Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Budoucnost Fiatu: Další otevřená 500, levné modely i dodávky s francouzskou technikou

Značka Fiat má údajně nejvíce těžit ze spojení koncernů FCA a PSA do celku Stellantis. Co pro nás chystá v následujících letech?
Zpět na článek
25. 3. 2021 08:19
25. 3. 2021 08:45
25. 3. 2021 08:57
25. 3. 2021 09:09
25. 3. 2021 09:15
25. 3. 2021 09:36
25. 3. 2021 11:24
25. 3. 2021 09:39
25. 3. 2021 09:59
25. 3. 2021 13:24
25. 3. 2021 09:01
25. 3. 2021 09:07
25. 3. 2021 09:07
25. 3. 2021 09:19
25. 3. 2021 12:32
25. 3. 2021 13:30
25. 3. 2021 13:35
25. 3. 2021 14:34
25. 3. 2021 14:38
25. 3. 2021 14:49
25. 3. 2021 14:55
25. 3. 2021 15:03
25. 3. 2021 14:35
25. 3. 2021 14:48
25. 3. 2021 16:26
25. 3. 2021 17:28
25. 3. 2021 11:50
25. 3. 2021 20:41
Avatar - sorpersa
25. 3. 2021 08:19
FIAT
No ako majiteľ Fiatu, môžem povedať, že táto značka má jeden výrazný problém. Po uvedení akejkoľvek novinky na trh všetko zabije neskutočne vysokou cenou. Viď aktuálne Tipo Cross... ktoré v diesel verzii vyjde cez 23.000 eur a bežne 17.000-18.000 eur, ja som v tom aute sedel a veru to neni hodnota za peniaze, za to mi vyjde X ceed, Opel Grandland, alebo SY Korando, čo sú autá nikede inde, potažmo nová Puma, ktorá je doslova hit v EU, 2008 a spol ani nespomínam....Taktiež neviem či nebudú kanibalizovať na sebe 500x Fiat Tipo Cross a avizované B-SUV... to mi príde už dosť, radšej by mali nahradiť Tipo s úplne novým dizajnom, nie len facelift a urobiť Litback a Combi - veľkosť cca Octavia, Firefly motory a šlo by to... Punto chýba ako soľ, sa divia prečo tak dobre ide Lančka Y, no lebo nie je Punto, keby bolo už je po Lancii.
Rozbalit vlákno
9
25. 3. 2021 08:45
Re: FIAT
To je asi problém většiny značek. Náhradu za mého Lancera bych v současné nabídce Mitsubishi nenašel. Buď mají "levné" prdítko SpaceStar nebo SUV od 440 tisíc výše. Asi je potřeba si připustit, že výměna (skoro) všech aut za nová s pohonem elektřinou z baterie je základním kamenem budoucího ekonomického růstu po připozastavení (téměř všech) ekonomických aktivit.
Avatar - sorpersa
25. 3. 2021 08:57
Re: FIAT
Asi tak to bude, ale počínanie japonských značiek nechápem, Lancer strašne chýba, Nissan pochoval aj Pulsar, nič nové, Toyota to drží s Corollou a ten úplne nový Civic... no...mne sa nepáči že vôbec...to je vec vkusu, pritom H/K sa dokážu drať ako plnoformátové značky... :yes:
Avatar - Blue Sun
25. 3. 2021 09:09
Re: FIAT
Japonci zkrátka prodávají jen to, co lidi chtějí. O Pulsar byl tak malý zájem, že nenaplnili ani polovinu předpokládané produkce. Lancer nebyl o nic lepší případ. A kvůli pár potenciáním kupcům nebudou udržovat nevýdělečné modely.
Avatar - Avanti
25. 3. 2021 09:15
Re: FIAT
A ja len doplním že v tichosti sa vytratilo napríklad aj Suzuki Baleno..
Avatar - sorpersa
25. 3. 2021 09:36
Re: FIAT
Baleno bolo sympatické auto so super cenou a spotrebou, do mesta ideál,,,, šKODA HO, keď ho vídavám pred predajňou Suzuki ako náhradné vozidlo je mi ho ľúto..
25. 3. 2021 11:24
Re: FIAT
Baleno právě kvůli svému totálně asiatskému designu v Evropě zcela pohořelo. V současnosti totiž snad ani není auto tohoto segmentu s hnusnějším ksichtem... :-O :-( :no:
Avatar - Blue Sun
25. 3. 2021 09:39
Re: FIAT
Baleno nebylo vůbec hezké auto, navíc velikostně nebylo moc odskočené od Swiftu. Přínos nula, nedivím se konci.
Avatar - Emel
25. 3. 2021 09:59
Re: FIAT
Tohle má vždycky dvě strany.
Almera byla ve své době na výši... výborně jezdící auto, s víceprvkem a tak...
Pulsar byl laciná náhražka. Na první pohled za výhodnou cenu, ale při poptání nabídek už tolik ne (řešil jsem to tehdy s tchánem, i jsem se byl svézt).
Takže prostě... pokud to chceš dělat, tak to dělej pořádně.
Avatar - 3_diamanty
25. 3. 2021 13:24
Re: FIAT
Almera s tou surfoidnou strechou.. teda posledna generacia almery bola svojho casu najpredavanejsie japonske auto v eu.. bolo v predajnosti aj pred yarisom prvej generacie... je v podstate nepochopitelne preco sa jej vzdali... hoc ano ... hned prvy kaskaj uspech mal ale to neznamena ze almera musela skoncit ... slo predsa o rozdielne segmenty... s prichodom tigiho vw predsa teraz nezavrhne golfa ... ale chapem... inak okrem pulsaru tu bol este aj nissan tiida.. ale to bola rovnaka nepredajna vtakovina ako vajce pulsar....
25. 3. 2021 08:29
Fiat je Stellantis
A Stellantis se poučí od VW, jedna platforma pro všechna auta vyjde levněji.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Blue Sun
25. 3. 2021 09:01
Plány
jsou to hezké, tak nezbývá než doufat, že se toho Fiat i dožije. A hlavně, že budou dost trpěliví jeho zákazníci. Jsou to dost dlouhé termíny.
Nicméně za mne - Centoventi se mi ani trochu nelíbí, a jako náhrada Pandy postrádá její hravost. Punto až v roce 2024? Po šesti letech od konce poslední generace to je zatraceně moc dlouhá doba. 500X možná postačuje dnes, ale s každým rokem bude víc a víc zaostávat za konkurencí. No a Dobló jako pátý derivát Berlinga... aby to už nebylo moc.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - SKAY
25. 3. 2021 09:07
Re: Plány
dyt´ chtějí i EV pandu neco jako 500e za 800 papíru :D Fiat dělal fajn vozítka tedka nějak stagnuje. Tak snad to zase rozjede.
Avatar - sorpersa
25. 3. 2021 09:07
Re: Plány
Presne tak, Tonale FCA predstavila minulý rok a naživo bude až budúci... tá istá chyba ako s Giuliou... nechápem H/K predtsvaia nový model a o 3 mesiace už je na predajni, podbne Citroen s C4 šupom bola v predaji od predstavenia---
Avatar - Avanti
25. 3. 2021 09:19
Re: Plány
Tonale bol ako koncept v poslednej Ženeve 2019, teda to budú 2 roky od konceptu. Nemyslím, že je to nejaká dlhá doba, 2 roky od konceptu po sériový model - na jeseň je tu. Škodovka tiež vyvíja nové modely 4-5 rokov a facelift 3-4.. Pri Giulii to bol extrém, to auto vzniklo od platformy po hut za 2,5 roka, preto to zdĺhavé uvedenie sériovej podoby na trh..
Avatar - 3_diamanty
25. 3. 2021 12:32
Re: Plány
Na jesen to bude uz 2,5 roka... a kym pride k nam na sk trh tak to uz budu mozno aj cele 3 roky... tam sa v alfe ozaj s uvedenim noviniek neponahlaju... ale potom nech sa necuduju ze nestihaju konkurencii... alfa je dnes uz bohuzial neperspektivna a mrtva... a chybat tiez nikomu ( s tymi dvoma prepadakmi na trhu ) dnes uz nebude... to uz radsej aj nejake novovzniknute DS ako nejaku skamenelu akoze legendu
Avatar - sorpersa
25. 3. 2021 13:30
Re: Plány
Nikdy by som neveril že to napíšem, ale DS je inde ako slávna Alfa, DS4, hmmmm to im vyšlo, majú svoj štýl ultramoderný, ale mne reže... Alfinka spinkaj ďalej a zachvíľu ťa na lopatky dá aj Geely :-)
Avatar - 3_diamanty
25. 3. 2021 13:35
Re: Plány
Keby len DS.. dnes uz aj vietnamsky vinfast ktory vznikol "vcera" je pred alfou... a ma do buducna vacsiu perspektivu ako ta neschopna slubotechna... pardon legenda z italie ...
Avatar - sorpersa
25. 3. 2021 14:34
Re: Plány
Podpisujem presne tak :-), VinFast sa páči aj mne...
25. 3. 2021 14:38
Re: Plány
pozri si posledné video na garaz.tv, obyčajný test 4koliek. Potom pozri komentáre… toto je to, čo alfa má … a to má len veľmi veľmi málo značiek.

Ja sa na Tonale teším a dúfam, že to nezabiju cenou :-!
Avatar - sorpersa
25. 3. 2021 14:49
Re: Plány
Áno máš pravdu, Giulia je TOP, asi najlepšie auto v ako som kedy šiel (dnes som šiel aj v zánovnej A8 a nepáčia sa i tak), ale proste niekde je chyba prečo sa nepredáva, myslím že Alfa by mala podliezť cenovku, pretože v rozmaznanej prémii nie každý ocení podozok, ja myslím mám na Xku najlepší v triede a predaje nič moc, na SK ani nevravím....A nie som veštec a ani nemám kúzelnú guľu, ale poviem Ti jedno --- trafil si klinec po hlavičke, presne to urobia Tonale zabijú cenou... :no:
Avatar - Blue Sun
25. 3. 2021 14:55
Re: Plány
Alfa bohužel doplatila na dlouhý seznam nedostatků od dob své největší slávy. Skvělé motory, ale choulostivé, vyžadovaly správný provoz a údržbu. 156 byla krásná, ale kombi bylo jaksi... k ničemu. 159 byla trošku přetloustlá a neohrabaná, byť opět krásná. A pak přišlo období temna, Alfa se vytratila z povědomí lidí, zatímco ostatní prémiovky posilovaly své pozice. Pak sice vytáhla podvozkově skvělou Giulii, ale pro typické kupce prémiové střední třídy to nestačí.
Avatar - sorpersa
25. 3. 2021 15:03
Re: Plány
presne tak, mňa prekvapilo v 156 SW vzadu ako málo bolo miesta, proste des...tá kaplička s červenými digitálkami, grafika..úbohé, inak fešanda, hlavne v sedane. Môj veľký sen Alfa 159 /biela s červenou kožou/ šiel tata, pretože naftu nechcem a benzínové Holden motory sú k ničomu. Na 1,75 Tbi som nemal...Aaaa na Giuliu teraz tiež už nemám, ale je krásna a môj známy ju má, kupoval ju s najväčšou nedôverou akú mal v živote, ale dnes s úsmevom tvrdí, že neľutuje ani chvíľu tento krok...vlastní aj 3 er, aj C - klasse.
25. 3. 2021 14:35
Re: Plány
ja mam práveže opačný názor, DS vôbec nereže. Može to byť načančané ako chce ale nemá to žiadnu iskru. Auto - 4 kolesá a nejaký dizajn, nič viac.
Avatar - Blue Sun
25. 3. 2021 14:48
Re: Plány
A co by to mělo mít za "jiskru"?
25. 3. 2021 16:26
Re: Plány
Prémiovú techniku, keď už sa to na prémiu hrá. ;-) Cingrlátka bižutéria, to je trochu málo. Keby dostali autá DS napr. Hydractive, bola by to iná pesnička.
Avatar - Blue Sun
25. 3. 2021 17:28
Re: Plány
No jo, však prémie je jen o motorech a podvozku, já zapomněl...
Avatar - twistedTSD
25. 3. 2021 11:28
Neverending waiting
Takže Punto za 3 roky, to je teda "super". Pětidveřová 500 bude EV, takže na našem trhu opět neprodejná. Dobrá zpráva je, že se počítá s nástupcem Tipa, jako normálnější verze C4 by mohlo uspět. A crossover pomůže trochu rozproudit prodeje.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - 3_diamanty
25. 3. 2021 11:56
Re: Neverending waiting
Sa divim ze okrem 500x fiat nadalej nema ziadne suv ani crossover... takto nemaju sancu aj keby nove punto bol opat bestseller
Avatar - sorpersa
25. 3. 2021 13:31
Re: Neverending waiting
Ale veď má Tipo Cross--- parádna a predražené aaaaa zastaralé...
Avatar - 3_diamanty
25. 3. 2021 13:38
Re: Neverending waiting
Stale sa jedna len o zvyseny hatch... chcelo by to ale cistokrvny cross nieco ako CH-R kamiq bayon kona hrv mazda cx30 crossland captur arkana a pod...
Avatar - sorpersa
25. 3. 2021 14:31
Re: Neverending waiting
CH-R, Hrv beriem, ale Kamiq je tiež len zvýšená Scala, Bayon i20 ka, CX30 - mazda 3, crossland a captur sú podvozky Corsy a Clia...Arkana bude Megane...Myslím že Tipo Cross by stačilo, ale s nižšou cenovkou. Priestorovo sú tie autá cca rovnaké..Kdesi som čítal, že by mal vzniknúť FIAT D_SUV, takže konkurent KodiaQa, tam zmysel vidím väčší, pretože už len 500x a T-Cross sa budú kanibalizovať...malú majú Pandu SUV. Ja osobne v C segmente by som rád uvidieť konkurenta Octavie - ako liftback... ala stará Croma...trebárs na podvozku 508, Giorgio by bola asi drahá platforma pre Fiat...
Avatar - Blue Sun
25. 3. 2021 14:50
Re: Neverending waiting
Podvozek 508 do segmentu nižší střední třídy? To je pro značku z nižších cenových pater trošku divoké. Jestli myslíš střední třídu, tedy segment D, tak to už zase jde po krku Superbu a ne Octavii.
Avatar - sorpersa
25. 3. 2021 15:04
Re: Neverending waiting
508 podľa mňa nie je D segment a myslím že pekný Lift sa dá na nej postaviť... ale to je môj názor...
Avatar - twistedTSD
25. 3. 2021 15:50
Re: Neverending waiting
Co je podle tebe 508, když ne D segment? Technikou a rozměry tam zapadá.
Avatar - Blue Sun
25. 3. 2021 17:29
Re: Neverending waiting
508 samozřejmě JE čistokrevné déčko. V segmentu C mají 308 jako hatchback a kombi. Ano, Octavia je třeba na C segment trošku přerostlá, ale pořád je to "jen" céčko.
25. 3. 2021 14:32
Re: Neverending waiting
chces povedat, ze mazda cx-30, nie je zvyseny hatch? :D uz snad ikonickejsi priklad neexistuje
Avatar - Ja Prvni 123
25. 3. 2021 20:38
Re: Neverending waiting
Twl, co je na něm zastaralého?
Víš vůbec, co je tam za technika? Nebo jen cituješ zdejší bulvár?
Avatar - sorpersa
26. 3. 2021 09:29
Re: Neverending waiting
No neviem, či si sedel v ňom, ja áno, porovnaj si ho s novinkou P308, GOLF, alebo starým Megane, alebo trebárs 500x a pochopíš... ten interiér je proste už OFF... zvonku je to auto staré, len je podvihnuté a má nové svetla a nárazníky, to je všetko...Porovnaj si to dajme tomu s podvihnutým Ceedom a rozjasní sa Ti... asi tak... proste to auto nemôže konkurovať s tou cenou...
Avatar - sorpersa
25. 3. 2021 14:32
Re: Neverending waiting
To s tým Tipom by bolo super... C4 je príliš extravagantná... mne reže nová MOKKA... veeeľmi.
Avatar - 3_diamanty
25. 3. 2021 11:50
Punto
Tesim sa na nove punto... sice uz pride x rokov po funuse ale lepsie neskoro ako nikdy... verim ze sa dockam... inak nieco vacsie od 500x nebude? Nieco co by konkurovalo tucsonu alebo tigimu... lebo len s jednym suv v dnesnej dobe suv toho obavam sa nadalej moc nenamutia... rovnako som zvedavy co bude s tipom... ci skonci podobne neslavne ako pred par rokmi punto alebo bude aj nastupca tipa... za mna ale teda z clanku toho moc nadalej vela nevieme... hlavne za mna chybaju fiatu dnes suvecka a crossovery... kym toto nenapravia a nepochopia tak im ani nove punto velku spasu a zachranu zrejme neprinesie...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ja Prvni 123
25. 3. 2021 20:41
Re: Punto
Někomu chybí suvéčka a "crossovery"?!
Těch je všude natlusto...
Avatar - Stejsn
25. 3. 2021 11:56
"Dočkáme se smršti..."
...nebo smrti ;-\
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
25. 3. 2021 15:26
Re: "Dočkáme se smršti..."
Něco tu smrdi...
25. 3. 2021 16:28
Re: "Dočkáme se smršti..."
Vymeň si prádlo. ;-)
Avatar - Ja Prvni 123
25. 3. 2021 20:40
No to jsou zase kecy...
Tak Stelantis se vyjádřil, že strategii dalšího vývoje dokončí v letošním roce... ale na auto.vw už ví spoustu detailů, samozřejmně v každém odstavci proloženém kritickou poznámkou.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Blue Sun
26. 3. 2021 07:32
Re: No to jsou zase kecy...
Fiatí zmar... to musí být pro tebe kruté.
Avatar - Avanti
28. 3. 2021 00:04
Re: No to jsou zase kecy...
Ono je to celé taký vývar z vody, len aby bol.. Chcel som byť aj ja kritický v komentároch - voči článku, no počkal som si radšej na diskusiu o zastaralých Fiatoch, lebo som vedel, že ešte len tam sa ukáže odbornosť... Fiaty sa totiž predávajú s najnovšou a najčerstvejšou generáciou motorov s technikou ladnou prioritne pre pocit z jazdy, nie pre čísla, s asistentami tvorenými preto, aby boli, vyhoveli, no neotravovali pri jazde, s klimatizáciou v základnej Pande, ktorá základnej o triedu väčšej a o triedu drahšej i20 chýba... s návratom 500L pre bežné rodiny s odolným 1.4 FIRE v kompletnej výbavovej ponuke.. ale tak v poslednom rade vôbec kvitujem, že aspoň niečo je.. Fiat v médiách sa cení. Chce to len trochu lepší základ a zdroje.