Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Renault Mégane eVision
Renault Mégane eVision
Renault Mégane eVision
Renault Mégane eVision
15
Fotogalerie

Renault chce být jako Volvo. Hodlá omezit maximální rychlost svých aut

Maximální rychlost vozů značky Renault bude do budoucna omezena na hodnotu 180 km/h. Stejné omezení se bude týkat také modelů značky Dacia.

Renault se pod vedením nového šéfa Lucy de Mea zásadně proměňuje. Po oznámení nové budoucí strategie automobilka hlásí další novinky pro blízká léta. V rámci zaměření se na bezpečnost vozů Renault omezí u svých modelů maximální rychlost na nejvýše 180 km/h. U některých aut bude dokonce ještě nižší.

Luca de Meo tento krok oznámil na páteční výroční valné hromadě akcionářů. Vysvětlil, že právě vysoká rychlost je důvodem více než třetiny tragických dopravních nehod. Z toho důvodu budou navíc všechny budoucí modely vybaveny také inteligentním omezovačem rychlosti „Safety Coach“, který tempo omezí podle aktuálního povoleného limitu, případně podle prudkých zatáček či křižovatek.

Omezení maximální rychlosti na 180 km/h se bude do budoucna týkat modelů značek Renault a Dacia. Sportovní vozy Alpine budou pravděpodobně z této strategie vyjmuty, de Meo totiž tohoto výrobce v nových plánech nejmenoval.

Šéf Renaultu nicméně zatím nespecifikoval, kdy by k tomuto kroku mělo dojít. Už u elektrického Méganu-e chystaného  pro rok 2022 bude maximální rychlost elektronicky omezena právě na 180 km/h. V jeho případě je to ale způsobeno také snahou o snížení spotřeby elektrické energie.

Renault přitom není první automobilkou s takovými plány na omezení maximální rychlosti všech svých aut. Už předloni oznámilo Volvo, že u jeho vozů bude maximální rychlost omezena také právě na 180 km/h, přičemž tento elektronický omezovač začal být instalován ve vozech švédské značky už loni. Také Volvo vysvětlovalo tento krok snahou o zvýšení bezpečnosti, a to v rámci plánů na snížení počtu mrtvých či vážně zraněných osob ve vozech švédské značky na nulu. Limit právě na 180 km/h pak má být kompromisem, který zvyšuje bezpečnost a zároveň nijak zásadně neomezuje zákazníky.

Kritici tohoto opatření ale říkají, že to Volvu (potažmo) Renaultu také sníží vývojové náklady. Firmy totiž nebudou muset přizpůsobovat své vozy vyšší rychlosti.