Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeEvropská unie ustupuje. Emisní norma Euro 7 nebude tak přísná. Konec spalovacích motorů ale pořád hrozí
177 komentářů
traveldrive
"Ideálním řešením se jeví syntetická paliva, paliva vyráběná z obnovitelných zdrojů, jejichž vývoj chce VDA podpořit. „Protože pro klima není problém spalovací motor, ale fosilní palivo, “ uzavírá Müllerová."
Takže syntetické palivá už nebudú tvoriť emisie? Alebo nebudú vznikať emisie pri výrobe, čo sa dnes vyčíta elektrine? Opäť budeme pestovať kukuricu, repku, trstinu alebo niečo ďalšie, aby sme to mohli spáliť v autách, namiesto potravín, lebo sa to vyplatí?
Takže syntetické palivá už nebudú tvoriť emisie? Alebo nebudú vznikať emisie pri výrobe, čo sa dnes vyčíta elektrine? Opäť budeme pestovať kukuricu, repku, trstinu alebo niečo ďalšie, aby sme to mohli spáliť v autách, namiesto potravín, lebo sa to vyplatí?
Paní Müllerová opět chyběla v hodinách fyziky a neví, že spalování čehokoliv vytváří CO2, protože vše, kolem nás obsahuje uhlík. Ale to nic, možná přijde druhé kolo.....
Oni by si hlavně měli soudruzi v EU uvědomit, že když se přestane používat benzín a nafta jako palivo, (nedejbože kerosin), tak nebudeme vědět co s tím vším pak budeme dělat!!! Rafinovat ropa se totiž bude muset i nadále, kvůli ostatní složkám potřebným pro farmaceutický, petrochemický, stavební, textilní a další odvětví průmyslu a ten benzín, petrolej a kerosin z toho procesu prostě vypadne ať chceme nebo nechceme. Teď ho používáme jako palivo, ale co s ním budeme dělat potom, když se bude jezdit na elektřinu? A rozhodně to nebude tak, že místo 90 milionů barelů budeme rafinovat kupříkladu jen 30 milionů barelů. To by nám totiž akutně chyběly složky jako ethan, propan, benzen atd. Nelze si totiž vybrat co z toho barelu ropy vyrobí jestli jen benzín nebo jen složky, které potřebuju. Zajímalo by mě jestli se touto otázkou někdo ze soudruhů v Bruselu zabývá v jejich zelených snech o elektrifikované dopravě v Evropě.
CO2 Jako takové není problém. To vzniká, i když si děláme buřty (zkuste si spočítat, kolik CO2 udělá jeden táborák na chatě vs cesta oktávkou na tu chatu). Problém je, že to CO2 se neuvolňuje ze stromu, který ho posbíral během posledních pár let, ale z dinosaurů, kteří ho posbírali před miliony let. Tím pádem se do stávajícího ekosystému, který "počítá" třeba i s růstem a úhynem stromů (a s tím souvisejícím uvolňováním CO2) v cyklu o desítkách let, relativně rychle přimíchává CO2 nastřádané už dávno.
a ted si predstav, ze nejvetsim producentem CO2 jsou sopky .. a ty, kupodivu, uolnuji jeste starsi CO2 nez to dinosauri ... co s tim?
Nic, dokud je to v rámci přirozeného relativně stabilního procesu. V okamžiku, kdy by nastala nestandardní situace, bude to problém (se kterým ale asi moc nenaděláme).
"While the volume of carbon buried through subduction and what's released from volcanoes and tectonic fractures are normally in steady state, about four times over the past 500 million years this balance has been upended by the emergence of large volcanic events -- 1 million or more square kilometers (the area of Canada) of magma released within a timeframe of a few tens of thousands of years up to 1 million years."
"While the volume of carbon buried through subduction and what's released from volcanoes and tectonic fractures are normally in steady state, about four times over the past 500 million years this balance has been upended by the emergence of large volcanic events -- 1 million or more square kilometers (the area of Canada) of magma released within a timeframe of a few tens of thousands of years up to 1 million years."
Ekosystém je samo-regulačný. V dávnych dobách bola koncentrácia CO2 oveľa vyššia, čo spolu s teplom spôsobilo zrýchlený rast rastlín. Výkyvy teplôt či už lokálne, alebo globálne sprevádzajú túto planétu milióny rokov a príroda si vždy poradila. Podobne ako ľudia v praveku. Proste sa migrovalo. To pri súčasnom osídlení planéty nie je možné. A to, že kvôli preľudneniu, alebo ECO nariadeniam drancujeme lesy bráni v práci samo-regulačným mechanizmom, ktoré fungovali milióny rokov. Ukážka dementnosti úradníka je pre mňa elektráreň Drax(nie je jediná), ktorá je vraj zelená, lebo drevo už CO2 využilo a doprava loďou z USA nie je započítaná, takže pália zdravé lesy a ešte za to berú dotácie.
To existuje??? Jakoze kůrovcem napadené dřevo není celkem k nicemu... ale stejně
Bohužel, tohle zvěrstvo skutečně existuje 😞
https😐/oenergetice.cz/…elenemu-prusvihu
Celkový výkon elektrárny Drax je 4000 MWe. Velká Británie však nemá potřebné dřevo na výrobu pelet pro tuto produkci elektřiny. ...
A potřeby nejsou malé, zhruba rozsah lesa o rozloze přesahující území středních Čech a Prahy ročně. Pro produkci půl milionu tun pelet je totiž potřeba milión tun dřeva, k čemuž je potřeba zhruba 800 km2. Drax bude potřebovat ročně zhruba 7,5 milionu tun biomasy v podobě pelet, což znamená spotřebu dřeva z území o rozloze zhruba 12 000 km2.
Vybudovaly se tak obří zásobníky pelet a dováží se milióny tun dřeva z celého světa. Z počátku byla biomasa pouze k uhlí přidávána, takže v roce 2015 byl podíl využití biomasy 35 %, v roce 2016 se pak přechází na 70 % výroby z pelet a dostává se postupně až na 100 % využití dřeva. Většina dřeva se dováží loděmi z Ameriky.
-------------------------------------------------------------------
Našels už něco tak hrozného a vražedného a nesmyslného, aby tím některý intelektuál nechtěl obrodit svět? (Karel Čapek, Válka s Mloky )
https😐/oenergetice.cz/…elenemu-prusvihu
Celkový výkon elektrárny Drax je 4000 MWe. Velká Británie však nemá potřebné dřevo na výrobu pelet pro tuto produkci elektřiny. ...
A potřeby nejsou malé, zhruba rozsah lesa o rozloze přesahující území středních Čech a Prahy ročně. Pro produkci půl milionu tun pelet je totiž potřeba milión tun dřeva, k čemuž je potřeba zhruba 800 km2. Drax bude potřebovat ročně zhruba 7,5 milionu tun biomasy v podobě pelet, což znamená spotřebu dřeva z území o rozloze zhruba 12 000 km2.
Vybudovaly se tak obří zásobníky pelet a dováží se milióny tun dřeva z celého světa. Z počátku byla biomasa pouze k uhlí přidávána, takže v roce 2015 byl podíl využití biomasy 35 %, v roce 2016 se pak přechází na 70 % výroby z pelet a dostává se postupně až na 100 % využití dřeva. Většina dřeva se dováží loděmi z Ameriky.
-------------------------------------------------------------------
Našels už něco tak hrozného a vražedného a nesmyslného, aby tím některý intelektuál nechtěl obrodit svět? (Karel Čapek, Válka s Mloky )
Nechceš si svoje trollské off topic nechat někam jinám?
Autor odkazovaného článku je zastánce jaderné energetiky a tak taky píše. Lobbista atomové energetiky.
Stačí zapomenout zmíňku, že je tam závazek na biomasu z udržitelných zdrojů a vypadá to jako trágédie.
Autor odkazovaného článku je zastánce jaderné energetiky a tak taky píše. Lobbista atomové energetiky.
Stačí zapomenout zmíňku, že je tam závazek na biomasu z udržitelných zdrojů a vypadá to jako trágédie.
Takže ta elektrárna neexistuje, štěpku nespaluje a ta se tudíž nevozí z USA?
Ty jsi fakt ještě větší křivák a lhář, než jsem si myslel
Ty jsi fakt ještě větší křivák a lhář, než jsem si myslel
Lobbing je o tom zdůraznit něčí špatné stránky a potlačit ty dobré pro ovlivnění názorů.
A to je článek na který tu odkazuješ.
Zkus si porovnat roční spotřebu třeba s vývozem dřeva z ČR.
A to je článek na který tu odkazuješ.
Zkus si porovnat roční spotřebu třeba s vývozem dřeva z ČR.
Takže těžit dřevo v USA, vozit ho severním Atlantikem přes cca třetinu zeměkoule do Británie a do Dánska a tam to spalovat jako eko-bio-freš zdroj energie, to je vlastně v pořádku?
Chlape, tohle neobhájí ani takový křivák a lhář, jako jsi ty 😉 😉
Chlape, tohle neobhájí ani takový křivák a lhář, jako jsi ty 😉 😉
Biomasa z obnoviteľných zdrojov. To sú také rozprávky pre deti. Vieš o aký objem dreva ide? A podobné elektrárne fungujú aj v Belgicku a pribudnú ďalšie. Možno to netušíš, ale živý strom má negatívnu bilanciu CO2, ťažba a doprava ma pozitívnu. Nulu z toho dokáže spraviť len úradník čo rozdáva moje dane. Jadro je nepomerne zelenšie ako toto šialenstvo. Nehovoriac o tom, že páliť drevo je to isté ako páliť ropu. Tie fosílie už raz uhlík naviazali a za nejakú dobu ho znova naviažu. Takže v dostatočne dlhom časovom horizonte je to vlastne obnoviteľný zdroj.
Hele sopky, ale nejsou zase takový producent CO2.
http😐/amper.ped.muni.cz/…obal-warming.pdf
Je to naprosto zanedbatelný emitor CO2 stejně jako třeba automobilová doprava 😁
http😐/amper.ped.muni.cz/…obal-warming.pdf
Je to naprosto zanedbatelný emitor CO2 stejně jako třeba automobilová doprava 😁
kdyz ze vzduchu stahnu CO2, vyrobim z toho palivo a to pak spalim, tak mi neco rika, ze se podil CO2 ve vzduchu nezvysi. takhle to funguje uz od nepameti u vsech rostlin.
ze to je energeticky extremne narocny je jina vec
ze to je energeticky extremne narocny je jina vec
Je rozdíl, pokud CO2 vznikne spalováním uhlíku, který byl před měsícem v atmosféře jako CO2, nebo uhlíku, který byl posledních pár milionů let pod zemí.
Jen je důležité syntetická paliva získat ekologicky, a ne spálením pralesa a nahrazením plantážemi palem a lány kukuřice.
Jen je důležité syntetická paliva získat ekologicky, a ne spálením pralesa a nahrazením plantážemi palem a lány kukuřice.
tak do toho, perpetum mobile ještě nikdo nevymyslel, a pokud máte dojem, že se ta řepka, kukuřice cukrová třtina či brambory na bioethanol vysejou samy, tak to jo, to beru!
Já bych preferoval “next-gen” jaderné rektory a syntézu na místě, případně prohnal kouř ze spaloven biorektorem s řasami a sinicemi, které hezky rostou za dostatku uhlíku a nebude jim vadit mírně kyselá voda...
a proto chtějí vyrábět syntetická paliva z CO2 zachyceného ze vzduchu nebo přímo tam kde se něco spaluje ...
umělá paliva už uměli Němci vyrobit dávno 😄
teď by se k tomu daly využít i větrníky
a rázem by byla bilance CO2 úplně jinde
...... když už jsou tak přesvědčeni že my mravenci zemi tak škodím ohledně spalování a vypouštění CO2
umělá paliva už uměli Němci vyrobit dávno 😄
teď by se k tomu daly využít i větrníky
a rázem by byla bilance CO2 úplně jinde
...... když už jsou tak přesvědčeni že my mravenci zemi tak škodím ohledně spalování a vypouštění CO2
šofér
Fyzika zvítězila nad psedudozelenou ideologií? V EK -marxismu to lze považovat za zázrak! Už to hlásili do Vatikánu na blahořečnění???
To je tak, když Vám příjdou useknout obě ruce a po dlouhém přemlouvání jakože ustoupí s tím, že teda useknou jen jednu...
Moik
Tak snad to ale nebude odezdikezdi. Myslím, že přechod na EV není špatná myšlenka a během příštích dvou dekád by k němu mělo dojít. Vývoj posune baterie i nabíjení a samozřejmě zlevní produkci a to nakonec i pod cenu dnešní výroby, protože EV jsou jednodušší. Syntetická paliva jsou podle mě nesmysl už ve střednědobém horizontu..tedy v takovém výhledu, ve kterém budou jezdit i stará neekologick auta. Ale s těmi to nebude tak šílený, jak to vypadá...průměrný věk mýho vozovýho parku je 23,6 let, ale auto se kterým jezdím má 2 roky.
Problém elektromobility je baterie. Elektromotor je super, ale než obrovská, těžká a nebezpečná baterie, generátor na syntetické palivo dává větší smysl
nedava
energeticka efektivita akumulatoru je nasobne lepsi
energeticka efektivita akumulatoru je nasobne lepsi
V momente, kdy Nemecko, Francie, Rakousko ma problemy s nedostatkem el. energie je planovat prechod na EV auta blbost.
Energetická efektivita je k ničemu, když se to dostane mimo kupní možnosti lidí.
synteticky palivo ve velkym je nesmysl a do budoucna bude mozna jen pro par veteranu.
behem par let bude elektromobil na urovni ceny odpovidajici spalovaku, mozna driv nez si myslime - viz vcerejsi clanek o elektricke Q4 za lehce pres mega
behem par let bude elektromobil na urovni ceny odpovidajici spalovaku, mozna driv nez si myslime - viz vcerejsi clanek o elektricke Q4 za lehce pres mega
Ta Q4 je překapotovaný Enyaq a stojí jako Enyaq, takže za 1.5 mega se můžeš bavit o slušném EV, ale je to mimo realitu většiny lidí.
mimo relitu vetsiny lidi (u nas) je i kazdej slusnej spalovak.
EV nejdriv koupi bohati nadsenci, pak ti bohati, pak nadsenci a pak dojde na lidi jako ses ty.
vsadim boty, ze ta doba kdy si ho koupis, prijde driv nez skonci tohle desetileti
EV nejdriv koupi bohati nadsenci, pak ti bohati, pak nadsenci a pak dojde na lidi jako ses ty.
vsadim boty, ze ta doba kdy si ho koupis, prijde driv nez skonci tohle desetileti
Ne, spalovák umožňující přejet půl Evropy stojí 200 tisíc Kč.
PowerHouse
ale na tu budoucnost je třeba trpělivě vyčkat, ne ji nařídit.
Třeba EV budou výhodná až od roku 2027, to ale není rok 2025.
Třeba EV budou výhodná až od roku 2027, to ale není rok 2025.
Už to tady zaznělo x krát. EV dávají smysl ve městech. Mimo město už tak ne. Tam moderní spalováci žádnou škodu nenadělají. Ale zdá se, že už je na racionální myšlenky pozdě..... ;-\
šofér
.. jaksi uniká, že EV potřebuji k funkční baterii suroviny, který se v Evropě vyskytují v minimálním množství( lithium) nebo vůbec. Takže v rámci svého zelenání začneme drancovat Afriku, Jižní Ameriku, Austrálii,. kde tyto suroviny jsou a budeme je vozit do Evropy a tvrdit, že jsme EKO? To je čiré pokrytectví a také odporné chování Západu! Zajímá vůbec někoho, za jakých podmínek se ty rudy těží, jaké jsou ekologické škody v místě těžby? Nebo bude na každé tuně kobaltu, lithia, niklu a dalších razítko Fair Trade a budeme alibisticky tvrdit, že je to OK?
Těžba ropy je proti tomu úplně ekologická činnost, že ?
A to někdo tvrdí?
Každá technologie má své výhody a nevýhody. Dobré je, že nikdo nikoho nenutí prodat rychle jeho (spalovacím motorem vybavené) auto. Nikdo nikoho nenutí koupit si nesmyslně předražené auto vybavené elektromotorem. Dobrá zpráva je, že ceny některých typů ojetých elektroaut už jsou na akceptovatelné úrovni, takže ti kteří mají jakékoliv výhrady proti autům na petrolejového deriváty mohou přestoupit k jiné technologii, tedy baterkovým autům. Zachraňovat Afriku a pomáhat zemím třetího světa je samozřejmě počínání velmi chválihodné, ale nemyslím si, že to má nějaký vliv na rozhodování českého člověka, jaké si koupí auto.
je rozdíl mezi zachaňováním Afriky a drancováním jejich surovin a ničení životního prostředí!
Baterie do auta ti teda vadí a co ostatní baterie? Na ty se neplundrují suroviny a neničí životní prostředí? Zkus drobnou kalkulaci - 20 g baterie v mobilu x 10 milionů obyvatel, to je 200 tun baterií (pokud se nemýlím). 5kg baterie v elektrokole, 0,7 kg baterie pro vrtačky, šroubováky a spol. Nissan Leaf má baterku okolo 174 kg, to znamená že na váhu baterií z mobilů (200 tun) se musí složit 1 150 Leafů a tam baterka má záruku 8 let, takže se asi bude i tuhle dobu používat (na rozdíl třeba od mobilů).
Těžba ropy sice není nic příliš ekologického, ale a) nepotřebujete u toho drancovat krajinu, jako je tomu u povrchových dolů , to zaprvé, a za druhé ty místa už jsou na tu těžbu připravená nebo se těží z mořských plošin, kde zase až tak nevadí svému okolí. Pokud máte dojem, že povrchový důl je něco jako krása, doporučuji se podívat na Mostecko, aby jste věděl, o čem mluvím. Navíc- ta ropa se stejně bude těžit dále, je třeba ji jinde. Třeba na ten asfalt, po kterém budou ty EV jezdit.
Nikdo netvrdí, že je to ekologická činnost, ale bez ní by bylo lidstvo v háji, takže se ji musíme pokusit těžit a zpracovávat s co nejmenšíma dopadama na životní prostředí. Jiné cesty není. My ji totiž nepoužíváme jen jako palivo. Barel ropy se zužitkuje komplet na všechny možný aplikace co si umíš představit.
Jiná cesta samozřejmě je, ale to by se nám asi moc nelíbilo 😒] . Moje poznámka byla vyprovokována pouze zvýrazňováním nevýhod výroby baterií, které se již dlouho využívají v mobilech, laptopech, vysavačích, dílenském nářadí (a tam to nějak nevadí).
Jakou jinou cestu máš na mysli? Snížit spotřebu paliv je supr záležitost, ale my potřebujeme těch ostatních produktů obsažených v barelu ropy pořád stejně, takže potřebujeme rafinovat stále podobné množství ropy, ale co budeme dělat s tím palivem? Jaké bude mít využití?
A kolik clanku baterii je v mobilu a kolik v EV aute, co ujede aspon 500 km ? Kolik tun suroveho materialu je potreba na jednu takovou baterii v EV aute ? Kolik litru vody, kolik kW energie se spotrebuje na jednu takovou baterii v EV aute ? To jsou zasadni otazky a odpovedi se zastancum nelibi.
Kolik je mobilů, laptopů, elektrokol, bateriových vysavačů ..... v používání v ČR a kolik elektroaut ? Průměrný dojezd stávajících EV v ČR je tuším aktuálně okolo 140 km.
No právě, těch pár elektroaut s dojezdem 150 km nenahradí všechny spalováky.
Ropa se bude těžit dál i bez aut, to jaksi málo lidí chápe. A když spotřebuješ ropu na výrobu vodíku, tak je to zero emission. Taky chytré.
Přesně tak a hlavně se jí nebude moct těžit výrazně míň jinak se budou zelený hlavy divit čeho všeho bude na trhu nedostatek.
To asi každý normálně vzdělaný člověk chápe, že se bude ropa těžit i poté co poslední auto se spalovacím motorem odjede na vrakáč 😁 . Což bude přesně za 42 let plus mínus 40 let 😒]
Jedna vec je "čistá" energia pre EV ktorá je v drvivej väčšine sveta "nečistá", tá druhá je ťažba surovín na výrobu batérii a tretia asi najdôležitejšia je, že EV sú cca po 10. rokoch odpad ako mobil po 2-3 rokoch. Takže aby sme ušetrili emisie budeme tvoriť odpad, fakt krásna budúcnosť...
https😐/www.autoforum.cz/…jejich-prodejce/
https😐/www.autoforum.cz/…jejich-prodejce/
v oblastni baterii se jeste na mnohe prijde, v oblasti spalovani ropy se neprijde uz na nic, jen ta ropa bude ubyvat a ubyvat a ubyvat ...
V oblasti baterií slýchámé o převratných novinkách rok co rok, ale v praxi vidíme namísto revoluce jen velmi pomalou evoluci. A to nestačí. Pro EV bude třeba najít jiný způsob uchování energie, aby začaly dávat smysl univerzálně.
pred 10 lety dojezd stezi 200km, dnes bezne 500km.
pred 10 lety 1kWh aku $1000, dnes neco malo pres $100.
jestli ta evoluce bude pokracovat takhle dal , tak za 5 roku neni co resit
pred 10 lety 1kWh aku $1000, dnes neco malo pres $100.
jestli ta evoluce bude pokracovat takhle dal , tak za 5 roku neni co resit
Blábol jako obvykle. Ty tam mezi zelenorudými Eurosouhruhy velmi chybíš.
Samozřejmě, že to takhle pokračovat nebude, před 10 lety byla výroba baterií pro automotive neexistující a tedy drahá. Teď s poptávkou potenciálně i do bateriových úložišť nebo nákladní přepravy bych se nedivil, kdyby se trend začal třeba i obracet.
tvymu diveni se nikdo ridit nebude
trend zlevnovani aku pokracuje
uz to samozrejme nebude 10x, ale do konce tohodle desetileti o 1/3 az 1/2
trend zlevnovani aku pokracuje
uz to samozrejme nebude 10x, ale do konce tohodle desetileti o 1/3 az 1/2
Lithium bude ubývat, o vzácné kovy bude válka v Grónsku, nikl, kadmium fluor
VRTÁNÍ DO ZEMĚ, OBROVSKÉ POVRCHOVÉ DOLY, KYANIDOVÉ A KYSELINOVÉ LOUŽENÍ
Tak to jsou baterky. Proti tomu je získávání ropy a plynu ekologická činnost !!!
VRTÁNÍ DO ZEMĚ, OBROVSKÉ POVRCHOVÉ DOLY, KYANIDOVÉ A KYSELINOVÉ LOUŽENÍ
Tak to jsou baterky. Proti tomu je získávání ropy a plynu ekologická činnost !!!
lithium bude ubyvat, zatimco ropa podle mudrlantu jako ty asi pribyvat 😁 😁 😁
Kupodivu se ukazuje, ze zasoby ropy jsou vetsi nez se cekalo.
Kazdy chape ochranu ZP, ale nesmi to byt nesmyslne, jako se to deje v pripade EV aut.Vysledkem celeho silenstvi je mnohem vetsi ekologicke zatizeni.
Kazdy chape ochranu ZP, ale nesmi to byt nesmyslne, jako se to deje v pripade EV aut.Vysledkem celeho silenstvi je mnohem vetsi ekologicke zatizeni.
jo, ve venezuele pri jeji tezbe jsou na 250 roku, jinak celosvetove rpi soucasne tezbe pul stoleti.
kdyz je jina alternativa nez paleni ropy, je dobre ze se jde jinou alternativou.
vetsi ekologicke zatizeni elektromobilu jen jen v hlavach odpurcu
kdyz je jina alternativa nez paleni ropy, je dobre ze se jde jinou alternativou.
vetsi ekologicke zatizeni elektromobilu jen jen v hlavach odpurcu
ale prdlačky 😁
Bateriové elektromobily se nikde ve světě nedokážou prosadit, A to i přesto, že jsou ze strany státu masivně podporovány - a proti automobilům se spalovacími motory jsou uplatňovány téměř likvidační restrikce.
Zkusil jsi už někdy pouvažovat nad tím, jak epochálně špatný výrobek musí ten bateriový elektromobil být, že se nedokáže prosadit ani za takto příšerně zprzněných pravidel? 😁
Bateriové elektromobily se nikde ve světě nedokážou prosadit, A to i přesto, že jsou ze strany státu masivně podporovány - a proti automobilům se spalovacími motory jsou uplatňovány téměř likvidační restrikce.
Zkusil jsi už někdy pouvažovat nad tím, jak epochálně špatný výrobek musí ten bateriový elektromobil být, že se nedokáže prosadit ani za takto příšerně zprzněných pravidel? 😁
Zkusil jsi už někdy pouvažovat nad tím, jak epochálně špatný výrobek musí ta GPS navigace být, že se nedokáže prosadit proti papírové mapě bez toho aby stát vybudoval za ohromné peníze síť družic? A vůbec, mapa stojí dvacku a nikdy se nevybije tak co chcete řešit?
Křiváku a lháři Hendly,
on někdo stanovuje restrikce na výrobu a prodej tištěných map?
A někde se přijímají závazky, do kdy se už nové tištěné mapy nebudu smět prodávat?
Pouč mne, filuto 😁 😁
on někdo stanovuje restrikce na výrobu a prodej tištěných map?
A někde se přijímají závazky, do kdy se už nové tištěné mapy nebudu smět prodávat?
Pouč mne, filuto 😁 😁
To je ovšem hodně ubohej příměr. Nicméně pochopím, že je to způsob pohonu, který je pro určitý způsoby použití vhodný. Pochopil bych i daňový úlevy pro určitý EV, ale jak si sakra někdo může myslet, že se tím nahradí ICE auta plošně a od určitýho roku prostě ICE nebudeme vyrábět? Jak tady píšu někde o vlákno výš. Co budeme dělat s tím vyrobeným benzínem a naftou, který nám budou dál vypadávat z rafinérií? My je musíme spotřebovávat. Jasně pokud dokážeme redukovat spotřebu paliv o 10-20 procent bylo by to pěkný a pro přírodu jistě přínosný, ale nemůže nikdy nastat stav, že se benzín a nafta přestanou vyrábět. Tím by zmizely z trhu produkty, který vznikají jako "odpad" při výrobě paliv a to nelze.
Tak tak, má pravdu, předseda. Vždyť o tom, že ropa do 20 let dojde, se hovoří už dobrých 40 let 😁 😁 😁
A elektro-vehikly, i když jsou o nějakcýh 50 (či více??) let starší, nežli auta se spalovacím motorem nikdy neuměly, neumějí a (asi) nikdy nebudou umět:
Do kostky o hraně 40 cm (tedy do čehosi, co schováte pod kuchyňskou židli a co prázdné váží nějakých 5-10 kg max) během 5 minut dodat energii potřebnou pro cetu na dalších 800 - 1.000 km. A to vše zopakovat třeba 1.000x za sebou, bez podstatného vlivu na schopnost té kostky onu energii rychle pojmout, dlouhodobě uchovat a rychle uvolnit
A elektro-vehikly, i když jsou o nějakcýh 50 (či více??) let starší, nežli auta se spalovacím motorem nikdy neuměly, neumějí a (asi) nikdy nebudou umět:
Do kostky o hraně 40 cm (tedy do čehosi, co schováte pod kuchyňskou židli a co prázdné váží nějakých 5-10 kg max) během 5 minut dodat energii potřebnou pro cetu na dalších 800 - 1.000 km. A to vše zopakovat třeba 1.000x za sebou, bez podstatného vlivu na schopnost té kostky onu energii rychle pojmout, dlouhodobě uchovat a rychle uvolnit
Souhlas. Možná ještě když chceš pak tu kostku vyhodit, dáš jí normálně do sběru a když náhodou hoří, jde uhasit běžně dostupnými prostředky.
Xylo
Čínské automobilky se šikují k rozhodujícímu útoku na Evropu 8-s
https😐/cnn.iprima.cz/…olomi-hraz-22953
https😐/cnn.iprima.cz/…olomi-hraz-22953
Bohužel, to bude takový dobrovolný přechod pod čínský vliv. Napadá mě třeba jeden černý nick, který se tomu přímo vysmívá a nechápe, že 4/5 všeho se už dělá v Číně a že v Evropě se podílí automotiv 40% průmyslové výroby. Pomocí aut ovládne Čína Evropu elegantně tak, že se ani Hitlerovi o tom nezdálo.
Navíc za potlesku těch, co si myslí, že tím zachraňují planetu.
pradeda777
měli automobilky přijít již před 10-15 lety, ne až teď když jsou zatlačeny do rohu. Vše mohlo vypadat docela jinak..... 😒
S jakou "aktivitou"? Myslíš, že by do té totálně slepé elektrické ulice ty automobilky zajely dobrovolně? 😒]
KANKUNEN
i v Evropě
Ano, bude benzín a diesel, přesně za rok, představení teď v dubnu nebo v květnu v Japonsku.
Wine, fakt i diesel? A fakt se diesel prodává v Japonsku v MZD6?
O M6 nevím, předpokládám.
Před asi 5 lety Mazda nabídla diesely i v Japonsku a prodeje SUV dosahovaly přes 60%.
Mazda to podle mne bere jako alternativu, Toyota má hybrid, jiní mají elektro, Mazda vsadila na diesely a 6-válce v benzínu, což potřebuje aby zaujala pozici mezi nejlepším mainstreamem a prémiovými vozy.
Vychází mi to ekonomicky, aby cena motoru nebyla příliš vysoká, budou to muset nacpat do všeho do čeho to půjde a budou to prodávat v Jap, Austrálii, USA a Evropě.
Pokud nechtějí M6 zrušit jako Ford, diesel by zvýšil atraktivitu M6. M6 je kočár na dlouhé trasy, bez dieselu nedává smysl a prodeje jsou ubohé. A přitom je to skvělé auto, máme ve firmě 2.
První představení obou motorů se blíží... již brzy budeme vědět víc. :yes:
Před asi 5 lety Mazda nabídla diesely i v Japonsku a prodeje SUV dosahovaly přes 60%.
Mazda to podle mne bere jako alternativu, Toyota má hybrid, jiní mají elektro, Mazda vsadila na diesely a 6-válce v benzínu, což potřebuje aby zaujala pozici mezi nejlepším mainstreamem a prémiovými vozy.
Vychází mi to ekonomicky, aby cena motoru nebyla příliš vysoká, budou to muset nacpat do všeho do čeho to půjde a budou to prodávat v Jap, Austrálii, USA a Evropě.
Pokud nechtějí M6 zrušit jako Ford, diesel by zvýšil atraktivitu M6. M6 je kočár na dlouhé trasy, bez dieselu nedává smysl a prodeje jsou ubohé. A přitom je to skvělé auto, máme ve firmě 2.
První představení obou motorů se blíží... již brzy budeme vědět víc. :yes:
Freddka
„Protože pro klima není problém spalovací motor, ale fosilní palivo, “ uzavírá Müllerová.
Tak. Motor je v pohode, ale to palivo panove, to palivo :-!
Na druhou stranu, "Návrhy jsou stále na hranici toho, co lze technicky dosáhnout" - to je dobre. Kdyz rikaji ze je to na hrane mozneho, tak to nebude zadny problem splnit. Jako slo splnit vsechny ostatni eura vcerte euro 6. To bylo breku a kriku euro 6 se neda technicky splnit blablabla a pritom to samozrejme slo.
Kazdy kope za tym, za ktery hraje, zejo :-!
Tak. Motor je v pohode, ale to palivo panove, to palivo :-!
Na druhou stranu, "Návrhy jsou stále na hranici toho, co lze technicky dosáhnout" - to je dobre. Kdyz rikaji ze je to na hrane mozneho, tak to nebude zadny problem splnit. Jako slo splnit vsechny ostatni eura vcerte euro 6. To bylo breku a kriku euro 6 se neda technicky splnit blablabla a pritom to samozrejme slo.
Kazdy kope za tym, za ktery hraje, zejo :-!
Je velký rozdíl mezi tím, co se domnívá EK že je technicky splnitelné a mezi tím, jaká je realita.
Bylo vytvořeno mnoho systémů, které teoreticky fungovaly, a dokonce i nějakou dobu fungovaly v praxi, ale tady se hraje o dlouhodobé fungování.
Bylo vytvořeno mnoho systémů, které teoreticky fungovaly, a dokonce i nějakou dobu fungovaly v praxi, ale tady se hraje o dlouhodobé fungování.
vzdycky si vzpomenu jak vyropci naftaku po dieselgate a zprizneni normy na NOx kviceli, ze to nepujde technicky splnit nebo to bude extreme drahe. a jako mavnutim kouzelnyho proutku uz nekoli let vyrabeji naftaky, ktere emise NOx v realu maji i nekolikrat nizsi nez je laboratorni limit
ty tady kvičíš jak podříznuté prase již několik let a k realitě jsi se nepřiblížil ani o fous wole
Tope, to bylo proto, že ty normy se daly jednoduše o***. Nežralo to více nafty a močoviny a v laboratoři vše OK.
jo, byla to typicka ojebavacka ze strany vyrobcu a nasledoval kvikot, ze to splnit nepujde. pritom nakladaky meli absolutne min emisi NOX nez osobni jednomety
Počůvajtě Kefalín, čo rozumietě pod takým pojmom akože jednomet?
BTW, ty už jsi si koupil svůj vlastní elektromobil? Svůj vlastní a za peníze, které jsi si vydělal sám, svou vlastní prací? Tak tu nekvič jak špatně píchnuté prase 😁 😁 😁
BTW, ty už jsi si koupil svůj vlastní elektromobil? Svůj vlastní a za peníze, které jsi si vydělal sám, svou vlastní prací? Tak tu nekvič jak špatně píchnuté prase 😁 😁 😁
A EU je i přes to, že se diesel povedlo dotáhnout do takovýho stavu čistýho na provoz, zakáže. Paradox co?
Někdo zakazuje dieslová auta?
Umíš číst?
https😐/zpravy.aktualne.cz/…42f0cc47ab5f122/
https😐/zpravy.aktualne.cz/…42f0cc47ab5f122/
Tak Ryccardo psal o EU a druhá věc je, že rok zákazu už se posunul takže zřejmě lze upravovat dál.
A poslední, k roku 2030 je to jen zákaz spalováku bez plug-in. Ne spalováků.
A poslední, k roku 2030 je to jen zákaz spalováku bez plug-in. Ne spalováků.
V to doufám, že móda boje proti spalovákům poleví. Teď je to hlavně politická otázka, takže se do tohoto tématu vkráda hysterie, ukvapený nápady a nesmyslná předsevzetí. Snad rok 2030 není konečné datum. Nechal bych to na přirozeném vývoji automobilového průmyslu a hlavně se to nesnažil řídit z Bruselu restrikcema.
Anonym
jen tak dál a nepolevovat v tlaku :yes: :yes:
nebyl jsi to ty, který tu tolikrát šířil "zaručené" info o tom jak bude EURO 7 vypadat?
Ukázalo se, že to byl omyl.
Ukázalo se, že to byl omyl.
Bez tlaku by se to stalo realitou, ale když už i vědci začli na EU vyvíjet nátlak s tím že je to absurdní, ustoupili.
Ne. Ten proces vzniku EURO7 je totiž v normální společnosti normální. Všechny strany dají svoje návrhy a argumenty a pak se hledá shoda. Ta shoda se našla a vzešla z toho reálná věc tak jak to v normální společnosti chodí.
To že ty jsi věřil vytrženým "zaručeným" informacím jak bude EURO7 konec spalováků atd. je jen důkaz toho jak špatně chápeš fungování demokracie.
Jak stejné to je v českém dezinformačním prostředí stále dokola, najde se nějaký extrém a na něm se staví kritika. Co na tom, že skutečnost je uplně jiná.
Proč to v ČR chodí jinak a když má někdo jiný názor tak se odstraní s tím možná i dost souvisí.
To že ty jsi věřil vytrženým "zaručeným" informacím jak bude EURO7 konec spalováků atd. je jen důkaz toho jak špatně chápeš fungování demokracie.
Jak stejné to je v českém dezinformačním prostředí stále dokola, najde se nějaký extrém a na něm se staví kritika. Co na tom, že skutečnost je uplně jiná.
Proč to v ČR chodí jinak a když má někdo jiný názor tak se odstraní s tím možná i dost souvisí.
v EU má radikální názory půlka členů europarlamentu, protože sou to zelené marxistické mozky 😄
Jezdec667
Já se konce spalovacích motorů vůbec nebojím. Pamatuji ty bláboly, jak je euro 5 a 6 nesplnitelná norma v rozporu s fyzikálními zákony. A plní se pohodlně. Stejné to bude i u euro 7, stačí jen změnit myšlení a trochu zainvestovat. A když skončí spalovací motory, tak se nestane nic, co by mělo vadit.
ani gumu u trenek nelze natahovat do nekonečna ...
kdyz guma praskne, das tam jinou, nebo vymenis trenky za lepsi
lepsi je ale vymenit ji driv nez k tomu dojde a zustanes stat nahatej
lepsi je ale vymenit ji driv nez k tomu dojde a zustanes stat nahatej
až guma "spalovákům" praskne, tak všichni přesedláme na baterkáče. Chca nechca.
Je jen otázkou, jestli budou aspoň evropské, nebo čínské, protože místní automobilky padnou, nebo budou tak vyčerpány, že je Číňané skoupí za pár misek rýže.
Je jen otázkou, jestli budou aspoň evropské, nebo čínské, protože místní automobilky padnou, nebo budou tak vyčerpány, že je Číňané skoupí za pár misek rýže.
Druhou (závažnější) otázkou je, kolik lidí bude na ten baterkáč mít peníze - a zdali se tím z hlediska individuální mobility nevrátíme do socialistických 50. let, kdy soukromé vlastnictví osobního vozu znamenalo, že člověk byl buďto kovaný straník, nebo člověk režimem podporovaný či alespoň tolerovaný - nebo byl "sprostý podezřelý" :no: :no: :no:
Fakt jo? No pokud svět postaví 500 nových reaktorů, tak se nic nestane, pokud bude ovšem spoléhat výhradně na nestabilní zdroje OZE, ZCELA ZAVISLE NA VYKYVECH POCASI!!!! tak se toho může stát hodně 😄 😄 😄
A budeš se divit
A budeš se divit
Co se EV tyka CEZ a EON prohralisi oficialne, ze na 2 miliony aut v CR pri prumernem najezdu 45km denne (to je soucasny prumer v CR) neni potreba zadne upravy v siti. Vse je dostatecne dimenzovane, zadny problem.
Co se tyka spotreby elektriny, 2 miliony aut by potrebovaly zhruba tretinu toho, co CR dnes e😜ortuje do zahranici. Nemuisime postavit ani jednu elektratnu, ani jeden solarni panel, nic.
Jen cituju CEZ a EON.
Co se tyka spotreby elektriny, 2 miliony aut by potrebovaly zhruba tretinu toho, co CR dnes e😜ortuje do zahranici. Nemuisime postavit ani jednu elektratnu, ani jeden solarni panel, nic.
Jen cituju CEZ a EON.
Xylo
Výborná debata 😁 . Chtěl bych se zeptat, zda by tady nebyl někdo, kdo by mi dopravil Smarta ForTwo EQ z Mnichova do Č.Krumlova. Je to cca 300 km přes Volary, po dálnici přes Salzburg a Linz 360 km. Kdybych po jel po ose, tak bych pravděpodobně musel 2x nabíjet, což by bylo poněkud neoptimální, takže nejlepší bude na přívěsu nebo podvalníku. Termínově nejlépe první půlka května. Díky :yes:
nech si ho poslat zasilkovnou
jezdit s necim takovym jinde nez na detskym nebo dopravnim hristi muze jenom pomatenec nevazici si vlastniho zivota
jezdit s necim takovym jinde nez na detskym nebo dopravnim hristi muze jenom pomatenec nevazici si vlastniho zivota
Zapoj to do car sharingu a naplánuj postupné zápůjčky tak, ať se auto dostane z A do B 😁 😁
Nejjistější, nejrozumnější a nejbezpečnější je si pro něj zajet osobně
Já tam osobně pojedu si to vybrat, ale nechci s tím jet po ose, protože nabíjení u tohoto typu je poněkud zdlouhavé. Je to dané tím, že to je městské a příměstské poskakovadlo.
Přestaň tady už konečně obtěžovat s nějakou soukromou přepravou něčeho někam. Když každý diskutér bude zde vypisovat jaký auto potřebuje někam přepravit, nebudeme pak v diskuzi číst nic jiného.
S tím Smartem se jdi honit někam jinam.
S tím Smartem se jdi honit někam jinam.
Je to v druhém vláknu, kde o tom píšu, protože předpokládám že jsou tady lidé, kteří se tím třeba živí a přivítají zakázku. Toť vše už toho nechám 8-s
No, jestli s tím nechceš jet sám, tak si to nech dopravit nějakou spedicí nebo "odtahovkou"
Firem, které se živí tím, že vozí auta z Reichu k nám, není zase až tak málo.
Je to cca 300 km tam, 300 zpět + něco navíc, takže řekněme 700 km dohromady... Pro jistotu bych "asi" počítal s nějakými 15 možná 20.000 Kč?
Možná zkus nějaký větší bazar, ti by mohli něco takového umět udělat. Nebo "klasická" odtahovka, tam by nemělo být co řešit
Firem, které se živí tím, že vozí auta z Reichu k nám, není zase až tak málo.
Je to cca 300 km tam, 300 zpět + něco navíc, takže řekněme 700 km dohromady... Pro jistotu bych "asi" počítal s nějakými 15 možná 20.000 Kč?
Možná zkus nějaký větší bazar, ti by mohli něco takového umět udělat. Nebo "klasická" odtahovka, tam by nemělo být co řešit
Lepší řešení je koupit ty zázraky dva a dát je na lano. První táhne, druhý rekuperuje, když prvnímu dojde šťáva tak je prohodit a je to. Klasický perpetum mobile. 😄
🤣🤣🤣🤣🤣
Tak jsem to sepsal a jedu to přihlásit na patentovej úřad. Co myslíš, že mi řekli https😐/www.youtube.com/watch?… ,teď, teď tu byl, museli jste se potkat, nějaký speedfred, jen se mu kouřilo od gum. Holt máš rychlejší káru. 😄
Proto jsem to sem psal 😉 .Díky moc za informaci. Nechám to asi Carvagu, ty jsou za 20 schopní to dodat až k baráku na značkách. Akorát když chci EV značky, tak jim to prý trvá o 14 dní déle. :yes:
No, raději 3x měř, nežli jednou řízneš... Co jsem se tak na ně dival, tak je to celkem klasický příklad "zřetězení společností", který býval (a možná dosud stále je) na hranici legálnosti.
Firma Carvago s.r.o., která se zabývá dovozem aut, je sro s kapitalizaci 200.000 CZK - a má jediného společníka, firmu Carvago Holding a.s.
Firma Carvago Holding a.s. (kapitalizace 2 mio CZK) má jediného vlastníka, firmu EAG SE, právní forma Evropská společnost.
Firma EAG SE začínala v roce 1991 jako http😐/www.autosoft.cz/ tedy firma, která dodávala PC programy pro dealerství a autobazary...
Dobře si pohlídej smlouvu a zjisti si reference, ať namísto auta nemáš leda prd 😞
I když, jestli ti to budou jenom převážet - a tedy to od nich nebudeš kupovat, tak to asi zase až tak riskantní není
Firma Carvago s.r.o., která se zabývá dovozem aut, je sro s kapitalizaci 200.000 CZK - a má jediného společníka, firmu Carvago Holding a.s.
Firma Carvago Holding a.s. (kapitalizace 2 mio CZK) má jediného vlastníka, firmu EAG SE, právní forma Evropská společnost.
Firma EAG SE začínala v roce 1991 jako http😐/www.autosoft.cz/ tedy firma, která dodávala PC programy pro dealerství a autobazary...
Dobře si pohlídej smlouvu a zjisti si reference, ať namísto auta nemáš leda prd 😞
I když, jestli ti to budou jenom převážet - a tedy to od nich nebudeš kupovat, tak to asi zase až tak riskantní není
topten
nevite nekdo, jakou znacku benzinu cerpaji americky vozitka na marsu co tam uz nekolik desetileti tuhle planetu krizuji ??
Jaké má to vozítko roční nájezd, že ho tu vytahuješ jako argument?
_GTE_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
A moclipak že byla pořizovací cena toho vozítka? A odveze mne to vozítko z Prahy do Ostravy za 4 hodiny?
Toptene, ty jsi skutečně meziplanetární debiI :no: :no: :no:
Toptene, ty jsi skutečně meziplanetární debiI :no: :no: :no:
_GTE_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Já myslím, že je to na tomhle principu plus nějaký solární panely.
https😐/cs.wikipedia.org/…D_gener%C3%A1tor
https😐/cs.wikipedia.org/…D_gener%C3%A1tor
ty asi opravdu nemáš představu jak vypadá to tvoje vozítko na Marsu co??
https😐/cs.wikipedia.org/…wiki/Opportunity
Věřím, že právě ty s tímhle budeš jezdit na dovolenou k moři... 😁 😁 😁 :no:
https😐/cs.wikipedia.org/…wiki/Opportunity
Věřím, že právě ty s tímhle budeš jezdit na dovolenou k moři... 😁 😁 😁 :no:
Přece nečekáš od elektrofila, že bude racionálně myslet? To dřív naučíš želvy stepovat :no:
lordlord
pořád to neřeší, že některé státy zakázaly od 2030 prodej spalovacích motorů a jak budou spalováky šikanovat, tak jak trpí pár let staré nafťáky v Německu
rohYpnol
Automobilky honí každý gram CO2, aby si euroekohujeři mohli cpát zelenou okurku do řiti, zatímco na vinicích napříč Evropou se jen tak pálí ohně...
Celá EU se svojí "eko" politikou je směšná a ubohá zároveň.
Kde jsou ti diskusní zelenoekořiťolezové ha? Ono i ti euroekohujeři zdá se tuší, že hrubě přestřelili... :-!
Celá EU se svojí "eko" politikou je směšná a ubohá zároveň.
Kde jsou ti diskusní zelenoekořiťolezové ha? Ono i ti euroekohujeři zdá se tuší, že hrubě přestřelili... :-!
_GTE_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Když jsem před 4 lety řešil auto, tak z mého pohledu rozumný základ stál 400 a na pohodu auto 500. Když do těch konfigurátorů kouknu dnes, tak rozumný základ mi vychází na 600 a za 700 bych byl spokojen.
Já už rok pokukuji po novém autě, pokud ještě něco normálního jde koupit, ale už taky narážím na finanční limit. Mohl bych si to koupit, ale už to stojí víc, než co mi přijde rozumné, když mi to současné s 50kkm nájezdem zatím bez jediného problému jezdí a ten výfuk do kabiny nevede.
EU asi připadá rozumné, že místo toho, abych si snížil emise na svém autě a ještě posunul dál výrazně nadprůměrnou ojetinu s tomu odpovídajícími emisemi, tak se nestane nic.
Když by se nikam neposouvali nové auta, tak by se i ty 15 let staré ojetiny nikam neposouvali. co si pamatuju, tak i před 10 lety jsme měli stáří aut +- 2 roky stejné.
Popravdě jsem rád, že se snažíme někam posunout. I když věřím, že tento můj názor asi většina nepochopí.