Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Renault končí s investicemi do nových dieselových motorů

Společnost bude i nadále vyvíjet již existující motory, postupně se však chce zaměřit především na elektromobilitu.
Zpět na článek
27. 4. 2021 15:26
28. 4. 2021 01:16
27. 4. 2021 21:40
27. 4. 2021 21:57
28. 4. 2021 17:49
27. 4. 2021 23:36
28. 4. 2021 01:40
28. 4. 2021 10:33
28. 4. 2021 12:34
28. 4. 2021 10:36
27. 4. 2021 17:56
27. 4. 2021 15:46
27. 4. 2021 16:44
27. 4. 2021 18:26
27. 4. 2021 22:33
27. 4. 2021 22:42
27. 4. 2021 21:50
27. 4. 2021 22:41
27. 4. 2021 21:59
28. 4. 2021 08:07
Avatar - _EQS_
27. 4. 2021 15:26
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
65
27. 4. 2021 16:13
Re: BYE BYE DIESEL
Ľudia dnes majú dosť peňazí, kto by už chcel smrad, hluk a vysokú spotrebu dízlov. Zaplať pán boh za Dieselgate - teda za tých v USA, ktorí prispeli ku koncu dízlov.
Avatar - Jerry.Gunman
27. 4. 2021 16:23
Re: BYE BYE ROZUME
Vysoká spotřeba dízlů?
Hmmmmm, pán je evidentně znalec :D :D :D
Avatar - speedfred
27. 4. 2021 17:29
Re: BYE BYE DIESEL
...a preto američania začali robiť svoj 3.0L R6 dízel.
Avatar - Ronault.
27. 4. 2021 18:48
Re: BYE BYE DIESEL
Lidi dneska nemají dost peněz a při tomto tempu zdražování a zakazování si bude muset mnoho lidí v budoucnu nechat zajít sen o svém autě. A můžeš to být i ty.
Avatar - kuk
28. 4. 2021 01:16
Re: BYE BYE DIESEL
Nefňukej dědo. Mladý už vlastní auta nechtěj oni si je budou půjčovat v pouliční půjčovně. Tadle země už není pro starý. ;-)
28. 4. 2021 09:50
Re: BYE BYE DIESEL
Prechod na EV zrejme nezastavíme.
Hlavne nám prajem a našim deťom, aby sme ho zvládli bez ešte väčšieho ničenia Zeme. 🤦‍♂️

Spoločnosti už chcú ťažiť suroviny na batérie z morského dna. Postavili sa proti tomu BMW, Volvo, Samsung a ekológovia.
www.webnoviny.sk/…-z-morskeho-dna/

Pripomína mi to záchranu lesa pred kôrovcom jeho vyrúbaním a postavením lyžiarskeho strediska.
Avatar - Jerry.Gunman
27. 4. 2021 16:16
Re: BYE BYE ROZUME
Je úžasné sledovat, jak někteří... intelektuálně poněkud nesměli jedinci chrochtají blahem nad tím, jak se daří nejrůznějšími zákazy a restrikcemi omezovat nejen automobilismus (jeden z posledních oborů, v němž státy EU dokázaly být vcelku obstojně konkurenceschoné), ale i svobodu pohybu ...

Připomíná mi to Němce, některé hloupé obyvatele Československa a Francie, zalykající se štěstím nad tím, jaká skvělá budoucnost jim kyne poté, co se se Německo (Československo, Francii...) konečně podaří očistit od těch "smradlavých židů" ...
Avatar - lamal
27. 4. 2021 16:18
Re: BYE BYE ROZUME
´´svobodu pohybu´´ to je hoax a flame, pokial zostanes pri automobilizme suhlas ...
Avatar - Jerry.Gunman
27. 4. 2021 16:21
Re: BYE BYE ROZUME
JJ, to si lidi říkali už TOLIKRÁT, pokaždé to byo prohlašované za hoax a flame a lež a kacířství a kdo ví, co ještě - a pokaždé se nakonec ukázalo, že to byla pravda
Avatar - lamal
27. 4. 2021 16:30
Re: BYE BYE ROZUME
nie, elektromobilita nie je vytvorena pre obmedzenie slobody pohybu... thats all
Avatar - Jerry.Gunman
27. 4. 2021 16:50
Re: BYE BYE ROZUME
Jak by mohla :D :D ... ale dá se pro ni celkem snadno využít, že?
Avatar - lamal
27. 4. 2021 16:58
Re: BYE BYE ROZUME
myslis tym ten momentalne kratky dojazd ? ano to obmedzenie je, ale neucinne... uz dnes sa da bezne 200-400km s EV najazdit, mozes to nabit doma, mozes to nabit na stojane, ok zdrzi ta to dajme tomu 2hod na 800km trase s tym, ze vyrazis nabity a 1x nabijes do plna... toto ti pride ako ucinne obmedzenie slobody pohybu ?

za 5-7r bude aj toto irelevantne, pretoze rychlost nabijania a kapacity sa navysuju a 5-7r tu este spalovaky urcite vydrzia... nejak mi to nevychadza

za EV lobby by som videl skor ekonomiku a nie ekologiu ani obmedzenie slobody pohybu...
Avatar - Ronault.
27. 4. 2021 18:59
Re: BYE BYE ROZUME
Nová Kona začíná s 88 kW motorem na 399 000 Kč, Kona Electric začíná s podobným 839 000 Kč. Tak to máme dva spolovací vozy za cenu jednoho elektrického. Za 839 Kč se dá koupit slušně vybavené SUV o dvě třídy výše - 5008, Kodiaq.

Nabíječka stojí kolem 30 000 Kč, samozřejmě vše se může navýšit dle stavu elektřiny v garáži, klidně to může stoupat daleko více.
No a když nemáš garáž nebo alespoň stání, tak jej musíš postavit, to máme 300 - 800 000 Kč na jedno auto.

No a když bydlíš v bytovce v městě, tak si elektro auto doma nenabiješ, na nabíjecích místech bude brzy plno a nemusí být u tvého domu.

A elektro auto mají nahradit spalovací motory v řádech let.

A teď mi ty Hoaxe řekni, jestli tohle není omezení svobody a pohybu pro ty, co na to nemají a nebudou mít.
Možná to není omezení pohybu pro tvůj velmi zúžený a krátkozraký pohled na věc.
27. 4. 2021 19:08
Re: BYE BYE ROZUME
...a to jsi ještě milosrdně neuvedl, že za ty prachy jsi majitelem věci, která za nějakých 6 - 8 let bude zcela neprodejná a nefunkční a nezbude ti nic jiného, než jí sešrotovat na vlastní náklady.
Avatar - lamal
27. 4. 2021 19:11
Re: BYE BYE ROZUME
To co popisujes ja povazujem za Ekonomicke ciele... znizenie mobility je vedlajsi efekt, ale priznam sa ze s tvojim prispevkom mi to pride vyznamnejsie nez som doteraz prepokladal.. to ovsem bude platit za:

a/ pokial cena EV oproti tomu co uvadzas dnes neklesne... trendy ukazuju, ze cena bude klesat (to by asi to dotovanie spalovakmi nemalo zmysel, to tvrdite vsetci... )
b/ nebude dotovana infrastruktura na urovni parkovacich miest

Mas dokazy na a+b aby si zodpovedne tvrdil, ze je cielom takto nasilne obmedzenie slobodneho pohybu ? Navyse Jerryho povodny prispevok o ´´svobode pohybu´´ bol uplne inac vyskladany, vid to ostatne co tam napisal.... preto som ja reagoval hoaxom (strašenie ludi nepreukazanymi faktami a desivymi predstavami).
Avatar - Ronault.
27. 4. 2021 21:31
Re: BYE BYE ROZUME
Tady ale není diskuze o tom, jestli bude nebo nebude levnější elektroauto... nebude, protože baterie slevňovat kam nemají, současná auta jsou dělány pro sdílené platformy, tam se taky neušetří, viz Kona.
A není ani diskuze, jestli budou nebo nebudou parkovací místa... nebudou, to znamená rozkopat všechny ulice ve městě, to je onvestice v bilionech a stihnout to v těchto sra..ch za pár let, za tak krátkou dobu se ani síť benzínek nevybudovala, natož něco tak náročného...
takže ano, pro ty, co na to nemají a koukni se do své peneženky a do své garáže, jestli nyní máš na auto za 1,5 milionu Kč, po vašem půl milionu euračov, jestli ne, tak budeš omezen taky...

Mimochodem, já se svým příjmem a aktuálně stavěnou garáží pro 4 auta s přípravou na elektroauta bych mohl být v klidu, ale nejsem, i tak v horizontu několika let budu kupovat auto střední třídy se spalovacím motorem tam, aby mi vydrželo co nejdéle na dlouhé cesty a nebyl odkázán na nabíječky při cestě na euro weekend
Avatar - xxc
27. 4. 2021 21:40
Re: BYE BYE ROZUME
Uz sa tu pisalo niekolko krat, ze elektroauta prispeju k slobode pohybu, a nie k obmedzeniu. Spalovacie auto sa v zivote tolko nebude vyuzivat na kazdodenny pohyb, ako elektricke. Plus elektrinu ma zatial kazdy doma, pricom pri spalovacich autach su ludia odkazani na cerpacie stanice.
27. 4. 2021 21:49
Re: BYE BYE ROZUME
Plus elektrinu ma zatial kazdy doma - a někteří šťastlivci dokonce i ve 12. patře na "sídlisku". :-) K čerpací stanici se dá dojet, do 12. patra těžko. :-)
Avatar - xxc
27. 4. 2021 21:57
Re: BYE BYE ROZUME
Tak si vyhodi predlzovacku, ale urcite ho v slobode pohybu nezastavi to, zeby napr. kvoli emisiam zla eu zatvorila pumpy, alebo obmedzila predaj pohonnych hmot :-) Cize mytus o obmedzeni slobody pohybu vyvrateny. Cela ta diskusia je o tom, ze ludia to nevyskusali, ale mudruju ake su elektricke auta zle. Som zvedavy, ci niekto mal nejake elektricke a nakoniec to predal a chcel kupit spalovacie :-) Pokial nejazdi dlhe cesty denne, na to sa fakt zatial nehodi.
Avatar - Ronault.
27. 4. 2021 22:12
Re: BYE BYE ROZUME
Ty jsi tak omezený nebo opravdu hloupý?
EU nezavře pumpy, ale zakáže ti vjezd s autem do města nebo nebude výrobce schopen vyrobit takové auto se spalovacím motorem aby se smělo prodávat. A asi těžko budeš chtít jezdit 30 let starým autem a ještě jen v některých lokalitách.
A co ti, co jezdí dlouhé cesty denně? A co ti, co jezdí dlouhé cesty třeba několikrát do roka?
Avatar - xxc
28. 4. 2021 17:49
Re: BYE BYE ROZUME
Niekoľko krát do roka zvládne dlhé cesty aj elektrické auto a minimálne benzín tu bude ešte dlho. Rovnako ako diesle, veď to majú vyvinuté, aké chcú nové vyvíjať?
Avatar - Jerry.Gunman
28. 4. 2021 08:16
Re: BYE BYE ROZUME
Gile, jmenuj mi na Slovensku konkrétních 10 lidí, kteří (když bydlí ve 12. patře) z okna vyhozenou prodlužovačkou přes noc a "za levno" nabíjejí svůj elektrovehikl :D :D :D
28. 4. 2021 08:27
Re: BYE BYE ROZUME
Myslíš, že vůbec existuje na Slovensku množina o 10ti prvcích obsahující 12. patro, zavedený proud, majitele EV a majitele prodlužovačky ? :D


(Chci věřit, že prodlužovačku z 12. patra myslel jako vtip, proto jsem to ani nekomentoval.)
Avatar - lamal
27. 4. 2021 22:08
Re: BYE BYE ROZUME
Nie som si isty tym co tvrdis, nevravim vsak ze to nie je mozne.
Cenu baterii si nedovolim komentovat, nemam ziaden zdroj informacii, ktory je dnes neomylny v predikcii cien baterii v horiznote 5-7 rokov. Cena za automob. platformu znizi produkcia, ak sa o 5-7r bude vyrabat len EV, tak bude vse na EV platforme, z toho pohladu cena klesa.

Nemam sajnu ako sa vyriesi nabijanie na parkovacich miestach a uliciach, tiez mi pride nepredstavitelne aby to stihli za tak kratky cas, ale financie ktore sa do toho planuju naliat nepoznam. Priklonil by som sa k tvojmu nazoru v tomto.

Akurat za tym stale nevidim cielene obmedzenie slobody pohybu, mozno to tak je, urobim si rad nazor na zaklade odbornych clankov... odporuc nieco kvalitne a rad si to prestudujem.

Na nove EV za 1,5M nikdy mat nebudem, ani si ho neplanujem kupovat. Neverim vsak tomu, ze ked budem napr. o 10-20r donuteny zmenit typ vehiklu, ze to nepojde za 400-500tis kč...je to utopia, fakt tomu neverim a ani tomu, ze ceny EV neklesnu, to odporuje trhovemu mechanizmu a seriovej produkcii.

Žiť uz dnes s tym, ze ´´niekto´´ usil takuto financnu budu na chudobu je silne paranoidne, tam som sa este nedostal :-)
Avatar - R32
27. 4. 2021 23:36
Re: BYE BYE ROZUME
1,5 mil KČ je +/- 60.000 € nie pol milióna. Ale plne s tebou súhlasím, EV by nemala byť cesta ale alternatíva čo pokrivením trhu nieje. Ceny EV môžu byť nižšie (teraz ich držia vysoko kvôli dotáciam, tak prečo nevydojiť štátne kasy nie?) no na úroveň cien spaľovacích sa nedostanú takže rodinné EV s prijateľným dojazdom za "normálnu cenu" tak skoro skrátka nebude. Iná epizóda bude to, že ako bežný smrteľník s priemerným príjmom bude pre teba EV ekonomická samovražda. Kúpiš nové (alebo slušnú 3-4 roky starú jazdenku ako sa to robí teraz), konečne ho za x rokov splatíš a hoplá - auto nebude mať "žiadnu cenu". Čo ďalej? Nechať si auto ktoré kvôli vycucaným baterkám (nakoľko nebudeš mať prachy na novú batériu za +/- 1/3 ceny auta) bude mať obmedzený dojazd takže použiteľné do Kauflandu a späť, či rovno na smetisko kde ešte zacvakáš za zošrotovanie? To ti bude dilema... A keďže tú x ročnú nádheru nemáš šancu predať nebudeš mať ani na akontáciu na ďalšie auto, takže budeš obmedzený či nie? Nie, kúpiš si mesačník na mestskú hromadnú... :-[]
Avatar - lamal
27. 4. 2021 23:53
Re: BYE BYE ROZUME
Nemas nikde dokaz, ze bateria o 10-15 r (ratajme s tym, ze sa jedna o jazdene auto v cisto EV dobe) bude stat 1/3 auta a ze po splateni leasingu bude na kapacite pod 60% co by bolo tak min. 300 km v tej dobe... a ze hodnota auta bude ´´žiadna cena´´ ...

Sorry, ako obavy je to pochopitelné, ako nieco na com si postavim nazor velmi chatrné. Chybaju dokazy, domnienky su dobre akurat do tejto diskusie... pre istotu znovu pripominam, ze nie som fanusik EV, preč s tým ! Hybrid + benal je cesta... a diesel v obmedzenom mnozstve na dlhe trasy tiez.... ale nazory si nebudem formovat podla takychto výmyslov a odhadov.
Avatar - R32
28. 4. 2021 01:40
Re: BYE BYE ROZUME
Netvrdím, že je to "dôkaz"... https://www.autoforum.cz/…jejich-prodejce/
To, že nie som ani ja fanúšik EV si asi pochopil, s hybridom súhlas, mám Corollu Hybrid, presedlal som z nafty a som mega spokojný (a to nemám problém skritizovať vlastnú garáž)... ;-) Na Corolle mi napr. vadí, že nemá prisviecovanie do zákruty, na volante nieje (alebo som nenašiel?) tlačidlo "MUTE" a ešte to má trocha málo odkladacích miest okolo vodiča. Prkotiny, dá sa s tým žiť ale keby chceli niečo vylepšiť rád pomôžem :-[]
Avatar - lamal
28. 4. 2021 09:06
Re: BYE BYE ROZUME
Hej Leaf s nizkym dojazdom uz od novoty na tom bude najhorsie, co by si cakal od prveho serioveho EV auta ? Pisal som o 10-15r, pocitaj s tym, ze uz dnes maju tie auta okolo 45tis € dojazd okolo 400km (hyundai) o 10-15r bude dojazd 600 km uplne bezny (myslim, ze to bude viac) takze ak za 5r klesne kapacita na 80% kolko km zostane ? a kolko km zostane ak klesne na 50% ? Ten battery fading pomaly klesa, tak to opotrebenie sa znizuje. Pri tychto debatach v roku 2021 sa tu bavime o aute z roku 2009 a v kontexte o dalsich 10-15r dalej... tak si to spocitaj kolko rokov tu uslo pomedzi prsty.

Trvalu hodnotu ako spalovak mat baterka asi nebude, s vodikom to bude asi lepsie, podla cien palivovych clankov a nadrzi... kazdopadne hybrid snad vydrzi este dlho... nie si sam koho EU s tymto brutalne serie, zakaz spalovakov uz do roku 2030 je snad najhorsia sprava z EU o ktorej som sa dopocul za posledne roky... a to som ekologicky zmyslajuci a konajuci clovek.
Avatar - R32
28. 4. 2021 10:33
Re: BYE BYE ROZUME
Čas ukáže, v každom prípade je to na palicu keď si kúpiš auto s určitými parametrami a ono to o pár rokov tie parametre stratí. Akoby si si dnes kúpil spaľovák s výkonom napr. 150 koní a o pár rokov by ten motor mal 100 koní. Vývoj ako píšeš ide dopredu, to je na jednej strane super, na druhej to ešte viac podkopáva ceny jazdeniek. Vezmi si aké parametre (dojazd, výkon el. motora, bezpečnostná výbava atď) má auto dnes a aké budú mať nové autá o 10 rokov keď by si šiel predávať svoju 10 ročnú jazdenku ešte k tomu s vycucanou baterkou ... Ja tvrdím, nerpredajné. A inak, určite si zažil, keď ti v mobile alebo tablete či notebooku odišiel v batérii jeden článok ako sa to zariadenie správalo, píše toľko % baterky a zrazu drb, ako by si si s takým autom plánoval dlhšiu cestu keď ani nevieš či dojazd čo ti píše je +/- reálny alebo ti "zrazu" zmizne 150km? Samozrejme, baterky v mobiloch a nb sú o inom ale pre predstavu...
Avatar - lamal
28. 4. 2021 10:50
Re: BYE BYE ROZUME
Ja ti rozumiem, pisal som uz vyssie, ze su to uplne opravnene obavy... zatial LEN obavy, nerobme z toho fakty. Myslis, ze na akej strane som ? Tak ako vsetci si chcem kupit nieco co vydrzi a aby hodnota vydrzala co najdlhsie... akurat si nebudem robit nazor na zaklade diskusnych blábol, kde je kopa trollov a cielenych a necielenych dezinformacii.

Nerob si vsak iluzie o spolahlivosti dnesnych priamovstrekovych downsize túrb s mild hybridmi a vypinanim valcov... ano vymena motora nejakeho 2-4 majitela vyde tak 100-150tis co je menej ako za nejaku novu bateriu, ale aka bude zostatkova hodnota ? Bohuzial kvalita je znacne poznacena emisnymi limitmi a istoty sa hladaju omnoho tazsie ako za starych dobrych cias, ktore sa uz nevratia.
Avatar - R32
28. 4. 2021 12:34
Re: BYE BYE ROZUME
Súhlas, tie malé oturbené motorčeky ani vo mne nevzbudzujú dôveru, manželke som pred dvoma rokmi kupoval auto a parameter č. 1 bol motor bez turba (jazdí 90% mesto). Veľký výber nebol, vyhral Yaris 1,5 štvorválec bez turba, 111 koní... Ostáva nám len dúfať, že vývoj EV dospeje k tomu, že keď jedného dňa zakážu spaľováky budú EV na skutočne použiteľnej úrovni a rentabilnými nákladmi na ich "život" . Aj tak ale zostane veľký otáznik nad ich reálnym prínosom pre ekológiu. Aby tomu tak bolo museli by byť batérie plne recyklovateľné, el. energia iba z "čistých" zdrojov čo je pre drvivú väčšinu štátov utópia. Žiaľ ani vodík nieje úplne "čistá" cesta nakoľko pri jeho výrobe a skladovaní je použité množstvo el. energie a používa sa hlavne na generovanie energie pre batérie a nie na priame spaľovanie teda pohon auta. Uvidíme ako to bude, v každom prípade si plánujem v garáži nechať nejakého dinosaura s poriadnym motorom (Corvette C6 V8 6,0 alebo 7,0 :-[] )... ;-)
Avatar - lamal
28. 4. 2021 12:55
Re: BYE BYE ROZUME
Tiez nevidim EV ako ekologicke, bohuzial system funguje tak, ze ti bude prezentovat co mu vyhovuje tj, ze spalovaky su eko pohroma, ale neunuva sa preukazat alternativu, ze je omnoho ekologickejsia... takze ti naseru na hlavu pyčo... ale co by si cakal, ludom sa lahko berie. Mozme tedy dufat, ze to bude fungovat, ale nazor si rad urobim z praxe a nie z domnienok a predsudkov.... v automobilizme uz lepsie bolo a lepsie uz nebude...
Avatar - Ronault.
28. 4. 2021 06:37
Re: BYE BYE ROZUME
Jo, ujela mi desetinná čárka ;-) došlo mi to a už to nešlo editovat.
Avatar - R32
28. 4. 2021 10:36
Re: BYE BYE ROZUME
Myslel som si... Lajky predbehli edit :D
Avatar - Jerry.Gunman
27. 4. 2021 20:12
Re: BYE BYE ROZUME
Ne, myslím tím to, že elektromobil lze "vzdáleným přístupem" ovládat mnohem snáze, nežli automobil se spalovacím motorem.
A za 5-7 let budeme ještě ve větším svrabu, nežli dnes, právě kvůli tomu, s jakou lehkostí a nadšením místní elektro-fans přijímají a vítají další a další na hlavu postavené a základní ekonomická pravidla zcela popírající kroky ekofašistů

Takže to, že "ti to nejak nevychadza" mne u tebe nijak nepřekvapuje
Avatar - lamal
27. 4. 2021 20:24
Re: BYE BYE ROZUME
To by si mal asi lepsie vysvetlit svoje myslienky, pretoze to nevychadza ani Ronaultovi ocividne. Ten nespominal, vzdialeny pristup...

Vzdialeny pristup mas uz aj v spalovakoch, necital si nic o novej Golf8 platforme ? Pripadne o moznostiach ovladania novej Kia Sorento so spalovakom ?

Ja nie som fanusik EV, ani vzdialeneho ovladania, takze sa pleties... to momentalne neprekvapuje zase mna ;-)
Avatar - Ronault.
27. 4. 2021 22:13
Re: BYE BYE ROZUME
Co mi nevychází?
Avatar - lamal
27. 4. 2021 22:19
Re: BYE BYE ROZUME
´´Ne, myslím tím to, že elektromobil lze "vzdáleným přístupem" ovládat mnohem snáze, nežli automobil se spalovacím motorem.´´

v spojeni s obmedzenim pohybu... o tomto si nepisal ani ty
Avatar - Jerry.Gunman
27. 4. 2021 22:39
Re: BYE BYE ROZUME
A není to snad pravda?
Avatar - lamal
27. 4. 2021 22:47
Re: BYE BYE ROZUME
samozrejme, je to mozne... je to mozne tak isto ako to, ze dostanes inkfart a zijes s tym cely zivot, ze ho raz urcite dostanes ? to ti nezavidim...
Avatar - Jerry.Gunman
28. 4. 2021 08:14
Re: BYE BYE ROZUME
Každý stát, s tím, jak v něm klesá úroveň demokracie, má tendenci své občany stále více a více regulovat.
Nedemokratický stát zneužije (či využije) proti "nepohodlným" občanům všechny nástroje, které má

Už se těšíš, až bude čínský koncept "sociálního kreditního systému" zaveden i u nás?
Avatar - lamal
28. 4. 2021 08:55
Re: BYE BYE ROZUME
Jerry sorry do tohto sa dalej nezapajam, ako som si myslel ta tvoja fóbia je sirokospektralna, nebudem tu konspirovat. Kazdopadne bodaj by si nemal pravdu ;-)
Avatar - Jerry.Gunman
28. 4. 2021 09:25
Re: BYE BYE ROZUME
Ty jsi taky širokospektrální fobie, ty konspirante...

- naše měna je pevná a nepadne
- nebudeme u nás zakládat kolchozy
- úkolem městské/obecní policie je dohlížet na pořádek ve městě a ne pokutovat řidiče za rychlost
- budou vás strašit nezaměstnaností
- cílem Lisabonské Strategie je do roku 2010 z EU vytvořit nejdynamičtější a nejkonkurenceschopnější ekonomiku světa
- imigranti přicházejí pomoci ekonomice EU
- žádné nebezpečí od imigrantů nehrozí, jsou toi lidé, prchající před válkou

Všechno z toho byla a je pravda pravdoucí, křišťálově čistá a jasné, že čistější být a snad ani nemůže, viď :D :D :D

Když se tu před cca 2 lety objevil electro-positive slint, vydáváný za článek, že se cena elektrovehiků a automobilů se spalovacím motorem brzy srovná, tak jsem to okomentoval, že leda tak, že se "klasická" auta zdraží. Zdejší orální elektrofilové se mohli uflusat, že je to konspirace a hoax a fake news a hate speech a kdo ví, co ještě.
A stav po dvou letech? Elektrovehikly jsou i nadále drahé a pro obyčejného člověka nepoužitelné - a auta se spalovacími motory se zdražují a omezují, jen to sviští...
https://www.seznamzpravy.cz/…i-zalepit-152128

Sni dál, trumbero, sni si o tom, že to, co se dá zneužít, stát nikdy nezneužije :D :D :D
Avatar - lamal
28. 4. 2021 09:34
Re: BYE BYE ROZUME
prestaň, choj to napekať niekomu inemu, nemam zaujem... persony tvojho formatu tvoria presne 0% mojho nazorovotvorneho materialu, uz pri prvom prispevku som sa vobec nemylil s flame...
Avatar - Jerry.Gunman
28. 4. 2021 11:06
Re: BYE BYE ROZUME
Vždyť to říkám, ať si dále sníš o tom krásném, vlahém, růžovoučkém a nadýchaném světě, kde jsou všichni na sebe JENOM hodní a kde stát nikdy nic nezneužije proti "svým" občanům.

Ten šok, až zjistíš, že realita vypadá "poněkud" jinak, ten ti věru nezávidím. Ale kdo chce kam...
28. 4. 2021 09:50
Re: BYE BYE ROZUME
Problém je, že čerpáš informace ze zdrojů jako je seznam.cz a nebo auto.cz (a nejspíš ještě jiných které podporují tvé myšlenky).
Realita je ale taková, že EU je 3. největší ekonomika světa a jedna z mála opravdu svobodných částí světa.
Auta jsou při započtení inflace a výbav stále prakticky nejlevnější v historii automobilismu.

Rozvoj EV je prakticky všude ve světě. A stejně tak je skoro všude ve světě je tento sektor zatím finančne podporován.
Avatar - Jerry.Gunman
28. 4. 2021 11:22
Re: BYE BYE ROZUME
Ano, ze seznam.cz a auto.cz - čerpám občas informace a občas pobavení. Pro získávání informací používám mnohozdrojů, které lze považovat za alespoň částečně relevantní. Protože komplexní a kompletní obrázek si uděláš jenom tehdy, když si zkombinuješ více zdrojů. Ty to děláš jinak?

Realita je taková, že EU byla 2. největší ekonomikou světa - a nyní se propadla na 3. místo
doporučuji grafiku na konspiračním, fake news, kacířském a štvavém vebu :D :D :D
https://www.investicniweb.cz/…h-bezmala-60-let

Realita je taková, že míra svobody jednotlivce v EU dosáhla vrchotu někdy na přelomu milénia a nyní je postupnými krůčky ořezávána a umenšována

Realita je taková, že míra státního a "veřejného" dirigismu na "západě" dosáhal nikdy dříve nevídaných hodnot

Relita je taková, že namísto toho, abychom se rozvíjeli, spíše upadáme

A z toho jako mám mít radost??
28. 4. 2021 12:19
Re: BYE BYE ROZUME
Argumentuješ růstem číny kde jsou se svobodou jednotlivce dost na hraně.
Zbytek je opět jen sugesce zřejmě pocházející opět ze zdrojů které tě vedou ke špatným interpretacím.
EU je pro jednotlivce zřejmě jedno z nejsvobodnějších míst k žití.
Avatar - Jerry.Gunman
28. 4. 2021 12:31
Re: BYE BYE ROZUME
Přes velkohubě prohlašovanou Lisabonskou strategii se EU propadla ze 2. na 3. místo na světě.
Míra státního dirigismu neustále narůstá - srovnej si čas a "papírovou náročnost" založení firmy nebo postavení nemovitosti dnes a před 20 lety, srovnej si počet státních a "veřejných" zaměstnanců nyní a tehdy

A pak tady kvákej o sugesci
Avatar - lamal
28. 4. 2021 12:47
Re: BYE BYE ROZUME
To si pleties ČR (SK detto) s EU, napr vo Svajci, alebo v Norsku atd., funguju urady daleko lepsie. Rozdiel tedy pripada na jednotlive zeme EU a nie celkovo EU oproti inym zemiam.
Avatar - Jerry.Gunman
28. 4. 2021 13:23
Re: BYE BYE ROZUME
lamale, projevuješ záviděníhodnou schopnost nevidět to, co leží přímo před nosem, odpovídat na otázky, které ti nikdo nepoložil a naopak ignorovat to, nač se tě jiní ptají :D
28. 4. 2021 13:12
Re: BYE BYE ROZUME
Jako to, že si jednoduše založíš firmu a můžeš obchodovat v celé EU?
A bereš EU a nebo ČR? EU má na počet obyvatel skoro nejméně úředníků na celém světě. Jen prostě neveř všemu co napíšou tady nebo na novinkách.)

Čína je dnes obr který roste, a je to i dáno tím jak respektuje lidská práva a životní prostředí. Chceš žít ve stejném zřízení jako je v Číně?
Avatar - Jerry.Gunman
28. 4. 2021 13:17
Re: BYE BYE ROZUME
Zakládal jsem firmu koncem 90. a pak znovu před cca 7 lety
Kolegové stavěli barák v roce 98, jiný kamarád staví barák teď
Vlastní zkušenosti a zkušenostem lidí, které osobně znám, věřím více, nežli politicky angažovaným řečem diskutéra, kterého jsem opakovaně přichytil při lži - tedy tobě, křiváku a lháři Hendly

Dokaž své tvrzení o počtu úředníků - navíc já se nebavil o absolutním počtu, ale o jejich nárůstu. A ten neokecáš

EU vyhlásila velkohubou "Lisabonskou strategii" - skutek utek, cíle nebylo dosaženo, "strategie" selhala.

Bude-li Eu pokračovat v nárůstu státního (či nadstátního) dirigismu tak, jako doposud, máme velmi slušně nakročeno k tomu, abychom s úrovní lidských práv byli rovni Číně, zatímco hospodářsky budeme HLUBOKO POD ní
28. 4. 2021 13:39
Re: BYE BYE ROZUME
https://europa.eu/european-union/about-eu/figures/administration_cs

pro představu, jen v ČR je více jak 60 000 úředníků.

Opět tu zde ale podsouváš svou depresivní představu.

Zakládat míněnění o EU na základě "mám kamaráda a ten.." ?.)
Avatar - Jerry.Gunman
28. 4. 2021 14:13
Re: BYE BYE ROZUME
Jak je na tom EU jako celek - roste její ekonomická síla a světová prestiž nebo ne?
Jak jsou na tom jednotlivé státy v rámci EU - roste tam či klesá pořet státních (mestských, okresních, krajských... ) úředníků nebo klesá?
Je/bylo snazší si založit firmu a vyřídit všechna potřebná povolení dnes nebo před 20 lety?
Je/bylo snazší získat všechna potřebná povolení pro stavu nemovitosti dnes nebo před 20 lety?

Je svoboda občana ve státech EU dnes regulována a omezována dnes více nebo méně než před 20 let?

Jednoduché otázky, jednoduché odpovědi.

Své mínění o našem státě i EU zakládám na vlastních zkušenostech a zkušenostech lidí, které znám - nikoli na prohlášeních eurohujerů
28. 4. 2021 14:38
Re: BYE BYE ROZUME
Většina otázek ale padá na úroveň ČR:)

Svoboda v EU není nijak omezována. V čem se cítíš omezen na svých svobodách jako občan EU?
Dnes máš stav, kdy přejedeš celou EU (bavíme se o normální době a ne o vrcholu epidemie covidu) nikdo tě nezastaví, ve většině zemí zaplatíš jednou měnou. Dokonce si tam zařídíš podnikání stejně jako by si zařídil v ČR a můžeš podnikat v rámci celé EU.

A ekonomická síla a světová prestiž EU je nesrovnatelně větší, než by bylo u jednotlivých států které EU tvoří.
Avatar - Jerry.Gunman
28. 4. 2021 15:44
Re: BYE BYE ROZUME
A opět, odpovídáš na to, nač se tě neptám - a u toho, na co se tě ptám, cudně mlčíš.
Člověče, ty máš tak rovnou páteř, že kdybys sežral hřebík, tak vysöröš vývrtku :D :D
28. 4. 2021 15:50
Re: BYE BYE ROZUME
A cheš ty odpovědi slyšet?.)
Ano, dnes je jednodušší získat povolení na stavbu domu.
Ano, dnes je jednodušší založit firmu.
Ano, dnes je člověk v ČR v rámci EU svobodnější než před 20 lety.
Ano, ekonomika EU dále roste a s tím i její vliv.

Počet úředníků v jednotlivých státech si najdi sám. Podstatné je, že na řízení EU je potřeba asi tolik úředníků jako má ČR.
28. 4. 2021 18:43
Re: BYE BYE ROZUME
Tvrzení č.1: čistá lež
Tvrzení č.2: nepravda, je to tak nastejno jako v 90'
Tvrzení č.3: Záleží na úhlu pohledu, cestování ano, míra kontroly státní mocí ale vzrostla EET, kamery, radary
Tvrzení č.4: manipulativní polopravda. Pokud EU roste o 3% a USA o 5% a Čína o 8%, vliv EU rozhodně neroste, ale klesá.

V součtu: buď tomu nerozumíš, nebo cíleně lžeš. Nevím, co je horší.
28. 4. 2021 19:56
Re: BYE BYE ROZUME
1: Dnes máš ohlášku, když máš všechny podklady jsi za 30 dnů vyřízený a hlavně do toho nic neříká EU - čistě ČR věc.
2: jestli si 90kách zařídil vše jedním papírem pro možnost podnikat v celé EU tak si o tom rád přečtu víc.
3: EET opět čistě ČR věc - kamery, radary beru, ale dej do souvislostí s nárůstem provozu a bezpečnostních rizik a opět se podívej jak i na tohle EU dává důraz viz GDPR.
4: Čínu lze těžko srovnávat - už jsem to psal - chtěl bys tam žít? EU je 3. největší ekonomika světa a roste. A ČR je toho součástí díky EU.

Ale to jsou věci o kterých se může dohodavat u stolu v hospodě. Ze základního pohledu je jasné, že bez EU by evropa byla daleko slabší. Jistě má i EU své chyby, ale rozhodně to není to co se dočteš zde, na novinkách atd.
Avatar - Jerry.Gunman
30. 4. 2021 07:36
Re: BYE BYE ROZUME
Pochopitelne, že lže.
Vždyť je to křivák a lhář Hendly
Avatar - R32
27. 4. 2021 17:56
Re: BYE BYE DIESEL
Tak ja ti neviem čo je na tom úžasné? To, že zarežeme spalováky ktoré majú životnosť +/- 20 rokov a budeme tvoriť odpad 10 ročnými elektrovehiklami? To je fakt brutálne eko, eko ťažba, eko výroba batérii, eko výroba el. energie, eko smetiská plné 10 ročných áut... Fakt úžasná budúcnosť ;-\
Avatar - lamal
27. 4. 2021 18:40
Re: BYE BYE DIESEL
Trollom to nevysvetlis, zbytocne stracas energiu...
27. 4. 2021 20:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - _EQS_
27. 4. 2021 23:49
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
27. 4. 2021 15:43
Včera skončil.....
.......s rychlostí nad 180, dnes s investicemi do dieselů, s čím asi skončí zítra ? Už se těším. :-)
Rozbalit vlákno
47
Avatar - lamal
27. 4. 2021 15:56
Re: Včera skončil.....
180kmh je pre EU viac nez dost, ludia co oponuju tym ako brazdia 230 nemecke dialnice su spam, maju ist na cestu o 30 min skorej aby si vystacili so 180 :-!
27. 4. 2021 16:18
Re: Včera skončil.....
Jj, možná lepší omezit rychlost rovnou na 130, když se stejně víc nesmí. EU by tu 130ku Němcům měla dát rozkazem, pod pohrůžkou vyloučení z EU. A byl by konečně v tý Evropě pořádek. :D
Avatar - lamal
27. 4. 2021 16:19
Re: Včera skončil.....
preco extrem ? 180 proste staci a nepride mi to obmedzujuce pre nikoho ... kolko ludi ma skills a zodpovednost na ovladanie vozidla nad 180kmh ? ...
27. 4. 2021 16:24
Re: Včera skončil.....
Jasně a továrny na Ferrari, Lamborghini a Bugatti demonstrativně vypálit a všechna auta, co jedou víc než 180, povinně sešrotovat.
Avatar - lamal
27. 4. 2021 16:29
Re: Včera skončil.....
Da sa s tebou diskovat, alebo len melieš vyhrotene somariny na vzbudzovanie flame ?

Tovarne na Ferrari, Lamborghini a Bugatti mozu zostat v klude, to nie su auta na dialnice, takto ich pouziva len vemeno ! Na okruhu mozu jebac 250 ... tam kde to patrí, pozer na dialnici si vystaci so 180kmh, alebo ma na pokuty a moze káposiť
27. 4. 2021 16:34
Re: Včera skončil.....
To ty píšeš, že 180 stačí. Ty urážky si laskavě ponech do svého rodného Slovenska. U nás se chovej, prosím, slušně.
A sdělím ti sladké tajemství - Ferrari, Lamborghini a Bugatti nejsou auta primárně určená na okruhy.
Avatar - lamal
27. 4. 2021 16:40
Re: Včera skončil.....
Kde je urazka ? Jazdis vo Ferrari nad 180kmh po nemeckej dialnici ? ;-) Pokial niekto vzbudzuje flame = skodi diskutujucim, tak pouzijem slovo vhodne a to aj doma aj inde v EU. Skodis ceskej diskusnej platforme a aj spolocnosti, pretoze flame zanasa iracionalne emocie do diskusii, kde sa ludia rozdeluju a vadia a nie spajaju a rozumne diskutuju... chranim ceske prostredie, nemas zac.

Este k veci, ano myslim si ze supersport a rychlosti nad 180kmh patria na okruh, nikto nebrani daily uzivaniu v ramci predpisov.
Avatar - WinDiesel
27. 4. 2021 17:09
Re: Včera skončil.....
Hele bačo vrať se na salaš. Vy tam nemáte internet a diskuzní fóra? Tam moc jste se chtěli trhnout a teď nám sem všichni zase lezete wopruzovat?
Avatar - lamal
27. 4. 2021 18:03
Re: Včera skončil.....
Héj čo si taký, veď som sem nedošiel elektromobilom, ale poctivým benálom. Ja som neštrngal, ani naši... to iba Mečiar, aby spravil tunel, buď rád, tunel a mafia ostali u nás, lepšie pre teba.

Salaš je v EU a bilaterálna dohoda mluví o slobode pohybu... pokiaľ tu nemáme EV všetci a z toho plynúce obmedzovanie slobodného pohybu... či čo sa tu rieši... internet nemáme, ani fóra, kto nechce zaostať oxiduje tu na fórach vyspelých národov a krajín. Možno sa tu niečo naučíme, veď lepší sú zdrojom múdrosti.
27. 4. 2021 20:02
Re: Včera skončil.....
Nelez oslovi do riti, máš svoju hrdosť, nie?
27. 4. 2021 20:46
Re: Včera skončil.....
to je Pražák. my ostatní nejsme takoví dementi... omlouvám se za něj...
Avatar - Mikesus
27. 4. 2021 22:30
Re: Včera skončil.....
Tak navíc ještě jezdi dieselem. Už se to na něm evidentne podepsalo.
Avatar - Petr_Cizek
27. 4. 2021 18:25
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - lamal
27. 4. 2021 18:35
Re: Včera skončil.....
preto som napisal, ze tych co realne jazdia v Nemecku nad 180kmh je u nas minimum a hlavne pokial sa bavime o nejakom beznom seriovom aute, nikde som nepisal, ze maju dat obmedzenie do supersporta, alebo celkovo sportovych modelov, verzii a podobne... Megane RS moze mat kludne 250... ale ten uz nebude, tak dajme tomu nejaka Alpine...
Avatar - speedfred
27. 4. 2021 17:26
Re: Včera skončil.....
Mám pocit že už začínaš pekne "Tooperovať". A načo sú primárne určené tie autá? Na okruhu viac-menej každá seriovka moc nevydrží a na dialnici s tým jazdia iba vemená. Do Lidlu na nákup?
To sú zase múdra ako aj s tou 180.
Avatar - lamal
27. 4. 2021 18:16
Re: Včera skončil.....
Tooperovat a kvoli comu Fredy ? Bavime sa tu o nejakom Renaulte, co by v Elektrickej buducnosti nesiel viac ako 180... a o tom, ze mi pride bezpecna jazda na verejnych komunikaciach do rychlosti 180 dostatocna.

Niekto na to vytiahol supersport (uplne offtopic) a jazdy po dialnici, to vazne ideme o tomto diskutovat ? Tebe to pride ako uplne zmysluplne vyuzitie supesporta, jazda po dialnici nad 180kmh medzi ostatnymi notne pomalsimi ucastnikmi ? Ano to je pre mna vyuzitie supersportu aka vemeno, verim ze vsetci ostatni majitelia to maju ako vykonovo predimenzovane vozitko, s ktorym neohrozuju ostatok a hlavne patricne vyuzivaju jeho potencial v zakrutach na trati.
Avatar - lyon667
27. 4. 2021 18:24
Re: Včera skončil.....
I přes ten laiky neustále opakovaný nesmysl o tom, že rychlá jísta se má praktikovat na okruhu, přípomínám, že okruh je OKRUH, nikoli rovinka. A není moc takových, kde by se těch 250 jet dalo. Oproti tomu dálnice je na to ideál a z principu věci neexistuje důvod, proč by tam měla být rychlost omezená (s vyjímkou plnění státní/obecní kasy).
Avatar - lamal
27. 4. 2021 18:31
Re: Včera skončil.....
suhlasim, len to by ta dialnica nemala byt plna pomalsie iducich vozidiel s roznou kvalitou výchovy a schopnosti... ale dobre nechajme to, neberiem nikomu nazor

Fredy sa asi ozval preto, lebo sa netaji tym, ze casto a rad porusuje povolene rychlosti, tak ma potreboval stopperovat...
27. 4. 2021 20:04
Re: Včera skončil.....
Nie je dôvod na obmedzenie rýchlosti? Pozri sa do štatistík nehodovosti, trúbka.
Avatar - Jerry.Gunman
27. 4. 2021 20:09
Re: Včera skončil.....
A kdyby to mělo zachránit jediný lidský život... viď, travele, ty mamlase jeden meziplanetární :D
Avatar - lyon667
28. 4. 2021 00:00
Re: Včera skončil.....
@traveldrive: A o ktorých štatistikách táraš, cicina sprostá? O tých, čo ukazujú, že dialnice majů dlhodobo najnižší podiel nehod ako aj počet usmrtených?
Avatar - twistedTSD
27. 4. 2021 16:42
Re: Včera skončil.....
Ne sorry, uvažovat stylem "180 prostě stačí" je úplně zcestné. Každý ať si rozhodne, co mu stačí.
Avatar - lamal
27. 4. 2021 16:43
Re: Včera skončil.....
ja to tak nevidim, pretoze v meste je 50kmh a na okreske 90... niekto povedal ze to staci, ty by si teda odporucal jazdit v meste neobmedzene ? asi nie... ;-)
Avatar - twistedTSD
27. 4. 2021 17:02
Re: Včera skončil.....
Za prvé na autobahnu, na okruhu, nebo v třeba krajní nouzi je ležatá osmička. Za druhé netvrdím, že se má jezdit po městě neomezeně, ale že má být možnost neomezeně jet za vhodných podmínek, např. na tom autobahnu, a že omezování konstrukční rychlosti nevede k vyšší bezpečnosti.
Avatar - lamal
27. 4. 2021 18:23
Re: Včera skončil.....
Chapem, mam vsak trochu iny nazor... v meste je 50tka preto, ze to vyznamne dopomaha k bezpecnosti a hlavne preto, ze ludi bohuzial musis obmedzovat aby nerobili blbosti, na ktore moze doplatit nevinny clovek. Preto sa priklanam k nazoru, ze na beznu škatulu ako nejaky tuctovy Renault je 180 az az.

Urcite by bolo lepsie kazdeho jedneho vodica naucit poriadne soferovat aj vratane skoly smyku, realne naucit hranice kedy sa dostanes do smyku na svojom vozidle, reakcie a brzdne drahy pri vysokych rychlostiach, ale je to nerealne.
Avatar - lyon667
27. 4. 2021 18:41
Re: Včera skončil.....
Ve městě to smysl má, ale na dálnici to jako argument neobstojí. A k té tuctové škatuli - u Dacie bych to chápal vzhledem k levnější konstrukci a slabších motorech. Ale jako obecná firemní politika je to nesmysl v momentě, pokud to auto má reálně na víc. Buď to tedy svědčí o tom, že Renault plánuje snižovat náklady (rozuměj šulit výrobu), nebo vědí, že příští modelové řady na to nebudou konstrukčně mít. Bezpečnost je tak jako tak jenom obvyklá záminka pro cokoliv.
27. 4. 2021 18:45
Re: Včera skončil.....
Jj, asi tak nějak..... :yes:
Avatar - lamal
27. 4. 2021 18:49
Re: Včera skončil.....
Moze to znamenat vselico, vzhladom na poziadavky pasivnej a aktivnej bezpecnosti a ovladatelnosti (losie testy a pod) mi to pride nepravdepodobne, protichodne aby sudili na tomto mieste.
Myslim, ze to skor bude mat navaznost na EV.

S tou dialnicou a max rychlostou nemam jasno, co v aute nemas nepokazi sa, co na dialnici nad 180kmh nemozes pokazit sa nestane.
Avatar - twistedTSD
27. 4. 2021 18:52
Re: Včera skončil.....
Znova, jak to pomůže bezpečnosti? Většina řidičů si jízdu nad 180 dovolí výjimečně, aby si to zkusila, nebo nikdy, zvlášť v zemi se 130 km/h limitem. Spotřeba v takové rychlosti není úplně zanedbatelná, takže tak pojede spíš ten, kdo hodně jezdí služebním autem a ví, co dělá. Nevidím v tom absolutně žádný zákaznický benefit. Profituje z toho pouze výrobce, který by musel složitě optimalizovat chlazení elektropohonu na 250 km/h, tak radši řekne, že rychlost zabíjí.
Avatar - lamal
27. 4. 2021 19:00
Re: Včera skončil.....
Zakaznicky benefit najdes tazko v niecom co zakaznika obmedzuje, to netreba riesit.
Ja vravim o benefite bezpecnosti v beznom aute, napr. osoba co si kupi nove auto, ma cerstvy vodicak a bude z nadsenia chcet skusit 220 na dialnici, pri com nema ani sajnu wo co go pri takej rychlosti... toto byt kludne nemusi napriklad.

Na druhej strane majitel Alpine, alebo Megane RS by to obmedzenie mat nemusel, kedze klientela je v drvivej vacsine pripadov skusenejsia a odlisna od nejakej tuctovky. Bavime sa rychlostnom obmedzeni obycajneho vozidla a nie o obmedzeni rychlosti na rychlostne neobmedzenej dialnici v Nemecku. Taktiez som nepisal o obmedzeni rychlosti supersportov (ktore Renault pod svojou znackou ani nevyraba) a ani u sport modelov.
Avatar - twistedTSD
27. 4. 2021 20:34
Re: Včera skončil.....
To je ale vyloženě hypotetický příklad. Asi téměř každý z nás někdy zkusil jet, co to dá, ale bylo to pár minut na bezpečném úseku, aby byla minimalizována pravděpodobnost, že ho to bude stát papíry. Podle této logiky jsou autobahny v bohatém Německu určitě poseté stovkami svíček po nehodách mladých závodníků, kteří zkoušeli maximálku, ale nejsou.
Avatar - lamal
27. 4. 2021 21:02
Re: Včera skončil.....
Asi to tak bude, s hypotezami bohuzial, bohudik bezpecnost pocita. Urcite sa najde niekto, kto v Nemecku doplatil na rychlost 180km+, otazka je preco by sa tym chvalili...

https://www.carscoops.com/…s-at-200-kmh-in/

Ukoncime to s tym, ze nemam na to nazor, hlavne nie v kontexte bezneho serioveho auta.
27. 4. 2021 16:45
Re: Včera skončil.....
Ano :yes:
Avatar - Jerry.Gunman
27. 4. 2021 16:52
Re: Včera skončil.....
Relativně nedávno byla na dálnicích neomezená rychlost - a rychlost při průjezdu nočním mestem se také omezovala až po ropném šoku, kdy se rychlostní limity stanovovaly "že aby se jako spotřebovalo méně paliva"
27. 4. 2021 17:02
Re: Včera skončil.....
To mé ano patří k příspěvku twisteda TSD 16.42 aby bylo jasno, to ten zdejší nový systém není schopen rozlišit. Tak nějak nechápu tvojí reakci na to mé ano.
Avatar - Jerry.Gunman
27. 4. 2021 17:27
Re: Včera skončil.....
A já s Tebou souhlasím
27. 4. 2021 17:38
Re: Včera skončil.....
ok,ok.
Avatar - xxc
27. 4. 2021 21:51
Re: Včera skončil.....
Nebolo doteraz vacsinou umele obmedzenie 250?
27. 4. 2021 16:10
Re: Včera skončil.....
Neviem, ale ani jedno sa drvivej väčšiny netýka. 180 prakticky nikto nechodí a dízle už kvôli smradu a hluku tiež takmer nikto nekupuje ani dnes, nie ešte o pár rokov.
Avatar - lamal
27. 4. 2021 16:15
Re: Včera skončil.....
s tymi dieslami sa ti to prisnilo ?
Avatar - Jerry.Gunman
27. 4. 2021 16:19
Re: Včera skončil.....
Dyno, poděl se o to sladké tajemství. Ta 15 ve tvé přezdívce značí tvůj věk a nebo IQ?
Avatar - WinDiesel
27. 4. 2021 17:12
Re: Včera skončil.....
Možná 15 let staré auto? Tomu tedy 180 chodit něbudě a proto chce aby ani ostatní nemohli chodiť 180 :-)
Avatar - Ronault.
27. 4. 2021 19:03
Re: Včera skončil.....
15 je tvůj věk a velebíš tu tatínkovou auto nebo IQ?
27. 4. 2021 16:39
Re: Včera skončil.....
Tak mohl by skončit úplně, asi by ho aktuálně ani nikdo nepostrádal ;-) Stejně nic zajímavého aktuálně nenabízí. Vše co bylo zajímavé v podstatě zabil, včetně dieselu :no:
Tak snad alespoň ta Dacia zůstane :D
27. 4. 2021 16:43
Re: Včera skončil.....
:-) No, tak možná ne rovnou zítra, ale třeba pozítří ? :-) :-)
Avatar - WinDiesel
27. 4. 2021 17:14
Re: Včera skončil.....
No v Renaultu zešíleli, podnikli spoustu špatných kroků a chystají se k dalšímu.
Oni by nejlépe měli vědět že ve Francii bude pořád poptávka po dieselech velká, Francie je velká. Na dlouhých vzdálenostech jsou elektrozkraty a benzíny k ničemu.
27. 4. 2021 17:28
Re: Včera skončil.....
Tak přijde mi, že Renault nastoupil cestu Fiatu. Vše co je zajímavé zaříznout a nechat jen elektrošuplíky a místo dieselu předražené hybridy - poměrně utopie ;-)
Avatar - lamal
27. 4. 2021 15:46
spalovaky
a EV trolling ... kolko ma kapacitu taky hate list ?
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Katikakus
27. 4. 2021 16:40
Re: spalovaky
Opet potvrzujes, ze jsi totalne vypatlany debil. My to uz vsichni vime, nemusis nas v tom utvrzovat porad dokola.
Avatar - lamal
27. 4. 2021 16:44
Re: spalovaky
´´My to uz vsichni vime´´ to je pre deti, ale ak ti to staci, have fun... :-)
Avatar - WinDiesel
27. 4. 2021 17:17
Re: spalovaky
:yes: máme tady dost svých k"okot"ů :-! ještě jakýsi lámal k tomu :no:
Avatar - lamal
27. 4. 2021 18:26
Re: spalovaky
napisal wini bez viny... :-) ked budes kvalitu diskusii zvysovat, pak sa ozvi, inac len hejtíš a nedovidis si na koniec nosa
Avatar - Mikesus
27. 4. 2021 22:33
Re: spalovaky
Tak koukam, ze na tebe reaguji ti největší trotlové. Pěkně jsi jim hodil kost :-[]
Avatar - lamal
27. 4. 2021 22:42
Re: spalovaky
heh nic na co by som si nezvykol, wini mi to dal, za to ze som ho poslal do ruska, alebo ameriky v diskusii pod clankom o Honde... :-) a tak dalej... najhustejsi petrolheadi neznesu nazor o max. rychlosti 180kmh vozidla Renault :D (cest vynimkam, boli tam aj rozumnejsie pohlady na vec...)
Avatar - mariov8
27. 4. 2021 17:09
Politicke prohlaseni
To je spíše čistě politické prohlášení. Na druhou stranu, s výjimkou radikálně inovované K9K a zánovní R9N, jsou vše ostatní prakticky nové motory. Do stanovení finální podoby Euro7 mohou chvíli odpočívat...
Rozbalit vlákno
1
Avatar - WinDiesel
27. 4. 2021 17:18
Re: Politicke prohlaseni
absolutní souhlas :yes: a ještě M9T
Avatar - Barry Lyndon
27. 4. 2021 18:06
dalo se čekat, že tu bude notně nablito,
hlavně pak od "somráků s východním myšlením". Tady holt stále patří produkce hluku, smradu a jedu k atributům "chlapáctví". Putinovci s malými pindíky propadají hysterii ve strachu, že bez dieselu své SUV z východního příjmu neuživí. EV jim připadá drahý, PHEV taky drahý, všechno je drahé, resp. v jejich očích předražené... Dotovaná nafta je prý ta správná cesta, ha ha! :D :D :D :yes:
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Petr_Cizek
27. 4. 2021 18:29
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Jerry.Gunman
27. 4. 2021 19:54
Re: dalo se čekat, že tu bude notně nablito,
Neutuchající jistota vlastní nadřazenosti, tři (_!_) arciže tou správnou ideologií vyfutrovaných keců, dotovaná nafta...
Hamůňo, gendero jedno psychopatické, fakt jsi nám tu nechybělo :D
A opět jsi si zvolilo správnou přezdívku, protožestejně tak, jako filmová postava, ve které jsi se zhlédlo, i ty jsi malé, bezvýznamné hochštaplero :D
Avatar - lyon667
28. 4. 2021 00:12
Re: dalo se čekat, že tu bude notně nablito,
Hele libtarde, nejlíp tu planetu zachráníš tak, že eliminuješ svoji energeticky a emisně nákladnou existenci. Tak koukej jít příkladem.
Avatar - pradeda777
27. 4. 2021 18:52
Existují nepřímé důkazy, že Dieselgate...
...byla chytře vymyšlená akce, kterou financovalo tajné mezinárodní elektrolobby a provedli ji ekofašisté s kontakty v Německu a USA. Všichni ekofašisté, kteří se podíleli na této veleúspěšné akci jsou dnes milionáři..... :-! :-! :-!
Rozbalit vlákno
2
27. 4. 2021 19:00
Re: Existují nepřímé důkazy, že Dieselgate...
:-) ....a dokázat se to dá stejně jednoduše asi jako Vrbětice. :D :D
Avatar - pradeda777
27. 4. 2021 20:09
Re: Existují nepřímé důkazy, že Dieselgate...
To jo, ale dokázat, že to tak nebylo se také nedá.... :D :-[] ;-)
27. 4. 2021 21:50
Dacia
V článku se píše, že kompletní nabídka Evropské Dacie už nenabízí diesel, tak jsem se musel rychle podívat alespoň a Dustera a alespoň v konfigurátoru nabízí 3 verze dieselu a Lodgyho mi to ukazuje dokonce jenom diesely :D :D Tak kde se stala chyba?
Rozbalit vlákno
1
27. 4. 2021 22:41
Re: Dacia
Asi se Luca nestihl kouknout do CZ konfigurátoru Dacie :-[]
Avatar - KANKUNEN
27. 4. 2021 21:59
No jasně
Trafic benzín. Kdo tomu věří?
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Mikesus
27. 4. 2021 22:42
Čím měně tím lépe
Čím méně dieselů v nabídce, tim lepe. Lidi je neumi používat a cpou se s nimi do města, kde jejich studenej provoz jen zhoršuje ovzduší do nadlimitních hodnot, aby se mohli být do prsou, jak pak ty jejich filtry údajně čistí vzduch.
Kdyz by měli lidi soudnost a nekupovali diesel jen kvůli jedné cestě k moři, protoze spotřeba a "dotace nafty", nic takového by se omezovat nemuselo.
At si ty lidi klidně zničí zdraví, ale ať ho neničí ostatním.
Rozbalit vlákno
33
Avatar - lamal
27. 4. 2021 23:02
Re: Čím měně tím lépe
Tych ludi nikto moc nenaucil, ze diesle su skodlive, nikto ich nepresvedcil. Zopar clankov vacsina odignoruje, ze su to hluposti ked sa to predava. Povedomie o ekologii je tiez mizive, takze ano potom ich niekto musi obmedzit.

To mas ako s tou rychlostou, je tu kopa ludi, ktori maju rozum a mozu ist rychlejsie bez toho aby riskovali bezpecnost ostatnich... kolko je na cestach takych, ktori rozum, skusenosti nemaju ? Takto je to so vsetkym.... chyba vzdelanie a informovanost, chyba realizacia v praxi, prichadzaju obmedzenia.
27. 4. 2021 23:18
Re: Čím měně tím lépe
Uvědomuješ si, že nejsi jediný na planetě? Že paní v letech přijde rychlost 110 jako naprosto dostačující - nikdy nejela rychleji než 90, tak to podle ní musí stačit všem - poznáváš se?
Avatar - lamal
27. 4. 2021 23:24
Re: Čím měně tím lépe
nie
27. 4. 2021 23:27
Re: Čím měně tím lépe
S lidmi, co mi říkali, co je pro mně podle nich dostatečné jsem si dost užil před rokem 89. Asi to nemyslíš zle, ale tohle fakt zpět netahej. Pro Tebe je 180 ok, pro mně je 280 OK a nijak Ti nenutím svůj názor, klidně jezdi pomalu.
Avatar - lamal
27. 4. 2021 23:33
Re: Čím měně tím lépe
chapem ako to myslis, s principom suhlasim, otazky bezpecnosti, ktore maju platit plosne pre vsetkych su trochu zlozite... vacsinou sa pak riesi mensie zlo...
27. 4. 2021 23:51
Re: Čím měně tím lépe
Prima. Fajn že to umíš nahlédnout i z jiné strany.
Avatar - Mikesus
27. 4. 2021 23:25
Re: Čím měně tím lépe
Dostačující ji to možná přijde, ale pořád to není minimalne o 50km/h vic nez maximální povolena rychlost v naprosté většině Evropy i světa?
27. 4. 2021 23:37
Re: Čím měně tím lépe
No, pro lidi kteří dobrovolně nepřekračují 130 km/h to asi jedno je. Pokud ale třeba v noci na prázdné dálnici jedeš domů kolem 160 km/h, bude fakt rozdíl to jet v BMW5, nebo Volvu 90 s Vmax 180.
27. 4. 2021 23:22
Re: Čím měně tím lépe
A další věc, teď máš v autě s Vmax 250 brzdy, nápravy, pneu, nosné struktury dimenzované na těch 250. Svištíš si těch svých 160 a máš královskou rezervu. Jakmile si koupíš auto projektované na Vmax 180, dostaneš poloviční brzdy, slabší nápravy, lehčí nosné struktury...a ve 160 se budeš cítit...no, jako ve Felicii kombi. A dobře ti tak.
Avatar - Mikesus
27. 4. 2021 23:30
Re: Čím měně tím lépe
A jak to víš? Mám teď auto s oemzovacem na 180, omezovač auto utne na tachometru 191, GPS 188. A opravdu nemám pocit jako ve Felicii kdyz jedu na tempomat 180. To třeba v tom Renaultu (meganu ) jsem se cítil hůř i jen pri 130, I když má maximalku o něco vyšší.
27. 4. 2021 23:45
Re: Čím měně tím lépe
Protože v tom pracuji. Corolka je tedy nyní dobrá volba, úspory na ní nejsou vidět. Ale to nevydrží navždy. Btw., jel jsi někdy Priusem 180?
Avatar - Mikesus
27. 4. 2021 23:59
Re: Čím měně tím lépe
Priusem ne. Ale věřím, že Jirka Vejražka určitě ano.
No šetření jsem už u Corolly postřehl, třeba u 12V baterky. Z výroby byla mnohem slabší než co je náhradní díl.
Pak třeba Camry, taky má omezovač na 180 a taky tedy není problém jet 180 dlouhou dobu.
28. 4. 2021 06:00
Re: Čím měně tím lépe
Jenže u Toyoty vychází alespoň to omezení Vmax z konstrukce, něco ti berou, něco za to dostáváš. Takže jako hotelové taxi optimální, nizoučká spotřeba a nikdy nepojedeš s klienty ani 160. A pro sebe si koupíš 5er nebo Eclass.
Ale ty obecné omezení rychlosti automobilkou na celou jejich produkci znamenají jednoznačně a jen a pouze úspory z konstrukce. A to pak poznáš i při běžné rychlejší jízdě.
Avatar - lamal
28. 4. 2021 10:43
Re: Čím měně tím lépe
Corolla ani Camry nemaju nijako osudeny podvozok s tymto velky nesuhlas. Naopak ich podvozky aj platforma su pekne predimenzovane, posli dokaz prosim ta... to bude najjednoduhsie.
28. 4. 2021 18:47
Re: Čím měně tím lépe
Ale to já píšu, že Toyota to zatím nešidí, viz: “Corolka je tedy nyní dobrá volba, úspory na ní nejsou vidět. Ale to nevydrží navždy.”
Avatar - lamal
28. 4. 2021 23:23
Re: Čím měně tím lépe
ok ok
Avatar - lamal
27. 4. 2021 23:35
Re: Čím měně tím lépe
problem tu asi je, ze tento clanok sa tyka buducich aut Renaultu = EV... takze dane obmedzenie sa tyka baterie... uroven pasivnej bezpecnosti isto nedovoluje ´´lehčí nosné struktury´´, o tom ostatnom je zbytocne polemizovat, ale kvoli hmotnosti a vykonu EV urcite nebudu mat tie auta slabsie napravy...
27. 4. 2021 23:39
Re: Čím měně tím lépe
Jediný důvod proč se automobilka uchýlí k omezení Vmax jsou peníze. A ty vydělá jen díky úsporám v konstrukci.
Avatar - lamal
27. 4. 2021 23:43
Re: Čím měně tím lépe
pripustam tuto moznost, ale nebol by som si isty vecami, ktore su spomenute tj pevnost skeletu a napravy... EV s vyssim krutiacim momentom a hmotnostou nebude mat slabsie napravy ako nejaky sucastny megane s vyssou max rychlostou...

ako bolo v diskusii napisane, bude to kvoli cene za chladenie baterii... takze ano setrenie je jeden z dovodov
27. 4. 2021 23:47
Re: Čím měně tím lépe
Tak neřešil bych Megana s Vmax190, tam asi moc prostoru pro optimalizaci nebude.
Avatar - lamal
27. 4. 2021 23:58
Re: Čím měně tím lépe
myslim, ze 1.33 tce v najvykonnejsom prevedeni tusim 160k mala vyssiu maximalku, urcite nad 200... kazdopadne tieto debaty su len domnienky, chapem ocakavanie šudenia zo strany kvality, dnes je taky trend, sam preferujem a kde sa do pouzivam techniku zo 70 - 90 rokov, ako kde... s autom som musel ist na novsi rocnik
28. 4. 2021 06:06
Re: Čím měně tím lépe
Nejde o kvalitu, ta bude ok, aspoň doufám. Jde o dimenzování. Si všimni i u dnes vyráběných aut, auta se základními motory mají menší brzdy, horší podvozek (vlečka vs. multilink) než stejný model s nejvýkonnějšími motory. A pokud si příště koupíš Superba s 2.0 Tsi a Vmax 180, tak se nediv, že budeš mít vzadu bubnové brzdy a vlečku. Ovšem kvalita laku nebo audia bude asi stejná nebo i lepší než dnes.
Avatar - lamal
28. 4. 2021 09:43
Re: Čím měně tím lépe
Vravim domnienka a je to mozne, ale Volvo na vlečky nepreslo a ani nedostalo bubny ... prax to nepreukazala a to ani u hybridnych Toytot.
To co spominas tj podvozok a strukturalne osudenie skeletu sa prejavi 100x do rychlosti 180kmh (bezpecnost, komfort+jazdne vlastnosti), absolutne s tym uz nejakych 205kmh na ktore by to auto povodne mozno dosiahlo nic nezmeni.

Opat pisem, ze cakal by som ze na niecom usetria, ale to co pises tomu neverim... zatial ;-)
28. 4. 2021 20:10
Re: Čím měně tím lépe
Tak já hlavně doufám, že ten Vmax nijak plošně omezovat nebudou.
27. 4. 2021 23:16
Re: Čím měně tím lépe
Současné diesely mají stejné nebo nižší emise jako současné benziny. Proč mateš lidi?
Avatar - Mikesus
27. 4. 2021 23:23
Re: Čím měně tím lépe
A o kterých emisích konkrétně mluvíš?
27. 4. 2021 23:24
Re: Čím měně tím lépe
O všech, srovnej si normu Euro 6d. Je - tedy poprvé v historii - stejná pro benzín i diesel.
Avatar - Mikesus
27. 4. 2021 23:55
Re: Čím měně tím lépe
Fakt stejná? Rozdil v limitech CO, NOx, to je první co mne napadne. Hledat se mi to nechce. A to máme zatím jen papír, ne reálný výsledek.
28. 4. 2021 06:11
Re: Čím měně tím lépe
Fakt stejná. CO2 mají diesely z principu lepší vždy, NOx měly v minulosti vyjímku, ale už cca 2 roky nemají. EURO 6d je pro benzín i diesel stejná.
Je řada důvodů, proč si vybrat do auta benzín (hlučnost, průběh výkonu), ale emise to už teď prostě nejsou.
Avatar - Mikesus
28. 4. 2021 06:36
Re: Čím měně tím lépe
Benzin uz nemá v aktuální euro 6d limit NOx 60 a diesel 80?
28. 4. 2021 19:18
Re: Čím měně tím lépe
Ty jsi dobrý manipulátor! - to myslím tak napůl jako pochvalu. Neuvedeš jednotky a tak to vypadá jako rozdíl. Ve skutečnosti:

rozdíl je 0,02 gramu NOx na kilometr

Dieselové modely
CO: 0,50 G/KM
NOX: 0,08 G/KM
PM: 0,005 G/KM

Benzinové modely
CO: 1,0 G/KM
NOX: 0,06 G/KM
PM: 0,005 G/KM (POUZE PŘÍMÉ VSTŘIKOVÁNÍ)

Ale hlavně realita (viz fleetový časopis bussines-car):

Mercedes C 300 d se zařadil na vrchol

Odborný časopis auto motor und sport v aktuálním vydání uvádí, že testovaný Mercedes C 300 d kombi měl „téměř nulové emise NOx“. S pouhými !!! 0,13 miligramy NOx/km !! se zařadil na vrchol našeho žebříčku čistých vozů. Donedávna bylo nemyslitelné, aby vznětové motory vůbec mohly dosáhnout takových hodnot.
28. 4. 2021 20:03
Re: Čím měně tím lépe
"Donedávna bylo nemyslitelné, aby vznětové motory vůbec mohly dosáhnout takových hodnot."
Tak snad si tuhle větu zapamatují všichni kdo tady vždy říkají jak nesplnitelné jsou normy EURO.
28. 4. 2021 20:06
Re: Čím měně tím lépe
Chodím sem pravidelně od dob GTIho a nepamatuji se, že by tu tu někdo tvrdil.
Avatar - 3_diamanty
27. 4. 2021 23:22
pochvala pre renault
chvalim tento krok... parada ... :yes:
Rozbalit vlákno
1
Avatar - twistedTSD
27. 4. 2021 23:38
Re: pochvala pre renault
-----nic------
Avatar - kuk
28. 4. 2021 01:09
Rakovinomety mašírujou do hrobu.
Zubátá máchá rezavou kosou a pohřební kapela vyhrává. :-!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - kuk
28. 4. 2021 01:11
70 MB soudních VW dokumetů ke kauze Dízlgejt. Hezké počtení.
https://www.duh.de/…chw%C3%A4rzt.pdf
Rozbalit vlákno
0
28. 4. 2021 08:07
Pro redakci
Model diskuze, kde není u konkrétního příspěvku vidět kdo na koho reaguje postrádá jakýkoliv smysl a tím pádem stojí úplně za hov*no.

Stále musím trvat na tom, že minulá verze byla technicky i designově výrazně lepší.
Rozbalit vlákno
0
28. 4. 2021 10:43
Co bude Renault dělat dále
"Cílem Renaultu není recyklovat jen baterie ze svých vozů. Jde o otevřený projekt, kde se dají recyklovat jakékoliv baterie z elektromobilů, ale i odpad z jejich výroby. „Naším cílem je oslovit 25 procent recyklačního trhu,“ říká Jean-Philippe Hermine, viceprezident Renaultu. "
Rozbalit vlákno
0