Od vstupu německého koncernu Volkswagen do automobilky Škoda Auto "škodovka" za 30 let zvedla počet zaměstnanců o 25.000 z tehdejších 17.000 na dnešních zhruba 42.000 po celém světě.
Soudruhu, v první řadě by sis měl uvědomit, že pokud by zločinecká organizace a pátá kolona Ruska jménem KSČ tuto zemi nejdříve neožebračila znárodněním, poté pronásledováním české národní elity (a její následnou masovou emigrací), posléze zlodějskou měnovou reformou a dále debilní personální politikou (hlavní byla loajalita ke Straně, a ne odbornost) a neinvestováním do rozvoje kdysi slavných a poté znárodněných firem, žádná privatizace by po r. 1989 vůbec nebyla potřeba a všichni ti Babišové a spol. by nedostali jedinečnou historickou šanci se napakovat!!! Takže tady laskavě nebreč, katastrofa této země nezačala rokem 1989, ale 1948! Nehledě na to, že ty statisíce zničených životů nevinných českých lidí a masová devastace morálky českého národa jsou samozřejmě ještě mnohem větší tragédie, nemluvě o strašlivých ekologických škodách na české přírodě. Takže ti tebou proklínaní "demokraté" se po roce 1989 jenom snažili nás z toho bolševického hnusu, ve kterém jsem vězeli až po nos, nějak dostat. Samozřejmě to mohlo dopadnou lépe, ale i mnohem hůře!
P.S. Nebýt Volkswagenu, tak už žádná mladodoboleslavská škodovka taky dávno neexistuje, nebo by možná byla nějakou lokální montovnou!
Nebylo, Francouzům by tihle fanatičtí komouši nemohli nadávat do revanšistů, ale zase by tady šermovali zradou z Mnichova, takže by to vlastně vyšlo nastejno. :-[]
..kolikpak ti dva nahoře asi vytvořili pracovních míst?
Fakt jen ten, že VW zvedl Škodu na úroveň, o které se nikomu za dob Favorita ani nezdálo. Nářky nad chybějícími osobními Tatrami jen ukazují zoufalost soudruhů prvních příspěvků.
Tak když už tady mluvíš o těch "souvislostech", tak jsi tady jaksi "zapomněl" taky uvést, kolik miliard marek, resp. euro nejdřív musel VW do Škodovky nasypat, aby z té totálně zaostalé miniautomobilky udělal globálně úspěšnou značku evropského formátu! :-[]
Většina těch subdodavatelů ale vznikla jako dodavatelé Škodovky, vyrostli na ní a postupně se dostali do celého VW a v dalších letech se řada z nich dostala i k dodávkám do dalších automobilek. Takže i když dnes dodávají i řadě jiných automobilek, tak VW/Škoda "odpálila" jejich růst. Za lesem mám výrobu autoskel, začínali jako prťavá firmička a dodávali jen na Fabii, pak přibyly všechny modely Škodovky, pak část produkce VW, pak přišlo PSA, pak BMW, pak Bentley a dneska sekají skla na ty nejprestižnější modely Ferrari (LaFerrari) a Porsche (918). Takže ano, dodávky pro Škodovku dnes tvoří možná 20%, koncern VW 50% a zbytek jsou jiné automobilky a z nějakého objemu X je dnes 15X.
1. v počátcích použili nebo zkopírovali cizácké technologie, protože to dlouho neuměli pořádně vyvinout ( v automotive Hyundai = Ford Cortina, Fiat 124, hyundai Pony = Italdesign, pak Mitsubishi; Ssangyong = Daimler Benz; Daewoo = Opel, obdobně elektronika Goldstar atd, nebo stavba lodí v Ulsanu...)
2. uzavřeli si svůj 50 milionový trh pro jakýkoliv import od cizáků
3. sami se pak ale nasrali všude k těm cizákům u nich doma
4. do nedávna makali 13 hodin denně, tedy nejdelší pracovní doba na světě
5. vše v Korei je ovládáno skrze mafiánské chaeboly, jako například Hyundai, a to je teprve nevolnictví..
tak si o tom vůbec něco zjisti, než začneš plácat nesmysly a zlých němcích a správných rákosnících;
Tu nejde o nejaka pracovni mista. Pokud by chtel autor udelat poradny clanek, tak taky musi napsat, kolik zlataku si vlastnik za ty roky vzal. To neni kritika soukromeho vlastnictvi a svobodneho rozhodnovani vlastnika, jak nalozit se svym majetkem, ale snaha o to, aby autor videl vec v souvislostech.
Az VW nahradi lidskou praci za stroje, tak tu bude clanek, jak je VW spatny? Substituce Labour - Capital je v case zcela zrejma napric odvetvimi.
Jistě že tu máme pro Německou Škodovku hodně otroků zaplaceno, ale přišli jsme o Českou automobilku. Dnes je tu jen Tatra, ale nevyrábí osobní auta i když nejsou ve 100% vlastnictví češi.
Víte mě jen zajímá jak to udělali v Jižní Korei, tam taky přišlo mnoho firem z jiných zemí, převážně z Japonska a USA a dnes to Kojeci převážně vlastní a navíc jsou světovou velmocí v mnoha oborech a to byla jejich země ještě v 70-tých letech v podstatě rozbitá na padrť. Takže za 30až 40 let se stali světovou velmocí v mnoha oborech počínaje v loďařské firmy až po nejmenší počítače , telefony a pod.
Navíc patří ze svou životní úrovni na špici světa. My tu máme již 30 let demokracii, o české firmy jsme přišli a těch českých se snažíme zbavit či jim hází naši politici klacky pod nohy. Zemědělství co vytvořilo v mnoha směrech naší soběstačnost v některých jsme byli světově mocnosti v přepočtu na obyvatel, mnohé české úspěšné a bohaté firmy jsme prodali, neuvěřitelné, ale zdrcující skutečnost,.
Proč je to takový rozdíl kde naši soudruzi demokraté udělali chybu ? Proč nenesou za to odpovědnost, proč je pořád volíme ? Zřejmě už v nás vypěstovali Stockholmský syndrom.
Jedno velké PROČ ???!!!
protože nick wolff je koncernobijec a fiatofil a jak dopadl etalon punto je esence toho, jak se to dělat nemá - tudíž to symbolizuje jeho zaujatost směrem na piëchovo autodružstvo
vlkk se zase ráno v garáži nadejchal uhlovodíků ze svýho punta a nemůže skousnout, že lemplovství potomků Gianni Agnelli dovedlo FIAT tam, kde je dneska. SK/VW partnerství je výhodné vzájemně, a této zemi rozhodně pomohlo zásadně, tečka.
V tomto článku jako už i v jiných je pravda jediná a to ta, že to škodovce pod VW ekonomicky zatím šlape a že z toho nákupu jakožto součást toho koncernu těží.
Je ale jen otázkou, jestli díky tomu že VW škodovku v podstatě dostal, jestli by nebyly v naší zemi lepší články, které by naopak stejně tvrdily, že VW je tam kde je, jen díky škodě, díky technologické invenci našich lidí, výrobní tradici a ochotě pracovat /bez ohledu na to, kdo tam v té fabrice dělá/.
Ono se stačí podívat na to, kde byl VW v roce 1990, co v té době prodával, kolik toho prodal a na jaké úrovni ty jeho krámy byly, když v podstatě musel dělat i takové věci, že dělal pod svou značkou pickup a podobně.
Takže já tyhle kecy nežeru a naopak tvrdím, že VW a skopci jsou tam kde jsou jen díky Škodovce.
Ono to zni jako vtip, ale kdyz se clovek koukne na koncernove modely, par prvku z Favorita se tam najde.
Hlinikove motory se VW naucil az po odkoupeni Skodovky (jak je donutit nezrat olej se snad ale nenaucil dodnes).
Polo 1994 (a modely/platformy, co prisly po nem) melo podobne zaveseni motoru na dvou silentblocich s reakcni vzperou dole, pocinaje Polem se take oddelil zadni naboj od bubnu (zajimave je, ze u Favoritu se slo naopak, instalaci brzd z Golfu).
A pocinaje PQ24 se preslo z pojezdu sedacek primo v karoserii na samostatne kolejnicky takrka totozne s Favoritem.