Renault s poslední generací Scenicu promarnil příležitost. Udělal podle mě krásný design, trochu evokuje moderní SUV, jenže autu násilně narval 20’ kola a nedal mu slušný benzinový motor. 1.2TCe byl prostě průser a k celkem velkému Scenicu se nehodí. Taky jsem ho zvažoval, ale tahle kombinace mě naprosto odradila 😉
Súčasný Scenic vyzerá krásne, ale to je možno aj všetko. Budú to musieť premenovať ako Talisman, lebo kto súčasný Scenic mal, ďalší by si už nekúpil :-)
Kde vidíš vajco? Pozeráš sa do zrkadla? :D Vizuálne je GrandScenic podarené auto. Na čo dopláca, je ústup od priestoru a variability v prospech štýlu SUV a vzhľadu. OD MPV sa priestor a variabilita očakáva akosi automaticky a v tomto smere Renault očakávania mnohých potenciálnych zákazníkov sklamal. U MPV je štýl až na konci záujmu.
Tieto vajcoidne mpv kde priestor bol stejne az na druhom mieste dnes uz netiahnu... v tomto zlate kangoo... aj tak je dnes uz lepsou rodinnou volbou... a nielen voci sucasnemu vajcu scenicu ale dovolim si tvrdit ze jasne lepsou volbou aj voci sucasnemu nie najstastnejsie ponatemu meganu.... inak ja sa na renault nestazujem... jak nove clio tak aj nove kangoo ci nova paradna arkana sa mi fakt lubia... a aj ten koniec ich dizlov je tu v tomto smere tiez na pochvalu ( v beznom osobaku mimo terenaky a dodavky nama co hladat ) takze za mna palec hore pre reno... zacina sa mi pacit dnes uz viac ako pezoty alebo citrony :yes:
Budou recyklovat baterie viz https://www.seznamzpravy.cz/…ecyklovat-152337
Francouzský Renault nyní recykluje všechny baterie svých elektromobilů, i když v současné době to dělá jen pár stovek baterií ročně. Spolupracuje při tom s francouzskou společností Veolia a belgickou chemickou firmou Solvay. Cílem Renaultu není recyklovat jen baterie ze svých vozů. Jde o otevřený projekt, kde se dají recyklovat jakékoliv baterie z elektromobilů, ale i odpad z jejich výroby. „Naším cílem je oslovit 25 procent recyklačního trhu,“ říká Jean-Philippe Hermine, viceprezident Renaultu pro životní prostředí.
Tak to by mně zajímalo, kdo se chystá vyvíjet v mainstreamu tuctový malý diesel. Těch je jak šafránu. Naopak to je ještě úspěch, takové Audi nebude vyvíjet ani benzíny. Ale asi jo, kdo nevyvíjí diesly, ten na tuti zkrachuje, protože to mudrlanti na autocz ví líp.
Kompaktní MPV nevyvíjí nikdo a naopak se jich každý zbavuje, nejen Rencek. Ostatně je s podivem, že Scenic vydržel tak dlouho. Konkurence á la Picasso, B-Max/C-Max, Meriva,... ti skončili už dávno.
A 180 km/hod čeká každého. S tím, jak se všichni snaží protáhnout elektro a PHEV, nic jinýho nezbývá. Rychlá jízda jim není po chuti. BTW kolik promile majitelů Rencků jezdí víc jak 180? Jo a kde?
Trochu ta komedie začíná dávat smysl.
Místo dobrých a použitelnch aut, začnou chrlit gázíky a coupe gázíky a protože zrušili vývoj dieselů, které paradoxně do těchto SUV nesmyslů dávají největší smysl, budou je vybavovat elektrickým závažím s benzínem, v nejhorším případě jen elektrobalastem bez spalovacího motoru a v lepším případě jen benzínem, . To v lepším případě ale zase není tak žhavé, jak se zdá.
Protože i do koleosu nabízejí jen jejich 1,3 TCe. Skvělý motor, ale tak do megane a níž.
Takže budou těžkotonážní nesmyslná SUV osazena malými benzínovými motory, nebo ještě obtěžkána elektroblastem a nebo jen s elektrobalastem.
Omezení rychlosti na 180 pak bude tak nějak zbytečné, protože buď to ty škatule vůbec nevytáhnou, nebo pokud jo, tak stejně ve vyšších rychlostech bude ty škatule s malým benzínem žrát jak malý cirkus. Elektrobalast tu rychlost nejspíše ani nevymodlí, takže si udělají PR na tom, jak chtějí být bezpeční a přitom to je jen důsledek jejich počínání.
Tak nějak mi přijde, že mi Renault bude chybět čím dál tím méně, až se dostane do problémů a do ústupu díky jejich nesmyslné strategii.
Škoda, Renault Sport modely, MPV, malé vozy... to uměli a vše to dříve, nebo později pohřbí.