Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Kia K8 odhaluje nabídku svých motorů. Nabídne i šestiválec na LPG

20 komentářů

deniale
Benzinové „GDI“ bude naladěno na 221 kW a 359 N.m, k dispozici však bude i
„LPI“ na zkapalněný propan se 177 kW a 314 N.m.

Dacia Sandero 1.0 TCe 90 benzin = 67 kW / 160 Nm
Dacia Sandero 1.0 TCe 100 LPG = 74 kW / 170 Nm

Neco mi tady s tou Kiou nehraje ...
Avatar - _Karel_
_Karel_
Pokles výkonu po přestavbě na LPG je běžně okolo 10%. Pokles z 221kw na 177kw je tedy evidentně úmyslný, asi k tomu mají důvod.
U Sandera to určitě není tak, že by motor bez LPG neuměl víc, opět bude důvodem spíš nějaká firemní politika, úmysl nabízet právě takovou verzi.

Škoda, že se auto zřejmě nepodívá k nám.
Avatar - SKAY
SKAY
Zvlaštní naladění výkonnu dle paliv u Kie třeba to nějak naladili na Spotřebu ;-\
je zajimavé že u sandera nedali přednost LPG + nadrž na benín jen 9L a tím nižší emise. Kdo si koupí LPG nerad platí za benzín.
Časem by mohli nabídnout LPG i níž nějaka 1,6 pro spořivé. Teda jestli to stihnou než žakážou fosily v Eu...
Avatar - Tycoon
Tycoon
Jednak je rozdíl dávat LPG do přímovstřikové atmosféry a nepřímovstřikového turba. A pak Korejci výrazně snižovali výkon LPG variant i u minulých gerenací tohoto auta. Asi se bojí zaklepávání ventilů do hlavy a snížení výkonu je způsob, jak tomu předejít.
TondaSverak
a v benzínu již vyšlo 77kW a 183 Nm.
Avatar - SKAY
SKAY
v testuSM to měřili a LPG mělo větší vykon a vyšší Nm pri nizkých ot. než benzín.
ProchyToman
6val na lpg, to je dobra alternativa
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Do města nepoužitelné. A to platí minimálně v Česku i pro CNG, protože tady se to nerozlišuje.
Avatar - Allo
Allo
"benzínový čtyřválec o objemu 2,5 litru a přímým i nepřímým vstřikováním pro optimální spotřebu, rovněž z nejnovější řady jednotek Smartstream. Ten bude mít 146 kW a 248 N.m."

Docela slabé hodnoty na 2.5 litrů 4 válec, čekal bych tak 180kw
Avatar - _Karel_
_Karel_
Nějak mě z hlavy nenapadá žádný 2,5i se 180kw, nemáš příklad?
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Myslím, že v Japonsku uměl 2.0i v Hondě S2000 až 184 kW :D Vím, úplně jiné využití...
R4 2.5 jsou většinou vysokozdvihové (výhodné pro spotřebu a zástavbové rozměry) a tudíž relativně pomaloběžné, takže mají nižší měrný výkon. BMW dávalo 160 kW z R6 2.5i
Avatar - _Karel_
_Karel_
Aktuálně tak Mazda, Toyota, Ford, nedávno snad Subaru?. A nejvíc má Mazda - 140kw.
Šimpanz
Za současných emisních regulací umí hodně koní z atmosféry dostat jenom Porsche, Lambo nebo Ferko, ale to jsou velmi sofistikované a tedy i drahé motory. Ostatní jsou rádi když uplácají 80 koní z litru, porovnání se starými motory nemá smysl, ty nemusely plnit skoro nic.
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
V mainstreamu Mazda umí 184 koní z atmo 2.0 - to není špatné
Šimpanz
Pokud vím, tak dvoulitr ladí na 145, 165 a 150 koní a 2.5 litr na 194 koní.
Pokud myslíš Sky-X 186 koní, tak to už není čistá atmosféra, ten si pomáhá kompresorem.
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Fascinuje mě, kolik lidí je líných použít Google. Stačí zadat: "Mazda 2.0 184 hp" a nemusel bys být za troubu...
Avatar - petous
petous
Asi myslel atmosféru v MX-5.
Avatar - Allo
Allo
No první mě napadl dvoulitr 250 od mercedesu který má 165kw, C300 je taky dvoulitr s 180kW ten nový u nového céčka má myslim 190kw
Ale pokud to je atmosféra tak je to jasné, to je v pořádku potom
Mino 1
1. Je to atmosfera.
2. U limuziny nejde primarne o vyzdimanie max. vykonu, ale o privetivy priebeh vykonovej krivky.
3. Sucasne emisne predpisy.
avro04
předpokládám, že podobně jako u Sorenta a dalších s motorem nad 2.4 v benzínu budeme muset pro auto zaletět opět někam do Moskvy...