Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Toyota odhaluje zvuk závodního motoru na vodík, nezní vůbec marně

21 komentářů

Avatar - _EQS_
_EQS_
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - caliban
caliban
Zvuk jako má kdejaký laďený výfuk za pár tisíc, nic kulervoucího.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Toyota dnes neskutocne slape suhlas... uz nech je tu yaris cross... neviem sa uz dockat jeho testu v nasich podmienkach....
traveldrive
To áno. Ten zvuk je tiež jeho jediná prednosť...
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
že vodík je výrobně čtyřnásobně náročnější než z něj té energie dostaneš. 80kWh to vyjde na 100 km.
A nebo jej vyrobíme z fosilu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
To je jako 8 litrů nafty. Takze nic extra hrozného v porovnani s ICE. Samozřejmě horsi, ale ne tak zásadně.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Ve tvém výpočtu nelogiky spotřebuješ na kilo vodíku nafty 32 litrů.
ACE.
Asi je furt lepší mimo špičku vyrábět něco než nic. Mnohá elektrárna nejde po padla jen tak stopnout.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Energie skrz vodík uložíš 25% naproti baterkám.
ACE.
Možná, ale baterky degraduji, potřebují mnoho neobnovitelnych surovin a navic se musi nabíjet kdy potřebuješ a to nemusí být mimo špičku. Netvrdím že vodik vše vyřeší, ale část koláče mu patří. Nemusí být správné upnout se jen k jedné variantě
traveldrive
Baterky degradujú o 75% ? Za akú dobu? Porovnávaš neporovnateľné. Vodík je mrhaním energie, tak ako Kankunen píše.
ACE.
A kam chceš tu přebytečnou energii z přebytků ukládat? Jak efektivní je třeba taková přečerpávací elektrárna? A přesto se používá.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Jsi členem nějaké skupiny jak to vymyslet složitě a ještě špatně?
ACE.
Vysvětli v čem je to špatně, kam chceš tu ztracenou energii z přebytků odkládat, stačí jednoduchá nenapadnutelná odpověď. Já netvrdím že mám pravdu, ale chci argument proč nemám.
N.W.A.
Uz Toyota vyraba v Australii vodik iba z obnovitelnych zdrojov.
Vdaka Toyote sa snad dockame vodikovych aut vo vacsom meritku.
Ja osobne by som rad videl vodikovu buducnost ako cisto baterkovu.

http😐/www.hybrid.cz/…vitelnych-zdroju
Avatar - mustafa
mustafa
Proč to má katalyzátor, když z výfuku půjde jen pára? 😊
Mino 1
Kde si videl, ze to ma katalyzator?
Avatar - mustafa
mustafa
Ono je těžký ho nevidět? To zatočený v koncovce výfuku je katalyzátor. Mají ho tak všechny závoďáky takhle na konci.
Avatar - petous
petous
Četl si článek? Z výfuku krom vody jdou i NOx.
Avatar - Anonym
Anonym
První zážehové motory používaly jako palivo svítiplyn, tedy směs plynů, kde je hlavním nositelem energie vodík. Ještě v meziválečném období a během druhé světové války se hojně používal jako alternativní palivo tam, kde nebyl dostatek ropy na výrobu benzínu. Spalování vodíku v motorech tedy není nic převratného, ale naopak, jde o návrat ke kořenům. Podobně by šlo mluvit o elektromobilech. První "elektromobil" poháněný pomocí baterie vznikl dříve, než přišel na svět Karl Benz, konkrétně v roce 1835.
traveldrive
:yes: