Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia K8 odhaluje nabídku svých motorů. Nabídne i šestiválec na LPG

David Bureš David Bureš 23. 3. 2021 • 19:30
15
20
Zobrazit náhledy (15)
Kia K8 Kia K8 Kia K8 Kia K8 Kia K8 Kia K8 Kia K8 Kia K8 Kia K8 Kia K8

Novinka Kie se na vybraných trzích začne prodávat už příští měsíc. Stále přitom není jasné, zda dorazí také do Evropy.

Kia v únoru představila svůj nový prémiový sedan K8, který prezentuje jako začátek nové éry značky, jež vstupuje do nové etapy své existence. Od premiéry však automobilka postupně uvolňuje další informace o tomto nástupci modelu K7, známého též jako Cadenza. Nejnověji tak odhalila nabídku motorů.

K dispozici budou z globálního pohledu hned čtyři motorizace, jejichž nabídka se však bude trh od trhu lišit. Kia o nich každopádně prohlašuje, že byly vyvinuty se snahou nabídnout kultivovanou, pohodlnou jízdu s nízkou spotřebou. I proto automobilka zdůrazňuje pečlivé odhlučnění díky novému trojitému těsnění ve dveřích a nízké vibrace, díky novému tlumiči vibrací.

Jakožto vrchol nabídky bude sloužit zážehový šestiválec o objemu 3,6 litru řady Smartstream, který bude nabídnut s dvěma typy pohonu. Benzinové „GDI“ bude naladěno na 221 kW a 359 N.m, k dispozici však bude i „LPI“ na zkapalněný propan se 177 kW a 314 N.m. Šestiválec na LPG může v evropském prostředí znít poněkud překvapivě, na domácím korejském trhu se ale jedná o oblíbené palivo.

Jako střed nabídky bude sloužit benzinový čtyřválec o objemu 2,5 litru a přímým i nepřímým vstřikováním pro optimální spotřebu, rovněž z nejnovější řady jednotek Smartstream. Ten bude mít 146 kW a 248 N.m.

Jak šestiválce, tak čtyřválec budou přitom standardně kombinovány s osmistupňovou automatickou převodovkou z vlastní dílny. Poháněná budou vždy přední kola, pro šestiválcové jednotky však bude možné dokoupit také pohon všech kol. Podvozek mimochodem tvoří kombinace vzpěr McPherson vpředu a víceprvkového zavěšení vzadu.

V polovině roku dorazí také základní derivát v podobě přeplňovaného čtyřválce 1.6 T-GDI, se zatím nespecifikovanými parametry.

Už dříve přitom automobilka zdůraznila, že K8 chce být novým měřítkem mezi prémiovými sedany. Proto dostane tu nejluxusnější možnou výbavou. Zákazníci budou moci konkrétně objednávat 12palcový head-up displej, hudební systém Meridian se 14 reproduktory nebo speciální sedačku řidiče Ergo Motion Seat se sedmi vzduchovými vaky pro vyšší komfort a lepší oporu těla v zatáčkách. Samozřejmostí je funkce vyhřívání a ventilace, a to pro všechna sedadla. Nechybí ani bohatá bezpečnostní výbava, třeba adaptivní tempomat umí přizpůsobit rychlost také na základě dat z navigace, zpomalí tak před zatáčkou nebo zareaguje na aktuální povolený limit.

Kia K8 se začne na „vybraných globálních trzích“ prodávat již příští měsíc, jako první se jí dočkají zákazníci na domácím korejském trhu. Stále přitom není jasné, zda K8 dorazí i do Evropy. Jelikož ale o něm evropská centrála zatím stále nereferuje, zdá se, že se jej minimálně v Evropské unii nedočkáme.

Video se připravuje ...

Související články

Témata
Avatar - Allo
24. 3. 2021 06:54
Re: Motor
No první mě napadl dvoulitr 250 od mercedesu který má 165kw, C300 je taky dvoulitr s 180kW ten nový u nového céčka má myslim 190kw
Ale pokud to je atmosféra tak je to jasné, to je v pořádku potom
Avatar - petous
23. 3. 2021 20:43
Re: Motor
Asi myslel atmosféru v MX-5.
Avatar - Dzakobo
23. 3. 2021 20:20
Re: Motor
Fascinuje mě, kolik lidí je líných použít Google. Stačí zadat: "Mazda 2.0 184 hp" a nemusel bys být za troubu...
23. 3. 2021 18:06
Re: Motor
Pokud vím, tak dvoulitr ladí na 145, 165 a 150 koní a 2.5 litr na 194 koní.
Pokud myslíš Sky-X 186 koní, tak to už není čistá atmosféra, ten si pomáhá kompresorem.
23. 3. 2021 17:34
Re: Vykon
Jednak je rozdíl dávat LPG do přímovstřikové atmosféry a nepřímovstřikového turba. A pak Korejci výrazně snižovali výkon LPG variant i u minulých gerenací tohoto auta. Asi se bojí zaklepávání ventilů do hlavy a snížení výkonu je způsob, jak tomu předejít.
Články odjinud