Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Srovnání Hondy NSX se Civicem Type R na okruhu ukazuje, jaký pokrok auta udělala

Jan Zajíc
Diskuze (16)

Honda NSX patří mezi nejobdivovanější auta tradičního japonského výrobce. A určitě právem.

Řeč je samozřejmě o té původní NSX, která se vyráběla v letech 1990 až 2005. Supersport s šestiválcem umístěným uprostřed pomáhal ladit legendární pilot formule Ayrton Senna a na jeho jízdních vlastnostech je to znát. I proto je NSX dnes kultovním autem.

Jenže doba jde dopředu a výkon, jaký dává japonský supersport z atmosféricky plněného šestiválce, dnes už najdeme u několika kompaktních hatchbacků a SUV.

Jason Plato z pořadu Fifth Gear se proto rozhodl zjistit, jestli právě takový moderní hot-hatch dokáže s postarší Hondou NSX držet krok. Soupeře jí vybral u stejné značky, sáhl po novém Civicu Type R. A jako hřiště pro souboj zvolil okruh u anglické obce Castle Combe.

Pojďme si ještě připomenout důležitá čísla. Plato usedl za volant pofaceliftové NSX s 3,2litrovým motorem o výkonu 216 kW. Její hmotnost činí 1430 kg.

Civic Type R je předokolkou s turbodmychadlem přeplňovaným čtyřválcem o objemu 2,0 litru, který dává nejvyšší výkon 235 kW. CTR váží 1395 kg.

Plato začíná se supersportem a z jeho jízdního projevu je evidentně nadšený, zvlášť z podvozku a řízení. Na adresu hot-hatche naopak míří kritika za umělý zvuk a příliš tvrdé zavěšení. Na videu je ostatně vidět, jak moc Civic na dráze "poskakuje".

A jak to dopadlo? Jestli si chcete pustit video, pak následující věty raději nečtěte... Honda NSX jedno kolo zvládla v čase 1 minuta a 21,3 sekundy, Civic Type R do cíle dorazil s časem 1:17,5. Staršímu supersportu tak moderní hot-hatch nadělil víc než 3 sekundy, pokrok se tedy jasně projevil. Ale je to vlastně důležité? Nevybrali byste si i tak NSX?

Jan Zajíc
Diskuze (16)

Doporučujeme

Avatar - Emel
25. 4. 2021 18:39
Re: To je div
I když jsou moje sympatie taky na straně NSX, tak se bojím, že nové gumy mělo a tlumiče určitě taky nebyly původní.
Avatar - iudex
23. 4. 2021 16:16
Re: Porovnávanie hrušiek s jablkami!
Na tom videu mala NSX nové Micheliny Pilot Sport 4 (viď 0:57 min videa). Čiže nie najvýkonnejšie 4S, ale stále viac ako solídne UHP gumy, určite lepšie, ako čo sa na NSX dávalo v časoch jej produkcie.
23. 4. 2021 15:32
Re: Na NSX se těším
Je se na co těšit. :yes:
23. 4. 2021 15:32
Re: Porovnávanie hrušiek s jablkami!
A ještě k tomu pneumatiky. Nejsem si jistý, že by na původní kola NSX byly dnes nějaké vysokovýkonné.

Samozřejmě, že vždy NSX než Type-R :yes:
23. 4. 2021 12:17
Re: To je div
Ten podvozek Civicu se takto chova jen v nastaveni +R.

Kdyby byl povrch jeste horsi, bylo by mozna efektivnejsi prepnout do sport modu...

https://youtu.be/uJvQuzZxijQ