Re: Co to je za divnou bezpohlavní rozteklou Hondu?
Žádný piáno, W124 ani 210 a jí podobné retro vzpomínky na dobu, kdy Ivan Jonák ve fialovým saku a v mokasínách s bílýma fuseklema se šljuchama pobíhal po Discolandu a pouštěl tam twenty four seven..
Prostě normální moderní design 21.století, jako to dělají slušné automobilky se schopným oddělením designu, mezi které se tato se svojí několikátou evolucí na téma bezpohlavní rozteklý nanuk bohužel nepočítá.
...a přitom tak obyčejný. Tvarem to má mnohem blíže k ačku než esku :-|. Dvojbarevný kabát vypadá jak ochrana laku při rozvozu aut z fabriky vlakem/kamionem :-|. Čumák je Civic 9g - světla skoro, proporce úplně :-|. Interiér krásný, tablet by byl dobrý sundávací do kapsy na výlet místo mobilu. :-[]
Koncept byl jeste o ligu jinde, ale OK serie neni koncept.
Interier je pecka, ja bych si vybral ten klasicky jeden display jako v Sku. Ale je dobre, ze jsou na vyber obe moznosti, kdyz nekdo touzi po televizi pred spolujezdcem, pro mu to nenabidnout? :-!
Uz se tesim jak to bude pusobit nazivo, to bude poradny kus auta.
Edit: A jeste jedna vec. Tohle je dobry aerodynamicky tvar, to je proste spravne. I uvnitr tim padem bude hromada mista.
Dojezd 770km normovany tj. nekde 550-600 realny, to uz je fakt slusny. A to rikam jako clovek, ktery jezdi 1500km v kuse, ale dam si jednu nebo dve pulhodinovy az hodinovy prestavky na jidlo ... a jsem klidne ochotny pockat o pul hodiny dele.
Re: Co to je za divnou bezpohlavní rozteklou Hondu?
Sranda je, že tradičné značky ako BMW či Mercedes sa tvrdo orientujú (dizajnom) na Čínu resp. východ a čínske či ázijské značky sa snažia robiť európsky dizajn... Svet je na palicu :-(
Zbytecne resis nesmysl.
Ja taky jezdim dalky, ale to mas potom uplne jedno jestli je dojezd elektrickyho auta 500 nebo 1000 nebo 1500km. Vzdycky je argument, ze nekdo bezne jezdi na jeden zatah trat o 100km delsi.
Kdyz ti to nevyhovuje, koupis si diesel s dojezdem 1300km, za 5 minut mas plnou a jedes dal a neresis problem, ktery neexistuje, ne? Ja to mam presne tak.
Ale plivat jde na vsechno. Vis jak debilni dojezd ma Ferrari? Vis ze Focus ST ma sotva 45l nadrz? A vadi to majitelum? Ne. Kdyby chteli dojezd, koupi si neco jinyho.
Nebo snad chces rict, zes zitra chtel koupit EQS, ale bohuzel jsi cekal dojezd aspon 1000km takze jsi z toho smutnej? Asi ne.
ale ze všech stran mi přijde strašně těžkopádný, rozteklý, takový tuleň na souši. Taycan, Model S, e-tron GT mají daleko větší šmrnc, sportovní švih i eleganci.
Se v tom Daimleru s tímhle outsourcováním designu u rákosníků už definitivně posraIi :no: takhle hnusný nebyly ani Saccovy ujeté koncepty v devadesátkách
Tá dvojfarebná verzia nevyzerá dobre a dosť ma vtedy irituje tá kapota, ktorá čiastočne tvorí aj blatník. Inak je to proporčne veľmi pekné. Otázne len je, prečo im to toľko trvalo oproti Tesle.
Tak on to pokrok je. Bohužel slovo pokrok dostalo hodně jiný význam jako dřív. Pokrok nově neznamená lepší, ale jen horší, dražší, a více odtržený od potřeb řidičů.
Tablet to nemá a displej je větší než ty tabletovky. Úplně bych si představil v tom jet štreku, ale to auto to neumí. Mě otravuje tankovat i tu naftu co 700 km.
Počkej počkej...vzhledem k tomu, že kapotu uživatel ani nemůže otvírat, tak je asi jedno, že Avantima irituje jiná barva kapoty? Nebo je asi jedno, že jim to trvalo dlouho oproti Tesle? Nebo co je jedno? Čéče to je dobrej konstrukt, to budu používat...no asi pořád! :-[]
... Presne jak velhad z maleho princa ktory prehltol slona...... tie ulizane nove medvede dnes to je neskutocny vizualny grc... zlate gecko este... skutocne dnes snad jediny tvarovo este dostojny a poctivy medved :yes:
...vím, že ti je to srdečně jedno, ale :-O:-(:no: na tomto tvém "vrcholném" zkratowozu neshledávám atraktivní lautr nic. Já mám totiž rád opravdová auta, a ne rozteklé tablety na kolech! :-[]
Je evidentní, že Mercedec na to šel jinak než audi. Dělá luxusní ale co nejefektivnější auto. Což znamená přiblížit se co nejvíc aerodynamikou kapce. No a jim se to bohužel povedlo. :-O
Ale vážne, Cx 0,2 je fantazie a pokud jsem vzal správný údaje z článku takl to vychází na spotřebu 13,8 kWh na 100 km. Což je o parník míň než designově velebený Audi e tron GT, a dokonce níž než VW ID3, který ofiko udává 14,9-16.3. Až si říkám že v těch vstupních údajích bude chyba. Ale pokud by nebyla tak je to masakr. Asi jako kdyby S třída jezdila za 4,5 l nafty. :yes:
Design sa mi teda nepáči, taký moc vajcoidný, vnútri tomu displeju nerozumiem, kto po tom bude kedy patlať. Ale pohon vyzerá byt už celkom plnohodnotný. To by mohlo urobiť 500km pri sviznej jazde po diaľnici, a keby to bolo kde nabiť tak + 200km za 15 min, si už viem predstaviť ako plnohodnotné auto.
Vždy mě náramně pobaví, když nějaký elektrofašista tvrdí, že EV je vůči spalovacím autům "pokrok", resp. že spalovací auta jsou "zastaralá". :-O:D:-[]:-[]:-[]
Myslíš? Ja teda jazdím dosť veľa a relatívne často aj dlhšie trate 700-800 a viac km na jeden záťah... Takže áno, mne by sa to teda mohlo stať a stačí mi jeden uhol a tento jeden argument. ;-)
Počkej počkej, jeho neirituje samotný fakt, že kapota zasahuje do blatníku. Jeho irituje fakt, že tam zasahuje kapota, která má jinou barvu.
A to, že kapotu otevřít nemůže, mu pravděpodobně od jeho tísně neuleví...nebo myslíš, že kdyby tu černou kapotu nadzvedl z toho stříbrného blatníku, tak by se mu ulevilo? A to by měl nadzvedlý furt? nebo jen v garáži? To by se možná přes diagnostiku dalo. Ale jestli by ho potom neiritovalo zase to, že tam má v blatníku vykouslou díru. :-[]
Re: Co to je za divnou bezpohlavní rozteklou Hondu?
Rákonsík s 9.69% a 5,23% akcií není v pozici, ze které by ovlivňoval design, navíc když teda číňani snaží kopírovat evropský design... daimler je ujetej na C Wert a proto se design podřizuje primárně výpočtářům z aerodynamiky, jinde to takto není. V kombinaci s designerem bez koulí Wagenerem pak vzniká rozteklý nanuk
Jo, chápu, tou svojí větou myslíš, že TOBĚ to nevadí.
Mohl jsi to formulovat takto. Když reaguješ na mně, tak je jasný, že si oslím můstkem pouze domýšlíš, že mně dvojbarevný kabát maybachu vadí, jelikož takovou informaci jsem ve svém příspěvku neuvedl.
Pokud něco jede víc než, dejme tomu 80, tak aerodynamika roli hraje u všeho. O důležitosti však samozřejmě diskutovat lze, nejméně důležitý parametr ani u géčka však není, alespoň dle mého názoru.
Bože...tak se poplácej, jaký jsi hrdina, dej si za to frčku že jsi v diskusi někoho vyprovokoval!! Takže zkrátka jen _GTE_ = troll. Ok díky, beru na vědomí.
Nejde dost dobře srovnávat teréňák s limuzínou. Géčko však vyniká zejména svým tragickým koeficientem odporu vzduchu Cx (nebo jak píší zde Cd, případně Cw).
Súhlasím, a nie, zajtra (ani v dohľadnej dobe) sa nechystám kupovať žiadne EV. Ako píšeš, ľudia by si mali (ideálne pred kúpou) uvedomiť na aký účel auto potrebujú a podľa toho vybrať. Ja som v princípe ani nechcel riešiť dojazd auta ako taký, iba som sa chytil tvojej poznámky k pauze. Moja práca mi prestávky neumožňuje resp. sú plánované po 4,5 hodinách jazdy (nie, nejazdím kamiónom ale niečo okolo nich - https://www.youtube.com/watch?…https://www.youtube.com/watch?… ). Čiže preto je pre mňa (takmer) nemožné si spraviť prestávku na napr. na tankovanie kedy chcem a keď už musím tak nemôže trvať pol hodinu či hodinu (ak by som mal EV).
Modrá je docela dobrá. Měli jsme snad všechno možné v autech. Když jsem měl červené podsvícení na svém prvním autě (Seat), jsem záviděl VW, že má modrou,(to měli naši), dnes už bych to nechtěl. Oranž či zelená na Škodovkách je nic moc (zelená asi ještě ale ušla) a už v roce 2002 Renault dával (a asi i jiní, jen jsem to nezkoumal) tu "čirou bílou" do Laguny a to bylo asi nejlepší a nejpříjemější z téhle klasiky. Pak o léta později jsem měl Mondeo MK4 s displayem Convers+ který svítil právě modře a i když to na svou dobu vypadalo Cool proti nějakých koncernovým Maxidotům, tak v noci to nebylo příjemné, ale..... věřím, že v moderním Mercedesu si podsvícení změníš jedním klikem a na rozdíl od Oktávky 4 ten infotainment bude fungovat :D
mě se mercedesy celkem líbí. A G je Mergl sám pro sebe ... který nemá ze zevnějšku s dyzajnovým jazykem značky nic společného jedině tak v minulosti hranatý styl 190 :-)
Design auta je teda fakt rozporuplný. Z některých úhlů OK a některé fotky vyloženě hnus. Je jasný že to je kůli aerodynamice, která je fantastická a donedávna nedosažitelná. Uvidíme jak to bude naživo, co podle mne mohlo být jinak bez ohledu na cokoli je ta designově padající maska. To fakt nemuselo být.
Co ale stojí za vypíchnutí (už jsem to psal výše, ale musím zopakovat).je spotřeba, která, pokud jsou údaje v článku správně, mi vyšla na 13,8 KWh na 100 km. A to by byl masakr, pod hodnotou ID3 o etronu GT nemluvě. Ale možná ten dojezd 770 km je jen taková vábnička a nevychází z kombnované spotřeby. To se nikde nepíše.
Pokud to ale není kec, pak by se ten design dal odpustit,
Chlapi, já už jsem takový negáč, že když vidím tohle, tak si říkám hurá, zas taková hrůza to není. Ten delfín sedí, takže nízké cx a na dálnici to nebude tak moc žrát.
Ja si teda neviem prestaviť, že to mám domov napr. 50 km a som nútený si dať pol hodiny pauzu... Za ten čas som mohol byť doma. A to ešte musí byť voľný stojan keď k nemu prídeš. Už som videl "frontu" dvoch áut čakajúcich na stojan s "životodárnou" šťavou. :-(
Za mě jsem rád, že když už měla vzniknout EV varianta k S class, tak vznikla důstojně vůči této legendární řadě. Stejně jako klasické S, tak i EQS přináší něco nového a posouvá automotive dál. Od pohonu s dojezdem a použitelností blížící se konvenční variantě přes rekordní aerodynamiku po digitalizaci interiéru, která neříkám že je nějak nutná, ale líbí se mi že to není o přeplácání interiéru tablety, ale někdo se zamyslel nad koncepčním řešením pro ty co chtějí být digitální.
Zrovna EQS mi dává na rozdíl od spousty jiných dnešních EV smysl. Jestliže tato auta reprezentativně vozí VIPs po městě a na letiště, tak dojezd s rychlonabíjením bude stačit. Cílovka má na to si připlatit za techniku a při poskakování po městě nevypouštět nadstandardní emise z velkých motorů. Což je dneska absurdní paradox. Benzínové S class, 7er, A8 vozí politiky na jednání, kde prosazují pokuty za emise :-[]
Provedení interiéru i exteriéru bude zcela jistě věcí konfigurace a vypadá to, že možnosti budou široké. Za mě :yes::-!
Chapu snahu odlisit se, chapu ze to ma provokovat a byt jine. Ale eSko je vedle toho, i s letitym usedlim designem, proste porad neco nedostizneho a styloveho. Tohle je jen elektro. Zrejme si rekli ze ridic vetsinu casu kouka z vnitrku a tak zabodovali kokpitem, ale z venku je to Tesla na steroidech. To je spatny.
Za mě
plusy +
- konečně auto na vlastní EV platformě a ne jen překopávka spalováka
- rekordně nízkej odpor vzduchu (todle už měli udělat dávno i u spalováků)
- slibovaný velký dojezd - uvidíme co to dá v reálu
- slibované rychlé nabíjení - opět, počkáme si na testy v reálu
- dizajn s krátkým čumákem, kam už není potřeba už cpát žádnej obří spalovací motor = více místa pro posádku
- snaha o užitečnou digitální interaktivní palubku se systémy a navigací které vám pomáhají na cestě dostat se efektivně do cíle
- boční šuplík v blatníku pro dolití vody do odstřikovačů bez nutnosti zvedat kapotu a hledat otvor kdesi v prostoru.
mínusy -
- neschopnost Mercedesu zapracovat frunk
- pseudomaska, zoufalej fetiš a přežitek ze spalováků :D
- možná odezva a propracovanost MBUX ovládacího rozhraní, které dle některých recenzentů trochu pokulhává za současným softwerem a elektronikou
- příšernej vzhled opěrek na hlavu ve tvaru prkýnek na maso obalených koženkou z kterých visí na kšandách zoufale beztvaré polštáře. Brrrrr, teda dost ekl.
- poddsvětlení interiérů které má víc barev a LEDek než průhlednej kejs počítače průměrnýho hráče Fortnightu ;-):D
- možná oproti konkurenci nízká úroveň zrychlení z 0 na 100 za 4,2s, která je o dost horší než u konkurence v základu, ale to je v této kategorii spíš nepodstatná záležitost. Ale je tu nemalá část tradičních zákazníků Mercedesu který to štvát rozhodně bude, jako jsou různí zbohatlíci, kolotočáři, dýleři, pasáci, rapeři, gangsta, mafiáni, diktátoři, malopéraci a lidé s nízkým sebevědomým vůbec :D:-!
Je fascinující jak nyní vzniká asi 30 startupů, co budou vyrábět EV. Pro tyto startupy není problém nakoupit pohon a elektroniku u dodavatelů, nyní se tady objevil další dodavatel Yamaha.
Piráti? Těžko.. když jsem naposledy viděl Bartoše, tak jel v stříbrný Oktávce 2 TDI, tahal jedno máčko za druhým z okna a řvalo mu tam nějaké Raeggae... tady jsem v suchu ;)
Ach, ďakujem ti. :D Možno to bol zámer, ale to prerušenie rovnej línie medzi dvoma farbami ako pri novom eSku Maybach ma jednoducho irituje. Ako keby dizajnérom napadlo spraviť dvojfarebné EQS až keď už bolo hotové.
A fakt nerozumiem čo to má s tým, že sa tá kapota aj tak nedá otvárať.
Mať to benzínový 6 alebo 8 valec, tak minimálne polovica kritikov by spievala chvály na ten skvelý ultramoderný dizajn. S naftovým motorom ešte o jedného alebo dvoch pochlebovačov viac.
Ja by som to charakterizoval jednoducho: dizajnová katastrofa. Len neviem, čí je horší dizajn karosérie alebo interiéru.
Suverénne najšerednejší elektromobil súčasnosti. Do výberu som zahrnul aj tie čínske.
Mercedes má najstarších, teda najkonzervatívnejších zákazníkov z nemeckého luxusného tria. Som veľmi zvedavý, ako toto čudo-judo dokážu stráviť. Ešte aj Cybertruck popri tom vyzerá ako Vasilisa Prenádherná... :-)
Větší natočení zadní nápravy ze 4,5 na 10 stupňů je jen záležitost softwerová, takže se do dobrej pocit za dobře utracený peníze za příplatek hledá poněkud těžko. :D:-!
Re: Co to je za divnou bezpohlavní rozteklou Hondu?
Institutional Investors = hromady různých fondů a investičních skupin z nejrůznějších zemí a bank, tedy velká a roztříštěná množina mnoha investorů. Dtto priváte shareholders = jsou desetitisíce penzistů vlastnících jednotlivě max. pár akcií.
Největší jednotlivý akcionář je Geely 9,7% https://www.globalfleet.com/…gest-shareholder?…
druhý největší je Kuwait 6,8% a třetí největší je BAIC 5%. Zbytek je roztříštěn do velmi malých podílů,
To si nemyslím, vypadá to na stejný systém jako SoudceTi a ještě pár nicků, které si teď nevybavím. Přijde, snaží se vypadat jako slušný kecálista, ale časem přejde do nesmyslných replik. Hamunu přestali platit za zelenění diskuzí, tak zmizel :D
Tak ještě, že mám nesmradlavej diesel co plní euro 6 :D Já tam parkoval asi tak 1x u Alzy :D A myslím, že to bylo spíš na motorce a nechal sem tam místo pro jedno elektrický citigo :D
Před pár lety ano, protože se tehdy v tom povolení nedefinoval rozdil v hybridech. Je rozdil na to místo dojet na elektriku a snradlavym dieselem. Dnes už by tam neměl parkovat ani EV, pokud nenabiji.
No práve sa mi zdá, že tou tmavou strechou chceli skryť to vajco. Na foktách nič moc, ale naživo tipujem, že to bude vyzerať lepšie. Tá dĺžka to naživo napraví.