Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

Kia EV6 prozrazuje detaily: Ujede přes 510 kilometrů a dobije se za 18 minut

87 komentářů

Mig_35
jak tahle technologie umožňuje vyrábět auta s výkony sportovních aut i úplně mainstreamovým značkám... stovka za 3,5 a k tomu vzhled Uruse:)
Xylo
Koukám, že už jsi načnutý :D
Mig_35
do SUV? to dřív bude v pekle sněžit:)
Xylo
No tahle KIA není žádná krabice ala Range Rover nebo X5 ;-)
Mig_35
tady nejde o design, Range Rover je krasavec a v tom to není, je to v jízdních vlastnostech žebřiňáku...
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Nazvat tohle SUV a žebřiňákem, to chce dost odvahy.
Mig_35
A tu já prave mám :)))
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Někdy přidej i otevřené oko a rozum. ;-)
Mig_35
na obrázku je běžné auto, nebo zvýšené? konec diskuse...
DonVito
Wau. 0-100 za 3,5s a 260km/h jsem fakt necekal.
:yes:

No 430kW a 740Nm je brutalni.
:-)

Nova doba, elektricky crossover Kia bude rychlejsi nez skoro vsechny BMW...

PS V dobe tankovani 18 minut skutecne nevidim problem. Az se dal jeste rozsiri infrastruktura (a nabijecky na kterych bude tech 18 minut realizovatelnych), tak nechapu, proc bych si mel kupovat spalovak.
dyna15
Presne tak, Kia bude rýchlejšia ako skoro všetky BMW. A ešte za nižšiu cenu a nižšie náklady. Ioniq 5 bude od 41900, samozrejme to je iba základ, ale za cca 65000 by mal byť strop.
Avatar - iudex
iudex
Trochu by som krotil ten cenový optimizmus. Kia je v hierarchicky vyššie ako Hyundai, teda aj cena EV6 bude vyššia ako Ioniqu. A hlavne to obrovské rozpätie výkonu sa musí premietnuť aj do cenového rozpätia. Takže možno bude základ so 170k za 42t, ale skoro 600k štvorkolka bude niekde úplne inde.
Mino 1
Kia nie je hierarchicky nad Hyundaiom. Lisia sa dizajnom, snazia sa oslovovat trosku odlisne skupiny (Kia ma mierit na mladsie publikum so svojim sportovejsie strihnutym dizajnom).
Avatar - iudex
iudex
Spomínam si na nejaké ich vyjadrenia že tak vnímajú pozíciu Kie a Hyundai. A dokladá to ako spracovanie jednotlivých modelov (interiéry Kie sú hodnotnejšie spracované), tak aj ich portfólio, viď napr. Stinger. Hyundai vedome žiadne luxusnejšie či športovejšie modely nemá, na to má prémiovejšiu značku Genesis (až tá má napr. technického súrodenca Stingeru, model G70).
Mino 1
Nie je to celkom takto. Hyundai Kiu vlastni a jej inu poziciu dokazuje aj to, ze Kia nema napr. dovolenu vlastnu sportovu diviziu ako ma Hyundai so svojim N.
Avatar - lamal
lamal
Hyundai je matersky koncern, ktory ma veskere technologie a kapital, takze tu nie je o com. To ze v tom maju hokej iudex naznacil, pretoze jedna znacka v niekt. modeloch prekryva druhu a hraju s tym hokej. Potrebovali vyzdvihnut image Kie, to sa im podarilo moc, tak potom zase napravali Hyundai ...
Avatar - iudex
iudex
Tak bola by chyba keby takmer 600 koní nemalo slušnú akceleráciu.
Len keď Kia zverejní cenu za ten "superšport", tak na to budeš pozerať rovnako ako na ten superšport. Len v katalógu. ;-)
Avatar - pradeda777
pradeda777
Až to všechno bude tak jak píšeš, tak už zase nebude dost elektřiny..... :D:D:D
Avatar - pradeda777
pradeda777
...a cena Uruse..... :-!
Avatar - Dinar
Dinar
že jakmile se do EV dají i mainstreamové automobilky, bube mít vizionář velký problém, protože padne argument ceny tesly srovnávající se s prémií. Tahle kia je mnohem žádoucnější, designem vnitřku, vnějšku, než podobně koncipovaný model X a jsem přesvědčen o tom, že bude díky faktu, že kia je klasickou automobilkou, také mnohem lépe smontován, prostě za své peníze dostane kupec odpovídající hodnotu. A nebudeme číst podobné story po padesáti tisících, jako např. zde. https://www.autojournal.cz/…-vyvedlo-z-miry/?…
DonVito
Hlavne aby nemelo problem BMW.
:D

https://www.ceskatelevize.cz/…01080219/titulky
PowerHouse
Kromě mainstreamových automobilek se do EV vrhne mnoho startupů jako třeba vietnamský WinFast a pohon, baterie, entertainment, autopilota budou mít na stejné úrovni jako Kia nebo Tesla díky Foxconnu a dalším dodavatelům.
Avatar - Dinar
Dinar
Může být, ale jakkoliv je EV výrazně jednodušší výrobek než auto s ICE, přece jen je to automobil, velmi komplexní výrobek čítající tisíce dílů. Stavba aut není, a tesla to pěkně demonstruje, nic jednoduchého, co se dá zvládnout na úrovni během pár let.
traveldrive
Určite, pohonná sústava je mechanicky jednoduchšia, jak výrobne, tak na údržbu, ale v autách sa postupne objavujú nové systémy, ktoré tam donedávna neboli - stále komplexnejší infoteinment a elektronika celkovo, tepelné čerpadlo, rekuperácia. Zostáva riadenie, podvozok, brzdy a kopa ďalších vecí. Často čítam proroctvá, ako budú hromadne krachovať autoservisy, ale to sa nestane, len si budú musieť rozšíriť portfolio odbornosti o elektrické pohony.
Avatar - iudex
iudex
Presne tak, spaľovací motor je len jednou časťou auta, ten sa môže nahradiť jednoduchčím elektromotorom, ale zostáva tu všetko ostatné, komplet podvozok, vnútorné ovládanie a hlavne elektronika, čo je sakra zložité aj bez motora. To nie je na 3D tlačiarni vytlačiť. :-[] No a napokon to všetko odladiť, aby to fungovalo (že VW), dobre jazdilo, bolo kvalitne zostavené a spoľahlivé (a nehorelo z ničoho nič ako Tesly).
Takže naivným vyhláseniam, ako po príchode EV trh zaplaví kopec no name výrobcov sa len smejem.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
A že se směješ až teď, když to tu autofanatici hlásají už jakou dobu... To je pořád samé ohlašování konce evropských automobilek a záplava levných aut z Číny, která to bude dělat za zlomky evropských cen. A hle, najednou to nejde (což ostatně tvrdím celou dobu).
Avatar - iudex
iudex
Ja som nikdy nemal obavy so záplavy EU trhu čínskymi kópiami, takže tento istý postoj som mal a mám aj ku "klasickým" autám z Číny.
pogo26
Zase jsi to nepochopil.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Tebe ani chápat nechci, pračlověče.
Avantime
Prémia má podľa mňa čoraz väčší problém. Najprv mainstream zapracoval na výbave a dizajne a teraz prichádzajú preteky o zaujímavý elektromobil. Nové autá prémiových značiek budú mať stále väčší problém zaujať a skôr sa zotrvačnosťou spoliehajú na svoj imidž. Lenže o všetko nakoniec rozhodne cena. Keď totiž Kia EV6 zverejní koľko si za toto pýta, mnohí si radšej zvolia prémiu, napríklad Teslu.
Avatar - Dinar
Dinar
Ano, prémie bude mít s příchodem EV problém, čím obhájit prémiovost. Léta piplané pohonné řetězce už budou mimo a elektroniku na úrovni dnes umí každé čínské auto. O to víc nebude platit, že by si místo kia, bude-li to lepší výrobek, koupil někdo teslu, protože na ní v tomto smyslu premiového není nic.
DonVito
Lepsi vyrobek zni pomerne vagne.

Tesla ja kazdopadne nejpremiovejsi, co se tyce pohonu, srovnatelna zatim jen s Taycanem (a E-tron GT).
Tesla ma bezkonkurencni infotainment, asistenty, vlastni nabijeci sit.

Co vsechno je premie?
A co je lepsi vyrobek?
:D

Pro nekoho je premiovost toto:
https://youtu.be/j8EGuqa4Sdo
Avatar - iudex
iudex
Kia Ti práve dokazuje, že na Tesle nie je prémiové nič, takmer 600k delo dokáže vyrobiť aj zaznávaný Kórejec. A kvalitatívne tá Kia predbieha Teslu už dávno.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Vyrobit "něco" se 400 kW elektrického výkonu není složité. Umění je dokázat to s efektivitou a nízkou spotřebou energie, což se zatím mimo Teslu nějak nedaří.
Avatar - iudex
iudex
Spotreba (efektivita) je len jeden aspekt auta, popri mnohých iných, v zásade podstatnejších. Spotreba sa ostatne riešila aj pri spaľovákoch, ale nebola to v zásade téma, ktorá by človek odradila od značky, resp. primäla k značke, tam rozhodujú úplne iné veci. Až keď mám konkrétnu predstavu o aute (značke či modeli), môžem (aj to len možno) riešiť spotrebu.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Jasně, najednou není potřeba. Ale jinak všichni u EV řešíte jen dojez, tedy efektivitu.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Elektroniku na úrovni možná, elektrický pohon sotva. V efektivitě je náskok Tesly krásně vidět, ostatní se stále moc nechytají.
Avatar - kaa
kaa
Ale kvalitou zpracování je Tesla na úrovni Wartburgu z DDR
traveldrive
Presne to si tiež myslím. Ak bude základ so 125 kW a menšou baterkou za 30-35 tisíc €, tak špičkový model môže stáť pokojne 50-60 tisíc. A to už sú prémiové vody, kde mainstream sebelepším autom zabodovať nemusí.
Avatar - iudex
iudex
To si optimista že základ za 30t. Toľko stoja najmenšie kompaktné EV ako je Peugeot 208.
A ten 430 kW model bude určite dramaticky drahší ako základ. Nad 60t s istotou, možno aj 70.
LORASI
dostupna top verzia Enyaqu ( cize bez 4x4 ) s vysokou vybavou stoji cca 60k. podla mna
si este nizku sumu uviedol ... top 430kW verzia bude stat ( moj odhad ) okolo 90 - 100 k
Mino 1
Take drahe to nebude. V UK bude GT verzia startovat na cca 58.000 £, co je v prepocte cca 68.000 €.
Avatar - lyon667
lyon667
Ten protimluv v poslední větě je záměr? Vysoká cena nedělá z Tesly prémii.
traveldrive
Tesla nemá vysoké ceny. Autá s porovnateľnými výkonmi a výbavou stoja často ešte viac ako ako Tesla.
Avatar - lyon667
lyon667
Na svou kvalitu je ta cena nepřiměřeně vysoká.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Taky tomu zbytek auta odpovídá.
Avantime
To netvrdím, ale zákazníci mainstreamových značiek sú na vysokú cenu citliví. Tam nikto nemávne rukou, keď príplatky dvihnú cenu o 10-tis eur. Inak by asi nebol sviatok stretnúť na ceste Stinger.
topten
nemyslim si to.
premie se kupuje proto, ze to je premie
a tak to zustane dal.
premii kupuje u nas dejme tomu 10% lidi a ti se porad budou chtit necim lisit proti mejnstryymu.
Avatar - iudex
iudex
Presne tak. Prémia je z veľkej časti kupovaná pre image značky. Techniku a motory tu riešime my, malé percento petrolheadov, ale masy kupujú 1er s trojvalcami a E-Klasse a spol. so štvorvalcovými dízlami a je im to jedno, aký to má výkon a krútiak, skrátka motor je pre väčšinu nepodstatný, dôležitý je hlavne image a tiež dizajn.
Takisto to bude aj pri elektrách, možno ešte viac, pretože elektromotor/baterky sú ešte oveľa jednoduchšie ako spaľovák a to už nebude zaujímať absolútne nikoho, dôležitý zostane image, dizajn a elektronické fičúrky.
Avatar - iudex
iudex
Presne to mi napadlo. Cena bude kľúčová. Všetko to o kvalite, dizajne a prémiovej technike platí aj pre Stinger. Špičkové auto, jediné v mainstreame s prémiovou technikou (V6, 370k, RWD...), človek by povedal, že pôjde ako teplý chlieb. Ale za cenu blízku prémii to reálne nikto nekupuje a idú rovno do tej prémie. Lebo image.
P.S. len s tou Teslou ako prémiou rozhodne nesúhlasím, tam nie je prémiové nič.
DonVito
Ty me fakt bavis.
Vazne si to myslis?

Prijde mi ze u Kie jsi to pochopil.
Taky na ni nemuzes koukat jako petrolhead.
Zkus to udelat u Tesly a zjistis, ze to je (svym zpusobem ;-) ) premie.
Je to premiovy auto pro vegany, "ekology", fanousky technologii...

Ale rozhodne se o tom nechci dohadovat.
Objektivne asi premii urcuje snad jen to, kolik je clovek ochoten zaplatit (jen) za znacku...
PowerHouse
Hlavní je těch 18 minut.

Navíc, ty nabíječky mohou budovat i menší obchodní centra ve srovnání s benzinkama.
TobeConti
Konecne celkom pekne auto. Interier sa mi paci. Parametre dobre. Som prekvapeny. Otazka bude cena, ale pri tomto by som nad EV autom uz uvazoval. Navyse je to KIA. Si za posledne roky u mna ziskala velky respekt. Stavaju dobre auta. Pamatam si este Shumu. Jedine co ma mrzi, ze sa Optima a Stinger predavaju tak slabo... Ale toto by im mohlo priniest uspech. Auto ma potencial nalomit mnoho kupujucich na kupu EV auta.
PowerHouse
Jak všichni EV odsuzovali a nyní nad ním začínají uvažovat.

A to ani nemusíme čekat na solid state baterky.
A cena EV - až produkce vzroste 10x a budou levné baterky za polovinu, tak ta cena hodně poklesne.
traveldrive
Jasne, ešte keď sa do toho Foxconn oprie, budú baterky skoro zadarmo.
Avatar - Dinar
Dinar
Od stavu, vyrobit použitelné EV (a ani tam z hlediska univerzality stále nejsme) k obecné elektromobilitě je cesta daleká a jakkoliv se tu někteří těšíte už nějaký ten rok, bude pro vás budoucnost v tomto ohledu velké zklamání. ;-)
traveldrive
Mám rok staré auto, kým dozreje čas na finančne aj prakticky akceptovateľnú výmenu za EV, tak ho vpohode dojazdím. Ak aj nebude ešte skoro.
Xylo
Moje auto bude v červenci 12 let staré a taky nikam nespěchám. :-!
Avatar - iudex
iudex
Tak záleží aký je Tvoj cyklus. Ak držíš auto dokým funguje, povedzme 12 rokov, tak asi áno. Ak ale meníš v bežnom podnikateľskom 4-ročnom cykle po splatení či odpísaní, tak na to dostupné EV môžeš zabudnúť.
TobeConti
Prechod na EV nas bude ako kontinent zrejme dost ekonomicky boliet. Ak bude tlaceny legislativou a terminami a nie prirodzenym prechodom. Ale ak sa to zvladne tak mozno uz nase deti by mohli zit v obdobi rozmachu:D
Avatar - iudex
iudex
To akože pri vzrastajúcom dopyte cena tovaru klesne? Tak si to tými baterkami myslel? ;-)
DonVito
Zkus se podivat trochu do historie.

Poptavka po baterkach stoupa neustale.
;-)

Jednoduche ekonomicke poucky nelze jen tak vytrhnout z kontextu.
:D
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
A možná, že vám Foxconn za odběr těch baterií bude i platit! :-O
TobeConti
Ja stale "odsudzujem", pretoze pre moje pouzitie to este nieje, ale ak sa situacia zmeni tak nemam problem mat aj jedno elektricke auto. Ja sa EV aut bojim hlavne toho co to bude znamenat pre europu v ramci ekonomiky. Ale s tymto autom by som problem nemal podla dizajnu a parametrov. A Kii verim. Ale preco si vsetci myslia, ze cena bateriek klesne na polovicu, ked budeme predavat vela EV aut. Popravde bateriek je limitovne mnozstvo. Vela zdrojov drzia cinske spolocnosti. A baterky vyuzivame v enormnych mnozstvach neustale, len nie v autach. Nevidim dovod preco by mala klesnut tak rapidne. Plus materialy pre vyrobu bateriek su tiez limitovane.
Alfonz666
První EV, kde interiér nevypadá, jak z recyklovanejch brcek. :yes:
traveldrive
Nehovor. Aj tento ti tak pripadá? https://www.auto.cz/…-normalnim-lidem?…
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
KIA platila za dostupné auto pro širokou veřejnost a tohle je nad Stingerem, kterého už nikdo nechce, kvůli ceny. Elektro spíše vede k výrobě powergazíků, ale cedník zůstává bez EV náhrady.
traveldrive
Nekrič hop, KIA určite ešte neskončila.
pogo26
Ty raději napiš, kdy si EV koupíš a kolik za něj chceš dát svých peněz. To ostatní je celkem nedůležité.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
A co je ti po tom, hňupe?
ProchyToman
Premie nebude mit nikdy problem. Protoze to nekupuji vetsinou fandove do aut a spekulanti jako my, zda za svoje penize dostanu to nejlepší. Status, vyjimecnost, odlisnost. I holota bmw ktera nejede strhne v dobrém lakovani vic pohledu nez jednou tak drazsi hjondé, kia,.. Ty panicky co jezdi v Mini cooperu JCW a S s cenou od 1mil., si to kupuji stejne jako ja pro jizdni vlastnosti?
Avatar - pradeda777
pradeda777
......Prostřednictvím elektrovozu tak můžete napájet třeba ledničku nebo televizi,....to je tak akorát vše k čemu to auto bude dobré....... :D:D:D
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
V Texasu si benzínovými F150 s generátorem napájeli celé domácnosti.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Jako nutno uznat, že v elektromobilitě je momentálně H/K na špičce. Skoro to vypadá, že revolucionářsky naladěný koncern bude mít celkem problém, protože jeho elektromobily, kromě Taycanu, působí jako o generaci starší a stačí tak možná na zkostnatělý Nissan.
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Protože, na rozdíl od VW, Korejci nespali.
IPace
ted se k Taycanu prida i eTron, ale ono se to postupne proroste do dalsich BEV koncernu, toho bych se nebal, se zahajenim prodeju Ioniq5 a EV6 to asi ID4 a Enyaq pocitej, ale tak do 2-4 let prijde treba facelift a odehraje se jiste hlavne pod haubnou a vlastne celym autem, takze treba lepsi baterky, nejaka ty dalsi vylepseni a tak, a mozna bych si i zaspekuloval ze proste s 800V ty facelifty prijdou, a co jsem zatim koukal na par video-previews s Enyaq, tak to bude celkem rozumne auto za ty penize a par desitek tisic se ho v EU jiste proda
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Teď jsem si přečetl, že Enyaq dostane 170kW nabíjení, což je celkem slušné, ale je otázka, jak často to bude dosažitelné. Na fdrive hlásí i velmi slušnou spotřebu, ale třeba idnes ji na dálnici zas tak skvělou neměl.
IPace
proste a jednoduse prichazi doba mainstreamova, jasny porad to bude o chlup drazsi nez ICE, ale to zajima jen par diskuteru

BEV se proste posouva po kruckach kupredu a ty krucky zacinaj bejt relativne vyznamne :-) 18 minut je samozrejme pro "nejmensi" z baterek a to jeste v radu 70%, tedy od 10% do 80% a na nabijecce ktera umosni 800V architekturu, co zjsou vesmes v CR zatim jen stojany Ionity, jenze kdys to srovname s BEV co tu byli pred 10 lety, nojo treba takovej vrchol tehdejsi bezne elektromobility Nissan Leaf 24kWh co se nabijel hodku na tech asi tak deseti verejnych nabijeckach co v CR byli (prvni je tusim z roku 2007 a byla to vesmes obycejna zasuvka), tak se ta elektromobilita slusne posunula :-) a ted to zamysleni dobudoucna, co bude mainstreamem elektromobility za dalsich 10 let? :-)
Xylo
Osobně si myslím, že za deset let už bude elektromobilita naprostou samozřejmostí, spíše se bude řešit, jak ekologicky zpracovat vozy se spalovacím motorem. Předpokládám, že novinkou/trendem bude využívání aut s autonomním řízením a robotaxi, alespoň ve velkoměstech (Tokio, ŠangHaj, Soul, New York, Londýn ...).
Avatar - lamal
lamal
za 10r je robotaxi utopia, v dnesnej dobe este len Londyn zacina planovat podporu bateriovej MHD, pretoze vacsina zakaznikov aj kvoli covidu, jazdi vlastnymi autami, co je pre metropole problem. Kym bude zabyvana infrastruktura E-MHD tak to potrva tych 10r... Nehovoriac o bezpectnostnych rizikach, metropola je velmi zlozita na prevenciu proti umrtiam hlavne chodcov a cyklistov.
pogo26
Cena je podstatná pro skoro všechny reálné zákazníky. Zapomeň na to, že zajímá jen pár diskutérů.
IPace
nekde snad pisu ze cena lidi nezajima? jenze cena techto aut jiz bude velice blizko cene ICE, Ionik5 ma startovat na cene cca 40 tisic eur, a da se predpokladat ze EV6 na tom bude cenove podobne

tak jako rozdil ceny mezi Kodiaq a Enyaq jiz neni nijak zavratnej, radove desitky tisic korun, tak nebude velkeho rozdilu ani u techto modelu

takze priste si precti poradna na co reagujes a pak reaguj, a neprekrucuj cizi slova nejakym tvym vykladem jak to asi autor myslel, ne myslel to uplne jinak :-!
šofér
...začíná být vidět i ( ale nejen) na ceně elektřiny, za 5 měsíců cena SILOVÉ elektřiny stoupla o "hezkých" 14 EUR/ MWh a stále má vzestupnou tendenci. Do konce roku 2021 skončí navíc v Reichu další jaderné zdroje a i pár uhelných, takže cena bude i nadále šplhat nahoru. Je na dohled doba, kdy cena nabíjení elektroaut překoná čerpání PHM a cena za ujetý km se bude otáčet k fosilům. Už nyní je to +- stejné a to většinu ceny fosilů činí daně, jak to bude u elektřiny, u které je zatím pouze daň z elektřiny 28,30 Kč/ MWh? Stát výpadek daní za uhlikové paliva bude muset nahradit. Takže , levně si s e.autem nezajezdíme, navíc...pořizovací cena je skoro dvojnásobek toho co u klasiky....
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Píšeš nesmysly.
šofér
Vyvrať to!
Avatar - Blue Sun
Blue Sun
Nemůžu, nemáš mentální kapacitu k pochopení. Už to tu bylo vyvráceno mnohokrát a stejně si pořád opakujete ty své blitky, jeden jak druhý. Škoda další snahy.
IPace
a jsi si vedom toho, ze na cene elektriny do znacne miry zavisi i cena benzinu a nafty?

tou dvojnasobnou cenou si teda nejsem moc jistej, ikdybych odhledu od elektrickych aut ktera mam, a kde je cena velice srovnatelna s podobnym autem se spalovacim motorem, tak cena v nizsich vodach je jiz take dosti blizko u sebe, EV6 ci Ioniq5 maji mit conovky od 40 do 60 tisic eur, konkurenci jim budou stredni SUV tedy treba Kodiaq, a pri podobne vybave tam tedy bude rozdil cca 1-2 tisice eur (podobne vybaveny Kodiaq dnes stoji cca 39 tisic eur), coz je zanedbatelna suma u aut cenove kategorie okolo 40 tisic eur a vyse ;-) a to ze Kodiaq zacina na cca 30 tisicich je vesmes ireleventni, takovych se proda minimum a vybavou jsou to tezke holoty