Pokles výkonu po přestavbě na LPG je běžně okolo 10%. Pokles z 221kw na 177kw je tedy evidentně úmyslný, asi k tomu mají důvod.
U Sandera to určitě není tak, že by motor bez LPG neuměl víc, opět bude důvodem spíš nějaká firemní politika, úmysl nabízet právě takovou verzi.
No první mě napadl dvoulitr 250 od mercedesu který má 165kw, C300 je taky dvoulitr s 180kW ten nový u nového céčka má myslim 190kw
Ale pokud to je atmosféra tak je to jasné, to je v pořádku potom
Pokud vím, tak dvoulitr ladí na 145, 165 a 150 koní a 2.5 litr na 194 koní.
Pokud myslíš Sky-X 186 koní, tak to už není čistá atmosféra, ten si pomáhá kompresorem.
Za současných emisních regulací umí hodně koní z atmosféry dostat jenom Porsche, Lambo nebo Ferko, ale to jsou velmi sofistikované a tedy i drahé motory. Ostatní jsou rádi když uplácají 80 koní z litru, porovnání se starými motory nemá smysl, ty nemusely plnit skoro nic.
Jednak je rozdíl dávat LPG do přímovstřikové atmosféry a nepřímovstřikového turba. A pak Korejci výrazně snižovali výkon LPG variant i u minulých gerenací tohoto auta. Asi se bojí zaklepávání ventilů do hlavy a snížení výkonu je způsob, jak tomu předejít.
Myslím, že v Japonsku uměl 2.0i v Hondě S2000 až 184 kW :D Vím, úplně jiné využití...
R4 2.5 jsou většinou vysokozdvihové (výhodné pro spotřebu a zástavbové rozměry) a tudíž relativně pomaloběžné, takže mají nižší měrný výkon. BMW dávalo 160 kW z R6 2.5i
"benzínový čtyřválec o objemu 2,5 litru a přímým i nepřímým vstřikováním pro optimální spotřebu, rovněž z nejnovější řady jednotek Smartstream. Ten bude mít 146 kW a 248 N.m."
Docela slabé hodnoty na 2.5 litrů 4 válec, čekal bych tak 180kw
Zvlaštní naladění výkonnu dle paliv u Kie třeba to nějak naladili na Spotřebu ;-\
je zajimavé že u sandera nedali přednost LPG + nadrž na benín jen 9L a tím nižší emise. Kdo si koupí LPG nerad platí za benzín.
Časem by mohli nabídnout LPG i níž nějaka 1,6 pro spořivé. Teda jestli to stihnou než žakážou fosily v Eu...