Srovnání Hondy NSX se Civicem Type R na okruhu ukazuje, jaký pokrok auta udělala
Honda NSX patří mezi nejobdivovanější auta tradičního japonského výrobce. A určitě právem.
Řeč je samozřejmě o té původní NSX, která se vyráběla v letech 1990 až 2005. Supersport s šestiválcem umístěným uprostřed pomáhal ladit legendární pilot formule Ayrton Senna a na jeho jízdních vlastnostech je to znát. I proto je NSX dnes kultovním autem.
Jenže doba jde dopředu a výkon, jaký dává japonský supersport z atmosféricky plněného šestiválce, dnes už najdeme u několika kompaktních hatchbacků a SUV.
Jason Plato z pořadu Fifth Gear se proto rozhodl zjistit, jestli právě takový moderní hot-hatch dokáže s postarší Hondou NSX držet krok. Soupeře jí vybral u stejné značky, sáhl po novém Civicu Type R. A jako hřiště pro souboj zvolil okruh u anglické obce Castle Combe.
Pojďme si ještě připomenout důležitá čísla. Plato usedl za volant pofaceliftové NSX s 3,2litrovým motorem o výkonu 216 kW. Její hmotnost činí 1430 kg.
Civic Type R je předokolkou s turbodmychadlem přeplňovaným čtyřválcem o objemu 2,0 litru, který dává nejvyšší výkon 235 kW. CTR váží 1395 kg.
Plato začíná se supersportem a z jeho jízdního projevu je evidentně nadšený, zvlášť z podvozku a řízení. Na adresu hot-hatche naopak míří kritika za umělý zvuk a příliš tvrdé zavěšení. Na videu je ostatně vidět, jak moc Civic na dráze "poskakuje".
A jak to dopadlo? Jestli si chcete pustit video, pak následující věty raději nečtěte... Honda NSX jedno kolo zvládla v čase 1 minuta a 21,3 sekundy, Civic Type R do cíle dorazil s časem 1:17,5. Staršímu supersportu tak moderní hot-hatch nadělil víc než 3 sekundy, pokrok se tedy jasně projevil. Ale je to vlastně důležité? Nevybrali byste si i tak NSX?