Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

TEST Peugeot 3008 Hybrid4 300 – Rychlý, hezký a docela úsporný

Stanislav Švarc Stanislav Švarc 25. 4. 2021 • 15:03
41
60
Zobrazit náhledy (41)
Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid

Pokud toužíte po Peugeotu 3008 s pohonem všech kol, máte jedinou možnost. Musíte si koupit výkonnější verzi plug-in hybridního provedení.

A to není zrovna levná legrace, 3008 Hybrid4 totiž stojí nejméně 1,2 milionu korun (dostupný je až od výbavy GT), o 120 tisíc víc než předokolkový Hybrid 225 a dokonce o 360 tisíc víc než nejvýkonnější „nehybrid“ 1.6 PureTech se 180koňovým motorem – samozřejmě se bavíme o stejně vybavených verzích GT.

Za 1,2 milionu korun pak kromě čtyřkolky dostanete auto, které minimálně na papíře vypadá velice zajímavě, a to jak z pohledu výbavy, tak poměru výkon/spotřeba. Hybridní soustava totiž nabízí celkový výkon 300 koní (220 kW), kumulovaný točivý moment 520 N.m a akceleraci z klidu na stovku za 5,9 sekundy při průměrné spotřebě 1,3 l/100 km v kombinovaném cyklu. A protože jde o hybrid s možností externího dobíjení akumulátoru, nabízí 3008 také schopnost jezdit čistě na elektřinu.

Ale ještě než se na tahle čísla a jejich porovnání s realitou podíváme detailněji, připomínám, že Peugeot 3008 nedávno prošel modernizací, která přinesla upravený vzhled (zejména novou příď), rozšíření výbavy (za příplatek můžete mít například noční vidění, dál je tu větší displej infotainmentu nebo pozoruhodná blbinka v podobě možnosti podsvícení kapličky s digitálním přístrojovým panelem), vyškrtnutí dvoulitrového turbodieselu z nabídky či zdražení vozu. Hybrid4 stál před faceliftem 1.125.000 Kč.

Podrobný přehled novinek omlazené 3008 najdete v březnovém testu Ondry Máry (Peugeot 3008 GT 1.6 PureTech 180 – Omlazený elegán), případně v prvních jízdních dojmech, které na začátku února sepsal David Bureš (Poprvé za volantem modernizovaných Peugeotů 3008 a 5008. Stejní, ale hezčí).

V přímce skvělý

Peugeot 3008 v plug-in hybridní verzi Hybrid4 spoléhá na trojici motorů. Základem je turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.6 PureTech o výkonu 147 kW, který doplňují dva elektromotory: přední - o výkonu 81 kW – je integrovaný do osmistupňové automatické převodovky, ten druhý – o výkonu 83 kW - je spolu s invertorem a diferenciálem součástí zadní nápravy. Elektrickou energii dodává akumulátor s využitelnou kapacitou 10,4 kWh (celková činí 13,2 kWh).

Plug-in nabízí čtyři jízdní režimy. V čistě elektrickém 3008 působí docela svižně, minimálně ve městě, a umí jet až 135 km/h. Drobnou potíž jsem však měl s dojezdem. Peugeot udává maximální dojezd na elektřinu 59 km, já se však z nějakého důvodu v Praze nedostal přes 30. Měl jsem bohužel jen jeden pokus, hned po převzetí vozu k testu. Pak už jsem totiž z různých důvodů (obsazená nabíječka, zkrácená otevírací doba parkoviště pod obchodním centrem nebo pracovní povinnosti a nutnost být s autem na jiném místě) nedostal možnost akumulátor znovu do plna nabít – vždy jen částečně. Z dřívějších zkušeností však vím, že 3008 Hybrid4 by měla na plnou baterii zvládnout 40 km. 

Doba nabíjení se liší podle jeho způsobu. Z wallboxu nebo veřejné nabíječky prázdný akumulátor dobijete za nějaké dvě hodiny. Musíte si ale dokoupit palubní jednofázovou 7,4kW dobíječku za 8000 korun, v základu totiž dostanete jen 3,7kW. U běžné zásuvky proces zabere přes osm hodin.

Dál je tu jízdní režim Hybrid, jakýsi výchozí mód v případě, že vůz nemá dostatek elektřiny pro čistě elektrický pohyb. V tomto režimu se o tok energií stará samotné vozidlo, pochopitelně tak, aby při jízdě pálilo co nejméně paliva. Takže jakmile to jen trochu jde, vyřazuje ze hry spalovací motor.

K dispozici je ještě sportovní mód, využívající maximální dostupnou sílu všech motorů, a režim 4WD, který se postará o pohon všech kol. Ten je mimochodem dostupný i „v elektru“, ke svému fungování nepotřebuje čtyřválec, což je fajn. Kvůli čtyřkolce jsem vyrazil také mimo zpevněné cesty a nenarazil jsem na jediný problém. Pravda, plazil jsem se jen na vlhké polňačce, do náročnějšího terénu jsem si netroufl, ale i na tomhle poměrně kluzkém povrchu, který kombinoval trávu a bláto, byla přítomnost pohonu všech kol znát - stejně jako na malém terénním zlomu, kde jsem si zkusil drobné křížení náprav. I tady se čtyřkolka hezky chytla. Ale jak říkám, šlo spíš o simulaci cesty někam na horskou chatu, nic víc. 

Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid

Rychlý ano, sportovní ne

Z pohledu výkonu není Peugeotu 3008 Hybrid4 co vytknout. Tohle kompaktní SUV dovede být velice rychlé, díky přítomnosti elektrických motorů navíc potěší příjemnou ochotou okamžitě akcelerovat. Elektromotory totiž zřetelně „vyhlazují“ nástup pohonného ústrojí,takže  nemusíte čekat, až se přeplňovaný motor nadechne a zabere. 3008 Hybrid4 vám zátah naservíruje prakticky hned po sešlápnutí plynu. A je jedno, jakou zrovna jedete rychlostí, tahle porce koní a newtonmetrů se umí předvést i v tempu, které v Česku považujeme za nelegální.

Elektrifikované SUV přitom není zrovna muší váha, jeho hmotnost se nebezpečně blíží dvěma tunám. V přímce si však pohonné ústrojí s touhle hmotou dovede skvěle poradit.

V zatáčkách je to ale horší. Kombinace značné hmotnosti, vyšší stavby a měkčeji naladěného podvozku totiž  sportovní jízdě jednoduše nesvědčí. Pocitu, že se s autem spíš perete, než že byste ho vedli, pak nepřispívá ani otupělé řízení bez jakékoli zpětné vazby. V této souvislosti mi nepomohlo ani ne úplně ideální držení volantu, které souvisí s řešením interiéru – ale o tom později.

Peugeot 3008 Hybrid4 má tedy v zatáčkách jasné limity, které při drsnějším zacházení dává najevo nejen náklony karoserie, ale i lehkou nestabilitou a nečitelností, způsobenou tím, že samotné auto je trochu odtažité. Jenže ruku na srdce, jak moc je překvapivé, že se těžké hybridní SUV chová jako těžké SUV? A kolik zákazníků má vůbec zájem zkoumat, co jejich 3008 Hybrid4 na zakroucené okresce umí? Řekl bych, že jich moc nebude.

Na tohle auto se musíme dívat jinak. I když má 300 koní, nejde o „sportovní“ verzi nebo dokonce nějaké „hot-SUV“. Peugeot 3008 Hybrid4 je spíš nositelem moderní techniky a vysoký výkon tu vnímám hlavně jako součást komfortu. Podle mě nadbytek výkonu patří k „výbavě“, která pozitivně ovlivňuje pohodlí – vědomí, že máte vždy dostatek síly, typicky k pohotovému předjíždění, svým způsobem uklidňuje a přispívá k dobrému rozpoložení řidiče. Rychlejší předjetí se totiž rovná bezpečnější předjetí.

Peugeot 3008 Hybrid4 má kromě výkonu i další přednosti, které ho předurčují k roli komfortního společníka. Automatická převodovka například řadí jemně, příkladná je též po většinu času hladká spolupráce pohonů a pochvalu zaslouží i odhlučnění hodnotně vyhlížejícího a dobře vybaveného interiéru.

Proto mě štve, že celkový dojem podkopává podvozek. Ten je sice naladěný do „měkka“ a na zvlněné silnici se konejšivě pohupuje, ale filtrování nerovností není jeho nejsilnější stránkou. Už jen na lehce nekvalitním povrchu je cítit, kolik práce nápravy a tlumiče tohoto poměrně těžkého SUV musejí odvést, což se projevuje hlavně pravidelným dusotem od podvozku a bubnováním 19palcových kol (ta jistě také nepomáhají). A bohužel také občasnými rázy. Řekl bych, že jde spíš o problém „akustický“, než že by hybridní SUV posádku natřásalo, k tomu má naštěstí daleko, ale dojem to holt kazí.

Další výhrada ke komfortu je možná až moc subjektivní, ale řekl bych, že docela důležitá. Týká se uspořádání interiéru s vyvýšeným přístrojovým panelem, malým šišatým volantem a koncepcí ovládání, která pro některé funkce vyžaduje výhradně dotykový displej.

Vadí mi třeba nastavování teploty klimatizace na obrazovce, uvítal bych fyzický ovladač, který nahmatám po paměti. Ovládání přes displej navíc znamená, že nastavení klimatizace vám skočí přes dosud používanou obrazovku – třeba přes mapu s navigací. Zase na druhou stranu, kolik asi existuje stejných pošuků, jako jsem já, kteří každou chvíli upravují teplotu v kabině…

Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid

Specifika pracoviště řidiče s označením i-Cockpit v testovaném Peugeotu 3008 vám ostatně nedávno ve videu ukázal Standa Kolman (Video: Jaký je interiér Peugeotu 3008 po modernizaci? A co výhled na budíky?), tak se na jeho postřehy určitě podívejte. Za sebe dodám, že s výškou 182 cm jsem si dokázal najít pozici, kdy mi malý volant budíky nepřekrýval. Jenže také jsem tuhle malou šišatou věc musel mít níž, než bych si přál – skoro až v klíně. Výsledkem bylo, že mě poloha volantu podvědomě nutila držet ho za horní část věnce, což není ideální. Peugeotí i-Cockpit prostě zůstává záležitostí, kterou byste si před koupí nového vozu se lvem ve znaku měli vyzkoušet.

A ještě nám zbývá spotřeba. Klíčem k co nejnižšímu apetitu je samozřejmě pravidelné nabíjení akumulátoru. Pokud tu možnost nemáte, pak pro vás plug-in hybrid nedává smysl. Nabíjení a schopnost jízdy čistě na elektřinu nám také hází vidle do nějakého jednoduchého souhrnu spotřeby ve stylu „ve městě za tolik, mimo město takhle a na dálnici za tolik“. Peugeot 3008 Hybrid4 totiž za jistých okolností (krátké trasy a vždy nabitá baterie) nemusí benzin spalovat vůbec. 

Důležité však je, že nejvýkonnější 3008 umí být poměrně úsporná i ve chvíli, kdy elektřina dojde, pak totiž funguje jako klasický hybrid. S prázdným akumulátorem jsem ve městě jezdil za 7,8 l/100 km, trasa vedoucí mimo dálnice a přes několik obcí znamenala průměr 6,7 l/100 km a poměrně svižná jízda z poloviny vedoucí i po D8 přinesla spotřebu 8,2 l/100 km. A to na 300 koní není špatné, ne?

Plusy

  • Velice slušná dynamika
  • Prostornost
  • Hodnotně vyhlížející interiéru
  • Bohatá výbava
  • Zajímavý poměr výkon/spotřeba

Mínusy

  • Hybrid má zmenšený zavazadelník
  • Vysoká cena
  • Filtrování nerovností
  • Ovládání některých funkcí jen přes displej
  • Specifický i-Cockpit

Puegeot 3008 Hybrid Puegeot 3008 Hybrid

 

Nejlevnější verze modelu 570.000 Kč (Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 MAN6 Active)
Základ s testovaným motorem 1.200.000 Kč (Peugeot 3008 Hybrid4 300 e-EAT8 GT)
Testovaný vůz bez příplatků 1.270.000 Kč (Peugeot 3008 Hybrid4 300 e-EAT8 GT Pack)
Testovaný vůz s výbavou 1.309.000 Kč (Peugeot 3008 Hybrid4 300 e-EAT8 GT Pack)

 

Doporučujeme

Témata
Peugeot 3008 Hybrid4 300
Cena základní sestavy 1 270 000 Kč
Výbava základní sestavy 19“ hliníková kola, Park Assist (automatické příčné a podélné parkování), couvací kamera, přední kamera 360°, přední a zadní parkovací asistent, systém H-Fi Premium Focal, sedadla řidiče a spolujezdce se zdravotním certifikátem AGR, elektricky nastavitelné sedadlo řidiče v 8 směrech a se 2 polohami paměti, elektrické nastavení sklonu sedáku sedadla spolujezdce, přední sedadla s masážní vícebodovou funkcí, vyhřívaná přední sedadla, palubní jednofázová nabíječka 3,7 kW, nabíjecí kabel (1,8 kW; 8 A), Full LED světlomety, kombinované čalounění Alcantara s prošíváním, adaptivní tempomat s funkcí Stop & Go, udržování vozu v jízdním pruhu, systém automatického nouzového brzdění, Pack Ambiance (doprovodné tlumené osvětlení interiéru), automatická dvouzónová klimatizace s výdechy pro druhou řadu sedadel, hands-free přístup a startování vozu, hands-free otevírání víka zavazadlového prostoru, Peugeot i-Cockpit s 12,3“ digitálním sdruženým přístrojem a barevným dotykovým 10” displejem, on-line 3D navigace a další. Kč
Cena testované sestavy 1 304 000 Kč
Výbava testované sestavy Vyhřívané čelní sklo - vyhřívání části skla u řidiče a pod stěrači (5000 Kč), palubní jednofázová nabíječka 7,4 kW (8000 Kč), perleťový lak Červená Ultimate (22.000 Kč), indukční bezdrátové nabíjení telefonu (4000 Kč) Kč
Motor
Typ motoru: přeplňovaný zážehový
Válce / ventily: 4 / 4
Zdvihový objem (ccm): 1598
Nejvyšší výkon (kW / ot/min): 147 / 6000
Nejvyšší toč. moment (Nm / ot/min): 300 / 3000
Provozní vlastnosti
Maximální rychlost (km/h): 240
Zrychlení 0 - 100 km/h (s): 5.9
Spotřeba město/mimo/kombi (l/100 km): - / - / 1.3
Emise CO2: 29
Rozměry a hmotnosti
Zavaz. prostor - sedadla/sklopena (l): 395 / 1357
Objem nádrže (l): 43
Pohotovostní hm. / nosnost (kg): 1915 / 415
Rozměr pneu: 205/55 R19
Peugeot 3008 Hybrid4 300
Rozměry dle nákresu - vnější rozměry
a) délka (mm): 4447
b) šířka (mm): 1841
c) výška (mm): 1624
d) rozvor (mm): 2675
e) rozchod vpředu (mm): 1593
f) rozchod vzadu (mm): 1601
Rozměry dle nákresu - vnitřní rozměry
g) podélný prostor vpředu min/max (mm): 580 / 1100
h) podélný prostor vzadu min/max (mm): 800 / 900
i) výška nad sedadlem - vpředu (mm): 960
j) výška nad sedadlem - vzadu (mm): 920
k) šířka vpředu (mm): 1490
l) šířka vzadu (mm): 1470
délka sedáku vpředu (mm): 510
délka sedáku vzadu (mm): 490
výška opěradla vpředu (mm): 610
výška opěradla vzadu (mm): 610
místo vzadu pod předním sedadlem: ano
Avatar - Mikesus
27. 4. 2021 22:58
Re: Re: ...a pekelně drahý
No já kupuju od A po D/E, podle toho co je potřeba. Nárůst ceny je, ale brutální bych ho nenazval. Skoro vzdy se kupovala auta z vrcholu nabídky a tam se to moc nezměnilo. Např Yaris hybrid před 5 lety stal ve full výbavě 450, po slevě. Ted stal 460 po slevě, a to auto je sakra někde jinde. Nebo 9 let zpět, avensis 2.2dcat za 850. Ted Camry za 800. Někdo brečí, ze octavka stojí mega. V roce 2004 jsme kupovali O2 2.0TDI ZA 900. Yeti v 2008 za 950. Nebo třeba fabii Combi 1.4TDI v roce 2006 skoro v holobytu za 450.
26. 4. 2021 22:50
Re: Re: ...a pekelně drahý
Nemyslím, že zrovna Alfa by se podbízela. To jen cena za tuhle 3008 PHEV je fakt masakr. V tomto případě rozhodně platí - 300 (systémových) koní není vše.

Obecně - nižší střední, opakuji - nižší střední za 1,3 mio je fakt úlet, pokud nejde vyloženě o nabušený sportovní derivát. Já tedy fakt nevím, v C segmentu jezdím přes 10 let, auta si kupuju sám. Brutální nárůst cen za poslední dva roky jsem zaznamenal, brutální nárůst mých příjmů za toto období nikoli (plus ten vir zatracenej).

Nevím no, je to takové tápání automobilek, zkoušení "co půjde" v rámci cenotvorby, nařízení EU je tlačí k drahým řešením (a ponechávám stranou, zda je to OK či ne). Teď jde o to, nepřerušit ten řetězec kupců, myslím tím jak kupců nových aut, tak i těch zánovních, z druhé ruky...
Řekl bych, že tato rovnováha se začíná nebezpečně vychylovat...

Každopádně - při volbě Stelvio (či MB GLC apod.) vs 3008 (klidně s pětisty koňmi, to je fuk) mám dost jasno... Auta nejsou "jen" o výkonu, alespoň pro lidi co o nich aktivně diskutují, třeba na ACZ, doufám že ne.
26. 4. 2021 22:05
Re: ...a pekelně drahý
To je vzdy nekonciaca debata co by ak. Za 50klackov by mi Ecko bolo na nic, ale za tie prachy pacificu by som si predstavit vedel a kludne aj tu hybridnu. Kazdy ma ine priority, moznosti, potreby atd. Aktualne by som za 50 klackov siel asi po mustangu alebo chvilu posyslit dukaty na 718S
26. 4. 2021 20:50
Re: ...a pekelně drahý
Ako pises. Dobre auta s dobrou vybavou za faj cenu. Ale keby som mal 50 klackov, kupim rocne Ecko a vybavene.
26. 4. 2021 19:46
Re: Re: Re: ...a pekelně drahý
No mě tedy ani z SUV není jedno jak jezdí. . . . Mimochodem ta cena není příšerná jenom třeba tady u toho pažouta ale u všech baterkáčů. Třeba to co chtějí za compasse 4xE je něco neuvěřitelného. Normální zločin