Souhlas, odvolávání se na dopravní nehodovost je jenom ubohá zástěrka šetření kde se dá. On je setsakramentský rozdíl stavět auto na Vmax 180 nebo třeba 220. Pneu, brzdy, zavěšení, chlazení všechno se pak ošulí.
Trefa do černého. Bude to odstřel dalšího argumentu pro spalováky, kdy už nebude možné preferovat platformu, třeba právě díky té vyšší maximální rychlosti když je tu globální příkaz ji zlikvidovat. Bojím se, že není daleko doba, kdy budeme už jen vzpomínat.
Že prý bezpečnost. Počet nehod, které se stanou nad 180 km/h, je naprosto mizivý. Pro ně je to pouze cesta, jak omezit náklady zejména elektrifikovaných pohonů za využití dnešního dobroserského trendu, kdy stát/korporát určí, co je pro člověka nejlepší. Navíc těch 180 km/h má být maximum a levné modely můžou dostat i méně. Tak takhle teda ne, Renaulte. :no:
Ono to podle mého názoru bude souviset i s elektrickou budoucností. Stačí se podívat na maximální rychlosti většiny elektromobilů. Těch 180 km/h tam je u mnohých z nich už dnes napříč značkami (a nijak zvlášť se o bezpečnosti nemluví), přestože výkon je tam takový, že by stačil na mnohem vyšší rychlost.
Skor ide o tu moznost, ze mozes. Ten argument o bezpecnosti kriva na obe nohy. Ludia sa zabijaju v rychlostiach iba nad 180? mam za to, ze v takych rychlostiach je tych umrti minimum, ale dohladavat to nejdem. Naviac teraz z clanku nie je zrejme ci ten ich safety coach je len odpoved na inteligentny tempomat, ktory pozaduje EU, alebo je to ich vymysel nad ramec. Ten prvy pripad ta len upozorn, druhy pripad hovori o obmedzeni rychlosti v kritickych usekoch, co je podla mna nie safety, ale naopak nebezpecne aj ked myslienka je dobra.
Nad 180 čas od času jezdím... nejen v Německu, nejen na dálnici... ne zase tak často, že bych bez toho nemohl být, ale omezení to je. U Volva reálně citelnější než u Renaultu (nebo Dacie :-)
).
V DE sme sli posledne takmer cely usek vynimkou mnichova rychlostou 200. Obcas nas pribrzdilo auto v lavom, ale inak bezproblemova cestovna rychlost. 160 aj na nasich dialniciach nie je nic extremne, je to sice mimo povolenu rychlost, ale nic hrozne ani katastrofalne a viac ma desia pirati co idu 70 tacho a nemozes ich obehnut kvoli premavke. Mozno z tvojho auta su to extremne rychlosti, z bezneho mainstremu C D E je to uplne v pohode.
Renault, stejně jako Volvo, se jenom vymlouvá a odvádí pozornost od neschopnosti nabízet silné motory a chtějí šetřit na dimenzování pro vyšší rychlosti, kde narůstají nároky na spoustu komponent. A sklidit za to politické body... za mě :no:
Ano, přesně jak píšeš, automobilky ke snížení max. rychlosti nutí také konstrukční standardy EV. Tedy taková konstrukční řešení EV, které lze levně a masově produkovat. Prostě kecy o bezpečnosti jsou jen krycí manévr. Je to příprava na dobu, kdy maximálka 180 nebude nikomu už divná.
Proto jsem to taky charakterizoval, že jde primárně o ty emise. Ať už formou menších aerodynamických ztrát, nebo rovnou protlačením dalších EV na trh na úkor spalováků.
Tohle jsou jen kecy o bezpečnosti, stejně jako u Volva jde o to ušetřit peníze na materiálu. Auta nemusí být dimenzovaná na vyšší rychlost. Stejně do budoucna ty jejich elektrošroty jezdit rychleji ani nebudou, vlastně ani ty ostatní v mainstreamu ne, baterka jim na to nestačí. Už při rychlosti 130 mají spotřebu kolem 25-26kWh, tj při 50-60kWh baterii sotva dojedete z Prahy do Brna na jedno nabití. O důvod více, proč Renault nekupovat...
V hybridech (a EV) se vyznáš líp, ale mám dojem, že jsem kdysi slyšel, že je to kvůli přímému napojení elektromotoru na kola, jeho otáčkách a zahřívání. Proto májí hybridní Toyoty omezení na 180, zatímco Lexusy (zatím) ne, mezi motorem a napojením na kola se ve vysokých rychlostech "zařadí" ještě jeden, vyšší stupeň. No a to je drahé.
Proto asi i to omezení na 160 u EV.
Ale jo, bude to zaobaleno PR řečmi o bezpečnosti... ;-)
Ps.: Mě osobně by toto omezení asi nějak zvlášť neštvalo, tedy těch 160 už asi víc (jo, autobahn).
Najskôr pôjde o marketingový ťah, pretože aj tak nad 180 človek, ktorý má aspoň trochu rozumu, nejazdí. Tých pár úsekov nemeckých diaľnic je nulový argument a inde sa to beztak nedá. A tiež máloktorý z modelov nejak markantne vyššiu maximálku ponúka.
Který Renault má 400PS? Jestli myslíš Volvo, tak právě ty PHEV rozhodně nejsou na dálnici alternativou k prémii, takže to rovnou vzdali a řekli že v rámci bezpečnosti a ekologie se bude jezdit 180 km/h :D
A u Renaultu je to do očí bijící. Už to vypadalo, že se trochu zvednou na vyšší pozice. Ale nezvládli to. Na chvíli nabízeli aspoň 1.8 TCE s 225 koni. A teď? Talisman, Espace, Megane, Koleos, Scenic: vše totální motorová bída, tj. základ nebo hybrid konkurující leda tak malým Toyotám do města :(
Neokecávej, s kdejakým 20letým autem těch 200 v Německu jet můžu a se supermoderním Volvem ne. I kdybych tam nikdy jezdit neplánoval, tak mě to bytostně štve a nedám jim svoje peníze.
hele mudrci, zkoušels to někdy? Valils někdy 250 a potřeboval jsi nouzově zastavit? Já ano, a rozhodně jsem z toho neměl bláto na hřišti. Jedu jen tak rychle, abych nebyl nebezpečný nikomu kolem sebe. Auto na tu rychlost je také navržené. A jedu jen tak rychle, abych dokázal zastavit nejpozději v nejvzdálenějším volném viditelném bodě.
Kde je jaké riziko? Není. Stačí používat hlavu.
Mnohé země už mají stanovený konec spalovacích motorů konkrétním termínem, tedy je zcela jasně nařízeno ukončit jejich výrobu (zlikvidovat) a je pomalu potřeba všechno přizpůsobit.
S tím, že jsem jen asi jednou jel 200 km/hod a bohatě mi stačí tachometrových 140, tak nemám problém. Navíc on ty Rencky nikdy nebyly žádné sportovní vozy a rychlé rodinné kombíky. Když pominu Megane RS, tak žádný z modelů není určený pro rychlé bláznění na dálnici.
Právě proto, že se u takového auta očekává intenzivnější jízda... intenzivnější brzdění. Že to při intenzivní jízdě třeba na okruhu dříve či později vzdají jakékoli brzdy podle mě není argument, pořád je to auto, které by to mělo na amatérské úrovni zvládat (nebo si tam dosaď Megane RS místo té Octavie RS, pokud ti Octa na okruhu nesedí).
Totéž pneu, mohl bys mít pneu s nižším indexem, ale rozhodně ne horší kvality.
Protože - zákazník za to připlácí a přesně tohle čeká - lepší handling, lepší brzdy, lepší tlumiče, lepší podvozek, lepší řízení.
A proč tedy auta dosahující Vmax 250 km/h mají větší brzdové kotouče, třmeny i destičky než auta s 70 kW dosahující 180 km/h (stačí se podívat na jakýkoliv model na trhu, který má více výkonnostních verzí a ta nejvýkonnější s nejvyšší Vmax má vždy největší brzdy)? Odpovím si sám, protože ubrzdit auto z 250 km/h znamená vykonat prakticky dvakrát větší brzdnou práci než ubrzdit stejně hmotné auto ze 180 (práce, která se musí zmařit v brzdách roste se čtvercem rychlosti). A brzdná energie se mění na teplo, takže auto s vyšší Vmax musí také uchladit dvakrát větší teplo. Hmotnost (třeba přívěs) má na brzdnou práci daleko menší vliv (brzdná práce/výkon roste jenom přímo úměrně s hmotností). A stejně tak když se podívám třeba na Octavii 1.0 TSI a Octavii RS jaké dostávají z výroby pneu, tak ta verze RS nejenže má větší rychlostní index, ale má i větší ráfky a nižší profil a celé kolo je víc než dvojnásobně dražší než to kolo na tříválcového chcípoše. Takže už dnes tam, kde auto má malou Vmax. (nikoliv z důvodu nějakého snižování nehodovosti, ale z důvodu slabého motoru, který auto víc nerozjede) automobilky auto s nízkou Vmax silně šulí na gumách, na brzdách, na podvozku ve srovnání s těmi nejvýkonnějšími/nejrychlejšími verzemi.
ano, také si myslím, že to jsou jen marketingové kydy, jak auta udělat méně bytelná, protože u baterkáčů potřebují snižovat hmotnost a náklady. Jenže tohle zákazníkům říci nelze, takže se jim nalže "bezpečnost".
U auta s maximálkou 180km/h nepotřebuješ např. 320mm přední brzdové kotouče, jako je tomu u auta s maximálkou přes 250, ale postačí třeba 280. Rozdíl v hmotnosti dílu? Značný. Na to je navázaná i nepotřeba obřích disků, ramena, ložiska mohou být subtilněji dimenzována.
A nejde jen o brzdy. Ale jde i o karoserie. Nepotřebuješ do kapoty přidávat další výztuhu, aby při 250km/h nevlála, nepotřebuješ tak silné panty, nepotřebuješ další výztuhy, protože auto nemusí podstupovat tak intenzivní vibrace. Nemusíš se hned uchylovat k použití hliníku, nebo karbonu, když chceš sundat hmotnost. A jako bonus - ušetříš.
co je na 250km/h jinak, než na 180km/h? Když se něco stane, tak se zabiješ tak jako tak, zdravý rozume ...
Zabiješ se klidně i ve 30km/h. Takové náledí v kombinaci se zábradlím umí člověka pěkně přišpendlit do sedačky.
Čemu říkáš "šíleně dlouhé"? U normálního auta se na suchu bavíme o cca. 120m, ne? Samozřejmě bez reakční doby, ta je dalších třeba 50m... tj. pokud chceš jet 180, měl bys mít nějaký přehled o dění na 200m dopředu.
Veru tak, len škoda že neupozorňujú, že tie autá sa na diaľnicu nehodia. Na scenicu pri 180ke sa mi zobudilo dieťa a sa pýtalo, či máme otvorený kufor, tak to hučalo :-)
Tím chceš asi říct, že se některé země trumfují v odhadu konce prodeje aut se spalovacími motory. Je asi jednoduší takhle plácat nesmysly do vzduchu, než řešit opravdové problémy - korupce při zakázkách, zvýhodňování/dotace nadnárodních korporací, kašlání na problémy s dostupným bydlením, zaneřáděným životním prostředí atd. .... MYYYYY snížíme emiséééé o 50 % ..... a myyy o 55 % .....my vás všechny trumfneme a snížíme o 60 % .....a auta zákážeméééé do třech lééét :-[] .... (ale nejdříve musíme zabezpečit, aby naši sponzoři a přátelé vydělávali ještě víc než před rokem)
A v ktorých dňoch? 13.6.2015 a potom 3.5.2018? :-[]
Ale mali by to urobiť nejakým spôsobom vypínateľné, lebo inak si nezajazdíš ani na Slovakiaringu. ;-)
Môže byť ale koľkokrát to využiješ, aby si nebol nebezpečný sebe aj okoliu. Technika to zvládne, človek (v ideálnom prípade) tiež, ale napr.brzdné dráhy v podobných rýchlostiach sú šialene dlhé a fyziku proste neoklameš.
To si úplně nemyslím. Podívej se na situaci na našich cestách - kde bys chtěl jezdit více než 180 km/hod ? Podle mého to je reakce na stávající podmínky. Osobně na ty pokuty za emise moc nevěřím - má se to platit někdy na konci roku, až se to všechno sečte a nedivil bych se, pokud by to vyšlo víc pro konkurenty německých automobilek :-[]
Většinou když koukáš na pomalejší auta tak docela odhadneš, co provedou... ale jasně, ne vždycky. Míjet jedno auto +100 se ještě dá, míjet kolonu takovým rozdílem už je o ústa, to už bych radši zpomalil.
I při dynamické projížďce po okreskách by se člověk do těch 180 vešel. Že je jakýkoli omezení otrava je jasný.
Kdyby byl svět v pořádku, tak by si Volvo (s omezovačem či bez) nemohlo dovolit jít technikou pod mainstream. On úplně "v pořádku" není... a o rezervě od čínského výrobce v mírně orezlém kufru S90 se tu živě diskutovalo... ale pořád si myslím, že pokud by tam hodili nějaký čínský šméčka, tak by to trh - třeba časem - neakceptoval.
Začnu tím jednodušším - Octavia 1.0 vs. Octavia RS. Představ si, že by ORS dostala omezovač na 180... ale pořád měla svých 180kW. Myslíš, že by jí stačily pneu a brzdy z 1.0, nebo by pořád potřebovala víceméně to co má? Já tipuju to druhé.
A totéž musí být to Volvo - pokud XC90 skrouhneš maximálku, no tak ale pořád potřebuješ podvozek (komplet, vč. brzd atd.), aby se to minimálně vyrovnalo nějakému Tiguanu, jinak budeš pro smích.
Dobře vím, kdy brzdy zůstanou nejvíc za uši - není to dálnice, ale je to okruh, případně okreska jetá v "okruhovém" duchu brzda-plyn.
Cena stejných pneu s rozdílným indexem se obvykle neliší... třeba tady Conti v mainstream rozměru (225/40/18) nabízí Y a W za shodnou cenu... a to jsme v rychlostech 270 a 300, což by dle tvé logiky mělo být bohapusté mrhání penězi... ale evidentně automobilku to Y nic moc nestojí. https://www.pneuboss.cz/…25-00-r-18/letni
Zajímavý je, že Enyaq má 160, ale Enyaq RS má 180... ale nejsem si vědomý, že by tam byl rozdíl v hardware. Takže je to spíš umělé omezení... v zájmu dojezdu a tak? Nevím, nestudoval jsem... tak jestli někdo ví...
Mal by si...Ty to možno zvládaš a pár ďalších tiež, problém je, že podobné rýchlosti často praktizujú ľudia, ktorí sú nebezpeční aj pri tej stotridsiatke. Často aj preto, lebo pozerajú len pár metrov pred auto. Sama rýchlosť až tak nebezpečná byť nemusí, ale na diaľnici je dosť áut, čo idú pod 100 km/h, a ten rozdiel rýchlosti, hlavne keď taký ide predbiehať o 5 km/h pomalšie auto, ti môže zamotať hlavu. Naviac by bol pri kolízii v práve.
Pozerať 200 m dopredu je také minimum, to sa pozerám väčší kus dopredu aj v rámci limitov. Pri 180 km/h je 200 metrov dielom štyroch sekúnd. V nečakanej situácii veľmi krátky čas.
Když si jako zákazník připlácím za vyšší výkon, tak ano, očekávám lepší handling, lepší brzdy, lepší tlumiče, lepší podvozek, lepší řízení. Ale já očekávám TAKÉ adekvátní Vmax. Myslím, že dát omezení na 180 do Megane RS nebo i do té Octavie RS by automaticky znamenalo pokles zájmu klientů o ta auta i kdyby nakrásně ty brzdy nebo podvozek byly stejné. Nikdo si nekupuje sériové auto aby s ním jezdil jenom v Sosnové, kde by omezení Vmax asi nevadilo.
Nevidím jediný důvod, proč by Octavii RS s omezovačem na 180 nestačily kola z 1.0 TSI. Brzdy by možná byly potřeba trochu větší než jsou v 1.0 TSI, čtyřválec je o něco těžší než tříválec, ale brzdy z RS by byly rázem zbytečnost. Na okruhu žádné sériové brzdy trvale nevydrží (vyjma nějaké keramiky na 911) takže jde nakonec o to brzdění z vysokých rychlostí na dálnici. V životě jsem několik kotoučů zkroutil, dvakrát na okruhu a jinak vždy na dálnici.
Koukl jsem na pár aut s velkým výkonem, kterým by výkon pohodlně stačil na rychlosti vysoko přes 200 a s omezenou maximálkou, zatím jich vyjma RAV4 PHEV moc není a tipl bych si, že ta RAV 4 s 300 hp šulí brzdy už dnes, běžná auta typu 3008 nebo Tiguan bez omezovače jsou na brzdách o dost lepší a to jistě nejsou mistři světa na brzdách, ale protože musí nějak ubrzdit i z rychlostí vysoko nad 200, tak prostě brzdí o dost lépe. https://zeperfs.com/…uel8824-8418.htm https://zeperfs.com/…uel8824-9099.htm
A určitě to není velkou hmotností té RAV4 PHEV, jsou hybridy o pět metráků těžší a přesto brzdí také výrazně lépe. https://zeperfs.com/…uel8824-8233.htm
Včera se tu o jednom třeba psalo - https://www.auto.cz/…a-usporny-138918
V diskuzi pod článkem tam jsou i tvé příspěvky, no a v článku i údajích se o tom píše.
Obvykle s tebou souhlasím, ale tady spíš ne.
Co se brzd týče, brzdy budou víc namáhané třeba v alpském sjezdu s vlekem nebo i opakovaném brzdění z menších rychlostí, než při brzdění z vysoké rychlosti... prostě proto, že to rozjetí na 200+ trvá i tomu silnému motoru dlouho a brzdy si odpočinou.
Pneumatiky kategorie 240km/h taky nejsou výrazně dražší než kategorie 180.
Prostě... vím, že se u aut počítá každá koruna nákladů... ale nepřijde mi, že by si Volvo následně mohlo dovolit šulit pneu, přece jen tu pořád budou vyhýbací manévry atd.
Oproti 180 za 1s ujedeš 70m a ne 50m... a samotná brzdná dráha je dvakrát delší, třeba tak 250m. Což není zase tak moc, na dálnici ten výhled máš... a riziko že tam něco vlítne ze strany je asi přijatelně nízké.
to je blbost romiku
flotilove emise se pocitaji z NEDC nebo WLTP, a tam maximalka nehraje roli, paklize se nejedna o kolobezku, coz je v tvem pripade pravdepodobny
o síle motorů to není. Vždyť nabízí kombinovaný výkon 400PS, což je na 250km/h až až. Modely, které byly vyrobeny před touhle "rezolucí", to zvládají.
Na 250km/h stačí auto o výkonu cirka 180kW.
by mělo být na povolenou maximálku podle navigace satelitu v mapách, po jakých auta zrovna jedou. A TO U VŠECH AUT!!! Technický to je možné, ale pro bezpečnost se to nikdy neudělá. Stát potřebuje mrtvé z dopravních nehod!
Realita je jedna vec, rozum druhá. Ja viac ako 140 tacho nejazdím z viacerých dôvodov. Za prvé ušetrím za pokuty. Za druhé si šetrím auto. Za tretie mám nižšiu spotrebu a za štvrté je jazda menšou rýchlosťou komfortnejšia. A za piate, za tých pár ušetrených minút mi to nestojí. Ani pri ceste na dovolenku, keď robím 3000 km na dva ťahy. Realita diaľnic je nerozum vodičov a benevolencia polície. V Amerike by si to nikto nedovolil. A tam majú sakra dlhé diaľničné ťahy.
Všetci bežne jazdia v Nemecku bez limitu, maximálka 130 v drvivej väčšine Európy je irelevantná... A naviac za to zase môžu tie svinské elektromobily...
Globální příkaz zlikvidovat co ? Myslíš, že Renault reaguje na nějaký příkaz od světových vládců ? Je to možná i možné, protože elektroauta jsou všechna dost podobná, tak se Bill Gates rozhodl, že v rámci odlišení prémie (do které má ukrutně nainvestováno) budou všechny s.r.a. gorové značky vyrábět povozy s omezenou rychlostí do maximálně 180 a elitní značky do 220, BMW je sportovní ta bude mít 250 a Rolls 265 :yes: