Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spojení Škody s VW přineslo dodnes 25.000 nových pracovních míst

Škoda Favorit
Škoda Favorit
Škoda Favorit
Škoda Favorit
29 Fotogalerie
Diskuze (21)

Od vstupu německého koncernu Volkswagen do automobilky Škoda Auto "škodovka" za 30 let zvedla počet zaměstnanců o 25.000 z tehdejších 17.000 na dnešních zhruba 42.000 po celém světě.

Šestinásobně se zvedly prodeje aut, automobilka mohla díky spojení s Volkswagenem také investovat stovky miliard do vývoje, výroby i vzdělání, informovala ČTK Škoda Auto. Podle odborů Škody Auto se spojením s Volkswagenem stala Škoda nejlépe privatizovaným podnikem střední a východní Evropy.

"Integrace společnosti Škoda Auto do koncernu Volkswagen je skvělým příkladem úspěšné transformace v České republice i celé Evropské unii. Lidé, kteří byli u tohoto významného kroku, určili s odhodláním, předvídavostí a odvahou správný kurs působivého rozvoje společnosti Škoda Auto," uvedl předseda představenstva Thomas Schäfer. Škoda Auto nyní podle něj tvoří pět procent hrubého domácího produktu a devět procent exportu České republiky.

Koncern Volkswagen svěřil Škodě odpovědnost za řadu projektů celého koncernu v různých zemích, Škoda například pro VW vede region Indie, Ruska nebo severní Afriky, zajišťuje také technický vývoj nové generace modelu Volkswagen Passat, a to společně s vývojem modelu Škoda Superb.

Do nových modelů, výzkumu a vývoje i do rozšiřování výrobních kapacit a budování prodejní i servisní sítě značky Škoda v České republice vložila firma stovky miliard korun. Vývojové oddělení Škoda se rozrostlo z asi 600 pracovníků v roce 1991 na více než 2000 specialistů v současnosti.

Od roku 1991 se výrobní kapacita Škody zvýšila více než šestinásobně, a to z tehdejších 172.000 vozů. Počínaje rokem 2014 se počet vyrobených automobilů Škoda pravidelně pohybuje nad hranicí jednoho milionu. K původním třem českým výrobním závodům postupně přibyly továrny v zahraničí, konkrétně v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, kde firma produkuje většinou prostřednictvím koncernových partnerství, výroba je dále na Ukrajině, a to ve spolupráci s lokálním partnerem.

Podle odborů přiměl německý koncern Škodu koupit kromě tehdejšího modelu Favorit také obrovský potenciál firmy s vysokou kvalifikaci zaměstnanců, geopolitické umístění automobilky, vysoký strojírenský potenciál dodavatelů, kvalitní infrastruktura a přístup na východní trhy, v minulosti RVHP. Jedním z faktorů byla také levná pracovní síla.

"Když se všechno podtrhlo a sečetlo, tak majitelé (koncernu VW) získali naprosto špičkový podnik, kterému se také říká zlaté vejce, za hubičku. Pravdou tedy je, že AZNP (Automobilové závody, národní podnik - tehdejší název dnešní Škody Auto) byly v té době zatíženy dluhem, ale to v celkové komparaci byla v podstatě jen prkotina," uvedly odbory.

Vstup německého koncernu Volkswagen do mladoboleslavské automobilky byl jedním z nejdůležitějších kroků polistopadové privatizace. Dohoda o převodu prostředků Volkswagenu do nové akciové společnosti byla uzavřena 16. dubna 1991. Tím se Škoda Auto stala součástí německého koncernu.

Vstoupit do diskuze (21)