Počínaje letošním rokem můžete v České republice objednat další vůz s kamerami namísto klasických zpětných zrcátek. Jaké je řešení Lexusu v porovnání s Audi a Hondou?
Ono to tak nějak sedí k celkovému vyznění auta. V prémiové vyšší střední outsider, který nestíhá ve všech aspektech, takže ty dobastlené displeje už jenom podtrhují celkovou bídu tohoto modelu.
Kde byl Lexus na přelomu 80./90. let víme = 1989 byl založen!
Dovedeš si přestavit svět, kde Lexus prodává celý ty desítky let i násobně víc https://www.goodcarbadcar.net/2020-us-vehicle-sales-figures-by-brand/ než třeba Vorsprung durch Technik?
Lexus ES je klasika který se od začátku 90. let dodnes prodává 40-90 tisíc ročně. Loňskej rok neberu takže naposled přes 51t. = tak jako u všech značek prodeje přebíraj SUV
Za 1,6 děkuji, ne. Přijde mi, že Camry nabídne téměř totéž, o půl míče levněji.
Mám ten pocit, že pár let zpátky najímal Lexus nějakou babu na infotainment. Podle testu bych řekl, že moc dobrá nebyla.
Jinak za mě docela pěkný dizajn.
Tahle verze Luxury je podle mě nesmysl. Dobře vychází Prestige, popř. Prestige top. Nějak se teď změnil ceník a je zmatečný. Reálně je to Prestige za 1.2M, Prestige top 1.3M, možná ukecáš i míň. To už je oproti stále hůře vybavené Camry asi jen 200k. A to si naopak myslím, že není vysoký příplatek za to co dostaneš navíc.
Tak a teď trocha REALITY = ES je velkej sedan prodávanej v 7. generaci a celou Celou CELOU tu dobu je to předokolka = ta VÝJÍMKA v nabídce = luxusnější verze Camry/Avalon(u) = (od)vždy s PŘEDNÍM pohonem. Proto tam taky nikdy nebyl V8 jen V6 a R4 (+hybridy)
A zrovna TY si jinak doteď stál na OPAČNÝ straně = prémiový pojetí si měl za zásadní (a když respektuješ ten cenovej rozdíl = tak nic proti)
Na peníze vychází logicky líp Camry = byť teď po faceliftu (a inflaci DĚKUJEME andreji NIKDY nezapomeneme :-! ) taky zdražila a v plný stojí milion 300 t. (katalog bez slev). A to je furt Camry a ne Avalon
Co je na předokolkovém velkém sedanu prémiového? Nic. Stejně jako bych nikdy neuvažoval o A6 FWD, tak lexus ES je jen navoněná bída. U Camry chápu, tady nesmysl za ceny jako kdysi GS.
ÚÚÚplně to samý co je prémiovýho na FWD Audi A6 nebo dokonce A8 = celkový pojetí použitý díly a materiály = no ale to VÍŠ sám
ES je prostě lexusnější verze AVALONu = ten se tu neprodává
JÁ si to nekoupim = ale je to 30 let docela klasika ÚMYSLNĚ výjímka s předním = část lidí (viz i místní diskuze) to prostě chce a má za lepší atd. Mě nejvíc seděl https://www.auto.cz/…-atmosferu-96355 rsp. normální (hybrid) verze https://www.auto.cz/…i-predator-95837 na ty bych vzpomínal víc, než na 528i
Otázkou co je teda prémie :D Ale Za mě je 5er+E class kategorie sama pro sebe přesně kvůli technice (alespoň u nás). A níže jednoznačně A6+ES+S90. Tam si pak ani jeden ve srovnatelných motorizacích (a verzi sedan :D) nemají moc co vyčítat. Lexus má velkou nevýhodu v nekonfigurovatelnosti. Jak píšu níže, pro našince příliš mnoho kompromisů.
Ano, je to jeden důležitých ukazatelů. Konstrukce RWD je dražší, řidičsky zajímavější, víc nóbl, na druhou stranu FWD je produkčně jednodušší, nechává víc místa v kabině, vhodná pro masy. Tak to prostě je - modely postavené na RWD mají ušlechtilejší základ. Když se o prémii bavíme do hloubky, tak tohle musíš vnímat.
Samozřejmě je možné dělat i tzv. "povrchovou prémii", kde ten prémiový pocit dělá hezčí dýha na plastu... tj. hezčí interiér, lepší kůže, možná trošku lepší odhlučnění... ale to je pak prémie do hloubky 2 cm...
Přesně řečeno. Já jsem ESko projížděl a neurazí, ale nenadchne, což při té cenovce je prostě málo. Lexusu fandím, ale objektivně všichni tři Němci nabídnou v téhle třídě znatelně lepší svezení.
A co si prostě přiznat, že to není tím, že "není trh", ale že je to prostě autem?
Já proti Lexusu nic nemám, má pár dobrých aut. Ale podle mě v sedanech teď nemá moc ostře nabito. Ber to se mnou.
IS - stačí se kouknout na prostor vzadu, toto auto definuje střední třídu pro Pygmeje, resp. trpaslíky z kmene Mbuti.
ES - zrovna tu řešíme, přední pohon, nemá motory, bohužel prostě neobstojí proti D3, dokonce ani proti Audi.
LS - opravdu nevím, proč bych si toto auto měl koupit, napadá mě snad jen ticho (i když nová S-Class na tom podle mě bude stejně, ne-li líp), ale jinak fakt nevím, teda samozřejmě kromě fandovství značce, ale to je iracionální motiv. Jinak dynamicky, kvalitou jízdy, prostorem je D3 úplně někde jinde, nové auto jako S-Class je pak i technicky o galaxii dál
Prostě u Lexusu nevím, no. Jsou tam pěkný kupátka, ale ty evidentně kupuje jen minimum lidí... Super je LX570, ale to se v ČR neprodává...
Camry nabídne téměř totéž - to je pravda, hlavně s důrazem na "téměř". Souhlasím, že cenový rozdíl dle ofic. ceníků obou full verzí je značný, ale kdo se s oběma vozy projede, ten pochopí :)
Digitální zrcátka jsou to poslední co bych řešil. Největší problém ES je absence silnějších motorů. Mimo evropu jsou a to včetně 4x4. Na druhou stranu 520d jezdí po silnicích hodně a tohle bych k tomu přirovnal. Já na ES zajel dokonce lepší spotřebu než v 320d. Ale kdokoliv chce trochu víc má smůlu a na to ES trpí. Další mínus vidím v nemožnosti sklopit zadní sedadla. Co je taky trochu problém je nemožnost konfigurace, takže když chce člověk nějaký prvek výbavy, musí vzít výrazně dražší výbavu než by třeba kupoval u konkurence.
Oproti evropské konkurenci je to prostě příliš mnoho kompromisů a digi zrcátka na tom nic nemění.
Jinak je ES velmi příjemné a podle mě asi nejkomfortnější auto mimo vyloženě luxusní třídu.
Infotainment mě nevadí, protože používám jen Carplay a ten se ovládat dá tím touchpadem celkem v pohodě.
Jo srovnávání s těmito auty bych se vyhnul. Na druhou stranu, ES je pro pasažéra asi i lepší než můj nejoblíbenější taxi vůz MB E. A to je i další odpovědí na tvou otázku výše co získáš oproti Camry ;)
Jo, to je pravda. Když sedíš vzadu, tak vyniknou výhodu Lexusu - tj. klidná atmosféra - a naopak ti zcela uniknou jeho nevýhody, tj. absence silnějších motorizací, nějaká chuť se vrhat do zatáček (to jako pasažér vzadu ani nechceš). Pro taxi super... Ale pokud to kupuješ i z pohledu člověka, který řídí a malinko si to chce užít, tak tě samozřejmě zláká spíš BMW nebo Mercedes. Taky evropské silnice jsou mnohem užší, víc točivé, celkově nervóznější než v Dubaji - na to ten Lexus moc není.