Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

TEST Start dlouhodobého testu Kia Ceed SW 1.6 GDI PHEV GPF 6DCT – 50 na elektriku, 650 na benzin

33 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
Dle oficiálních statistik byly od minulého roku zaregistrovány 2 kusy plug-in hybridního Ceedu. Jeden má Svět motorů. Kdopak má ten druhý? Při ceníkovce kolem milionu se ani nedivím, že je o to nulový zájem.
Avatar - Emel
Emel
Stojí někde na salonu.
Jo, tohle je trága... maximálka 170, stovka za 11, kufr 400l a cenovka 900+...
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Asi nejhorší poměr cena/výkon v nabídce Kie. A možná v celé třídě.
Avatar - hugino
hugino
Kto si toto kúpi za melón ?Takisto ten Megane Etech alebo iV od koncernu.Kvôli bezplatnému parkovaniu v Prahe alebo zadara nabíjaniu v Dačicích určite nie.Keď už tak mild-hybrid max. hybrid ale plug-in alebo čisto elektrické autá v dnešnej dobe kupovať pokiaľ sú stále v ponuke spalovacie motory je úplná hlúposť.Za 35 000 € mám úplne iné auto a určite lepšie ako Ceed a vo všetkom.Toto je úplne zbytočné auto a myslím že vela sa ich určite nepredá. :no:
Avatar - Midlosek
Midlosek
To parkování v Praze už možná brzy padne.
_Teddy_
Ta cena je uplne uletena, a ak tam nebude vyrazna dotacia (ktoru by sme zase zaplatili my vsetci), tak je to nepredajne. Ved Ceed-SW s motorom 1.5 T-GDI GPF 118kW so 7-automatom a v najvyssej vybave je lacnejsi o ~270 tisic Kc!

Peniaze usetrene pri nakupe mozem dat za benzin a dialnicne znamky, a jazdit do aleluja. A este mam zrychlenie 0-100km/h o ~2 sekundy lepsie, maximalku 200 namiesto 170, auto je o 200kg lahsie a ma o ~200 litrov vacsi kufor. Niet o com...
Mr.Murphy
tahle PHEV Kia je nesmysl, ale PHEV Octávie už je v pohodě.... začíná na 835.000 a má 150kW.... to je plně použitelný elektromobil i fosil na dlouhé štreky....

Ceed PHEV je proti Octě iV žebrák a měl by stát tak max 600 tisíc....
_dan
uff, no iV má aspoň výkonové parametry auta za milion, ale tohle je fakt přes čáru...
nope
a navic hnusnej kram.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Roky jsme pravidelně četl a diskutoval na auto.cz, ale teď se to nedá. To furt hybrid, elektrické auto... koho to zajímá. Podíl na našem trhu je 1 %. A ještě se novináři bojí napsat, že to jsou nesmyslné varianty...
Avatar - _EQS_
_EQS_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Za mě to ještě zachraňují motorky, kde si značky zachovaly svůj charakter a rozmanitost. Ale s auty to jde z kopce...
Arese
Avatar - kari.laz
kari.laz
mluvíš mi z duše. Jsem tu čím dál méně. většinou jen zkouknu co tu je z ačlánky, jestli je neco co se dá číst a tím to končí. Začínají sem dávat retrotesty, protože o tom aktuálním není co psát a jak vidno i v diskuzích, zájem o to je podstatně menší.
Je to tu totálně zabité a to, že čtenářů bude ubývat je více než jasné bohužel. Lidé, co jezdí těmito módními výstřelky auta nezajímají. Ti se přepravují a to je pro ně maximum, natož aby o tom ještě někde četli a opravdoví fanoušci aut zase tohle číst nebudou. Bude úzká skupina někde uprostřed, ale ta to nevytrhne a bude se tenčit.
Jediné o čem se dá na webu a v časopisech číst jsou motorky, tam je prozatím svět v pořádku, než to zase nějaký zelený zrůdě přijde na stůl a zničí i to.
V neposlední řadě se se, přistěhoval i diskuzní "bordel" z autorewue a diskuze jsou snůškou nesmyslů.
Avatar - CHerokee
CHerokee
Vidím to stejně, motorky si ještě zachovaly svoji originalitu a individualitu..můžeš mít od 1 po 6 válců různých konstrukcí...tam rozmanitost stále kvete. Ale s auty to jde z kopce...a hodně rychle.
lukas13
Bohužel, máš naprostou pravdu. 😒

Jen poznámka - novináři testují to, co jim importér poskytne. Divím se, že nezačínají spolupracovat nějací prodejci. Verze aut, které se reálně kupují (a teď myslím nefleetové zákazníky, ti se, alespoň někteří, orientují i na základě testů) se od těch testovaných brutálně liší.
Test P3008 PHEV je mi na nic, když chci nějakou normální verzi - má to o bambilión kilo navíc, jinde těžiště, tzn. odpružení je předělané, i zadní náprava je úplně jiná, převodovka též - ve finále má ten test pro případného zájemce o "normální" verzi výpovědní hodnotu naprosto mizivou... (normální rozuměj takovou, která nestojí 1,3 mega - to dá za SUV C segmentu jen opravdový nadšenec, nebo úplný blázen)
Tenhle testovaný Ceed dtto. Jako dát za to o cca 150 víc než za stejně, neřkuli lépe vybavenou i30N s performance (či jak se to jmenuje) a paketem daily (či jak se to jmenuje - má to např sedačky v kůži a elektrice), no tu už musím být opravdu fanda. Těch 150 raději propálím v benzínu, protože se u toho budu královsky bavit.
O zůstatkové hodnotě při prodeji raději ani nemluvím...

A ano, viz kari.laz, diskuze stojí poslední dobou za pendrek a diskuzního bordelu tu je čím dál tím víc. A co hůř - vyhodíš je dveřmi, vrátí se oknem. Zlatej Áda. A i několik letitých diskutérů se poslední dobou brutálně vyhranilo. Chjo
Avatar - xxc
xxc
Presne tak, ja už to tiež málo čítam a ešte menej píšem, lebo tie neustále náreky nad obmedzovaním mobility a predsudkami z elektromobility sa nedajú čítať 😄
lukas13
Probůh...

Ale OK, příznačné. Já to balím.
Arese
...proč si redakce vybrala na dlouhodobý test zrovna tu úplně nejblbější verzi ceedu, která je jinak na českém trhu samozřejmě naprosto neprodejná?! 😲 😲 😲
Avatar - _EQS_
_EQS_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Arese
Co to meleš za kraviny, "kolego"? Buď si můj příspěvek pořádně nečetl, nebo přesahuje tvoji mozkovou kapacitu. 😁
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
No počkej, takový zelený pokrokový pionýr ti vysvětlí, jak pomůže planetě výpočtem vylhaná spotřeba. Cedník za mega a navíc PHEV nejde udělat v nějaké verzi za rozumné peníze.
Mr.Murphy
... a navíc to PHEV auto nedává na ty jejich 3000 měsíčně ani smysl.... PHEV jsou auta na denní dojíždění do práce a občasný delší výlet.... lítat s tím 3000 měsíčně znamená tahat s sebou permanentně těch 200kg vybitých baterek..... 8-s
ProchyToman
Tohle proste musis chtit jinak to nic neprinasi. Ano po Praze zadarmo, kdyz jen poskakujes, o to nic. Jenze to uz za 900 muzes poskakovat v necem jinym, lepsim. Jinak dojezd 700 je takove minimum pro rodinne auto. To uz pak muzes s dojezdem 500 km vzit elektrinu
Avatar - Emel
Emel
To sis zrovna vybral parametr, který asi nikomu vadit nebude. Pokud jsi schopen auto natankovat na 4000 čerpacích stanic v ČR (a podobně husté síti v okolních zemích) během 5 minut včetně zastavení a zaplacení, tak to přece žádný problém není.
westeros
Tucson PHEV stoji o par desitek tisic vic a to ma turbomotor a nejake prvky vybavy navic. Enyaq zacina na podobne cene. Budou to muset jeste hodne zlevnit, aby to davalo smysl.
Mr.Murphy
.... jj Tucson PHEV je proti tomu auto snu.... pridas par korun a jsi nekde uplne jinde.... asi nejlepsi PHEV na trhu v pomeru cena/vykon :yes:
johny555
jestli se jedná o nějaký pokusný model nebo co, ale mně tento model nedává smysl a rozhodně ne za tuto cenu. Nízký kombík s baterkami v kufru za 900t, to je trochu mimo. Co mi dává smysl je Niro HEV a EV s baterkami v podlaze. Obecně PHEV považuji za nešťastný mezistupeň, který přebírá nevýhody spalovacího motoru (hluk, cena, složitost, servis) i elektromobilu (malý dojezd = nutnost častého nabíjení, aby se využily jeho výhody). Přitom cenový rozdíl PHEV/EV už není tak velký a EV je úplně jiná liga.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Nevim, jestli to Kia umi, ale u hybridnich Toyot staci lehounce stisknout plyn a auto prestane rekuperovat a zacne plachtit. Hodi se prave pri jizdach z dlouheho kopce apod.

Muzete to nekdy vyzkouset 😊
johny555
Myslím, že u Toyoty je to dáno tou CVT převodovkou, která se pro hybridy velmi hodí. Nejsem nějaký odborník, ale myslím si, že plachtění moc úspor nepřinese. Buď chci jet konstantní rychlostí nebo zrychlovat nebo zpomalovat. Ve všech případech je plachtění k ničemu. Plachtění je dobré na specifickou situaci, kdy jedu z kopce o sklonu takovém, že při požadované rychlosti ani nezpomaluje ani nezrychluje.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Naopak, plachteni je pri spravnem pouziti velmi vyhodne. Ja osobne jsem to nikdy nedelal, ale "nejuspornejsi" majitele hybridu od Toyoty jezdi tak, ze co nejdrive zrychli neco malo nad pozadovanou rychlost, a pak co nejdele plachti. Tak ujedes nejvetsi vzdalenost pri nejmensim spotrebovanem palivu. Pokud to okolni podminky dovoluji, pochopitelne, typicky na rovine a s minimem okolniho provozu. Rikaji te technice "pulse and glide".

Ze je to vopruz a masochismus tady podepisu jako prvni 😄
johny555
😄 No, věřím, že takoví šílenci jsou a že fakt něco ušetří. Ale nechtěl bych za ními jet. Lidi, kteří chvilku jedou 110, pak 80 (bezdůvodně, obvykle když telefonují a nesoustředí se) mě spíš iritují.
Avatar - Anonym
Anonym
U zážehových motorů s lambda=1 je plachtění většinou přínosem, zejména u vyšších zdvihových objemů. Dnešní auta mají dobrou aerodynamiku, takže jde plachtit i ve velmi mírných klesáních na okreskách, nebo ve středně prudkých klesáních na dálnicích.