Bezpečnost
Přihlásit pro přidání komentáře
Roland Von Wagen
A vůbec bych netroškařil. Klidně někam ke 100 - 80 km/h. :yes:
dyna15
Ono čoskoro aj tak prídu čiastkové obmedzenia podľa čítania dopravných značiek prípadne mapových podkladov, takže nebude sa znižovať iba maximálka.
Renoo
S tím, že jsem jen asi jednou jel 200 km/hod a bohatě mi stačí tachometrových 140, tak nemám problém. Navíc on ty Rencky nikdy nebyly žádné sportovní vozy a rychlé rodinné kombíky. Když pominu Megane RS, tak žádný z modelů není určený pro rychlé bláznění na dálnici.
ericn
Tohle jsou jen kecy o bezpečnosti, stejně jako u Volva jde o to ušetřit peníze na materiálu. Auta nemusí být dimenzovaná na vyšší rychlost. Stejně do budoucna ty jejich elektrošroty jezdit rychleji ani nebudou, vlastně ani ty ostatní v mainstreamu ne, baterka jim na to nestačí. Už při rychlosti 130 mají spotřebu kolem 25-26kWh, tj při 50-60kWh baterii sotva dojedete z Prahy do Brna na jedno nabití. O důvod více, proč Renault nekupovat...
Souhlas, odvolávání se na dopravní nehodovost je jenom ubohá zástěrka šetření kde se dá. On je setsakramentský rozdíl stavět auto na Vmax 180 nebo třeba 220. Pneu, brzdy, zavěšení, chlazení všechno se pak ošulí.
Obvykle s tebou souhlasím, ale tady spíš ne.
Co se brzd týče, brzdy budou víc namáhané třeba v alpském sjezdu s vlekem nebo i opakovaném brzdění z menších rychlostí, než při brzdění z vysoké rychlosti... prostě proto, že to rozjetí na 200+ trvá i tomu silnému motoru dlouho a brzdy si odpočinou.
Pneumatiky kategorie 240km/h taky nejsou výrazně dražší než kategorie 180.
Prostě... vím, že se u aut počítá každá koruna nákladů... ale nepřijde mi, že by si Volvo následně mohlo dovolit šulit pneu, přece jen tu pořád budou vyhýbací manévry atd.
Co se brzd týče, brzdy budou víc namáhané třeba v alpském sjezdu s vlekem nebo i opakovaném brzdění z menších rychlostí, než při brzdění z vysoké rychlosti... prostě proto, že to rozjetí na 200+ trvá i tomu silnému motoru dlouho a brzdy si odpočinou.
Pneumatiky kategorie 240km/h taky nejsou výrazně dražší než kategorie 180.
Prostě... vím, že se u aut počítá každá koruna nákladů... ale nepřijde mi, že by si Volvo následně mohlo dovolit šulit pneu, přece jen tu pořád budou vyhýbací manévry atd.
A proč tedy auta dosahující Vmax 250 km/h mají větší brzdové kotouče, třmeny i destičky než auta s 70 kW dosahující 180 km/h (stačí se podívat na jakýkoliv model na trhu, který má více výkonnostních verzí a ta nejvýkonnější s nejvyšší Vmax má vždy největší brzdy)? Odpovím si sám, protože ubrzdit auto z 250 km/h znamená vykonat prakticky dvakrát větší brzdnou práci než ubrzdit stejně hmotné auto ze 180 (práce, která se musí zmařit v brzdách roste se čtvercem rychlosti). A brzdná energie se mění na teplo, takže auto s vyšší Vmax musí také uchladit dvakrát větší teplo. Hmotnost (třeba přívěs) má na brzdnou práci daleko menší vliv (brzdná práce/výkon roste jenom přímo úměrně s hmotností). A stejně tak když se podívám třeba na Octavii 1.0 TSI a Octavii RS jaké dostávají z výroby pneu, tak ta verze RS nejenže má větší rychlostní index, ale má i větší ráfky a nižší profil a celé kolo je víc než dvojnásobně dražší než to kolo na tříválcového chcípoše. Takže už dnes tam, kde auto má malou Vmax. (nikoliv z důvodu nějakého snižování nehodovosti, ale z důvodu slabého motoru, který auto víc nerozjede) automobilky auto s nízkou Vmax silně šulí na gumách, na brzdách, na podvozku ve srovnání s těmi nejvýkonnějšími/nejrychlejšími verzemi.
Začnu tím jednodušším - Octavia 1.0 vs. Octavia RS. Představ si, že by ORS dostala omezovač na 180... ale pořád měla svých 180kW. Myslíš, že by jí stačily pneu a brzdy z 1.0, nebo by pořád potřebovala víceméně to co má? Já tipuju to druhé.
A totéž musí být to Volvo - pokud XC90 skrouhneš maximálku, no tak ale pořád potřebuješ podvozek (komplet, vč. brzd atd.), aby se to minimálně vyrovnalo nějakému Tiguanu, jinak budeš pro smích.
Dobře vím, kdy brzdy zůstanou nejvíc za uši - není to dálnice, ale je to okruh, případně okreska jetá v "okruhovém" duchu brzda-plyn.
Cena stejných pneu s rozdílným indexem se obvykle neliší... třeba tady Conti v mainstream rozměru (225/40/1😄 nabízí Y a W za shodnou cenu... a to jsme v rychlostech 270 a 300, což by dle tvé logiky mělo být bohapusté mrhání penězi... ale evidentně automobilku to Y nic moc nestojí.
https😐/www.pneuboss.cz/…25-00-r-18/letni
A totéž musí být to Volvo - pokud XC90 skrouhneš maximálku, no tak ale pořád potřebuješ podvozek (komplet, vč. brzd atd.), aby se to minimálně vyrovnalo nějakému Tiguanu, jinak budeš pro smích.
Dobře vím, kdy brzdy zůstanou nejvíc za uši - není to dálnice, ale je to okruh, případně okreska jetá v "okruhovém" duchu brzda-plyn.
Cena stejných pneu s rozdílným indexem se obvykle neliší... třeba tady Conti v mainstream rozměru (225/40/1😄 nabízí Y a W za shodnou cenu... a to jsme v rychlostech 270 a 300, což by dle tvé logiky mělo být bohapusté mrhání penězi... ale evidentně automobilku to Y nic moc nestojí.
https😐/www.pneuboss.cz/…25-00-r-18/letni
Nevidím jediný důvod, proč by Octavii RS s omezovačem na 180 nestačily kola z 1.0 TSI. Brzdy by možná byly potřeba trochu větší než jsou v 1.0 TSI, čtyřválec je o něco těžší než tříválec, ale brzdy z RS by byly rázem zbytečnost. Na okruhu žádné sériové brzdy trvale nevydrží (vyjma nějaké keramiky na 911) takže jde nakonec o to brzdění z vysokých rychlostí na dálnici. V životě jsem několik kotoučů zkroutil, dvakrát na okruhu a jinak vždy na dálnici.
Koukl jsem na pár aut s velkým výkonem, kterým by výkon pohodlně stačil na rychlosti vysoko přes 200 a s omezenou maximálkou, zatím jich vyjma RAV4 PHEV moc není a tipl bych si, že ta RAV 4 s 300 hp šulí brzdy už dnes, běžná auta typu 3008 nebo Tiguan bez omezovače jsou na brzdách o dost lepší a to jistě nejsou mistři světa na brzdách, ale protože musí nějak ubrzdit i z rychlostí vysoko nad 200, tak prostě brzdí o dost lépe.
https😐/zeperfs.com/…uel8824-8418.htm
https😐/zeperfs.com/…uel8824-9099.htm
A určitě to není velkou hmotností té RAV4 PHEV, jsou hybridy o pět metráků těžší a přesto brzdí také výrazně lépe.
https😐/zeperfs.com/…uel8824-8233.htm
Koukl jsem na pár aut s velkým výkonem, kterým by výkon pohodlně stačil na rychlosti vysoko přes 200 a s omezenou maximálkou, zatím jich vyjma RAV4 PHEV moc není a tipl bych si, že ta RAV 4 s 300 hp šulí brzdy už dnes, běžná auta typu 3008 nebo Tiguan bez omezovače jsou na brzdách o dost lepší a to jistě nejsou mistři světa na brzdách, ale protože musí nějak ubrzdit i z rychlostí vysoko nad 200, tak prostě brzdí o dost lépe.
https😐/zeperfs.com/…uel8824-8418.htm
https😐/zeperfs.com/…uel8824-9099.htm
A určitě to není velkou hmotností té RAV4 PHEV, jsou hybridy o pět metráků těžší a přesto brzdí také výrazně lépe.
https😐/zeperfs.com/…uel8824-8233.htm
Právě proto, že se u takového auta očekává intenzivnější jízda... intenzivnější brzdění. Že to při intenzivní jízdě třeba na okruhu dříve či později vzdají jakékoli brzdy podle mě není argument, pořád je to auto, které by to mělo na amatérské úrovni zvládat (nebo si tam dosaď Megane RS místo té Octavie RS, pokud ti Octa na okruhu nesedí).
Totéž pneu, mohl bys mít pneu s nižším indexem, ale rozhodně ne horší kvality.
Protože - zákazník za to připlácí a přesně tohle čeká - lepší handling, lepší brzdy, lepší tlumiče, lepší podvozek, lepší řízení.
Totéž pneu, mohl bys mít pneu s nižším indexem, ale rozhodně ne horší kvality.
Protože - zákazník za to připlácí a přesně tohle čeká - lepší handling, lepší brzdy, lepší tlumiče, lepší podvozek, lepší řízení.
Když si jako zákazník připlácím za vyšší výkon, tak ano, očekávám lepší handling, lepší brzdy, lepší tlumiče, lepší podvozek, lepší řízení. Ale já očekávám TAKÉ adekvátní Vmax. Myslím, že dát omezení na 180 do Megane RS nebo i do té Octavie RS by automaticky znamenalo pokles zájmu klientů o ta auta i kdyby nakrásně ty brzdy nebo podvozek byly stejné. Nikdo si nekupuje sériové auto aby s ním jezdil jenom v Sosnové, kde by omezení Vmax asi nevadilo.
I při dynamické projížďce po okreskách by se člověk do těch 180 vešel. Že je jakýkoli omezení otrava je jasný.
Kdyby byl svět v pořádku, tak by si Volvo (s omezovačem či bez) nemohlo dovolit jít technikou pod mainstream. On úplně "v pořádku" není... a o rezervě od čínského výrobce v mírně orezlém kufru S90 se tu živě diskutovalo... ale pořád si myslím, že pokud by tam hodili nějaký čínský šméčka, tak by to trh - třeba časem - neakceptoval.
PS: Duster má rezervu od Conti
Kdyby byl svět v pořádku, tak by si Volvo (s omezovačem či bez) nemohlo dovolit jít technikou pod mainstream. On úplně "v pořádku" není... a o rezervě od čínského výrobce v mírně orezlém kufru S90 se tu živě diskutovalo... ale pořád si myslím, že pokud by tam hodili nějaký čínský šméčka, tak by to trh - třeba časem - neakceptoval.
PS: Duster má rezervu od Conti
twistedTSD
Že prý bezpečnost. Počet nehod, které se stanou nad 180 km/h, je naprosto mizivý. Pro ně je to pouze cesta, jak omezit náklady zejména elektrifikovaných pohonů za využití dnešního dobroserského trendu, kdy stát/korporát určí, co je pro člověka nejlepší. Navíc těch 180 km/h má být maximum a levné modely můžou dostat i méně. Tak takhle teda ne, Renaulte. :no:
traveldrive
Všetci bežne jazdia v Nemecku bez limitu, maximálka 130 v drvivej väčšine Európy je irelevantná... A naviac za to zase môžu tie svinské elektromobily...
Koukám, že po dálnici asi moc nejezdíš. Tedy po té české, levý pruh je běžně o 150-160km/h tacho, 90-130 ten pravý... To je realita dálnic 😉
Realita je jedna vec, rozum druhá. Ja viac ako 140 tacho nejazdím z viacerých dôvodov. Za prvé ušetrím za pokuty. Za druhé si šetrím auto. Za tretie mám nižšiu spotrebu a za štvrté je jazda menšou rýchlosťou komfortnejšia. A za piate, za tých pár ušetrených minút mi to nestojí. Ani pri ceste na dovolenku, keď robím 3000 km na dva ťahy. Realita diaľnic je nerozum vodičov a benevolencia polície. V Amerike by si to nikto nedovolil. A tam majú sakra dlhé diaľničné ťahy.
Auto sa pri 140 správa podľa mňa trochu inak keď stavané na 170-180 ako keď je stavané na 240+.
V tom máš určite pravdu, ale pravda je aj to, že fyzika platí v každom prípade a rovnako platí ľudský faktor ako riziko.
Neokecávej, s kdejakým 20letým autem těch 200 v Německu jet můžu a se supermoderním Volvem ne. I kdybych tam nikdy jezdit neplánoval, tak mě to bytostně štve a nedám jim svoje peníze.
Že je niečo možné v Nemecku neznamená, že je to jedine správne. To máš dosť deformovaný pohľad.
adamzprahy
Renault, stejně jako Volvo, se jenom vymlouvá a odvádí pozornost od neschopnosti nabízet silné motory a chtějí šetřit na dimenzování pro vyšší rychlosti, kde narůstají nároky na spoustu komponent. A sklidit za to politické body... za mě :no:
o síle motorů to není. Vždyť nabízí kombinovaný výkon 400PS, což je na 250km/h až až. Modely, které byly vyrobeny před touhle "rezolucí", to zvládají.
Na 250km/h stačí auto o výkonu cirka 180kW.
Na 250km/h stačí auto o výkonu cirka 180kW.
Který Renault má 400PS? Jestli myslíš Volvo, tak právě ty PHEV rozhodně nejsou na dálnici alternativou k prémii, takže to rovnou vzdali a řekli že v rámci bezpečnosti a ekologie se bude jezdit 180 km/h 😁
A u Renaultu je to do očí bijící. Už to vypadalo, že se trochu zvednou na vyšší pozice. Ale nezvládli to. Na chvíli nabízeli aspoň 1.8 TCE s 225 koni. A teď? Talisman, Espace, Megane, Koleos, Scenic: vše totální motorová bída, tj. základ nebo hybrid konkurující leda tak malým Toyotám do města 😞
A u Renaultu je to do očí bijící. Už to vypadalo, že se trochu zvednou na vyšší pozice. Ale nezvládli to. Na chvíli nabízeli aspoň 1.8 TCE s 225 koni. A teď? Talisman, Espace, Megane, Koleos, Scenic: vše totální motorová bída, tj. základ nebo hybrid konkurující leda tak malým Toyotám do města 😞
topten
= min dimenzovanme brzdy, levnejsi pneu a kdo vi co jeste, coz ma vliv na vyrobni cenu auta.
u malejch aut do v tom nevidim problem
u malejch aut do v tom nevidim problem
RD
Jde jen o dvě věci😒br />
-peníze
-omezení svobody
:-!
-omezení svobody
:-!
lordlord
jde o konstrukci auta, taky nemusí mít dražší gumy s vyšším indexem, velké brzdy, jen podvozek do 180....
Zvonik54
by mělo být na povolenou maximálku podle navigace satelitu v mapách, po jakých auta zrovna jedou. A TO U VŠECH AUT!!! Technický to je možné, ale pro bezpečnost se to nikdy neudělá. Stát potřebuje mrtvé z dopravních nehod!
Vasut1974
Tak tady to bude asi jednoduche ne ? Ridic toto rozhodnuti ani nepociti, neb Renault snad pres 180 ani nikdy nejezdil.
Aj so 160 km si s výnimkou časti nemeckej diaľnice mimo zákon. A pri 180 a viac aj mimo zdravý rozum.
Zabiješ se klidně i ve 30km/h. Takové náledí v kombinaci se zábradlím umí člověka pěkně přišpendlit do sedačky.
Samozrejme ze muzes na mnohych mistech usetrit, kdyz vis, ze auto nepojede vic nez 180.
Jde jen o penize, o nic jineho.
😲
Rimac C-Two ma lepsi zrychleni nez Bugatti Chiron.
:-!
Jinak vubec nechapu, s cim by mel mit majitel Renaultu problem. Obzvlast kdyz se nepohybuje vetsinove po nemecky dalnici...
Model Y Performance mx speed 248km/h.
Standardni Model Y 216km/h.
Co ty na to? 😉
PS Jestli nekdo nestiha, tak jsou to spalovaci auta. S Rimacem je to pro ne game over.
https😐/www.motor1.com/…aycan-drag-race/
:yes: :yes: :yes:
V diskuzi pod článkem tam jsou i tvé příspěvky, no a v článku i údajích se o tom píše.
U auta s maximálkou 180km/h nepotřebuješ např. 320mm přední brzdové kotouče, jako je tomu u auta s maximálkou přes 250, ale postačí třeba 280. Rozdíl v hmotnosti dílu? Značný. Na to je navázaná i nepotřeba obřích disků, ramena, ložiska mohou být subtilněji dimenzována.
A nejde jen o brzdy. Ale jde i o karoserie. Nepotřebuješ do kapoty přidávat další výztuhu, aby při 250km/h nevlála, nepotřebuješ tak silné panty, nepotřebuješ další výztuhy, protože auto nemusí podstupovat tak intenzivní vibrace. Nemusíš se hned uchylovat k použití hliníku, nebo karbonu, když chceš sundat hmotnost. A jako bonus - ušetříš.
).
Ale mali by to urobiť nejakým spôsobom vypínateľné, lebo inak si nezajazdíš ani na Slovakiaringu. 😉
Pozerať 200 m dopredu je také minimum, to sa pozerám väčší kus dopredu aj v rámci limitov. Pri 180 km/h je 200 metrov dielom štyroch sekúnd. V nečakanej situácii veľmi krátky čas.
Kde je jaké riziko? Není. Stačí používat hlavu.
Proto asi i to omezení na 160 u EV.
Ale jo, bude to zaobaleno PR řečmi o bezpečnosti... 😉
Ps.: Mě osobně by toto omezení asi nějak zvlášť neštvalo, tedy těch 160 už asi víc (jo, autobahn).
Proto jsem to taky charakterizoval, že jde primárně o ty emise. Ať už formou menších aerodynamických ztrát, nebo rovnou protlačením dalších EV na trh na úkor spalováků.
Ale co se týče dojezdu EV, to bych věřil.
Se zbytkem naprostý souhlas. :yes:
Vím, že tohle měla/možná ještě má Toyota Camry v rychlostech blížících se těm 180ti.
flotilove emise se pocitaji z NEDC nebo WLTP, a tam maximalka nehraje roli, paklize se nejedna o kolobezku, coz je v tvem pripade pravdepodobny