Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Evropská unie ustupuje. Emisní norma Euro 7 nebude tak přísná. Konec spalovacích motorů ale pořád hrozí

Emisní normy čeká v Evropské unii další zpřísnění. Automobilky nicméně dosáhly alespoň dílčího úspěchu, měly by být technicky splnitelné.
Zpět na článek
15. 4. 2021 08:14
15. 4. 2021 08:59
15. 4. 2021 09:35
15. 4. 2021 10:40
15. 4. 2021 12:20
15. 4. 2021 11:38
16. 4. 2021 08:08
15. 4. 2021 08:34
15. 4. 2021 09:48
15. 4. 2021 10:04
15. 4. 2021 10:22
15. 4. 2021 10:43
15. 4. 2021 11:05
15. 4. 2021 12:14
15. 4. 2021 10:30
15. 4. 2021 10:47
15. 4. 2021 12:35
15. 4. 2021 12:41
15. 4. 2021 12:48
15. 4. 2021 13:27
15. 4. 2021 20:04
16. 4. 2021 11:00
16. 4. 2021 03:49
15. 4. 2021 09:12
15. 4. 2021 09:19
15. 4. 2021 09:34
15. 4. 2021 10:06
15. 4. 2021 14:01
15. 4. 2021 10:02
15. 4. 2021 10:42
15. 4. 2021 09:29
15. 4. 2021 09:38
15. 4. 2021 10:49
15. 4. 2021 11:15
16. 4. 2021 07:58
15. 4. 2021 10:57
15. 4. 2021 11:18
15. 4. 2021 11:32
15. 4. 2021 12:14
15. 4. 2021 13:43
15. 4. 2021 09:41
15. 4. 2021 10:50
15. 4. 2021 11:20
15. 4. 2021 09:44
15. 4. 2021 11:42
15. 4. 2021 12:03
15. 4. 2021 12:23
15. 4. 2021 15:50
15. 4. 2021 12:27
16. 4. 2021 23:38
16. 4. 2021 04:06
15. 4. 2021 12:47
15. 4. 2021 13:19
15. 4. 2021 13:33
15. 4. 2021 13:32
15. 4. 2021 14:12
15. 4. 2021 13:42
15. 4. 2021 14:11
15. 4. 2021 15:08
16. 4. 2021 04:11
15. 4. 2021 14:29
15. 4. 2021 19:23
15. 4. 2021 21:44
15. 4. 2021 15:50
16. 4. 2021 04:13
Avatar - Roman Horký
15. 4. 2021 08:12
Zelení soudruzi jsou od těch rudých skutečně k nerozeznání
Oni ti jejich rudí bratři taky když byli v průseru nebo v posledním tažení, tak povolovali soukromé podnikání, obraceli se k Bohu a tak.
Rozbalit vlákno
5
15. 4. 2021 09:18
Re: Zelení soudruzi jsou od těch rudých skutečně k nerozezná
Přesně tak. Jsem ale rád, že tupá lůza ve vedení EU aspoň trochu ubrala na zelené rétorice a možná pochopila, že zákony se překračovat sice dají, ale ne ty fyzikální.
15. 4. 2021 10:08
Re: Zelení soudruzi jsou od těch rudých skutečně k nerozezná
Tak ono to fakt problém, takže na jednu stranu je fajn, že to chtějí řešit. Akorát to zjevně berou za špatný konec, protože průměrný věk aut kontinuálně roste a jsme aktuálně na nějakých 15 letech. Stačí se podívat, jak vypadají emise těchto nadprůměrně starých aut.

Když jsem před 4 lety řešil auto, tak z mého pohledu rozumný základ stál 400 a na pohodu auto 500. Když do těch konfigurátorů kouknu dnes, tak rozumný základ mi vychází na 600 a za 700 bych byl spokojen.

Já už rok pokukuji po novém autě, pokud ještě něco normálního jde koupit, ale už taky narážím na finanční limit. Mohl bych si to koupit, ale už to stojí víc, než co mi přijde rozumné, když mi to současné s 50kkm nájezdem zatím bez jediného problému jezdí a ten výfuk do kabiny nevede.

EU asi připadá rozumné, že místo toho, abych si snížil emise na svém autě a ještě posunul dál výrazně nadprůměrnou ojetinu s tomu odpovídajícími emisemi, tak se nestane nic.
15. 4. 2021 10:54
Re: Zelení soudruzi jsou od těch rudých skutečně k nerozezná
Máš naprosto pravdu. Místo co by EU byla ráda, že lidé nahradí 20 let staré auto novým s modernějším spalovacím motorem, tak je pro ně cesta zdražit svýma nařízeníma auta nad únosné meze a divit se že stárne vozový park.
15. 4. 2021 23:24
Re: Zelení soudruzi jsou od těch rudých skutečně k nerozezná
A VCEM JE PROBLEM ??? NA PRIRODU JAKO LIDSTVO S*R*M a když se budu držet tématu, tak ANO ROTAČKY 2,5 TDi EURO 3 takže 0 Jsou nej !!!
15. 4. 2021 10:56
Re: Zelení soudruzi jsou od těch rudých skutečně k nerozezná
Ono když jsem vzal vývoj průměrné mzdy a očistil nárůst ceny z těch 500 tisíc tak, jak se vyvíjí průměrná mzda, tak jsem skončil na 650 tisíc. To není už zase tak daleko od těch 700 tisíc. Takže ano auta jsou postupně dražší, ale zároveň i platy se v průměru zvedají.

Když by se nikam neposouvali nové auta, tak by se i ty 15 let staré ojetiny nikam neposouvali. co si pamatuju, tak i před 10 lety jsme měli stáří aut +- 2 roky stejné.

Popravdě jsem rád, že se snažíme někam posunout. I když věřím, že tento můj názor asi většina nepochopí.
15. 4. 2021 08:14
Syntetické palivá
"Ideálním řešením se jeví syntetická paliva, paliva vyráběná z obnovitelných zdrojů, jejichž vývoj chce VDA podpořit. „Protože pro klima není problém spalovací motor, ale fosilní palivo, “ uzavírá Müllerová."

Takže syntetické palivá už nebudú tvoriť emisie? Alebo nebudú vznikať emisie pri výrobe, čo sa dnes vyčíta elektrine? Opäť budeme pestovať kukuricu, repku, trstinu alebo niečo ďalšie, aby sme to mohli spáliť v autách, namiesto potravín, lebo sa to vyplatí?
Rozbalit vlákno
21
15. 4. 2021 08:17
Re: Syntetické palivá
Paní Müllerová opět chyběla v hodinách fyziky a neví, že spalování čehokoliv vytváří CO2, protože vše, kolem nás obsahuje uhlík. Ale to nic, možná přijde druhé kolo.....
15. 4. 2021 09:25
Re: Syntetické palivá
Oni by si hlavně měli soudruzi v EU uvědomit, že když se přestane používat benzín a nafta jako palivo, (nedejbože kerosin), tak nebudeme vědět co s tím vším pak budeme dělat!!! Rafinovat ropa se totiž bude muset i nadále, kvůli ostatní složkám potřebným pro farmaceutický, petrochemický, stavební, textilní a další odvětví průmyslu a ten benzín, petrolej a kerosin z toho procesu prostě vypadne ať chceme nebo nechceme. Teď ho používáme jako palivo, ale co s ním budeme dělat potom, když se bude jezdit na elektřinu? A rozhodně to nebude tak, že místo 90 milionů barelů budeme rafinovat kupříkladu jen 30 milionů barelů. To by nám totiž akutně chyběly složky jako ethan, propan, benzen atd. Nelze si totiž vybrat co z toho barelu ropy vyrobí jestli jen benzín nebo jen složky, které potřebuju. Zajímalo by mě jestli se touto otázkou někdo ze soudruhů v Bruselu zabývá v jejich zelených snech o elektrifikované dopravě v Evropě.
Avatar - Roman Horký
15. 4. 2021 09:31
Re: Syntetické palivá
Nalejeme to do moře :-) :-) :-) :-) ale tajně a na druhým konci světa.
15. 4. 2021 09:42
Re: Syntetické palivá
CO2 Jako takové není problém. To vzniká, i když si děláme buřty (zkuste si spočítat, kolik CO2 udělá jeden táborák na chatě vs cesta oktávkou na tu chatu). Problém je, že to CO2 se neuvolňuje ze stromu, který ho posbíral během posledních pár let, ale z dinosaurů, kteří ho posbírali před miliony let. Tím pádem se do stávajícího ekosystému, který "počítá" třeba i s růstem a úhynem stromů (a s tím souvisejícím uvolňováním CO2) v cyklu o desítkách let, relativně rychle přimíchává CO2 nastřádané už dávno.
15. 4. 2021 10:57
Re: Syntetické palivá
a ted si predstav, ze nejvetsim producentem CO2 jsou sopky .. a ty, kupodivu, uolnuji jeste starsi CO2 nez to dinosauri ... co s tim?
15. 4. 2021 12:13
Re: Syntetické palivá
Nic, dokud je to v rámci přirozeného relativně stabilního procesu. V okamžiku, kdy by nastala nestandardní situace, bude to problém (se kterým ale asi moc nenaděláme).

"While the volume of carbon buried through subduction and what's released from volcanoes and tectonic fractures are normally in steady state, about four times over the past 500 million years this balance has been upended by the emergence of large volcanic events -- 1 million or more square kilometers (the area of Canada) of magma released within a timeframe of a few tens of thousands of years up to 1 million years."
15. 4. 2021 13:16
Re: Syntetické palivá
Ekosystém je samo-regulačný. V dávnych dobách bola koncentrácia CO2 oveľa vyššia, čo spolu s teplom spôsobilo zrýchlený rast rastlín. Výkyvy teplôt či už lokálne, alebo globálne sprevádzajú túto planétu milióny rokov a príroda si vždy poradila. Podobne ako ľudia v praveku. Proste sa migrovalo. To pri súčasnom osídlení planéty nie je možné. A to, že kvôli preľudneniu, alebo ECO nariadeniam drancujeme lesy bráni v práci samo-regulačným mechanizmom, ktoré fungovali milióny rokov. Ukážka dementnosti úradníka je pre mňa elektráreň Drax(nie je jediná), ktorá je vraj zelená, lebo drevo už CO2 využilo a doprava loďou z USA nie je započítaná, takže pália zdravé lesy a ešte za to berú dotácie.
15. 4. 2021 14:49
Re: Syntetické palivá
To existuje??? Jakoze kůrovcem napadené dřevo není celkem k nicemu... ale stejně
Avatar - Jerry.Gunman
15. 4. 2021 15:42
Re: Syntetické palivá
Bohužel, tohle zvěrstvo skutečně existuje :(

https://oenergetice.cz/…elenemu-prusvihu

Celkový výkon elektrárny Drax je 4000 MWe. Velká Británie však nemá potřebné dřevo na výrobu pelet pro tuto produkci elektřiny. ...

A potřeby nejsou malé, zhruba rozsah lesa o rozloze přesahující území středních Čech a Prahy ročně. Pro produkci půl milionu tun pelet je totiž potřeba milión tun dřeva, k čemuž je potřeba zhruba 800 km2. Drax bude potřebovat ročně zhruba 7,5 milionu tun biomasy v podobě pelet, což znamená spotřebu dřeva z území o rozloze zhruba 12 000 km2.

Vybudovaly se tak obří zásobníky pelet a dováží se milióny tun dřeva z celého světa. Z počátku byla biomasa pouze k uhlí přidávána, takže v roce 2015 byl podíl využití biomasy 35 %, v roce 2016 se pak přechází na 70 % výroby z pelet a dostává se postupně až na 100 % využití dřeva. Většina dřeva se dováží loděmi z Ameriky.
-------------------------------------------------------------------
Našels už něco tak hrozného a vražedného a nesmyslného, aby tím některý intelektuál nechtěl obrodit svět? (Karel Čapek, Válka s Mloky )
15. 4. 2021 15:53
Re: Syntetické palivá
Nechceš si svoje trollské off topic nechat někam jinám?
Autor odkazovaného článku je zastánce jaderné energetiky a tak taky píše. Lobbista atomové energetiky.
Stačí zapomenout zmíňku, že je tam závazek na biomasu z udržitelných zdrojů a vypadá to jako trágédie.
Avatar - Jerry.Gunman
15. 4. 2021 16:03
Re: Syntetické palivá
Takže ta elektrárna neexistuje, štěpku nespaluje a ta se tudíž nevozí z USA?
Ty jsi fakt ještě větší křivák a lhář, než jsem si myslel
15. 4. 2021 16:09
Re: Syntetické palivá
Lobbing je o tom zdůraznit něčí špatné stránky a potlačit ty dobré pro ovlivnění názorů.
A to je článek na který tu odkazuješ.
Zkus si porovnat roční spotřebu třeba s vývozem dřeva z ČR.
Avatar - Jerry.Gunman
15. 4. 2021 16:34
Re: Syntetické palivá
Takže těžit dřevo v USA, vozit ho severním Atlantikem přes cca třetinu zeměkoule do Británie a do Dánska a tam to spalovat jako eko-bio-freš zdroj energie, to je vlastně v pořádku?
Chlape, tohle neobhájí ani takový křivák a lhář, jako jsi ty ;-) ;-)
15. 4. 2021 17:02
Re: Syntetické palivá
Biomasa z obnoviteľných zdrojov. To sú také rozprávky pre deti. Vieš o aký objem dreva ide? A podobné elektrárne fungujú aj v Belgicku a pribudnú ďalšie. Možno to netušíš, ale živý strom má negatívnu bilanciu CO2, ťažba a doprava ma pozitívnu. Nulu z toho dokáže spraviť len úradník čo rozdáva moje dane. Jadro je nepomerne zelenšie ako toto šialenstvo. Nehovoriac o tom, že páliť drevo je to isté ako páliť ropu. Tie fosílie už raz uhlík naviazali a za nejakú dobu ho znova naviažu. Takže v dostatočne dlhom časovom horizonte je to vlastne obnoviteľný zdroj.
16. 4. 2021 08:03
Re: Syntetické palivá
Hele sopky, ale nejsou zase takový producent CO2.

http://amper.ped.muni.cz/…obal-warming.pdf

Je to naprosto zanedbatelný emitor CO2 stejně jako třeba automobilová doprava :D
15. 4. 2021 10:01
Re: Syntetické palivá
kdyz ze vzduchu stahnu CO2, vyrobim z toho palivo a to pak spalim, tak mi neco rika, ze se podil CO2 ve vzduchu nezvysi. takhle to funguje uz od nepameti u vsech rostlin.
ze to je energeticky extremne narocny je jina vec
15. 4. 2021 08:30
Re: Syntetické palivá
Je rozdíl, pokud CO2 vznikne spalováním uhlíku, který byl před měsícem v atmosféře jako CO2, nebo uhlíku, který byl posledních pár milionů let pod zemí.
Jen je důležité syntetická paliva získat ekologicky, a ne spálením pralesa a nahrazením plantážemi palem a lány kukuřice.
15. 4. 2021 08:49
Re: Syntetické palivá
tak do toho, perpetum mobile ještě nikdo nevymyslel, a pokud máte dojem, že se ta řepka, kukuřice cukrová třtina či brambory na bioethanol vysejou samy, tak to jo, to beru!
15. 4. 2021 09:44
Re: Syntetické palivá
Já bych preferoval “next-gen” jaderné rektory a syntézu na místě, případně prohnal kouř ze spaloven biorektorem s řasami a sinicemi, které hezky rostou za dostatku uhlíku a nebude jim vadit mírně kyselá voda...
Avatar - WinDiesel
15. 4. 2021 10:39
Re: Syntetické palivá
a proto chtějí vyrábět syntetická paliva z CO2 zachyceného ze vzduchu nebo přímo tam kde se něco spaluje ...
umělá paliva už uměli Němci vyrobit dávno :-)
teď by se k tomu daly využít i větrníky
a rázem by byla bilance CO2 úplně jinde
...... když už jsou tak přesvědčeni že my mravenci zemi tak škodím ohledně spalování a vypouštění CO2
15. 4. 2021 12:30
Re: Syntetické palivá
jestli myslis za valky uhli, tak jsi opet mimo, protoze to problem CO2 neresi
15. 4. 2021 08:14
Copak?
Fyzika zvítězila nad psedudozelenou ideologií? V EK -marxismu to lze považovat za zázrak! Už to hlásili do Vatikánu na blahořečnění???
Rozbalit vlákno
6
Avatar - lyon667
15. 4. 2021 08:59
Re: Copak?
To je tak, když Vám příjdou useknout obě ruce a po dlouhém přemlouvání jakože ustoupí s tím, že teda useknou jen jednu...
Avatar - iudex
15. 4. 2021 09:35
Re: Copak?
Myslím, že výstižná analógia. ;-\
Avatar - WinDiesel
15. 4. 2021 10:40
Re: Copak?
... ne ruku, jen prsty a obou rukách
Avatar - speedfred
15. 4. 2021 12:20
Re: Copak?
To už je fuk, bo pr.deľ si už poriadne neutrieš 🤷‍♂️
15. 4. 2021 11:38
Re: Copak?
Ne, spíš se ukázalo kolik lidí bylo ochotno věřit smyšleným zprávám o tom jak bude vypadat EURO7.
16. 4. 2021 08:08
Re: Copak?
To nebyly ale žádný smyšlený zprávy. Že se nakone ten debilismus soudruhů v Bruselu podařilo zvrátit je klika a zřejmě i velký úsilí výrobů aut.
15. 4. 2021 08:34
EVs
Tak snad to ale nebude odezdikezdi. Myslím, že přechod na EV není špatná myšlenka a během příštích dvou dekád by k němu mělo dojít. Vývoj posune baterie i nabíjení a samozřejmě zlevní produkci a to nakonec i pod cenu dnešní výroby, protože EV jsou jednodušší. Syntetická paliva jsou podle mě nesmysl už ve střednědobém horizontu..tedy v takovém výhledu, ve kterém budou jezdit i stará neekologick auta. Ale s těmi to nebude tak šílený, jak to vypadá...průměrný věk mýho vozovýho parku je 23,6 let, ale auto se kterým jezdím má 2 roky.
Rozbalit vlákno
15
15. 4. 2021 09:48
Re: EVs
Problém elektromobility je baterie. Elektromotor je super, ale než obrovská, těžká a nebezpečná baterie, generátor na syntetické palivo dává větší smysl
15. 4. 2021 10:04
Re: EVs
nedava
energeticka efektivita akumulatoru je nasobne lepsi
15. 4. 2021 10:22
Re: EVs
V momente, kdy Nemecko, Francie, Rakousko ma problemy s nedostatkem el. energie je planovat prechod na EV auta blbost.
15. 4. 2021 10:43
Re: EVs
a proto je synteticke palivo, ktere ma energetickou narocnost mnohem vyssi a efektivitu mnohem nizsi nez prime nabijeni aku blbost trojnasobna
15. 4. 2021 11:05
Re: EVs
A kde pisu o syntetickem palivu ?
15. 4. 2021 12:14
Re: EVs
ses ve vlakne o syntetickym palivu jestli sis nevsim
15. 4. 2021 10:30
Re: EVs
Energetická efektivita je k ničemu, když se to dostane mimo kupní možnosti lidí.
15. 4. 2021 10:47
Re: EVs
synteticky palivo ve velkym je nesmysl a do budoucna bude mozna jen pro par veteranu.
behem par let bude elektromobil na urovni ceny odpovidajici spalovaku, mozna driv nez si myslime - viz vcerejsi clanek o elektricke Q4 za lehce pres mega
Avatar - twistedTSD
15. 4. 2021 12:35
Re: EVs
Ta Q4 je překapotovaný Enyaq a stojí jako Enyaq, takže za 1.5 mega se můžeš bavit o slušném EV, ale je to mimo realitu většiny lidí.
15. 4. 2021 12:41
Re: EVs
mimo relitu vetsiny lidi (u nas) je i kazdej slusnej spalovak.
EV nejdriv koupi bohati nadsenci, pak ti bohati, pak nadsenci a pak dojde na lidi jako ses ty.
vsadim boty, ze ta doba kdy si ho koupis, prijde driv nez skonci tohle desetileti
Avatar - twistedTSD
15. 4. 2021 12:48
Re: EVs
Ne, spalovák umožňující přejet půl Evropy stojí 200 tisíc Kč.
15. 4. 2021 13:27
Re: EVs
pulku evropy muzes dat i pesky
a bos
Avatar - twistedTSD
15. 4. 2021 20:04
Re: EVs
Co to mění na tom, že EV pod milion korun se hodí leda na popojíždění po městě?
16. 4. 2021 03:49
Re: EVs
Hmm, tak to už abys pomalu začal trénovat chůzi naboso! :-[]
15. 4. 2021 08:49
EV má budoucnost,
ale na tu budoucnost je třeba trpělivě vyčkat, ne ji nařídit.

Třeba EV budou výhodná až od roku 2027, to ale není rok 2025.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - pradeda777
15. 4. 2021 09:40
Re: EV má budoucnost,
Už to tady zaznělo x krát. EV dávají smysl ve městech. Mimo město už tak ne. Tam moderní spalováci žádnou škodu nenadělají. Ale zdá se, že už je na racionální myšlenky pozdě..... ;-\
15. 4. 2021 08:56
Všem příznivcům EV
.. jaksi uniká, že EV potřebuji k funkční baterii suroviny, který se v Evropě vyskytují v minimálním množství( lithium) nebo vůbec. Takže v rámci svého zelenání začneme drancovat Afriku, Jižní Ameriku, Austrálii,. kde tyto suroviny jsou a budeme je vozit do Evropy a tvrdit, že jsme EKO? To je čiré pokrytectví a také odporné chování Západu! Zajímá vůbec někoho, za jakých podmínek se ty rudy těží, jaké jsou ekologické škody v místě těžby? Nebo bude na každé tuně kobaltu, lithia, niklu a dalších razítko Fair Trade a budeme alibisticky tvrdit, že je to OK?
Rozbalit vlákno
46
15. 4. 2021 09:12
Ropa
Těžba ropy je proti tomu úplně ekologická činnost, že ?
15. 4. 2021 09:34
Re: Ropa
Každá technologie má své výhody a nevýhody. Dobré je, že nikdo nikoho nenutí prodat rychle jeho (spalovacím motorem vybavené) auto. Nikdo nikoho nenutí koupit si nesmyslně předražené auto vybavené elektromotorem. Dobrá zpráva je, že ceny některých typů ojetých elektroaut už jsou na akceptovatelné úrovni, takže ti kteří mají jakékoliv výhrady proti autům na petrolejového deriváty mohou přestoupit k jiné technologii, tedy baterkovým autům. Zachraňovat Afriku a pomáhat zemím třetího světa je samozřejmě počínání velmi chválihodné, ale nemyslím si, že to má nějaký vliv na rozhodování českého člověka, jaké si koupí auto.
15. 4. 2021 10:06
Re: Ropa
je rozdíl mezi zachaňováním Afriky a drancováním jejich surovin a ničení životního prostředí!
15. 4. 2021 14:01
Re: Ropa
Baterie do auta ti teda vadí a co ostatní baterie? Na ty se neplundrují suroviny a neničí životní prostředí? Zkus drobnou kalkulaci - 20 g baterie v mobilu x 10 milionů obyvatel, to je 200 tun baterií (pokud se nemýlím). 5kg baterie v elektrokole, 0,7 kg baterie pro vrtačky, šroubováky a spol. Nissan Leaf má baterku okolo 174 kg, to znamená že na váhu baterií z mobilů (200 tun) se musí složit 1 150 Leafů a tam baterka má záruku 8 let, takže se asi bude i tuhle dobu používat (na rozdíl třeba od mobilů).
15. 4. 2021 10:02
Re: Ropa
Těžba ropy sice není nic příliš ekologického, ale a) nepotřebujete u toho drancovat krajinu, jako je tomu u povrchových dolů , to zaprvé, a za druhé ty místa už jsou na tu těžbu připravená nebo se těží z mořských plošin, kde zase až tak nevadí svému okolí. Pokud máte dojem, že povrchový důl je něco jako krása, doporučuji se podívat na Mostecko, aby jste věděl, o čem mluvím. Navíc- ta ropa se stejně bude těžit dále, je třeba ji jinde. Třeba na ten asfalt, po kterém budou ty EV jezdit.
15. 4. 2021 09:29
Re: Ropa
Nikdo netvrdí, že je to ekologická činnost, ale bez ní by bylo lidstvo v háji, takže se ji musíme pokusit těžit a zpracovávat s co nejmenšíma dopadama na životní prostředí. Jiné cesty není. My ji totiž nepoužíváme jen jako palivo. Barel ropy se zužitkuje komplet na všechny možný aplikace co si umíš představit.
15. 4. 2021 09:38
Re: Ropa
Jiná cesta samozřejmě je, ale to by se nám asi moc nelíbilo :-[] . Moje poznámka byla vyprovokována pouze zvýrazňováním nevýhod výroby baterií, které se již dlouho využívají v mobilech, laptopech, vysavačích, dílenském nářadí (a tam to nějak nevadí).
15. 4. 2021 10:49
Re: Ropa
Jakou jinou cestu máš na mysli? Snížit spotřebu paliv je supr záležitost, ale my potřebujeme těch ostatních produktů obsažených v barelu ropy pořád stejně, takže potřebujeme rafinovat stále podobné množství ropy, ale co budeme dělat s tím palivem? Jaké bude mít využití?
15. 4. 2021 11:15
Re: Ropa
Jiná cesta je chodit pěšky a jezdit na kole, potraviny od místních výrobců .... Prostě se vrátit o 50 let zpátky :D
16. 4. 2021 07:58
Re: Ropa
No a to se asi shodneme, že úplně cesta není. Už vidím jak místní výrobci pěstují místo řepky tropické ovoce :D
15. 4. 2021 10:57
Re: Ropa
A kolik clanku baterii je v mobilu a kolik v EV aute, co ujede aspon 500 km ? Kolik tun suroveho materialu je potreba na jednu takovou baterii v EV aute ? Kolik litru vody, kolik kW energie se spotrebuje na jednu takovou baterii v EV aute ? To jsou zasadni otazky a odpovedi se zastancum nelibi.
15. 4. 2021 11:18
Re: Ropa
Kolik je mobilů, laptopů, elektrokol, bateriových vysavačů ..... v používání v ČR a kolik elektroaut ? Průměrný dojezd stávajících EV v ČR je tuším aktuálně okolo 140 km.
15. 4. 2021 11:32
Re: Ropa
No právě, těch pár elektroaut s dojezdem 150 km nenahradí všechny spalováky.
15. 4. 2021 12:14
Re: Ropa
No ono je asi jasné, že to nepůjde hned, ne ? Tak proč ten stres ?
Avatar - Jerry.Gunman
15. 4. 2021 13:43
Re: Ropa
Ale pane Róznštajn, čeho se bojíte, vždyť o tom Terezíně v kině vysílali takový hezký týdeník. Jak tam vaši hrají fotbálek... :no: :no: :no:
Avatar - KANKUNEN
15. 4. 2021 09:41
Re: Ropa
Ropa se bude těžit dál i bez aut, to jaksi málo lidí chápe. A když spotřebuješ ropu na výrobu vodíku, tak je to zero emission. Taky chytré.
15. 4. 2021 10:50
Re: Ropa
Přesně tak a hlavně se jí nebude moct těžit výrazně míň jinak se budou zelený hlavy divit čeho všeho bude na trhu nedostatek.
15. 4. 2021 11:20
Re: Ropa
To asi každý normálně vzdělaný člověk chápe, že se bude ropa těžit i poté co poslední auto se spalovacím motorem odjede na vrakáč :D . Což bude přesně za 42 let plus mínus 40 let :-[]
Avatar - pradeda777
15. 4. 2021 09:44
Re: Ropa
Určitě k přírodě šetrnější než povrchové dolování surovin... :-[]
Avatar - R32
15. 4. 2021 09:22
Re: Všem příznivcům EV
Jedna vec je "čistá" energia pre EV ktorá je v drvivej väčšine sveta "nečistá", tá druhá je ťažba surovín na výrobu batérii a tretia asi najdôležitejšia je, že EV sú cca po 10. rokoch odpad ako mobil po 2-3 rokoch. Takže aby sme ušetrili emisie budeme tvoriť odpad, fakt krásna budúcnosť...
https://www.autoforum.cz/…jejich-prodejce/
15. 4. 2021 10:05
Re: Všem příznivcům EV
v oblastni baterii se jeste na mnohe prijde, v oblasti spalovani ropy se neprijde uz na nic, jen ta ropa bude ubyvat a ubyvat a ubyvat ...
Avatar - lyon667
15. 4. 2021 10:27
Re: Všem příznivcům EV
V oblasti baterií slýchámé o převratných novinkách rok co rok, ale v praxi vidíme namísto revoluce jen velmi pomalou evoluci. A to nestačí. Pro EV bude třeba najít jiný způsob uchování energie, aby začaly dávat smysl univerzálně.
15. 4. 2021 10:52
Re: Všem příznivcům EV
pred 10 lety dojezd stezi 200km, dnes bezne 500km.
pred 10 lety 1kWh aku $1000, dnes neco malo pres $100.
jestli ta evoluce bude pokracovat takhle dal , tak za 5 roku neni co resit
Avatar - WinDiesel
15. 4. 2021 11:09
Re: Všem příznivcům EV
Blábol jako obvykle. Ty tam mezi zelenorudými Eurosouhruhy velmi chybíš.
15. 4. 2021 12:15
Re: Všem příznivcům EV
nejspis ses zrovna probudil po urazu hlavy wine
Avatar - twistedTSD
15. 4. 2021 12:43
Re: Všem příznivcům EV
Samozřejmě, že to takhle pokračovat nebude, před 10 lety byla výroba baterií pro automotive neexistující a tedy drahá. Teď s poptávkou potenciálně i do bateriových úložišť nebo nákladní přepravy bych se nedivil, kdyby se trend začal třeba i obracet.
15. 4. 2021 13:29
Re: Všem příznivcům EV
tvymu diveni se nikdo ridit nebude
trend zlevnovani aku pokracuje
uz to samozrejme nebude 10x, ale do konce tohodle desetileti o 1/3 az 1/2
Avatar - WinDiesel
15. 4. 2021 10:45
Re: Všem příznivcům EV
Lithium bude ubývat, o vzácné kovy bude válka v Grónsku, nikl, kadmium fluor

VRTÁNÍ DO ZEMĚ, OBROVSKÉ POVRCHOVÉ DOLY, KYANIDOVÉ A KYSELINOVÉ LOUŽENÍ

Tak to jsou baterky. Proti tomu je získávání ropy a plynu ekologická činnost !!!
15. 4. 2021 10:53
Re: Všem příznivcům EV
lithium bude ubyvat, zatimco ropa podle mudrlantu jako ty asi pribyvat :D :D :D
15. 4. 2021 11:01
Re: Všem příznivcům EV
Kupodivu se ukazuje, ze zasoby ropy jsou vetsi nez se cekalo.
Kazdy chape ochranu ZP, ale nesmi to byt nesmyslne, jako se to deje v pripade EV aut.Vysledkem celeho silenstvi je mnohem vetsi ekologicke zatizeni.
15. 4. 2021 12:18
Re: Všem příznivcům EV
jo, ve venezuele pri jeji tezbe jsou na 250 roku, jinak celosvetove rpi soucasne tezbe pul stoleti.
kdyz je jina alternativa nez paleni ropy, je dobre ze se jde jinou alternativou.
vetsi ekologicke zatizeni elektromobilu jen jen v hlavach odpurcu
Avatar - Jerry.Gunman
15. 4. 2021 13:58
Re: Všem příznivcům EV
ale prdlačky :D
Bateriové elektromobily se nikde ve světě nedokážou prosadit, A to i přesto, že jsou ze strany státu masivně podporovány - a proti automobilům se spalovacími motory jsou uplatňovány téměř likvidační restrikce.

Zkusil jsi už někdy pouvažovat nad tím, jak epochálně špatný výrobek musí ten bateriový elektromobil být, že se nedokáže prosadit ani za takto příšerně zprzněných pravidel? :D
15. 4. 2021 14:04
Re: Všem příznivcům EV
Zkusil jsi už někdy pouvažovat nad tím, jak epochálně špatný výrobek musí ta GPS navigace být, že se nedokáže prosadit proti papírové mapě bez toho aby stát vybudoval za ohromné peníze síť družic? A vůbec, mapa stojí dvacku a nikdy se nevybije tak co chcete řešit?
Avatar - Jerry.Gunman
15. 4. 2021 14:16
Re: Všem příznivcům EV
Křiváku a lháři Hendly,
on někdo stanovuje restrikce na výrobu a prodej tištěných map?
A někde se přijímají závazky, do kdy se už nové tištěné mapy nebudu smět prodávat?
Pouč mne, filuto :D :D
15. 4. 2021 14:18
Re: Všem příznivcům EV
Nevím o případu (ale třeba existuje) že by rozložená mapa otrávila vzduch kolem sebe.
Avatar - Jerry.Gunman
15. 4. 2021 14:32
Re: Všem příznivcům EV
A já zase nevím o případu, že bys sem psal něco jiného, nežli hloupé a aktivistické srance ( (R) Fostek) - a taky s tím žiju :D
16. 4. 2021 03:56
Re: Všem příznivcům EV
Ta sedla! :-[] :-[] :-[] :yes:
15. 4. 2021 14:22
Re: Všem příznivcům EV
To je ovšem hodně ubohej příměr. Nicméně pochopím, že je to způsob pohonu, který je pro určitý způsoby použití vhodný. Pochopil bych i daňový úlevy pro určitý EV, ale jak si sakra někdo může myslet, že se tím nahradí ICE auta plošně a od určitýho roku prostě ICE nebudeme vyrábět? Jak tady píšu někde o vlákno výš. Co budeme dělat s tím vyrobeným benzínem a naftou, který nám budou dál vypadávat z rafinérií? My je musíme spotřebovávat. Jasně pokud dokážeme redukovat spotřebu paliv o 10-20 procent bylo by to pěkný a pro přírodu jistě přínosný, ale nemůže nikdy nastat stav, že se benzín a nafta přestanou vyrábět. Tím by zmizely z trhu produkty, který vznikají jako "odpad" při výrobě paliv a to nelze.
16. 4. 2021 03:57
Re: Všem příznivcům EV
:-) :-) :-) :yes:
Avatar - eLzyx
15. 4. 2021 12:02
Re: Všem příznivcům EV
vzácné kovy nejsou nikl, kadmium ani fluor. Když už ...
Avatar - Jerry.Gunman
15. 4. 2021 13:52
Re: Všem příznivcům EV
Tak tak, má pravdu, předseda. Vždyť o tom, že ropa do 20 let dojde, se hovoří už dobrých 40 let :D :D :D
A elektro-vehikly, i když jsou o nějakcýh 50 (či více??) let starší, nežli auta se spalovacím motorem nikdy neuměly, neumějí a (asi) nikdy nebudou umět:

Do kostky o hraně 40 cm (tedy do čehosi, co schováte pod kuchyňskou židli a co prázdné váží nějakých 5-10 kg max) během 5 minut dodat energii potřebnou pro cetu na dalších 800 - 1.000 km. A to vše zopakovat třeba 1.000x za sebou, bez podstatného vlivu na schopnost té kostky onu energii rychle pojmout, dlouhodobě uchovat a rychle uvolnit
15. 4. 2021 14:00
Re: Všem příznivcům EV
Souhlas. Možná ještě když chceš pak tu kostku vyhodit, dáš jí normálně do sběru a když náhodou hoří, jde uhasit běžně dostupnými prostředky.
Avatar - Jerry.Gunman
15. 4. 2021 14:51
Re: Všem příznivcům EV
Jenomže zdejším (a nejen zdejším) orálním elektrofilům jaksi nedochází, že matematicé, fyzikální a chemické zákony a pravidla NEJSOU předmětem hlasování v EUro parlamentu, ba ani v EUro-komisi :no: :no: :no:
16. 4. 2021 03:58
Re: Všem příznivcům EV
:-) :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
15. 4. 2021 09:11
K plnému obrázku ještě něco chybí ...
Čínské automobilky se šikují k rozhodujícímu útoku na Evropu 8-s

https://cnn.iprima.cz/…olomi-hraz-22953
Rozbalit vlákno
5
Avatar - KANKUNEN
15. 4. 2021 09:44
Re: K plnému obrázku ještě něco chybí ...
Bohužel, to bude takový dobrovolný přechod pod čínský vliv. Napadá mě třeba jeden černý nick, který se tomu přímo vysmívá a nechápe, že 4/5 všeho se už dělá v Číně a že v Evropě se podílí automotiv 40% průmyslové výroby. Pomocí aut ovládne Čína Evropu elegantně tak, že se ani Hitlerovi o tom nezdálo.
Avatar - lyon667
15. 4. 2021 10:21
Re: K plnému obrázku ještě něco chybí ...
Navíc za potlesku těch, co si myslí, že tím zachraňují planetu.
Avatar - KANKUNEN
15. 4. 2021 10:41
Re: K plnému obrázku ještě něco chybí ...
Greta špiní generace, které ji zajistily blahobyt a buduje chudobu pro budoucí generace.
Avatar - WinDiesel
15. 4. 2021 10:47
Re: K plnému obrázku ještě něco chybí ...
Ona jen žije ve swětě, který si sama s pomocí rodičů vytvořila.
Co se nehodí nebo se do jejího autistického swěta newejde, je zlé a zavrženíhodné.
16. 4. 2021 03:59
Re: K plnému obrázku ještě něco chybí ...
:-) :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
Avatar - pradeda777
15. 4. 2021 09:30
S touto aktivitou
měli automobilky přijít již před 10-15 lety, ne až teď když jsou zatlačeny do rohu. Vše mohlo vypadat docela jinak..... :-(
Rozbalit vlákno
1
16. 4. 2021 04:01
Re: S touto aktivitou
S jakou "aktivitou"? Myslíš, že by do té totálně slepé elektrické ulice ty automobilky zajely dobrovolně? :-[]
Avatar - KANKUNEN
15. 4. 2021 10:07
Takže R6 Mazda6 bude
i v Evropě
Rozbalit vlákno
3
Avatar - WinDiesel
15. 4. 2021 10:48
Re: Takže R6 Mazda6 bude
Ano, bude benzín a diesel, přesně za rok, představení teď v dubnu nebo v květnu v Japonsku.
Avatar - KANKUNEN
15. 4. 2021 10:59
Re: Takže R6 Mazda6 bude
Wine, fakt i diesel? A fakt se diesel prodává v Japonsku v MZD6?
Avatar - WinDiesel
15. 4. 2021 11:07
Re: Takže R6 Mazda6 bude
O M6 nevím, předpokládám.
Před asi 5 lety Mazda nabídla diesely i v Japonsku a prodeje SUV dosahovaly přes 60%.
Mazda to podle mne bere jako alternativu, Toyota má hybrid, jiní mají elektro, Mazda vsadila na diesely a 6-válce v benzínu, což potřebuje aby zaujala pozici mezi nejlepším mainstreamem a prémiovými vozy.
Vychází mi to ekonomicky, aby cena motoru nebyla příliš vysoká, budou to muset nacpat do všeho do čeho to půjde a budou to prodávat v Jap, Austrálii, USA a Evropě.
Pokud nechtějí M6 zrušit jako Ford, diesel by zvýšil atraktivitu M6. M6 je kočár na dlouhé trasy, bez dieselu nedává smysl a prodeje jsou ubohé. A přitom je to skvělé auto, máme ve firmě 2.
První představení obou motorů se blíží... již brzy budeme vědět víc. :yes:
15. 4. 2021 10:30
Protože pro klima není problém spalovací motor, ale fosilní
„Protože pro klima není problém spalovací motor, ale fosilní palivo, “ uzavírá Müllerová.

Tak. Motor je v pohode, ale to palivo panove, to palivo :-!

Na druhou stranu, "Návrhy jsou stále na hranici toho, co lze technicky dosáhnout" - to je dobre. Kdyz rikaji ze je to na hrane mozneho, tak to nebude zadny problem splnit. Jako slo splnit vsechny ostatni eura vcerte euro 6. To bylo breku a kriku euro 6 se neda technicky splnit blablabla a pritom to samozrejme slo.
Kazdy kope za tym, za ktery hraje, zejo :-!
Rozbalit vlákno
13
Avatar - WinDiesel
15. 4. 2021 10:51
Re: Protože pro klima není problém spalovací motor, ale fosi
Je velký rozdíl mezi tím, co se domnívá EK že je technicky splnitelné a mezi tím, jaká je realita.
Bylo vytvořeno mnoho systémů, které teoreticky fungovaly, a dokonce i nějakou dobu fungovaly v praxi, ale tady se hraje o dlouhodobé fungování.
15. 4. 2021 10:56
Re: Protože pro klima není problém spalovací motor, ale fosi
vzdycky si vzpomenu jak vyropci naftaku po dieselgate a zprizneni normy na NOx kviceli, ze to nepujde technicky splnit nebo to bude extreme drahe. a jako mavnutim kouzelnyho proutku uz nekoli let vyrabeji naftaky, ktere emise NOx v realu maji i nekolikrat nizsi nez je laboratorni limit
Avatar - WinDiesel
15. 4. 2021 11:01
Re: Protože pro klima není problém spalovací motor, ale fosi
ty tady kvičíš jak podříznuté prase již několik let a k realitě jsi se nepřiblížil ani o fous wole
15. 4. 2021 12:25
Re: Protože pro klima není problém spalovací motor, ale fosi
realita je takova, ze diesel v osobacich konci wine
Avatar - Jerry.Gunman
15. 4. 2021 14:00
Re: Protože pro klima není problém spalovací motor, ale fosi
To, že si něco myslíš a hlasitě proklamuješ, ani zdaleka neznamená, že je to pravda :D
Avatar - KANKUNEN
15. 4. 2021 11:01
Re: Protože pro klima není problém spalovací motor, ale fosi
Tope, to bylo proto, že ty normy se daly jednoduše o***. Nežralo to více nafty a močoviny a v laboratoři vše OK.
15. 4. 2021 12:21
Re: Protože pro klima není problém spalovací motor, ale fosi
jo, byla to typicka ojebavacka ze strany vyrobcu a nasledoval kvikot, ze to splnit nepujde. pritom nakladaky meli absolutne min emisi NOX nez osobni jednomety
Avatar - Jerry.Gunman
15. 4. 2021 14:38
Re: Protože pro klima není problém spalovací motor, ale fosi
Počůvajtě Kefalín, čo rozumietě pod takým pojmom akože jednomet?
BTW, ty už jsi si koupil svůj vlastní elektromobil? Svůj vlastní a za peníze, které jsi si vydělal sám, svou vlastní prací? Tak tu nekvič jak špatně píchnuté prase :D :D :D
15. 4. 2021 14:23
Re: Protože pro klima není problém spalovací motor, ale fosi
A EU je i přes to, že se diesel povedlo dotáhnout do takovýho stavu čistýho na provoz, zakáže. Paradox co?
15. 4. 2021 14:26
Re: Protože pro klima není problém spalovací motor, ale fosi
Někdo zakazuje dieslová auta?
Avatar - Jerry.Gunman
15. 4. 2021 14:34
Re: Protože pro klima není problém spalovací motor, ale fosi
Umíš číst?
https://zpravy.aktualne.cz/…42f0cc47ab5f122/