Evropy, EV tento problém jenom prohloubí, pouze malé skupině nejbohatších je celkem jedno jestli koupí za 4 mega Taycan nebo Panameru, většina co kupovala pekáče za 0,5 mega se ke koupi nového auta vůbec nedostane..
vsak to pisu hame
malovyrobci
lidi, kteri chteji mit neco extra treba jen pro zabavu pribyva
pak dalsi kategorie, kteri potrebuji nejakou specialitu jako sluzby, remeslnici ..
tohle je v pripade EV jednodussi nez v pripad spalovaku
samozrejme, ze malovyrobce nebude vyvijet a vyrabet aku, elektromotor, elektroniku..., ale nakoupi to jako komponenty a pak to jen slozi jako skladacku
ja mam taky maloseriovou vyrobu v jedny technicky narocny oblasti, v podstate jde o speciality, ktery ti velci neumi, nebo se jim nevyplati.
nakoupim komponenty, sletuju to dohromady, vdechnu zivot a prodam.
a svoje misto na trhu mam a doufam, ze dal mit budu
malovyrobci
lidi, kteri chteji mit neco extra treba jen pro zabavu pribyva
pak dalsi kategorie, kteri potrebuji nejakou specialitu jako sluzby, remeslnici ..
tohle je v pripade EV jednodussi nez v pripad spalovaku
samozrejme, ze malovyrobce nebude vyvijet a vyrabet aku, elektromotor, elektroniku..., ale nakoupi to jako komponenty a pak to jen slozi jako skladacku
ja mam taky maloseriovou vyrobu v jedny technicky narocny oblasti, v podstate jde o speciality, ktery ti velci neumi, nebo se jim nevyplati.
nakoupim komponenty, sletuju to dohromady, vdechnu zivot a prodam.
a svoje misto na trhu mam a doufam, ze dal mit budu
Lídí, co chtějí něco pro zábavu rychle ubývá, viz prodeje sporťáků. Sestavit auto na koleně v garáži umí i se spalovákem řada lidí, to není až takový problém, ICE motor lze koupit stejně jako elektromotor, v tom také není problém a přesto tito malovýrobci krachli.
A máš tucha co stojí crash testy, nejrůznější testy hlučnosti, prašnosti a celý proces homologace na různých trzích? Dnes se musí homologovat každá ptákovina a mají s tím problémy (časové i finanční) i ty velké automobilky a důsledkem je škrtání řady modelů, kde by homologace stála víc než by na nich vydělaly, pro malovýrobce zcela smrtelná kombinace. Před 120 lety malovýrobce prostě sbouchal auto a prodával, nikdo jej nebuzeroval, nic po něm nechtěl, dnes je to úřad jako kráva, v EU, v USA, prakticky všude. Možná v Indii je proto ještě nějaký prostor. Skutečnost, že se přechází z ICE na EV na tom vůbec nic nezmění, spíše naopak, z aut se definitivně stanou televize a přežije 4-5 velkovýrobců stejně jako u těch televizí nebo ledniček.
A máš tucha co stojí crash testy, nejrůznější testy hlučnosti, prašnosti a celý proces homologace na různých trzích? Dnes se musí homologovat každá ptákovina a mají s tím problémy (časové i finanční) i ty velké automobilky a důsledkem je škrtání řady modelů, kde by homologace stála víc než by na nich vydělaly, pro malovýrobce zcela smrtelná kombinace. Před 120 lety malovýrobce prostě sbouchal auto a prodával, nikdo jej nebuzeroval, nic po něm nechtěl, dnes je to úřad jako kráva, v EU, v USA, prakticky všude. Možná v Indii je proto ještě nějaký prostor. Skutečnost, že se přechází z ICE na EV na tom vůbec nic nezmění, spíše naopak, z aut se definitivně stanou televize a přežije 4-5 velkovýrobců stejně jako u těch televizí nebo ledniček.
Wishful thinking. Keby to bolo také jednoduché, tak namiesto spájania do koncernov v záujme šetrenia a racionalizácie by pribúdali noví výrobcovia EV ako huby po daždi. A... nedeje sa to. Namiesto toho sa koncerny len zväčšujú, skupujú iné značky. Ostatne aj samotný článok píše, že zisky zo spaľovákov VW ide investovať do EV, čiže je vidieť, že prechod na EV pýta strašne veľa prachov. A to nikto na zelenej lúke len tak nedá.
EDIT: vidím že Ham ma predbehol a píše to isté.
EDIT: vidím že Ham ma predbehol a píše to isté.
Neděje se to? Já tu co chvíli čtu o nějaké nové značce vyrábějící elektrická auta. Jo, že se většina zaměřuje na kategorii sportovních aut s obřími výkony? Celkem logické, je to nejsnadnější cesta, jak vydělat na další vývoj.
Koncerny se spojují a zvětšují právě kvůli čím dál dražší a náročnější výrobě současných aut. Ne kvůli elektrickému pohonu, ale kvůli čím dál dražšímu vývoji platforem, asistenčních systémů, ovládání, komfortních prvků a dalších věcí.
Koncerny se spojují a zvětšují právě kvůli čím dál dražší a náročnější výrobě současných aut. Ne kvůli elektrickému pohonu, ale kvůli čím dál dražšímu vývoji platforem, asistenčních systémů, ovládání, komfortních prvků a dalších věcí.
.... si hraji na Teslu.... uvidime jak dlouho to vydrzi.... je to paradox, kdyz vidim noveho Golfa a Octu tak je nepovazuju za dobre auta.... ID4 ma zcela tragicky pomaly infotaiment, viz treba test od Doug de Muro (najdi si na YT). Tak uvidime jestli je to jen akciova bublina nebo odraz budoucnosti koncernu....
_GTE_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ta doba už přišla před 5 lety wole. Se všemi možnými DPF/BPF, katalyzátory a dalšími fíčurami dnes spalováky nesmrdí.
Ale to ty, který na nové auto nemáš a naposledy jsi jezdil 20 let starým dieselem, nikdy nepochopíš wocase.
Ale to ty, který na nové auto nemáš a naposledy jsi jezdil 20 let starým dieselem, nikdy nepochopíš wocase.
_GTE_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
no musím říct že zatímco vedle mého starého Mondea EUR5 se na volnoběh fakt venku stát nedalo, tak třeba Ducato co má EUR6 fakt nesmrdí.... něco cítíš, ale možná tak 10% toho smradu co dřív.... ten pokrok je znatelný....
Můžeš mi říct, kdy naposled nějaké auto vypouštělo černé saze?
Prostě říkají co si myslí že si veřejnost přeje.
Kdyby se zeptali, ankety ukazují 90% versus 10% ve prospěch spalováků.
Ale oni se nezeptají protože co by potom proboha dělali?
Peníze za elektro jim tečou v dotacích proudem, peníze za zdražované spalováky jim tečou proudem, jsou v pohodě.
Hnus Velebnosti.
Kdyby se zeptali, ankety ukazují 90% versus 10% ve prospěch spalováků.
Ale oni se nezeptají protože co by potom proboha dělali?
Peníze za elektro jim tečou v dotacích proudem, peníze za zdražované spalováky jim tečou proudem, jsou v pohodě.
Hnus Velebnosti.
vyvoj auta trva 5-7 roku
takze to co jde ted do vyroby je v podstate uz 7 roku starej klumpr a pritom se to bude vyrabet jeste v 2030.
ted se vyviji to, co bude jezdit za 10 roku.
a vzhledem k tomu, jakej skok udelala elektromobilita za poslednich 10 roku, se mame na co tesit.
chapu ze staromilci, kteri jsou zvykli na klapot dyzlu nebo sepot benzinaku z toho maji opravnenou obavu.
a to vcetne me, i kdyz jsem zastancem elektromobility.
kazdopadne prinejmensim aspon 1 soucasnej benzinak co ted jezdim neprodam a uchovam pristim generacim.
otazka je, jestli za 30-50 let do toho pujde nekde koupit benzin.
mozna jen v lekarnach, jako na uplnym zacatku automobilismu
takze to co jde ted do vyroby je v podstate uz 7 roku starej klumpr a pritom se to bude vyrabet jeste v 2030.
ted se vyviji to, co bude jezdit za 10 roku.
a vzhledem k tomu, jakej skok udelala elektromobilita za poslednich 10 roku, se mame na co tesit.
chapu ze staromilci, kteri jsou zvykli na klapot dyzlu nebo sepot benzinaku z toho maji opravnenou obavu.
a to vcetne me, i kdyz jsem zastancem elektromobility.
kazdopadne prinejmensim aspon 1 soucasnej benzinak co ted jezdim neprodam a uchovam pristim generacim.
otazka je, jestli za 30-50 let do toho pujde nekde koupit benzin.
mozna jen v lekarnach, jako na uplnym zacatku automobilismu
Taková drobná výhoda elektromobilu do budoucna (zatím nevyužitá) je možnost výměny baterie. Třeba i kvůli tomu, že bude vyvinuta lepší a vhodnější varianta. Dovedu si představit, že se časem objeví výrobci, kteří nabídnou baterie pro starší elektroauta, založené na nových technologiích.
Je jen otázkou, zda vůbec někdo bude stát o to udržovat deset, dvacet let staré auto, které bude spíš morálně a výbavou zastaralé, protože tenhle svět letí kupředu rychleji, než pohony.
Je jen otázkou, zda vůbec někdo bude stát o to udržovat deset, dvacet let staré auto, které bude spíš morálně a výbavou zastaralé, protože tenhle svět letí kupředu rychleji, než pohony.
https😐/www.bloomberg.com/…our-electric-car
Vlastne vyvoj baterek jde tak rychle, ze to brzy bude (nebo uz u novych EV to tak ted je?) tak, ze auto doslouzi a baterka bude jeste v pohode...
Neni moc klasickych aut, ktery vydrzi 1,6 milionu km.
😲
Myslim, ze uz dnesnich (u 8 let starych aut...) 650.000km Tesly je dostatecnych a nema se ve srovnani s zivotnosti spalovaku vubec za co stydet.
https😐/electrek.c👋2020/06/06/tesla-battery-degradation-replacement/
PS Nebrat Nissan Leaf jako benchmark, tam byl nedostatecny termomanagement. A jeho clanky taky zrovna nejsou dlouhoveka hitparada. Ale zase bezpecnost byla pokud vim bez vyhrad. O pozarech Leafu jsem neslysel.
Vlastne vyvoj baterek jde tak rychle, ze to brzy bude (nebo uz u novych EV to tak ted je?) tak, ze auto doslouzi a baterka bude jeste v pohode...
Neni moc klasickych aut, ktery vydrzi 1,6 milionu km.
😲
Myslim, ze uz dnesnich (u 8 let starych aut...) 650.000km Tesly je dostatecnych a nema se ve srovnani s zivotnosti spalovaku vubec za co stydet.
https😐/electrek.c👋2020/06/06/tesla-battery-degradation-replacement/
PS Nebrat Nissan Leaf jako benchmark, tam byl nedostatecny termomanagement. A jeho clanky taky zrovna nejsou dlouhoveka hitparada. Ale zase bezpecnost byla pokud vim bez vyhrad. O pozarech Leafu jsem neslysel.
Výměna baterek má 2 nevýhody😒br />
1) baterie stojí 500000 Kč (Škoda Enyaq)
2) baterie stojí 500000 Kč (Škoda Enyaq)
Je to sice to samé, ale vzhledem k nesmyslnosti výměny baterie na starém autě jsem to raději uvedl 2x 😁
1) baterie stojí 500000 Kč (Škoda Enyaq)
2) baterie stojí 500000 Kč (Škoda Enyaq)
Je to sice to samé, ale vzhledem k nesmyslnosti výměny baterie na starém autě jsem to raději uvedl 2x 😁
Ano, teď stojí baterie dost peněz, protože jich je málo, a všechny vyrobené cpou do nových aut. A protože teď jich je málo, tak budou drahé i za pět, deset, či patnáct let?
Budeme touhle optikou posuzovat jen vývoj elektromobilů, nebo už odpůrci konečně uznají, že i tam je obrovský prostor ke snížení ceny?
Budeme touhle optikou posuzovat jen vývoj elektromobilů, nebo už odpůrci konečně uznají, že i tam je obrovský prostor ke snížení ceny?
Poptavka po bateriich bude neustale stoupat, takze neni duvod snizit cenu . Dale automobilky nebudou mit zajem prodavat levne nove baterie, pro ne bude lepsi prodat nove auto. Jiste, ze budou existovat levnejsi nahrady, ale to bude risk.
u 10 roku staryho auta original vs. repliku moc lidi resit nebude, kdyz usetri v radu (nekolik) 100tis
spousta lidi co jim po 2 letech skonci zaruka prechazi na neoriginalni dily. a to treba i v takovejch vecech jako brzdovy desticky a kotouce...
spousta lidi co jim po 2 letech skonci zaruka prechazi na neoriginalni dily. a to treba i v takovejch vecech jako brzdovy desticky a kotouce...
Proč by nebyl důvod? S novými technologiemi se bude snižovat cena těch starších, kupodivu to je stejné jako u klasických aut.
Je zajímavé, že automobilky mají zájem prodávat náhradní díly na spalovače mrtvol, ale u elektromobilů by to najednou měl být problém. To už jsou fakt absurdní argumenty.
Je zajímavé, že automobilky mají zájem prodávat náhradní díly na spalovače mrtvol, ale u elektromobilů by to najednou měl být problém. To už jsou fakt absurdní argumenty.
_GTE_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
EV jsou velice levná mimo EU, viz Dacia Renault Spring mimo EU pod 10 000. A to lze díky budoucím levnějším baterkám očekávat cenu ještě nižší.
Spíše by měli čtenáři zapřemýšlet proč Dacia Spring stojí v Evropě po dotacích 11000 a mimo EU pod 10 000 bez dotací.
diky te rucni vyrobe je to dnes na cca 260 eurech za kWh, automatizace by to mela udajne srazit pri soucasnem stavu trhu a cen komodit na cca ctvrtinovou vyrobni cenu
Elektromobilita se nikdy nerozsiri.
Podil dieselu roste.
Co mi to pripomina?
😁 😁 😁
navic, kazdej, kdo nekdy tisknul na 3D tiskarnach vi, ze zakladnim a prvnim materialem na pokusy je PLA, ktery je biologicky rozlozitelny a vyrabi se z biomasy. dobre se tiskne, protoze nevyzaduje vysokou teplotu a ma malou teplotni roztaznost, tak se tolik nekrouti, jako treba ABS, PET nebo ASA. jeho nevyhodou je ale mala teplotni odolnost, coz je duvod, proc ja ho nepouzivam, protoze do prumyslu neni uplne vhodny, aspon ne do aplikaci, ktere mam ja.
to ale neznamena, za pristi rok takovy material nezavisly na rope nebude.
Každopádně závislost na ropě bude dál, ale v menším rozsahu.
https😐/dspace.cvut.cz/…-Matous-ROPA.pdf?…
Pokrytec jsi ty, když pomíjíš tenhle aspekt spalování ropných produktů.
Celý ropný cyklus je 350x horší než těžba surovin pro baterie do elektromobilů
😲
Ne, elektromobilita nezachrání lidstvo. Spíš může zachránit vůbec náš svět jako celek. Akorát netuším, co má s elektromobilitou společný povrchový důl, a už vůbec ne s její budoucností. Asi zase nějaká myšlenková vlna fanatických spalovačů.