Renault končí s investicemi do nových dieselových motorů
Společnost bude i nadále vyvíjet již existující motory, postupně se však chce zaměřit především na elektromobilitu.
Spalovací motory to v posledních letech nemají lehké, což dvojnásob platí pro motory vznětové. Od propuknutí kauzy Dieselgate se na ně část veřejnosti dívá skrze prsty, automobilky omezují jejich nabídku a jejich prodeje celkově padají. A v mnoha případech už se vlastně ani neřeší jejich budoucnost.
Zatímco dnes upozorňujeme především na automobilky, které jsou odhodlány během pár let zlomit hůl nad spalovacími motory obecně, v minulosti už několik značek definitivně oznámilo konec vývoje čistě vznětových jednotek. A tou poslední se stává francouzská skupina Renault.
Její současný šéf Luca de Meo měl podle informací Automotive News Europe oznámit akcionářům skupiny Renault, že společnost končí s investicemi do vývoje nových vznětových motorů. Společnost, která dlouhé roky poskytovala vznětové motory i svým aliančním partnerům, však bude i nadále investovat do rozvoje již existujících vznětových motorů.
Prozatím není jisté, zda se Renault vůbec pokusí upravit stávající motory tak, aby splnily ještě přísnější emisní normu Euro 7, o které se často mluví jako o zabijáku spalovacích motorů. Pro budoucnost skupiny to ale nejspíš nebude zas tak zásadní otázka, vždyť některé modelové řady již diesel ani nenabízí, což platí i pro kompletní evropskou nabídku Dacie.
Zastavení investic do vývoje nových vznětových motorů navíc Renaultu pomůže stabilizovat současnou finanční situaci, případně umožní investovat více peněz do dalšího vývoje elektrických a elektrifikovaných pohonů.