Toyota je sice propagátor hybridního pohonu, musela ale zareagovat na trendy a chystá také elektrické modely. Pojme je ale po svém, jako něco nového, co chce změnit řidičské zážitky.
Ano. Řidičský zážitek se jednoznačně změní. EV jsou a budou drahé. Životnost EV je pro úspěšný prodej levných (třeba i více jak desetiletých) aut v bazarech nedostatečná. Časem dojdou v bazarech i auta se spalovacím motorem a pak se řidičský zážitek skutečně změní. Méně movití lidi přestanou auta řídit. Ne proto, že by nechtěli a že by přešli na sdílené auta, ale pro to, že pro ně už nebude co řídit.
"Podle našeho to zásadně změní pohled na auto a řidičský zážitek, protože eliminuje třeba vliv povrchu silnic. Tohle je náš cíl, změnit řidičský zážitek." No pokud je cílem zážitek z řízení jako v počítačové hře, tak ten je tady už desítky let od dob rozšíření playstation a třeba v Infiniti, které jej zavedlo už před mnoha roky byl tento systém skutečnými řidiči velmi neoblíbený právě kvůli té eliminaci povrchu silnice.
Elektrokolo stojí 100t a pomalu drahnou. V průmyslu roste cena elektroniky prudce nahoru. Dá se předpokládat, že ceny EV jsou nyní na minimu a taky porostou. A navíc ani Tesla není schopna vydělat.
Všichni teď říkají, že SSB budou v roce 2025. Jsou to jen víceméně poloodborné, snad i odborné odhady. Že budou SSB za pět let píšou už nejméně deset let.
Pokud neodstraní zásadní negativa, nebudou SSB použitelná pro běžné použití v EV autech. (Rychlost nabíjení, počet cyklů, odolnost proti zimě.)
Ano, evidentně je nutné vysvětlit, jak se nově za řidičský zážitek bude považovat sdílení dosažené spotřeby el. energie na sociální síti pod falešnou vlajkou "zachrańme pandy"... :no::no::no:
Aneb jak řidičský nezážitek nazvat zážitkem... Faleš nad faleš.
e-kola jsou tak drahá, že leasingové společnosti už na ně vymýšlejí prodejní programy :-)
všechny ty e-věci jsou e-nesmysly
Dneska se píše na Autoforu že se proti bezbřehé podpoře e-zkratů vyslovil i čelní představitel skupiny Bosch. Těm by to vlastně mohlo být jedno, vyrábějí a dodávají na všechny druhy pohonů, ale je hloupé se snažit prosadit e-zkraty za každou cenu.
V elektroautech budou jezdit ze státního a z bohatých firem. Obyč pojedou na služebku Praha - Brno - Praha, na koni, nebo dostavníkem. A obyč lidé budou platit za energii s nulovou uhlíkovou stopou, a tak budou rádi, když v zimě nezmrznou a ještě jim něco zbyde na jídlo ... na běžné vlastnictví auta budou pamatovat jen ti nejstarší, pro ostatní bude obtížně dostupný sen, elektrokoloběžka.
Celé to ideologické šílení s uhlíkovou stopou a elektrifikací všeho, nás vrátí zpět o několik století.
Nejsmutnější je, že na tuhle ideologii vedení EU, v Česku, Pirátů, Zelených, různých aktivistických spolků, naskakují ti nejmladší, ti nejzmanipulovanější, kteří následky ponesou naplno. A kteří v rámci nějakého protestního mezigeneračního vzdoru, tuhle "eko" verbež volí.
No přijď ke mne zítra do práce. Mám auto plné nářadí a náhradních dílu. Zhruba 200 kilo.
Jsem zvědav jak to uvezeš na kole nebo vezmeš do batohu a půjdeš pěšky.
Moc se mi líbí, že neblbne a říká uvěřitelné: EV má být především malé a základ je udělat to spolehlivé. Poměrně zajímavá informace o pevném elektrolytu (do 4 let), vím že v motorkách se už dlouho používá něco jako gelový a nevím jestli to půjde tudy (tam je to tuším z bezpečnostních důvodů). Samozřejmě drive-by-wire technologie :-! .
Legislativa, alespoň tedy ta evropská, neumožňuje zcela odstranit mechaniku. Takže Infiniti Q50 stejně musela mít normální řídící tyč, která byla za provozu "steer by wire" pře spojku odpojená a při poruše ji spojka připojila a řízení fungovalo "mechanicky". Celé to byl obrovsky složitý šlapkostroj (tři řídící jednotky, několik senzorů, několik servomotorů) a úplně k hounu, protože zpětná vazba od řízení byla přesně taková jako u toho playstationu a to asi playstationu křivdím, protože dnes k němu lze dokoupit volanty, které jakousi zpětnou vazbu mají. https://www.autozine.org/…/Steering_3.html
Co bys chtěl od národa, který vykupuje regály Kauflandů v ČR, zatímco pár metrů za hranicemi stejné zboží stojí o 30 procent míň? A to nemluvím o tom, jaké tam berou platy.
Schválně, proč jsou slova Slav (Slovan) a slave (otrok) tak podobná? Ne, opravdu to není žádná náhoda.
100k je trochu dost ne, i když samozřejmě někdo potřebuje "prémii" i v kolech. Ty kecy od Tesly máš odkud ? Už jsem to sem dával několikrát: https://tesla-cdn.thron.com/…hable_LVA2GL.pdf?…
Strana 5:
2020 - Celkové tržby 31,5 miliardy USD, z toho auta 27,2 z toho povolenky 1,58
Hrubá marže z aut 7 miliard USD
Tohle platí zaměstnavatel ne já. Kolik stojí dodávka na benzín a kolik bude stát na baterky.
Asi se všichni pěkně prohneme až firmy promítnou elektroauta do ceny chleba, piva, jídla.
Už tak dost věci zdražily BIO palivy, mýto a solární energetika.
Nemyslím si, že jsme na tom nějak špatně. Právě to, že se u nás nedotují automobilky a ceny jsou vysoce nadsazeny (s možnými slevami a odpočty pro vybranou skupinu), znamená že jsme na tom docela dobře (u nás je pořád co brát).
To je jasný :yes: V Číně už mají autíčka za 90 tisíc, v Německu dostanete státní slevu 9 tisíc Eur na elektrické auto, v Rumunsku stojí Dacia Spring v přepočtu necelých 200 tisíc. V ČR jsme oslíci, které odrbávají a namlouvají nám, že baterky jsou drahý, čipy nejsou, kábly nejsou, chudáci automobilky musí platit pokůůůty :-[] Takže nic nekupujte a kašlete na ně :yes:
Ješiš ... vrátí o několik století ??? Můžu se zeptat kolik Vám je ? Moje matka chodila do školy pěšky 6 km tam a 6 zpátky. Táta to měl blíže jen 4 km. Můj děda si koupil první auto, když mu bylo skoro 60 let a jezdil maximálně na dvojku, protože byl zvyklej na dva koně a Škoda MB1000 jich měla asi čtyřicet :D