Srovnávací testy
Dost debilní poznámka, sorry. Na přetížení tohodle auta stačí naložit pět chlapů, aniž by si sebou vzali jakékoliv zavazadlo. Nosnost auta ve výši necelých 25% jeho vlastní hmotnosti beru opravdu za velké selhání konstruktérů
...Pod toyoťáckým označením 2.5 Hybrid Dynamic Force najdeme už zmiňovaný 2,5litrový benzinový motor spojený s jedním elektromotorem na zadní nápravě....
No já jsem na rozdí od pana Kolmana přesvědčený, že ty elektromotory tam jsou dva. Jeden vzadu, druhý vpředu. A taky že ten benzínový motor není spojený se zadním elektromotorem
A ještě poznámka k Mazdě - nosnost pouhých 420 kg u pětimístného auta považuju za dost ostudnou. Divné že autor testu nechal takové fau😜as zcela bez povšimnutí
No já jsem na rozdí od pana Kolmana přesvědčený, že ty elektromotory tam jsou dva. Jeden vzadu, druhý vpředu. A taky že ten benzínový motor není spojený se zadním elektromotorem
A ještě poznámka k Mazdě - nosnost pouhých 420 kg u pětimístného auta považuju za dost ostudnou. Divné že autor testu nechal takové fau😜as zcela bez povšimnutí
Já tu Mazdu měl a moc mě zklamala...Motor+spotřeba super...sedačky katastrofa, palubka designem vysoká, omezený výhled, debilně obestavěný kufr, příšerný jízdní vlastnosti (2WD)....a nakonec i to, že při předjíždění s rodinou to chtělo trojku a klidně i dvojku, mě nakonec štvalo...
Možno rozhodnutie nekúpiť dieslovú Mazdu bolo vaše najlepšie rozhodnutie 😉. Diesel bol asi jednou z najväčších slabín modernej Mazdy.
Je to už dávno (2014) co jsem si projel všechny verze CX-5 a byl jsem velmi mile překvapen jak dobré menší SUV Mazda postavila. Nejpůsobivější byl silnější diesel v automatu, ale má averze k dieselu byla ještě silnější a proto jsem nedlouho na to koupil X5.....ano,....v dieselu.... :-! Kdyby byl tenkrát 2,5 litr benzin u CX-5 k mání, tak jsem jej bral..... :-!
A ja jsem presvedceny, ze jsou tam tri 😊 Dva vedle spalovaku (typicke HSD) a jeden u zadni napravy.
Za mňa určite Mazda CX-5 pretože je podstatne krajšia, vo vnútri o generáciu modernejšia ako RAV 4,lepšie jazdí a v neposlednom rade je aj lacnejšia.Ináč ta grafika a rozlíšenie v Toyote je už dosť retro.PS😜rekvapil ma aký drahý servis má Toyota a hlavne prečo za lacnejší servis dostala Mazda menej bodov.Ale ináč dobrý porovnávací test. :yes:
Prostorově - pro rodinné použití mi příjde Ravka jako prostornější SUV s plnohodnotným kufrem, pravidelných rozměrů, kdežto CX5 je spíše více crossover, jako většina SUV moderního střihu v C segmentu.
Bez ohledu na pohon, Mazdu si nevyberu, Ravka má plnohodnotný interiér a hranatý kufr, kam vše naskládám. Z tohoto hlediska mohu jen zamáčknout slzu, že nemá pořádný diesel... :-! 😒]
Túto Mazdu som mal na 2 týždne. Bolo to veľké rozčarovanie... Bočné vedenie sedačky ma tak tlačili do stehien, že to po pár minútach až bolelo (mám konfekčnú postavu 175cm/74kg). Príliš tvrdý podvozok, podľa mňa zbytočne, aj tak som mal zlý pocit pri svižnejších zatáčkach. Ten automat radil väčšinou hladko (okrem kick-downu, to bolo ako buchnutie obrovským kladivom), ale pri jazde do dlhého mierneho stúpania každých 5 sekúnd podradil, potom hneď zaradil vyšší stupeň o pár sekúnd opäť podradil, takto dookola (pri zapnutom tempomate). Nevedel som sa dočkať, kedy to už konečne vrátim.
Ty převážíš každý den 10 pytlů cementu? Hrozně jsi mne vyděsil a hned jdu auto vrátit 😒] 😒] 😒]
RAV-4 ma mozna o par deci nizsi spotrebu.
CR-V je zase jeste plynulejsi a taky levnejsi.
Kazdopadne spotreba CR-V taky neni spatna. Co ty o ni vis?
Spotreba 7 litru ve meste... Zalezi hodne na jizdnim stylu.
https😐/fdrive.cz/…na-spotrebu-6371
CR-V je zase jeste plynulejsi a taky levnejsi.
Kazdopadne spotreba CR-V taky neni spatna. Co ty o ni vis?
Spotreba 7 litru ve meste... Zalezi hodne na jizdnim stylu.
https😐/fdrive.cz/…na-spotrebu-6371
Skúšal ste niekedy ovládanie "kolečkem" na stredovej konzole? V Mazdách, ktoré ešte mali dotykový display iba počas státia sa dal odblokovať, aby bol dotykový aj za jazdy. Vlastne načo by som to robil? Za 3,5 roka, čo mám auto (Mazda 3) som sa dotkol displaya pár krát. "Kolečkem" to dokážu ovládať za jazdy aj deti (pubertiaci) zo zadného sedadlá, keď sa trochu naklonia.
Uznávam ale, že pre spolujazdca by bol dotykový display OK.
Uznávam ale, že pre spolujazdca by bol dotykový display OK.
jo jsou tři, ten jeden je "motorgenerátor", používá se pro dobíjení(po vyšlápnutí plynu a brždění) a startování, občas se používá pro dobíjení i ten velký k pohonu(B na voliči).
Hledal jsem ale udávají jen dva. Pokud tam jsou tři elektrické agregáty, tak ten generátor logicky nepovažují za motor
https😐/media.toyota.co.uk/wp-content/files_mf/1585741983200127M3RAV4techspecWLTP.pdf
v článku je to už opravené
https😐/media.toyota.co.uk/wp-content/files_mf/1585741983200127M3RAV4techspecWLTP.pdf
v článku je to už opravené
A teď si to srovnej s hybridem Hondy, který žere stejně jako benzín, ale zato je mnohem otravnější.
hybrid se nezastaví prakticky nikdy. Vpodstatě pořád jde energie jedním nebo druhým směrem. Efekt je samozřejmě největší ve městě, ale funguje to všude. Navíc u této generace je jako největší zlepšení proti předchozí uváděno právě chování na dálnici.
Konečně reálné spotřeby v testu! :yes:
Výborné srovnání hybridu s ''nehybridem''.
Reálná spotřeba hybridu o dva-tři? litry níž.
A ano i při 130km/h na dálnici hybrid šetří.
😲
PS Co je to proboha zase za údaje v tabulce o spotřebě Mazdy 0/0/8???
Nešlo by zahrnout do technických údajů převodovku??
Výborné srovnání hybridu s ''nehybridem''.
Reálná spotřeba hybridu o dva-tři? litry níž.
A ano i při 130km/h na dálnici hybrid šetří.
😲
PS Co je to proboha zase za údaje v tabulce o spotřebě Mazdy 0/0/8???
Nešlo by zahrnout do technických údajů převodovku??
Jako nechci dělat Hondě advokáta. Ale včera jsem se schválně podíval, jak jezdí Jazz s e:HEV a bez problémů tam dávali za 4,1 na 100. Samotnému mi nebere hlava, jak je to možné, ale na youtube to je.
Napříkla😜 https😐/www.youtube.com/watch?…
Napříkla😜 https😐/www.youtube.com/watch?…
To je mozne, ale na 100% jsou tam tri. Ten hybridni system od Toyoty je komplet postaveny na spolupraci spalovaku a dvou elektromotoru. Je ale fakt, ze ten mensi z nich se pouziva k pohonu jen u plug-in verzi, takze ho mozna ve specifikacich jako elektromotor neuvadeji. Je tam ale urcite, jinak by to nejelo 😊
Ja mam jediny nick, su to moje inicialy.
Je fakt, ze mne jazdne vlastnosti SUV moc nesedia. Ale CX-5 bola pre mna navyse aj velmi nepohodlna. Len pre doplnenie: predtym som mal Mazdu3 2.0, potom Mondeo 1.5EB, ked som si kupoval sucasne auto, skusal som aj RAV4 hybrid, ale nakoniec som skoncil v Corolle 2.0 hybrid.
Je fakt, ze mne jazdne vlastnosti SUV moc nesedia. Ale CX-5 bola pre mna navyse aj velmi nepohodlna. Len pre doplnenie: predtym som mal Mazdu3 2.0, potom Mondeo 1.5EB, ked som si kupoval sucasne auto, skusal som aj RAV4 hybrid, ale nakoniec som skoncil v Corolle 2.0 hybrid.
Hodně zvláštní na jedno z nejlépe jezdících SUV, ale jestli je to stejný nick jako stopel, který nepozná u auta zhola nic, tak se nedivím 😊
za mna RAVka... aj nosnostou aj kufrom a jpriestrannostou a praktickostou jasna volba... ked SUV tak prakticke a co aj nieco unesie .. navyse mi je vzdy blizsie hranate suv ako nejake zaoblene hrajuce sa na sportove auto... RAVka :yes:
Az v tejto retro cervenej farbe s hnedymi tonmi som si vsimol silny 80tkovy odkaz v zadnej casti RAVky, zatial co jej komiksový predok skrizeny so Satosiho Pokemonom prekvapivo nadvazuje na ten celkovo košatý vizual... je to trochu crazy, ale why not, lepsie ako nuda.
Mazda je z predu dostatocne presvedciva s uz osvedcenymi krivkami, ale zadna partia s malymi svetlami a negativne sa tvariacim nemym vyrazom mi evokuje ozuzlaneho retikulina... to sa ozaj moc nepodarilo.
Su to obe zaujimave auta, na CX5 ma stale prekvapuje ako je konkurencieschopna vo vsetkych disciplinach aj po boku ´´niecoho´´ ako RAV4, co je cerstve zelezo technologickeho giganta akym je Toyota. Vsetka cest Mazde, a to vsetko tym sympatickym starosvetskym sposobom, bodaj by to este vydrzalo chvilu ;-\
PS: konecne je v teste pouzitelne meranie pruzneho zrychlenia... teda aspon s automatom zatial, ale chvalim 😉
Mazda je z predu dostatocne presvedciva s uz osvedcenymi krivkami, ale zadna partia s malymi svetlami a negativne sa tvariacim nemym vyrazom mi evokuje ozuzlaneho retikulina... to sa ozaj moc nepodarilo.
Su to obe zaujimave auta, na CX5 ma stale prekvapuje ako je konkurencieschopna vo vsetkych disciplinach aj po boku ´´niecoho´´ ako RAV4, co je cerstve zelezo technologickeho giganta akym je Toyota. Vsetka cest Mazde, a to vsetko tym sympatickym starosvetskym sposobom, bodaj by to este vydrzalo chvilu ;-\
PS: konecne je v teste pouzitelne meranie pruzneho zrychlenia... teda aspon s automatom zatial, ale chvalim 😉
CX5 som nešoféroval, ale je to Mazda, takže si viem predstaviť, že jazdí pekne :yes😒br />
Niekedy človek neuverí, že niektoré auto môže jazdiť tak dobre, kým neskúsi. Na druhej strane - ak mám auto, s ktorým som spokojný, je riziko skúšať niečo iné, lebo to môže zmeniť pohľad človeka a zapríčiniť jeho nespokojnosť :-!
Rád čítam takéto informácie.
Píše sa o tom často, že problémy sú dávno vyriešené... Čo sa mňa týka som so servisom Mazdy spokojný, doteraz som okrem bežného servisu riešil len opravu blatníka / nárazníka - všetko prebehlo úplne v pohode...
Ale...
Na nejakom servri prispieva v diskusiách jeden pán, ktorý mal s dieslovou Mazdou problém a je dosť znechutený z prístupu (pri článku o Mazde sa vždy negatívne vyjadrí). Možno má na to dôvod, možno preháňa.
Píše sa o tom často, že problémy sú dávno vyriešené... Čo sa mňa týka som so servisom Mazdy spokojný, doteraz som okrem bežného servisu riešil len opravu blatníka / nárazníka - všetko prebehlo úplne v pohode...
Ale...
Na nejakom servri prispieva v diskusiách jeden pán, ktorý mal s dieslovou Mazdou problém a je dosť znechutený z prístupu (pri článku o Mazde sa vždy negatívne vyjadrí). Možno má na to dôvod, možno preháňa.
Niečo na tom bude... Nerád by som sa napríklad zriekol dotykového telefónu 😊
Výhodou ovládania napr Mazdy je, že to človek po nejakom čase dokáže spraviť skoro "naslepo". Príklad - 1x stlačiť, 2 "zárezy/cvaknutia" vpravo, stlačiť... Ale to už človek potrebuje dosť cviku 😉.
Pravdou je, že dotykový display + ovládanie "kolečkem" by bolo ideálne. Človek si potom môže vybrať.
Na druhej strane... V čase keď som vyberal auto bolo ovládanie multimediálneho systému asi poslednou vecou, ktorú som riešil. V starom aute som mal klasické neoriginálne rádio, takže u nového som na to nemal nejaké extra požiadavky. Na aute sú aj podstatnejšie iné veci 😄.
Výhodou ovládania napr Mazdy je, že to človek po nejakom čase dokáže spraviť skoro "naslepo". Príklad - 1x stlačiť, 2 "zárezy/cvaknutia" vpravo, stlačiť... Ale to už človek potrebuje dosť cviku 😉.
Pravdou je, že dotykový display + ovládanie "kolečkem" by bolo ideálne. Človek si potom môže vybrať.
Na druhej strane... V čase keď som vyberal auto bolo ovládanie multimediálneho systému asi poslednou vecou, ktorú som riešil. V starom aute som mal klasické neoriginálne rádio, takže u nového som na to nemal nejaké extra požiadavky. Na aute sú aj podstatnejšie iné veci 😄.
CX-5 se ale opravdu řídí velmi dobře, jediné co mi vadí jsou malé otvory pro odložení PET láhve
Byl ano byl, už dávno není, mám ve firmě 3 x M6a CX5 a zcela bez závady.
Navíc Mazda má férovou reklamační a kulanční strategii.
Navíc Mazda má férovou reklamační a kulanční strategii.
Já jsem ve své CX5 5 chlapů vezl a nic se nestalo 😄
pravda mám diesel, ten asi uveze víc než benzín.
Omluva se přijímá.
pravda mám diesel, ten asi uveze víc než benzín.
Omluva se přijímá.
tu několikrát psal, že cx-5 vlastním. Auto je to dle mě dost dobré, nebyl s ním až ná pár drobností nikdy problém... ale jedna věc mi na něm vadí, a to, že i přes dobrý podvozek, dokáže na těch 19 kách přes větší nerovnost brutálně bouchnout.
Ovladani přimo v mazdě sice neznam, ale tenhle zpusob ovladani samozřejmě znam takže si to dokaži představit a považuji ho za nejmeně intuitivni a hlavně nejpomalejši. Veškere ovladani odvadi pozornost, vždy je potřeba někde upřit pozornost na to co dělaš. A prostě typ ovladani, ktere použiva mazda považuji za to nejmeně vhodne. Dotykovy displej je prostě a jednoduše obdoba ovladani dnešnich mobilu či tabletu a tenhle zpusob je prostě přimějši a rychlejši.
Dnes označujeme slovom športový aj také autá, ktoré majú od toho veľmi ďaleko. Pred pár rokmi bolo športové auto nejaké 2 dverové kupé, prípadne verzia klasického auta ako Golf GTI, BMW M...
To mi príde podobné, ako keď idem bicyklovať a stretnem pána s veľkým bruchom, obtiahnutým dresom a novým drahým bicyklom :-!.
To mi príde podobné, ako keď idem bicyklovať a stretnem pána s veľkým bruchom, obtiahnutým dresom a novým drahým bicyklom :-!.
Na druhej strane Jazz je malé auto a aj s čisto benzínovým motorom nebude jeho spotreba obrovská. Bez problému by mohol jazdiť za 5 litrov.
Ano, napr. môj syn chápal, že je to kvôli bezpečnosti, aby to neodvádzalo pozornosť vodiča, ale nadával, že prečo to nemôže on ako spolujazdec dotykovo ovládať...
copak o to, základní ovládání infotainmentu je tomu kolečku uzpůsobené, takže to není takový porod. Ale po připojení telefonu teprve nastává komedie. Ani Apple ani Google při vývoji Carplay / Android Auto s nějakým ovládáním kolečkem vůbec nepočítali, takže výsledkem je škrábání levou rukou za pravým uchem
Servis bude asi ovlivněn tím, že RAVka má interval 15 tisíc km a CX-5 20 tisíc km. Taky se zdá, že RAVka mění svíčky při 90 tisících (u Doláka ČB za 3 300 Kč), kdežto CX-5 až po 120 tisících km. Samozřejmě cena oleje při výměně u RAVky 4,5 litru za 2 507 Kč (cena opět Dolák ČB) je poněkud vysoká.
Když už bych měl strpět krabici tak z těhle dvou bez vahani CX-5 jen škoda, že k tehle motorizaci nelze manualni převodovku. Co se mi však u nejen CX-5, ale obecně u mazdy nelibi tak to je ovladani infotainmentu. Nechapu proč si mazda usmyslela, že řidiči zakaže dotyky na obrazovce a misto něj tam da horši řešeni v podobě nějakeho kolečka na středove konzoli a s nim meně intuitivni ovladani za pomoci přeskakovani po chlivečcich.
Kdepak, už takhle jsem udělal ústupek, že mam jedno auto na benzín a to čistě jen z pohledu spolehlivosti 😁 Ale asi to jinak do budoucna nedopadne 😁
Oba dva vepředu jsou motorgenerátory MG1 a MG2. Ten vzadu nevím, zda se používá také k rekuperaci nebo ne.
Zajímavé, já tedy cx5 nejezdil, ale píši se jízdních vlastnostech tohoto auta spíše jen pozitiva, tak je to zvláštní.
za mna RAVka... aj nosnostou aj kufrom a jpriestrannostou a praktickostou jasna volba... ked SUV tak prakticke a co aj nieco unesie .. navyse mi je vzdy blizsie hranate suv ako nejake zaoblene hrajuce sa na sportove auto... RAVka :yes:
Nicméně celá tato diskuze je zcela zbytečná, protože zdejším článkům nelze věřit ani že je nos mezi očima. Stačí se podívat na stránky Mazdy a u AWD a 2.5 Sky G-194 je uvedeno pohotovostní 1615-1644 (podle výbavy) včetně 75 kg řidiče, nejvyšší 2140 kg. Takže mi vychází užitečné zatížení 571-600 kg. A to je už akceptovatelné a na úrovni té RAV-4.