Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Srovnávací testy

Zpět na článek

TEST Mazda CX-5 vs. Toyota RAV4 – Od každého trochu, prosím

61 komentářů

Othello
...Pod toyoťáckým označením 2.5 Hybrid Dynamic Force najdeme už zmiňovaný 2,5litrový benzinový motor spojený s jedním elektromotorem na zadní nápravě....

No já jsem na rozdí od pana Kolmana přesvědčený, že ty elektromotory tam jsou dva. Jeden vzadu, druhý vpředu. A taky že ten benzínový motor není spojený se zadním elektromotorem


A ještě poznámka k Mazdě - nosnost pouhých 420 kg u pětimístného auta považuju za dost ostudnou. Divné že autor testu nechal takové faux-pas zcela bez povšimnutí
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ty převážíš každý den 10 pytlů cementu? Hrozně jsi mne vyděsil a hned jdu auto vrátit :-[] :-[] :-[]
Othello
Dost debilní poznámka, sorry. Na přetížení tohodle auta stačí naložit pět chlapů, aniž by si sebou vzali jakékoliv zavazadlo. Nosnost auta ve výši necelých 25% jeho vlastní hmotnosti beru opravdu za velké selhání konstruktérů
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Já jsem ve své CX5 5 chlapů vezl a nic se nestalo :-)
pravda mám diesel, ten asi uveze víc než benzín.
Omluva se přijímá.
Avatar - Ham.
Ham.
Přece nejde o to, jestli převáží každý den 10 pytlů cementu nebo jednou za rok. I když bude celý rok jezdit jen s řidičem a jednou za rok bude chtít vyrazit s rodinou na dovolenou, tak je 420 kg prostě na středně velké SUV málo a silně to omezuje universálnost použití takového auta. Malé Clio má 500-550 kg podle výbavy/motorizace.

Nicméně celá tato diskuze je zcela zbytečná, protože zdejším článkům nelze věřit ani že je nos mezi očima. Stačí se podívat na stránky Mazdy a u AWD a 2.5 Sky G-194 je uvedeno pohotovostní 1615-1644 (podle výbavy) včetně 75 kg řidiče, nejvyšší 2140 kg. Takže mi vychází užitečné zatížení 571-600 kg. A to je už akceptovatelné a na úrovni té RAV-4.
Othello
OK takže opravuji, konstruktéři to mají správně, selhalo auto.cz
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
A ja jsem presvedceny, ze jsou tam tri :) Dva vedle spalovaku (typicke HSD) a jeden u zadni napravy.
Othello
Hledal jsem ale udávají jen dva. Pokud tam jsou tři elektrické agregáty, tak ten generátor logicky nepovažují za motor

https://media.toyota.co.uk/wp-content/files_mf/1585741983200127M3RAV4techspecWLTP.pdf

v článku je to už opravené
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
To je mozne, ale na 100% jsou tam tri. Ten hybridni system od Toyoty je komplet postaveny na spolupraci spalovaku a dvou elektromotoru. Je ale fakt, ze ten mensi z nich se pouziva k pohonu jen u plug-in verzi, takze ho mozna ve specifikacich jako elektromotor neuvadeji. Je tam ale urcite, jinak by to nejelo :)
Othello
souhlas
Arggon
jo jsou tři, ten jeden je "motorgenerátor", používá se pro dobíjení(po vyšlápnutí plynu a brždění) a startování, občas se používá pro dobíjení i ten velký k pohonu(B na voliči).
Avatar - Anonym
Anonym
Oba dva vepředu jsou motorgenerátory MG1 a MG2. Ten vzadu nevím, zda se používá také k rekuperaci nebo ne.
Avatar - Mikesus
Mikesus
I ten vzadu rekuperuje
Avatar - žlababa
žlababa
"B" na voliči už u této generace není - zákazníci to prý stejně nepoužívali.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Ono taky v podstate nebylo proc. Ja to pouzil za mnoho let jen asi petkrat, vzdy v Alpach nebo podobnych horach.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Bez ohledu na pohon, Mazdu si nevyberu, Ravka má plnohodnotný interiér a hranatý kufr, kam vše naskládám. Z tohoto hlediska mohu jen zamáčknout slzu, že nemá pořádný diesel... :-! :-[]
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Vzdyt uz it ty touzis po hybridu, jen si to jeste nechces priznat :*) :-[]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Kdepak, už takhle jsem udělal ústupek, že mam jedno auto na benzín a to čistě jen z pohledu spolehlivosti :D Ale asi to jinak do budoucna nedopadne :D
TobeConti
V com ti pride interier plnohodnotny oproti Mazde?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Prostorově - pro rodinné použití mi příjde Ravka jako prostornější SUV s plnohodnotným kufrem, pravidelných rozměrů, kdežto CX5 je spíše více crossover, jako většina SUV moderního střihu v C segmentu.
Avatar - hugino
hugino
Za mňa určite Mazda CX-5 pretože je podstatne krajšia, vo vnútri o generáciu modernejšia ako RAV 4,lepšie jazdí a v neposlednom rade je aj lacnejšia.Ináč ta grafika a rozlíšenie v Toyote je už dosť retro.PS:Prekvapil ma aký drahý servis má Toyota a hlavne prečo za lacnejší servis dostala Mazda menej bodov.Ale ináč dobrý porovnávací test. :yes:
Xylo
Servis bude asi ovlivněn tím, že RAVka má interval 15 tisíc km a CX-5 20 tisíc km. Taky se zdá, že RAVka mění svíčky při 90 tisících (u Doláka ČB za 3 300 Kč), kdežto CX-5 až po 120 tisících km. Samozřejmě cena oleje při výměně u RAVky 4,5 litru za 2 507 Kč (cena opět Dolák ČB) je poněkud vysoká.
Moik
Já tu Mazdu měl a moc mě zklamala...Motor+spotřeba super...sedačky katastrofa, palubka designem vysoká, omezený výhled, debilně obestavěný kufr, příšerný jízdní vlastnosti (2WD)....a nakonec i to, že při předjíždění s rodinou to chtělo trojku a klidně i dvojku, mě nakonec štvalo...
db
Túto Mazdu som mal na 2 týždne. Bolo to veľké rozčarovanie... Bočné vedenie sedačky ma tak tlačili do stehien, že to po pár minútach až bolelo (mám konfekčnú postavu 175cm/74kg). Príliš tvrdý podvozok, podľa mňa zbytočne, aj tak som mal zlý pocit pri svižnejších zatáčkach. Ten automat radil väčšinou hladko (okrem kick-downu, to bolo ako buchnutie obrovským kladivom), ale pri jazde do dlhého mierneho stúpania každých 5 sekúnd podradil, potom hneď zaradil vyšší stupeň o pár sekúnd opäť podradil, takto dookola (pri zapnutom tempomate). Nevedel som sa dočkať, kedy to už konečne vrátim.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Zvláštní zkušenost, velmi zvláštní.
stopel
To verim. Pre vas, sudruhov s jedinym spravnym nazorom, to musi byt tazke akceptovat.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Co to blemcáš, sople? Co ty ve svých 15 letech víš o soudruzích?
Avatar - Mikesus
Mikesus
To trochu prehanis. Vzdyt on ti nijak nerozporoval tvůj dojem.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
vždyť to vypadá že si to vymyslel ... stopel jeden vysmrkaný
Avatar - Ozzman
Ozzman
Hodně zvláštní na jedno z nejlépe jezdících SUV, ale jestli je to stejný nick jako stopel, který nepozná u auta zhola nic, tak se nedivím :)
db
Ja mam jediny nick, su to moje inicialy.
Je fakt, ze mne jazdne vlastnosti SUV moc nesedia. Ale CX-5 bola pre mna navyse aj velmi nepohodlna. Len pre doplnenie: predtym som mal Mazdu3 2.0, potom Mondeo 1.5EB, ked som si kupoval sucasne auto, skusal som aj RAV4 hybrid, ale nakoniec som skoncil v Corolle 2.0 hybrid.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Zajímavé, já tedy cx5 nejezdil, ale píši se jízdních vlastnostech tohoto auta spíše jen pozitiva, tak je to zvláštní.
Avatar - _Karel_
_Karel_
Asi tak.
CX-5 má slabá místa, ale zrovna podvozek je uznávaný jako jeden z nejlepších.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
kecají já jsem o dost větší a nic mne netlačí ale možná jezdili starším ročníkem nevím?
Avatar - miromen
miromen
Když už bych měl strpět krabici tak z těhle dvou bez vahani CX-5 jen škoda, že k tehle motorizaci nelze manualni převodovku. Co se mi však u nejen CX-5, ale obecně u mazdy nelibi tak to je ovladani infotainmentu. Nechapu proč si mazda usmyslela, že řidiči zakaže dotyky na obrazovce a misto něj tam da horši řešeni v podobě nějakeho kolečka na středove konzoli a s nim meně intuitivni ovladani za pomoci přeskakovani po chlivečcich.
Avatar - žlababa
žlababa
copak o to, základní ovládání infotainmentu je tomu kolečku uzpůsobené, takže to není takový porod. Ale po připojení telefonu teprve nastává komedie. Ani Apple ani Google při vývoji Carplay / Android Auto s nějakým ovládáním kolečkem vůbec nepočítali, takže výsledkem je škrábání levou rukou za pravým uchem
db
Ano, napr. môj syn chápal, že je to kvôli bezpečnosti, aby to neodvádzalo pozornosť vodiča, ale nadával, že prečo to nemôže on ako spolujazdec dotykovo ovládať...
Avatar - palix
palix
Skúšal ste niekedy ovládanie "kolečkem" na stredovej konzole? V Mazdách, ktoré ešte mali dotykový display iba počas státia sa dal odblokovať, aby bol dotykový aj za jazdy. Vlastne načo by som to robil? Za 3,5 roka, čo mám auto (Mazda 3) som sa dotkol displaya pár krát. "Kolečkem" to dokážu ovládať za jazdy aj deti (pubertiaci) zo zadného sedadlá, keď sa trochu naklonia.

Uznávam ale, že pre spolujazdca by bol dotykový display OK.
Avatar - miromen
miromen
Ovladani přimo v mazdě sice neznam, ale tenhle zpusob ovladani samozřejmě znam takže si to dokaži představit a považuji ho za nejmeně intuitivni a hlavně nejpomalejši. Veškere ovladani odvadi pozornost, vždy je potřeba někde upřit pozornost na to co dělaš. A prostě typ ovladani, ktere použiva mazda považuji za to nejmeně vhodne. Dotykovy displej je prostě a jednoduše obdoba ovladani dnešnich mobilu či tabletu a tenhle zpusob je prostě přimějši a rychlejši.
Avatar - palix
palix
Niečo na tom bude... Nerád by som sa napríklad zriekol dotykového telefónu :)
Výhodou ovládania napr Mazdy je, že to človek po nejakom čase dokáže spraviť skoro "naslepo". Príklad - 1x stlačiť, 2 "zárezy/cvaknutia" vpravo, stlačiť... Ale to už človek potrebuje dosť cviku ;-).
Pravdou je, že dotykový display + ovládanie "kolečkem" by bolo ideálne. Človek si potom môže vybrať.
Na druhej strane... V čase keď som vyberal auto bolo ovládanie multimediálneho systému asi poslednou vecou, ktorú som riešil. V starom aute som mal klasické neoriginálne rádio, takže u nového som na to nemal nejaké extra požiadavky. Na aute sú aj podstatnejšie iné veci :-).
DonVito
Konečně reálné spotřeby v testu! :yes:

Výborné srovnání hybridu s ''nehybridem''.

Reálná spotřeba hybridu o dva-tři? litry níž.

A ano i při 130km/h na dálnici hybrid šetří.
:-O

PS Co je to proboha zase za údaje v tabulce o spotřebě Mazdy 0/0/8???
Nešlo by zahrnout do technických údajů převodovku??
Avatar - Anonym
Anonym
Pochopitelně. Vždy to tak u Toyoťáckých hybridů bylo. Tedy u HEV i PHEV.
Avatar - žlababa
žlababa
hybrid se nezastaví prakticky nikdy. Vpodstatě pořád jde energie jedním nebo druhým směrem. Efekt je samozřejmě největší ve městě, ale funguje to všude. Navíc u této generace je jako největší zlepšení proti předchozí uváděno právě chování na dálnici.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
A teď si to srovnej s hybridem Hondy, který žere stejně jako benzín, ale zato je mnohem otravnější.
Avatar - Anonym
Anonym
Jako nechci dělat Hondě advokáta. Ale včera jsem se schválně podíval, jak jezdí Jazz s e:HEV a bez problémů tam dávali za 4,1 na 100. Samotnému mi nebere hlava, jak je to možné, ale na youtube to je.
Například: https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tak během toho videa to průměrně bylo zhruba 5.4. Já spíš narážel na test CR-V.
DonVito
RAV-4 ma mozna o par deci nizsi spotrebu.

CR-V je zase jeste plynulejsi a taky levnejsi.

Kazdopadne spotreba CR-V taky neni spatna. Co ty o ni vis?
Spotreba 7 litru ve meste... Zalezi hodne na jizdnim stylu.

https://fdrive.cz/…na-spotrebu-6371
Avatar - palix
palix
Na druhej strane Jazz je malé auto a aj s čisto benzínovým motorom nebude jeho spotreba obrovská. Bez problému by mohol jazdiť za 5 litrov.
Avatar - pradeda777
pradeda777
Je to už dávno (2014) co jsem si projel všechny verze CX-5 a byl jsem velmi mile překvapen jak dobré menší SUV Mazda postavila. Nejpůsobivější byl silnější diesel v automatu, ale má averze k dieselu byla ještě silnější a proto jsem nedlouho na to koupil X5.....ano,....v dieselu.... :-! Kdyby byl tenkrát 2,5 litr benzin u CX-5 k mání, tak jsem jej bral..... :-!
Avatar - palix
palix
Možno rozhodnutie nekúpiť dieslovú Mazdu bolo vaše najlepšie rozhodnutie ;-). Diesel bol asi jednou z najväčších slabín modernej Mazdy.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Byl ano byl, už dávno není, mám ve firmě 3 x M6a CX5 a zcela bez závady.
Navíc Mazda má férovou reklamační a kulanční strategii.
Avatar - palix
palix
Rád čítam takéto informácie.
Píše sa o tom často, že problémy sú dávno vyriešené... Čo sa mňa týka som so servisom Mazdy spokojný, doteraz som okrem bežného servisu riešil len opravu blatníka / nárazníka - všetko prebehlo úplne v pohode...
Ale...
Na nejakom servri prispieva v diskusiách jeden pán, ktorý mal s dieslovou Mazdou problém a je dosť znechutený z prístupu (pri článku o Mazde sa vždy negatívne vyjadrí). Možno má na to dôvod, možno preháňa.
Avatar - lamal
lamal
Az v tejto retro cervenej farbe s hnedymi tonmi som si vsimol silny 80tkovy odkaz v zadnej casti RAVky, zatial co jej komiksový predok skrizeny so Satosiho Pokemonom prekvapivo nadvazuje na ten celkovo košatý vizual... je to trochu crazy, ale why not, lepsie ako nuda.
Mazda je z predu dostatocne presvedciva s uz osvedcenymi krivkami, ale zadna partia s malymi svetlami a negativne sa tvariacim nemym vyrazom mi evokuje ozuzlaneho retikulina... to sa ozaj moc nepodarilo.

Su to obe zaujimave auta, na CX5 ma stale prekvapuje ako je konkurencieschopna vo vsetkych disciplinach aj po boku ´´niecoho´´ ako RAV4, co je cerstve zelezo technologickeho giganta akym je Toyota. Vsetka cest Mazde, a to vsetko tym sympatickym starosvetskym sposobom, bodaj by to este vydrzalo chvilu ;-\

PS: konecne je v teste pouzitelne meranie pruzneho zrychlenia... teda aspon s automatom zatial, ale chvalim ;-)
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ještě to vydrží a Mazda přidá 6- válec i v dieselu, už si na něj brousím zuby.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
za mna RAVka... aj nosnostou aj kufrom a jpriestrannostou a praktickostou jasna volba... ked SUV tak prakticke a co aj nieco unesie .. navyse mi je vzdy blizsie hranate suv ako nejake zaoblene hrajuce sa na sportove auto... RAVka :yes:
Avatar - palix
palix
Dnes označujeme slovom športový aj také autá, ktoré majú od toho veľmi ďaleko. Pred pár rokmi bolo športové auto nejaké 2 dverové kupé, prípadne verzia klasického auta ako Golf GTI, BMW M...
To mi príde podobné, ako keď idem bicyklovať a stretnem pána s veľkým bruchom, obtiahnutým dresom a novým drahým bicyklom :-!.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
CX-5 se ale opravdu řídí velmi dobře, jediné co mi vadí jsou malé otvory pro odložení PET láhve
Avatar - palix
palix
CX5 som nešoféroval, ale je to Mazda, takže si viem predstaviť, že jazdí pekne :yes:
Niekedy človek neuverí, že niektoré auto môže jazdiť tak dobre, kým neskúsi. Na druhej strane - ak mám auto, s ktorým som spokojný, je riziko skúšať niečo iné, lebo to môže zmeniť pohľad človeka a zapríčiniť jeho nespokojnosť :-!
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
za mna RAVka... aj nosnostou aj kufrom a jpriestrannostou a praktickostou jasna volba... ked SUV tak prakticke a co aj nieco unesie .. navyse mi je vzdy blizsie hranate suv ako nejake zaoblene hrajuce sa na sportove auto... RAVka :yes:
Alfonz666
tu několikrát psal, že cx-5 vlastním. Auto je to dle mě dost dobré, nebyl s ním až ná pár drobností nikdy problém... ale jedna věc mi na něm vadí, a to, že i přes dobrý podvozek, dokáže na těch 19 kách přes větší nerovnost brutálně bouchnout.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Mně nic nebouchá ale mám diesel, možná benzín víc poskakuje.