Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Autofun

Zpět na článek

Srovnání Hondy NSX se Civicem Type R na okruhu ukazuje, jaký pokrok auta udělala

16 komentářů

Avatar - dock37
dock37
Avatar - iudex
iudex
Nikto netvrdí, že sú to konkurenti či akokoľvek blízke autá, naopak, pointa bola ukázať, kam sa posunuli "ľudové" kompakty, bežné civilné autá v porovnaní s čistokrvnými športiakmi minulosti. No a realita je taká, že ten predokolkový päťdverový kompakt vypráši na okruhu niekdajšiu legendu, čistý športiak s RWD a motorom v strede.
DonVito
Přesně. :yes:

A pak že jsou auta čím dál dražší. Při stejných výkonech to tak evidentně vždy není.
😄

Asi jsou auta dnes obecně dražší, ale taky jsou (ve stejný kategorii) mnohem lepší - rychlejší, bezpečnější, luxusnější, pohodlnější a.... úspornější.

PS Já zkoušel jen Civic X s 1.0 turbo. Bude to znít směšně pod NSX a Type-R, ale já se výborně bavil i s tím litrem. Tříválec sportovně vrčí. V kombinaci s lehkou přídí neexistující nedotáčivost. Pozdě na brzdy a vlnicí se záď. Člověk musí být v zatáčce rychlej, protože výkonu není nazbyt. 😁
A to všechno na neuvěřitelně komfortním podvozku.
Avatar - Dinar
Dinar
Pokrok, zejména brzdy, které i Jason zmiňuje. Ten rozdíl v čase je dán jednak lepšími brzdami, jednak výkonem, poměr výkon váha má civic lepší, a hlavně má o výrazných 100 Nm vyšší krouťák, a to v mnohem širším ot. spektru. To je znát na výjezdech ze zatáček, tam se NSX nechytá, plus ty brzdy, 3 sec. jsou ještě lichotivé pro NSX. Každopádně, když sám říká, jak je type-r neskutečně tvrdý (a to poskakování je fakt šílené, na hladkém okruhu), pak si to neumím představit na normální silnici. Každopádně i přes ty 3s stále bych okruh brousil stokrát raději v nsx, to auto jede nádherně čistě, zadokolka, zvuk, za mě jasná volba. 😄 😉
Avatar - iudex
iudex
To je samozrejme druhá vec, NSX je legenda a proste športiak s čistokrvnou športovou koncepciou (motor v strede, RWD, šesťvalec točiaci 8000 ot) je neporovnateľný s konfekčným hatchom, takže jasná voľba, hoc by ten hatch bol rýchlejší (notabene keď je tak škaredý ako CtR 😒] ). Ale ten fakt, že bežné auto je už dnes rýchlejšie ako športiaky minulosti zostáva a z hľadiska value for money je to dobrá správa pre nás chudobných, ktorí nikdy na čistý športiak á la NSX mať nebudeme. 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Jj, to určitě, sice žijeme dobu, která bude označena jako sklonek éry motorismu, ale je fakt, že to stojí za to, stačí si vybrat a není nutné být úplný boháč.

Každopádně NSX je pro mě nedotknutelná, jednak Ayrton, jednak Wolf a jeho, "It´s 30 minutes away, I´ll be there in 10." 😁 😁
Avatar - iudex
iudex
Musel som si tú scénu pozrieť znovu, ja som bol mylne v tom, že Wolf prišiel na Corvette. A naozaj, je to Acura NSX. 😄
https😐/youtu.be/8B1p1zPFo7w?t=39
Avatar - Dinar
Dinar
😄 :yes:
webpaja
A ještě k tomu pneumatiky. Nejsem si jistý, že by na původní kola NSX byly dnes nějaké vysokovýkonné.

Samozřejmě, že vždy NSX než Type-R :yes:
Avatar - iudex
iudex
Na tom videu mala NSX nové Micheliny Pilot Sport 4 (viď 0:57 min videa). Čiže nie najvýkonnejšie 4S, ale stále viac ako solídne UHP gumy, určite lepšie, ako čo sa na NSX dávalo v časoch jej produkcie.
stealth01
Vlastně, mám tři favority na natáčení tento rok. Novou 911 Turbo S, NSX a Viper GTS. Vše snad stihnu vydat do poloviny roku.
Avatar - Dinar
Dinar
Pěkně. :yes:
webpaja
Je se na co těšit. :yes:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
silnější a lehčí z prkenným podvozkem bylo rychlejší než veterán. Stačilo by, aby NSX dostalo nové tlumiče a gumy a bylo by to naopak.
DonVito
Ten podvozek Civicu se takto chova jen v nastaveni +R.

Kdyby byl povrch jeste horsi, bylo by mozna efektivnejsi prepnout do sport modu...

https😐/youtu.be/uJvQuzZxijQ
Avatar - Emel
Emel
I když jsou moje sympatie taky na straně NSX, tak se bojím, že nové gumy mělo a tlumiče určitě taky nebyly původní.