Neznam luxusni auto, ktere by jezdilo non-stop. Tudiz rychlost tankovani v pripade dostatecneho dojezdu je (podle meho nazoru) irelevantni. Ale jestli chces hledat pitomy argumenty proti EV, urcite jich najdes vic, trochu ti pomuzu:
Vetsi obrusovani gum, nevrci - tudiz jsou nebezpecny, nemusis do servisu - tudiz muzes zanedbat udrzbu, vyroba je prilis jednoducha - delnici prijdou o praci, necisti vzduch tak jako dieselovy motor atd.
Uz te nebudu oznacovat roztomilymi urazkami. ;-)
A ty zase zkus pochopit to, o cem pisu.
PS Ja si naopak myslim, ze v luxusnim aute je lepsi mit napr. v hotelu po ranu vzdy plnou, coz se ti se spalovakem bezne nestane. Resp. kazdy den po ranu doma a idealne se obejit uplne bez "benzinek" - rychlonabijeni. Ale OK, dokud neni infrastruktura muze byt samozrejme problem s rychlosti "tankovani" na nejake vicedenni ceste. Treba 1.000km na otocku. Ale to uz je spis pouziti typu film Kuryr...
Kdyz budes mit dojezd 1.500km, tak predpokladam nebude rychlost nabijeni kriticka. ;-)
Ja vim, jenze kdyz budes chtit ujet za den 2.000km, tak si budes muset dat pul hodiny pauzu. WTF :-)
PS Nio pristi rok bude mit dojezd 1.000km! https://www.nio.com/de_DE/et7
To je rok 2022.
O tom, co bude v roce 2030 nemas ani paru. Ty tunto. Prej 5 minut. :D
v některých státch USA jsou stejní ekobolševici, co si říkaj liberáové, jako v eu. Jak rosté milý Watsone :) Nazývejme lidi pravými jmény jak říká Candance OWens - jsou to američtí komunisti, ne liberálové :-):-):-):-)
Kapacita obvykle nejvic klesa v prvnich letech, resp. neklesa linearne.
Kdyz budes mit pokles za 4 roky 10%, tak nejspis za 8 let nebudes mit zdaleka 20% pokles.
Pro ty z nás, kteří drží auta doma dlouho je problémem spíš výdrž baterie. V západních zemích kvůli tomu praktikovali pronájem baterie, u nás (v ČR) si s tím nikdo nelámal hlavu. Youtube obsahuje spoustu videí s dojezdy v zimě/létě, ale bude to hodně individuální. Já osobně netopím ani neklimatizuju (jsem teplotně odolný) a navíc nejezdím daleko. Asi jsi si všiml, že jsem začal psát o jednom specifickém (jak ty píšeš) elektrovehiklu. Ten má záruku 8 let nebo 100 000 km na to, že kapacita baterie neklesne pod 80 % nové. Pokud jedeš pomalu a nepoužíváš žádné spotřebiče v autě teoreticky by dojezd nového vozu měl být 150 km. Po 8 letech provozu by neměl klesnou pod 120 km, ale otázka je co potom. Zdá se, že nákup EV je samozřejmě OK pro podnikatele (na 2 až 4 roky), ale oni pak zřejmě budou mít problém to prodat dál, protože další majitel má záruku (jistotu) už jen na dojeté km nebo roky, což bude nejspíš důvod, proč jsou nové EV drahé a ojeté jsou poměrně levné (některé).
.. su to zatial u elektrovehiklov len same sluby ... realitu ale radsej neudava nikto... vieme preco... cuze ze aj tu zrejme plati rivnica ze sluby deleno 1,66 az 2 rovna sa realite ...