Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Kia EV6 prozrazuje detaily: Ujede přes 510 kilometrů a dobije se za 18 minut

David Bureš David Bureš 30. 3. 2021 • 05:13
28
87
Zobrazit náhledy (28)
Kia EV6 Kia EV6 Kia EV6 Kia EV6 Kia EV6 Kia EV6 Kia EV6 Kia EV6 Kia EV6 Kia EV6 Kia EV6 Kia EV6 Kia EV6 Kia EV6 Kia EV6 Kia EV6 Kia EV6 Kia EV6 Kia EV6 Kia EV6 Kia EV6 Kia EV6 Kia EV6

Také Kia chystá řadu speciálně určenou pro elektromobily. Její první zástupce po odhalení prvních fotografií prozrazuje o sobě bližší detaily.

Kia následuje trend a zakládá novou rodinu čistě elektrických modelů. První z této řady je crossover jednoduše nazvaný EV6, který chce zákazníky přilákat výrazným designem i progresivní technikou. Jedná se rovněž o první globální model navržený podle nové strategie značky zaměřené právě na progresivní prvky přizpůsobené moderní době.

Právě technika je to nejmodernější, co je aktuálně pro elektrovozy k dispozici. EV6 nabídne několik variant pohonu, přičemž jako vůbec první elektromobil značky nabídne výběr mezi pohonem jedné (té zadní) nebo obou náprav. Standardní pohon zadních kol má přitom pomáhat jízdním vlastnostem, navíc neomezuje vnitřní prostor jako u konvenčních aut se spalovacím motorem vpředu, vyžadujících centrální tunel.

Základem je provedení se zadním elektromotorem o výkonu 125 kW a bateriemi s kapacitou 58 kWh. Ty je ale možné pořídit také v kombinaci se čtyřkolkou o kombinovaném výkonu 173 kW. Komu by pak základní akumulátor nestačil, je tu větší, s kapacitou 77,4 kWh. Na něj se váže zadní elektromotor o výkonu 168 kW, případně čtyřkolka se souhrnným výkonem 239 kW.

Kia EV6 – základní technická data jednotlivých verzí
Kapacita baterií (kWh) 58 58 77,4 77,4 77,4
Pohon 2WD AWD 2WD AWD AWD
Výkon (kW) 125 173 168 239 430
Točivý moment (N.m) 350 605 350 605 740

Vrcholem nabídky je pak Kia EV6 GT s výkonem 430 kW, pohonem všech kol a větší sadou akumulátorů. Ta podle plánu konstruktérů zrychlí z 0-100 km/h za pouhé 3,5 sekundy a jede nejvyšší rychlostí 260 km/h. 

Díky této technice zadokolka s většími bateriemi ujede na jedno nabití více než 510 kilometrů podle metodiky WLTP. Kia ale hlavně vyzdvihuje podporu 400V i 800V nabíjení, díky čemuž lze v rychlém režimu nabít baterie z 10 na 80 % kapacity už za 18 minut. K 800V přitom není potřeba žádného adaptéru, specialitou je i funkce (Vehicle-to-Load – od vozidla ke spotřebiči) pro tok energie z akumulátoru vozidla ke spotřebiči. Prostřednictvím elektrovozu tak můžete napájet třeba ledničku nebo televizi, případně dobít jiné auto, a to s nabíjecím výkonem 3,6 kW

Jestli jsou vám tyto prvky povědomé, vězte, že je to způsobeno použitím stejného technického základu v podobě platformy E-GMP jako u nedávno odhaleného Hyundaie Ioniq 5. Oproti němu je však EV6 s délkou 4.680 mm o 45 mm delší, naopak rozvor 2.900 mm je o 100 mm kratší.

Právě tato platforma zajišťuje použití té nejmodernější techniky pro co nejlepší využití elektrického pohonu. Plusem je třeba energeticky účinné tepelné čerpadlo, získávající odpadní teplo z chladicí soustavy vozidla, které zajišťuje, že při teplotě -7 °C je dojezd jen o pětinu nižší než při teplotě 25 °C. Rekuperaci brzdné energie je pak možné prostřednictvím páček pod volantem zvolit z šesti úrovní, přičemž u té nejsilnější je brzdný účinek tak vysoký, že de facto umožňuje ovládat auto bez brzdového pedálu.

Moderní jsou také asistenční systémy. Asistent pro bezpečné vystupování (SEA) pomáhá při vystupování z EV6 vyhnout se střetu s vozidlem blížícím se zezadu, když dokonce umí uzamknout zadní dveře. Dálkově ovládaný parkovací asistent zase umí vozidlo zaparkovat nebo vyparkovat na dálku, mimo kabinu vozidla.

Jestliže technický základ i výbava Kie EV6 je vlastně shodná jako u Hyundaie Ioniq 5, design je zcela odlišný. Sází na styl aerodynamického crossoveru s výraznými „high-tech“ detaily. Příď je přitom nově definovaná, pro Kiu typická tygří maska má novou podobu, přizpůsobenou digitální éře. Boky jsou svalnaté, díky nízkému prosklení nebo výraznému střešnímu spoileru. Převisy pak zkracuje nová platforma přizpůsobená elektrickému pohonu. Vzadu pak zaujmou koncová světla, která zorveň tvoří spoiler na víku zavazadelníku.

Kabina pak využívá výhod poskytnutých čistě elektrickým pohonem. Kia tak slibuje bohatý prostor i bezpočet odkládacích ploch. Zavazadelník má mimochodem objem 520 litrů, navíc ho doplňuje i druhý zavazadlový prostor, pod přední kapotou, s objemem 52 litrů (u zadokolky), respektive 20 litrů (u čtyřkolky).

Dominantou interiéru jsou pak dvě opticky propojené 12palcové TFT obrazovky sloužící jako digitální přístrojový štít a pro ovládání multimediálního systému. Jsou zakřivené, díky čemuž lépe obklopují řidiče. Navíc je může doplnit také head-up displej s funkcí rozšířené reality.  O kvalitní poslech hudby se pak může postarat hudební systém Meridian se 14 reproduktory.

EV6 se bude vyrábět v Jižní Koreji. Zahájení prodeje modelu na vybraných světových trzích je naplánováno na druhou polovinu roku 2021.

Související články

Témata
31. 3. 2021 14:53
Re: Re: Koniec éry prémie?
Take drahe to nebude. V UK bude GT verzia startovat na cca 58.000 £, co je v prepocte cca 68.000 €.
31. 3. 2021 13:39
Re: To, že elektromobilita pomalu přijíždí..
a jsi si vedom toho, ze na cene elektriny do znacne miry zavisi i cena benzinu a nafty?

tou dvojnasobnou cenou si teda nejsem moc jistej, ikdybych odhledu od elektrickych aut ktera mam, a kde je cena velice srovnatelna s podobnym autem se spalovacim motorem, tak cena v nizsich vodach je jiz take dosti blizko u sebe, EV6 ci Ioniq5 maji mit conovky od 40 do 60 tisic eur, konkurenci jim budou stredni SUV tedy treba Kodiaq, a pri podobne vybave tam tedy bude rozdil cca 1-2 tisice eur (podobne vybaveny Kodiaq dnes stoji cca 39 tisic eur), coz je zanedbatelna suma u aut cenove kategorie okolo 40 tisic eur a vyse ;-) a to ze Kodiaq zacina na cca 30 tisicich je vesmes ireleventni, takovych se proda minimum a vybavou jsou to tezke holoty
31. 3. 2021 13:30
Re: doba mainstreamova
nekde snad pisu ze cena lidi nezajima? jenze cena techto aut jiz bude velice blizko cene ICE, Ionik5 ma startovat na cene cca 40 tisic eur, a da se predpokladat ze EV6 na tom bude cenove podobne

tak jako rozdil ceny mezi Kodiaq a Enyaq jiz neni nijak zavratnej, radove desitky tisic korun, tak nebude velkeho rozdilu ani u techto modelu

takze priste si precti poradna na co reagujes a pak reaguj, a neprekrucuj cizi slova nejakym tvym vykladem jak to asi autor myslel, ne myslel to uplne jinak :-!
31. 3. 2021 12:42
Re: Prekvapenie
Prechod na EV nas bude ako kontinent zrejme dost ekonomicky boliet. Ak bude tlaceny legislativou a terminami a nie prirodzenym prechodom. Ale ak sa to zvladne tak mozno uz nase deti by mohli zit v obdobi rozmachu:D
31. 3. 2021 12:36
Re: Prekvapenie
Ja stale "odsudzujem", pretoze pre moje pouzitie to este nieje, ale ak sa situacia zmeni tak nemam problem mat aj jedno elektricke auto. Ja sa EV aut bojim hlavne toho co to bude znamenat pre europu v ramci ekonomiky. Ale s tymto autom by som problem nemal podla dizajnu a parametrov. A Kii verim. Ale preco si vsetci myslia, ze cena bateriek klesne na polovicu, ked budeme predavat vela EV aut. Popravde bateriek je limitovne mnozstvo. Vela zdrojov drzia cinske spolocnosti. A baterky vyuzivame v enormnych mnozstvach neustale, len nie v autach. Nevidim dovod preco by mala klesnut tak rapidne. Plus materialy pre vyrobu bateriek su tiez limitovane.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku