Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Škoda Octavia 1,9 TDI

Test Škody Octavia 1,8 SLX jste již určitě v našem on-line automagazínu četli, takže se dnes budu obšírněji věnovat novému motoru testované Octavie.
Zpět na článek
4. 4. 2021 14:48
4. 4. 2021 15:55
4. 4. 2021 19:17
4. 4. 2021 20:03
nejlepší auto své doby
A ještě lepší byla Octavia I. kombi 4x4, bohužel do ní nedávali motor 81kW, takže ten 66kW se musel přečipovat. Ta čtyřkolka byla skvělá i kvůli nezávislému zavěšení zadní nápravy a lepšímu rozdělení hmotnosti mezi přední a zadní nápravu. Jezdila jak po kolejích. Uvnitř se už podařilo zajistit více místa na zadních sedadlech. Také protikorozní ochrana byla velmi dobrá, pokud jste si i za přední kola u nového auta nechali namontovat gumové zástěrky. Takže jediným problémem (ale jen hned v počátku výroby vozu s motorem 1,9TDI) byla nízká životnost "váhy vzduchu". Po roce výroby 1998 se už ten problém neobjevoval. Řidiči ale neuměli s dieselem jezdit (a řada z nich neumí dodnes) a trápili motor otáčkami nad 3000RPM. Optimální otáčky dieselu 1,9TDI (i dalších) jsou okolo 2,4 k RPM.
Rozbalit vlákno
2
4. 4. 2021 15:37
Re: nejlepší auto své doby
Nejlepší auto? To je trochu přehnané, ne?
Ano, diesely byly asi nejlepší. Ano, čtyřkolku neměl skoro žádný jiný konkurent. Ano, skoro žádný konkurent nedovedl nabídnout v "civilních" verzích motor, který by dokázal držet krok s 1.8T 110 kW. Ale celkově to auto určitě nejlepší nebylo.
4. 4. 2021 23:22
Re: nejlepší auto své doby
Celkovo to bol veľký kvicht na malom podvozku. Veľké balóny, krátky rázvor a previsy ako autobus. Na pohľad veľké auto, ale vzadu miesta ako v aute o triedu dole. Voči starším škodovkám malý zázrak, pre zbytok sveta stál za reč možno objem kufra. Motory boli lepšie zabalené vo Volkswagenoch.
Avatar - caliban
4. 4. 2021 14:48
Slza v oku
Tehdá by mnoho kupců za tento vysněný skodawagen zaplatilo levou i pravou koulí. Aaach ty sladké devadesátky.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - 3_diamanty
4. 4. 2021 15:55
Zlata era
Naj kombinacia bola za mna o1 po fl v kombiku a s tym 1,8t 20v .... v nejakej ciernej a na origo znackovych 17tkach :yes:
Rozbalit vlákno
2
4. 4. 2021 19:17
Re: Zlata era
Pokud někde uvidíš O1 v kombíku na origo značkových 17" kolech, tak to NIKDY není originální Octavia Combi, ale je to tuzing. Combi mohlo mít maximálně 16" kola.
17" kola mohl mít jen RS s karoserií liftback, kde byla speciální příčná výztuha zadní části auta, která zasahovala do kufru.
Naprostá většina Oktávek vyjela z fabriky na 15" kolech s balonovými pneumatikami a to i verze 1.8T 110 kW.
4. 4. 2021 20:03
Re: Zlata era
Preco je to konkretne 2400? Pocul som ze dlhodobo nad 3000 skodi vstrekom. Jazdim plus minus do 2400 1.6 hdi. Sem tam ho podrzim ca 20 min okolo 3500 (dpf, carbon a spol) 150000 a zatial nenituje, ale zvuk noveho auta to tiez uz nema.