je tento megane... idealnejsi by bol hybrid po meste, ale dieslik je skromny, na dlhe trasy celkom fajn fleetovka... zaujimalo by ma porovnanie s O4 2.0TDI 85kW
Možná jsem zaujatý, protože znám aktuální Toyoty. Ale ceníkově stojí stejně Corolla hybrid, s vyšší výbavou je možná i levnější. A ta má po městě tak o litr nižší spotřebu (čerpám info o Meganu z testu) a mimo město to bude podobné. Za mě mnohem lepší auto. Renault nezvládá ceny. Megane GC za 400k OK, ale za 600k mi to nepřijde dobré. Je to starší model a potřeboval by zlevňovat a ne zdražovat.
suhlas, na dlhe trasy to ma svoje vyhody, pokial chce niekto diesla... cena je moc, dnes je to vsak osemetne, neviem posudit uz pomaly kde je konkurencia, cenovy prehlad mam rozhadzany
Hybrid... co to zde prakticky znamená? -- Nelze se rozumně dočíst na webu Toyoty.
To auto nepojede, točivý moment 140 Nm a maximálka 180 km/h hovoří za vše.
V názvu má sice motor 1.8 ale skoro pochybuji že to je objem :-[]
Než mne eko uderka ukamenuje, tak vězte, že už tu dlouho renuaulti diesly nebudou, viz jejich prohlášení :D
Mel sem chvíli tuto kombinaci v Meganu 3 a i s tím EDC to fakt jezdilo kolem 5ti na sto. Sice to nebyl žádný sprinter, ale naprosto dostatečná motorizace na takovou běžnou jízdu ano.
V testu nikde nnei ani zmínka o chování EDC, v tom mém bylo dost uskakane hlavně v koloně, ale pořád lepší než manuál. Taky by mne zajímalo jak zapracovali na odhlučnění a před faceliftem měl meg4 gumovejsi řízení a řazení (manuál). Někde jsem četl o přepracovaném podvozku, ale bylo to u hybridů, týká se to i konvenčních verzi?
Domu bych tuto kombinaci asi nepotřeboval, ale jako sluzebak či jak psal výše Lámal taxík, jo, klidně :)
Dřív 1.5 dci bylo určitě fajn. Ale je to tak i v Euro6d verzích? Protože dřív Megane 1.5Dci uměl za stejné nebo spíš nižší spotřeby a dynamické parametry se čistě papírově hodně zhoršili. To platí i pro TCE. Megane GC se 140k TCE má 0-100 za 9.8s? To je nějak hodně na kompakt s takovým výkonem. Já Renaulty poslední 2 roky už moc neznám.
Já najel několik tisíc km s Meganem 1.2 TCE 96kw někdy v roce 2016. A jezdilo to pěkně. Je pravda, že už tehdy mi přišli papírové údaje mnohem horší než realita na rozdíl od VW kde se mi udávané parametry zdají až moc optimistické.
No minimálně u výkonu má koncern tendenci údaje spíš podstřelovat, reálně jsou ta auta silnější, což dostkrát ukázalo měření na brzdě... myslím, že je tím koncern dost známý. Spotřeba nevím...
Měření vykonu akorát ukázalo , ze je více metodik a podle těch má víc ... měří výkon a ne brzdění motorem, když to zorumerujes, jsi na podobném výkonu, jako uvádí TP. Viz ty fámy o stokilowatótowych rapidech. A lidi to pak v diskuzich jen prizivuji
To je zase blábol, podpořený rádoby argumenty. Nevím co je 100 kW rapid, ale fakt je že motory VW skupiny velmi často mají vyšší výkon než udávaný. Týká se to zejména slabších motorů a nárůsty jsou až okolo 20 %. Tečka. Žádný způsoby měření atd. není třeba pitvat. Ty jsou stejný pro všechny značky.
Narážel na to, co ukazoval Vaculík u olítaného rapidu z áček. Kde ukázal hodnotu 100kw, ve kterých byla připočtena ještě ztráta soustavy. https://www.auto.cz/…k-dopadla-137790
čas 15:50.
Změřili výkon na kolech, pak brzdnej moment a to prostě jen sečetly. No a Rapid 1.2TSI 77kw má najednou 100kw, a ztrátu přenosové soustavy nějakých 45%. To je efektivita.
Takže buď je měření záměrně špatně, nebo má koncern tak velký problém přenést výkon z motoru na kola, že musí dávat mnohem výkonnější motory, aby výsledek byl podobný konkurenci.
Na cca 1400kg a 140k mi pride 9,8s OK... pruznost bude lepsia ako sa zda na papieri.
Vacsina testov z poslednej doby bola uz 6d nie ? Myslim, ze 6d temp bola od 2017-19 a rozdiel medzi 6d temp a full bol v rozdiele hodnot laboratornych a nameranych v reale... temp mal povolenu vyse 110% odchylku a full nieco nad 40%.
V praxi to moze byt celkom zasadny rozdiel v chovani, otazka je ako stare testy, alebo skusenosti si pamatas. Viem, ze na 1.6TDi sa systemovo zaviedlo cukanie s 6d full, vtedy uz mal 85kW.
Taxik by to bolo vynikajuce, pozerat tie vyrazy tvare zakaznikov, ked to zacne cele vrzgat :-) Ale mozno maju v Turecku inych dodavatelov a mozno je auto ok.
Ako sa da vyskusat nieco, co sa este len ide objednat? :-) A urcite to nikto pol roka neskusa, aby si overil vsetky jazdne rezimy v kazdom pocasi. Ale to sme uz riesili.
Ved uz Renaulty ludia radsej nekupuju :-) Urcite som to nekupil preto, aby som to kritizoval. Ved to bolo plne vybavene auto za dobru cenu s nesmrtelnym motorom. Co to robi po 39 000 km, prikladam dole video.
To byl takovej ten kus, jak to někde nabourali na překladišti a opravili, pak ti to prodali jako voňafku :D Když jsem dělal brigádu v takovém překladišti a viděl, jak to chodí, že si nějakej blbec třeba pálí spojku jen tak při výjezdu z bláta... :D
Pokud vím, tak ten problém 1.6Ecoboostu nebyl náš ojedinělý, kdežto XXCmu tam zlobí kde co a je jediný, dále mu vadí déšť na bočním okně.... takže moc nechápu co tím chtěl básník říct ?
takže to jezdilo za 5 s průměrnou dynamikou, stojí to víc než corolla hybrid 1,8, která bude mít podobnou dynamiku a jezdit bude na dálky stejně, na poskakování o dost míň, klidně i polovinu. Kvalitu bych nehodnotil, corolla SDN je taky Turek, takže můžou být podobný. I když bych pořád víc věřil corolle s jednoduchým pohonným ústrojím narozdíl od složitého dieselu. Pokud přepracovali podvozek, aspoň jeden mínus dolů, ale zatím jsem neměl tu možnost zkusit.
Na dálky na dálnici si troufnu říct, že u té 1.8 poroste více spotřeba, když ji budeš ždímat, tohle jsem držel já na pěti a to je co říct (víš, že já mám vysoké spotřeby s čímkoliv :D), nicméně to byla Euro 5 verze motoru a rozdíl asi nebude dramatický proti HSD. Na kvalitu bych vsadil na Toyotu i když je turecká (navíc nehledej složitosti v dieslovém motoru, na problémy postačí suchá dvouspojka), osobně nevidím důvod proč brát zrovna kombinaci dieslu a EDC v Meganu sedan, když bych chtěl šetřit, tak radši manuál a do města už vůbec ne diesel, ale jednu věc z mého pohledu má lepší, než Corolla, mne se víc líbí Megan (a to i interiérem), ideálně TCe či když už nafta, tak pořádná, aby to taky jelo, když už to tak vypadá :D Jo a taky to nehučí jak vysavač, ale zase ten muj megan dost cukal, nevím jak tento, to taky nemám zkušenost.
Človek musí byť veľký odporca SUV, aby nedal prednosť Arkane pred GrandCoupé. Pokiaľ chcete aj nejakú tú lepšiu výbavu, tak Intens v tomto Granku sa už vyrovná lepšie vybavenej Arkane v základe Zen. Áno, vyššie ťažisko, auto technicky z menšej platformy, ale to laika zaujímať nebude. Má to modernejší interiér, nie je to liftback a nie sedan...vlastne by som si celkom rád prečítal porovnávací test. :) Za mňa veľmi zlý krok otáľať s faceliftom GrandCoupé a prísť s ním naraz s Arkanou.
Přesně. Ale spíš je to o tom jak moc velkej pozér člověk je. A s arkanou velkej - clio co se tváří jako dospělý auto, ale nemá na to - to chce velký srdíčko :D .
Tak spotřeba bude záviset na řidiči, ale jestli máš 1,5dci, tak nevím, řešil si to někde na klubech? Mají taky takové zkušenosti? Předpokládám, že servis tě poslal k šípku ?
Ako moze spotreba zavisiet na vodicovi, ked jazdim rovnaku trasu v rovnake casy na ostatnych autach rovnakym stylom (naplno). Spotrebu neriesim, ale poruchu by som rad vyriesil. Servis vymenil spojku a ze mam jazdit, kym sa to nerozpadne, lebo nevedia co s tym je. A ja sa bojim, ze sa to rozpadne kvoli nejakej mozno hluposti a som zvedavy, kto to bude opravovat a platit.
2.0 hdi mi prezil 200 000 km, starsi hdi mal 350 000 km a nemal som pocit, zeby auto nemalo vydrzat 40 000 km. Hlavne, ked je to jeden z najlepsich dieslovych (a vraj uspornych) motorov. BMW ma tiez uz 40 000 km a funguje. Kazdy vodic jazdi inak, ale ja jazdim na autach rovnako a dci je suverenne najneuspornejsie. Sice je to dost tazke auto, ale na to sa nikto nestazuje, kedysi vaha vadila len u Oplov :-)
A byly to automaty? Já jen, že k automatu se musíš taky trochu chovat, EDC nebude stavěno na to, aby dostávalo denodenně čoud, dělalo to odn ova, nebo až teď ? Myslím, že bys takhle odkouřil dříve či později každý automat.
Manualy. BMW je automat. Ked manual vydrzal, automat vydrzat musi, kedze si radi idealne. Ani spojku som nikdy nemenil na manuale a tiez dostavali zabrat. Zase taky coud nedostava, ma to len 81 kw. Ale je pravda, ze motor ide dost casto na plny plyn pri tom vykone :-)
S 1.5 dCi/78 kW som jazdil 10 rokov, 250 tis. km, priemerka 5,9, bez jedinej poruchy alebo problému. Len výmeny spotrebáku (olej, filtre), pri 140 tis. rozvody. Kangoo, manuál 6-kvalt. Povedal by som, že problém môže byť v štýle jazdy (naplno) v kombinácii s edc, ktorá s takou podivnou entitou medzi volantom a pedálmi evidentne nepočíta. Prípadne na seba narazili chybný kus s chybným vodičom. Tá poničená spojka tomu nasvedčuje, naviac si to zrejme neodniesla len ona ;-)
No EDC je pokud vím suchá dvouspojka a obecně žádný automat nemá rád, když ho nutíš pořád řadit a šlapeš tomu na krk, to dlouhodobě prostě není dobré. Toto může asi vydržet auto s bezstupnovou převodovkou (hybrid či elektro), ale klasika asi moc ne a dříve či později bude zralá na repasi... EDC si chválí majitelé, že není moc problémová, já bohužel měl vadnou lamelu, ale autu bylo 10, mělo nejasnou historii (bourané nanejvětší pravděpodobnost) a 160 tisíc (dle tacho) najeto, nicméně toto nebude případ XXC...
dvojspojka ma hlavne problem s pohynanim bez plynu, terenom - tj kopce a vsetkym kde sa moc preklzuju a prehrievaju tie suche spojky... vydrz mechatroniky to je uz otazka.. pomozu vymeny oleja, aj pre mechatroniku samotnu je lepsie, ked tam tie kvalty padaju lahko - na to musis mat ´´cerstvy´´ olej
No, to je taky otázka, cerstvý olej, Renault na tom snad ani neměl intervaly předepsané, našel jsem dost názorů, že je to bezúdržbové, jako HDM (což je taky blbost), jinde uváděli 80-100 tisíc na olej, v klasické mokré dvouspojce je to 40-60.
Je to mokrá dvojspojka, olej ma servisné intervaly a vymieňa sa. Samozrejme po 39 000 to nikto nemenil, ale vymenili ho za nový pri výmene spojky. Prevodovka radí dobre, tam je to bez problémov. Skôr pri ustálenej jazde skáču otáčky a niečo tam akoby vrzga. Stačí vo videu pridať hlasitosť a je to počuť.
Já jsem měl ve firmě dva rendlíky s tímhle francouzským motorem. Oba skončily při necelých 90 tis km se zadřenými ojnicemi. Je to francouzská kvalita...
Je mi líto, Megane je velmi slušný zástupce C segmentu, např. interiér parádní. Ale ta cena, ta je po faceliftovém zdražovacím jemnocitu naprosto děsivá.
Přesně tohle je model, který se mohl v Evropě prodávat jak housky v krámě. Přesně tohle lidi chtějí. Mohlo to být i relativně levné. Prostě Fluence...
Toto mohl být jeden z modelů, který by nahrazoval staré a méně ekologické vozy. Jenže pak přišlo pár zelenořiťolezů a eurohujerů a přesně tuto cestu politicky zmasakrovalo EV diktaturou...
Hrozná škoda, za mě hrozně perfektní auto. Tedy až na EDC.
Sice má asi výdechy klimy vzadu (nevím, jsem lajdák ani u Megana jsem to nezkoumal), ale zase se mu nechce do zatáček... tohle auto má parádní karoserii a zbytek je brutálně nevyužit. Kdyby se to udělalo jako dřív, skvěle jezdící auto i se základním motorem a k tomu ostrá verze alá Megan RS (či alespon GT205), nebude to nikdo brát jako předraženého Fluence.
Jízdně průměr dnes znamená zcela dostatečné. Je to relativně pohodlné, bezpečné. Tečka. O jízdní zábavu se nesnaží. Stejně jako jakýkoliv dřívější běžný Mégane. Nevidím žádný problém.