Koncern Stellantis výrazně expanduje na poli elektrických dodávek. Představuje hned šestici středně velkých elektrododávek, mezi něž patří i krátce vyzkoušené Opely Zafira-e Life a Vivaro-e.
Nevyčetl jsem, zda dodávka měla spotřebu 36 kWh/100 Km prázdná a nebo to bylo s tunovou paletou v nákladovém prostoru. Test dodávky bez zátěže je úplně k ničemu, zvláště s elektrickým pohonem. A pouze 1000 kg na kouli pro bržděný vozík je také výsměch zákazníkovi. Ale jestli to schlastá 36 kWh/100 km jen s řidičem a spolujezdcem, tak je to při kapacitě baterii 50 nebo i 75 kWh hanba vůbec vyrábět a drzost prodávat :no:
.....a postupně ako budu deti rast, tak baterky v autě půjdou do pr---e. Takže budeš mít na dvorku bezcenej neprodejnej krám. Do práce zase budeš jezdit sockou, pokud ještě nějakou budeš mít. Sorry. ;-)
.... jasně že to není pro každého, ale cenovka už není až tak psychotická a pro všechny ty rozvážky po regionu a shuttle-service to může být zajímavé.... jasně že rodina si to na cesty na dovču do Chorvatska apod. nekoupí....
....Ovládání převodovky (respektive reduktoru, se stálým převodem 12,2:1) je pak shodné jako u osobních elektromobilů Peugeotu, Opelu nebo Citroënu ....
Netušil jsem že stálý mechanický převod jde nějak ovládat. Co se s ním dělá ?
Ved su po ceste nabijacky :-) Ide o to, ci pojdem Enyakom s lyzami na streche, alebo bicyklami na streche, ale uz nekupit rovno taku dodavku. Ale neviem, v zivote som nesoferoval dodavku, preto sa pytam.
Re: Re: Kdo Vás AutoCZ platí za tuto propagandu ... ?
No tym padom pojdes do hor/pravdepodobnost mensej dobijacej siete, vatsie naroky na dojazd - teplota, prevysenie, ja by som este najblizsich 5 rokov volil naftu
Ved naftove maju a pouzivaju to ako rodinne auto. Elektricka verzia by mohla tie dialky par krat do roka zvladnut a bolo by to pouzitelne aj do mesta a okolia.
Berte to jako normalni vyvoj... deti rostou, clenove rodiny se zvetsuji (v pandemii se tloustne) a tak jiz vyrostli z auta Zafira orifinal Opel a tak maji moznost si ted koupit zase Zafiru, ale vyrostlou tak, aby jim opet vyhovovala...
Analogie treba stara skoda Octavia, taky byla male auto proti soucasnemu modelu. Dokonce i prvni novodoba byla mensi. Proste auta rostou.
Btw... stara Zafira mela delku 4666, nova zacina na 4606
Takze na parkovani ve meste do rady je to dokonce vyhodnejsi ;-)
Opel má u mě respekt že Zafiru kdysi dělal i jako OPC :D Pak přijdou francouzi a udělají ze své dodávky už čtvrtý model tím že tam dají logo Opelu a jméno Zafira. I když je to úplně jiné auto a docela jiný segment. K čemu to je? V čem je přidaná hodnota? Já nemám radost jestli se nám trh zúží na dva megakoncerny co budou chrlit jedny a ty stejné modely...
Doteď mi unikala informace, že Zafira je nově PSA dodávka pro převoz lidí 😕 Ať byl Opel jakýkoliv, tak tohle vybrakování novým majitelem a chrlení přeznačkovaných PSA modelů mi přijde velmi smutné. A moc nechápu jaký je v tom smysl?
Neviem, ale celkom ma to zaujalo. Do prace s tym dojdem a postupne ako budu deti rast, bude treba prepravovat v lete bicykle, v zime lyze a pod. Mozno mi to pride aj lepsie, ako kupit Enyaq a riesit nosice na strechu a pod.