A ještě lepší byla Octavia I. kombi 4x4, bohužel do ní nedávali motor 81kW, takže ten 66kW se musel přečipovat. Ta čtyřkolka byla skvělá i kvůli nezávislému zavěšení zadní nápravy a lepšímu rozdělení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu. Jezdila jak po kolejích. Uvnitř se už podařilo zajistit více místa na zadních sedadlech. Také protikorozní ochrana byla velmi dobrá, pokud jste si i za přední kola u nového auta nechali namontovat gumové zástěrky. Takže jediným problémem (ale jen hned v počátku výroby vozu s motorem 1,9TDI) byla nízká životnost "váhy vzduchu". Po roce výroby 1998 se už ten problém neobjevoval. Řidiči ale neuměli s dieselem jezdit (a řada z nich neumí dodnes) a trápili motor otáčkami nad 3000RPM. Optimální otáčky dieselu 1,9TDI (i dalších) jsou okolo 2,4 k RPM.
Nejlepší auto? To je trochu přehnané, ne?
Ano, diesely byly asi nejlepší. Ano, čtyřkolku neměl skoro žádný jiný konkurent. Ano, skoro žádný konkurent nedovedl nabídnout v "civilních" verzích motor, který by dokázal držet krok s 1.8T 110 kW. Ale celkově to auto určitě nejlepší nebylo.
Celkovo to bol veľký kvicht na malom podvozku. Veľké balóny, krátky rázvor a previsy ako autobus. Na pohľad veľké auto, ale vzadu miesta ako v aute o triedu dole. Voči starším škodovkám malý zázrak, pre zbytok sveta stál za reč možno objem kufra. Motory boli lepšie zabalené vo Volkswagenoch.
Pokud někde uvidíš O1 v kombíku na origo značkových 17" kolech, tak to NIKDY není originální Octavia Combi, ale je to tuzing. Combi mohlo mít maximálně 16" kola.
17" kola mohl mít jen RS s karoserií liftback, kde byla speciální příčná výztuha zadní části auta, která zasahovala do kufru.
Naprostá většina Oktávek vyjela z fabriky na 15" kolech s balonovými pneumatikami a to i verze 1.8T 110 kW.
Preco je to konkretne 2400? Pocul som ze dlhodobo nad 3000 skodi vstrekom. Jazdim plus minus do 2400 1.6 hdi. Sem tam ho podrzim ca 20 min okolo 3500 (dpf, carbon a spol) 150000 a zatial nenituje, ale zvuk noveho auta to tiez uz nema.