Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ekonomika

Zpět na článek

Spojení Škody s VW přineslo dodnes 25.000 nových pracovních míst

21 komentářů

Arese
Soudruhu, v první řadě by sis měl uvědomit, že pokud by zločinecká organizace a pátá kolona Ruska jménem KSČ tuto zemi nejdříve neožebračila znárodněním, poté pronásledováním české národní elity (a její následnou masovou emigrací), posléze zlodějskou měnovou reformou a dále debilní personální politikou (hlavní byla loajalita ke Straně, a ne odbornost) a neinvestováním do rozvoje kdysi slavných a poté znárodněných firem, žádná privatizace by po r. 1989 vůbec nebyla potřeba a všichni ti Babišové a spol. by nedostali jedinečnou historickou šanci se napakovat!!! Takže tady laskavě nebreč, katastrofa této země nezačala rokem 1989, ale 1948! Nehledě na to, že ty statisíce zničených životů nevinných českých lidí a masová devastace morálky českého národa jsou samozřejmě ještě mnohem větší tragédie, nemluvě o strašlivých ekologických škodách na české přírodě. Takže ti tebou proklínaní "demokraté" se po roce 1989 jenom snažili nás z toho bolševického hnusu, ve kterém jsem vězeli až po nos, nějak dostat. Samozřejmě to mohlo dopadnou lépe, ale i mnohem hůře!
P.S. Nebýt Volkswagenu, tak už žádná mladodoboleslavská škodovka taky dávno neexistuje, nebo by možná byla nějakou lokální montovnou!
gil54
😁 ......a kdyby tenkrát vyhrál Renault, to by bylo teprve pláče.....
webpaja
Máš pravdu, Audi by si bez technologických inovací převzatých z Favorita ani neškrtlo 😁
Arese
Nebylo, Francouzům by tihle fanatičtí komouši nemohli nadávat do revanšistů, ale zase by tady šermovali zradou z Mnichova, takže by to vlastně vyšlo nastejno. 😒]
Mr.Murphy
.... primo ve Skoda Auto je celkem prd proti tomu, kolik ta firma zivi lidi u ceskych subdodavatelu.... :yes:
webpaja
..kolikpak ti dva nahoře asi vytvořili pracovních míst?

Fakt jen ten, že VW zvedl Škodu na úroveň, o které se nikomu za dob Favorita ani nezdálo. Nářky nad chybějícími osobními Tatrami jen ukazují zoufalost soudruhů prvních příspěvků.
gil54
Jasně, takže vlastně v roce 1991 Škoda zachránila VW a celé Německo, jak ty říkáš skopce - skopčáky. Tomu snad nemůžeš věřit ani ty sám.
Arese
Tak když už tady mluvíš o těch "souvislostech", tak jsi tady jaksi "zapomněl" taky uvést, kolik miliard marek, resp. euro nejdřív musel VW do Škodovky nasypat, aby z té totálně zaostalé miniautomobilky udělal globálně úspěšnou značku evropského formátu! 😒]
Šimpanz
Většina těch subdodavatelů ale vznikla jako dodavatelé Škodovky, vyrostli na ní a postupně se dostali do celého VW a v dalších letech se řada z nich dostala i k dodávkám do dalších automobilek. Takže i když dnes dodávají i řadě jiných automobilek, tak VW/Škoda "odpálila" jejich růst. Za lesem mám výrobu autoskel, začínali jako prťavá firmička a dodávali jen na Fabii, pak přibyly všechny modely Škodovky, pak část produkce VW, pak přišlo PSA, pak BMW, pak Bentley a dneska sekají skla na ty nejprestižnější modely Ferrari (LaFerrari) a Porsche (91😄. Takže ano, dodávky pro Škodovku dnes tvoří možná 20%, koncern VW 50% a zbytek jsou jiné automobilky a z nějakého objemu X je dnes 15X.
Avatar - JFK
JFK
Jak to udělali vychcánci v Korei? Jednoduše

1. v počátcích použili nebo zkopírovali cizácké technologie, protože to dlouho neuměli pořádně vyvinout ( v automotive Hyundai = Ford Cortina, Fiat 124, hyundai Pony = Italdesign, pak Mitsubishi; Ssangyong = Daimler Benz; Daewoo = Opel, obdobně elektronika Goldstar atd, nebo stavba lodí v Ulsanu...)
2. uzavřeli si svůj 50 milionový trh pro jakýkoliv import od cizáků
3. sami se pak ale nasrali všude k těm cizákům u nich doma
4. do nedávna makali 13 hodin denně, tedy nejdelší pracovní doba na světě
5. vše v Korei je ovládáno skrze mafiánské chaeboly, jako například Hyundai, a to je teprve nevolnictví..

tak si o tom vůbec něco zjisti, než začneš plácat nesmysly a zlých němcích a správných rákosnících;
Avatar - Jenik3
Jenik3
Tu nejde o nejaka pracovni mista. Pokud by chtel autor udelat poradny clanek, tak taky musi napsat, kolik zlataku si vlastnik za ty roky vzal. To neni kritika soukromeho vlastnictvi a svobodneho rozhodnovani vlastnika, jak nalozit se svym majetkem, ale snaha o to, aby autor videl vec v souvislostech.
Az VW nahradi lidskou praci za stroje, tak tu bude clanek, jak je VW spatny? Substituce Labour - Capital je v case zcela zrejma napric odvetvimi.
pinguone
dali praci, kolik soudruhu v zapadnim Nemecku, prislo o dobre zaplacenou praci.O kolik,ze jsou Cesi lacinejsi.. ? 😉
FMach
Jistě že tu máme pro Německou Škodovku hodně otroků zaplaceno, ale přišli jsme o Českou automobilku. Dnes je tu jen Tatra, ale nevyrábí osobní auta i když nejsou ve 100% vlastnictví češi.
Víte mě jen zajímá jak to udělali v Jižní Korei, tam taky přišlo mnoho firem z jiných zemí, převážně z Japonska a USA a dnes to Kojeci převážně vlastní a navíc jsou světovou velmocí v mnoha oborech a to byla jejich země ještě v 70-tých letech v podstatě rozbitá na padrť. Takže za 30až 40 let se stali světovou velmocí v mnoha oborech počínaje v loďařské firmy až po nejmenší počítače , telefony a pod.
Navíc patří ze svou životní úrovni na špici světa. My tu máme již 30 let demokracii, o české firmy jsme přišli a těch českých se snažíme zbavit či jim hází naši politici klacky pod nohy. Zemědělství co vytvořilo v mnoha směrech naší soběstačnost v některých jsme byli světově mocnosti v přepočtu na obyvatel, mnohé české úspěšné a bohaté firmy jsme prodali, neuvěřitelné, ale zdrcující skutečnost,.
Proč je to takový rozdíl kde naši soudruzi demokraté udělali chybu ? Proč nenesou za to odpovědnost, proč je pořád volíme ? Zřejmě už v nás vypěstovali Stockholmský syndrom.
Jedno velké PROČ ???!!!
Arese
S tím názorem na katastrofální politiku Fiatu v posledních letech musím bohužel vyslovit naprostý souhlas... 😒
Avatar - JFK
JFK
protože nick wolff je koncernobijec a fiatofil a jak dopadl etalon punto je esence toho, jak se to dělat nemá - tudíž to symbolizuje jeho zaujatost směrem na piëchovo autodružstvo
Arese
Souhlas, jenom nechápu, proč se tady navážíš do Punta? 😲
Avatar - JFK
JFK
vlkk se zase ráno v garáži nadejchal uhlovodíků ze svýho punta a nemůže skousnout, že lemplovství potomků Gianni Agnelli dovedlo FIAT tam, kde je dneska. SK/VW partnerství je výhodné vzájemně, a této zemi rozhodně pomohlo zásadně, tečka.
Avatar - Jenik3
Jenik3
Spravne. Penize delaji penize.
wolff
V tomto článku jako už i v jiných je pravda jediná a to ta, že to škodovce pod VW ekonomicky zatím šlape a že z toho nákupu jakožto součást toho koncernu těží.

Je ale jen otázkou, jestli díky tomu že VW škodovku v podstatě dostal, jestli by nebyly v naší zemi lepší články, které by naopak stejně tvrdily, že VW je tam kde je, jen díky škodě, díky technologické invenci našich lidí, výrobní tradici a ochotě pracovat /bez ohledu na to, kdo tam v té fabrice dělá/.

Ono se stačí podívat na to, kde byl VW v roce 1990, co v té době prodával, kolik toho prodal a na jaké úrovni ty jeho krámy byly, když v podstatě musel dělat i takové věci, že dělal pod svou značkou pickup a podobně.

Takže já tyhle kecy nežeru a naopak tvrdím, že VW a skopci jsou tam kde jsou jen díky Škodovce.
Papezja
Ono to zni jako vtip, ale kdyz se clovek koukne na koncernove modely, par prvku z Favorita se tam najde.
Hlinikove motory se VW naucil az po odkoupeni Skodovky (jak je donutit nezrat olej se snad ale nenaucil dodnes).
Polo 1994 (a modely/platformy, co prisly po nem) melo podobne zaveseni motoru na dvou silentblocich s reakcni vzperou dole, pocinaje Polem se take oddelil zadni naboj od bubnu (zajimave je, ze u Favoritu se slo naopak, instalaci brzd z Golfu).
A pocinaje PQ24 se preslo z pojezdu sedacek primo v karoserii na samostatne kolejnicky takrka totozne s Favoritem.
wolff
No, ale zase tohle je dezinformace. Ti subdodavatele nevyrábějí jen pro VW, či škodovku.

A někdy je to spíš naopak.