Elektromobily
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeSportovní elektrický Volkswagen ID.4 GTX přijíždí s výkonem téměř 300 koní
84 komentářů
Arese
Dojezd při ostré jízdě, časové omezení plného výkonu, obludná hmotnost, nemožnost řadit, absence zvuku motoru, to vše je ve spojení s termínem "sportovní jízda" u takovýchto elektrooblud naprosto neslučitelné a směšné. Nechápu, proč VW tak usilovně jede ve slepé uličce automobilového vývoje. Že něco šílení neomarxističtí politici ve vedení EU přikáží ještě neznamená, že to bude fungovat a že si to zákazníci budou chtít kupovat!
Hele je to mnoho povyku pro nic, na autobahnu to vezme kdejaký Golf ;-) I tak vysmívaná 1.2TSI v G6 v silnější verzi jede přes 190km/h...
Petr_Cizek
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Ahoj kamaráde, velice mě zaujaly tvé komenty. Už to tady chtělo novou šťávu. Strašně by mě zajímalo čím jezdíš, jakou máš profesi a jaké máš kamarády. Díky moc. :yes:
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Petr_Cizek
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
To je mi moc líto, protože jsem chtěl vědět, jak žije takový pták. :-(
Petr_Cizek
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Já zas nechápu, Elektrofanatiku, kam chodíš na takové plky, že je mi 62 a mám vnuky? :-[] :-[] :-[]
CICZERO
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Vermo
VW ID4 vo verzii GTI(X) je ako Fiat Multipla vo verzii Abarth :-)
.... na komoru :yes: a když zapneš topení, tak je to Multipla s děravou nádrží.....
Ham.
že přihlouplá móda omezovat maximální rychlost a šetřit náklady se chytla i u VW. K čemu je 300 koňové auto, když ve 180 zhebne?
Petr_Cizek
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Jo znám, je jich plné Německo a do Mnichova jezdím pravidelně každý týden.
Třeba z Mnichova do Norimberka ?
Petr_Cizek
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Jako já chápu, že v době elektrické je težké si něco takového představit, ale kdysi existovala auta se spalovacím motorem a ta dojela i do sousedního státu a často dokonce dál. :-!
Jj, napr. blahej pamäti moje bývalé benzínové (!) Mondeo, ktoré pravidelne dávalo na nádrž 900 až 1000 km.
No ale zase na druhou stranu můžeš naplno řádit celejch 30 sec. :D:D
A 180 stačí, to už víme od včera a je to bezpečný. :D
A 180 stačí, to už víme od včera a je to bezpečný. :D
.... řádit 30 sekund.... asi nový trend pro eurodrzky.... on už je ale stejně víc rajcuje instáč, takže jim to asi stačí.... 8-s
No, moc bych se nevzrušoval, platí to jen pro nabití 88% a víc. Což v praxi bude jen občas a jen po vyjetí ze základny. Takže v půlce výletu to vydrží kolik? 10 sekund? To už radši nikdo neprozradí... Křápy zbytečný...
Okrem zrejmého faktu, že pri vyšších rýchlostiach by spotreba a dojazd boli dramaticky horšie treba brať na zreteľ fakt, že 300 koňové auto je to len počas pár sekúnd. Proste marketing na ohúrenie číslami. Ako píšem nižšie, aj niektoré spaľováky mali v rámci overboostu na krátku dobu výkon vyšší, ale neuvádzalo sa to ako oficiálne maximum, tam sa uvádzala iba tá trvalá hodnota.
Ak by sa uvádzala trvalo dostupná hodnota maximálneho výkonu, asi by žiadne haló Volkswagen robiť nemohol, lebo by to bola nezaujímavá cifra oproti pôsobivým 300k.
Ak by sa uvádzala trvalo dostupná hodnota maximálneho výkonu, asi by žiadne haló Volkswagen robiť nemohol, lebo by to bola nezaujímavá cifra oproti pôsobivým 300k.
Spotřeba a dojezd jsou při vyšších rychlostech vždy vyšší než při měřících cyklech NEDC nebo WLTP a to jak u EV tak u ICE, to s omezováním Vmax podle mě nijak nesouvisí. Myslím, že omezování Vmax souvisí s šetřením nákladů na auto, horší brzdy, horší chlazení, horší podvozek a pár tisíc euro je doma v kasičce. Diskutovali jsme to pod Volvem, pod Renaultem a tady se podle mě historie opakuje. Je to prostě nová metoda automobilek, jak ošulit auta a snižovat náklady a ještě se u toho tvářit jako spasitel-bojovník proti vysoké nehodovosti. Dnes asi není na trhu EV, které by bylo schopné trvalé zátěže s hodnotami deklarovaného výkonu snad vyjma Taycanu, většinou stačí jedno ostré kolo, dva nebo tři rychle následující drag race a jde se to nouzáku. Tenhle marketing oblbování čísly (hodnoty maximálního výkonu, zrychlení etc.) zavedla Tesla a dnes v něm všichni pokračují.
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
Súhlasím, bohužiaľ je to tak. Katovanie kostov.
Inak z podobného súdka ako maximálka na 180 kmh je nový trend (zavedený len pre účely EV) uvádzať zrýchlenie z 0 na 60 kmh. :no:
Inak z podobného súdka ako maximálka na 180 kmh je nový trend (zavedený len pre účely EV) uvádzať zrýchlenie z 0 na 60 kmh. :no:
PowerHouse
Kia EV6 má těch koníků 580 a nabíjí taky 2x rychleji.
Jo a stoji skoro o 50% viac. To je fakt porovnanie :D ta “civilnejsia” AWD verzia EV6 stoji v podobnej vybave ako GTX podla noveho cennika okolo 62tis€, ta 580k EV6GT pojde potom logicky okolo 70k€. A to sa ludia stazovali na ceny Stingeru :D
Ktoré nové El.auto s 430kW sa dá kúpiť za nižšiu sumu ? Cenník a výbavu ID4.GTX som ešte nevidel. Ty už si ho videl ? Budem rád ak mi pošleš odkaz . :D
Oficialny cennik GTX este nebol vydany, ale mame oficialne stanovenu minimalnu cenu, ktora je aj v clanku. Rovnako mame kompletny cennik normalnej ID4, takze finalna cena GTX po priplatkoch sa da spolahlivo extrapolovat.
K tomu mame oficialny cennik beznych verzii Kia EV6, a takisto vieme priblizne odhadnut priplatok za buducu top verziu EV6GT.
Ktokolvek ide porovnavat ID4 a EV6 to nema v hlave v poriadku, lebo zjavne sa jedna o auta z uplne inej cenovej kategorie, kde Korejci paradoxne predbehli Nemcov. To je ako porovnavat BMW M2 s Golfom GTI, a chvalit sa, ze M2 je silnejsia a rychlejsia. No ano je, ale aj cenovo je inde, a konkurentom urcite nie je Golf :)
K tomu mame oficialny cennik beznych verzii Kia EV6, a takisto vieme priblizne odhadnut priplatok za buducu top verziu EV6GT.
Ktokolvek ide porovnavat ID4 a EV6 to nema v hlave v poriadku, lebo zjavne sa jedna o auta z uplne inej cenovej kategorie, kde Korejci paradoxne predbehli Nemcov. To je ako porovnavat BMW M2 s Golfom GTI, a chvalit sa, ze M2 je silnejsia a rychlejsia. No ano je, ale aj cenovo je inde, a konkurentom urcite nie je Golf :)
Othello
I když zaručených 70% kapacity po 160 tis.km. uvádějí i jiní výrobci elektroaut, přijde mi takový pokles dost drastický. Podle WLTP to znamená ztrátu cca 150 km z dojezdu
A zaujalo mě tvrzení, že podvozek by měl zajistit stabilitu za všech okolností. Kdyby to opravdu dokázali, byla by to absolutní pecka a takové auto by vlastně nikdy nebouralo kvůli nepřiměřené rychlosti a zatáčky nebo třeba náledí by ho nikdy neomezovaly.
Což se asi nestane, takže v reálu bude takové tvrzení zase jenom žvást.
A zaujalo mě tvrzení, že podvozek by měl zajistit stabilitu za všech okolností. Kdyby to opravdu dokázali, byla by to absolutní pecka a takové auto by vlastně nikdy nebouralo kvůli nepřiměřené rychlosti a zatáčky nebo třeba náledí by ho nikdy neomezovaly.
Což se asi nestane, takže v reálu bude takové tvrzení zase jenom žvást.
Avantime
...voči zmyslu GTX som zatiaľ skeptický. S ID.4 som si dal jazdu (Max, zadokolka, 204 koní), už to má slušné zrýchlenie za 8,5 sek na stovku, čo takto neznie možno úžasne, ale je impozantné, ako rýchlo také veľké auto zrýchli už len na päťdesiatku (áno, nikdy som nejazdil s Teslou X napr.)
Pri tej hmotnosti a veľkosti si už neviem nejak predstaviť, že by človek z toho mal pocit ešte športovejšej jazdy, maximálne baží až po nebezpečnom zrýchlení. Všeobecne vôbec nerozumiem trendu predbiehať sa, ktorý elektromobil mainstreamovej značky to dá rýchlejšie na stovku. Načo taká Kia EV6 to dá za 3,5? Toto do budúcna vnímam ako nebezpečný precedens, našťastie si tieto top verzie asi aj tak bude môcť dovoliť len malá hŕstka ľudí.
V každom prípade je ID.4 skvelo jazdiace auto, až návykovo príjemná je hladká tichá jazda a filtrovanie nerovností ako v limuzíne, ale stále sa objavujú softvérové problémy. Nie je podľa mňa normálne, aby sa mi z ničoho nič rozblikal svetelný LED pás pod prístrojovkou, ktorý varuje pred zrážkou a pred autom pritom nič nebolo, alebo keď sme zastali 5m za autom, tak už splašene pípali senzory a lane assist tiež si robil čo chce. ;-\
Pri tej hmotnosti a veľkosti si už neviem nejak predstaviť, že by človek z toho mal pocit ešte športovejšej jazdy, maximálne baží až po nebezpečnom zrýchlení. Všeobecne vôbec nerozumiem trendu predbiehať sa, ktorý elektromobil mainstreamovej značky to dá rýchlejšie na stovku. Načo taká Kia EV6 to dá za 3,5? Toto do budúcna vnímam ako nebezpečný precedens, našťastie si tieto top verzie asi aj tak bude môcť dovoliť len malá hŕstka ľudí.
V každom prípade je ID.4 skvelo jazdiace auto, až návykovo príjemná je hladká tichá jazda a filtrovanie nerovností ako v limuzíne, ale stále sa objavujú softvérové problémy. Nie je podľa mňa normálne, aby sa mi z ničoho nič rozblikal svetelný LED pás pod prístrojovkou, ktorý varuje pred zrážkou a pred autom pritom nič nebolo, alebo keď sme zastali 5m za autom, tak už splašene pípali senzory a lane assist tiež si robil čo chce. ;-\
Trend závodění na stovku je dán celkem snadnou krátkodobou přetížitelností elektromotorů a akumulátorů, díky tomu vyniknou právě v této disciplíně.
Tím to ale končí, trvalý výkon mají podstatně nižší a z toho vyplývá nížší maximálka, malé povolené hmotnosti přívěsu pokud vůbec můžou nějaké táhnout apod.
Tím to ale končí, trvalý výkon mají podstatně nižší a z toho vyplývá nížší maximálka, malé povolené hmotnosti přívěsu pokud vůbec můžou nějaké táhnout apod.
omezeni maximalky je kvuli dojezdu.
pri 200km/h potrebujes 8x vetsi vykon a ujedes 4x min nez pri 100km/h.
konkretne, jestlize se u oktavky udava potrebnej vykon na 100km/h 10kW, tak pri 200km/h potrebujes 80kW. to pro auto s vykonem 220kW nemuze bejt problem dat trvale. problem je, ze timhle tempem nepojedes ani hodinu do vybiti, tak je maximalka omezena
pri 200km/h potrebujes 8x vetsi vykon a ujedes 4x min nez pri 100km/h.
konkretne, jestlize se u oktavky udava potrebnej vykon na 100km/h 10kW, tak pri 200km/h potrebujes 80kW. to pro auto s vykonem 220kW nemuze bejt problem dat trvale. problem je, ze timhle tempem nepojedes ani hodinu do vybiti, tak je maximalka omezena
Těch důvodů může být víc. Třeba je tam omezení kratšími převody právě kvůli lepšímu zrychlení v malých rychlostech, nemusí stíhat teplotní management baterie apod.
_Karel_
"Označení GTX ..... Písmeno X zde má označovat „mobilitu zítřka“
Jaký asi musí mít život člověk vymýšlející takové věty? :-O
Jaký asi musí mít život člověk vymýšlející takové věty? :-O
.... jezdí elektromobilem v bílé košili do korporátu, co bys čekal? :-) a možná se doma sám směje tomu, čím si vydělává peníze.... a nebo chodí do veganských podniků a myslí to vážně.... :-[]
Presne to zaujalo aj mňa. Ako niekomu písmeno X môže evokovať práve mobilitu zajtrajška? Ak by som chcel veľmi variť z vody (jedného písmena), tak X by mi skôr evokovalo generáciu X, t.j. generáciu ešte pred mileniálmi, teda cca. 70te roky. Teda X mi - ak vôbec niečo - evokuje skôr minulosť než budúcnosť. Čo na to marketingové oddelenie VW? :D
Všechno už tu jednou bylo. V devadesátých letech jsem působil v jedné americké farmaceutické firmě a tenkrát bylo marketingovou módou cpát do názvů léčiv písmeno X. Proč to už se nepamatuju, ale nějaká bajka k tomu určitě byla. Ta firma (teď součást Pfizeru) to měla zmáklé, jelikož jsme dodávali Xanax (2x X a čte se stejně dopředu i odzadu) pro vystresované manažéry,
kari.laz
:D:D:D:D:D
Maximální rychlost je pak elektronicky omezena na 180 km/h. Jak ovšem výrobce dodává, nejvyšší výkon může být dostupný po maximální dobu 30 sekund. Pro získání maximálního výkonu by se navíc teplota baterie měla pohybovat v rozmezí 23 až 50 °C a měla by být nabita na více než 88 procent kapacity.
Maximální rychlost je pak elektronicky omezena na 180 km/h. Jak ovšem výrobce dodává, nejvyšší výkon může být dostupný po maximální dobu 30 sekund. Pro získání maximálního výkonu by se navíc teplota baterie měla pohybovat v rozmezí 23 až 50 °C a měla by být nabita na více než 88 procent kapacity.
Presne tento citat som mal skopirovany, kedze ma doslova sokoval. A potom bude v prirucke, ze ak to nie je nevyhnutne, tak netreba nabijat cez 80%, lebo to skodi bateriam... :D
To nemusis davat do prirucky.
Tak to je. :D
Tak to je. :D
twistedTSD
"Maximální rychlost je pak elektronicky omezena na 180 km/h. Jak ovšem výrobce dodává, nejvyšší výkon může být dostupný po maximální dobu 30 sekund. Pro získání maximálního výkonu by se navíc teplota baterie měla pohybovat v rozmezí 23 až 50 °C a měla by být nabita na více než 88 procent kapacity."
A úplně ideálně by měl být měsíc v úplňku.
Člověk by čekal, že tento supersport aspoň oslní maximální hodnotou výkonu, ale ne. I T-Roc R tomu vypráší kožich jak nic.
A úplně ideálně by měl být měsíc v úplňku.
Člověk by čekal, že tento supersport aspoň oslní maximální hodnotou výkonu, ale ne. I T-Roc R tomu vypráší kožich jak nic.
Alebo bude ten max výkon dostupný len v pracovných dňoch od 9:00 do 16:00 hod a atmosferickom tlaku nad 1000 hPa.
Ale vážne, ako je vôbec možné, že sa môže ako maximálny výkon uvádzať hodnota, ktorá je obmedzená na pár sekúnd a hlavne podmienená množstvom ďalších faktorov?
Pri spaľovákoch by také niečo nemohlo prejsť. Minulá generácia Golfu GTI Clubsport mala maximálny výkon 213 kW po dobu 15 sekúnd, inak 195 kW. A ako oficiálna hodnota max výkonu sa uvádzala iba hodnota 195 kW, nakoľko tá bola trvale dostupná.
Ako je teda možné, že spaľovák nemohol uvádzať hodnotu výkonu dostupného po dobu 15 sekúnd, ale električka môže uvádzať hodnotu max výkonu dostupnú po dobu 30 sekúnd? Naviac za splnenia ďalších špecifických podmienok, čo pri benzíne vôbec nebolo?
Buď teda máme rovnaké pravidlá a rovnaký meter pre všetkých, alebo elektromobily sú ako tie Orwelove svine (Všetky zvieratá sú si rovné, ale niektoré sú si rovnejšie). ;-\
Ale vážne, ako je vôbec možné, že sa môže ako maximálny výkon uvádzať hodnota, ktorá je obmedzená na pár sekúnd a hlavne podmienená množstvom ďalších faktorov?
Pri spaľovákoch by také niečo nemohlo prejsť. Minulá generácia Golfu GTI Clubsport mala maximálny výkon 213 kW po dobu 15 sekúnd, inak 195 kW. A ako oficiálna hodnota max výkonu sa uvádzala iba hodnota 195 kW, nakoľko tá bola trvale dostupná.
Ako je teda možné, že spaľovák nemohol uvádzať hodnotu výkonu dostupného po dobu 15 sekúnd, ale električka môže uvádzať hodnotu max výkonu dostupnú po dobu 30 sekúnd? Naviac za splnenia ďalších špecifických podmienok, čo pri benzíne vôbec nebolo?
Buď teda máme rovnaké pravidlá a rovnaký meter pre všetkých, alebo elektromobily sú ako tie Orwelove svine (Všetky zvieratá sú si rovné, ale niektoré sú si rovnejšie). ;-\
Freddka
0-100 za 6,2s je tedy stale o dost pomalejsi nez nejpomalejsi nejlevnejsi Tesla Model 3 (tam je to myslim 5,6s nebo tak nejak)
Rychlost omezena na 180, zatimco nejlevnejsi nejpomalejsi Tesla 225.
A samozrejme je ta Tesla urcite o mnoho levnejsi.
To je docela hodne moc velkej trapas :-!
Mozna nejvetsi trapas mezi EV v teto dekade :-!
Rychlost omezena na 180, zatimco nejlevnejsi nejpomalejsi Tesla 225.
A samozrejme je ta Tesla urcite o mnoho levnejsi.
To je docela hodne moc velkej trapas :-!
Mozna nejvetsi trapas mezi EV v teto dekade :-!
To už holt musíš nechat na zákaznících. Je možné, že se někteří lidé při koupi nerozhodují jen podle času zryychlení a maximální rychlosti?
Třeba já bych si Teslu taky nekoupil, nemám k firmě takovou důvěru. Radši si počkám, až se normální automobilky naučej dělat elektrická auta. Už teď jsou tam nějaké solidní kusy, v další generaci už to třeba začne být zajímavé. Ale Tesla? Nezájem. I když respektuju, co pro elektromobilitu udělali, jejich nákup rád přenechám jiným. Každej to má prostě jinak.
Třeba já bych si Teslu taky nekoupil, nemám k firmě takovou důvěru. Radši si počkám, až se normální automobilky naučej dělat elektrická auta. Už teď jsou tam nějaké solidní kusy, v další generaci už to třeba začne být zajímavé. Ale Tesla? Nezájem. I když respektuju, co pro elektromobilitu udělali, jejich nákup rád přenechám jiným. Každej to má prostě jinak.
Jo mozna zakaznici chteji horsi, pomalejsi a drazsi auta. Je to mozne.
Mozno chcu len auto s vacsou svetlou vyskou, aby sa dostali ku chate. Zaroven chcu karoseriu typu hatch/kombi/SUV lebo casto vozia vacsie predmety alebo maju psa. A mozno chcu len bezproblemovy servis v kazdom vacsom okresnom meste. A na rychlost a akceleraciu jednoducho kaslu :) Naozaj zauiimava metodika, merat kvalitu auta podla dynamickych parametrov :)
Se servisem naprosty souhlas. V podstate si nedovedu predstavit resit nabouranou Teslu v CR. Ani v US to neni zadna sranda, ale v Evrope to musi byt uplna patalie.
Ja bych ji z toho duvodu nejspis nekoupil ani kdybych EV nekdy kupoval.
Nicmene ve vsech ostatnich technickych parametrech a resenich je Tesla vyrazne vyrazne napred pred VW ID 4. To je jako porovnavat Golf s BMW 3.
Ja bych ji z toho duvodu nejspis nekoupil ani kdybych EV nekdy kupoval.
Nicmene ve vsech ostatnich technickych parametrech a resenich je Tesla vyrazne vyrazne napred pred VW ID 4. To je jako porovnavat Golf s BMW 3.
Porovnavas dve neporovnatelne auta. Maly sedan vs rodinne SUV. To chce odvahu. Nabuduce mozme urobit porovnavacku Mercedes V220 vs BMW X3. Sice neviem co budeme testovat, ale podla technickych parametrov nam vyjde, ze X3 je proste lepsie auto. Nevadi, ze niekto potrebuje zobrat 7 ludi alebo prepravit klavir :-!
ID4 by sa mala porovnavat s TMY, ale tam nam uz prichadza dilema, ci realne potrebuje rodinne SUV/Crossover zrychlenie 0-100 za 5s aby deti vzadu nepozvracali komplet interier, a ci radsej rodina neusetri 10+tis€ a neda to do rekonstrukcie baraku, dovolenky, sporenia pre deti atd :)
ID4 by sa mala porovnavat s TMY, ale tam nam uz prichadza dilema, ci realne potrebuje rodinne SUV/Crossover zrychlenie 0-100 za 5s aby deti vzadu nepozvracali komplet interier, a ci radsej rodina neusetri 10+tis€ a neda to do rekonstrukcie baraku, dovolenky, sporenia pre deti atd :)
Tak porovnej Model Y. To je Model 3 jako SUV a jsi doma.
Ano v Evrope jeste neni, nestihaj to proste vyrabet.
Stale plati co rikam - za vic penez (VW) dostanes technicky horsi auto. Mensi kufr, vepredu zadny kufr, podvozek se srovnavat ani neda (opravdu je to jako Golf vs BMW 3). Kazda tesla ma top top infotainment, 8 kamer, sit superchargeru atd atd.
Jinak ja nemam potrebu obhajovat Teslu, jen rikam, jak se veci maji. Ja bych v tuto chvili koupil v evrope jako EV zcela jednoznacne Ford Mach-e.
Tam kde jsou tesla superchargery tak asi teslu. Ale v CR je jich malo.
Edit: No nevim, koukam ted na cenu Mach-E v CR a to bych si asi za ty prachy teda nekoupil.
Ano v Evrope jeste neni, nestihaj to proste vyrabet.
Stale plati co rikam - za vic penez (VW) dostanes technicky horsi auto. Mensi kufr, vepredu zadny kufr, podvozek se srovnavat ani neda (opravdu je to jako Golf vs BMW 3). Kazda tesla ma top top infotainment, 8 kamer, sit superchargeru atd atd.
Jinak ja nemam potrebu obhajovat Teslu, jen rikam, jak se veci maji. Ja bych v tuto chvili koupil v evrope jako EV zcela jednoznacne Ford Mach-e.
Tam kde jsou tesla superchargery tak asi teslu. Ale v CR je jich malo.
Edit: No nevim, koukam ted na cenu Mach-E v CR a to bych si asi za ty prachy teda nekoupil.
No vidis, a ja by som kupil overene eNiro 64kWh, ktore sa da zohnat uz za menej ako 40tis€ na vozenie rodiny, a za usetrene peniaze radsej nieco zabavne pre osobne vyzitie bez rodiny :) za tych 20.000€ usetrenych sa uz da vyberat zo zaujimavych moznosti, ktore budu vekom len naberat na atraktivite a vzacnosti :)
Sportovanie s EV je dost uchylna disciplina, a precuravat sa tu o tom, kto ma viac kW mi pride mimo. Beztak to bude len prostriedok na cestovanie z A do B bez akychkolvek emocii :)
Sportovanie s EV je dost uchylna disciplina, a precuravat sa tu o tom, kto ma viac kW mi pride mimo. Beztak to bude len prostriedok na cestovanie z A do B bez akychkolvek emocii :)
nlsk
Bude zaujímavé porovnať VW ID4 GTX 220kW a Hyundai Ioniq 5 225 kW Kto bude na koniec lepší .
×
Sdílení komentáře
×
Prostě EV auta mají smysl na pojíždění po městech a denní dojíždění do práce.... chtít od nich cokoliv víc vyžaduje brutální kompromisy.... 8-s
a mimochodem, pokud EV auto v zemi jako Německo jede za víc než nějakých 25kwh, patrně už má díky energetickému mixu stejnou produkci emisí CO2 jako běžný dvoulitrový diesel.... a k tomu ekologické náklady na těžbu drahých kovů atd. atd..... takže ona i ta zelená vlaječka plápolá tak nějak schlíple....
Takze spis welcome back EQS/GTE/GTI?
Je mi to vlastne jedno.
Ideologicky je mi tento novy GTI bliz. :D
S tim starym a jeho oblibou VW davno pred dieselgate jsem nemohl souhlasit, jelikoz jsem vedel, jak koncern fungoval.
Po*raný Passat TDi v době kdy o něm GTI masturboval bylo aspoň auto, kde jsi vzal plnou, dojel kamkoliv v Evropě a nalítal tak klidně 500.000km. Až tohle bude umět nějaké EV auto, tak se o tom bavme....
já jsem celkem elektro-positiv, ale ty auta zatím nemají na to být universály tak, aby se vyplatilo do toho hromadně přesednout....