Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Arese
...protože padesátiny Fiat 127 slavil už 19.3.! 😄
https😐/www.idnes.cz/…047_automoto_fdv
https😐/www.idnes.cz/…047_automoto_fdv
No, ono se to asi těžkopočítá.
Někde jsem četl, že v březnu byl představen vybraným novinářům a v dubnu pak veřejnosti.
😄
Někde jsem četl, že v březnu byl představen vybraným novinářům a v dubnu pak veřejnosti.
😄
Arese
Fiat 127 byl na svou dobu boží stroj, který předstihl veškerou konkurenci. Např, Golf I přišel až v roce 1974 a první R5 ještě používala zastaralé podélné umístění motoru. Fiesta dorazila až v roce 1976 a Corsa dokonce až v roce 1982! No a Favorit až v roce 1988, čili za 127 měli soudruzi zpoždění 17 let... 😒
Naprosto souhlasím.
Stosedmadvacítkou tehdy Fiat všem vypálil rybník a to na dlouhá léta. Jak technickou hodnotou, tak i užitnou hodnotou spolu s výbornými jízdními vlastnostmi a to vše za velmi přijatelné peníze, dokonce i pro nás, za železnou oponou.
Stosedmadvacítkou tehdy Fiat všem vypálil rybník a to na dlouhá léta. Jak technickou hodnotou, tak i užitnou hodnotou spolu s výbornými jízdními vlastnostmi a to vše za velmi přijatelné peníze, dokonce i pro nás, za železnou oponou.
Je to tak.
😄
Málo se o tom mluví, ale jeden z rozhodujících prvků podvozku bylo dvakrát uložené zadní listové pero.
Díky to specifickému uložení se choval tak, že když jedno zadní kolo bylo v zatáčce stlačeno do podběhu, tak "zajelo" i to druhé.
Takže auto se přikrčilo k silnici, místo aby se naklonilo.
Jednoduché. Geniální.
Umělo to ještě i Ritmo, ale pak to zrušili. Věčná škoda do dneška.
😄
Málo se o tom mluví, ale jeden z rozhodujících prvků podvozku bylo dvakrát uložené zadní listové pero.
Díky to specifickému uložení se choval tak, že když jedno zadní kolo bylo v zatáčce stlačeno do podběhu, tak "zajelo" i to druhé.
Takže auto se přikrčilo k silnici, místo aby se naklonilo.
Jednoduché. Geniální.
Umělo to ještě i Ritmo, ale pak to zrušili. Věčná škoda do dneška.
No, Golf byl proti Ritmu, nebo předcházející 128, ale jinak souhlas.
😄
😄
No, to je otázka. Golf I totiž měřil jen 3,7 m, tedy jen o 10 cm víc, než Fiat 127. Golf brutálně vyrostl až s nástupem II. generace.
No, to je sice fakt, ale byl skoro o 10 cm širší.
😒
Golf vznikal jako konkurent 128.
Design dělali Italové... a ve Vlkově měli jedno 128 rozdělanou do šroubku.
😄
😒
Golf vznikal jako konkurent 128.
Design dělali Italové... a ve Vlkově měli jedno 128 rozdělanou do šroubku.
😄
Golf je od začátku nižší střední, stejně jako F128/Ritmo.
F127 bylo ve třídě malých aut.
Tady není o čem diskutovat, centimetry sem/tam.
F127 bylo ve třídě malých aut.
Tady není o čem diskutovat, centimetry sem/tam.
Golf byl z počátku "prdítko", teprve v dalších generacích se zařadil mezi tzv. 4-metrovou třídu (tedy tehdy nižší stř. třídu). Ale byl vždy postaven na velmi podprůměrném rozvoru, tj. s velmi malým vnitřním podélným prostorem. A navíc jeho jízdní vlastnosti nebyly moc dobré.
To ale vůbec nic nemění na faktu, že je to od začátku nižší střední, tečka.
i později se Golf snažil držet kompaktní třídu na "kompaktním" rozvoru a délce s příkladným využitím obestavěného prostoru.
A třídní konkurence rostla taky postupně, i když rychleji.
i později se Golf snažil držet kompaktní třídu na "kompaktním" rozvoru a délce s příkladným využitím obestavěného prostoru.
A třídní konkurence rostla taky postupně, i když rychleji.
To je "hezký" pojem "kompaktní rozvor" a "hezký" vtip "příkladným využitím obestavěného prostoru".
Dodnes má Golf posunutá zadní sedadla o cca 10 cm mezi podběhy, ....
Dodnes má Golf posunutá zadní sedadla o cca 10 cm mezi podběhy, ....
Svou dobu předstihl především už F128, o třídu menší (3dv. hb!) F127 většinu z toho "dědil".
To je fakt.
😄
Měl jsem verzi Rally s 1.3. A byla to jízda.
😄
Měl jsem verzi Rally s 1.3. A byla to jízda.
:yes: Přesně, my jsme měli taky verzi rally, bílou. Úžasné auto, 2D hotsedan!
Ze všech aut, co jsme (postupně) měli za komančů, jsem tohle miloval nejvíc a dodnes na něj rád vzpomínám. Lehoučké autíčko (820 kg), dvoukomorový karburátor a parádní zvuk, a jelo jak z praku. Na zakroucené okresce si to s velkou rezervou natřel tehdejším Žigulům 1600.
Ze všech aut, co jsme (postupně) měli za komančů, jsem tohle miloval nejvíc a dodnes na něj rád vzpomínám. Lehoučké autíčko (820 kg), dvoukomorový karburátor a parádní zvuk, a jelo jak z praku. Na zakroucené okresce si to s velkou rezervou natřel tehdejším Žigulům 1600.
Stejsn
mk3 1.3 Sport. Maličká raketa se 75 koněma, jelo to jak pila a to to byla atmosféra. Ještě že v tom nebylo turbo, to by bylo o rozkouření o švestku (jako pozdější Una Turbo).
.... verze Sport s plastovými nárazníky, v černé barvě s oranžovou linkou byla nejvíc.... :-!
https😐/www.laudoracing-models.com/…94336282830.html
😄 :yes: :yes: :yes:
😄 :yes: :yes: :yes:
3_diamanty
Mohli by ho ozivit po vzore f500... navyse reinkarnovane retro s prvkami moderny je dnes coraz ziadanejsie... vid aj Gecko ... napr opel uz zase vsadza na masku z manty.... jednoduchio retro jede... samozrejme patricne modernizovane retro vzhladom na sucasnu dobu... ale podla mna by zo 127 nebol problem spravit modernu retro stylovku a kludne rovno aj ju pustit v 5 dveraku ako nastupcu punta
Myslím, že lidstvo strašně zblblo.
127 by dodnes byla úplně super... škoda, že technologický pokrok nevyužije k optimalizaci něčeho takového.
Jednoduchý motor, atmosferický s nepřímým vstřikem. To příčné listové pero by mohlo být plastové. 😄
Byl větší než Panda, ale menší než Grande Punto.
Za jeho nástupce považuju Punto II, a i proto ho doma držím.
vubec sem to necekal ze to tak zdrbne, ale uz od vic lidi co si z rozmaru koupili nekdejsi naslapany varianty audi nebo bwm treba jen 30 let stary sem slysel, se to je fakt jen rozmar a nostalgie a ze dnesni celkem tuctovy auta jezdi lip nez tehdejsi skvosty.
ac se to mozna nekomu nezda, tak za tu dobu auta udely obrovsky skok
Aspoň naše část lidstva.
Jediný, co připouštím je, že základní sedačky byly fakt... na krátké ježdění. A nejhůř, když byly v kožence.