Oni by si hlavně měli soudruzi v EU uvědomit, že když se přestane používat benzín a nafta jako palivo, (nedejbože kerosin), tak nebudeme vědět co s tím vším pak budeme dělat!!! Rafinovat ropa se totiž bude muset i nadále, kvůli ostatní složkám potřebným pro farmaceutický, petrochemický, stavební, textilní a další odvětví průmyslu a ten benzín, petrolej a kerosin z toho procesu prostě vypadne ať chceme nebo nechceme. Teď ho používáme jako palivo, ale co s ním budeme dělat potom, když se bude jezdit na elektřinu? A rozhodně to nebude tak, že místo 90 milionů barelů budeme rafinovat kupříkladu jen 30 milionů barelů. To by nám totiž akutně chyběly složky jako ethan, propan, benzen atd. Nelze si totiž vybrat co z toho barelu ropy vyrobí jestli jen benzín nebo jen složky, které potřebuju. Zajímalo by mě jestli se touto otázkou někdo ze soudruhů v Bruselu zabývá v jejich zelených snech o elektrifikované dopravě v Evropě.
Re: Zelení soudruzi jsou od těch rudých skutečně k nerozezná
Přesně tak. Jsem ale rád, že tupá lůza ve vedení EU aspoň trochu ubrala na zelené rétorice a možná pochopila, že zákony se překračovat sice dají, ale ne ty fyzikální.
.. jaksi uniká, že EV potřebuji k funkční baterii suroviny, který se v Evropě vyskytují v minimálním množství( lithium) nebo vůbec. Takže v rámci svého zelenání začneme drancovat Afriku, Jižní Ameriku, Austrálii,. kde tyto suroviny jsou a budeme je vozit do Evropy a tvrdit, že jsme EKO? To je čiré pokrytectví a také odporné chování Západu! Zajímá vůbec někoho, za jakých podmínek se ty rudy těží, jaké jsou ekologické škody v místě těžby? Nebo bude na každé tuně kobaltu, lithia, niklu a dalších razítko Fair Trade a budeme alibisticky tvrdit, že je to OK?
Problém elektromobility je baterie. Elektromotor je super, ale než obrovská, těžká a nebezpečná baterie, generátor na syntetické palivo dává větší smysl
Už to tady zaznělo x krát. EV dávají smysl ve městech. Mimo město už tak ne. Tam moderní spalováci žádnou škodu nenadělají. Ale zdá se, že už je na racionální myšlenky pozdě..... ;-\
Těžba ropy sice není nic příliš ekologického, ale a) nepotřebujete u toho drancovat krajinu, jako je tomu u povrchových dolů , to zaprvé, a za druhé ty místa už jsou na tu těžbu připravená nebo se těží z mořských plošin, kde zase až tak nevadí svému okolí. Pokud máte dojem, že povrchový důl je něco jako krása, doporučuji se podívat na Mostecko, aby jste věděl, o čem mluvím. Navíc- ta ropa se stejně bude těžit dále, je třeba ji jinde. Třeba na ten asfalt, po kterém budou ty EV jezdit.
Re: Zelení soudruzi jsou od těch rudých skutečně k nerozezná
Máš naprosto pravdu. Místo co by EU byla ráda, že lidé nahradí 20 let staré auto novým s modernějším spalovacím motorem, tak je pro ně cesta zdražit svýma nařízeníma auta nad únosné meze a divit se že stárne vozový park.
Re: Zelení soudruzi jsou od těch rudých skutečně k nerozezná
Tak ono to fakt problém, takže na jednu stranu je fajn, že to chtějí řešit. Akorát to zjevně berou za špatný konec, protože průměrný věk aut kontinuálně roste a jsme aktuálně na nějakých 15 letech. Stačí se podívat, jak vypadají emise těchto nadprůměrně starých aut.
Když jsem před 4 lety řešil auto, tak z mého pohledu rozumný základ stál 400 a na pohodu auto 500. Když do těch konfigurátorů kouknu dnes, tak rozumný základ mi vychází na 600 a za 700 bych byl spokojen.
Já už rok pokukuji po novém autě, pokud ještě něco normálního jde koupit, ale už taky narážím na finanční limit. Mohl bych si to koupit, ale už to stojí víc, než co mi přijde rozumné, když mi to současné s 50kkm nájezdem zatím bez jediného problému jezdí a ten výfuk do kabiny nevede.
EU asi připadá rozumné, že místo toho, abych si snížil emise na svém autě a ještě posunul dál výrazně nadprůměrnou ojetinu s tomu odpovídajícími emisemi, tak se nestane nic.
Bohužel, to bude takový dobrovolný přechod pod čínský vliv. Napadá mě třeba jeden černý nick, který se tomu přímo vysmívá a nechápe, že 4/5 všeho se už dělá v Číně a že v Evropě se podílí automotiv 40% průmyslové výroby. Pomocí aut ovládne Čína Evropu elegantně tak, že se ani Hitlerovi o tom nezdálo.
Nikdo netvrdí, že je to ekologická činnost, ale bez ní by bylo lidstvo v háji, takže se ji musíme pokusit těžit a zpracovávat s co nejmenšíma dopadama na životní prostředí. Jiné cesty není. My ji totiž nepoužíváme jen jako palivo. Barel ropy se zužitkuje komplet na všechny možný aplikace co si umíš představit.
Jedna vec je "čistá" energia pre EV ktorá je v drvivej väčšine sveta "nečistá", tá druhá je ťažba surovín na výrobu batérii a tretia asi najdôležitejšia je, že EV sú cca po 10. rokoch odpad ako mobil po 2-3 rokoch. Takže aby sme ušetrili emisie budeme tvoriť odpad, fakt krásna budúcnosť... https://www.autoforum.cz/…jejich-prodejce/
"Ideálním řešením se jeví syntetická paliva, paliva vyráběná z obnovitelných zdrojů, jejichž vývoj chce VDA podpořit. „Protože pro klima není problém spalovací motor, ale fosilní palivo, “ uzavírá Müllerová."
Takže syntetické palivá už nebudú tvoriť emisie? Alebo nebudú vznikať emisie pri výrobe, čo sa dnes vyčíta elektrine? Opäť budeme pestovať kukuricu, repku, trstinu alebo niečo ďalšie, aby sme to mohli spáliť v autách, namiesto potravín, lebo sa to vyplatí?
Kupodivu se ukazuje, ze zasoby ropy jsou vetsi nez se cekalo.
Kazdy chape ochranu ZP, ale nesmi to byt nesmyslne, jako se to deje v pripade EV aut.Vysledkem celeho silenstvi je mnohem vetsi ekologicke zatizeni.
Je rozdíl, pokud CO2 vznikne spalováním uhlíku, který byl před měsícem v atmosféře jako CO2, nebo uhlíku, který byl posledních pár milionů let pod zemí.
Jen je důležité syntetická paliva získat ekologicky, a ne spálením pralesa a nahrazením plantážemi palem a lány kukuřice.
tak do toho, perpetum mobile ještě nikdo nevymyslel, a pokud máte dojem, že se ta řepka, kukuřice cukrová třtina či brambory na bioethanol vysejou samy, tak to jo, to beru!
Tak tak, má pravdu, předseda. Vždyť o tom, že ropa do 20 let dojde, se hovoří už dobrých 40 let :D:D:D
A elektro-vehikly, i když jsou o nějakcýh 50 (či více??) let starší, nežli auta se spalovacím motorem nikdy neuměly, neumějí a (asi) nikdy nebudou umět:
Do kostky o hraně 40 cm (tedy do čehosi, co schováte pod kuchyňskou židli a co prázdné váží nějakých 5-10 kg max) během 5 minut dodat energii potřebnou pro cetu na dalších 800 - 1.000 km. A to vše zopakovat třeba 1.000x za sebou, bez podstatného vlivu na schopnost té kostky onu energii rychle pojmout, dlouhodobě uchovat a rychle uvolnit
Jakou jinou cestu máš na mysli? Snížit spotřebu paliv je supr záležitost, ale my potřebujeme těch ostatních produktů obsažených v barelu ropy pořád stejně, takže potřebujeme rafinovat stále podobné množství ropy, ale co budeme dělat s tím palivem? Jaké bude mít využití?
A moclipak že byla pořizovací cena toho vozítka? A odveze mne to vozítko z Prahy do Ostravy za 4 hodiny?
Toptene, ty jsi skutečně meziplanetární debiI :no::no::no:
Fakt jo? No pokud svět postaví 500 nových reaktorů, tak se nic nestane, pokud bude ovšem spoléhat výhradně na nestabilní zdroje OZE, ZCELA ZAVISLE NA VYKYVECH POCASI!!!! tak se toho může stát hodně :-):-):-)
V oblasti baterií slýchámé o převratných novinkách rok co rok, ale v praxi vidíme namísto revoluce jen velmi pomalou evoluci. A to nestačí. Pro EV bude třeba najít jiný způsob uchování energie, aby začaly dávat smysl univerzálně.
kdyz ze vzduchu stahnu CO2, vyrobim z toho palivo a to pak spalim, tak mi neco rika, ze se podil CO2 ve vzduchu nezvysi. takhle to funguje uz od nepameti u vsech rostlin.
ze to je energeticky extremne narocny je jina vec
Protože pro klima není problém spalovací motor, ale fosilní
„Protože pro klima není problém spalovací motor, ale fosilní palivo, “ uzavírá Müllerová.
Tak. Motor je v pohode, ale to palivo panove, to palivo :-!
Na druhou stranu, "Návrhy jsou stále na hranici toho, co lze technicky dosáhnout" - to je dobre. Kdyz rikaji ze je to na hrane mozneho, tak to nebude zadny problem splnit. Jako slo splnit vsechny ostatni eura vcerte euro 6. To bylo breku a kriku euro 6 se neda technicky splnit blablabla a pritom to samozrejme slo.
Kazdy kope za tym, za ktery hraje, zejo :-!
Druhou (závažnější) otázkou je, kolik lidí bude na ten baterkáč mít peníze - a zdali se tím z hlediska individuální mobility nevrátíme do socialistických 50. let, kdy soukromé vlastnictví osobního vozu znamenalo, že člověk byl buďto kovaný straník, nebo člověk režimem podporovaný či alespoň tolerovaný - nebo byl "sprostý podezřelý" :no::no::no:
Re: Protože pro klima není problém spalovací motor, ale fosi
V to doufám, že móda boje proti spalovákům poleví. Teď je to hlavně politická otázka, takže se do tohoto tématu vkráda hysterie, ukvapený nápady a nesmyslná předsevzetí. Snad rok 2030 není konečné datum. Nechal bych to na přirozeném vývoji automobilového průmyslu a hlavně se to nesnažil řídit z Bruselu restrikcema.
Re: Protože pro klima není problém spalovací motor, ale fosi
Počůvajtě Kefalín, čo rozumietě pod takým pojmom akože jednomet?
BTW, ty už jsi si koupil svůj vlastní elektromobil? Svůj vlastní a za peníze, které jsi si vydělal sám, svou vlastní prací? Tak tu nekvič jak špatně píchnuté prase :D:D:D
Lepší řešení je koupit ty zázraky dva a dát je na lano. První táhne, druhý rekuperuje, když prvnímu dojde šťáva tak je prohodit a je to. Klasický perpetum mobile. :-)
Křiváku a lháři Hendly,
on někdo stanovuje restrikce na výrobu a prodej tištěných map?
A někde se přijímají závazky, do kdy se už nové tištěné mapy nebudu smět prodávat?
Pouč mne, filuto :D:D
ale prdlačky :D
Bateriové elektromobily se nikde ve světě nedokážou prosadit, A to i přesto, že jsou ze strany státu masivně podporovány - a proti automobilům se spalovacími motory jsou uplatňovány téměř likvidační restrikce.
Zkusil jsi už někdy pouvažovat nad tím, jak epochálně špatný výrobek musí ten bateriový elektromobil být, že se nedokáže prosadit ani za takto příšerně zprzněných pravidel? :D
Ekosystém je samo-regulačný. V dávnych dobách bola koncentrácia CO2 oveľa vyššia, čo spolu s teplom spôsobilo zrýchlený rast rastlín. Výkyvy teplôt či už lokálne, alebo globálne sprevádzajú túto planétu milióny rokov a príroda si vždy poradila. Podobne ako ľudia v praveku. Proste sa migrovalo. To pri súčasnom osídlení planéty nie je možné. A to, že kvôli preľudneniu, alebo ECO nariadeniam drancujeme lesy bráni v práci samo-regulačným mechanizmom, ktoré fungovali milióny rokov. Ukážka dementnosti úradníka je pre mňa elektráreň Drax(nie je jediná), ktorá je vraj zelená, lebo drevo už CO2 využilo a doprava loďou z USA nie je započítaná, takže pália zdravé lesy a ešte za to berú dotácie.
A kolik clanku baterii je v mobilu a kolik v EV aute, co ujede aspon 500 km ? Kolik tun suroveho materialu je potreba na jednu takovou baterii v EV aute ? Kolik litru vody, kolik kW energie se spotrebuje na jednu takovou baterii v EV aute ? To jsou zasadni otazky a odpovedi se zastancum nelibi.
Celkový výkon elektrárny Drax je 4000 MWe. Velká Británie však nemá potřebné dřevo na výrobu pelet pro tuto produkci elektřiny. ...
A potřeby nejsou malé, zhruba rozsah lesa o rozloze přesahující území středních Čech a Prahy ročně. Pro produkci půl milionu tun pelet je totiž potřeba milión tun dřeva, k čemuž je potřeba zhruba 800 km2. Drax bude potřebovat ročně zhruba 7,5 milionu tun biomasy v podobě pelet, což znamená spotřebu dřeva z území o rozloze zhruba 12 000 km2.
Vybudovaly se tak obří zásobníky pelet a dováží se milióny tun dřeva z celého světa. Z počátku byla biomasa pouze k uhlí přidávána, takže v roce 2015 byl podíl využití biomasy 35 %, v roce 2016 se pak přechází na 70 % výroby z pelet a dostává se postupně až na 100 % využití dřeva. Většina dřeva se dováží loděmi z Ameriky.
-------------------------------------------------------------------
Našels už něco tak hrozného a vražedného a nesmyslného, aby tím některý intelektuál nechtěl obrodit svět? (Karel Čapek, Válka s Mloky )
Jenomže zdejším (a nejen zdejším) orálním elektrofilům jaksi nedochází, že matematicé, fyzikální a chemické zákony a pravidla NEJSOU předmětem hlasování v EUro parlamentu, ba ani v EUro-komisi :no::no::no:
CO2 Jako takové není problém. To vzniká, i když si děláme buřty (zkuste si spočítat, kolik CO2 udělá jeden táborák na chatě vs cesta oktávkou na tu chatu). Problém je, že to CO2 se neuvolňuje ze stromu, který ho posbíral během posledních pár let, ale z dinosaurů, kteří ho posbírali před miliony let. Tím pádem se do stávajícího ekosystému, který "počítá" třeba i s růstem a úhynem stromů (a s tím souvisejícím uvolňováním CO2) v cyklu o desítkách let, relativně rychle přimíchává CO2 nastřádané už dávno.
Paní Müllerová opět chyběla v hodinách fyziky a neví, že spalování čehokoliv vytváří CO2, protože vše, kolem nás obsahuje uhlík. Ale to nic, možná přijde druhé kolo.....
Biomasa z obnoviteľných zdrojov. To sú také rozprávky pre deti. Vieš o aký objem dreva ide? A podobné elektrárne fungujú aj v Belgicku a pribudnú ďalšie. Možno to netušíš, ale živý strom má negatívnu bilanciu CO2, ťažba a doprava ma pozitívnu. Nulu z toho dokáže spraviť len úradník čo rozdáva moje dane. Jadro je nepomerne zelenšie ako toto šialenstvo. Nehovoriac o tom, že páliť drevo je to isté ako páliť ropu. Tie fosílie už raz uhlík naviazali a za nejakú dobu ho znova naviažu. Takže v dostatočne dlhom časovom horizonte je to vlastne obnoviteľný zdroj.
Takže těžit dřevo v USA, vozit ho severním Atlantikem přes cca třetinu zeměkoule do Británie a do Dánska a tam to spalovat jako eko-bio-freš zdroj energie, to je vlastně v pořádku?
Chlape, tohle neobhájí ani takový křivák a lhář, jako jsi ty ;-);-)
pořád to neřeší, že některé státy zakázaly od 2030 prodej spalovacích motorů a jak budou spalováky šikanovat, tak jak trpí pár let staré nafťáky v Německu
Tak jsem to sepsal a jedu to přihlásit na patentovej úřad. Co myslíš, že mi řekli https://www.youtube.com/watch?… ,teď, teď tu byl, museli jste se potkat, nějaký speedfred, jen se mu kouřilo od gum. Holt máš rychlejší káru. :-)
Výborná debata :D . Chtěl bych se zeptat, zda by tady nebyl někdo, kdo by mi dopravil Smarta ForTwo EQ z Mnichova do Č.Krumlova. Je to cca 300 km přes Volary, po dálnici přes Salzburg a Linz 360 km. Kdybych po jel po ose, tak bych pravděpodobně musel 2x nabíjet, což by bylo poněkud neoptimální, takže nejlepší bude na přívěsu nebo podvalníku. Termínově nejlépe první půlka května. Díky :yes:
a proto chtějí vyrábět syntetická paliva z CO2 zachyceného ze vzduchu nebo přímo tam kde se něco spaluje ...
umělá paliva už uměli Němci vyrobit dávno :-)
teď by se k tomu daly využít i větrníky
a rázem by byla bilance CO2 úplně jinde
...... když už jsou tak přesvědčeni že my mravenci zemi tak škodím ohledně spalování a vypouštění CO2
mimo relitu vetsiny lidi (u nas) je i kazdej slusnej spalovak.
EV nejdriv koupi bohati nadsenci, pak ti bohati, pak nadsenci a pak dojde na lidi jako ses ty.
vsadim boty, ze ta doba kdy si ho koupis, prijde driv nez skonci tohle desetileti
Já se konce spalovacích motorů vůbec nebojím. Pamatuji ty bláboly, jak je euro 5 a 6 nesplnitelná norma v rozporu s fyzikálními zákony. A plní se pohodlně. Stejné to bude i u euro 7, stačí jen změnit myšlení a trochu zainvestovat. A když skončí spalovací motory, tak se nestane nic, co by mělo vadit.
Re: Protože pro klima není problém spalovací motor, ale fosi
vzdycky si vzpomenu jak vyropci naftaku po dieselgate a zprizneni normy na NOx kviceli, ze to nepujde technicky splnit nebo to bude extreme drahe. a jako mavnutim kouzelnyho proutku uz nekoli let vyrabeji naftaky, ktere emise NOx v realu maji i nekolikrat nizsi nez je laboratorni limit
No, jestli s tím nechceš jet sám, tak si to nech dopravit nějakou spedicí nebo "odtahovkou"
Firem, které se živí tím, že vozí auta z Reichu k nám, není zase až tak málo.
Je to cca 300 km tam, 300 zpět + něco navíc, takže řekněme 700 km dohromady... Pro jistotu bych "asi" počítal s nějakými 15 možná 20.000 Kč?
Možná zkus nějaký větší bazar, ti by mohli něco takového umět udělat. Nebo "klasická" odtahovka, tam by nemělo být co řešit
To je ovšem hodně ubohej příměr. Nicméně pochopím, že je to způsob pohonu, který je pro určitý způsoby použití vhodný. Pochopil bych i daňový úlevy pro určitý EV, ale jak si sakra někdo může myslet, že se tím nahradí ICE auta plošně a od určitýho roku prostě ICE nebudeme vyrábět? Jak tady píšu někde o vlákno výš. Co budeme dělat s tím vyrobeným benzínem a naftou, který nám budou dál vypadávat z rafinérií? My je musíme spotřebovávat. Jasně pokud dokážeme redukovat spotřebu paliv o 10-20 procent bylo by to pěkný a pro přírodu jistě přínosný, ale nemůže nikdy nastat stav, že se benzín a nafta přestanou vyrábět. Tím by zmizely z trhu produkty, který vznikají jako "odpad" při výrobě paliv a to nelze.
Přestaň tady už konečně obtěžovat s nějakou soukromou přepravou něčeho někam. Když každý diskutér bude zde vypisovat jaký auto potřebuje někam přepravit, nebudeme pak v diskuzi číst nic jiného.
Samozřejmě, že to takhle pokračovat nebude, před 10 lety byla výroba baterií pro automotive neexistující a tedy drahá. Teď s poptávkou potenciálně i do bateriových úložišť nebo nákladní přepravy bych se nedivil, kdyby se trend začal třeba i obracet.
Nic, dokud je to v rámci přirozeného relativně stabilního procesu. V okamžiku, kdy by nastala nestandardní situace, bude to problém (se kterým ale asi moc nenaděláme).
"While the volume of carbon buried through subduction and what's released from volcanoes and tectonic fractures are normally in steady state, about four times over the past 500 million years this balance has been upended by the emergence of large volcanic events -- 1 million or more square kilometers (the area of Canada) of magma released within a timeframe of a few tens of thousands of years up to 1 million years."
To asi každý normálně vzdělaný člověk chápe, že se bude ropa těžit i poté co poslední auto se spalovacím motorem odjede na vrakáč :D . Což bude přesně za 42 let plus mínus 40 let :-[]
O M6 nevím, předpokládám.
Před asi 5 lety Mazda nabídla diesely i v Japonsku a prodeje SUV dosahovaly přes 60%.
Mazda to podle mne bere jako alternativu, Toyota má hybrid, jiní mají elektro, Mazda vsadila na diesely a 6-válce v benzínu, což potřebuje aby zaujala pozici mezi nejlepším mainstreamem a prémiovými vozy.
Vychází mi to ekonomicky, aby cena motoru nebyla příliš vysoká, budou to muset nacpat do všeho do čeho to půjde a budou to prodávat v Jap, Austrálii, USA a Evropě.
Pokud nechtějí M6 zrušit jako Ford, diesel by zvýšil atraktivitu M6. M6 je kočár na dlouhé trasy, bez dieselu nedává smysl a prodeje jsou ubohé. A přitom je to skvělé auto, máme ve firmě 2.
První představení obou motorů se blíží... již brzy budeme vědět víc. :yes:
Re: Protože pro klima není problém spalovací motor, ale fosi
Je velký rozdíl mezi tím, co se domnívá EK že je technicky splnitelné a mezi tím, jaká je realita.
Bylo vytvořeno mnoho systémů, které teoreticky fungovaly, a dokonce i nějakou dobu fungovaly v praxi, ale tady se hraje o dlouhodobé fungování.
Já bych preferoval “next-gen” jaderné rektory a syntézu na místě, případně prohnal kouř ze spaloven biorektorem s řasami a sinicemi, které hezky rostou za dostatku uhlíku a nebude jim vadit mírně kyselá voda...
až guma "spalovákům" praskne, tak všichni přesedláme na baterkáče. Chca nechca.
Je jen otázkou, jestli budou aspoň evropské, nebo čínské, protože místní automobilky padnou, nebo budou tak vyčerpány, že je Číňané skoupí za pár misek rýže.
Re: Protože pro klima není problém spalovací motor, ale fosi
jo, byla to typicka ojebavacka ze strany vyrobcu a nasledoval kvikot, ze to splnit nepujde. pritom nakladaky meli absolutne min emisi NOX nez osobni jednomety
Zkusil jsi už někdy pouvažovat nad tím, jak epochálně špatný výrobek musí ta GPS navigace být, že se nedokáže prosadit proti papírové mapě bez toho aby stát vybudoval za ohromné peníze síť družic? A vůbec, mapa stojí dvacku a nikdy se nevybije tak co chcete řešit?
Ne. Ten proces vzniku EURO7 je totiž v normální společnosti normální. Všechny strany dají svoje návrhy a argumenty a pak se hledá shoda. Ta shoda se našla a vzešla z toho reálná věc tak jak to v normální společnosti chodí.
To že ty jsi věřil vytrženým "zaručeným" informacím jak bude EURO7 konec spalováků atd. je jen důkaz toho jak špatně chápeš fungování demokracie.
Jak stejné to je v českém dezinformačním prostředí stále dokola, najde se nějaký extrém a na něm se staví kritika. Co na tom, že skutečnost je uplně jiná.
Proč to v ČR chodí jinak a když má někdo jiný názor tak se odstraní s tím možná i dost souvisí.
Re: Zelení soudruzi jsou od těch rudých skutečně k nerozezná
Ono když jsem vzal vývoj průměrné mzdy a očistil nárůst ceny z těch 500 tisíc tak, jak se vyvíjí průměrná mzda, tak jsem skončil na 650 tisíc. To není už zase tak daleko od těch 700 tisíc. Takže ano auta jsou postupně dražší, ale zároveň i platy se v průměru zvedají.
Když by se nikam neposouvali nové auta, tak by se i ty 15 let staré ojetiny nikam neposouvali. co si pamatuju, tak i před 10 lety jsme měli stáří aut +- 2 roky stejné.
Popravdě jsem rád, že se snažíme někam posunout. I když věřím, že tento můj názor asi většina nepochopí.
Tak snad to ale nebude odezdikezdi. Myslím, že přechod na EV není špatná myšlenka a během příštích dvou dekád by k němu mělo dojít. Vývoj posune baterie i nabíjení a samozřejmě zlevní produkci a to nakonec i pod cenu dnešní výroby, protože EV jsou jednodušší. Syntetická paliva jsou podle mě nesmysl už ve střednědobém horizontu..tedy v takovém výhledu, ve kterém budou jezdit i stará neekologick auta. Ale s těmi to nebude tak šílený, jak to vypadá...průměrný věk mýho vozovýho parku je 23,6 let, ale auto se kterým jezdím má 2 roky.
pred 10 lety dojezd stezi 200km, dnes bezne 500km.
pred 10 lety 1kWh aku $1000, dnes neco malo pres $100.
jestli ta evoluce bude pokracovat takhle dal , tak za 5 roku neni co resit
Co se EV tyka CEZ a EON prohralisi oficialne, ze na 2 miliony aut v CR pri prumernem najezdu 45km denne (to je soucasny prumer v CR) neni potreba zadne upravy v siti. Vse je dostatecne dimenzovane, zadny problem.
Co se tyka spotreby elektriny, 2 miliony aut by potrebovaly zhruba tretinu toho, co CR dnes exportuje do zahranici. Nemuisime postavit ani jednu elektratnu, ani jeden solarni panel, nic.
No, raději 3x měř, nežli jednou řízneš... Co jsem se tak na ně dival, tak je to celkem klasický příklad "zřetězení společností", který býval (a možná dosud stále je) na hranici legálnosti.
Firma Carvago s.r.o., která se zabývá dovozem aut, je sro s kapitalizaci 200.000 CZK - a má jediného společníka, firmu Carvago Holding a.s.
Firma Carvago Holding a.s. (kapitalizace 2 mio CZK) má jediného vlastníka, firmu EAG SE, právní forma Evropská společnost.
Firma EAG SE začínala v roce 1991 jako http://www.autosoft.cz/ tedy firma, která dodávala PC programy pro dealerství a autobazary...
Dobře si pohlídej smlouvu a zjisti si reference, ať namísto auta nemáš leda prd :(
I když, jestli ti to budou jenom převážet - a tedy to od nich nebudeš kupovat, tak to asi zase až tak riskantní není
Proto jsem to sem psal ;-) .Díky moc za informaci. Nechám to asi Carvagu, ty jsou za 20 schopní to dodat až k baráku na značkách. Akorát když chci EV značky, tak jim to prý trvá o 14 dní déle. :yes:
Já tam osobně pojedu si to vybrat, ale nechci s tím jet po ose, protože nabíjení u tohoto typu je poněkud zdlouhavé. Je to dané tím, že to je městské a příměstské poskakovadlo.
Baterie do auta ti teda vadí a co ostatní baterie? Na ty se neplundrují suroviny a neničí životní prostředí? Zkus drobnou kalkulaci - 20 g baterie v mobilu x 10 milionů obyvatel, to je 200 tun baterií (pokud se nemýlím). 5kg baterie v elektrokole, 0,7 kg baterie pro vrtačky, šroubováky a spol. Nissan Leaf má baterku okolo 174 kg, to znamená že na váhu baterií z mobilů (200 tun) se musí složit 1 150 Leafů a tam baterka má záruku 8 let, takže se asi bude i tuhle dobu používat (na rozdíl třeba od mobilů).
Re: Protože pro klima není problém spalovací motor, ale fosi
Tak Ryccardo psal o EU a druhá věc je, že rok zákazu už se posunul takže zřejmě lze upravovat dál.
A poslední, k roku 2030 je to jen zákaz spalováku bez plug-in. Ne spalováků.
synteticky palivo ve velkym je nesmysl a do budoucna bude mozna jen pro par veteranu.
behem par let bude elektromobil na urovni ceny odpovidajici spalovaku, mozna driv nez si myslime - viz vcerejsi clanek o elektricke Q4 za lehce pres mega
Lobbing je o tom zdůraznit něčí špatné stránky a potlačit ty dobré pro ovlivnění názorů.
A to je článek na který tu odkazuješ.
Zkus si porovnat roční spotřebu třeba s vývozem dřeva z ČR.
Nechceš si svoje trollské off topic nechat někam jinám?
Autor odkazovaného článku je zastánce jaderné energetiky a tak taky píše. Lobbista atomové energetiky.
Stačí zapomenout zmíňku, že je tam závazek na biomasu z udržitelných zdrojů a vypadá to jako trágédie.
jo, ve venezuele pri jeji tezbe jsou na 250 roku, jinak celosvetove rpi soucasne tezbe pul stoleti.
kdyz je jina alternativa nez paleni ropy, je dobre ze se jde jinou alternativou.
vetsi ekologicke zatizeni elektromobilu jen jen v hlavach odpurcu
Kolik je mobilů, laptopů, elektrokol, bateriových vysavačů ..... v používání v ČR a kolik elektroaut ? Průměrný dojezd stávajících EV v ČR je tuším aktuálně okolo 140 km.
Každá technologie má své výhody a nevýhody. Dobré je, že nikdo nikoho nenutí prodat rychle jeho (spalovacím motorem vybavené) auto. Nikdo nikoho nenutí koupit si nesmyslně předražené auto vybavené elektromotorem. Dobrá zpráva je, že ceny některých typů ojetých elektroaut už jsou na akceptovatelné úrovni, takže ti kteří mají jakékoliv výhrady proti autům na petrolejového deriváty mohou přestoupit k jiné technologii, tedy baterkovým autům. Zachraňovat Afriku a pomáhat zemím třetího světa je samozřejmě počínání velmi chválihodné, ale nemyslím si, že to má nějaký vliv na rozhodování českého člověka, jaké si koupí auto.
Jiná cesta samozřejmě je, ale to by se nám asi moc nelíbilo :-[] . Moje poznámka byla vyprovokována pouze zvýrazňováním nevýhod výroby baterií, které se již dlouho využívají v mobilech, laptopech, vysavačích, dílenském nářadí (a tam to nějak nevadí).