Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes EQS oficiálně: Vlajkový elektromobil stříbrných šípů je konečně tady!

Stanislav Kolman
Diskuze (141)

Po celé řadě úniků a upoutávek přímo od automobilky se elektrický Mercedes-Benz EQS ukazuje v celé své kráse.

Mercedes-Benz EQS se stává novou elektrickou vlajkovou lodí, ostatně sama německá automobilka hovoří o novince jako o alternativě k třídě S. Už nedávné odhalení základních technických parametrů ukázalo, že stříbrné šípy chtějí svým zákazníkům nabídnout jen to nejlepší.

EQS se zatím představuje ve dvou verzích. První se označuje 450+, má výkon 245 kW a pohon zadních kol. Pro náročnější zákazníky je připraveno provedení 580 4Matic se čtyřkolkou a výkonem 385 kW. Ani tím však tvůrci nekončí, v plánu mají i vysoce výkonnou verzi o síle 560 kW! Mrštné jsou obě dostupné verze. Slabší zrychlí z klidu na stovku za 6,1 sekundy, silnější to zvládne za 4,3 s. Maximální rychlost je omezena na 210 km/h.

Dva dostupné akumulátory mají využitelnou kapacitu 90, respektive 107,8 kWh a dle WLTP slibují dojezd až 770 kilometrů na jedno nabití. Tvůrci hovoří o bateriích nové generace s výrazně vyšší hustotou energie. Baterky jsou prý o 26 % efektivnější než v elektrickém SUV EQC. Software pro správu baterií si firma vyvinula sama a aktualizovat jej půjde bezdrátově. A myslelo se i na udržitelnost, takže třeba podíl kobaltu byl snížen na pouhých deset procent.

Navzdory nejmodernějším technologiím využívá Mercedes EQS „jen“ 400V architekturu. I ta ale dokáže nabídnout maximální nabíjecí výkon až 200 kW. Palubní nabíječka má standardně 11 kW, připlatit si můžete za dvojnásobek. Na rychlonabíječce pak dobijete z 0 na 80 % za 31 minut. Čtvrthodinka u rychlého nabíjecího stojanu dodá 300 kilometrů dojezdu.

Video se připravuje ...

Vůz přijíždí na zbrusu nové elektrické platformě EVA. Na délku má 5,2 metru, šířku 1,93 m a výšku 1,5 m. Jde tedy o pořádný kus auta, jehož zavazadlový prostor disponuje objemem 610 litrů. Nemusíte se ale obávat horší manipulace v uličkách města. Standardně vůz dostává natáčecí zadní nápravu, kde se zadní kola natočí do úhlu až 4,5 stupně. Připlatit si můžete za ještě sofistikovanější řešení, které zvládá až deset stupňů. Pod přední kapotou byste kufr hledali marně. Vlastně se sem jen tak nepodíváte, neboť její otevírání je vyhrazeno jen proškolenému servisu. Kapalinu do ostřikovače tak dolejete přes klapku v levém předním blatníku.

To je ale teprve začátek. Mercedes se chlubí, že vlajkový elektromobil prošel náročným testováním, jehož výsledkem je součinitel aerodynamického odporu Cd s hodnotou 0,20. EQS je tak podle výrobce nejaerodynamičtějším sériovým autem v historii. Působivé číslo vzpomíná Mercedes i v souvislosti se čtyřkolkou. Ta kontroluje chod elektromotorů 10.000x za minutu a umožňuje násobně rychlejší odezvu než mechanický pohon všech kol.

Zájemci samozřejmě nezůstanou ochuzeni o celou řadu příplatkových položek, kterými mohou svůj luxusní elektromobil ještě vylepšit. Na přání jsou dodávány například automatické komfortní dveře, které si můžete otevřít na dálku skrz chytrý mobilní telefon.

Opomenout nemůžeme ani obrovský 56palcový Hyperscreen, kterým lze vůz vybavit za příplatek. Ano, jde o ten obrovský displej přes celou přístrojovou desku. V něm trůní nejnovější verze multimediálního systému MBUX, samozřejmě včetně online aktualizací a hlasového ovládání v češtině.

Ochuzena nezůstala ani světelná technika. EQS dostává digitální LED světla se třemi výkonnými moduly v každém světle. Na směřování je v každém světlometu 1,3 milionu mikrozrcadel, takže přední svítilny umí vykreslit obraz o rozlišení 2,6 milionu pixelů. Na vlajkovém elektromobilu bude v průběhu prvních testů rozhodně co objevovat. Zatím ale nevíme, jestli se ho na českých cestách dočkáme ještě letos.

Stanislav Kolman
Diskuze (141)

Doporučujeme

Avatar - Typhoon
16. 4. 2021 19:43
Re: Interiér
Za 5 let to už bude minulost
16. 4. 2021 16:39
Re: Co to je za divnou bezpohlavní rozteklou Hondu?
Institutional Investors = hromady různých fondů a investičních skupin z nejrůznějších zemí a bank, tedy velká a roztříštěná množina mnoha investorů. Dtto priváte shareholders = jsou desetitisíce penzistů vlastnících jednotlivě max. pár akcií.
Největší jednotlivý akcionář je Geely 9,7%
https://www.globalfleet.com/…gest-shareholder?…
druhý největší je Kuwait 6,8% a třetí největší je BAIC 5%. Zbytek je roztříštěn do velmi malých podílů,
16. 4. 2021 14:45
GTE
To si nemyslím, vypadá to na stejný systém jako SoudceTi a ještě pár nicků, které si teď nevybavím. Přijde, snaží se vypadat jako slušný kecálista, ale časem přejde do nesmyslných replik. Hamunu přestali platit za zelenění diskuzí, tak zmizel :D
16. 4. 2021 13:21
Re: Nulový design
Vw má u svých Ev tragickou efektivitu a tím dost omezený dojezd.
Avatar - JFK
16. 4. 2021 12:48
Re: Co to je za divnou bezpohlavní rozteklou Hondu?
Rákonsík s 9.69% a 5,23% akcií není v pozici, ze které by ovlivňoval design, navíc když teda číňani snaží kopírovat evropský design... daimler je ujetej na C Wert a proto se design podřizuje primárně výpočtářům z aerodynamiky, jinde to takto není. V kombinaci s designerem bez koulí Wagenerem pak vzniká rozteklý nanuk