I když ceny BMW M5 generace E39 v poslední době vzrostly, že byl někdo ochoten za tento ikonický sportovní sedan utratit víc než 4 miliony korun, nás stejně překvapilo.
Vzhled ani převodovku současných M5 bych v tom asi nehledal.
Spíš to bude tím, že to jsou ještě i dnes dobrá auta zejména technicky, moc jich není a ve své aktuální době toho nic moc lepšího nebylo. A každej trouba si to nekoupil ani tehdy a ani dnes. Já to vidím jako kategorii pro znalce, dobré řidiče a zejména fandy značky, co do kapsy rozhodně hluboko nemají.
Přeji mu to a i ostatním, takové zbytky svobody v motorismu. Každému přeji ať si pořídí auto co ho oslovuje a ať si ho užívá tak, jak ho to těší.
Doby neomezených rychlostí nebo třeba parkování zdarma prakticky kdekoliv a pod. jsou už v nenávratnu. No, alespoň jsem mohl ochutnat. Ovšem zaplatil jsem za to stářím. :-(
Smutné je, že takový entuziasta, jako ty, se neorientuje a netuší, jak obrovský boom dnes youngtimery obecně zažívají. M5 z devadesátek/nulek je auto vyrobené v relat. malém počtu kusů, oproti dnešním sériím, spousta z těch aut je dnes už po smrti, proto je jakýkoliv zachovalý kus, a tohle je prakticky tovární stav, auto ceněné extrémně. Jenže ranec dnes stojí kde co, i auta ve své době relat neúspěšná a před pár lety za pár korun, jsou dnes za nesmysl, viz. třeba italskou produkci, např. nespolehlivá a jízdně nepřesvědčivá mase 3200 GT, resp. mase coupe, prostě kde co s trochou sportovního flairu je dnes za ceny desetinásobné než před deseti lety a blížící se svým původním prodejním cenám.
Jinými slovy, nečekej, že tě někdo bude brát vážně, píšeš-li dětinské úvahy typu, M5 E39 je drahá proto, protože tu současnou bmw nedělá v manuálu. :D:D
U takéhoto auta je primárny účel odviezť posádku rýchlo a pohodlne, či byť hodne,hodne rýchly na okruhu (aj keď na to to moc není) a to manuálna prevodovka trochu nestíha za modernými AT prevodovkami. V časoch e39 zase automaty nestáli za moc, vtedy si bol ešte rýchlejší s kutáčom.
...že jsou Baworáky z 90. a nultých let u automobilových nadšenců tak strašně oceňované a oblíbené? Žeby snad tím, že ty současné jsou většinou hnusné jak noc a takovou M5 už vůbec nelze získat s manuální převodovkou? Ale proč by se o něco takového současné vedení BMW zajímalo, že... :-O:no:
Hele v nový M5 jsem jezdil a ten automat mi tam ani nijak nevadil. Do takovýho auta asi automat patří. Navíc v M5 funguje rychle a dobře. Navíc kvalty jsou tam celkem dlouhý. Když si chceš někde zablbnout (což jsem se s autem za 3 mega trošku bál jede to fakt strašidelně), tak ti stačí 2 a 3. Víc řadit nepotřebuješ :D
Téhle M5/e39 má mnohem blíž k dnešní M3, než k současné M5.
A M3 se s manuálem pořídit dá.
Do dnešní M5 BY si manuál pořídil jen BYchař-teoretik tvého formátu.
Já věřím, že tuhle svobodu si ještě dlouho udržíme, než nám to soudruzi z Euro-sojuzu zatrhnou kvůli hře na ekologii. Taky mám prču z toho hysterickýho boje proti emisím CO2. Občas mě to tak pobaví, že vezmu auto a jedu se jen tak bezcílně projet 20-30 km po okolí, abych tu planetu trochu oteplil. To víš, když ti žere auto 10 litrů, tak každý sešlápnutí plynu znamená kus upadnutýho ledovce :D:D
Jinak přeju hodně zdraví a buď mladý aspoň duchem ;-)
Hele taky znám jednoho takovýho. Koupil si to prostě proto, že se mu to auto líbí. Jezdí s tím prakticky výhradně po městě a až na vyjímky tak na 10-20% výkonu. Má prču z toho jak celý svět nesmyslně bojuje s emisema CO2 a on jezdí do Kaufu a na kafe s V8 biturbo :D:D
když si vylistuju na mobile.de ojetiny M3 do pěti let, vyškočí jich 174 a manuálních je jich z toho dvacet. z toho lze asi odvodit, kolik je takových Aresů... a to je M3, ne M5...
Hlavně mi neříkej, co potřebuju a nepotřebuju, a co do takových aut jako je M5 "patří" a "nepatří". Garnatuju ti, že pokud by BMW začalo dělat M5 také ve verzi s manuálem, že by o zájemce nouzi nemělo!!! :-) https://www.autoforum.cz/…lni-prevodovkou/