Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeCo všechno se vyrábělo v NDR: Byla to automobilová velmoc východního bloku!
7 komentářů
Xylo
2
Auta z východního Německa byla mimo můj zájem, ale Simsona mělo spousta mých spolužáků z gymplu, takže jsem měl možnost ocenit, jak výrazně přesahuje tehdejší produkci Jawy (měl jsem Mustanga). O něco později se můj otec plácl přes kapsu a koupil nám s bratrem dvě červené MZ 251. Tahle motorka jela a její podvozek byl výborný včetně brzd.
Othello
0
A podobně byla MZ vysoko nad Jawou i v kategorii závodních motocyklů
Anonym
3
Simsona sme měli tak, od roku 1985 do roku 2015, taky sem na něm něco najel. Malé motorky uměli, to jo. MZ taky celkem slušný no. Ale ty dvoutaktní tráboše a Wartasy byly trága, totálně zastaralé už počátkem 80. let 😄
Jerry.Gunman
Smutné je, že naprostá většina domácích aut👋moto výrobků, které si běžný člověk mohl koupit, byly objektivně hrozné křápy. V porovnání se "západní" konkurencí měly zoufalé uživatelké vlastnosti a stály majlant. A přesto byl člověk rád, když si je mohl (směl) koupit... 😒 😒 😒
Simsona jsem měl a MZ ETZ 150 mám dodnes. Luxusní a perfektní motorka. V NDR uměli dělat hodně dobré a kvalitní věci, jen škoda že neinvestovali do vývoje a inovací. Nicméně motorky byly určitě nejlepší v celém východním bloku. Vždyť Jawa vyráběla křápy už jako nové. Jen škoda, že Wartburg a Trabant nepřišli začátkem 80. let s něčím novým a modernějším.
Za to, jak se investovalo a do čeho, mohlo plánované hospodářství a noty z Moskvy. O trabantu je na YT dokument (i když sám už hodně retro), kde popisují, jak museli dělat věci potají, aby vůbec něco vyvinuli.