Martin Vaculík pro vás chystá velké video s Dacií Sandero Stepway. Při jeho přípravě jej zaujala i tato chytrá maličkost, která národ chalupářů zaručeně potěší.
V Čechách jsou asi jiné chalupáři a vesničané. U nás na vesnici jsem nikoho, kdo by využíval hagusy, neviděl. Většina lidí, kteří potřebují něco vozit, má prostě tažné. Hagusy nejčastěji vidívám u lidí z měst, co mají k dispozici služební auto a jedou s rakví či koly na dovolenou.
Nápad Dacie je docela chytrý, ale myslím si, že většina majitelů o tom ani nebude vědět, že tam něco takové je.
Tak každý predajca, čo len trochu za niečo stojí, to snáď zákazníkovi ukáže. Podobné vychytávky by mali mať predavači v malíčku, aby čo najlepšie predali. Ale nie je to, žiaľ, bežná prax - v Citroene mi pred časom predavač nebol schopný otvoriť kufor na na C-Elysée, takže zmienené obavy môžu byť oprávnené.
On sa tak netváril. Zavolal druhého, ktorý to tiež nevedel, nakoniec im poradil servisák... :-D
Vysvetliť všetko je jedna vec, ovládať základné funkcie druhá. Je to podobné ako s niektorými tunajšími redaktormi - čakáš, že svojej práci rozumejú, ovládajú ju a majú autá radi, a po prečítaní ich článkov len smutne konštatuješ, že sú to lempli.
To je pekná blbosť, čo píšeš. Pokiaľ na nich bude nejaká batožina, spotreba stúpne bez väčšieho ohľadu na tvar priečok. Bez batožiny rozdiel v spotrebe nepoznáš pri nevhodnom tvare budú max. trochu pískať, resp. rozumný vodič ich bez využitia nebude voziť naprieč. Argument o zvýšenej spotrebe je mimo realitu.
Mimochodom, máš to vyskúšané, keď tak samozrejme píšeš o hluku?
Tohle už má současný Kangoo! A ještě v mnohem lepší variantě s "páčkou", bez šroubování, příčníky jsou hotový za 2 minuty maximálně... Je to fajn věc, ale žádná novinka to NENÍ
Také ako Kangoo to asi nikto mať nebude, pretože Renault to má patentované. Dacia to možno dostať mohla, ale pre ňu je to asi drahé, tak dostala takúto primitívnu verziu.
Kangoo som mal 10 rokov, je to skvelá vec, hoci nie príliš často využívaná.
Vaculík to s tím startováním bez spojky trochu nezvládl.Axiální ložisko je tam právě na to aby vymezilo vůli kliky.Pokud je ložisko kvalitní a olej včas měněný,,musí vydržet celou dobu životnosti .Jestli ho shledal opotřebené,tak to ošidil výrobce ve snaze ušetřit,jako např u řetězových rozvodů na kterých se dá najezdit i 20000km než se rozčasují :-):-)
Čakal by som ,že sa pán odborník bude skôr venovať praktickejším veciam ( naložiť tam napr, rebrík ,alebo nejaké dosky ),ako upozornovať na to že sa nemajú veci klásť na strechu ,alebo upozornovať na ´´zahrádku´´. Vypadá to že sa naložený predmet na lištách bude kĺzať ,kedže tie lišty nie su pogumované a majú dosť malú rovnú -styčnú plochu čas cca 4:15 a ako budú doškriabané po niekoľkých použitiach .
Tak předně - tohle určitě není důvod, proč chalupáři Sandero milují. Už jen proto, že uvedené má jen Stepway a většina Sander je klasických,
Češi (a nejen) Sandero milují protože to prostě stále je kus auta za rozumné peníze. Více prostoru za méně než u konkurenčních malých vozů. Navíc nejde jen o relativně levný vůz, ale levné jsou i příplatky, ND a servis (relativně vzhledem ke konkurenci).
Proč je torx tak trochu atyp? Když jsem tohle řešení viděl poprvé, okamžitě jsem si položil otázku - a jak to má výrobce zabezpečené (proti krádeži??) Klasické příčníky jsou zamčené (ano, klíče jdou sehnat... ale...).
Ale tyhle příčníky? Když si dám dražší kolo (lyže, rakev...) na tyhle příčníky, tak kdokoliv kdo má torx tak vyčoruje kolo s nosičem i příčníky!!! To není dobré pro naše východní poměry... :-! Dost možná i proto aspoň zvolili ne zcela běžný rozměr torxu...
Jenže se zdá, že i tím jiným rozměrem sundat jde, jen se strhnou hrany... To čorkař určitě řešit nebude...
Takže mě se třeba tohle řešení v konečném nelíbí. Navíc i kdybych koupil klasické příčníky se zámkem, tak v pozici hagusy to pořád drží jen ty torxy... Takže stále lze cokoliv ukrást zcela jednoduše.
Na druhú stranu, koľko zlodejov si kúpi torxy na to, aby okradol majiteľa Sandera s nosičom na streche naloženým drahými lyžami a iným lukratívnym tovarom...? To je rýchlejšie ukradnúť celé auto, nie? A ruku na srdce, kto by kradol Daciu?
A nebo vzít lešenářskou trubku o střechu zapacit a příčník urvat, co by se zloděj s tím ...nebo stejně tak urvat konkrétní držák kola.
Zloděj si cestu najde vždy, to mi připadá jako marginalita.
Prohůh nejde o to že zloděj si cestu vždycky najde... Podstata je přeci v tom, že tohle jde udělat bez nějakého poškození, zcela tiše a bez větší námahy s použitím toho, co je naprosto běžně k ruce.
Ad urvat příčníky lešenářskou trubkou - hodně blbý příměr. Ono ty hagusy musí být celkem pevné, aby něco unesly. Takže opravdu nevím, z čeho pramení tvá domněnka že to jde s lešenářskou trubkou snadno. Ale to zas bylo jen také plácnutí o vody že... :-!
Kdybys nechával kola nebo lyže přes noc, tak jakékoliv páčidlo po ruce za cenu jakéhokoliv poškození auta by mohlo být použité. A pokud nemáš běžně v ruce torx 27, že jdeš ukrást něco z Dacie, tak jsi na tok stejně jak se zamykatelným i příčníky. Možná ty zamykatelné se směšným zámkem, co si schopný lapka pomůže obyčejným šroubovákem budou ještě snazší. Celkově ty zámky jsou spíše pro smích než jako opravdová ochrana.
Je to takový znak češství, že pěkné české pojmenování musíme ihned kazit převzatým slovem ze zahraničí a tvářit se ještě povýšeně nad slovem zahrádka.
Ale ačkoliv jinak až na některé zbytečné poznámky pana Vaculíka mám docela rád, tak tady se nedá asi lépe vysvětlit nelibost ke slovu zahrádka díky písmenu R v názvu, viďte? :D
Jedna věc je, že videa musí něčím upoutat, aby byly sledované. A to se nejsnadněji udělá něčím kontroverzním. Tak holt k tomu využil tu zahrádku, která dnes opravdu smysl nedává, protože lidi si můžou koupít kombíky. Pokud se v té jeho vesnici najdou lidi, co o tom mluví, tak se ani nedivím, že ho to irituje.
Jo v dobách, kdy se v Československu nevyráběl žádný kombík ani hatchback, ale jen nepraktické sedany s kufrem vepředu, byly zahrádky logickým řešením.
ono spousta lidí si dělá legraci z pražáků, tak proč si neudělat taky z vesničanů... Pro někoho je důležité, že má oktávku ftedéíčku a na hlínách, pokud možno největších a nejširších a pro jiného je důležitá koule a zahrádka.
K tomu řešení - vůbec se mi nelíbí ta složitost přemontování, zlaté příčiníky, které často používám na kola, případně rakev.