Reaguji na AdamzPrahy: Kdyby mu natřel jen Golf Gti, ale předohrab Honda Civic TypeR 8g. z roku 2007 s atmosférou, stejným objemem a cca i výkonem, vyšší váhou o 124kg, větší čelní plochou mu na Nordschleife nadělí 10s. Nehledě na to jaký je pokrok v pneu. https://zeperfs.com/…uel4069-1595.htm
Prostě ten boxer není žádný hit.
Jo aut co pozérsky "tůrují" potkávám i u nás dost a většinou to bývaj nějaký starý rádoby vytuněný plečky. Typicky BMW E46 s vyříznutýma dírama v nárazníku na výfuky ve stylu M3 apod. Zlo :D
GR86 je posledne auto takehoto typu v EU, myslim ze exkluzivita nebude problem, ja by som si za tie prachy nikdy nekupil HH a nezabudaj, ze napr I30N ma 40k navyse a tiez 200kg navyse, takze ten rozdiel uz je ´´zanedbatelny´´.
Preferencie nikomu neberiem iba vravim, ze pozerat na GR86 optikou vykon za dane peniaze je podla mna nezmysel. Na vyber kazdopadne este je, takze to nevidim ako problem. Dnes je vacsina preferencii skor na zazitky pre neschopnych, takze vykon v priamke je toho synonymom... a potom pozerske turovanie na sidliskach. (cest vynimkam, ktore potrebuju s HH jeho notnu davku praktickosti)
WOODY chapem, suhlasim len tvrdim to, ze za dane peniaze musis volit medzi skvelym autom a HH, ktory ma lepsie zrychlenie.
Pokial sa dostaneme k jadru veci, premavka ti nedovoli casto vyuzit ani rychlost v zakrutach ani na rovinke, ale ten vykon ti umozni aspon rychlo predbehnut co ti ako vravis zvysi sance na povozenie... rozdiel s novou GR86 oproti nejakemu o 200kg tazsiemu a 40k vykonnejsiemu HH uz za tie prachy nestoji pre mna osobne. Taka i30N ma vyse 1429kg a 275k v zaklade.
ja sa na to divam celkovym pohladom, ak za tie peniaze chces mat auto tejto koncepcie s atmosferou, manualom a veskerymi vyhodami noveho a novodobeho automobilu, ovsem bez vsetkych nevyhod tradicneho noveho automobilu (nuda, vsetko cez display, vysoka hmotnost,) a konecne aj dostatocnym vykonom/zrychlenim nemozes dostat viac v tej cene....
mozes si kupit HH, ktory bude v priamke lepsi (nie zabavnejsi), ale uz to predsa nebude to co je hore napisane.... takze si musis vybrat jedno, alebo druhe... oboje naraz v jednom aute za tie prachy mat nejde, takze je nezmyselne sa na GR86 pozerat len z pohladu vykonu za dane peniaze... to je ako sa pozerat na novy barák len z pohladu velkosti za dane peniaze... jo da sa to, ale tento pohlad zvoli len niekto velmi kompromisny..
takze ano na vyber je, niekto kto chce HH a obetuje to ostatne si ho kupi radsej ako GR86 a naopak
ad 1: Samozřejmě posun HH vnímám. Jenže v mých očích nejsou problémem Toyobaru hot-hatche, ale úplně konvenční auta. S těma 7.6 (byť tenhle údaj pořád beru jen jako ilustrační) BRZ a GT-86 nijak nevyčnívá nad řadou běžných cesťáckých nebo rekreačních motorizací. Tím posunem se přibližuje hot-hatchům a má znatelně navrch nad velkou částí provozu. Za mě OK, to bylo potřeba.
Jo, dynamika je lepší, ale se na to dá dívat i z jiných pohledu:
1) I konkurence HH je za tu dekádu taky zase jinde.
2) Evropu minul drobný výkonový facelift minulé generace, která byla jen na klíčových trzích (+5HP/7Nm),, tzn. z pohledu klíčového "zbytku" světa je ta změna o tohle menší.
3) Zlepšeny sprint z 7,6s na 6,3s bude mít mimo motoru i jiné příčiny, (zprevodovani?) samotný nárůst vykonu motoru na to nestačí.
Ja som momentalne namlsany na takyto typ auta a cena rozhodne.
Bol som dnes u predajcu, kde som skusal Yarisa GR, a ten mi len tak odhadom povedal, ze stare GT86 bolo za cca 33000E a toto bude trochu drahsie tak cca 35000E.
Viem, ze Yaris GR je iny typ auta, ale tam je zaklad za 33200E s vyssim vykonom a so stvorkolkou. Takze GR86 by sa podla mna mohla pohybovat okolo tejto urovne. Samozrejme nevidim do cenotvorby Toyoty, ale ak by sa cena blizila k 40000E tak sa to bude slabo predavat. A aj Subaru tvrdi, ze chcu zachovat dostupnu cenu.
To jsem to asi špatně napsal. Nic v podobném duchu zobecňování, že FWD HH je jenom na přímku, si nemyslím. Spíš jsem chtěl jen vyjádřit potěšení nad tím, když k tomu dobrému, co Toyobaru řidičům přináší, přibude i (podle mě) už důstojná dynamika.
Míval jsem podobně kritický názor, ale v praxi jsem zjistil, že to vlastně není úplně pravda. Jenom ta exkluzivita je fakt, že šla celkem do kopru když už se nedělají ani třídvéřáky...
A turbolag...ehm, to už nejsou devadesátky :D Měl jsem OPC co něco jako turbolag mělo celkem dost. Ale pořád to ve středním pásmu dávalo víc koní a síly než třeba to Toyobaru. To je přesně to co píše woody, že pak si můžeš jet jak chceš a předjíždění není problém i když se ti někdo pokusí udělat naschvál.
Já bych nepolarizoval diskusí, že HH je na přímku a RWD Toyobaru do zatáček. Minimálně ve smyslu rychlosti. Kvůli slabému motoru asi neexistuje relevantní srovnání, ale třeba FWD Golf GTI CS za stejnou cenu natře Toyobaru na Nordschleife skoro o minutu. Beru že to je rychlá trať, ale tohle je důvod proč prakticky nemůže tržně konkurovat HH.
GT86/BRZ díky koncepci nabízí spíš zábavnou jízdu a určitý styl, které to auto má.
Já s tímhle nesouhlasím. Jsem spíš "zatáčkovej" typ ale nestydím se ani za pouhou radost z rychlosti v přímce. Můžeme se bavit o tom, jak si na členitém úseku povodíš i se slabším autem neumětela v nějakým H-H....ale když budu upřímnej, tak si musím říct, že pro mě není bůhvíjaká zábava, když na krátkých rovinkách nemám šanci předjet auto, co mě pak v zatáčkách vyloženě zdržuje. Pepíkovi v jeho Scale 1.5 TSI ujede noha na plynu a můžu si se svou sportovní atmosférou počkat...a počkat...a počkat.
Avizované parametry nových Toyobaru slibují, že tohle by se ti už stávat nemělo plus zachování všeho dobrého, co bylo předtím včetně RWD a možnosti manuálu. A to je pro mě aktuálně mimořádně lákavá kombinace. Posílení rozhodně vítám. Takový ty řeči, že Toyobaru víc než 200k nikdy nepotřebovalo nebo neumíš jezdit, považuju spíš za útěchu. Ale i kdyby ne, klidně přiznám, že teda asi tolik neumím jezdit. Hlavně když je tam víc výkonu. ;-)
A keby si kupil T300, si este o level dalej :) Kazdopadne onlineracing sa cim dalej viac rozmaha a narozdiel od realneho motosportu je financne ovela dostupnejsi. Mam kamarata, ktory je amatersky zavodnik, trenuje na PC a v reale konci na podiu. Profi jazdec nikdy nebude, lebo na to nema sponzora. A takych aj mladych chalanov je vela. Naviac slusny simrig postavis za cca 1000€ a viac ani nepotrebujes. Ak si na to potrpis, tak existuju uz aj cenovo dostupne motion platformy. Dnesny bezny HW aj hry su na tak vysokej urovni, ze hrac, ktory by presiel do realneho auta bude uplne plnohodnotny protivnik.
tema sa neda rozdelit, keby bol cely budget mozny utratit len na vykon v priamke, tak je tam... to bude mozno Corolla GR...
tu mas za tie peniaze ine veci, pokial to niekto neoceni, musi si kupit HH aby mal v prímce ... inac su to debaty o nicom, ked bude mat GR neobmedzeny budget tak by mala trebars 400-500k
U nás je 1,25M, tj. spíš asi 48k€.
Ten dvoulitr v Supře mi moc sympatickej není, jenže... co dneska koupíš za 1,25M? Mně by na tom vadil povinnej automat, ale jinak vlastně musím uznat, že cena je fajn.
Rozhodně.. je to vidět i na cenách ojetin - pokud se někde objeví něco levného, tak je to buď americká bouračka dovezená z Litvy, nebo auto s automatem.
BTW... ty asistenty v podobných autech jsou taky dílo... hlídání jízdy v pruhu třeba, default zapnutý po každým nastartování...
EyeSight je super, ale tohle auto chceš s manuálem. A to říkám jako člověk, který by dneska už i hothatch kupoval pokud možno v automatu. Tyhle zadokollky s atmosférou musí mít podle mě manuál.
bude se prodávat s EyeSight..., což asi Toyota mít nebude. Jen se to bude asi týkat pouze aut s automatickou převodovkou. Já osobně mám s EyeSight velmi dobré zkušenosti.
Aj jeho priebeh nie len maximá, od 3700ot je oproti 5000ot obrovsky rozdiel v praxi... bude sa dat pekne vozit aj v strednych otackach 3000-5000ot, s aktualnou generaciou to uplne nejde ...
No ak vezmeme ze 1,1M je cca 42k, tak ano, tam je blizko supra za 49k. Ak to dobre cenovo postavia, tak to bude velmi zaujimave. Supra mne osobne ale pride velmi nadhodnotena. Nemozem si pomoct. Za 49k mas fukany dvojliter a za 64k v executive mas fukany trojliter. Rozptyl dost brutalny. Aj ked dostanes sice za to R6 uz mas v tej cene konkurencneho caymana, ktory s parametrami bude sice niekde medzi tymi dvomi, ale aj tak by som ho zvazoval skor. Kadzopadne ak nezabiju GT86 cenou, tak som velmi zvedavy ako sa to bude predavat.
Něco na tom bude. Patřím k mladší generaci. Vloni jsem si koupil k PC kvalitní volant Logitech G29 a byl jsem překvapený jak je to s moderními hrami realistický zážitek. Popravdě provedení volantu by mohlo hodně aut závidět a třeba pádla na řazení jsou lépe zpracovaná než mám v BMW :D
Ano to suhlasim, len ja som narazal na kankunenove prirovnanie menej schopnej skupiny vodicov ku hracom. Kezde predpoklada, ze hraci vedia len stlacat tlacidla na ovladaci, tak len vravim, ze to su dost skreslene predstavy.
Uvidíme co vymyslí s cenou. BRZ se prodávalo za 800t... ale ty final edition už jsou k milionu.
Osobně tipuju i tady základ kolem milionu... 900t by bylo super, 1,1M je už relativně blízko Supře.
Ono to ale nebude auto na nějaké vyprášení (což chápu jako srovnání s jiným autem rychlou jízdou na čas či výsledek), myslím že řidič bude nejspokojenější na točité a pokud možno prázdné silnici.
Ja mam z toho zmiesane pocity. Auta to budu asi fajn, ale predajom velmi neverim a sam som zvedavy + to co uz odznelo od inych.
Inu pozastavil by som sa pri tom xboxe - viem co si tym chcel povedat, len asi by si nemusel tak skatulkovat lebo verim, ze par (a mozno vecsina) tych co maju doma rozne simrigy by ta v realnom aute vyprasili ako maleho chlapca :) bezohladu na pouzivanu konzolu.
přesně, jsem zvědavý na realitu, krouťák +45nm musí být taky znát. Ale jak píšeš, dnešní HH mají běžně mnohem víc. Tohle má už aspoň potenciál ukázat záda nesportovním autům :D a to za mě hodně chybělo :)
Pravda. V priamke budu zaostavat stale. Toto nie je auto na preteky v priamke. Toto je napozitok z jazdy. A ak uz pretek tak na celu trasu aj so zakrutami. Sa tesim na prve informacie ako budu jazdit.
To je ono ten větší motor, v přímce už tyto auta nebudou zaostávat za HH a ta zábava zůstane dál skvělá. A ti co mají cit pro řízení jako u Xboxu to stejně nikdy nepochopí.