Elektromobily
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeKia EV6 prozrazuje detaily: Ujede přes 510 kilometrů a dobije se za 18 minut
87 komentářů
Dinar
že jakmile se do EV dají i mainstreamové automobilky, bube mít vizionář velký problém, protože padne argument ceny tesly srovnávající se s prémií. Tahle kia je mnohem žádoucnější, designem vnitřku, vnějšku, než podobně koncipovaný model X a jsem přesvědčen o tom, že bude díky faktu, že kia je klasickou automobilkou, také mnohem lépe smontován, prostě za své peníze dostane kupec odpovídající hodnotu. A nebudeme číst podobné story po padesáti tisících, jako např. zde. https://www.autojournal.cz/…-vyvedlo-z-miry/?…
Kromě mainstreamových automobilek se do EV vrhne mnoho startupů jako třeba vietnamský WinFast a pohon, baterie, entertainment, autopilota budou mít na stejné úrovni jako Kia nebo Tesla díky Foxconnu a dalším dodavatelům.
Může být, ale jakkoliv je EV výrazně jednodušší výrobek než auto s ICE, přece jen je to automobil, velmi komplexní výrobek čítající tisíce dílů. Stavba aut není, a tesla to pěkně demonstruje, nic jednoduchého, co se dá zvládnout na úrovni během pár let.
Určite, pohonná sústava je mechanicky jednoduchšia, jak výrobne, tak na údržbu, ale v autách sa postupne objavujú nové systémy, ktoré tam donedávna neboli - stále komplexnejší infoteinment a elektronika celkovo, tepelné čerpadlo, rekuperácia. Zostáva riadenie, podvozok, brzdy a kopa ďalších vecí. Často čítam proroctvá, ako budú hromadne krachovať autoservisy, ale to sa nestane, len si budú musieť rozšíriť portfolio odbornosti o elektrické pohony.
Presne tak, spaľovací motor je len jednou časťou auta, ten sa môže nahradiť jednoduchčím elektromotorom, ale zostáva tu všetko ostatné, komplet podvozok, vnútorné ovládanie a hlavne elektronika, čo je sakra zložité aj bez motora. To nie je na 3D tlačiarni vytlačiť. :-[] No a napokon to všetko odladiť, aby to fungovalo (že VW), dobre jazdilo, bolo kvalitne zostavené a spoľahlivé (a nehorelo z ničoho nič ako Tesly).
Takže naivným vyhláseniam, ako po príchode EV trh zaplaví kopec no name výrobcov sa len smejem.
Takže naivným vyhláseniam, ako po príchode EV trh zaplaví kopec no name výrobcov sa len smejem.
A že se směješ až teď, když to tu autofanatici hlásají už jakou dobu... To je pořád samé ohlašování konce evropských automobilek a záplava levných aut z Číny, která to bude dělat za zlomky evropských cen. A hle, najednou to nejde (což ostatně tvrdím celou dobu).
Avantime
Prémia má podľa mňa čoraz väčší problém. Najprv mainstream zapracoval na výbave a dizajne a teraz prichádzajú preteky o zaujímavý elektromobil. Nové autá prémiových značiek budú mať stále väčší problém zaujať a skôr sa zotrvačnosťou spoliehajú na svoj imidž. Lenže o všetko nakoniec rozhodne cena. Keď totiž Kia EV6 zverejní koľko si za toto pýta, mnohí si radšej zvolia prémiu, napríklad Teslu.
Ano, prémie bude mít s příchodem EV problém, čím obhájit prémiovost. Léta piplané pohonné řetězce už budou mimo a elektroniku na úrovni dnes umí každé čínské auto. O to víc nebude platit, že by si místo kia, bude-li to lepší výrobek, koupil někdo teslu, protože na ní v tomto smyslu premiového není nic.
Lepsi vyrobek zni pomerne vagne.
Tesla ja kazdopadne nejpremiovejsi, co se tyce pohonu, srovnatelna zatim jen s Taycanem (a E-tron GT).
Tesla ma bezkonkurencni infotainment, asistenty, vlastni nabijeci sit.
Co vsechno je premie?
A co je lepsi vyrobek?
:D
Pro nekoho je premiovost toto:
https://youtu.be/j8EGuqa4Sdo
Tesla ja kazdopadne nejpremiovejsi, co se tyce pohonu, srovnatelna zatim jen s Taycanem (a E-tron GT).
Tesla ma bezkonkurencni infotainment, asistenty, vlastni nabijeci sit.
Co vsechno je premie?
A co je lepsi vyrobek?
:D
Pro nekoho je premiovost toto:
https://youtu.be/j8EGuqa4Sdo
Kia Ti práve dokazuje, že na Tesle nie je prémiové nič, takmer 600k delo dokáže vyrobiť aj zaznávaný Kórejec. A kvalitatívne tá Kia predbieha Teslu už dávno.
Vyrobit "něco" se 400 kW elektrického výkonu není složité. Umění je dokázat to s efektivitou a nízkou spotřebou energie, což se zatím mimo Teslu nějak nedaří.
Spotreba (efektivita) je len jeden aspekt auta, popri mnohých iných, v zásade podstatnejších. Spotreba sa ostatne riešila aj pri spaľovákoch, ale nebola to v zásade téma, ktorá by človek odradila od značky, resp. primäla k značke, tam rozhodujú úplne iné veci. Až keď mám konkrétnu predstavu o aute (značke či modeli), môžem (aj to len možno) riešiť spotrebu.
Presne to si tiež myslím. Ak bude základ so 125 kW a menšou baterkou za 30-35 tisíc €, tak špičkový model môže stáť pokojne 50-60 tisíc. A to už sú prémiové vody, kde mainstream sebelepším autom zabodovať nemusí.
To si optimista že základ za 30t. Toľko stoja najmenšie kompaktné EV ako je Peugeot 208.
A ten 430 kW model bude určite dramaticky drahší ako základ. Nad 60t s istotou, možno aj 70.
A ten 430 kW model bude určite dramaticky drahší ako základ. Nad 60t s istotou, možno aj 70.
Ten protimluv v poslední větě je záměr? Vysoká cena nedělá z Tesly prémii.
Tesla nemá vysoké ceny. Autá s porovnateľnými výkonmi a výbavou stoja často ešte viac ako ako Tesla.
To netvrdím, ale zákazníci mainstreamových značiek sú na vysokú cenu citliví. Tam nikto nemávne rukou, keď príplatky dvihnú cenu o 10-tis eur. Inak by asi nebol sviatok stretnúť na ceste Stinger.
nemyslim si to.
premie se kupuje proto, ze to je premie
a tak to zustane dal.
premii kupuje u nas dejme tomu 10% lidi a ti se porad budou chtit necim lisit proti mejnstryymu.
premie se kupuje proto, ze to je premie
a tak to zustane dal.
premii kupuje u nas dejme tomu 10% lidi a ti se porad budou chtit necim lisit proti mejnstryymu.
Presne tak. Prémia je z veľkej časti kupovaná pre image značky. Techniku a motory tu riešime my, malé percento petrolheadov, ale masy kupujú 1er s trojvalcami a E-Klasse a spol. so štvorvalcovými dízlami a je im to jedno, aký to má výkon a krútiak, skrátka motor je pre väčšinu nepodstatný, dôležitý je hlavne image a tiež dizajn.
Takisto to bude aj pri elektrách, možno ešte viac, pretože elektromotor/baterky sú ešte oveľa jednoduchšie ako spaľovák a to už nebude zaujímať absolútne nikoho, dôležitý zostane image, dizajn a elektronické fičúrky.
Takisto to bude aj pri elektrách, možno ešte viac, pretože elektromotor/baterky sú ešte oveľa jednoduchšie ako spaľovák a to už nebude zaujímať absolútne nikoho, dôležitý zostane image, dizajn a elektronické fičúrky.
Presne to mi napadlo. Cena bude kľúčová. Všetko to o kvalite, dizajne a prémiovej technike platí aj pre Stinger. Špičkové auto, jediné v mainstreame s prémiovou technikou (V6, 370k, RWD...), človek by povedal, že pôjde ako teplý chlieb. Ale za cenu blízku prémii to reálne nikto nekupuje a idú rovno do tej prémie. Lebo image.
P.S. len s tou Teslou ako prémiou rozhodne nesúhlasím, tam nie je prémiové nič.
P.S. len s tou Teslou ako prémiou rozhodne nesúhlasím, tam nie je prémiové nič.
Ty me fakt bavis.
Vazne si to myslis?
Prijde mi ze u Kie jsi to pochopil.
Taky na ni nemuzes koukat jako petrolhead.
Zkus to udelat u Tesly a zjistis, ze to je (svym zpusobem ;-) ) premie.
Je to premiovy auto pro vegany, "ekology", fanousky technologii...
Ale rozhodne se o tom nechci dohadovat.
Objektivne asi premii urcuje snad jen to, kolik je clovek ochoten zaplatit (jen) za znacku...
Vazne si to myslis?
Prijde mi ze u Kie jsi to pochopil.
Taky na ni nemuzes koukat jako petrolhead.
Zkus to udelat u Tesly a zjistis, ze to je (svym zpusobem ;-) ) premie.
Je to premiovy auto pro vegany, "ekology", fanousky technologii...
Ale rozhodne se o tom nechci dohadovat.
Objektivne asi premii urcuje snad jen to, kolik je clovek ochoten zaplatit (jen) za znacku...
PowerHouse
Hlavní je těch 18 minut.
Navíc, ty nabíječky mohou budovat i menší obchodní centra ve srovnání s benzinkama.
Navíc, ty nabíječky mohou budovat i menší obchodní centra ve srovnání s benzinkama.
TobeConti
Konecne celkom pekne auto. Interier sa mi paci. Parametre dobre. Som prekvapeny. Otazka bude cena, ale pri tomto by som nad EV autom uz uvazoval. Navyse je to KIA. Si za posledne roky u mna ziskala velky respekt. Stavaju dobre auta. Pamatam si este Shumu. Jedine co ma mrzi, ze sa Optima a Stinger predavaju tak slabo... Ale toto by im mohlo priniest uspech. Auto ma potencial nalomit mnoho kupujucich na kupu EV auta.
Jak všichni EV odsuzovali a nyní nad ním začínají uvažovat.
A to ani nemusíme čekat na solid state baterky.
A cena EV - až produkce vzroste 10x a budou levné baterky za polovinu, tak ta cena hodně poklesne.
A to ani nemusíme čekat na solid state baterky.
A cena EV - až produkce vzroste 10x a budou levné baterky za polovinu, tak ta cena hodně poklesne.
Od stavu, vyrobit použitelné EV (a ani tam z hlediska univerzality stále nejsme) k obecné elektromobilitě je cesta daleká a jakkoliv se tu někteří těšíte už nějaký ten rok, bude pro vás budoucnost v tomto ohledu velké zklamání. ;-)
Mám rok staré auto, kým dozreje čas na finančne aj prakticky akceptovateľnú výmenu za EV, tak ho vpohode dojazdím. Ak aj nebude ešte skoro.
Prechod na EV nas bude ako kontinent zrejme dost ekonomicky boliet. Ak bude tlaceny legislativou a terminami a nie prirodzenym prechodom. Ale ak sa to zvladne tak mozno uz nase deti by mohli zit v obdobi rozmachu:D
To akože pri vzrastajúcom dopyte cena tovaru klesne? Tak si to tými baterkami myslel? ;-)
Zkus se podivat trochu do historie.
Poptavka po baterkach stoupa neustale.
;-)
Jednoduche ekonomicke poucky nelze jen tak vytrhnout z kontextu.
:D
Poptavka po baterkach stoupa neustale.
;-)
Jednoduche ekonomicke poucky nelze jen tak vytrhnout z kontextu.
:D
Ja stale "odsudzujem", pretoze pre moje pouzitie to este nieje, ale ak sa situacia zmeni tak nemam problem mat aj jedno elektricke auto. Ja sa EV aut bojim hlavne toho co to bude znamenat pre europu v ramci ekonomiky. Ale s tymto autom by som problem nemal podla dizajnu a parametrov. A Kii verim. Ale preco si vsetci myslia, ze cena bateriek klesne na polovicu, ked budeme predavat vela EV aut. Popravde bateriek je limitovne mnozstvo. Vela zdrojov drzia cinske spolocnosti. A baterky vyuzivame v enormnych mnozstvach neustale, len nie v autach. Nevidim dovod preco by mala klesnut tak rapidne. Plus materialy pre vyrobu bateriek su tiez limitovane.
Alfonz666
První EV, kde interiér nevypadá, jak z recyklovanejch brcek. :yes:
KANKUNEN
KIA platila za dostupné auto pro širokou veřejnost a tohle je nad Stingerem, kterého už nikdo nechce, kvůli ceny. Elektro spíše vede k výrobě powergazíků, ale cedník zůstává bez EV náhrady.
ProchyToman
Premie nebude mit nikdy problem. Protoze to nekupuji vetsinou fandove do aut a spekulanti jako my, zda za svoje penize dostanu to nejlepší. Status, vyjimecnost, odlisnost. I holota bmw ktera nejede strhne v dobrém lakovani vic pohledu nez jednou tak drazsi hjondé, kia,.. Ty panicky co jezdi v Mini cooperu JCW a S s cenou od 1mil., si to kupuji stejne jako ja pro jizdni vlastnosti?
pradeda777
......Prostřednictvím elektrovozu tak můžete napájet třeba ledničku nebo televizi,....to je tak akorát vše k čemu to auto bude dobré....... :D:D:D
twistedTSD
Jako nutno uznat, že v elektromobilitě je momentálně H/K na špičce. Skoro to vypadá, že revolucionářsky naladěný koncern bude mít celkem problém, protože jeho elektromobily, kromě Taycanu, působí jako o generaci starší a stačí tak možná na zkostnatělý Nissan.
ted se k Taycanu prida i eTron, ale ono se to postupne proroste do dalsich BEV koncernu, toho bych se nebal, se zahajenim prodeju Ioniq5 a EV6 to asi ID4 a Enyaq pocitej, ale tak do 2-4 let prijde treba facelift a odehraje se jiste hlavne pod haubnou a vlastne celym autem, takze treba lepsi baterky, nejaka ty dalsi vylepseni a tak, a mozna bych si i zaspekuloval ze proste s 800V ty facelifty prijdou, a co jsem zatim koukal na par video-previews s Enyaq, tak to bude celkem rozumne auto za ty penize a par desitek tisic se ho v EU jiste proda
Teď jsem si přečetl, že Enyaq dostane 170kW nabíjení, což je celkem slušné, ale je otázka, jak často to bude dosažitelné. Na fdrive hlásí i velmi slušnou spotřebu, ale třeba idnes ji na dálnici zas tak skvělou neměl.
IPace
proste a jednoduse prichazi doba mainstreamova, jasny porad to bude o chlup drazsi nez ICE, ale to zajima jen par diskuteru
BEV se proste posouva po kruckach kupredu a ty krucky zacinaj bejt relativne vyznamne :-) 18 minut je samozrejme pro "nejmensi" z baterek a to jeste v radu 70%, tedy od 10% do 80% a na nabijecce ktera umosni 800V architekturu, co zjsou vesmes v CR zatim jen stojany Ionity, jenze kdys to srovname s BEV co tu byli pred 10 lety, nojo treba takovej vrchol tehdejsi bezne elektromobility Nissan Leaf 24kWh co se nabijel hodku na tech asi tak deseti verejnych nabijeckach co v CR byli (prvni je tusim z roku 2007 a byla to vesmes obycejna zasuvka), tak se ta elektromobilita slusne posunula :-) a ted to zamysleni dobudoucna, co bude mainstreamem elektromobility za dalsich 10 let? :-)
BEV se proste posouva po kruckach kupredu a ty krucky zacinaj bejt relativne vyznamne :-) 18 minut je samozrejme pro "nejmensi" z baterek a to jeste v radu 70%, tedy od 10% do 80% a na nabijecce ktera umosni 800V architekturu, co zjsou vesmes v CR zatim jen stojany Ionity, jenze kdys to srovname s BEV co tu byli pred 10 lety, nojo treba takovej vrchol tehdejsi bezne elektromobility Nissan Leaf 24kWh co se nabijel hodku na tech asi tak deseti verejnych nabijeckach co v CR byli (prvni je tusim z roku 2007 a byla to vesmes obycejna zasuvka), tak se ta elektromobilita slusne posunula :-) a ted to zamysleni dobudoucna, co bude mainstreamem elektromobility za dalsich 10 let? :-)
Osobně si myslím, že za deset let už bude elektromobilita naprostou samozřejmostí, spíše se bude řešit, jak ekologicky zpracovat vozy se spalovacím motorem. Předpokládám, že novinkou/trendem bude využívání aut s autonomním řízením a robotaxi, alespoň ve velkoměstech (Tokio, ŠangHaj, Soul, New York, Londýn ...).
za 10r je robotaxi utopia, v dnesnej dobe este len Londyn zacina planovat podporu bateriovej MHD, pretoze vacsina zakaznikov aj kvoli covidu, jazdi vlastnymi autami, co je pre metropole problem. Kym bude zabyvana infrastruktura E-MHD tak to potrva tych 10r... Nehovoriac o bezpectnostnych rizikach, metropola je velmi zlozita na prevenciu proti umrtiam hlavne chodcov a cyklistov.
Cena je podstatná pro skoro všechny reálné zákazníky. Zapomeň na to, že zajímá jen pár diskutérů.
nekde snad pisu ze cena lidi nezajima? jenze cena techto aut jiz bude velice blizko cene ICE, Ionik5 ma startovat na cene cca 40 tisic eur, a da se predpokladat ze EV6 na tom bude cenove podobne
tak jako rozdil ceny mezi Kodiaq a Enyaq jiz neni nijak zavratnej, radove desitky tisic korun, tak nebude velkeho rozdilu ani u techto modelu
takze priste si precti poradna na co reagujes a pak reaguj, a neprekrucuj cizi slova nejakym tvym vykladem jak to asi autor myslel, ne myslel to uplne jinak :-!
tak jako rozdil ceny mezi Kodiaq a Enyaq jiz neni nijak zavratnej, radove desitky tisic korun, tak nebude velkeho rozdilu ani u techto modelu
takze priste si precti poradna na co reagujes a pak reaguj, a neprekrucuj cizi slova nejakym tvym vykladem jak to asi autor myslel, ne myslel to uplne jinak :-!
šofér
...začíná být vidět i ( ale nejen) na ceně elektřiny, za 5 měsíců cena SILOVÉ elektřiny stoupla o "hezkých" 14 EUR/ MWh a stále má vzestupnou tendenci. Do konce roku 2021 skončí navíc v Reichu další jaderné zdroje a i pár uhelných, takže cena bude i nadále šplhat nahoru. Je na dohled doba, kdy cena nabíjení elektroaut překoná čerpání PHM a cena za ujetý km se bude otáčet k fosilům. Už nyní je to +- stejné a to většinu ceny fosilů činí daně, jak to bude u elektřiny, u které je zatím pouze daň z elektřiny 28,30 Kč/ MWh? Stát výpadek daní za uhlikové paliva bude muset nahradit. Takže , levně si s e.autem nezajezdíme, navíc...pořizovací cena je skoro dvojnásobek toho co u klasiky....
Píšeš nesmysly.
a jsi si vedom toho, ze na cene elektriny do znacne miry zavisi i cena benzinu a nafty?
tou dvojnasobnou cenou si teda nejsem moc jistej, ikdybych odhledu od elektrickych aut ktera mam, a kde je cena velice srovnatelna s podobnym autem se spalovacim motorem, tak cena v nizsich vodach je jiz take dosti blizko u sebe, EV6 ci Ioniq5 maji mit conovky od 40 do 60 tisic eur, konkurenci jim budou stredni SUV tedy treba Kodiaq, a pri podobne vybave tam tedy bude rozdil cca 1-2 tisice eur (podobne vybaveny Kodiaq dnes stoji cca 39 tisic eur), coz je zanedbatelna suma u aut cenove kategorie okolo 40 tisic eur a vyse ;-) a to ze Kodiaq zacina na cca 30 tisicich je vesmes ireleventni, takovych se proda minimum a vybavou jsou to tezke holoty
tou dvojnasobnou cenou si teda nejsem moc jistej, ikdybych odhledu od elektrickych aut ktera mam, a kde je cena velice srovnatelna s podobnym autem se spalovacim motorem, tak cena v nizsich vodach je jiz take dosti blizko u sebe, EV6 ci Ioniq5 maji mit conovky od 40 do 60 tisic eur, konkurenci jim budou stredni SUV tedy treba Kodiaq, a pri podobne vybave tam tedy bude rozdil cca 1-2 tisice eur (podobne vybaveny Kodiaq dnes stoji cca 39 tisic eur), coz je zanedbatelna suma u aut cenove kategorie okolo 40 tisic eur a vyse ;-) a to ze Kodiaq zacina na cca 30 tisicich je vesmes ireleventni, takovych se proda minimum a vybavou jsou to tezke holoty
×
Sdílení komentáře
×
:yes:
No 430kW a 740Nm je brutalni.
:-)
Nova doba, elektricky crossover Kia bude rychlejsi nez skoro vsechny BMW...
PS V dobe tankovani 18 minut skutecne nevidim problem. Az se dal jeste rozsiri infrastruktura (a nabijecky na kterych bude tech 18 minut realizovatelnych), tak nechapu, proc bych si mel kupovat spalovak.
Len keď Kia zverejní cenu za ten "superšport", tak na to budeš pozerať rovnako ako na ten superšport. Len v katalógu. ;-)