Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: VW Passat 1,8T – Nadšení z lidového vozu

Po testu nejmenšího Volkswagenu jsme se rozhodli podívat "na zoubek" naopak největšímu z rodiny VW, novináři opěvovanému Passatu poslední generace.
Zpět na článek
18. 4. 2021 09:13
18. 4. 2021 12:47
18. 4. 2021 18:46
18. 4. 2021 12:07
18. 4. 2021 12:47
18. 4. 2021 14:51
18. 4. 2021 15:48
18. 4. 2021 21:14
18. 4. 2021 17:08
18. 4. 2021 21:28
18. 4. 2021 21:58
19. 4. 2021 08:39
19. 4. 2021 00:29
19. 4. 2021 07:57
19. 4. 2021 08:50
18. 4. 2021 09:13
1.8T
Pecka :yes: Zamáčkl jsem slzu... Tohle auto tehdy na silnici vyčnívalo a každej by ho do garáže chtěl. 1.8 T byl na svoji dobu dobrý motor.
Rozbalit vlákno
2
18. 4. 2021 12:47
Re: 1.8T
Krásne auto. Bolo a aj stale je.
Béžový interiér je v každom aute pekný, škoda, že už sa ponúka len minimálne.

Škoda, že nie je k dispozícii meranie hlučnosti. Podľa mojich spomienok to bolo veľmi tiché auto s týmto motorom. Ktovie, koľko bola reálna hlučnosť.

Spotreba okolo 8,5 litra pri svižne jazde.
18. 4. 2021 18:46
Re: 1.8T
Vlastnil som tohto Passata B5 v rokoch 2002 - 2004, na tú dobu to bolo veľmi slušné auto, s veľmi dobrými jazdnými vlastnosťami. Motor 1.8T bol v tej dobe považovaný za veľmi vydarený. Spotreba okolo 9 l/100. Všeobecným problémom tohto modelu bola vŕzajúca predná náprava - vŕzgali všetky, aj ten môj.
18. 4. 2021 10:52
dekadentní článek.
Hrůza, když není co psát, tak se otiskne 20 let starý článek coby pecka dne :no:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - curwasportiva
18. 4. 2021 16:32
Re: dekadentní článek.
Radsi 20 let stary test auta, nez test nejake plastove, hybridni ktabicky...
18. 4. 2021 12:07
Paradoxy
Climatronic za 55t a rádio nikde. K tomu plechová kola s poklicemi...
Rozbalit vlákno
7
18. 4. 2021 12:47
Re: Paradoxy
A motor s výkonom 1.0 tsi 🤗
Avatar - Emel
18. 4. 2021 14:51
Re: Paradoxy
Ty máš 1.0TSI 110kW?
Avatar - Mikesus
18. 4. 2021 15:48
Re: Paradoxy
No Vaculík tvrdil, že 1.2TSI v rapidu ma reálně 100kw. Takze to uz se pomalu blížíme těm 110kw :-[]
Avatar - iudex
18. 4. 2021 21:14
Re: Paradoxy
No keby napísal 1,0 EB, tak má pravdu.
18. 4. 2021 15:14
Re: Paradoxy
To rádio mne taky hned připomnělo, jak se doba mění. Ona dokonce ještě Octavia II v Eleganci klidně za částky kolem 700k (v roce 2004!) měla v základu PUR volant a bez rádia.
18. 4. 2021 17:08
Re: Paradoxy
Rádia se tehdy běžně kupovala neoriginální, důležitá byla spíše kvalita přípravy na rádio. A na 15" plechových kolech jezdil skoro každý sedan střední třídy. No úplně každý ne, třeba k šestiválcům některé automobilky dávaly 16" liťáky.
Paradoxy přinešl spíše dnešek. 20" kola a podobné nesmysly.
Avatar - Jerry.Gunman
18. 4. 2021 19:02
Re: Paradoxy
Cheche, v té době jsem měl třílitrovýho Škorpia, na zimu plecháče R15 (195/60) , na léto liťáky R16 (nějakých 215 nebo 235 / 50-55). A Sierru jsem měl na 14" kolech...
Dneska i ta nejmenší mikroprďka "musí" mít alespoň 15 :D
Avatar - iudex
18. 4. 2021 21:28
Zmeny
Zaujali ma dve čísla: hmotnosť auta, z dnešného pohľadu sa zdá neuveriteľné, že auto strednej triedy s pomerne objemným motorom malo hmotnosť len 1355 kg, to je zhruba toľko, čo dnes váži o dve triedy menšie Polo GTI. Preto aj s na dnešné mopery skromnými parametrami (110 kW, 210 Nm) mal Passat veľmi solídnu dynamiku.
A druhé číslo, čo ma zaujalo, je spotreba "kolem 10 litrů naturalu, což je tak akorát". Z dnešného pohľadu je to strašne veľa a toľko nežerie ani trojlitrový šesťvalec s dvaapolnásobným výkonom a hmotnosťou o 400 kíl vyššou (M340i).
Rozbalit vlákno
5
Avatar - trapid
18. 4. 2021 21:58
Re: Zmeny
Dle Spritmonitoru má 1,8T průměr 9,2 a M340i 9,6.
Původně jsem to hledal, abych Tvůj příspěvek roztrhal na kusy, ale ze spotřeby Báwa mi fakt spadla brada :-O .
Avatar - iudex
19. 4. 2021 08:39
Re: Zmeny
Viem, prečo som to písal, bavorácke benzíny sú veľmi úsporné, dokonca aj 540i s 333k dnes jazdí pod 10: https://www.spritmonitor.de/…-BMW/38-5er.html?… Ale to platí aj pre súčasné TSI, veď rovnako výkonný 1,5TSI 110 kW dnes jazdí v Passate v priemere za 6,9l. Skrátka tá poznámka v texte, že spotreba 110 kW motora okolo 10 litrov je v pohode je v dnešnej dobe absurdná. Dnes dostávame síce pridusenejšie motory s kopou zložitej techniky, ale ten prínos k spotrebe je neodškriepiteľný.
19. 4. 2021 00:29
Re: Zmeny
Rozmýšľam, akú spotrebu by súčasné autá dnes mali, keby z nich neboli stále ťažšie a ťažšie tanky.
19. 4. 2021 07:57
Re: Zmeny
Ona ta udávaná hmotnost v katalogu není žádná normovaná hodnota. Dřív se uváděly hmotnosti základních verzí bez výbavy.
Relevantní by bylo dát auto na váhu - tehdejší a současné při podobné výbavě.
Avatar - iudex
19. 4. 2021 08:50
Re: Zmeny
Tak je pravda, že dnešným údajom o hmotnosti sa aspoň dá veriť (keď sa udávajú údaje pre danú verziu); v minulosti to platilo len pre základ a vybavené verzie boli niekde inde. každopádne je nesporný fakt, že autá dramaticky priberajú, kvôli zväčšujúcim sa rozmerom, ale hlavne kvôli komfortnej výbave a v poslednej dobe aj emisným nutnostiam typu GPF, mild hybridy a i. Takže kým priemerné auto strednej triedy pred 20 rokmi vážilo povedzme 1400 kg, dnes váži bežne o štvrť tony viac.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku