Wau. 0-100 za 3,5s a 260km/h jsem fakt necekal. :yes:
No 430kW a 740Nm je brutalni. :-)
Nova doba, elektricky crossover Kia bude rychlejsi nez skoro vsechny BMW...
PS V dobe tankovani 18 minut skutecne nevidim problem. Az se dal jeste rozsiri infrastruktura (a nabijecky na kterych bude tech 18 minut realizovatelnych), tak nechapu, proc bych si mel kupovat spalovak.
Presne to mi napadlo. Cena bude kľúčová. Všetko to o kvalite, dizajne a prémiovej technike platí aj pre Stinger. Špičkové auto, jediné v mainstreame s prémiovou technikou (V6, 370k, RWD...), človek by povedal, že pôjde ako teplý chlieb. Ale za cenu blízku prémii to reálne nikto nekupuje a idú rovno do tej prémie. Lebo image.
P.S. len s tou Teslou ako prémiou rozhodne nesúhlasím, tam nie je prémiové nič.
Kia nie je hierarchicky nad Hyundaiom. Lisia sa dizajnom, snazia sa oslovovat trosku odlisne skupiny (Kia ma mierit na mladsie publikum so svojim sportovejsie strihnutym dizajnom).
Kia Ti práve dokazuje, že na Tesle nie je prémiové nič, takmer 600k delo dokáže vyrobiť aj zaznávaný Kórejec. A kvalitatívne tá Kia predbieha Teslu už dávno.
...začíná být vidět i ( ale nejen) na ceně elektřiny, za 5 měsíců cena SILOVÉ elektřiny stoupla o "hezkých" 14 EUR/ MWh a stále má vzestupnou tendenci. Do konce roku 2021 skončí navíc v Reichu další jaderné zdroje a i pár uhelných, takže cena bude i nadále šplhat nahoru. Je na dohled doba, kdy cena nabíjení elektroaut překoná čerpání PHM a cena za ujetý km se bude otáčet k fosilům. Už nyní je to +- stejné a to většinu ceny fosilů činí daně, jak to bude u elektřiny, u které je zatím pouze daň z elektřiny 28,30 Kč/ MWh? Stát výpadek daní za uhlikové paliva bude muset nahradit. Takže , levně si s e.autem nezajezdíme, navíc...pořizovací cena je skoro dvojnásobek toho co u klasiky....
že jakmile se do EV dají i mainstreamové automobilky, bube mít vizionář velký problém, protože padne argument ceny tesly srovnávající se s prémií. Tahle kia je mnohem žádoucnější, designem vnitřku, vnějšku, než podobně koncipovaný model X a jsem přesvědčen o tom, že bude díky faktu, že kia je klasickou automobilkou, také mnohem lépe smontován, prostě za své peníze dostane kupec odpovídající hodnotu. A nebudeme číst podobné story po padesáti tisících, jako např. zde. https://www.autojournal.cz/…-vyvedlo-z-miry/?…
To si optimista že základ za 30t. Toľko stoja najmenšie kompaktné EV ako je Peugeot 208.
A ten 430 kW model bude určite dramaticky drahší ako základ. Nad 60t s istotou, možno aj 70.
Presne tak, spaľovací motor je len jednou časťou auta, ten sa môže nahradiť jednoduchčím elektromotorom, ale zostáva tu všetko ostatné, komplet podvozok, vnútorné ovládanie a hlavne elektronika, čo je sakra zložité aj bez motora. To nie je na 3D tlačiarni vytlačiť. :-[] No a napokon to všetko odladiť, aby to fungovalo (že VW), dobre jazdilo, bolo kvalitne zostavené a spoľahlivé (a nehorelo z ničoho nič ako Tesly).
Takže naivným vyhláseniam, ako po príchode EV trh zaplaví kopec no name výrobcov sa len smejem.
Tak bola by chyba keby takmer 600 koní nemalo slušnú akceleráciu.
Len keď Kia zverejní cenu za ten "superšport", tak na to budeš pozerať rovnako ako na ten superšport. Len v katalógu. ;-)
Konecne celkom pekne auto. Interier sa mi paci. Parametre dobre. Som prekvapeny. Otazka bude cena, ale pri tomto by som nad EV autom uz uvazoval. Navyse je to KIA. Si za posledne roky u mna ziskala velky respekt. Stavaju dobre auta. Pamatam si este Shumu. Jedine co ma mrzi, ze sa Optima a Stinger predavaju tak slabo... Ale toto by im mohlo priniest uspech. Auto ma potencial nalomit mnoho kupujucich na kupu EV auta.
Spotreba (efektivita) je len jeden aspekt auta, popri mnohých iných, v zásade podstatnejších. Spotreba sa ostatne riešila aj pri spaľovákoch, ale nebola to v zásade téma, ktorá by človek odradila od značky, resp. primäla k značke, tam rozhodujú úplne iné veci. Až keď mám konkrétnu predstavu o aute (značke či modeli), môžem (aj to len možno) riešiť spotrebu.
Jako nutno uznat, že v elektromobilitě je momentálně H/K na špičce. Skoro to vypadá, že revolucionářsky naladěný koncern bude mít celkem problém, protože jeho elektromobily, kromě Taycanu, působí jako o generaci starší a stačí tak možná na zkostnatělý Nissan.
Presne tak. Prémia je z veľkej časti kupovaná pre image značky. Techniku a motory tu riešime my, malé percento petrolheadov, ale masy kupujú 1er s trojvalcami a E-Klasse a spol. so štvorvalcovými dízlami a je im to jedno, aký to má výkon a krútiak, skrátka motor je pre väčšinu nepodstatný, dôležitý je hlavne image a tiež dizajn.
Takisto to bude aj pri elektrách, možno ešte viac, pretože elektromotor/baterky sú ešte oveľa jednoduchšie ako spaľovák a to už nebude zaujímať absolútne nikoho, dôležitý zostane image, dizajn a elektronické fičúrky.
Může být, ale jakkoliv je EV výrazně jednodušší výrobek než auto s ICE, přece jen je to automobil, velmi komplexní výrobek čítající tisíce dílů. Stavba aut není, a tesla to pěkně demonstruje, nic jednoduchého, co se dá zvládnout na úrovni během pár let.
Od stavu, vyrobit použitelné EV (a ani tam z hlediska univerzality stále nejsme) k obecné elektromobilitě je cesta daleká a jakkoliv se tu někteří těšíte už nějaký ten rok, bude pro vás budoucnost v tomto ohledu velké zklamání. ;-)
Ano, prémie bude mít s příchodem EV problém, čím obhájit prémiovost. Léta piplané pohonné řetězce už budou mimo a elektroniku na úrovni dnes umí každé čínské auto. O to víc nebude platit, že by si místo kia, bude-li to lepší výrobek, koupil někdo teslu, protože na ní v tomto smyslu premiového není nic.
Vyrobit "něco" se 400 kW elektrického výkonu není složité. Umění je dokázat to s efektivitou a nízkou spotřebou energie, což se zatím mimo Teslu nějak nedaří.
Tesla ja kazdopadne nejpremiovejsi, co se tyce pohonu, srovnatelna zatim jen s Taycanem (a E-tron GT).
Tesla ma bezkonkurencni infotainment, asistenty, vlastni nabijeci sit.
Co vsechno je premie?
A co je lepsi vyrobek? :D
Pro nekoho je premiovost toto:
https://youtu.be/j8EGuqa4Sdo
Teď jsem si přečetl, že Enyaq dostane 170kW nabíjení, což je celkem slušné, ale je otázka, jak často to bude dosažitelné. Na fdrive hlásí i velmi slušnou spotřebu, ale třeba idnes ji na dálnici zas tak skvělou neměl.
Osobně si myslím, že za deset let už bude elektromobilita naprostou samozřejmostí, spíše se bude řešit, jak ekologicky zpracovat vozy se spalovacím motorem. Předpokládám, že novinkou/trendem bude využívání aut s autonomním řízením a robotaxi, alespoň ve velkoměstech (Tokio, ŠangHaj, Soul, New York, Londýn ...).
Trochu by som krotil ten cenový optimizmus. Kia je v hierarchicky vyššie ako Hyundai, teda aj cena EV6 bude vyššia ako Ioniqu. A hlavne to obrovské rozpätie výkonu sa musí premietnuť aj do cenového rozpätia. Takže možno bude základ so 170k za 42t, ale skoro 600k štvorkolka bude niekde úplne inde.
nemyslim si to.
premie se kupuje proto, ze to je premie
a tak to zustane dal.
premii kupuje u nas dejme tomu 10% lidi a ti se porad budou chtit necim lisit proti mejnstryymu.
Nemůžu, nemáš mentální kapacitu k pochopení. Už to tu bylo vyvráceno mnohokrát a stejně si pořád opakujete ty své blitky, jeden jak druhý. Škoda další snahy.
Určite, pohonná sústava je mechanicky jednoduchšia, jak výrobne, tak na údržbu, ale v autách sa postupne objavujú nové systémy, ktoré tam donedávna neboli - stále komplexnejší infoteinment a elektronika celkovo, tepelné čerpadlo, rekuperácia. Zostáva riadenie, podvozok, brzdy a kopa ďalších vecí. Často čítam proroctvá, ako budú hromadne krachovať autoservisy, ale to sa nestane, len si budú musieť rozšíriť portfolio odbornosti o elektrické pohony.
Presne to si tiež myslím. Ak bude základ so 125 kW a menšou baterkou za 30-35 tisíc €, tak špičkový model môže stáť pokojne 50-60 tisíc. A to už sú prémiové vody, kde mainstream sebelepším autom zabodovať nemusí.
Prémia má podľa mňa čoraz väčší problém. Najprv mainstream zapracoval na výbave a dizajne a teraz prichádzajú preteky o zaujímavý elektromobil. Nové autá prémiových značiek budú mať stále väčší problém zaujať a skôr sa zotrvačnosťou spoliehajú na svoj imidž. Lenže o všetko nakoniec rozhodne cena. Keď totiž Kia EV6 zverejní koľko si za toto pýta, mnohí si radšej zvolia prémiu, napríklad Teslu.
Presne tak, Kia bude rýchlejšia ako skoro všetky BMW. A ešte za nižšiu cenu a nižšie náklady. Ioniq 5 bude od 41900, samozrejme to je iba základ, ale za cca 65000 by mal byť strop.
a jsi si vedom toho, ze na cene elektriny do znacne miry zavisi i cena benzinu a nafty?
tou dvojnasobnou cenou si teda nejsem moc jistej, ikdybych odhledu od elektrickych aut ktera mam, a kde je cena velice srovnatelna s podobnym autem se spalovacim motorem, tak cena v nizsich vodach je jiz take dosti blizko u sebe, EV6 ci Ioniq5 maji mit conovky od 40 do 60 tisic eur, konkurenci jim budou stredni SUV tedy treba Kodiaq, a pri podobne vybave tam tedy bude rozdil cca 1-2 tisice eur (podobne vybaveny Kodiaq dnes stoji cca 39 tisic eur), coz je zanedbatelna suma u aut cenove kategorie okolo 40 tisic eur a vyse ;-) a to ze Kodiaq zacina na cca 30 tisicich je vesmes ireleventni, takovych se proda minimum a vybavou jsou to tezke holoty
nekde snad pisu ze cena lidi nezajima? jenze cena techto aut jiz bude velice blizko cene ICE, Ionik5 ma startovat na cene cca 40 tisic eur, a da se predpokladat ze EV6 na tom bude cenove podobne
tak jako rozdil ceny mezi Kodiaq a Enyaq jiz neni nijak zavratnej, radove desitky tisic korun, tak nebude velkeho rozdilu ani u techto modelu
takze priste si precti poradna na co reagujes a pak reaguj, a neprekrucuj cizi slova nejakym tvym vykladem jak to asi autor myslel, ne myslel to uplne jinak :-!
Prechod na EV nas bude ako kontinent zrejme dost ekonomicky boliet. Ak bude tlaceny legislativou a terminami a nie prirodzenym prechodom. Ale ak sa to zvladne tak mozno uz nase deti by mohli zit v obdobi rozmachu:D
Ja stale "odsudzujem", pretoze pre moje pouzitie to este nieje, ale ak sa situacia zmeni tak nemam problem mat aj jedno elektricke auto. Ja sa EV aut bojim hlavne toho co to bude znamenat pre europu v ramci ekonomiky. Ale s tymto autom by som problem nemal podla dizajnu a parametrov. A Kii verim. Ale preco si vsetci myslia, ze cena bateriek klesne na polovicu, ked budeme predavat vela EV aut. Popravde bateriek je limitovne mnozstvo. Vela zdrojov drzia cinske spolocnosti. A baterky vyuzivame v enormnych mnozstvach neustale, len nie v autach. Nevidim dovod preco by mala klesnut tak rapidne. Plus materialy pre vyrobu bateriek su tiez limitovane.
dostupna top verzia Enyaqu ( cize bez 4x4 ) s vysokou vybavou stoji cca 60k. podla mna
si este nizku sumu uviedol ... top 430kW verzia bude stat ( moj odhad ) okolo 90 - 100 k
To netvrdím, ale zákazníci mainstreamových značiek sú na vysokú cenu citliví. Tam nikto nemávne rukou, keď príplatky dvihnú cenu o 10-tis eur. Inak by asi nebol sviatok stretnúť na ceste Stinger.
Nie je to celkom takto. Hyundai Kiu vlastni a jej inu poziciu dokazuje aj to, ze Kia nema napr. dovolenu vlastnu sportovu diviziu ako ma Hyundai so svojim N.
Spomínam si na nejaké ich vyjadrenia že tak vnímajú pozíciu Kie a Hyundai. A dokladá to ako spracovanie jednotlivých modelov (interiéry Kie sú hodnotnejšie spracované), tak aj ich portfólio, viď napr. Stinger. Hyundai vedome žiadne luxusnejšie či športovejšie modely nemá, na to má prémiovejšiu značku Genesis (až tá má napr. technického súrodenca Stingeru, model G70).
Tak záleží aký je Tvoj cyklus. Ak držíš auto dokým funguje, povedzme 12 rokov, tak asi áno. Ak ale meníš v bežnom podnikateľskom 4-ročnom cykle po splatení či odpísaní, tak na to dostupné EV môžeš zabudnúť.
Premie nebude mit nikdy problem. Protoze to nekupuji vetsinou fandove do aut a spekulanti jako my, zda za svoje penize dostanu to nejlepší. Status, vyjimecnost, odlisnost. I holota bmw ktera nejede strhne v dobrém lakovani vic pohledu nez jednou tak drazsi hjondé, kia,.. Ty panicky co jezdi v Mini cooperu JCW a S s cenou od 1mil., si to kupuji stejne jako ja pro jizdni vlastnosti?
Prijde mi ze u Kie jsi to pochopil.
Taky na ni nemuzes koukat jako petrolhead.
Zkus to udelat u Tesly a zjistis, ze to je (svym zpusobem ;-) ) premie.
Je to premiovy auto pro vegany, "ekology", fanousky technologii...
Ale rozhodne se o tom nechci dohadovat.
Objektivne asi premii urcuje snad jen to, kolik je clovek ochoten zaplatit (jen) za znacku...
Hyundai je matersky koncern, ktory ma veskere technologie a kapital, takze tu nie je o com. To ze v tom maju hokej iudex naznacil, pretoze jedna znacka v niekt. modeloch prekryva druhu a hraju s tym hokej. Potrebovali vyzdvihnut image Kie, to sa im podarilo moc, tak potom zase napravali Hyundai ...
ted se k Taycanu prida i eTron, ale ono se to postupne proroste do dalsich BEV koncernu, toho bych se nebal, se zahajenim prodeju Ioniq5 a EV6 to asi ID4 a Enyaq pocitej, ale tak do 2-4 let prijde treba facelift a odehraje se jiste hlavne pod haubnou a vlastne celym autem, takze treba lepsi baterky, nejaka ty dalsi vylepseni a tak, a mozna bych si i zaspekuloval ze proste s 800V ty facelifty prijdou, a co jsem zatim koukal na par video-previews s Enyaq, tak to bude celkem rozumne auto za ty penize a par desitek tisic se ho v EU jiste proda
proste a jednoduse prichazi doba mainstreamova, jasny porad to bude o chlup drazsi nez ICE, ale to zajima jen par diskuteru
BEV se proste posouva po kruckach kupredu a ty krucky zacinaj bejt relativne vyznamne :-) 18 minut je samozrejme pro "nejmensi" z baterek a to jeste v radu 70%, tedy od 10% do 80% a na nabijecce ktera umosni 800V architekturu, co zjsou vesmes v CR zatim jen stojany Ionity, jenze kdys to srovname s BEV co tu byli pred 10 lety, nojo treba takovej vrchol tehdejsi bezne elektromobility Nissan Leaf 24kWh co se nabijel hodku na tech asi tak deseti verejnych nabijeckach co v CR byli (prvni je tusim z roku 2007 a byla to vesmes obycejna zasuvka), tak se ta elektromobilita slusne posunula :-) a ted to zamysleni dobudoucna, co bude mainstreamem elektromobility za dalsich 10 let? :-)
A že se směješ až teď, když to tu autofanatici hlásají už jakou dobu... To je pořád samé ohlašování konce evropských automobilek a záplava levných aut z Číny, která to bude dělat za zlomky evropských cen. A hle, najednou to nejde (což ostatně tvrdím celou dobu).
Kromě mainstreamových automobilek se do EV vrhne mnoho startupů jako třeba vietnamský WinFast a pohon, baterie, entertainment, autopilota budou mít na stejné úrovni jako Kia nebo Tesla díky Foxconnu a dalším dodavatelům.
za 10r je robotaxi utopia, v dnesnej dobe este len Londyn zacina planovat podporu bateriovej MHD, pretoze vacsina zakaznikov aj kvoli covidu, jazdi vlastnymi autami, co je pre metropole problem. Kym bude zabyvana infrastruktura E-MHD tak to potrva tych 10r... Nehovoriac o bezpectnostnych rizikach, metropola je velmi zlozita na prevenciu proti umrtiam hlavne chodcov a cyklistov.
KIA platila za dostupné auto pro širokou veřejnost a tohle je nad Stingerem, kterého už nikdo nechce, kvůli ceny. Elektro spíše vede k výrobě powergazíků, ale cedník zůstává bez EV náhrady.