Kia K8 odhaluje nabídku svých motorů. Nabídne i šestiválec na LPG
Novinka Kie se na vybraných trzích začne prodávat už příští měsíc. Stále přitom není jasné, zda dorazí také do Evropy.
Kia v únoru představila svůj nový prémiový sedan K8, který prezentuje jako začátek nové éry značky, jež vstupuje do nové etapy své existence. Od premiéry však automobilka postupně uvolňuje další informace o tomto nástupci modelu K7, známého též jako Cadenza. Nejnověji tak odhalila nabídku motorů.
K dispozici budou z globálního pohledu hned čtyři motorizace, jejichž nabídka se však bude trh od trhu lišit. Kia o nich každopádně prohlašuje, že byly vyvinuty se snahou nabídnout kultivovanou, pohodlnou jízdu s nízkou spotřebou. I proto automobilka zdůrazňuje pečlivé odhlučnění díky novému trojitému těsnění ve dveřích a nízké vibrace, díky novému tlumiči vibrací.
Jakožto vrchol nabídky bude sloužit zážehový šestiválec o objemu 3,6 litru řady Smartstream, který bude nabídnut s dvěma typy pohonu. Benzinové „GDI“ bude naladěno na 221 kW a 359 N.m, k dispozici však bude i „LPI“ na zkapalněný propan se 177 kW a 314 N.m. Šestiválec na LPG může v evropském prostředí znít poněkud překvapivě, na domácím korejském trhu se ale jedná o oblíbené palivo.
Jako střed nabídky bude sloužit benzinový čtyřválec o objemu 2,5 litru a přímým i nepřímým vstřikováním pro optimální spotřebu, rovněž z nejnovější řady jednotek Smartstream. Ten bude mít 146 kW a 248 N.m.
Jak šestiválce, tak čtyřválec budou přitom standardně kombinovány s osmistupňovou automatickou převodovkou z vlastní dílny. Poháněná budou vždy přední kola, pro šestiválcové jednotky však bude možné dokoupit také pohon všech kol. Podvozek mimochodem tvoří kombinace vzpěr McPherson vpředu a víceprvkového zavěšení vzadu.
V polovině roku dorazí také základní derivát v podobě přeplňovaného čtyřválce 1.6 T-GDI, se zatím nespecifikovanými parametry.
Už dříve přitom automobilka zdůraznila, že K8 chce být novým měřítkem mezi prémiovými sedany. Proto dostane tu nejluxusnější možnou výbavou. Zákazníci budou moci konkrétně objednávat 12palcový head-up displej, hudební systém Meridian se 14 reproduktory nebo speciální sedačku řidiče Ergo Motion Seat se sedmi vzduchovými vaky pro vyšší komfort a lepší oporu těla v zatáčkách. Samozřejmostí je funkce vyhřívání a ventilace, a to pro všechna sedadla. Nechybí ani bohatá bezpečnostní výbava, třeba adaptivní tempomat umí přizpůsobit rychlost také na základě dat z navigace, zpomalí tak před zatáčkou nebo zareaguje na aktuální povolený limit.
Kia K8 se začne na „vybraných globálních trzích“ prodávat již příští měsíc, jako první se jí dočkají zákazníci na domácím korejském trhu. Stále přitom není jasné, zda K8 dorazí i do Evropy. Jelikož ale o něm evropská centrála zatím stále nereferuje, zdá se, že se jej minimálně v Evropské unii nedočkáme.