Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobily

Zpět na článek

Pomocí elektromobilů chceme změnit řidičský zážitek, říká produktový šéf Toyoty

39 komentářů

jirik_kirij
Ano. Řidičský zážitek se jednoznačně změní. EV jsou a budou drahé. Životnost EV je pro úspěšný prodej levných (třeba i více jak desetiletých) aut v bazarech nedostatečná. Časem dojdou v bazarech i auta se spalovacím motorem a pak se řidičský zážitek skutečně změní. Méně movití lidi přestanou auta řídit. Ne proto, že by nechtěli a že by přešli na sdílené auta, ale pro to, že pro ně už nebude co řídit.
Avatar - Ham.
Ham.
"Podle našeho to zásadně změní pohled na auto a řidičský zážitek, protože eliminuje třeba vliv povrchu silnic. Tohle je náš cíl, změnit řidičský zážitek." No pokud je cílem zážitek z řízení jako v počítačové hře, tak ten je tady už desítky let od dob rozšíření playstation a třeba v Infiniti, které jej zavedlo už před mnoha roky byl tento systém skutečnými řidiči velmi neoblíbený právě kvůli té eliminaci povrchu silnice.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Elektrokolo stojí 100t a pomalu drahnou. V průmyslu roste cena elektroniky prudce nahoru. Dá se předpokládat, že ceny EV jsou nyní na minimu a taky porostou. A navíc ani Tesla není schopna vydělat.
Avatar - pradeda777
pradeda777
....se změní tak, že nás z toho budou bolet nohy...... 😉 😒]
gil54
Všichni teď říkají, že SSB budou v roce 2025. Jsou to jen víceméně poloodborné, snad i odborné odhady. Že budou SSB za pět let píšou už nejméně deset let.
Pokud neodstraní zásadní negativa, nebudou SSB použitelná pro běžné použití v EV autech. (Rychlost nabíjení, počet cyklů, odolnost proti zimě.)
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano, evidentně je nutné vysvětlit, jak se nově za řidičský zážitek bude považovat sdílení dosažené spotřeby el. energie na sociální síti pod falešnou vlajkou "zachrańme pandy"... :no: :no: :no:

Aneb jak řidičský nezážitek nazvat zážitkem... Faleš nad faleš.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
e-kola jsou tak drahá, že leasingové společnosti už na ně vymýšlejí prodejní programy 😄
všechny ty e-věci jsou e-nesmysly
Dneska se píše na Autoforu že se proti bezbřehé podpoře e-zkratů vyslovil i čelní představitel skupiny Bosch. Těm by to vlastně mohlo být jedno, vyrábějí a dodávají na všechny druhy pohonů, ale je hloupé se snažit prosadit e-zkraty za každou cenu.
Avatar - Typhoon
Typhoon
Příspěvek napsal roku 2000, vizionář...
Othello
Taky mě to hned napadlo, to bude fakt zážitek .... :no:

A ještě bych se zeptal proč čtyřkolku chtějí zrovna od Subaru. Copak Subaru má nějaké zkušenosti s elektrickou 4x4 co má motor u každé nápravy ?
Lubo
Od roku 2005?
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
SSB je taková zelená propaganda, ale je to ve stylu za 5 let budeme mít benzín vyrobený z řepy.
JosefBrofsky
V elektroautech budou jezdit ze státního a z bohatých firem. Obyč pojedou na služebku Praha - Brno - Praha, na koni, nebo dostavníkem. A obyč lidé budou platit za energii s nulovou uhlíkovou stopou, a tak budou rádi, když v zimě nezmrznou a ještě jim něco zbyde na jídlo ... na běžné vlastnictví auta budou pamatovat jen ti nejstarší, pro ostatní bude obtížně dostupný sen, elektrokoloběžka.

Celé to ideologické šílení s uhlíkovou stopou a elektrifikací všeho, nás vrátí zpět o několik století.

Nejsmutnější je, že na tuhle ideologii vedení EU, v Česku, Pirátů, Zelených, různých aktivistických spolků, naskakují ti nejmladší, ti nejzmanipulovanější, kteří následky ponesou naplno. A kteří v rámci nějakého protestního mezigeneračního vzdoru, tuhle "eko" verbež volí.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Smutné. Chápu že plavat proti proudu nelze věčně. Doufejme aspoň že Toyota i nadále bude preferovat aspoň hybridní pohon.
Mobil_Mobil
No přijď ke mne zítra do práce. Mám auto plné nářadí a náhradních dílu. Zhruba 200 kilo.
Jsem zvědav jak to uvezeš na kole nebo vezmeš do batohu a půjdeš pěšky.
JosefBrofsky
... chtěl napsat od roku 2500 ... a v tom se možná až tak nemýlí ...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Dvě věci mě zaujaly. K čemu je řidiči dobré, že neví, po čem jede, a proč chtějí dát do elektromobilu přední pohon?
Avatar - _Karel_
_Karel_
Taky tuhle stupiditu nechápu. A nepřenesl bych se přes pocit, že když se něco potentuje, tak taky můžu absolutně přijít o kontrolu nad autem.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ano, ty jediný.
Avatar - Petr_Cizek
Petr_Cizek
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Pěšky? Třeba 20 km z noční v nepřetržité výrobě v zimě?
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Nebo imobilní důchodce 50 km za doktorem...? To tam ani nemusí jezdit, protože jen během cesty dostane 3 infarkty...
Xylo
Moc se mi líbí, že neblbne a říká uvěřitelné: EV má být především malé a základ je udělat to spolehlivé. Poměrně zajímavá informace o pevném elektrolytu (do 4 let), vím že v motorkách se už dlouho používá něco jako gelový a nevím jestli to půjde tudy (tam je to tuším z bezpečnostních důvodů). Samozřejmě drive-by-wire technologie :-! .
PowerHouse
Tady si všichni myslí, že ceny EV porostou a dávají Kankunenovi samá plus.
Já jediný si myslím, že ceny poklesnou., když Kankunen nemá jediné mínus.

Zatím by jsem si zvolil velmi úspornou diesel Octavií, ale od roku 2005 jedině EV.
Xylo
Ber to tak, že chodit pěšky a jezdit na kole je zdravé. Pro ty línější jsou tu EV kola a ty zas takovou raketu nestojí 😉
Avatar - _Karel_
_Karel_
:yes: Takže - je to sice delší, ale zase je to horší cesta.
Avatar - Ham.
Ham.
Legislativa, alespoň tedy ta evropská, neumožňuje zcela odstranit mechaniku. Takže Infiniti Q50 stejně musela mít normální řídící tyč, která byla za provozu "steer by wire" pře spojku odpojená a při poruše ji spojka připojila a řízení fungovalo "mechanicky". Celé to byl obrovsky složitý šlapkostroj (tři řídící jednotky, několik senzorů, několik servomotorů) a úplně k hounu, protože zpětná vazba od řízení byla přesně taková jako u toho playstationu a to asi playstationu křivdím, protože dnes k němu lze dokoupit volanty, které jakousi zpětnou vazbu mají.
https😐/www.autozine.org/…/Steering_3.html
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Tak si to mysli dál. Buďme všichni rádi, že si to aspoň tady myslíš jen ty :-!
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Anonym
Anonym
Co bys chtěl od národa, který vykupuje regály Kauflandů v ČR, zatímco pár metrů za hranicemi stejné zboží stojí o 30 procent míň? A to nemluvím o tom, jaké tam berou platy.
Schválně, proč jsou slova Slav (Slovan) a slave (otrok) tak podobná? Ne, opravdu to není žádná náhoda.
Xylo
100k je trochu dost ne, i když samozřejmě někdo potřebuje "prémii" i v kolech. Ty kecy od Tesly máš odkud ? Už jsem to sem dával několikrát: https😐/tesla-cdn.thron.com/…hable_LVA2GL.pdf?…
Strana 5😒br /> 2020 - Celkové tržby 31,5 miliardy USD, z toho auta 27,2 z toho povolenky 1,58
Hrubá marže z aut 7 miliard USD
Mobil_Mobil
Tohle platí zaměstnavatel ne já. Kolik stojí dodávka na benzín a kolik bude stát na baterky.
Asi se všichni pěkně prohneme až firmy promítnou elektroauta do ceny chleba, piva, jídla.
Už tak dost věci zdražily BIO palivy, mýto a solární energetika.
Avatar - Petr_Cizek
Petr_Cizek
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Petr_Cizek
Petr_Cizek
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
To všechno vymýšlejí lidi kteří žádné řidičské zážitky nikdy neměli, prostě to nechápou.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Takové exoty dávají do zoo když jsou to zvířata a svěřují je mohutným ošetřovatelům za vysokou zeď pokud jsou to fandové e-zkratů.
Xylo
Ty taky asi nebudeš žádný chudák, který by si nevydělal na auto, které cajk neuvezete, ne ?
Xylo
Nemyslím si, že jsme na tom nějak špatně. Právě to, že se u nás nedotují automobilky a ceny jsou vysoce nadsazeny (s možnými slevami a odpočty pro vybranou skupinu), znamená že jsme na tom docela dobře (u nás je pořád co brát).
Xylo
To je jasný :yes: V Číně už mají autíčka za 90 tisíc, v Německu dostanete státní slevu 9 tisíc Eur na elektrické auto, v Rumunsku stojí Dacia Spring v přepočtu necelých 200 tisíc. V ČR jsme oslíci, které odrbávají a namlouvají nám, že baterky jsou drahý, čipy nejsou, kábly nejsou, chudáci automobilky musí platit pokůůůty 😒] Takže nic nekupujte a kašlete na ně :yes:
Xylo
Ješiš ... vrátí o několik století ??? Můžu se zeptat kolik Vám je ? Moje matka chodila do školy pěšky 6 km tam a 6 zpátky. Táta to měl blíže jen 4 km. Můj děda si koupil první auto, když mu bylo skoro 60 let a jezdil maximálně na dvojku, protože byl zvyklej na dva koně a Škoda MB1000 jich měla asi čtyřicet 😁