Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Peugeot 3008 Hybrid4 300 – Rychlý, hezký a docela úsporný

60 komentářů

CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
A drahý tak, že nedává absolutně žádný ekonomický smysl. Tedy na volném nepokřiveném trhu.

Není to tedy opět vůz plnící poptávku a přání zákazníků, ale vůz, který je výsledkem politického znásilnění ekologie.

Vlastně opravdu není třeba, aby v EU působili cizí tajní agenti působící škody. Úplně totiž postačí nic nedělat a Evropa se zničí sama... :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, já ti nevím, ale tohle auto má 300 koní, vedle máš třeba Tiguana s 200 konovym TDI, takže mi to zase tak mimo v rámci konkurence nepříjde
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Mám ti jmenovat, co se dá sehnat za 1,3M ??? Kdybys náhodou zapomněl - tady jsme stále u Pažoutu a kompaktního SUV.... :-!
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ale nemusíš, nechceš tady vytahovat Mustanga, jako to dělají někteří, že ne ? :D Když se podívám do konfigurátorů konkurenčních NEPRÉMIOVÝCH SUV stejné třídy, na tyto, ale i vyšší ceny se není problém dostat a mnohdy nemají takové výkony. Ano, je to sakra drahé, ale má to 300 koní a dnes je prostě drahé všechno.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jen příklad... https://www.tipcars.com/…mg-21153453.html

Ano, vím že tohle je ceník vs. lehká ježděnka. Ale ber to s nadhledem, na věci to nic nemění. V téhle ceně můžeš mít opravdu slušné GLC. Ne žebráka GLC. Fakt slušné GLC.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano.. s polovičním výkonem :) Já se Peugeotu nezastávám, ale fakt se mrkni na ceníky konkurence.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Moment. Tady si asi trochu nerozumíme.
Já netvrdím, že Peugeot se s tímhle počinem nějak vymyká konkurenčním ceníkům. Já jen tvrdím, že cena je brutální a neakceptovatelná.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak to si nerozumíme :) Ostatně i v testu si na cenu stěžují, takže z toho se dá chápat nářek na cenu i vůči konkurenci.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Někdo si za 1.3M koupi kompaktní SUV s 300 koňmi a plně výbavě, a někdo zase kompaktní SUV se 160koňmi v holobytu.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
300 koní s nabitou baterií.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To je druhá věc jak to pojede, ale je to pořád hybrid, takže by mu uplne baterka nemela dojít nikdy.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ano, ale 300 koní tam při nulovém stavu baterie nebude.
h.onzyk
Rastík potestoval ... https://www.youtube.com/watch?…
Alfonz666
přesně, nedokážu si představit, kdo dá 1,3 za Pežó... a čert vem 300 koní.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Které SUV za 1,3 dá stovku za 5,9s... Jak jsem psal výše, to je běžná ceníkovka Tiguanu s 200k TDI.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Rav4 phev? I když ta je za ještě o 100 vic.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pak ten Peugeot v kontextu výkonu není nijak mimo s cenou :) Přesně jak jsem říkal.
Ota4
Ehm ehm. Stelvio veloce za 1.35M.
0/100km/h 5.7s
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ceník 1,4m bez nabídky. Ale v pořádku, možná jsem spíš měl napsat, které výrazně levnější SUV má takovou dynamiku, Ravka i Alfa hrají do karet té 3008, že je naceněna v rámci konkurence dobře :)
Ota4
Čím třeba ta alfa hraje 3008 do karet?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Že je to auto stejného typu a podobné dynamiky a v podobné cenové, nebo co si tím chtěl říct ? Tady je diskuze o tom, že je P3008 s 300k motorem drahá a já říkám, že není, je naceněna v rámci konkurence naprosto adekvátně... chápeme ?
Ota4
Aha. Tak já to vidím jinak. Pro mě jsou to naprosto neporovnatelné auta. Za mě je akorát podobná dynamika v přímce. Jako chtít za to podobný prachy jak za stelvio je úplně mimo mísu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
A chtít za Kodiaq či Tiguan s TDI tolik je v pořádku? Podívej se ke konkurenci, takhle prostě nějak dnes top modely kompaktních SUV stojí... v tomto kontextu je to naceněno dobře.
Ota4
Jo jo to souhlas. Myslím to obecně. Hele včera jsme měli rodinnou oslavu. Procházeli jsme si tak nějak auta. Když si vezmu co dala moje sestra za ravku v hybridu nebo sestřenice mojí manželky za kodiak RS tak jsem to v porovnání se Stelviem veloce nadával. . . . .
Avatar - Ozzman
Ozzman
No právě... vždy se najde jeden takovej "outsider", který trhá partu ať už negativně, nebo pozitivně, jako ta Alfa. Tabulkově jasný vítěz, ale když se podíváš na silnici, tak tady jezdí kopa těch ostatních, daleko horších a za podobné peníze :) A z toho ta 3008 má aspon 300k a stovku pod 6, to je vlastně ještě to lepší :D
kozakm
To jsou ale o tridu vetsi auta...
Šimpanz
Proč by to mělo být mimo mísu? Je zde nějaká nabídka a nějaká poptávka, Stelvio se prodává prachmizerně, 3008 se prodává skvěle, takže 3008 si může pískat cenu jaká Peugeot zrovna napadne, Alfa musí dumat, kdy vydá další akční ceník aby vůbec něco prodala. Můžeš s tím nesouhlasit, ale to je asi tak to jediné co s tím můžeš dělat.
Ota4
To co se prodává nebo ne je věc jiná. Doopravdy si myslíš že jsou to auta která můžeš brát jako konkurenty. To snad ne?
Šimpanz
To co se prodává nebo neprodává je právě klíčové a to nejpodstatnější pro určování cen. Jestli to jsou nebo nejsou konkurenti je celkem putička.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Akorát když to porovnám s ceníková cenou, tak to stelvio je taky přes 1.4M. To ze mají akční ceník a dají 130k dolu, to může být i u toho Peugeotu. Předpokládám, že i ta RAV4 bude s nějakou slevou.
VII
Nechápu, proč to pořád srovnáváš s Kodiaqem nebo Tiguanem, ti jsou o třídu výš, tohle je konkurence Karoqu nebo Atecy, kde u Atecy máš Cupru s výkonem stejným jako Pažout, ale z normálního 2l benzínu a normální čtykřkolku.
Avatar - Mikesus
Mikesus
To je stejná otázka, jako kdo to dá za kodiaq nebo tiguan. Je to prašť jako uhoď.
moan78
Uz mi zacina byt jasne preco sa ty majitelia novych 3008 tvaria za volantom tak strasne aristokraticky. Ved ked za to vyplaznes 50.000 eur, tak vlastne musis. My mame pezoty dva a su to dobre auta v kontexte ceny, ktora bola hlboko pod 20.000. A to je za tie auta adekvatna cena. Tak ako za skodu, renault a spol. Ale zasa ked je 50.000 pre niekoho ako pre mna 20, asi nie je o com.
Reco
Mne to tiez pride drahe, ale zase uplny ulet voci konkurencii to nie je - to uz tu ozzman ukazal. Kupoval som 2 pezoty za posledne 4 roky a v kontexte ceny ponukali najviac za najmenej penazi a to aj vo vyssej cenovej hladine.
moan78
Ako pises. Dobre auta s dobrou vybavou za faj cenu. Ale keby som mal 50 klackov, kupim rocne Ecko a vybavene.
Reco
To je vzdy nekonciaca debata co by ak. Za 50klackov by mi Ecko bolo na nic, ale za tie prachy pacificu by som si predstavit vedel a kludne aj tu hybridnu. Kazdy ma ine priority, moznosti, potreby atd. Aktualne by som za 50 klackov siel asi po mustangu alebo chvilu posyslit dukaty na 718S
Alfonz666
Ale tady porovnávat furt jen ten výkon. To je jako kdyby byl v Dusteru 300k motor tak by bylo taky 1,3 mio v pohodě?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak to porovnám dal. Oproti Stelviu budou tyhle auta mít polovicni spotřebu, při správném používání klidně i ctvrtinovou. Budou parkovat na modrých zdarma. Mají napr LED světla narozdil od xenonu. A tak dále.
Pořád budou levnější, stejně výkonná a úspornější. To samé i na servisu. A v porovnani se stelviem bych odhadl mnohem menší propad ceny.
Avatar - Ozzman
Ozzman
a méně průsaků oleje.... :-[]
Avatar - Mikesus
Mikesus
A myslíš, ze bude mizet chladici kapalina jako u Fordu nebo VW? :-[] :-[]
ptr078
No neviem, lacnejsie 3008cky si ceny samozrejme podrzia, ale tento hybrid bude podla mna ako jazdenka nepredajny.
Ota4
Takže vážně budeš srovnávat pomalu za stejnou cenu auto které stojí na platformě pro nižší střední s příčnou zástavbou která je úplně přetížená bateriemi s autem který má prémiovou platformou s podélnou zástavbou a celým podvozkem na hliníku zadním samosvorem odhlučněním komfortem a jízdními vlastnostmi úplně někde jinde? Argument jako že značky spotřeba a světla která svítí stejně jako xenony? Vyzkoušeno třeba u té ravky. Jako za mě absolutně nepochopitelné. I to že se to tady snažíte snad i obhájit.
Reco
A napriek tomu sa predava ravka a bude sa aj tato 3008 a naopak stelvio bude zapadat prachom. To su tie veci, ktore bezny kupujuci jednoducho nevidi a ani sa nedocita v prospektoch (tam budu vzdy len same chvaly) a uprimne sa to uz nedozvie ani z testov. Naviac aj keby sa dozvedel, tak tomu rozumiet zvecsa nebude. A mas hned zodpovedane preco je sucasna situacia aka je.
Ota4
Jasný to samozřejmě chápu
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jsou tam další věci ve prospěch Stelvia. To určitě. Ale jestli tohle bude přetížené nebo ne, to je mi u SUV jedno. AR ma rozhodne lepší základ, to nepopírám. Ale nepřijde mi špatná ta cenovka v rámci konkurence. Právě že AR je na tom tak špatně, pověstí, počtem autorizaku atd, ze se naopak musí podbizet a prodávat za stejnou cenu jako mainstream. Za to buď rad, aspoň jsi ušetřil.
Ota4
No mě tedy ani z SUV není jedno jak jezdí. . . . Mimochodem ta cena není příšerná jenom třeba tady u toho pažouta ale u všech baterkáčů. Třeba to co chtějí za compasse 4xE je něco neuvěřitelného. Normální zločin
lukas13
Nemyslím, že zrovna Alfa by se podbízela. To jen cena za tuhle 3008 PHEV je fakt masakr. V tomto případě rozhodně platí - 300 (systémových) koní není vše.

Obecně - nižší střední, opakuji - nižší střední za 1,3 mio je fakt úlet, pokud nejde vyloženě o nabušený sportovní derivát. Já tedy fakt nevím, v C segmentu jezdím přes 10 let, auta si kupuju sám. Brutální nárůst cen za poslední dva roky jsem zaznamenal, brutální nárůst mých příjmů za toto období nikoli (plus ten vir zatracenej).

Nevím no, je to takové tápání automobilek, zkoušení "co půjde" v rámci cenotvorby, nařízení EU je tlačí k drahým řešením (a ponechávám stranou, zda je to OK či ne). Teď jde o to, nepřerušit ten řetězec kupců, myslím tím jak kupců nových aut, tak i těch zánovních, z druhé ruky...
Řekl bych, že tato rovnováha se začíná nebezpečně vychylovat...

Každopádně - při volbě Stelvio (či MB GLC apod.) vs 3008 (klidně s pětisty koňmi, to je fuk) mám dost jasno... Auta nejsou "jen" o výkonu, alespoň pro lidi co o nich aktivně diskutují, třeba na ACZ, doufám že ne.
Avatar - Mikesus
Mikesus
No já kupuju od A po D/E, podle toho co je potřeba. Nárůst ceny je, ale brutální bych ho nenazval. Skoro vzdy se kupovala auta z vrcholu nabídky a tam se to moc nezměnilo. Např Yaris hybrid před 5 lety stal ve full výbavě 450, po slevě. Ted stal 460 po slevě, a to auto je sakra někde jinde. Nebo 9 let zpět, avensis 2.2dcat za 850. Ted Camry za 800. Někdo brečí, ze octavka stojí mega. V roce 2004 jsme kupovali O2 2.0TDI ZA 900. Yeti v 2008 za 950. Nebo třeba fabii Combi 1.4TDI v roce 2006 skoro v holobytu za 450.
ProchyToman
Tohle nedava smysl, ale lidi jsou schopny koupit cokoli
Vij67
Cena je hodně nad moje finanční možnosti, ale je zcela srovnatelná s podobně vybavenou konkurencí.
Osobně tento model považuji za to nejlepší, co v dané kategorii vozidel je momentálně k dispozici. :yes:
lukas13
Mno, nevím...

Jako je to moc hezké auto, o tom žádná. Pár jiných ve třídě SUV nižší střední se mi líbí víc, ale fešák to je.
Interíér patrně nejhodnotnější a nejhezčí v rámci třídy (v mainstreamu teda, ale i prémie se musí mít na pozoru, klobouček).
Ale vzadu vlečka (cenově nad 500 pro mě mínus, pod neřeším). i-Cocpit - komu vyhovuje, super. Mě prostě ne (a tím vlastně u mě jakékoli auto končí - špatný posez=nezájem). A podvozkově je dost lepších konkurentů.

Každopádně - naprosto chápu, proč si 3008 někdo koupí a že mu opravdu dělá radost. Na první pohled a posez (pokud teda vyhovuje) to může být velká láska ;-)
Jiří Hlaváček
A na čem se jako ušetří? Auto, které by před 3 roky stálo 650 - 800 tisíc, teď stojí 1,2…? Na tom ušetříme? :-[] :-[] :no:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Konečně to někdo trefil. Těch zbytečných 300 koní je akorát maskovačka nesmyslné ceny. Přidej pojistku, ztrátu hodnoty a nějaký ten servis drahé elektroniky a zjistíš, že je to past.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Servis drahé elektroniky? Jakou máš na mysli? Ztráta hodnoty v porovnani s čím?
Kdyz řekneš A, řekni aspoň i B.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Za 4 roky máš polovinu ceny auta pryč. Rozdíl ztráty z aut 1,2 m a 800t je 200 t. A ta elektronika, vidím to v průmyslu, kdysi si opravil zařízení za pár korun a jelo se dál, teď to funguje tak, že ti přijede firma, vymění nějakou elektronickou kartu za cenu 25% stroje nového, sám to nesvedeš nikdy sám, protože k mašině nemáš soft.
topten
past je, kdyz se ti v noci zda, ze sedis na zachode :D
topten
dejme tomu, ze mas trochu nadprumernej prijem 50tis mesicne cistyho, tak neni moc rozumny koupit drazsi auto nez na jaky si vydelas za rok - tedy nejaka orezana oktavka za 600tis.
v zemich na zapad a jih od nas, kde zemi 40+ roku nedevastovali komunisti, tak pri adekvatnim trojnasobku prijmu poridis tohodle pazouta za 3/4 rocni prijem.
tyhle auta nejsou urceny na vychod od nemeckych hranic ani na vychod a sever od hranic rakouskych
Reco
Ano, cenotvorba je postavena nie na nase platy, ale vobec sa zamyslat nad tym, kde je hranica co si ma kto za kolko kupit su len hausnumera strielane od boku a do vetra. Nema to ziaden vyznam a 95% ludi sa tym nikdy riadit nebude, takze je to jedno.
Avatar - Petr_Cizek
Petr_Cizek
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.