Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Američané chtěli prověřit ovladatelnost Tatry 87. Nedopadlo to dobře

Tatra 87 je fascinující auto. Nejen díky vzhledu, ale také technice, jízdnímu projevu i jakési auře, která ji obklopuje.
Zpět na článek
Avatar - JFK
23. 3. 2021 21:02
Andrew Trahan
Je kkt, pokud s něčím takovým jezdí takto. To jelito absolutně nechápe, že s tím nemůže vletět do zatáčky jako s nějakým hyundaiem při vyhýbacím manévru :no:
Avatar - Roman Horký
24. 3. 2021 07:04
Podepisuju vše co zde bylo napsáno.
Pravým důvodem bude bezostyšná honba za sledovaností. Všimněte si, kolik pablbů je dnes ceněno a obdivováno jen pro to, že vystavují na odiv svoje zoufalé pablbství.
23. 3. 2021 22:04
kdyby blbost nadnášela...
Tak ten osel lítá jako holubička!! A že nedal volantem kontra, když šlo auto do smyku je vidět na fotkách. fakt magor!
Avatar - JirkaV8
24. 3. 2021 00:16
Pokora jezdce a specifika strojů
Lidé jenom odvykli pokoře a specifikům starých strojů. Plno majítelů aut typu Nissan Terrano II nebo starý Defender myškují na rychlých okreskách a dálnici nad 100 km/h hlava nehlava, reakce prudké, ostré, zmatené a nečekané. Se Š1203 by to dopadlo určitě stejně. Tatra 87 má specifika s motorem tam kde je, dobrou aurodynamikou ale horší přirozenou kinematikou. Ono i dnešní lidé prezentující se jako misři světa neumí s Tatrou 815 ani pořádnějezdit po asfaltě a zapadnou na kdejaké pláni, když si přetíží auto, kterému ještě zkazili motor vodíkem a okradli cestující a mávají prapory jako islamisté. Jooo Tatra, to je specifické auto. Tady se oddělují lidská zrna od plev.
23. 3. 2021 21:08
Když už chtěl takovou blbost...
provádět, tak jedině na retro diagonálních gumách! Chudák Tatřička... :-O :-(
23. 3. 2021 21:04
Takému volovi...
...mali rovno utrhnúť obidve ruky a zmlátiť ho s nimi.
24. 3. 2021 06:58
Re: Pokora jezdce a specifika strojů
Ano ,spousta dnešních držitelů řidičského oprávnění se už neobejde bez ESP, ABS, EDB, a dalších elektronických asistentů. A poté si sednou do starého veterána a zkouší losí test! Prostě cvoci!
Avatar - JFK
23. 3. 2021 23:06
Re: Andrew Trahan
No vzhledem k postavení těch kuželů je hlavní problém mezi sedačkou a volantem. Škoda toho auta, vymaštěný hovado, co má v hlavě nasráno.
Avatar - R32
23. 3. 2021 22:37
Re: Andrew Trahan
Nepoznám ho ani jeho prácu, nejdem ho obhajovať no zase "vletieť" do zákruty 20mph mi nepríde zasa až také mission impossible... Nejazdil som s takouto tatrou no mal som kedysi tú česť s 603-kou, 613-kou, Volgou či Fiatom 500, Trabantom atď no a nejakých 30-35 km/h zasa nieje ani na také autá žiaden masaker pokiaľ to auto aspoň trošku poznáš a vieš "čítať" jeho správanie. Skôr by som to videl na to nevhodné obutie a natlakovanie.
Avatar - Ja Prvni 123
23. 3. 2021 21:13
Re: Když už chtěl takovou blbost...
A ještě se tím chlubí... i z té fotky je vidět nulová reakce - auto už je skoro převrácené, a přední kola jsou pořád "utažená".
Avatar - Emel
23. 3. 2021 22:43
Krásný auto
Krásný auto... a konečně je někde taky vidět ten zakrytý podvozek :-)
A roztomilá je ta česká SPZ v Americe... Nový Jičín?
Nojo, po bitvě každý generálem... asi holt nečekal, že se ovládání auta tak změní.
Nebo - spiknutí - to udělali schválně, aby připoutali pozornost? ;-)
23. 3. 2021 21:38
Re: Když už chtěl takovou blbost...
kazdopadne palec nahoru i za kazdyho komouse, co v ni exnul ... :yes:
23. 3. 2021 21:24
Re: Když už chtěl takovou blbost...
.... no jsou to blbci, na druhou stranu, necetl jsem o predvalecne Alfe nebo treba Mercedesu, ze by byla takhle zaludna.... holt ta tatra asi ve sve dobe opravdu podvozkove TOP nebyla.... kazdopadne palec nahoru za kazdeho nacka, co v ni exnul.... :yes:
24. 3. 2021 15:41
Re: Podepisuju vše co zde bylo napsáno.
Souhlas, ten FB a jiné platformy kdy každý blbec kecá do všeho a ještě bere body za sledovanost je fakt smutné.
24. 3. 2021 11:44
Re: Podepisuju vše co zde bylo napsáno.
Tak s tímhle se nedá nesouhlasit. :yes:
24. 3. 2021 06:56
Re: Krásný auto
..jasně, že spikli! Vypli tomu Amíkovi ESP a on si toho nevšiml :-(
24. 3. 2021 18:50
Měl to zkoušet na am. krabicích z r.1936
Pak by byl ještě víc překvapený z nadčasovosti T87. A snad by jí potom tak neničil. Holt, jak se to tu všude v příspěvcích v diskusi píše - blbost nevymluvíš.
23. 3. 2021 22:08
Re: Když už chtěl takovou blbost...
.... to bez debat.... :yes: Estébáci a podobná pakáž si to zasloužila úplně stejně....
Avatar - palix
24. 3. 2021 21:21
Re: zvláštní chování - úzké a vysoké pneu / rezonance příčný
Pri takej nízkej rýchlosti by som predpokladal, že sa prevráti jedine Relliant Robin :-)
24. 3. 2021 18:41
Re: zvláštní chování - úzké a vysoké pneu / rezonance příčný
Na vině jsou úzké pneumatiky s vysokými bočnicemi (r.1936 !!!), které nemohly vykazovat vlastnosti dnešních širokých a nízkoprofilových pneumatik:

Tatra 87 měla v základní poloze poloosy vzadu vodorovně. S propérováním tedy byly změny odklonu/příklonu kola malé (styčného rozchodu malé). Navíc tam byl v zavěšení v šikmém čtvrt-eliptickém listovém péru náznak šikmých os kývání - v r. 1936!! Tzn. při náklonu v zatáčce - a ten byl u Tatry opravdu minimální - se vnější kolo stavělo spíš do příklonu a umožňovalo pneumatice lepší postavení ve styku z vozovkou. Ale tady, čeho je moc, toho je příliš - zkoušel to raubířský vůl! Úzké pneumatiky s vysokými bočnicemi, odpovídající r. 1936, nemohly (!!) vykazovat vlastnosti dnešních nízkoprofilových pneumatik!!!.

Překlopení vozu při tak malé rychlosti měla zřejmě za následek rezonance příčných kyvů vozu ve střídavě esovitě projížděných zatáčkách.
Avatar - palix
24. 3. 2021 17:35
Re: zvláštní chování
Na obrázku je viditeľné, že koleso je v nejakej neprirodzenej polohe. Pneumatika sa v zatáčke zdeformovala, dostala sa ešte viac pod auto a auto sa preklopilo. Ale pri 32 km/h? Po prvom prezretí fotiek som si myslel, že dôvodom bola "vysoká" rýchlosť a prudký manéver.

Keď pozriete zo zadu na dnešné autá, tak majú zadné kolesá odklonené tak, že na ceste je akoby vnútorná časť pneumatiky (záporný odklon / příklon) = ak sa koleso v zatáčke zaťaží viac, pneumatika sa pritlačí viac na cestu.
Na tejto Tatre je viditeľné, že zadné kolesá sú naklonené opačne ( kladný odklon / odklon - mali to tak nákladné autá, prípadne Škoda 1203, ale aj Škoda 100...). Ak sa také auto nenaložilo dostatočnou záťažou, tak v podstate išlo po vonkajších okrajoch pneumatík. Ak také auto ide do zatáčky, tak predpokladám, že sa snaží preklopiť (v extréme) okolo bodu dotyku pneumatiky s cestou (+ pri vysokom profile nastáva deformácia) - tam nemá to koleso čo pritlačiť - jedine vyššia hmotnosť nákladu.
Lepšie by to bolo ukázať na nejakom obrázku :-) napríklad si požičiam tento:
http://www.autoznalosti.cz/…/odklon_kola.jpg
Avatar - palix
24. 3. 2021 17:12
Re: Pokora jezdce a specifika strojů
K veteránom je potrebné pristupovať s veľkým rešpektom. Našťastie je celkom ťažké sa k nejakému veteránu dostať. Ak ho už niekto aj vlastní, tak ho nerád požičiava len tak "hocikomu".
Na druhej strane tá atmosféra, ktorú ponúkajú veterány...
Avatar - Barry Lyndon
24. 3. 2021 16:36
zvláštní chování
Čekal bych, že s těžištěm tak vzadu se zadní vnější kolo v zatáčce ještě více zatíží a tím na té polonápravě získá negativní odklon, zvětší se rozchod a auto to tak nějak podrží. Tady se stal naprostý opak v naprosto extrémní podobě. Nerozumím tomu...
24. 3. 2021 15:37
Tatra 87
Objevili Ameriku... ;-\ co k tomu dodat
Avatar - Emel
24. 3. 2021 12:18
Re: Škoda veterána
A tak... ty plechy stejně pravděpodobně původní nebyly, takže pro restaurátory to asi nebude nic extra složitýho.
24. 3. 2021 09:45
Škoda veterána
Škoda veterána ....Pokud se k veteránů přistupuje jako k běžnému autu dneska , tak musí počítat s tím že jej překotí .... 8-s
Avatar - SKAY
24. 3. 2021 07:52
Re: Krásný auto
Nový Jičín :yes:

američtí d.e.bi.....
24. 3. 2021 11:20
Re: Podepisuju vše co zde bylo napsáno.
S tím bych možná zašel do banky být tebou Romane, dobrý podnikatelský záměr :)
23. 3. 2021 22:05
Re: Když už chtěl takovou blbost...
Asi tak nejak.
Dobré auto je dobré vždy. :yes:
Volkswagenu sa to nestalo, snád aj kýbelvágen jazdil lepšie. :yes: