Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Peugeot 5008 2.0 BlueHDi 180 GT Pack – Modernizovaný a v plné palbě

Největší SUV značky Peugeot prošlo v minulém roce decentní modernizací, která zaujme především po estetické stránce. Ve vrcholné výbavě a s vrcholným vznětovým motorem se však jedná o velmi příjemného společníka.
Zpět na článek
9. 4. 2021 18:30
Re: rozmery
A mozes napisat presny cas, kde presne hovori o probleme s hlavou? Pretoze este v case 6:29 hovori o tom, ze je blizko dveri a 6:40, ze je nad hlavou dostatok miesta. Nic o tom, ze by sa siel trieskat hlavou o bocnicu ako u C5AC. Lebo tvoj link trafi cas, ked nasadne do 3008 a neviem teda ci ide o chybu niekde inde, alebo si sa uz druhykrat netrafil do modelu auta.
O "ramenatych" dospelakoch rec nikde nebola. Ja som povedal, ze tam odvezies v pohode 3 dospelych ludi. Naviac hovorime stale o autach rovnakej kategorie. Takze ak je problem podla teba tu, musi byt ten problem v kazdom jednom MPV a potom naozaj nemam vyhrady k takemu tvrdeniu. Pretoze 3 ramenatych chlapov odvezies potom "v pohode" uz len v transpoteri.

Cize skusal si vsetko, len nie 5008 a potom ma ides presviedcat. Dobre.
Avatar - CommonUser
9. 4. 2021 15:09
Re: rozmery
Ale ano spomenul:
https://youtu.be/H8ulPxonBcY?t=472
;-)

No nic, ked ti to auto vyhovuje, tak je vsetko OK. Ale tvrdit, ze tam v pohode prevezies 3 ramenatych dospelakov, tak to uz proste zavana ... neskusenostou.

Skusal som 2008, 3008 aj 508. Vadi mi ergonomia aj posed. 508 nie je stredna trieda. Vzadu je menej miesta ako bolo napr. v 307. Stiesnene sedenie tu nema co robit. Ale to je sirsi problem strednej triedy vseobecne. Potom sa EU cuduje, ze letia SUV.
9. 4. 2021 14:54
Re: Facelift pomohl
V tom případě máme značně rozdílné vnímání co se týče hodnoty peněz. ;-)

Podvozek s multilinkem umí např. Korando za 450... A dobrej.
9. 4. 2021 11:33
Re: rozmery
Super, teoriu ovladas, len tu prax vobec. Do 3008 dozadu 3 sedacky vedla seba nevlezu.Toboz i-size. 2sedacky+vajce s tym, ze krajne sedacky su na bocniciach sedakov na sikmo a dvere zavres ale "potlacia" sedacky.
Do 5008 3 i-size sedacky zapnes do isofixov. To je realita. Neviem aku metodiku merania pouzivaju, ale 1cm rozdiel by to nespasil. Ale vsak ok ty vies asi lepsie, ja to len pouzivam.
Vo videu je krasne vidiet, ze aj hlava je daleko od tej bocnice stropu a ani nespomenul nieco take ako v tom videu o C5AC. Hej poznamka, ze si blizko dveri tam bola a na to reagujem uz 8. 4. 2021 13:19. Nijak sa to nevymyka rieseniu inych aut, co maju v druhom rade 3 sedacky.
Skusal som napriklad aj Rifter - tam poznamku o natlaceni na dvere by som akceptoval. U 5008 jednoducho nie.
Avatar - radolaco
9. 4. 2021 10:41
Re: Facelift pomohl
Lenze ty si aj sam odpovedas :) Keby je podvozok zalozeny na 508 a ma vzadu viacprvok, tak to stoji ovela viac.
9. 4. 2021 10:14
Re: rozmery
medzi 3008 a 5008 je rozdiel 1 cm - podla udajov na stranke pezotu...

o natlaceni na dvere je info aj tu: https://www.youtube.com/watch?…
Avatar - rohYpnol
9. 4. 2021 10:11
Srovnání
Když si vezmu, že za cenu tohoto našláplého kousku můžu mít třeba Enyaq v základu...? Není absolutně co řešit. Dvoulitr nafta :yes: :yes: :yes: Design naprosto excelentní :yes: :yes: :yes: Tohle se Peugeotu vážně povedlo. Vzhledem k tomu, kam se svět automobilů posunul, už mě žíly netrhá ani absence AWD. Bohužel se to stává normou obecně.
Avatar - xxc
8. 4. 2021 22:32
Re: Facelift pomohl
Snad nebudeme porovnavat Grand Scenic s hocicim, to auto je pekne, ale to je asi tak vsetko.
Avatar - xxc
8. 4. 2021 22:27
Re: rozmery
Ja mam skusenosti s C4 Picassom, ktore ma 3 sedacky vzadu a sediet sa tam celkom da. Avsak sadol som na chvilu dozadu do C5 Aircross a bol som nemilo prekvapeny, ake sa to zdalo stiesnene a sedel som uplne na dverach. Cize najskor bude zavisiet od auta.
8. 4. 2021 18:13
Re: rozmery
Rec je o 5008 a nie o C5AC. To, ze je to rovnaka platforma este neznamena, ze je vnutorny priestor rovnaky. Lebo je velky rozdiel aj medzi 3008 a 5008 a to su "identicke" auta. Naviac C5 ma len 2 isofixy vzadu a 5008 3. Mozme polemizovat o tom preco - zrejme to bude suvisiet s vnutornou sirkou tak ako u 3008.
Vzadu na kraji sedava moja zena, nie je z najmensich a opisovany problem jednoducho u 5008 nie je. Tolko ku teoretikom, ktory to auto nejazdia.
Avatar - CommonUser
8. 4. 2021 17:04
Re: rozmery
Meky ma v tomto pravdu. To, ze to riesenie ma kazde auto, co sa chce pysit troma samostatnymi sedakmi v 2 rade, neznamena, ze je to vhodne riesenie pre 3 priemernych dospelych. Obuchavanie hlavy ci pleca nie je na dlhe trate prijemne. Ak si stupel s malymi detmi, tak ta to netrapi.

https://youtu.be/Z7Dd_Qwa-_Q?t=242

Takze problem to je. Skus tahat 500+km castejsie v takej polohe a potom gibicuj .... zo soferovho pohladu je to ine.
A ze PSA to frcla do P5008 aj C5 mi hlava neberie, tak ako ich priblbla palubka. Frantici proste vzdy chcu vynajst koleso a to potom este zlacnit. Od PSA som auto mal asi 5 rokov, takze skusenosti su.
8. 4. 2021 16:36
Re: rozmery
A tu sme pri tych tvojich dojmoch a nie faktoch. To auto realne troch ludi vzadu odvezie. Dospelych, nie nudzovo, normalne. Ako akekolvek ine podobne auto tohto typu. A dalsich dvoch v kufri - tam uz nudzovo hovorit mozme, o druhom rade vobec.
Tvoje pochybnosti o tom ci sa tam vlezu 3 autosedacky (co bola moja zasadna podmienka pre kupu takeho auta) su usmevne a dokazuju, ze si vymyslas neexistujuce problemy. Pochybovat samozrejme mozes, ale 3x i-size autosedacka vlezie dozadu bez akychkolvek problemov. Ja tie 3 autosedacky v aute totiz realne vozim. Naviac predchodcu som mal 308SW, kamarat ma 3008 a kolega touran. Takze mam viac nez dobry prehlad co kde voslo a kde nie.

Proste si vysadeny z nejakeho dovodu na pezot. Nepopieram, ze mozes mat na to dovody, ale to co pises su nezmysly.
8. 4. 2021 16:07
Re: rozmery
bezne maju auta priestor vzadu pre 2 osoby s tym, ze nudzovo mozno previezt 3tieho cloveka.
Tu sa marketing PSA snazil vyrobit dojem, ze v tomto aute mozno realne previezt 3 dospelych vzadu.
Nuz, nemozno.
Nie je na to priestor.

BTW: podobne je na tom aj C5 Aircross a Berlingo.
Dozadu jednodu 3 dospely nevojdu.

A uprimne dost pochybujem o tom, ze by sa dozadu natlacili aj 3 plnohodnotne detske sedacky s pultikmi.

Chapem, ze si si kupil auto a chces, aby bolo perfektne, ale jednoducho take nie je. Je to auto uplne bezne siroke a fyzicky vzadu rovnake ako akykolek iny kompakt.

Ja len upozornujem na marketingove zvasty, ktore sa tomu snazia dodat nejaku plusovu hodnotu - ktora tam nie je.
8. 4. 2021 13:19
Re: rozmery
1. Nie nie su, to je tvoj subjektivny dojem. Pretoze sa to nevymyka v ziadnom smere pri danom rieseni oproti inym.
2. Ano aj nie. Su uzsie ako pri deleni 40:20:40 resp 60:40. Nie su uzsie ako delenie 1/3 ako maju vsetky podobne auta. A ak porovnavas 60:40 vs 1/3 miesas hrusky s jablkami.
8. 4. 2021 13:07
Re: rozmery
su tie sedacky objektivne natllacene na dvere? Ano, su.
Su tie sedacky mensie ako je obvykle? Ano, su.

Co je na to subjektivne?
8. 4. 2021 12:48
Re: rozmery
Pretoze o tych sedackach nejde o objektivitu ale subjektivitu. Ty dodavas a ty tvrdis, je to bullshit. Naviac je to auto s tromi plnohodnotnymi sedackami - tie rozmery musia byt zo samotnej podstaty ine ako klasika 60:40, alebo skor 40:20:40 na rovnaky vnutorny priestor. A v takom pripade neporovnavas porovnatelne. Rovnaky problem musis mat potom v tourane, s-maxe, sharane a v podobnych autach.
5008 ma dokonca pri rovnakych vonkajsich rozmeroch s 3008 viac miesta na sirku aj vdaka inym dveram. To je dovod preco tam strcis 3 autosedacky, ktore sa do 3008 nezmestia.

K hluku sa nevyjadrujem, ja som to nemeral, takze nposudzovat nebudem, ale poskytnem inu info - rozdiel vo vyslednom hluku bude ak si objednas auto s focal audiom v tomto pripade. Bude lepsie odhlucnene ako to bez neho.
8. 4. 2021 11:47
Re: rozmery
Preco je objektivny popis situacie povazovany za "mat problem"?

Ako pises sam - sedacky su uzsie ako je bezne. Ja dodavam, ze urcite nie su dimenzovane ani na priemernu europsku postavu. Okrem slabej sirky su tiez natlacene ku dveram, takze hlava sa neustale kyvoce okolo ramu dveri, co je velmi nepohodlne.

Este sme nespomenuli hluk. Nemam subjektivne pocit, ze by boli naftove motory v 5008 vyrazne tichsie ako u konkurencie - t.j. s rozdielom aspon 3 dB. Je to samozrejme subjektivne, ale rovnako je subjektivne tvrdit, ze je to tiche auto.

A co sa tyka failu v rozmeroch - je to typicke, ze rozmery interieru su uplne nekonzistentne. Takze nejde ani tak o napr vysku vzadu, ale o to, ako meraju rozmery v jednotlivych testoch.

Napr vybermiauto uvadza pre 3008 vysku vzadu na 98 cm. 90 cm je velmi malo. Auto.cz uvadzalo napr pri O3 vzadu 89 cm. A tato krabica ma mat len o 1 cm viac? Rozhodne je v 5008 vzadu na vysku viac miesta ako v liftbackovej O3.
8. 4. 2021 10:19
Re: rozmery
Nevidim tam sice nakres, ale sirka je 2098 vratane zrkadiel, takze mozno len chyba. Vyska nad zadnym sedadlom 90cm byt moze, myslim, ze otvor kufra je 80cm, sedacka ak je sklopena je v rovine s tymto otvorom, takze sedak je o par cm nizsie a priestor nad hlavou je vyssie ako horna hrana kufra. Som lenivy ist to do auta premerat.
S tym sedenim vzadu sa musim pousmiat. Dobre sa nebude sediet maximalne obeznym ludom a tie sedacky logicky musia byt uzsie kedze su 3 plnohodnotne a nie 60:40. Dokonca clovek priemerneho vzrastu sa v relativnom komforte odvezie aj v kufri na tych nudzovkach. Kazdopadne je to uz asi 3ti pezot s ktorym mas nejaky problem a vyzera to na nejaku osobnu averziu.

EDIT: vyska zadneho sedaku od stropu je 884mm. U prednych sedadiel je to 915 a v tretom rade je to 820mm.
8. 4. 2021 09:51
rozmery
skutocne je sirka bez zrkadiel 210 cm?
skutocne je vyska nad sedadlom vzadu 90 cm?

tieto bullshitove merania sa tu neustale opakuju, dokedy este?

Inak vzadu sa nesedi dobre ani 2 cestujucim z jednoducheho dovodu - 3 samostatne sedadla su uzke a aj ked v strede nikto nesedi, krajne sedadla su natlacene na dvere a uzke v ramenach. Zadny priestor maximalne pre deti.
8. 4. 2021 05:32
Re: Facelift pomohl
P911, auto absurdně menší stojí trojnásobek.
8. 4. 2021 00:06
Každé SUV...
...má z principu krabicovité základní proporce, ale žádné jiné SUV než 5008 tu krabici od bot nepřipomíná tak vehementně. :-O :no: No a k pracovišti řidiče snad ani není třeba se konkrétně rozepisovat, dostávám husinu jen z pohledu na jeho fotografii, brr... :no:
Avatar - hugino
7. 4. 2021 23:38
Re: Facelift pomohl
Renault Grand Scenic /711 000 kč/.5008 po facelifte vyzerá o dosť lepšie až na ten bočný profil " jazvečíka " a ešte nebolo napísané že vďaka mohutnej prístrojovke, stredovému tunelu a výplniam dverí je vpredu dosť tesno.
7. 4. 2021 22:24
Re: Facelift pomohl
Oktávka je sama o sobě jedno z nejdražších aut na trhu (myslím tím výkon/cena/konkurence), to dle mého není dobrý příklad. Není o "dvě třídy menší", jak píši výše, technicky vychází P5008 z P308, jen natažená platforma.

Jako takhle - Tvé argumenty chápu, jen je mi tak trochu proti srsti dát přes půl milionu za cokoli, co nemá tu technickou přidanou hodnotu. Vlečka v případě HB/kombíku nižší střední do půl mega, fajn. U auta za 600-1000 ne. Ano, je to velké auto. Ano, je moc hezké a dost slušně jezdí. Naprosto chápu, proč si ho někdo koupí (na rozdíl od Oktávky za mega). Ale ta přidaná hodnota, to "něco", mi tam prostě chybí. Můj názor.
Avatar - Mokrous
7. 4. 2021 21:52
Re: Něco k motoru a převodovce
To můžu potvrdit. Z výfuku jde vlahý letní vánek, bez zápachu. Tenhle motor si s převodovkou Aisin rozuměl skvěle. Jeho utlumení je taky solidní. V podstatě je to na autech téhle značky to nejlepší.
7. 4. 2021 21:50
Re: Design
Zvonku je to auto krásne... ale interiér ala klavír sa napríklad mne nepáči... a osobne pežot nenávidím za to ze pre tlačili ovládanie všetkého cez dotykovú obrazovku..
7. 4. 2021 21:47
Re: Něco k motoru a převodovce
Ani v mrazu nesmrdí. Lépe řečeno není cítit vůbec.
7. 4. 2021 20:18
Re: Facelift pomohl
Mně mega za takhle velké auto se silným motorem a automatem ve full výbavě rozhodně nepřijde moc. Vždyť i pitomá oktávka, auto o dvě třídy menší, se v plné výbavě taky dokáže přehoupnout přes milion. Sedmimístná 5008 stojí v šesti různých stupních výbav od cca 600 tisíc do milionu, to mi přijde adekvátní. Nebo znáte jiné sedmimístné auto, které v nejvyšším stupni výbavy je nějak výrazně levnější? Možná některé osobní dodávky, ale SUV/MPV určitě ne.
7. 4. 2021 19:58
Re: Facelift pomohl
zrovna chromplast bych si dokázal odpustit, ale jak to auto mělo full led světla tak ohromně prokouklo
7. 4. 2021 19:22
Re: Facelift pomohl
To je věcí vkusu, za mě je tam chromu a cinkrlátek prostě už moc. Facelift se vydal (ne že by došel) správným směrem.

Jinak - auto na podvozku nižšší střední (platforma EMP2, vyvinutá původně pro P308) a s vlečkou za mega... Hustý.

Za mě se Peugeotu povedl majstrštyk - natáhnout trochu 3008, nazvat to tak, aby to vypadalo jako o třídu větší auto (vlastně takové SUV kombi) - technicky to s 508 nemá nic společného. Toto konstatování nemyslím ironicky, fakt ekonomický majstrštyk.

Ale nedá mi to - s vlečkou, za mega...
Avatar - KANKUNEN
7. 4. 2021 16:46
Re: Něco k motoru a převodovce
Vymyslel si akorát blbost.
7. 4. 2021 16:36
Re: Něco k motoru a převodovce
Neprijde mi, ze by diesel Toyote chybel.
:D

Ze "vubec nesmrdi" (kdyz pominu to, ze o tom u studenyho motoru v zime silne pochybuju...) je hezky, kdyz je to novy a vsechno funguje.
Ale jak to bude za deset let s 250.000km u tretiho majitele bez filtru a bez mocky?
:no:
Avatar - radolaco
7. 4. 2021 15:11
Re: Facelift pomohl
cosi, tie zakladne s ciernymi plastami praveze vyzerali dost zle, zato tie vyssie vybavy s "chromovymi plastami" vyzerali dobre.
7. 4. 2021 14:08
Design
Jsem opravdu velmi překvapený, jak pěkná auta umí dělat naprosto "obyčejní" výrobci jako je Peugeot. Vzhled (u auta) pro mě důležitý není, ale na pokoukání je to hezké.
7. 4. 2021 13:36
Facelift pomohl
5008 bylo jedno z mála aut, u kterého platí, že čím vyšší výbava, tím větší komedie, pokud jde o venkovní vzhled. Nejlíp vypadalo holátko jen s černými plasty. U faceliftu se zdá, že se tento paradox podařilo napravit.
Avatar - KANKUNEN
7. 4. 2021 13:23
Něco k motoru a převodovce
Motor má skutečně při nastartování hrubý chod, ale při zátěži naopak vůbec nekadlá a jen je slyšet svist turba. VŮBEC NESMRDÍ, prostě čistý výfuk a žádný smrad. Převodovka se někdy pere při rozjezdu s hillholderem a rychlým zamknutím měniče (tohle je třeba u Mazdy vyladěno úplně dokonale) . Z kopce někdy zbytečně bzdí motorem tak, že je třeba trochu rychlost popohnat plynem. Jinak samet a výborná logika. Motor není nikdy podtočený jako u VW. A největší kravina je Grip control. Režim sníh na sněhu slouží pouze ke zlosti, protože ubírá výkon příliš brzo, režim bláto je na tom líp a umí se prohrábnout na lepší podložku. Jinak tahle kombinace motor převodovka by slušela toyoťáckým gazíkům a Subaru dokonale.