Ono je to celé taký vývar z vody, len aby bol.. Chcel som byť aj ja kritický v komentároch - voči článku, no počkal som si radšej na diskusiu o zastaralých Fiatoch, lebo som vedel, že ešte len tam sa ukáže odbornosť... Fiaty sa totiž predávajú s najnovšou a najčerstvejšou generáciou motorov s technikou ladnou prioritne pre pocit z jazdy, nie pre čísla, s asistentami tvorenými preto, aby boli, vyhoveli, no neotravovali pri jazde, s klimatizáciou v základnej Pande, ktorá základnej o triedu väčšej a o triedu drahšej i20 chýba... s návratom 500L pre bežné rodiny s odolným 1.4 FIRE v kompletnej výbavovej ponuke.. ale tak v poslednom rade vôbec kvitujem, že aspoň niečo je.. Fiat v médiách sa cení. Chce to len trochu lepší základ a zdroje.
No neviem, či si sedel v ňom, ja áno, porovnaj si ho s novinkou P308, GOLF, alebo starým Megane, alebo trebárs 500x a pochopíš... ten interiér je proste už OFF... zvonku je to auto staré, len je podvihnuté a má nové svetla a nárazníky, to je všetko...Porovnaj si to dajme tomu s podvihnutým Ceedom a rozjasní sa Ti... asi tak... proste to auto nemôže konkurovať s tou cenou...
Tak Stelantis se vyjádřil, že strategii dalšího vývoje dokončí v letošním roce... ale na auto.vw už ví spoustu detailů, samozřejmně v každém odstavci proloženém kritickou poznámkou.
508 samozřejmě JE čistokrevné déčko. V segmentu C mají 308 jako hatchback a kombi. Ano, Octavia je třeba na C segment trošku přerostlá, ale pořád je to "jen" céčko.
Prémiovú techniku, keď už sa to na prémiu hrá. ;-) Cingrlátka bižutéria, to je trochu málo. Keby dostali autá DS napr. Hydractive, bola by to iná pesnička.
presne tak, mňa prekvapilo v 156 SW vzadu ako málo bolo miesta, proste des...tá kaplička s červenými digitálkami, grafika..úbohé, inak fešanda, hlavne v sedane. Môj veľký sen Alfa 159 /biela s červenou kožou/ šiel tata, pretože naftu nechcem a benzínové Holden motory sú k ničomu. Na 1,75 Tbi som nemal...Aaaa na Giuliu teraz tiež už nemám, ale je krásna a môj známy ju má, kupoval ju s najväčšou nedôverou akú mal v živote, ale dnes s úsmevom tvrdí, že neľutuje ani chvíľu tento krok...vlastní aj 3 er, aj C - klasse.
Alfa bohužel doplatila na dlouhý seznam nedostatků od dob své největší slávy. Skvělé motory, ale choulostivé, vyžadovaly správný provoz a údržbu. 156 byla krásná, ale kombi bylo jaksi... k ničemu. 159 byla trošku přetloustlá a neohrabaná, byť opět krásná. A pak přišlo období temna, Alfa se vytratila z povědomí lidí, zatímco ostatní prémiovky posilovaly své pozice. Pak sice vytáhla podvozkově skvělou Giulii, ale pro typické kupce prémiové střední třídy to nestačí.
Podvozek 508 do segmentu nižší střední třídy? To je pro značku z nižších cenových pater trošku divoké. Jestli myslíš střední třídu, tedy segment D, tak to už zase jde po krku Superbu a ne Octavii.
Áno máš pravdu, Giulia je TOP, asi najlepšie auto v ako som kedy šiel (dnes som šiel aj v zánovnej A8 a nepáčia sa i tak), ale proste niekde je chyba prečo sa nepredáva, myslím že Alfa by mala podliezť cenovku, pretože v rozmaznanej prémii nie každý ocení podozok, ja myslím mám na Xku najlepší v triede a predaje nič moc, na SK ani nevravím....A nie som veštec a ani nemám kúzelnú guľu, ale poviem Ti jedno --- trafil si klinec po hlavičke, presne to urobia Tonale zabijú cenou... :no:
CH-R, Hrv beriem, ale Kamiq je tiež len zvýšená Scala, Bayon i20 ka, CX30 - mazda 3, crossland a captur sú podvozky Corsy a Clia...Arkana bude Megane...Myslím že Tipo Cross by stačilo, ale s nižšou cenovkou. Priestorovo sú tie autá cca rovnaké..Kdesi som čítal, že by mal vzniknúť FIAT D_SUV, takže konkurent KodiaQa, tam zmysel vidím väčší, pretože už len 500x a T-Cross sa budú kanibalizovať...malú majú Pandu SUV. Ja osobne v C segmente by som rád uvidieť konkurenta Octavie - ako liftback... ala stará Croma...trebárs na podvozku 508, Giorgio by bola asi drahá platforma pre Fiat...
Stale sa jedna len o zvyseny hatch... chcelo by to ale cistokrvny cross nieco ako CH-R kamiq bayon kona hrv mazda cx30 crossland captur arkana a pod...
Keby len DS.. dnes uz aj vietnamsky vinfast ktory vznikol "vcera" je pred alfou... a ma do buducna vacsiu perspektivu ako ta neschopna slubotechna... pardon legenda z italie ...
Nikdy by som neveril že to napíšem, ale DS je inde ako slávna Alfa, DS4, hmmmm to im vyšlo, majú svoj štýl ultramoderný, ale mne reže... Alfinka spinkaj ďalej a zachvíľu ťa na lopatky dá aj Geely :-)
Almera s tou surfoidnou strechou.. teda posledna generacia almery bola svojho casu najpredavanejsie japonske auto v eu.. bolo v predajnosti aj pred yarisom prvej generacie... je v podstate nepochopitelne preco sa jej vzdali... hoc ano ... hned prvy kaskaj uspech mal ale to neznamena ze almera musela skoncit ... slo predsa o rozdielne segmenty... s prichodom tigiho vw predsa teraz nezavrhne golfa ... ale chapem... inak okrem pulsaru tu bol este aj nissan tiida.. ale to bola rovnaka nepredajna vtakovina ako vajce pulsar....
Na jesen to bude uz 2,5 roka... a kym pride k nam na sk trh tak to uz budu mozno aj cele 3 roky... tam sa v alfe ozaj s uvedenim noviniek neponahlaju... ale potom nech sa necuduju ze nestihaju konkurencii... alfa je dnes uz bohuzial neperspektivna a mrtva... a chybat tiez nikomu ( s tymi dvoma prepadakmi na trhu ) dnes uz nebude... to uz radsej aj nejake novovzniknute DS ako nejaku skamenelu akoze legendu
Tesim sa na nove punto... sice uz pride x rokov po funuse ale lepsie neskoro ako nikdy... verim ze sa dockam... inak nieco vacsie od 500x nebude? Nieco co by konkurovalo tucsonu alebo tigimu... lebo len s jednym suv v dnesnej dobe suv toho obavam sa nadalej moc nenamutia... rovnako som zvedavy co bude s tipom... ci skonci podobne neslavne ako pred par rokmi punto alebo bude aj nastupca tipa... za mna ale teda z clanku toho moc nadalej vela nevieme... hlavne za mna chybaju fiatu dnes suvecka a crossovery... kym toto nenapravia a nepochopia tak im ani nove punto velku spasu a zachranu zrejme neprinesie...
Takže Punto za 3 roky, to je teda "super". Pětidveřová 500 bude EV, takže na našem trhu opět neprodejná. Dobrá zpráva je, že se počítá s nástupcem Tipa, jako normálnější verze C4 by mohlo uspět. A crossover pomůže trochu rozproudit prodeje.
Baleno právě kvůli svému totálně asiatskému designu v Evropě zcela pohořelo. V současnosti totiž snad ani není auto tohoto segmentu s hnusnějším ksichtem... :-O:-(:no:
Tohle má vždycky dvě strany.
Almera byla ve své době na výši... výborně jezdící auto, s víceprvkem a tak...
Pulsar byl laciná náhražka. Na první pohled za výhodnou cenu, ale při poptání nabídek už tolik ne (řešil jsem to tehdy s tchánem, i jsem se byl svézt).
Takže prostě... pokud to chceš dělat, tak to dělej pořádně.
Baleno bolo sympatické auto so super cenou a spotrebou, do mesta ideál,,,, šKODA HO, keď ho vídavám pred predajňou Suzuki ako náhradné vozidlo je mi ho ľúto..
Tonale bol ako koncept v poslednej Ženeve 2019, teda to budú 2 roky od konceptu. Nemyslím, že je to nejaká dlhá doba, 2 roky od konceptu po sériový model - na jeseň je tu. Škodovka tiež vyvíja nové modely 4-5 rokov a facelift 3-4.. Pri Giulii to bol extrém, to auto vzniklo od platformy po hut za 2,5 roka, preto to zdĺhavé uvedenie sériovej podoby na trh..
Japonci zkrátka prodávají jen to, co lidi chtějí. O Pulsar byl tak malý zájem, že nenaplnili ani polovinu předpokládané produkce. Lancer nebyl o nic lepší případ. A kvůli pár potenciáním kupcům nebudou udržovat nevýdělečné modely.
Presne tak, Tonale FCA predstavila minulý rok a naživo bude až budúci... tá istá chyba ako s Giuliou... nechápem H/K predtsvaia nový model a o 3 mesiace už je na predajni, podbne Citroen s C4 šupom bola v predaji od predstavenia---
jsou to hezké, tak nezbývá než doufat, že se toho Fiat i dožije. A hlavně, že budou dost trpěliví jeho zákazníci. Jsou to dost dlouhé termíny.
Nicméně za mne - Centoventi se mi ani trochu nelíbí, a jako náhrada Pandy postrádá její hravost. Punto až v roce 2024? Po šesti letech od konce poslední generace to je zatraceně moc dlouhá doba. 500X možná postačuje dnes, ale s každým rokem bude víc a víc zaostávat za konkurencí. No a Dobló jako pátý derivát Berlinga... aby to už nebylo moc.
Asi tak to bude, ale počínanie japonských značiek nechápem, Lancer strašne chýba, Nissan pochoval aj Pulsar, nič nové, Toyota to drží s Corollou a ten úplne nový Civic... no...mne sa nepáči že vôbec...to je vec vkusu, pritom H/K sa dokážu drať ako plnoformátové značky... :yes:
To je asi problém většiny značek. Náhradu za mého Lancera bych v současné nabídce Mitsubishi nenašel. Buď mají "levné" prdítko SpaceStar nebo SUV od 440 tisíc výše. Asi je potřeba si připustit, že výměna (skoro) všech aut za nová s pohonem elektřinou z baterie je základním kamenem budoucího ekonomického růstu po připozastavení (téměř všech) ekonomických aktivit.
No ako majiteľ Fiatu, môžem povedať, že táto značka má jeden výrazný problém. Po uvedení akejkoľvek novinky na trh všetko zabije neskutočne vysokou cenou. Viď aktuálne Tipo Cross... ktoré v diesel verzii vyjde cez 23.000 eur a bežne 17.000-18.000 eur, ja som v tom aute sedel a veru to neni hodnota za peniaze, za to mi vyjde X ceed, Opel Grandland, alebo SY Korando, čo sú autá nikede inde, potažmo nová Puma, ktorá je doslova hit v EU, 2008 a spol ani nespomínam....Taktiež neviem či nebudú kanibalizovať na sebe 500x Fiat Tipo Cross a avizované B-SUV... to mi príde už dosť, radšej by mali nahradiť Tipo s úplne novým dizajnom, nie len facelift a urobiť Litback a Combi - veľkosť cca Octavia, Firefly motory a šlo by to... Punto chýba ako soľ, sa divia prečo tak dobre ide Lančka Y, no lebo nie je Punto, keby bolo už je po Lancii.