Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Renault Megane GrandCoupé Blue dCi 115 EDC – Příjemně normální auto se skvělou spotřebou

81 komentářů

Avatar - lamal
lamal
je tento megane... idealnejsi by bol hybrid po meste, ale dieslik je skromny, na dlhe trasy celkom fajn fleetovka... zaujimalo by ma porovnanie s O4 2.0TDI 85kW
Avatar - Ozzman
Ozzman
Když ten Grandcoupe je Turek, tady bude asi kámen úrazu, prý měl mít i horší plechy než kombík
traveldrive
Čo viem, tak to bolo v minulej generácii, v tej súčasnej je sedan z rovnako kvalitných materiálov ako celá rodina Megane.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já mám k turkum trochu skepsi... Montovali třeba ecoboosty 😁
Avatar - lamal
lamal
haha to mozes mat skepsu kvoli dizajnu a kvalitarom z Fordu... turek montuje co mu daju, zle zmontovane to nebolo, aspon som to nikdy necital
Avatar - Ozzman
Ozzman
Já vím 😁 Taky to byla sranda 😁
traveldrive
Ale turecký med je vpohode, že...? 😒]
Avatar - lamal
lamal
to by za tu cenu bolo fakt super 😁
adamzprahy
Možná jsem zaujatý, protože znám aktuální Toyoty. Ale ceníkově stojí stejně Corolla hybrid, s vyšší výbavou je možná i levnější. A ta má po městě tak o litr nižší spotřebu (čerpám info o Meganu z testu) a mimo město to bude podobné. Za mě mnohem lepší auto. Renault nezvládá ceny. Megane GC za 400k OK, ale za 600k mi to nepřijde dobré. Je to starší model a potřeboval by zlevňovat a ne zdražovat.
Avatar - lamal
lamal
suhlas, na dlhe trasy to ma svoje vyhody, pokial chce niekto diesla... cena je moc, dnes je to vsak osemetne, neviem posudit uz pomaly kde je konkurencia, cenovy prehlad mam rozhadzany
multicar
Hybrid... co to zde prakticky znamená? -- Nelze se rozumně dočíst na webu Toyoty.
To auto nepojede, točivý moment 140 Nm a maximálka 180 km/h hovoří za vše.

V názvu má sice motor 1.8 ale skoro pochybuji že to je objem 😒]
Avatar - Mikesus
Mikesus
moc zkušeností s auty nemáš co?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Než mne eko uderka ukamenuje, tak vězte, že už tu dlouho renuaulti diesly nebudou, viz jejich prohlášení 😁

Mel sem chvíli tuto kombinaci v Meganu 3 a i s tím EDC to fakt jezdilo kolem 5ti na sto. Sice to nebyl žádný sprinter, ale naprosto dostatečná motorizace na takovou běžnou jízdu ano.

V testu nikde nnei ani zmínka o chování EDC, v tom mém bylo dost uskakane hlavně v koloně, ale pořád lepší než manuál. Taky by mne zajímalo jak zapracovali na odhlučnění a před faceliftem měl meg4 gumovejsi řízení a řazení (manuál). Někde jsem četl o přepracovaném podvozku, ale bylo to u hybridů, týká se to i konvenčních verzi?

Domu bych tuto kombinaci asi nepotřeboval, ale jako sluzebak či jak psal výše Lámal taxík, jo, klidně 😊
adamzprahy
Dřív 1.5 dci bylo určitě fajn. Ale je to tak i v Euro6d verzích? Protože dřív Megane 1.5Dci uměl za stejné nebo spíš nižší spotřeby a dynamické parametry se čistě papírově hodně zhoršili. To platí i pro TCE. Megane GC se 140k TCE má 0-100 za 9.8s? To je nějak hodně na kompakt s takovým výkonem. Já Renaulty poslední 2 roky už moc neznám.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To netuším, já jezdil cca 2019 s 140k tce a to byl výborný motor, ale od té doby se mohlo stát věcí...
adamzprahy
Já najel několik tisíc km s Meganem 1.2 TCE 96kw někdy v roce 2016. A jezdilo to pěkně. Je pravda, že už tehdy mi přišli papírové údaje mnohem horší než realita na rozdíl od VW kde se mi udávané parametry zdají až moc optimistické.
velitel mesta bugulmy
No minimálně u výkonu má koncern tendenci údaje spíš podstřelovat, reálně jsou ta auta silnější, což dostkrát ukázalo měření na brzdě... myslím, že je tím koncern dost známý. Spotřeba nevím...
Avatar - Ozzman
Ozzman
Měření vykonu akorát ukázalo , ze je více metodik a podle těch má víc ... měří výkon a ne brzdění motorem, když to zorumerujes, jsi na podobném výkonu, jako uvádí TP. Viz ty fámy o stokilowatótowych rapidech. A lidi to pak v diskuzich jen prizivuji
chytrak1
To je zase blábol, podpořený rádoby argumenty. Nevím co je 100 kW rapid, ale fakt je že motory VW skupiny velmi často mají vyšší výkon než udávaný. Týká se to zejména slabších motorů a nárůsty jsou až okolo 20 %. Tečka. Žádný způsoby měření atd. není třeba pitvat. Ty jsou stejný pro všechny značky.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Narážel na to, co ukazoval Vaculík u olítaného rapidu z áček. Kde ukázal hodnotu 100kw, ve kterých byla připočtena ještě ztráta soustavy.
https😐/www.auto.cz/…k-dopadla-137790
čas 15:50.
Změřili výkon na kolech, pak brzdnej moment a to prostě jen sečetly. No a Rapid 1.2TSI 77kw má najednou 100kw, a ztrátu přenosové soustavy nějakých 45%. To je efektivita.
Takže buď je měření záměrně špatně, nebo má koncern tak velký problém přenést výkon z motoru na kola, že musí dávat mnohem výkonnější motory, aby výsledek byl podobný konkurenci.
Avatar - lamal
lamal
Na cca 1400kg a 140k mi pride 9,8s OK... pruznost bude lepsia ako sa zda na papieri.
Vacsina testov z poslednej doby bola uz 6d nie ? Myslim, ze 6d temp bola od 2017-19 a rozdiel medzi 6d temp a full bol v rozdiele hodnot laboratornych a nameranych v reale... temp mal povolenu vyse 110% odchylku a full nieco nad 40%.

V praxi to moze byt celkom zasadny rozdiel v chovani, otazka je ako stare testy, alebo skusenosti si pamatas. Viem, ze na 1.6TDi sa systemovo zaviedlo cukanie s 6d full, vtedy uz mal 85kW.
Avatar - xxc
xxc
Taxik by to bolo vynikajuce, pozerat tie vyrazy tvare zakaznikov, ked to zacne cele vrzgat 😄 Ale mozno maju v Turecku inych dodavatelov a mozno je auto ok.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Věřím, že většina kupců na rozdíl od tebe to auto vyzkouší před koupí.
Avatar - xxc
xxc
Ako sa da vyskusat nieco, co sa este len ide objednat? 😄 A urcite to nikto pol roka neskusa, aby si overil vsetky jazdne rezimy v kazdom pocasi. Ale to sme uz riesili.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Málokdo si asi koupí auto, aby ho neustále kritizoval 😁
Avatar - xxc
xxc
Ved uz Renaulty ludia radsej nekupuju 😄 Urcite som to nekupil preto, aby som to kritizoval. Ved to bolo plne vybavene auto za dobru cenu s nesmrtelnym motorom. Co to robi po 39 000 km, prikladam dole video.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak aspoň víš, proc to bylo laciný.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To byl takovej ten kus, jak to někde nabourali na překladišti a opravili, pak ti to prodali jako voňafku 😁 Když jsem dělal brigádu v takovém překladišti a viděl, jak to chodí, že si nějakej blbec třeba pálí spojku jen tak při výjezdu z bláta... 😁
Avatar - wikinko
wikinko
a potom si si jednu taku kugu vylovenu z blata kupil, ze jo?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pokud vím, tak ten problém 1.6Ecoboostu nebyl náš ojedinělý, kdežto XXCmu tam zlobí kde co a je jediný, dále mu vadí déšť na bočním okně.... takže moc nechápu co tím chtěl básník říct ?
Avatar - xxc
xxc
Kdeze jediny, hucia vsetky a rovnako dazd sa vali. Aj ked zrkadla vymenili a uz sa mi to zda lepsie v dazdi.
traveldrive
Prečo si dal, Bože, dušu do barana...?
Avatar - Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Zase jeden zbytečný, poruchový a ošklivý rendlíkovský křáp. Proč? Ať raději vyrábějí sprchové kouty...

BTW: kde to má ruční brzdu?
traveldrive
Tebe to vŕzga hlavne v tej tvojej tupej makovici, truľo.
Avatar - Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Každý rendlík po 150 tis. km vrže. A kdyby jen to...
Avatar - SKAY
SKAY
Turecká továrna byla výhodnocena jako jeden z nejlepších závodu rencku.
Avatar - Mikesus
Mikesus
tak to je smutné.
traveldrive
Prečo?
Avatar - Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Špatný mezi příšernými králem jest. Už jste někdy viděli kvalitní rendlík s vaginálním znakem?
Avatar - Mikesus
Mikesus
takže to jezdilo za 5 s průměrnou dynamikou, stojí to víc než corolla hybrid 1,8, která bude mít podobnou dynamiku a jezdit bude na dálky stejně, na poskakování o dost míň, klidně i polovinu. Kvalitu bych nehodnotil, corolla SDN je taky Turek, takže můžou být podobný. I když bych pořád víc věřil corolle s jednoduchým pohonným ústrojím narozdíl od složitého dieselu. Pokud přepracovali podvozek, aspoň jeden mínus dolů, ale zatím jsem neměl tu možnost zkusit.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Na dálky na dálnici si troufnu říct, že u té 1.8 poroste více spotřeba, když ji budeš ždímat, tohle jsem držel já na pěti a to je co říct (víš, že já mám vysoké spotřeby s čímkoliv 😁), nicméně to byla Euro 5 verze motoru a rozdíl asi nebude dramatický proti HSD. Na kvalitu bych vsadil na Toyotu i když je turecká (navíc nehledej složitosti v dieslovém motoru, na problémy postačí suchá dvouspojka), osobně nevidím důvod proč brát zrovna kombinaci dieslu a EDC v Meganu sedan, když bych chtěl šetřit, tak radši manuál a do města už vůbec ne diesel, ale jednu věc z mého pohledu má lepší, než Corolla, mne se víc líbí Megan (a to i interiérem), ideálně TCe či když už nafta, tak pořádná, aby to taky jelo, když už to tak vypadá 😁 Jo a taky to nehučí jak vysavač, ale zase ten muj megan dost cukal, nevím jak tento, to taky nemám zkušenost.
Avantime
Človek musí byť veľký odporca SUV, aby nedal prednosť Arkane pred GrandCoupé. Pokiaľ chcete aj nejakú tú lepšiu výbavu, tak Intens v tomto Granku sa už vyrovná lepšie vybavenej Arkane v základe Zen. Áno, vyššie ťažisko, auto technicky z menšej platformy, ale to laika zaujímať nebude. Má to modernejší interiér, nie je to liftback a nie sedan...vlastne by som si celkom rád prečítal porovnávací test. 😊 Za mňa veľmi zlý krok otáľať s faceliftom GrandCoupé a prísť s ním naraz s Arkanou.
fahrenaufderautobahn
to jako vážně?
megane je uvnitř větší, má větší kufr, nižší spotřebu a lepší cenu. člověk musí opravdu chtít suv nebo modernější interiér, aby to dal.
chytrak1
Přesně. Ale spíš je to o tom jak moc velkej pozér člověk je. A s arkanou velkej - clio co se tváří jako dospělý auto, ale nemá na to - to chce velký srdíčko 😁 .
Avatar - xxc
xxc
Jazda na rovnej ceste. Viete poradiť, čo tomu autu je? Spojku už vymenili a nepomohlo.
https😐/youtube.com/…orts/Wntlfpef_rA?…
Avatar - Mikesus
Mikesus
to jako ten 1,5dci jede 80 se spotřebou 6,2?
To je jasné co tomu je, francouzská kvalitní elektrika. 😒]
Avatar - xxc
xxc
Nie, to bola priemerka. Už mi to stúplo na 6,7, čiže niečo tomu autu je. Inak najsmednejší motor, všetky ostatné autá jazdia rovnaké trasy pod 6.
Avatar - Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Měl sis koupit auto a ne rendlíka
Avatar - Ozzman
Ozzman
Nejede 😁 Fakt mu můžeš vyčítat cokoliv, ale spotřebu má nízkou 😁 I když u XXC je to možné, kdoví jaké auto koupil, jakou mělo historii 😁
Avatar - xxc
xxc
Normalne nove auto, spotreba nikdy nesla pod 6. Ale to je ten z mensich problemov.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tak spotřeba bude záviset na řidiči, ale jestli máš 1,5dci, tak nevím, řešil si to někde na klubech? Mají taky takové zkušenosti? Předpokládám, že servis tě poslal k šípku ?
Avatar - xxc
xxc
Ako moze spotreba zavisiet na vodicovi, ked jazdim rovnaku trasu v rovnake casy na ostatnych autach rovnakym stylom (naplno). Spotrebu neriesim, ale poruchu by som rad vyriesil. Servis vymenil spojku a ze mam jazdit, kym sa to nerozpadne, lebo nevedia co s tym je. A ja sa bojim, ze sa to rozpadne kvoli nejakej mozno hluposti a som zvedavy, kto to bude opravovat a platit.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Protože každý řidič jezdí jinak ? Třeba ? Jinak šlape na plyn a podobně.

Hele, jestli si dostal nový auto a celých 39 tisíc km si najel s plynem na podlaze, tak možná tam bych hledal problém 😁
Avatar - xxc
xxc
2.0 hdi mi prezil 200 000 km, starsi hdi mal 350 000 km a nemal som pocit, zeby auto nemalo vydrzat 40 000 km. Hlavne, ked je to jeden z najlepsich dieslovych (a vraj uspornych) motorov. BMW ma tiez uz 40 000 km a funguje. Kazdy vodic jazdi inak, ale ja jazdim na autach rovnako a dci je suverenne najneuspornejsie. Sice je to dost tazke auto, ale na to sa nikto nestazuje, kedysi vaha vadila len u Oplov 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
A byly to automaty? Já jen, že k automatu se musíš taky trochu chovat, EDC nebude stavěno na to, aby dostávalo denodenně čoud, dělalo to odn ova, nebo až teď ? Myslím, že bys takhle odkouřil dříve či později každý automat.
Avatar - xxc
xxc
Manualy. BMW je automat. Ked manual vydrzal, automat vydrzat musi, kedze si radi idealne. Ani spojku som nikdy nemenil na manuale a tiez dostavali zabrat. Zase taky coud nedostava, ma to len 81 kw. Ale je pravda, ze motor ide dost casto na plny plyn pri tom vykone 😄
Avatar - Ozzman
Ozzman
Je to stroj..on ani závoďák v ostrém tempu nevydrží kdovíjakou porci KM a ten je na to stavěný...
Avatar - xxc
xxc
Ostatné autá prečo vydržali bez problémov rovnaké trasy rovnakým štýlom?
Avatar - Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Automat chvíli vydrží ale nesmí být francouzský. Ale manuál je vždy lepší!
Avatar - xxc
xxc
automat je taliansky z Bari, tam podla mna problem nebude, radi dobre
traveldrive
S 1.5 dCi/78 kW som jazdil 10 rokov, 250 tis. km, priemerka 5,9, bez jedinej poruchy alebo problému. Len výmeny spotrebáku (olej, filtre), pri 140 tis. rozvody. Kangoo, manuál 6-kvalt. Povedal by som, že problém môže byť v štýle jazdy (naplno) v kombinácii s edc, ktorá s takou podivnou entitou medzi volantom a pedálmi evidentne nepočíta. Prípadne na seba narazili chybný kus s chybným vodičom. Tá poničená spojka tomu nasvedčuje, naviac si to zrejme neodniesla len ona 😉
Avatar - Ozzman
Ozzman
No EDC je pokud vím suchá dvouspojka a obecně žádný automat nemá rád, když ho nutíš pořád řadit a šlapeš tomu na krk, to dlouhodobě prostě není dobré. Toto může asi vydržet auto s bezstupnovou převodovkou (hybrid či elektro), ale klasika asi moc ne a dříve či později bude zralá na repasi... EDC si chválí majitelé, že není moc problémová, já bohužel měl vadnou lamelu, ale autu bylo 10, mělo nejasnou historii (bourané nanejvětší pravděpodobnost) a 160 tisíc (dle tacho) najeto, nicméně toto nebude případ XXC...
Avatar - lamal
lamal
dvojspojka ma hlavne problem s pohynanim bez plynu, terenom - tj kopce a vsetkym kde sa moc preklzuju a prehrievaju tie suche spojky... vydrz mechatroniky to je uz otazka.. pomozu vymeny oleja, aj pre mechatroniku samotnu je lepsie, ked tam tie kvalty padaju lahko - na to musis mat ´´cerstvy´´ olej
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, to je taky otázka, cerstvý olej, Renault na tom snad ani neměl intervaly předepsané, našel jsem dost názorů, že je to bezúdržbové, jako HDM (což je taky blbost), jinde uváděli 80-100 tisíc na olej, v klasické mokré dvouspojce je to 40-60.
Avatar - xxc
xxc
Je to mokrá dvojspojka, olej ma servisné intervaly a vymieňa sa. Samozrejme po 39 000 to nikto nemenil, ale vymenili ho za nový pri výmene spojky. Prevodovka radí dobre, tam je to bez problémov. Skôr pri ustálenej jazde skáču otáčky a niečo tam akoby vrzga. Stačí vo videu pridať hlasitosť a je to počuť.
traveldrive
Dorasoval si to statočne.
Avatar - xxc
xxc
spojka nebola podla vsetkeho ponicena, kedze ju vymenili len tak a prejav ostal rovnaky
Avatar - Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Já jsem měl ve firmě dva rendlíky s tímhle francouzským motorem. Oba skončily při necelých 90 tis km se zadřenými ojnicemi. Je to francouzská kvalita...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja měl za to, ze kupoval novej.
Avatar - xxc
xxc
jasne, ze novy, objednany a konfigurovany podla seba 😄
Avatar - Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
a proč sis proboha nekoupil něco německého, nebo japonského?
chytrak1
To vypadá jako že prokluzuje spojka. Což by i odpovídalo té vysoké spotřebě. Asi ta druhá . 😄
Avatar - xxc
xxc
Aj mechanikom sa asi zdalo, že preklzuje. Keďže ju vymenili a preklzuje to skoro rovnako, len menej vrzga.
Avatar - Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
zbav se toho křápu
Avatar - xxc
xxc
luto mi je skoro nove auto zosrotovat 😒 a predat, alebo darovat komu? aby ma preklinali?
Avatar - Ada je zase tady
Ada je zase tady
Prodat přes bazar. Každá věc má svou cenu
lukas13
Je mi líto, Megane je velmi slušný zástupce C segmentu, např. interiér parádní. Ale ta cena, ta je po faceliftovém zdražovacím jemnocitu naprosto děsivá.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Přesně tohle je model, který se mohl v Evropě prodávat jak housky v krámě. Přesně tohle lidi chtějí. Mohlo to být i relativně levné. Prostě Fluence...

Toto mohl být jeden z modelů, který by nahrazoval staré a méně ekologické vozy. Jenže pak přišlo pár zelenořiťolezů a eurohujerů a přesně tuto cestu politicky zmasakrovalo EV diktaturou...

Hrozná škoda, za mě hrozně perfektní auto. Tedy až na EDC.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Sice má asi výdechy klimy vzadu (nevím, jsem lajdák ani u Megana jsem to nezkoumal), ale zase se mu nechce do zatáček... tohle auto má parádní karoserii a zbytek je brutálně nevyužit. Kdyby se to udělalo jako dřív, skvěle jezdící auto i se základním motorem a k tomu ostrá verze alá Megan RS (či alespon GT205), nebude to nikdo brát jako předraženého Fluence.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Jízdně průměr dnes znamená zcela dostatečné. Je to relativně pohodlné, bezpečné. Tečka. O jízdní zábavu se nesnaží. Stejně jako jakýkoliv dřívější běžný Mégane. Nevidím žádný problém.
Avatar - Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Ada - stop rendlíkovskému odpadu
Kosočtverec na kapotě, na volantě i za volantem...