Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nová Dacia Sandero má v nárazových testech Euro NCAP jen dvě hvězdy. Vadí to něčemu?

Euro NCAP zveřejnilo nejnovější výsledky svých nárazových testů. Crash testů se zúčastnila také nová Dacia Sandero, která stejně jako odvozený sedan Logan získala jen dvě hvězdy.
Zpět na článek
14. 4. 2021 16:16
14. 4. 2021 16:16
14. 4. 2021 16:20
14. 4. 2021 16:25
14. 4. 2021 16:28
14. 4. 2021 16:44
14. 4. 2021 17:03
14. 4. 2021 17:13
14. 4. 2021 17:42
14. 4. 2021 19:35
14. 4. 2021 16:35
14. 4. 2021 18:34
14. 4. 2021 19:51
14. 4. 2021 22:30
15. 4. 2021 09:08
14. 4. 2021 19:48
14. 4. 2021 16:12
Levná vozidla
A má Scala v základu ty asistenty za které bylo kritizováno Sandero?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
14. 4. 2021 19:32
Re: Levná vozidla
Ano, stačí se podívat do ceníku.
Avatar - lamal
14. 4. 2021 16:14
Nova platforma ...
sa moc nepredviedla... bocak je dost desivy, je fakt ze rychlosti stupli na 60kmh resp 50+50kmh pri prednom naraze, tam by to podla starej metodiky narazu do pevnej prekazky vyzeralo lepsie. Samotny naraz na tyčku ma vsak rychlost rovnaku a vypada to tak, ze nova platforma v Dácii obsahuje trochu menej zeleza. Blbe... to ju v mojich ociach zraza, pretoze sa oplati priplatit za Clio a jej cena tak stale predstavuje kompromis aj v pasivnej bezpecnosti. Cakal som, ze nova platforma to uz vymaze.

EDIT: v prispevku TwistedTSD nizsie je mensie zrovnanie s Cliom ...
Rozbalit vlákno
1
14. 4. 2021 19:20
Re: Nova platforma ...
Nemusi ma zeleza menej , ale moze byt menej pevne. Comu by som sa ani necudoval.
Avatar - iudex
14. 4. 2021 16:14
Málo relevantné
Odkedy začalo EURO NCAP brať do hodnotenia asistenčné systémy, prestali byť ich hviezdičky pre mňa relevantné. Proste z hľadiska bezpečnosti ma zaujíma, ako ma chráni auto v prípade havárie a nie či nejaký otravný asistenčný systém pípa alebo bliká počas jazdy.
Tým samozrejme neobhajujem podpriemerný výsledok Dacie čo do ochrany cestujúcich.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - twistedTSD
14. 4. 2021 16:20
Re: Málo relevantné
Však EuroNCAP samostatně uvádí hodnocení pasivní bezpečnosti. Běžně bývá kolem 90 %, tady 70 %.
Avatar - iudex
14. 4. 2021 16:24
Re: Málo relevantné
To práve píšem, zaujímajú ma iba tie dve kategórie: ochrana dospelých (70%) a ochrana detí (72%). Ostatné dve kategórie sú mi ukradnuté a práve tie zrážajú Sanderu body (ochrana chodcov 41% a asistenčné systémy 42%)..
Ale ako vravíš aj tá ochrana cestujúcich je slabšia ako priemer, najmä to zaťaženie hrudníka je značné. Každopádne tých 70% tak nejak zodpovedá cenovke. Not great, not terrible.
Avatar - twistedTSD
14. 4. 2021 16:29
Re: Málo relevantné
Figuríny jsou pěkně oranžové, ale netuším, zda na tom nemá podíl nová metodika. Cenovka... no je to horší než o pár desítek tisíc dražší konkurence a Dacia se chlubila platformou Renaultu, takže byli všichni natěšení, že je to konec kompromisů v takto důležitých věcech.
Avatar - Emel
14. 4. 2021 17:05
Re: Málo relevantné
Jo, to jsem psal já, že bude Sandero v bezpečnosti možná lepší než Tipo... no, přiznávám, že jsem čekal lepší výsledek... ale holt to není úplně srovnatelné.
14. 4. 2021 18:39
Re: Málo relevantné
No neviem, ci no terrible. 70% je nebezpecne malo.
Avatar - iudex
15. 4. 2021 08:22
Re: Málo relevantné
Tak to bola irónia, viď seriál Černobyl, odkiaľ hláška pochádza. https://www.youtube.com/watch?…
14. 4. 2021 20:55
Re: Málo relevantné
Srovnejme s aktuálním Cliem:
ochrana dospělých: Clio 96 % - Sandero 70 %
ochrana dětí: Clio 89 % - Sandero 72 %
ochrana chodců: Clio 72 % - Sandero 41 %
asistenti: Clio 75 % - Sandero 42 %
Avatar - Mikesus
14. 4. 2021 21:50
Re: Málo relevantné
To ale bohužel nejde tak jednoduše srovnavat.
Protože clio bylo podle staré metodiky, Sandero podle nové. A ta je o dost přísnější.
Avatar - _GTE_
14. 4. 2021 16:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - twistedTSD
14. 4. 2021 16:16
Smutné
To je zklamání. Je vidět, že nová platforma je pro Dacii osekaná, protože takhle zlomený A sloupek jsem dlouho neviděl.
Rozbalit vlákno
8
Avatar - lamal
14. 4. 2021 16:20
Re: Smutné
porovnaval som s Cliom a je to na uvahu... https://www.youtube.com/watch?…

Clio nema totiz zrazku 50+50 kmh, ale ma len predny naraz do stojacej prekazky... u neho by vypadal predny naraz asi podobne, co ma zarazilo u Clia je naraz na tyčku... ten je rovnako desivy ako u Dácie a tam je rychlost zhodna... naraz z boku ma tiez Dácia pri 60 kmh a Clio pri 50kmh...
Avatar - twistedTSD
14. 4. 2021 16:25
Re: Smutné
To právě nevím, nakolik se to dá srovnávat. Myslím si, že Clio by dopadlo lépe, protože podle Autožurnálu je víc vyztužené.
Avatar - lamal
14. 4. 2021 16:28
Re: Smutné
zrovnaj tyčku v 32kmh u oboch automobilov.... jasne vystuzene moze byt viac pre naraz z predu a nie z boku, ale...
Avatar - Ham.
14. 4. 2021 16:44
Re: Smutné
Nárazová část testů je přísnější než dříve, dříve by se v ochraně dospělých i dětí dostalo Sandero na úroveň Clia. Zpřísnění je vidět na více autech, i10 jenom 69% v ochraně dospělých a 3 hvězdy, minulá verze i10 79% a 4 hvězdy.
Avatar - Emel
14. 4. 2021 17:03
Re: Smutné
To si nemyslím, Clio je skoro komplet zelené (podle starší metodiky)... ale bylo by zajímavé to zkusit.
Yaris nebo Jazz jsou loni na 5* s výsledkem 86/87%.
Avatar - twistedTSD
14. 4. 2021 17:13
Re: Smutné
Spousta aut tu metodiku zvládá, takže to zase není tak, že by nastavili laťku extra vysoko. Ale je zvláštní, že velká auta jsou evidentně těžší než ta mobilní bariéra a pokračují dopředu.
Avatar - Ham.
14. 4. 2021 17:42
Re: Smutné
No spousta, podle nové metodiky se ještě netestuje ani rok.
https://euroncap.newsmarket.com/…e3c-a4669e59d462
14. 4. 2021 16:19
Jasně, dejte tam středový bagy
a všechny pípáky, nedávno jsem jel v takovém "bezpečném" autě, co mělo nejmíň 5* a pořád pípání, blikání...nic se pri tom nedělo a když mi babka konečně vlezla do cesty tak...jedno velký kulový NIX!
Ať žije NCAP a ostatní skvělé orgáče!
Rozbalit vlákno
1
14. 4. 2021 23:29
Re: Jasně, dejte tam středový bagy
Asistenty jsou spíš nebezpečné. Opravdu nepotřebuju aby mě nonstop rušilo blikání a pípání, chci při řízení klid. Vím co se kolem děje, provoz sleduji. Třeba udržování v jízdním pruhu mě chtělo poslat do příkopy - stačily pruhy rozježděného sněhu, tahání se s autem o volant, super zábava. Přednárazový systém je taky dílo když člověk stojí na červenou - najednou se stáhnou pásy že to málem zlomí žebra, připravte se na náraz a ono nic. Někdo prostě brzdí později. Čtení značek? Bohužel auto nepozná, že je značka součástí reklamy na billboardu...
Avatar - narona
14. 4. 2021 16:35
Auto do města
jinam bych si s tím netroufl. U toho mě ale potom zajímá pevnost kastle a nic moc jiného, tedy jestli přežiju střet s tramvají v nižší rychlosti. Je smutný že do metodiky zahrnují asistenty. Vyšší zátěž hrudníku možná souvisí s airbagem, otázka jestli je vůbec v takovém autě k užitku. Škoda že šetří na plechu, pak jde kdejaký městský oděrek hluboko do kapsy. S pojišťovnami je to zdlouhavé řešit, lepší by bylo mít auto nerozbitné :D nebo gumové.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - narona
14. 4. 2021 16:38
A sloupek drží
Nicméně se mi zdá že na čelní náraz se zlepšila oproti minulé generaci, kde to A sloupek vzdal a ta rychlost 64 km/h už byla evidentně hraniční pro celistvost kabiny.
Rozbalit vlákno
0
14. 4. 2021 18:34
Kontinuita
Tyhle testy mají stejnou vypovídající hodnotu asi jako podmíra o chuti piva. Typický zákazník Dacie se nerozhoduje, jestli bude lepší Sandero, nebo Ačkový Mercedes. Řeší, jestli za jeho 239 tisíc bude lepší volba nové Sandero v základu, nebo ojetina za srovnatelné peníze. Bylo by fajn, kdyby si člověk mohl tu bezpečnost nějak porovnat napříč časem, když už se ty testy dělají.

Dávají tam nové kritéria, fajn, ale vůbec by nebylo špatné, kdyby výstupem byla i nějaká tabulka udávající na kolik bodů by tyhle vlastnosti stačily v dřívějších letech.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - twistedTSD
14. 4. 2021 19:41
Re: Kontinuita
Typický zákazník Dacie nekoupí holobyt bez lakovaných nárazníků za 239 tkč. Porovnání by bylo fajn, ale do toho EuroNCAP hodil vidle změnou metodiky.
Avatar - narona
14. 4. 2021 19:51
Re: Kontinuita
Právě že důchodce to koupí, i já bych koupil kdybych musel :D Podle mě jediná smysluplná varianta dacie. Aspoň nejsou vidět odřeniny.
Avatar - twistedTSD
14. 4. 2021 19:56
Re: Kontinuita
Nikdy jsem neviděl Sandero v základu.
Avatar - narona
14. 4. 2021 22:30
Re: Kontinuita
U nás na Liberecku je jich hodně, ještě víc teda ale loganů dvoubarevných.
Avatar - twistedTSD
15. 4. 2021 00:15
Re: Kontinuita
Nejsou to ještě staré jedničkové Logany?
Avatar - narona
15. 4. 2021 09:08
Re: Kontinuita
hlavně ty poslední, jedničkové už jsou spíš ve šrotu :D nebo u hnědočechů na frýdlantsku
14. 4. 2021 19:48
Což o to
Asi si nebudeme nalhávat, ze Dacia je bůh ví jak kvalitní auto. Ale co se týče těchto testů různých asistentů, které stejně každý normální člověk vypne do týdne od koupě vozu, neprikládám jim co by zákazník přílišnou váhu ;-\
Rozbalit vlákno
0
Avatar - xxc
14. 4. 2021 20:03
Renault sa podla vsetkeho nezmenil,
maju dobru platformu z Clia, pouziju ju a naschval ju pokazia, aby bola menej bezpecna. Inak Captur, Arkana, maju ochranu posadky 96%, jednu z najlepsich.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - narona
14. 4. 2021 22:30
Re: Renault sa podla vsetkeho nezmenil,
Stačí nepoužít maraging ocel :D
15. 4. 2021 09:45
Re: Renault sa podla vsetkeho nezmenil,
Stačí se ale všimnout, že EuroNCAP už dávno není, to co býval na začátku. Testy se jednak nezměnily - spíš se zhoršily (např. náraz s chodcem s rozdělenou postavou na 3 díly!) - a spoustu bodů se získává / strhává za všelijakou elektroniku, či dokonce jen za připravenost k ní. Tenhle test je zářným příkladem neobjektivity.
Avatar - xxc
15. 4. 2021 12:27
Re: Renault sa podla vsetkeho nezmenil,
Ved preto pozeram len prvu cast testu, kde hodnotia bezpecnost posadky :-) A je pravda, ze staci lacnejsia ocel a cele to bude menej bezpecnejsie. Low spec platform.
Avatar - rohYpnol
15. 4. 2021 15:16
Co probůh šílíte?
Přesně jak píšou kolegové výš - hvězdičky NCAP jsou asi stejně vypovídající a věrohodné jako vykazované emise. Body se dostávají za naprosté cypoviny.

Zásadní je jak dopadla kastle a jak se přenáší síly na posádku + jestli se člověk nerozmydlí o něco uvnitř. A sorry, ale 70% opravu není zoufalý výsledek. Kastle zůstala stabilní. To auto dopadlo líp jak mnoho teoretických bazarových konkurentů v obdobné ceně, které navíc budou unavené časem.

Takže co šílíte? Jediné co je na zdvižení obočí je mírné zlomení A-sloupku při přesazeném nárazu ve spodní třetině. Ale jinak?

Za mě naprosto akceptovatelný výsledek. Kdo chce mazat med kolem huby ať si poslechne čau lidi. Kdo ví, že Dacia nedělá zázraky ale lowendové auta, může zůstat v klidu :-!
Rozbalit vlákno
12
Avatar - twistedTSD
15. 4. 2021 16:55
Re: Co probůh šílíte?
Kdyby kastle nezůstala stabilní v testu, na který má výrobce možnost se připravit, bylo by něco špatně. Ale mě zajímá, co to auto udělá, když mě v 70 km/h trefí malým přesahem řidič v mikrospánku, nebo mě nabere tramvaj. Pokud se auto zdá být na hraně možností už zde v EuroNCAPu, tak mě to neuklidňuje.
Avatar - rohYpnol
15. 4. 2021 17:07
Re: Co probůh šílíte?
Na hraně určitě nevypadá. Zavzpomínej jak vypadaly auta po nárazu před pár lety... Sandero prostě nepředvedlo extra výsledek. 2 hvězdy ale neodpovídají nízké bezpečnosti, ale jsou důsledkem nízkého tabulkového součtu bodů za nesmysly.
Avatar - narona
15. 4. 2021 17:13
Re: Co probůh šílíte?
Tak ono taky čím těžší auto tak tím bezpečnější v tomto ohledu a zdá se mi že v nové metodice testování je to i zahrnuto, když jde o náraz do jedoucí překážky.
15. 4. 2021 17:54
Re: Co probůh šílíte?
To není pravda ve vlastním nárazu. Ve vzájemné střetu je na tom těžší auto lépe. Je to na delší povídání (zákon zachování hybnosti atd.).
Avatar - rohYpnol
15. 4. 2021 18:18
Re: Co probůh šílíte?
Zapomněl jsi dodat to podstatné - do pevné překážky. Jestli to vmetu do deformovatelné překážky, je furt lepší být "v tanku".
15. 4. 2021 19:54
Re: Co probůh šílíte?
Tiež to nie je celkom pravda. Aj ten tvoj "tank" je deformovateľný, takže musíš dať do vzájomného pomeru viac vecí naraz.
Avatar - rohYpnol
15. 4. 2021 20:56
Re: Co probůh šílíte?
nic jsi evidentně nepochopil.
Avatar - narona
15. 4. 2021 22:56
Re: Co probůh šílíte?
Tak logicky, a to mě taky nejvíc zajímá jak je auto bezpečný ve vzájemném nárazu.
16. 4. 2021 10:39
Re: Co probůh šílíte?
Jsou-li lehké (malé) auto a těžké (velké) auto na tom stejně dobře při samostatném nárazu do stěny, pak při vzájemném střetu je na tom lehké húře. To je jasné, ale podrobnosti pak jsou na delší povídání:
1) předně platí zákon zachování hybnosti
2) je tu proti samostatnému nárazu součet rychlostí
3) lehké má měkčí deformovatelné zóny než těžké, takže se deformuje převážně jen ono, než to dojde, a to je ten hrozný okamžik ......
4), 5), ......
15. 4. 2021 17:58
Re: Co probůh šílíte?
Málo přesazený náraz - tj. mimo přední nosníky, tzv.koleje - EuroNCAP netestuje. Přitom je to jeden z nejčastějších reálných nárazů. Málo které auto to má nějak řešené - jedno z nejlepších je na tom Volvo.
Avatar - rohYpnol
15. 4. 2021 18:18
Re: Co probůh šílíte?
V US takové testy naštěstí provádí.
15. 4. 2021 18:32
Re: Co probůh šílíte?
Ano - "ve jménu" ISSH (definovaná hrana stěny). Nám v Evropě to přímo - bohužel - nic nepřináší. Ale ne, že by na tom automobilky z vlastní iniciativy nedělaly. Holt ,svědomí techniků vždycky předhánělo legislativu.

EuroNCAP začal se vzájemným střetem aut před asi deseti lety, a to jen teoreticky. Ve zprávě, kterou k tomu uveřejnil na svých stránkách, už bylo vidět, že podklady pro zkoušky, které v jeho počátcích daly vzniknout v té době pěkné nadčasové metodice, už hodně upadly. Zpráva hraničila s fyzikální správností - což byl velký úpadek celé instituce.
Dokonce byly za začátku snahy o uzákonění stejné výšky nárazníků os. vozů. Ale to vznik nesmyslných SUV zcela znemožnil a zmařil.