Nikto netvrdí, že sú to konkurenti či akokoľvek blízke autá, naopak, pointa bola ukázať, kam sa posunuli "ľudové" kompakty, bežné civilné autá v porovnaní s čistokrvnými športiakmi minulosti. No a realita je taká, že ten predokolkový päťdverový kompakt vypráši na okruhu niekdajšiu legendu, čistý športiak s RWD a motorom v strede.
To je samozrejme druhá vec, NSX je legenda a proste športiak s čistokrvnou športovou koncepciou (motor v strede, RWD, šesťvalec točiaci 8000 ot) je neporovnateľný s konfekčným hatchom, takže jasná voľba, hoc by ten hatch bol rýchlejší (notabene keď je tak škaredý ako CtR :-[] ). Ale ten fakt, že bežné auto je už dnes rýchlejšie ako športiaky minulosti zostáva a z hľadiska value for money je to dobrá správa pre nás chudobných, ktorí nikdy na čistý športiak á la NSX mať nebudeme. ;-)
Na tom videu mala NSX nové Micheliny Pilot Sport 4 (viď 0:57 min videa). Čiže nie najvýkonnejšie 4S, ale stále viac ako solídne UHP gumy, určite lepšie, ako čo sa na NSX dávalo v časoch jej produkcie.
Musel som si tú scénu pozrieť znovu, ja som bol mylne v tom, že Wolf prišiel na Corvette. A naozaj, je to Acura NSX. :-)
https://youtu.be/8B1p1zPFo7w?t=39
Jj, to určitě, sice žijeme dobu, která bude označena jako sklonek éry motorismu, ale je fakt, že to stojí za to, stačí si vybrat a není nutné být úplný boháč.
Každopádně NSX je pro mě nedotknutelná, jednak Ayrton, jednak Wolf a jeho, "It´s 30 minutes away, I´ll be there in 10." :D:D
Pokrok, zejména brzdy, které i Jason zmiňuje. Ten rozdíl v čase je dán jednak lepšími brzdami, jednak výkonem, poměr výkon váha má civic lepší, a hlavně má o výrazných 100 Nm vyšší krouťák, a to v mnohem širším ot. spektru. To je znát na výjezdech ze zatáček, tam se NSX nechytá, plus ty brzdy, 3 sec. jsou ještě lichotivé pro NSX. Každopádně, když sám říká, jak je type-r neskutečně tvrdý (a to poskakování je fakt šílené, na hladkém okruhu), pak si to neumím představit na normální silnici. Každopádně i přes ty 3s stále bych okruh brousil stokrát raději v nsx, to auto jede nádherně čistě, zadokolka, zvuk, za mě jasná volba. :-);-)
A pak že jsou auta čím dál dražší. Při stejných výkonech to tak evidentně vždy není. :-)
Asi jsou auta dnes obecně dražší, ale taky jsou (ve stejný kategorii) mnohem lepší - rychlejší, bezpečnější, luxusnější, pohodlnější a.... úspornější.
PS Já zkoušel jen Civic X s 1.0 turbo. Bude to znít směšně pod NSX a Type-R, ale já se výborně bavil i s tím litrem. Tříválec sportovně vrčí. V kombinaci s lehkou přídí neexistující nedotáčivost. Pozdě na brzdy a vlnicí se záď. Člověk musí být v zatáčce rychlej, protože výkonu není nazbyt. :D
A to všechno na neuvěřitelně komfortním podvozku.