Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota odhaluje zvuk závodního motoru na vodík, nezní vůbec marně

Téměř bezemisní spalovací motor na vodík je jednou z mála nadějí, že silnice budoucnosti nebudou nudně tiché.
Zpět na článek
30. 4. 2021 14:01
Avatar - _EQS_
30. 4. 2021 12:50
Sbalit vlákno
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - caliban
30. 4. 2021 16:02
Re: To teda jo, Toyoto!
Zvuk jako má kdejaký laďený výfuk za pár tisíc, nic kulervoucího.
Avatar - 3_diamanty
30. 4. 2021 17:17
Re: To teda jo, Toyoto!
Toyota dnes neskutocne slape suhlas... uz nech je tu yaris cross... neviem sa uz dockat jeho testu v nasich podmienkach....
30. 4. 2021 18:28
Re: To teda jo, Toyoto!
To áno. Ten zvuk je tiež jeho jediná prednosť...
Avatar - KANKUNEN
30. 4. 2021 13:25
Kdy už svět pochopí
že vodík je výrobně čtyřnásobně náročnější než z něj té energie dostaneš. 80kWh to vyjde na 100 km.
A nebo jej vyrobíme z fosilu.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Mikesus
30. 4. 2021 13:42
Re: Kdy už svět pochopí
To je jako 8 litrů nafty. Takze nic extra hrozného v porovnani s ICE. Samozřejmě horsi, ale ne tak zásadně.
Avatar - KANKUNEN
30. 4. 2021 15:37
Re: Kdy už svět pochopí
Ve tvém výpočtu nelogiky spotřebuješ na kilo vodíku nafty 32 litrů.
30. 4. 2021 14:24
Re: Kdy už svět pochopí
Asi je furt lepší mimo špičku vyrábět něco než nic. Mnohá elektrárna nejde po padla jen tak stopnout.
Avatar - KANKUNEN
30. 4. 2021 15:34
Re: Kdy už svět pochopí
Energie skrz vodík uložíš 25% naproti baterkám.
30. 4. 2021 16:01
Re: Kdy už svět pochopí
Možná, ale baterky degraduji, potřebují mnoho neobnovitelnych surovin a navic se musi nabíjet kdy potřebuješ a to nemusí být mimo špičku. Netvrdím že vodik vše vyřeší, ale část koláče mu patří. Nemusí být správné upnout se jen k jedné variantě
30. 4. 2021 18:30
Re: Kdy už svět pochopí
Baterky degradujú o 75% ? Za akú dobu? Porovnávaš neporovnateľné. Vodík je mrhaním energie, tak ako Kankunen píše.
30. 4. 2021 19:08
Re: Kdy už svět pochopí
A kam chceš tu přebytečnou energii z přebytků ukládat? Jak efektivní je třeba taková přečerpávací elektrárna? A přesto se používá.
Avatar - KANKUNEN
1. 5. 2021 07:01
Re: Kdy už svět pochopí
Jsi členem nějaké skupiny jak to vymyslet složitě a ještě špatně?
1. 5. 2021 10:00
Re: Kdy už svět pochopí
Vysvětli v čem je to špatně, kam chceš tu ztracenou energii z přebytků odkládat, stačí jednoduchá nenapadnutelná odpověď. Já netvrdím že mám pravdu, ale chci argument proč nemám.
30. 4. 2021 18:57
Re: Kdy už svět pochopí
Uz Toyota vyraba v Australii vodik iba z obnovitelnych zdrojov.
Vdaka Toyote sa snad dockame vodikovych aut vo vacsom meritku.
Ja osobne by som rad videl vodikovu buducnost ako cisto baterkovu.

http://www.hybrid.cz/…vitelnych-zdroju
Avatar - mustafa
30. 4. 2021 14:01
Katalyzátor
Proč to má katalyzátor, když z výfuku půjde jen pára? :)
Rozbalit vlákno
3
30. 4. 2021 15:05
Re: Katalyzátor
Kde si videl, ze to ma katalyzator?
Avatar - mustafa
1. 5. 2021 11:00
Re: Katalyzátor
Ono je těžký ho nevidět? To zatočený v koncovce výfuku je katalyzátor. Mají ho tak všechny závoďáky takhle na konci.
Avatar - petous
2. 5. 2021 13:18
Re: Katalyzátor
Četl si článek? Z výfuku krom vody jdou i NOx.
30. 4. 2021 19:16
Návrat do minulosti
První zážehové motory používaly jako palivo svítiplyn, tedy směs plynů, kde je hlavním nositelem energie vodík. Ještě v meziválečném období a během druhé světové války se hojně používal jako alternativní palivo tam, kde nebyl dostatek ropy na výrobu benzínu. Spalování vodíku v motorech tedy není nic převratného, ale naopak, jde o návrat ke kořenům. Podobně by šlo mluvit o elektromobilech. První "elektromobil" poháněný pomocí baterie vznikl dříve, než přišel na svět Karl Benz, konkrétně v roce 1835.
Rozbalit vlákno
1